امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

يك بار به طور كامل توضيح دادم اما هيچ كس دقت نكرده بود(بخوانيد سواد دوستان نكشيد ) كه با موشكهاي بالستيك با كلاهك خوشه اي ميتوان براحتي ناوهاي هواپيمابر را حتي در حركت فلج كرد يعني به سطح عرشه وسيستمهاي الكترونيكي ناو بشدت اسيب رساند و انوقت نه موشكي توانايي شليك شدن دارد نه هواپيمايي توانايي تيك اف . حوصله ندارم دوباره تاكتيك روشرح بدم فقط بدونيد همينجوري نيست وراه داره در ضمن همان يباريم كه نوشته بودم پشيمان شدم چون نكسي حرفي زد نه نظري داد . حالا يا ما خيلي بيسواديم يا . . . در ضمن فاصله ناو تاخشكي نبايد از 300 كيلومتر بيشتر باشه زيرا درصد موفقيت كم مي شود . در فواصل زير 150كيلوتر ناو هيچ كاري از دستش بر نمي ايد جز نابودي . قابل توجه انهايي كه مي گويند ما در مقابل اين ناوها هيچ كاري نمي توانيم بكنيم . فرارسيدن روز ارتش مقدس جمهوري اسلامي بر همگان مبارك . حوت

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان ما مگه زيردريايي كيلو نداريم ؟ فقط بگم كه اين زير دريايي ميتونه موشكي ضد كشتي با برد 300 كيلومتر رو حمل كنه كه هدايت شوندست . در موردش تو تاپيكهاي سلاحهاي دريايي توضيح خواهم داد اگر عجله داريد يه كمي صبر كنيد مي فهميد .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
زیر دریایی های کیلو مناسب هستند ولی: رادار ها ان ها را شناسایی می کنند. برای هدر دادن موشک ها و ... دشمن می توان از قایق های تند رو یی که به طور خود کار باشند و روی انها را با پارچه پوشاند و به سوی دشمن فرستاد و همینطور می شه در اون ها مواد منفجره نصب کرد تا ناو رو اشفته کنه و همینطور اگر به قسمت های حیاتی مانند پره ها بخوره که دیگه کار ناو تمومه!! اگر شانس بیاریم و پره بر عکس بشه ناو رو سوراخ می که و ناو بی دفاع می مونه خوب بود؟؟ :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برادر عزیز موشک های بالستیک این توانایی را دارند که در طی مسیر پرواز و بعد از شلیک دوباره برنامه ریزی شوند و دوما کلاهک موشک های باستیک را به رادار اشیانه یاب گرمایی یا لیزری یا حتی دوربین مجهز می کنند و این موشک ها در مرحله اخر برای پیدا کردن هدف خود انها را روشن و به کار می گیرند پس با موشک بالستیک هم می توان ناوهواپیما بر یا هر هدف دیگری در دریا را هدف قرار داد و اصلا لفظ موشک به جنگ افزاری که دارای موتور حرکت بالک های کنترلی و سیستم کامپیوتری هستند و می توانند هدایت شوند گفته می شود موردی که شما گفتید راکت ها هستند که قابل هدایت نیستند. برای نابودی ناوهای هواپیما بر نیاز به چنین انفجاری حس نمی شود چون این انفجار به اندازه تعداد بی شماری موشک می شود بلکه اگر تنه این ناوها سوراخ شود یا موشک به برجک فرماندهی بربخورد ناو و یا سیستم های الکترونیکی ان در کوتاه یا بلند مدت از کار می افتند و این یعنی تبدیل شدن به یک تکه اهن و شوراخ ممکن است بزرگ و بزرگتر شود و ناو را غرق کند در ضمن اگر موشک به یک طرف بدنه بخورد باعث سوراخ شدن و کجی ناو به ان طرف می شود و این یعنی اینکه این کجی ممکن است به افتادن هواپیماهای روی عرشه منجر شود و یا اگر از حدی بزرگتز باشد زاویه کج ناو اجازه پرواز و یا فرود به هواپیماها را نمی دهد و این برای یک ناو هواپیما بر که تمام قدرتش در هواگردهایش خلاصه می شود یعنی فاجعه (هواپیماهای را فرض کنید که توان برخواست برای درگیری راندارند و یا هواپیماهایی که جایی برای فرود ندارند و مجبور به فرود در اب هستند). در ضمن این انفجار باعث به کار گیری تعدادی از خدمه برای تعمیر ناو می شود. در ضمن مثلا با پهبادهای حاضر در مهل هم می توان عملیات هدایت را مجددا طرح ریزی کرد. دلیل ترس کشوری مثل امریکا از موشک (حال بالستیک یا کروز )هم این موضوع است که این موشک ها را با مقداری تغییر و تحول می توان به انواع سیستم ها مجهز کرد. در ایران موشک هایی با قدرت انفجاری زیاد هم وجود دارد مثل موشک فجر که همان کرم ابریشم بهسازی شده و ساخت داخل با سرعت قدرت والکترونیک بهتر است.در ضمن حتی می توان با کم کردن از سوخت موشک ها و برد کوتاهتر انها کلاهک انها را سنگین تر کرد . در ضمن شدر خود امریکا گفته می شود که با هزینه ساخت یک هواپیما اف16 می توان 200 موشک کروز ساخت حال شما فرض کنید که در روی ناوی که 50 تا 80 فروند اف18 که حتی از اف16 گرانتر هم هست قرار دارد و خود ناو با ان عظمت و بودجه ساخت بالا ایا مثلا نابودیش با حتی 10 موشک کروز هم هزینه ی بالایی است خیر اصلا این گونه نیست شما با این کار یک نیروی منطقه ای دشمن را به طور کامل نابود کرده اید که این حتی یعنی نفع از هر جهتی که شما به هواپیماهای انها اجازه نابودی هواپیما ها و اهداف زمینی و دریایی خود را نداده اید و اگر هر هواپیما فقط یک هدف را نابود می کرد این یعنی 80 هدف و این یعنی ضرر. موشک سانبرن در کشور وجود دارد که قدرت انفجاری ان شاید سه برابر و سرعت ان هم در حدود سه ماخ و بردی در حدود 200 تا 300 کیلومتر دارد. در ضمن از زیر دریا و یا از اژدر هم می توان استفاده کزد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

