karkas

ایران قوی تر است یا کانادا ؟

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

با سلام در این تاپیک قصد داریم نظر شما دوستان رو در مورد مقایسه ارتش ایران و کانادا ببینم . این رو از شما می خوام که اگر روزی بین ایران و کانادا جنگی بشه که امکانش زیاده چه باید کرد چراکه در بیشتر جاه ها که آمریکا هست کانادا هم هست و همینطور کانادا قدرتی داره که آمریکا در مقابلش زیاد نیست که در تاپیک های شما دوستان به بررسی در موردش می پردازیم . از دوستان هم خواهش می کنم منطقی بحث کنید . باز نیاید بگید حزب الله نمی دونم اسرائیل رو چیکار کرد و ما توی هشت سال دهن دنیا رو سرویس کردیم و ..... و از این جور حرف ها . خیلی منطقی و درست . موفق باشید . :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کرکس جان سلام در تاپیک قبلی گفته بودی که کانادا سوپر هورنت دارد ولی تعداد آنرا نگفتی با توجه به این مورد که کانادا زیر چتر حمایت آمریکا قرار دارد پس باید نیروی هوایی قوی داشته باشد از بعد زمینی با ایران قابل قیاس نیست. دریایی را هم نمیدانم. در مجموع کانادا با 23 میلیون نفر جمعیت و وسعت زیادش (کانادا سومین کشور جهان از نظر وسعت است) فکر نکنم در حد و اندازه ایران باشد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عجب تاپيكي دوست من اول از همه چيز بايد چندتا نكته رو يادآوري كنم از اونجا كه قانون در كانادا به نام ملكه انگلستان اجرا شده و ازاونجا كه فرماندار اين كشور كه بالاترين مقام در اين كشور هست و توسط شخص ملكه انتخاب ميشه (ولي بالاترين مقام اجرايي نخست وزير هست) و از اونجا كه قدرت اعلام جنگ و صلح با ملكه انگلستان است و در واقع جنگ ما با كل امپراتوري بريتانيا است (استعمار كثيف) و جنگ با كل بريتانيا يعني اكثر كشورهاي مشترك المنافع كه به ظاهر از سلطه ي انگلستان خارج شده و در امور داخلي خود مختار هستند ولي در امور خارجي دنباله رو انگليس هستند كه از كشورهاي مطرح اين مجموعه ميتونيم استرالياو زلاندنو رو نام ببريم.پس با ورود بريتانيا ما با يه قدرت اتمي طرفيم و اگه كار به جاي باريك بشه از اون عليه ما استفاده ميكنن (نمونه ي اين حركت رو تو جنگ فالكلند ميبينيم كه زيردريايي هاي اتمي خودشون رو به سمت آرژانتين فرستادن و بعد 30 سال تازه گند قضيه دراومد و آرژانتين به اين قضيه اعتراض كرد حدود 2 سال قبل) . ولي اگه فقط ما با كانادا طرف باشيم كانادا در حد ما نيست چون جنگ با ما براش هم خيلي هزينه داره و هم چون پايگاهي در آسياي ميانه و خاور ميانه نداره تقريبا" حمله به اينجا فقط براش از راه دريا امكان داره كه اونهم راههاي زيادي براي دفاع داره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان اول از همه اینکه کانادا تا اون جایی که من می دونم هیچ چتر حمایتی از آمریکا سرش نیست چون خودش قادر هست تمام تکنولوژیش رو تولید کنه . هم جزء هشت کشور صنعتی هست و هم بودجه های و سرکایه های اقتصادی بسیاری در امر نظامی داره . برای مثال 50 سال پیش کانادا به صورت بومی جنگنده مافوق صوت آورو آرو رو ساخت . ایران هنوز نتونسته یه جنگنده بسازه که قابل مقایسه با میگ باشه . یکی از نیروی های قوی که کانادا داره و بیشتر از آمریکا است . در بخش نیروی موشکی بالستیکش هست که در کل طبق منابع رسمی بیش از 10 هزار موشک بالستیک با برد 6 هزار کیلومتر داره . تعداد سوپر هارنت ها هم که شما می تونید در سایت رسمی نظامی کانادا ببینید بیشتر از 406 فروند هست که تماما به صورت بومی هست . در امر نیروی زمینی هم در ساخت نفربر یکی از بهترین نیرو ها رو دارند و همینطور در ساخت تانک که بیشتر از نمونه های لئوپرد هست . اگر شما می بینید که نیروی های کانادایی در افغانستان زیاد کشته می شند باید به اصل موضوع نگاه کنید چراکه با بمب های کنار جاده ای هست که فرار از دستشون غیر ممکنه در ضمن در افغانستان فقط ارتش دو استنا از کانادا وجود داره . sniper2 عزیز من این تاپیک رو زدم که ببینم اطلاعات دوستان در این امر چقدره . کانادا اگر بخواد با ما طرف بشه در خاورمیانه چیزی برای از دست دادن نداره . اگر هم بخواد جنگ کنه پایگاهاش رو از افغانستان بیرون می کشه . اصلا خاورمیانه فایده ای برای کانادا نداره . برای مثال اگر کانادا حمله کنه شما می خواید کجاش رو بزنید ؟ دستتون به کشورش که نمی رسه . کانادا بیش از ده هزار موشک بالستیک داره که بردشون تا ایران می رسه . نه از کانادا به ایران . از افغانستان به ایران . با همون ده هزار تا خیلی جاه ها رو می شه زد . در نیروی دریایی هم کانادا هم زیر دریایی اتمی داره و هم موشک های کروز دریا به ساحل و یا دریا به دریا . با پشتیبانی هوایی ضرر های زیادی می تونه به ایران بزنه . چونکه پایگاه انچنانی در خاورمیانه نداره و حتی دوست رفیقش هم اسرائیل نیست که بخواین اونجا رو بزنید . یعنی راه ها زیادی برای ضربه زدن بهش نیست مثل آمریکا که هر جای عراق پیاگاه داره . و حتی در دریای خلیج فارس ناو هواپیما بر نداره که بخواین فلج کنید . در ضمن همانطور که خود شما گفتید کانادا زیر سلطه ملکه انگلستان است که اگر شما به تاریخشون دقت کنید ملکه در 23 جون اومد گفت که اگر می خواید من دیگه از سلطه کانادا برم بیرون و خودتون کشور رو به دست بگیرید ولی نخست وزیر و بیشتر نماینده ها مخالفت کردند . بعد از این ها شما می دونید که کانادا چقدر کمک نظامی از انگلستان می گیره . در واقع ارتش هر دو کشور یک ارتش هست . جمعیت : 37 میلیون نفر وسعت : دومین کشور جهان بعد از روسیه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هر كسي حتي يه بچه كوچيك هم ميدونه كه كانادا از ايران قويتره !! پس چه لزومي به مقايسه هست ؟! :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آخه ما چكار به كانادا داريم ؟ شما اصلا فرض بگير ما با بزرگترين قدرت نظامي جهان ( از نظر خودشون ) طرفيم مثلا ناتو !!! كه چي؟ بايد دست رو دست بزاريم تا بيان افغانستان و عراق جديدي درست كنند ! ما دفاع كننده هستيم ! شما درست ميگيد ما با يك قوميت طرفيم : انگلوساكسون يا جديدترش انگلوصهيون ! آمريكا - كانادا - انگليس - استراليا ... ! از شبكه خبر شنيدم در مصاحبه اي كه با يكي از ژنرال هاي سپاه انجام داده كه گفت : ما خودمون رو براي بدترين شرايط يعني درگيري با بزرگترين قدرت نظامي دنيا اماده كرديم !!! نگفت آمريكا يا اعتلاف يا هر چيز ديگه گفت بزرگترين قدرت نظامي جهان ( ناتو) ! حالا شما مياي ميگي كانادا !!! اگه ميخواي يه جور ديگه بحث كنم ! ما يك سوم اروپا خاك داريم نه توي قطب شمال كنار اسكيموها ! نه ما جايي هستيم كه نصف نفت و گاز و ... از زير گوشمون ميگذره ! بهترين زمين براي درگيري رو داريم ! در ضمن با پشتوانه قدرتي به بزرگي ايمانمون ميجنگيم ! بزرگتر از تمامي ناوگان هاي جهان - ما براي تبعه بهشت شدن ميجنگيم نه برا ي تبعه آمريكا شدن ! مارينز رو خوب ميشناسيد ( اس اي اس) : اسپيشال ارگون سرويس يا اس بي اس : اسپيشال بوت اسكوادران ! اينا وقتي به چندتا سرباز سپاه رسيدن خودشون رو خراب كردن اگه به كماندوهاي ما ميرسيدن چي ميشد!!! در ضمن هيچ كس ديگه شكي نداره اگر با ايران درگير بشن جنگ جهاني سوم راه ميفته ( از نوستراداموس تا بوش ) پس بهتره برن فك شكار كنند و با خرس هاي قطبي كشتي بگيرن ! اينجا بيشه خطرناكيه ! شيرهاي اين بيشه اگر از بيشه بيرون بيان ديگه آمريكايي -كانادايي يا ... حاليشون نيست - ميزنند دخل همشون رو ميارن !!! :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ramtina عزیز و بزرگوار مثل اینکه شما زیاد پای صحبت های دکتر حسن عباسی نشستید . برادر من من می گم کانادا نه کوماندو های انگلیسی . کانادا نقش بسیار عمده ای در بیشتر جنگ ها داشته . برای مثال در جنگ جهانی دوم این کانادا بود که هلند رو از دست آلمان ها نجات داد . تنها کشوری که در دنیا آمریکا رو شکست داد کانادا بود . البته صحبت 100 سال پیشه :mrgreen: در این تاپیک ما داریم فرض می گیریم . باز هم می گم کانادا چیزی برای از دست دادن در خاورمیانه نداره و فکر نمی کنم بشه با برد موشک های ما باهاش مقابله کرد .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کرکس جان شما هم خیلی ایران رو دست کم گرفتی! اولا ما نمی خواییم به جایی حمله کنیم! می خواهیم دفاع کنیم! بعدش هم بهت بگم که جنگنده که از میگ بهتر باشه هم ساختیم منهتی شما اشاره نکردین کدوم یک از میگ ها! باید بهتون بگم که نسل جدید میگ ها جنگنده های پیشرفته ای هستند! بعدش هم من کاری به تسلیحات ایران ندارم! :mrgreen: اگر این فرضیه ی من صحیح باشه (راجب یک پروژه). هیچ قدرتی در جهان یارای عرض اندام در برابر ما نیست! icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
