karkas

سلاح انتقامی شماره دو ( V-2)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

با سلام

امروز در این تاپیک قصد دارم موشکی رو به شما معرفی کنم به نام و- 2 یا به عبارتی دیگر Vergeltungswaffe 2 . این موشک اولین و نخستین موشکی بود که از سوخت مایع تغذیه می کرد که در جنگ جهانی دوم به وسیله ارتش المان مورد استفاده قرار می گرفت . هدف اصلی از ساخت چنین موشکی بیشتر هدف قرار دادن اهدافی بودند که از آلمان فاصله ای تقریبا زیاد داشتند مانند : انگلستان و هلند . قابل ذکر است که آلمان در حدود 6500 موشک و-2 ساخت که قریب به 3500 فروند از ان به طرف اهداف شلیک شد . در واقع موشک های فضایی که اکنون به وسیله آمریکا به فضا می روند را باید نمونه کپی برداری شده و ارتقاع داده شده ی موشک و 2 آلمان نازی دانست چراکه بعد از اینکه جنگ جهانی دوم به پایان رسید کشور آلمان و شوروی با به دست آوردن این موشک ها زمینه های زیادی را برای صنایع فضایی خود باز کردند . این موشک بالستیک توسط شرکت Mittelwerk GmbH ساخته شد و در سال 1944 وارد به خدمت شد . این موشک بالستیک حدود 330 کیلومتر برد داشت یعنی در حدود 200 مایل .
کشور سازنده : آلمان نازی
طول : 14 متر
قطر : 1.65 متر
سرعت : 1.6 km در هر ثانیه
حداکثر برد : 322 کیلومتر
وزن کلاهک : 977 kg
ارتفاع پرواز : این موشک تا ارتفاع 88 کیلومتری اوج گیری می کرد .

تصویر
تصویر
تصویر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ورنر فن براون اين موشك رو ساخته .... اولين موشك بالستيك جهان بود كه سوختش هم از الكل بوده ...اولين شي ساخت بشر بود كه به بيرون جو زمين راه پيدا كرده اسم ديگه اش ا 4 ( اي 4 ) بوده فن براون موشك وي 1 رو هم ساخت كه اولين موشك كروز بود و بيشتر شبيه هواپيماهاي بي سرنشين بود هميشه چند فروند هواپيماي نيروي هوايي انگليس تو اسمون گشت مي زدن كه موشك هاي وي 1 رو رهگيري و نابود كنن ..ولي نميتونستن موشك وي 2 رو به خاطر سرعت زيادش رهگيري كنن بعد از جنگ فن براون رو امريكايي ها با خودشون مي برن و از اون براي پيشبرد طرح هاي موشكي و فضايي استفاده كردند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
موشکهای بالستیک که برای اولین بار توسط دانشمندان آلمانی اختراع و در جنگ جهانی دوم علیه متفقین بکار گرفته شد ، مقدمه ای بود بر صنعت موشک سازی بالستیک و شروع فصل جدیدی از جنگ های بشری که در آن سربازان طرفین درگیر ، یکدیگر را نمی دیدند!

قبل از اختراع موشک بالستیک تمام کشورهای جهان منجمله ابرقدرتهای آن روزگار برای هر اقدام نظامی به ناچار هزینه های زیاد مالی و انسانی را متقبل میشدند.

در حالیکه بعد از اختراع موشک بالستیک و در کنار آن موشک کروز و سایر تسلیحات جدید و دوربرد ، ارتش های جهان این امکان را یافتند که بدون ورود به میدان دشمن ، آن را مورد هدف قرار دهند.

از زمانی که آلمان با شلیک چند هزار موشک وی2 به انگلیس و بلژیک ضربات بسیار سهمگین و به مراتب مهلکتر از حملات هوایی به این دو کشور وارد کرد ، سایر کشورها نیز به فکر تولید و استفاده از این قبیل موشکها افتادند.

با شکست آلمان و به سرقت رفتن اسرار نظامی آن به دست دو قدرت شرق و غرب و رسیدن ته ماندهای آن به کشورهای انگلیس و فرانسه به تدریج قدرتهای بزرگ موشکی در سطح جهان و منطقه اروپا پدیدار شدند.

20 سال بعد از بکارگیری موشکهای وی2 ، جهان شاهد موشکهایی بود که از یک طرف زمین قادر به انهدام هدفی در سوی دیگر آن بوده و از سر جنگی هسته ای به مراتب قویتر از بمب هیروشیما برخوردار بودند.

بعد از کشورهای مذکور نوبت به کشورهای متحد درجه دو (همون مستعمره سابق) رسید تا با خرید یا مونتاژ موشکهای بالستیک توانائیهای تهاجمی و قدرت بازدارندگی خود را در برابر کشورهای منطقه ای افزایش دهند.