برادر عزیز موشک های بالستیک این توانایی را دارند که در طی مسیر پرواز و بعد از شلیک دوباره برنامه ریزی شوند و دوما کلاهک موشک های باستیک را به رادار اشیانه یاب گرمایی یا لیزری یا حتی دوربین مجهز می کنند و این موشک ها در مرحله اخر برای پیدا کردن هدف خود انها را روشن و به کار می گیرند پس با موشک بالستیک هم می توان ناوهواپیما بر یا هر هدف دیگری در دریا را هدف قرار داد و اصلا لفظ موشک به جنگ افزاری که دارای موتور حرکت بالک های کنترلی و سیستم کامپیوتری هستند و می توانند هدایت شوند گفته می شود موردی که شما گفتید راکت ها هستند که قابل هدایت نیستند.
برای نابودی ناوهای هواپیما بر نیاز به چنین انفجاری حس نمی شود چون این انفجار به اندازه تعداد بی شماری موشک می شود بلکه اگر تنه این ناوها سوراخ شود یا موشک به برجک فرماندهی بربخورد ناو و یا سیستم های الکترونیکی ان در کوتاه یا بلند مدت از کار می افتند و این یعنی تبدیل شدن به یک تکه اهن و شوراخ ممکن است بزرگ و بزرگتر شود و ناو را غرق کند در ضمن اگر موشک به یک طرف بدنه بخورد باعث سوراخ شدن و کجی ناو به ان طرف می شود و این یعنی اینکه این کجی ممکن است به افتادن هواپیماهای روی عرشه منجر شود و یا اگر از حدی بزرگتز باشد زاویه کج ناو اجازه پرواز و یا فرود به هواپیماها را نمی دهد و این برای یک ناو هواپیما بر که تمام قدرتش در هواگردهایش خلاصه می شود یعنی فاجعه (هواپیماهای را فرض کنید که توان برخواست برای درگیری راندارند و یا هواپیماهایی که جایی برای فرود ندارند و مجبور به فرود در اب هستند).
.


دوست عزيز تعريفي كه شما از موشك بالستيك كرديد اگر اشتباه نكنم مربوط به موشك كروز است نه بالستيك.

در موردساخت ناو هواپيمابر و اصولا ناوهاي جنگي اين نكته رو بايد در نظر گرفت كه در ساخت يك كشتي جنگي تهديداتي كه كشتي را تهديد مي كنند در نظر گرفته مي شودو راهكارهايي را براي مقابله با تهديدات لحاظ مي كنند.