كانادا به تنهايي وارد هيچ جنگي نمي شود اصلا دليلي براي اين كار ندارد ولي در قالب نيروهاي متحد امكان وارد شدنش به جنگ است به نظر من صرف نظر از بحث تكنولوژي نظامي و كلا اقتصاد كه كانادا قوي تر است تجربه جنگي ايراني ها خيلي بيشتر است مردم ايران اگر سالها جنگ طول بكشد مي توانند تبعات آن را تحمل كنند ولي كشورهايي مثل كانادا و آمريكا به هيچ عنوان تحمل جنگ طولاني را ندارند. اينكه شما مي گوييد كانادا فلان قدر موشك بالستيك دارد و از راه دور مي تواند ايران را مورد هدف قرار دهد صرفا يك بحث نظري است چون اگر شما در يك جنگ خاكي را تصرف نكنيد برنده محسوب نمي شود ممكن است زيرساخت هاي اقتصادي ما صدمه ببيند ولي ما هم مي توانيم بدون پرتاب موشك اقتصاد آنها را هدف قرار دهيم ( شما اسمش را بگذاريد عمليات تروريستي)قضيه به اين سادگي ها هم نيست كه از راه دور فقط موشك پراني كرد. در قالب نيروهاي متحد مي توان نتيجه درگيري ايران و كانادا را در منطقه خودمان تحليل كرد. در نبرد زميني قطعا شكست مي خورد چون ما در زمين خودمان هستيم. در نبرد دريايي با توجه به توان پدافند موشكي ما نتيجه جنگ به نفع ما خواهد بود. در نبرد هوايي متاسفانه نتيجه به نفع كانادا خواهد بود. هر چند كه تمام صحبت هاي من نسبي است و نمي توان به طور مطلق راجع به اين قضيه داوري كرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بحث منطقي كن چرا تخريب و مسخره ميكني ؟ اولين سوال اينه كه ما با كانادا چكار داريم؟ دومين سوال : اگر كانادا اينجا منافعي نداره ! ما چه منافعي در قطب شمال داريم ؟ سوال سوم : آيا كانادايي ها دلشون ميخواد حزب الله شاخه قطب شمال رو از اسكيموها درست كنيم ! بزنيم خونه هاي برفيشون رو با يه كبريت بياريم پايين !!! :mrgreen: هيچ احتياجي هم به موشك بالاستيك يا بي لاستيك نيست icon_cheesygrin سوال چهارم : مثل اينكه خوشت مياد بحث هاي پرت و پلا درست كني ها؟ :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اول اینکه مثل اینکه شما نفهمیدید این تاپیک در مورد چیه . دوم اینکه این تاپیک در مورد بررسی قدرت کانادا و ایران هست و ما داریم مثایسه می کنیم و نه اینکه بیگیم کانادا حمله کنه . دوما خودت چرت و پرت می گی . :mrgreen: شما که تاریخ کانادا رو مطمئنم تا حالا برگ نزدی حرف نزن . شما به کتاب history of canada که در دانشگاه یورک و یو ا ف تی تدریس می شه یه سری بزن . کانادا تنها کشوری بود که آمریکا شکست داد . کانادا بقدری در مرز آمریکا پیش رفت که مجبور شدند پایتخت رو به صورت موقت عوض کنند . کانادا بود که در جنگ جهانی دوم هلند رو از دست او آلمان ها نجات داد . کانادا الان حدود 5 ساله که در افغنستان این هم مدت زمانش دست کمی از جنگ جهانی دوم نداره / یک چیز دیگه : اصلا در کل آمریکا جرات نداره زمینی بیاد بعد کانادا !×!!!!! اول یکم تاریخ رو بررسی کنید و بعد بیاید بگید داری چرت و پرت می گید . موقعیت کانادا فرق می کنه با آمریکا

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برو بچس طرح حمله دريايي و هوايي به قطب شمال رو باهم طراحي ميكنيم تا رد صورت حمله اسكيموها جوابي در خور شانشون بديم !!! :mrgreen:
حرفت خيلي جالب بود ! کانادا الان حدود 5 ساله که در افغنستان این هم مدت زمانش دست کمی از جنگ جهانی دوم نداره
خودت حرف خودت رو رد كردي !!! پس اينجا نتنها منافع داره بلكه سرباز هم داره ! خوب هدف كه جور شد ديگه چي ميخواي !!!