البته در این امر کشور شوروی موفقتر از آمریکا بود و با فروش گسترده موشکهای بالستیک به متحدان خود توان رزمی آنها را تا حد قابل توجهی افزایش داد.

سیاستمداران آمریکا اعتقاد چندانی به فروش موشکهای بالستیک به متحدین خود نداشته و این امر باعث بروز مشکلاتی برای متحدان این کشور میشد.

یکی از این متحدان ایران بود که با تقاضای خرید موشکهای پرشینگ توسط آن مخالفت شده بود.

این در حالی بود که کشور رقیب ایران یعنی عراق به دهها موشک بالستیک کوتاه برد از سوی شوروی تجهیز شده بود.

همین امر باعث افزایش همکاریهای نظامی ایران و اسرائیل برای ساخت موشک بالستیک گردید.

هر چند با وقوع انقلاب مردمی ایران و پیروزی آن این روابط قطع شد.

با شروع جنگ تحمیلی و آغاز موشک باران شهرهای ایران ، مسئولین نظامی و سیاسی متوجه این موضوع شدند که هر طور شده باید موشک بالستیک داشته باشند.

در یکی از روزها ایران با شلیک همزمان 13 فروند موشک بالستیک به شهر بغداد باعث بهت و حیرت جهانیان شده و از این روز ایران هم به جمع استفاده کنندگان از این نوع موشک پیوست.

و سایر موارد ...

تاکنون مجموعا 17 مرتبه از موشکهای بالستیک در جنگها یا درگیریهای منطقه ای استفاده شده و هزاران موشک شلیک شده است.

در این 17 درگیری هزاران نفر توسط موشکهای بالستیک کشته یا زخمی یا بی خانمان شده اند و هزینه های سنگینی به کشور مورد هجوم واقع شده است.

اکنون بیش از 30 کشور دارای موشک بالستیک و در حدود 15 کشور در ساخت یا مونتاژ موشکهای بالستیک فعالیت دارند.

در عکس زیر تاریخ و شرح استفاده از موشکهای بالستیک در جنگهای نیم قرن اخیر را مشاهده میکنید.


تصویر

برای مشاهده عکس در اندازه اصلی کلیک کنید

همانطور که مشاهده شد در اکثر موارد موشکهای روسی و بویژه موشک اسکاد پای ثابتی از جنگ موشکی بوده و در 15 درگیری بکار گرفته شده است.

همچنین در تمام درگیریها بجز یک مورد از موشکهای کوتاه برد استفاده شده است.

امیدوارم هرگز شاهد بکارگیری موشکهای با برد بیشتر در هیچ جنگی نباشیم.

این موشکها دارای کلاهک هسته ای بوده و توان ایجاد یک فاجعه بشری را دارند.

ان شاء ا... که با سر عقل آمدن انسانها (خواب دیدیم خیر باشه!) تمام تسلیحات کشتار جمعی آن دسته از کشورهایی که 27000 کلاهک هسته ای انبار کرده و 500 موشک هسته ای بالستیک را به سمت کشورهای جهان نشانه رفته اند معدوم و دنیایی داشته باشیم عاری از تسلیحات کشتار جمعی.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا سعید دستت درد نکنه . من که واقعا از ین مطلب استفاده کردم . واقعا مطلب جالبی بود . دستتت درد نکنه . خسیته نباشید . آقا سعید مطلبتون عالی بود ولی کاشکی ادامش بدین . یعنی در مورد جنگ های بعد از سال 2001 هم بگین . مثل موشک های حزب الله . اگر هیتلر جنگ رو فقط 5 سال دیر تر شروع کرده بود مطمئنا اروپا رو به طور کامل پاکسازی می کرد . می شه گفت ایران تا برد 6 هزار کیلومتر رو نیاز به موشک بالستیک داره . که بتونیم در صورت جنگ با کشور های همجوار حداقل تمام خاورمیانه رو زیر پوشش داشته باشیم . البته در آینده ای نزدیک یک همچین چیزی اتفاق خواهد افتاد . در کل باید اشاره کرد که مشک های بالستیک برای ایران بیشتر حائز اهمیت هستند تا نیروی هوایی منظورم همون خرید جنگنده و ... است . خوبه که ایران در این مورد یکی از پیشگامان این صنعت است و جزو تولید کنندگان موشک بالستیک . موفق باشید . icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ادامه ای نداره که ادامه بدهم! مگر اینکه جنگی رخ دهد و در آن از موشک بالستیک استفاده شود! اگر وقت کردم کاملش میکنم و درباره هر مورد بکارگیری موشکهای بالستیک توضیح خواهم داد. جنگ 33 روزه هم ربطی به این آمار نداشته و در آن از موشک بالستیک استفاده نشده است. البته گفته های غیر رسمی حکایت از بکارگیری موشکهای بالستیک جنگی زلزال دارن ولی منبع موثقی دربارش وجود ندارد و ایران هم این موضوع را تکذیب کرده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سعید جان خیلی جالب بود و دستت درد نکنه. راستی تو سالهای 1994 و 2000 و 2001 که ایران به عراق شلیک کرده منظور از پایگاه شورشیان پایگاه مجاهدین خلق یا همون کمپ اشرف هستش؟ یا نه خود عراقی ها رو زده؟ چرا گسی هم به ایران اعتراض نگرد؟ luftwaffe icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
منظور همون منافقین هستند.این گروه از بس کار های کثیفی انجام داده حتی توسط حامیانش( برای حفط آبرو) به عنوان گروه تروریستی شناخته می شن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
karkas, عکس جالبی بود دستت درد نکنه. hans, ایران موشکهای اسکاد را به پایگاه تجزیه طلبان پژاک و پایگاه اشرف شلیک کرده است. در طول 8 سال جنگ تحمیلی بیش از 600 موشک اسکاد توسط طرفین شلیک شد. از این تعداد 308 موشک عراقی به شهرهای ایران اصابت کرد و باعث کشته شدن 12931 نفر گردید!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت درد نکنه سعید!!امار جالبی بود. کرکس عکس واضح تر نداری؟ :oops: با نامگذاری شهر ها و رینجی که موشک های اونجا می تونن بزنن؟و نوع موشک هایی که نگهداری مشه و تعداد اون ها؟؟ :| icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در مورد برد موشك وي ـ 2 آلمان در يك كتاب نظامي خواندم كه برد 75 كيلومتر داشته و با قدرت انفجاري وحشتناك.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سعید جان. مرسی خیلی خوب بود و عالی. کوتاه و مفید و مختصر بدون حاشیه/