اما در مورد كجي ناو كه فرموديد بايد توجه كرد كه سيستم تعادل ناوهاي جنگي با توجه به طول زياد و عرض كم توسط گوي هايي (كه فكر مي كنم با آب پر مي شوند) حفظ مي شود.اين طوري نيست كه هر موشكي به بدنه كشتي اصابت كرد ناو يه وري بشه.اين مسئله فكر مي كنم در ناوهاي وسيع هواپيمابر هم رعايت شده.البته زره به كار رفته در ناوهاي سنگين هواپيمابر بصورت چند لايه و ضخيم از مواد مركب است.و با اصابت هر موشكي زره اون باز نمي شه. :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من همین موضوع را گفتم در مورد گلوناس هم بنده گفتم ممکن است در مورد سیستم جی پی اس هم موضوعاتی که گفتم در مورد هر دو سری صادق است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خیر در مورد موشک های بالستیک هم این موارد صدق می کند . در ضمن این سیستم که شما می گویید محدودیتهایی دارد و مثلا در برخورد چند موشک قوی که دیگر نمی توانند کاری انجام دهند. در مورد زره هم باید گفت یک تانک با ان عظمت با حدودا5 کیلو گرم مواد انفجاری زرهش سوراخ می شود حال وزن 300 کیلو گرم مواد منفجره ان هم ترموباریک را در نظر بگیرید خواهین فهمید اینها فقط برای کم کردن اثرات مخرب است و بالاخره هر زهری پاد زهری دارد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اينجا چرا همه علاقه دارن كل اين غول بيشاخ و دم رو غرق كنن. اگه اين ناو غرق بشه كلي ضرر به محيط زيست ميزنه. ميشه با يك موشك كوچولو موچولو كل اين اين ناو رو از كار بندازي با زدن توي جزيره اش كه در واقع هم حكم برج مراقبت رو داره هم ارتباطات رو بر عهده داره و ... ور در كل قلب تپنده ي يك ناو هواپيما بر همون جزيره اش هست. اصلا شما فكر كن ما موشك نداريم .مگه دوستان اون قضيه اي كه پاسداران انقلاب اسلامي رفته بودن نوك اين ناو با شابلون علامت سپاه رو كشيده بودن يادشون رفته.خوب اين يعني چي؟يعني وقتي كسي تا اون حد به اين ناوها نزديك ميشه ميتونه به اونها نفوذ هم بكنه و بمبي چيزي رو يه جاي حساس مثلا رو راكتورهاش بزاره. يا يه بمب روي اون دوتا فلاخن كه براي به پرواز درآوردن هواپيما ها است بزاره و يا روي اون قسمت پشتشش كه چهار تا طناب هستند براي فرود هواپيما و يا روي خود هواپيماها و .... بابا اين ناو هواپيمابر خيلي نقطه ي حساس داره.كاري نداره از كار انداختنش.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اميد وارم همه چي به همين راحتي كه ميگين باشه لطفا دلتون رو بي خودي خوش نكنيد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
براي نابودي ناو هواپيمابر راههاي زيادي وجود دارد
1- موشكهاي سانبرن(موسكيت) كه يك موشك آن ناو را غرق خواهد كرد.
2- موشكهاي ss-n4 ساحل به دریا .
3- استفاده از زیردریاییهای رادار گریز و کامیکازه که حامل مقدار زیادی مواد منفجره است.(البته ملوان زیر دریایی هم کشته میشود)
4- استفاده ار دلفینهای تربیت شده به این صورت که به بدن دلفینها مواد منفجره بسته و آنها را به نزدیکی ناو ها هدایت کرد و سپس به وسیله سنسورها آن را منفجر کرد.