بازم از توهين به شما معذرت ميخوام icon_cheesygrin يه خورده زيادي پسر خاله شدم :lol: نميخواستم يه هموطن رو ناراحت كنم :mrgreen: قصد توهين نداشتم!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مي گن ماه پشت ابر نمي مونه مثال شما دوستانه :mrgreen: واقعا جاي تعجب داره كه دوستان دارند ايران رو با كانادا مقايسه مي كنند :mrgreen: محض اطلاع بعضي از دوستان كانادا در حدود 15000 الي 10000 نيروي نظامي داره(نيروهاي نظامي منظورم كلي هست يعني يه چيزي در حدود 5000 يا شايد هم كمتر سرباز جنگي داشته باشه) 90٪ يا بيشتر نيروي هوايي متشكل از CF-18 هست كه بعلت فرسودگي كانادا قصد جايگزينيش رو با 50 الي 40 F-35 داره در بعد موشكي موشك هاي مورد نظر موشك هاي امريكا هستند كه در خاك كانادا مستقر هستند كه وظيفه ي حمله ي متقابل به روسيه رو دارند در بعد زميني فقط اين رو بگم كه كانادا 40 تا تانك ليوپارد 2 اگه اشتباه نكنم (اجاره كرده) و اسب كاري نيروي زميني يه نوع نفر بر ميان وزن هست در بعد دريا كانادا حدود 2 الي 3 زيردريايي انگليسي قديمي داره بعلاوه ي چند رزم ناو نسبتا فرسوده در مورد دوستي كه گفته كانادا زيرچتر حمايتي امريكا نيست بايد بگم خيلي سخت در اشتباهيد نه تنها زيرچتر امريكاست بلكه زير چتر انگليس هم هست در كل هم بگم جمعيت كانادا بايد يه چيزي حدود 42 يا بيشتر باشه و به علت اينكه (تمام) مردم مهاجر يا اواره ي كشور هاي ديگه هستند هيچ كس علاقه اي به پيوستند نشون نمي ده اكثر كساني هم كه مي پيوندند از طبقات پايين جامعه هست كه فكر نكنم ذكر دليل لازم باشه. به همين جهت جمعيت نيروهاي نظامي كانادا از اين هم در حال كمتر شدن هست در مورد كيفيت اموزش ها هم بايد يه مثال بزنم بخندين در درگيري در استان قندهار نيروهاي طالبان تك مي زنند به نيروهاي كانادايي 9 نفر داخل نفر بر بودند يكي از اينا در حال رهاسازي نارنجك اشتباهي نارنجك رو تو خود نفربر مي اندازه 3 نفر كه راننده و مسلسل چي ها بودند فرار مي كنند 6 نفر كشته مي شن icon_cheesygrin در كل تقريبا هر هفته خبر كشته شدن حداقل يك نفر هست :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برادر کیارش از اون مثلی که گفتید کاریکاتورش هم من دیدم! :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
كركس جون بيا يه كم در مورد نيروهاي نظامي كانادا در قرن حاظر تحقيق كن ! گذشته ها -گذشته icon_cheesygrin 5000 سرباز جنگي رو ميزاريم از جنوب كشور تا تهران پياده بيان -بعد جنازشون رو ميفرستيم قطب :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.