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خواهش میکنم مطلب چندان جالبی هم نبود. داشتم آرشیو مطالبم رو مرتب میکردم که چشم افتاد به آمار فوق و حیفم اومد مطلبی دربارش ننویسم. ان شاء ا... با کمک دوستان درباره هر مورد توضیحاتی جمع آوری خواهیم کرد. از موشک وی2 شروع کنیم. اولین موشک بالستیک جهان بود که توسط آلمان نازی ساخته و در جنگ علیه متفقین بکار رفت. مشخصات این موشک به عبارت زیر است. وزن: 12.5 تن طول: 14 متر قطر: 1.65 متر کلاهک: 977 کیلوگرم سوخت: 3810 کیلوگرم اتانول (75%) + 25% آب و 4910 کیلوگرم اکسیژن مایع طول بال: 3.56 متر برد: 322 کیلومتر ارتفاع پرواز: 88.5 کیلومتر سرعت: 1.6 کیلومتر بر ثانیه ، در لحظه برخورد 800 متر بر ثانیه سیستم هدایتی: ژیروسکوپ سکوی پرتاب: متحرک تعداد ساخته شده: 5200 فروند این هم تعداد و محل اصابت موشکهای وی2 به نقل از ویکی پدیا 1664: Antwerp (1610), Liege (27), Hasselt (13), Tournai (9), Mons (3), Diest (2) 1402: London (1358), Norwich (43),[7]p289 Ipswich (1) 76: Lille (25), Paris (22), Tourcoing (19), Arras (6), Cambrai (4) Maastricht 19 Remagen 11 در مجموع 3172 موشک به انگلیس و بلژیک و فرانسه و ... شلیک شد. 2754 نفر از شهروندان لندن در حملات موشکی کشته و 6523 نفر زخمی شدند. در کل این موشکها جان 7250 نفر را گرفتند و باعث زخمی شدن بیش از ده هزار نفر شدند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
می تونید عکس مربوط به ایستگاه های موشک بالستیک رو در آدرس زیر با کیفیت بهتر مشاهده کنید : http://www.fas.org/nuke/guide/iran/facility/iran_map_missile.gif عکس زیر هم یک تصویر دیگه هست که واضح تر و راحت تر و مشخص کرده که ایران 18 پایگاه موشکی بالستیک داره . http://e-biscuit.com/images/uploads/IranNukeFacilities.jpg

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
منظور از سايت موشكي سايت ثابت هست؟
فكر نمي كنم اصلا برنامه اي براي پرتاب ثابت وجود داشته باشه
پرتاب موشك با سيستم متحرك عقلاني هست.
متحرك+سوخت جامد پرشده حين توليد+زبل بودن و استتار=به كوري چشم دشمنان صابت موشك به هدف+سلامت لانچر و امادگي براي لانچ بعدي

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.