همه این روشها توسط ایران قابل اجرا است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام احساس میکنم باید دخالت کنم و نظر بدم اگر اجازه بدین.. تا حدودی SAEID حرف آخر را اول زد چرا؟ چون شما سلاحی که 3000 تا گلوله اورانیومی در دقیقه را در 3500متر شلیک و کاملا خودکار عمل میکند را فراموش کرده اید تا حدودی توانایی مقابله با اژدر را هم دارد بله در مورد فالانکس صحبت میکنم که مشکل موشکهای ما فالانکس است که نمونه 1100 تیر در دقیقه آن را ایران دارد ولی نه به خوبی فالانکس . این سیستم غیر از مصرف برق ایراد دیگری ندارد کاملا بی نقص عمل میکند یک رباط وظیفه شناس واقعی من قصد بزرگ نمایی یا تعریف الکی را ندارم ولی شما هم اگر فیلم ان را دیده بودین همین نظر را داشتید چون اگزوست را دو شماره با یک رگبار نابود کرد هدفش سر جنگی موشک از فاصله 2500 تا 3500 متری است . البته یک جمع بندی اگر فالانکس را ناوهای آمریکایی بگیرید فلج میشوند با نابودی فاصله چندانی ندارند انها هر چند تا موشک به ناو شلیک کنید نه نمیگویند. اگر موفقیت کم است که همین طور است ناو خودش اینطور خواسته بسته به زمانی که میخواهیم غرق شود بین 15 تا 27 موشک حوت یا خطر کردن بیشتر و استفاده از زیردرییایی و اژدر های قدرتمند حتما موثر است البته شرایط ما که در خانه نشستیم با فرماندهان کشورمان که در صحنه هستند خیلی فرق دارد ما هر چقدر تئورسین خوبی باشیم باز هم واقعیت چیز دیگری است. البته در مورد اینکه با شهاب بتوان ناو هواپیمابر زد کاملا چرند است حداقل در تئوری, شاید متخصصین استراتژیست یک فکری کردن نمیدونم. ایشاا....که خیره . با تشکر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
منظورتون چی هست اگر اطلاعاتتان بیشتر است بگویید تا ما هم بحث را گسترده کنیم یک چیزی یاد بگیریم من عاشق بحث نظامی هستم اینجا اونقدر سطح پایین صحبت میشود گاهی اوقات که من فکر میکنم به دبستان امدم البته بلانسبت مسئولان و آگاهان همه به مباحث سیاسی علاقه مند هستندخواهشهای ما هم تاثیری نداشته. امیدوارم....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
گبا سلام گالیله هم نمونه اروپایی ان است.که قرار است کشورهای عضو اتحادیه اروپا از ان استفاده کنند. البته نمونه جهانی هم دارد البته اطلاعاتم در این زمینه کامل نیست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط FLANKER
      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385294.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385295.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385335.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385333.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385300.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385309.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385302.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385304.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385306.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385307.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385334.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385336.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385337.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385338.jpg
    • توسط GHIAM
      با استفاده از طول استند موشک فاتح، تونستم ابعاد موشک فتح را به دست بیاورم. موشک فتح دارای طول 6.5 متر و قطر 40 سانتیمتر است. این موشک نسبت به فاتح110 حدودا 2.30متر کوتاهتر و 20 سانتیمتر قطر کمتری دارد.  
      هیچ گونه اطلاعاتی از جنس موتور و جنس بدنه موشک وجود ندارد. اما احتمالا فتح موشکی با وزن 800-900 کیلوگرم، برد  200 - 300 کیلومتر و سرجنگی 150-200 کیلوگرمی باشد. به نظر میر‌سد سپاه قرار است این موشک را جایگزین نسخه های اولیه فاتح 110 کند. هرچند سرجنگی سبکتری نسبت به فاتح دارد برای زدن اهداف نرم از جمله زیرساخت‌های نفتی، مراکز صنعتی، اهداف غیرمقاوم نظامی و ... بسیار موثر است. 
      با توجه به ابعاد و وزن موشک فتح، می‌توان 4 تیره از این موشک را مانند فجر 5 از روی حامل IVECO پرتاب کرد.  
       

       
       

       

       
       
       
    • توسط mehdipersian
      شناور شهید باقری به بالگرد، موشک و پهپاد مجهز خواهد شد 
      فرمانده نیروی دریایی سپاه:

      شناور شهید باقری که در آینده ساخت آن به اتمام می‌رسد، علاوه بر داشتن یک ناوگروه در داخل خود، باند پرواز هم دارد که پهپاد می‌تواند از روی آن حرکت کرده و به پرواز درآید و در بازگشت هم می‌تواند بر روی آن بنشیند.
      شناور شهید باقری با ۲۴۰ متر طول و ۲۱ متر ارتفاع، مجهز به بالگرد، موشک و پهپاد است.
      این شناور به گونه‌ای در حال ساخت است که از روی عرشه آن حدود ۶۰ پهپاد می‌تواند پرواز کند و بنشیند.
      وستانیوز
       
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.