FLANKER

زيردريايي Snow Leopard

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

اول این نکته را یاداوری می کنم که دوستان در مورد این زیردریایی تاپیک ایجاد کرده بودند اما این تاپیک در جهت تکمیل و بهبود تاپیک قبلی و همچنین برهم نخوردن ترتیب سلسله تاپیکهای مربوط به زیردریاییهای امریکا و روسیه است و سعی کرده ام تا مطلب جدیدتری باشد .
پیدایش کلاس 971 Akula /II به تکمیل و پیشرفت کلاسهای ماقبل ان مربوط میشود و طرح اکولا در پی انها وارد و ساخته شده است . روسها در پی ان بودند که با ساخت زیردریاییهای چند مأموریته سد محکمی در برابر حمله دریایی ایالات متحده ایجاد کنند و همچنین بتوانند با ان زیردریایی دست به حمله متقابل بزنند .
اولین طرح با چنین مشخصاتی طرح زیردریایی با نام 971 Shuka-B بود که زیردریایی تهاجمی چند مأموریته ای بود که برای دفاع از سواحل و تهاجم به رزمناوها ساخته شده بود . اما بنابردلایلی این طرح متوقف و معلق ماند .
بعد از گذشت چند سال روسها با استفاده از طرح قبلی و به روز کردن ان اقدام به شروع پروژه ای نمودند که غربیها نام اکولا بر ان گذاشتند . البته این زیردریایی به (Snow Leopard) یا گربه وحشی قطبی نیز مشهور است .
زیردریایی های کلاس اکولا دارای 2 جداره در بدنه خود می باشند که نکته مهم فاصله جداره داخلی و بیرونی است که طوری طراحی شده تا میزان صدمه به جداره داخلی که دربر گیرنده بخشهای داخلی زیردریایی است به میزان قابل توجهی کم شود .
ویژگی دیگر جداره ها جنس انهاست که از فولاد با خواص بسیار پایین مغناطیسی هستند و از بازتاب امواج رادار و سونار تا حد امکان جلوگیری میکنند . تولید این ورقها از 1980 در زمانی اغاز شد که طراحان زیردریایی به علت بودجه و هزینه زیاد نتوانستند از الیاژهای تیتانیوم در ساخت ورقه های جداره ان استفاده ببرند .
وجود دو جداره به طور چشمگیری موجب افزایش مطلوب میزان شناوری زیردریایی نسبت به انواع یک جداره شده است .
زیردریایی کلاس اکولا مهمترین زیردریایی یگان اقیانوس ارام روسیه محسوب میشود که توسط شرکتهای کشتی سازی Severodvinsk و Komsomolsk-on-Amur ساخته شده است . این زیردریایی به دو مدل اکولا 1 و اکولا 2 تقسیم میشود که از 9 زیردریایی حاضر ، 3 فروند ان اکولا 2 و 6 فروند اکولا 1 هستند . جز در برخی موارد جزیی این دو مدل اختلاف زیادی با هم ندارند زیرا مدلهای اکولا 1 به سمت اکولا 2 به روز و بهینه شده اند .
طبق ادعای روسها این زیردریایی کم صداترین زیردریایی در کلاس هم سطح خود در دنیا می باشد که تا کنون ساخته شده است و از زیردریایی هم سطح خود در ایالات متحده که کلاس ویرجینیا میباشد نیز کم صدا تر است . ( برای اطلاعات بیشتر به تاپیک ویرجینیا مراجعه کنید ) .
این زیردریایی تهاجمی چند منظوره دران واحد قادر به درگیری با زیردریایی ها و ناوهای جنگی دشمن میباشد و با استفاده از اژدرهای قدرتمند خود انها حتی در فواصل حدود 100 کیلومتر مورد هدف قرار میدهد .
مشخصات کلی
وزن خشک ( بیرون اب ) : 7900 تن
وزن حداکثر بر روی اب : 9100 تن
وزن در زیر اب در غوطه وری کامل : 12770 تن
حداکثر سرعت روی اب : 20 گره دریایی
حداکثر سرعت زیر آب : 28-35 گره دریایی
سرعت در حالت سکوت : 25 گره دریایی
طول کلی : 111.7 متر
عرض : 13.5 متر
ابخور : 9.5 متر
موتورها :
یک راکتور OK-650B pressurized water nuclear reactor به توان 190 مگاوات
یک سیستم OK-7 steam turbine به قدرت 43 هزار اسب بخار
دو توربو ژنراتور OK-2 Turbogenerators به توان 2000 کیلو وات
یک پروانه هفت تیغه
عمق عملیاتی : 450 متر
حداکثر عمق قابل تحمل در صورت لزوم : 550 متر
عمق بحرانی ( محدوده قرمز ) : 660 متر
پایداری بدون سوپلای : 100 روز در حالت عادی
پرسنل : 51 – 62 نفر بسته به مأموریتها در مدل اکولا 2 پرسنل 65 نفر
تسلیحات :
4 مقر پرتاب اژدر 650 میلیمتر و 4 مقر پرتاب موشکهای کروز ( slcm ) که مقرهای موشک میتوانند برای شلیک اژدرهای 533 میلیمتر هم به کار گرفته شوند . موشکهای کروز شامل 12 فروند موشک ضد ساحل Granat یا 28 فروند موشک ضد کشتی Starfish هستند و اژدرها شامل 28 اژدر قدرتمند Stallion هستند به علاوه اژدرهای ضد زیردریایی Mk 40 .
مقر پرتاب موشک ضد هوایی Strela با 18 موشک .
تجهیزات الکترونیک :
رادار سطحی Chiblis
سیستم ناوبری Medvyedista-945
سیستم ارتباطی ماهواره ای Molniya-M
سیستم ارتباطی زیر ابی MGK-80
سیستمهای کنترل رزمی Vspletsk
سونار MGK-503-M Skat active/passive
سونار مین یاب MG-70
سیستمهای جنگ الکترونیک شامل
سیستم Bukhta ESM/ECM 2 MG-74
سیستم رهگیری سونار MT-70 Sonar
سیستم Nikhrom-M IFF

[align=center]تصويري از اژدر اين زيردريايي
تصویر
تصاوير زيردريايي
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خسته نباشید. این زیردریایی پاسخ مناسبی به زیردریایی سی ولف آمریکاست و از نظر تسلیحات و تجهیزات کم و کاستی درش دیده نمیشود! روسها هر چی رو که برای خودشون ساختن سانت به سانتش مسلح هست!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته روسها چند طرح جديد در مورد زيردرياييهاي نسل چهارم دارند كه يكي از اونها اگر طبق برنامه باشه تا چند ماه ديگه اولين فروندش به اب انداخته ميشه و اون زيردريايي borei class هست كه بدون رقيبه و فعلا همتا نداره .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فلانکر جان از مطلب بسیار جالبی که نوشتی کمال تشکر رو دارم . خسته نباشید . ولی یه سؤال : چرا روسیه با این همه قدرت دومین کشور قدرتمند جهانه در صورتی که هم از لحاظ موشکی ، هم از لحاظ دریایی از آمریکا بهتر است البته از لحاظ کیفی .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.