me262

بزرگترين قدرت نظامي قرن 20؟

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

بايد اين را هم در نظر گرفت كه شوروي كه شوروي كشور بسيار وسيع (در اون زمان بزرگتر از حالا هم بوده)با منبعي تمام نشدني از جمعيت انساني كه بيشتر اونا به زور به جنگ اعزام ميشدن بود مساحت المان در سال 1939 كمتر ازيك سيم مساحت شوروي بود در ضمن المان دير تايگر هاشو وارد عمل كرد مگر نه سرنوشت جنگ تغيير ميكرديعني 30 تا المان تو شوروي جا ميشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا سعید شما داری تمام المنتهای یک نیروی خوب رو کنار می زاری و فقط می چسبی به کمیت ؟؟؟ این که منطقی نیست . قبول روسیه از نظر کمیت برتر از آلمان بود ولی در بقیه ی موارد چی ؟؟ شما بیا یه لیستی از ارزش ها مشخص کن و دوتا نیرو رو بر اساس اونا بسنج تا ببینیم کی برتره .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من تعجب مي‌كنم كه چطور دوستان ادعا مي‌كنن آلمان در چندين جبهه مي‌جنگيد؟ به جز جبهه‌ي آفريقا كه خود هيتلر ابله اون رو ايجاد كرد، جبهه‌ي ديگه‌اي وجود نداشت!!! آلمان، وقتي اكثر اروپا رو گرفت و جايي براي پياده كردن نيرو تو اروپا باقي نذاشت، رفت سر وقت شوروي و زد زير همه‌ي قرار و مداراش!! تمامي زحمت كشيدن ساير متفقين هم كمك تسليحاتي به شوروي بود؛ اون هم تازه از اواسط جنگ!!! وقتي كه ورماخت، بطور كامل تار و مار شد، تازه امريكا و انگليس و سايرين به خودشون جرأت دادن كه پا به خاك اروپا بذارن و به قول خودشون جبهه‌ي دوم رو (براي كمك به شوروي) ايجاد كنن كه البته حسابي تو خاك اروپا زاييدن و اگه با پمپاژ تانك و هواپيما و نفرات به اون جبهه نبود، حتي در نورماندي هم شكست رو پذيرا مي‌شدن!!!!! آلمان، تمامي هم و غم خودش رو گذاشته بود براي فتح مسكو و شوروي هم با تمام قدرتش در برابر ارتش نازي ايستادگي كرد. اگه در ابتدا شكست‌ها بيشتر براي شوروي بود، به اين دليل بود كه اين كشور، به هيچ وجه آمادگي وقوع اين نبرد رو نداشت! آخه خير سرش، هيتلر با استالين به توافق رسيده بود كه كاري به كار همديگه نداشته باشن. به همين خاطرم شوروي اكثر توان نظامي‌اش رو معطوف به شمال اروپا كرده بود. استالين، تا آخر عمرش اين جمله رو تكرار مي‌كرد : «حيف! اگر هيتلر به پيمانش وفادار مي‌ماند، مي‌توانستيم با هم، كل جهان را تصرف كنيم»!!! (نقل قول از دختر استالين). ------------------------------------------------- ارتش نازي، در كوتاه مدت مي‌تونست موفق باشه. علتش هم حس ناسيوناليستي شديد آلماني‌ها بود. ولي مهم گذر زمان بود و تأثير سياست‌هاي اقتصادي بسيار مخرب هيتلر بر روي اين كشور و مشخص شدن عيار ارتش اين كشور بود!! درست مثل اينكه شما هرچي داشته باشي رو به ارتش كشورت تزريق كني! در كوتاه مدت، ارتشي بي‌نظير خواهي داشت؛ ولي در بلند مدت ...!!!! شوروي، پس از جنگ جهاني دوم، با وجود تلفات بيشمارش، همچنان قدرت اول جهان باقي موند. اين قدرت، تا پايان فروپاشي اين كشور، همچنان برقرار بود و امريكا، هر كاري مي‌كرد كه از تهاجم شوروي به جهان، براي تسخير كشورهاي در اختيار امريكا جلوگيري كنه!! درصورت تصميم گيري ارتش سرخ براي شروع جنگي جديد عليه جهان، حتي ناتو هم قادر به ايستادگي در برابر اين ارتش نيست (هنري كسينجر).

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من قويترين و منظم ترين ارتش جهان را در قرن بيستم ارتش آلمان نازي مي دانم به دلايل زير: 1- نظم بالا 2- كيفيت آموزشي مناسب 3- سازمان اطلاعاتي قوي 4- توجه ويژه به سازمان نيروهاي زميني و دريايي و هوايي بعبارت ديگر توسعه همه جانبه 5- فرماندهي خوب ارتش آلمان فرماندهان و ‌ژنرالهاي خوبي داشت منتهي همه اينها اسير ديوانگي هاي هيتلر شدند هنوز هم تاكتيك هاي نبرد ‌ژنرال رومل در صحرا در دانشگاه هاي نظامي جهان تدريس مي شود. شوروي كشوري كه بزرگترين ارتش كمي جهان را داشت و چقدر اين كشور كمونيستي از درون پوكيده بود كه از هم پاشيد و تبديل به وضعيت كنوني گشت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این البته فقط نظر شخص بنده هست . به نظر من قدرت ارتش یک کشور به پارامتر های بسیار زیادی بستگی داره و اینکه برای مثال روسیه ی شوروی تونست آلمان نازی رو شکست بده دلیل بر قوی تر بودن شاید یاشه ولی دلیل بر برتر بودن نیست . ارتش آلمان نازی در زمان خودش بعد از ارتش ژاپن بالاترین دیسیپلین رو داشت . بالاترین تکنولوژی ها . برترین استراتژی ها . و ... دلیل بر برتر بودن این ارتش هستند . دلیل پیروزیه روسیه کمک زیاد نیروهای متفقین به اونها درست در زمانی که ارتش آلمان از کمبود بودجه رنج می برد و در حالی که ارتش ایتالیا به شدت به کمک نیاز داشت و آلمان در بسیاری از جبهه ها کمک ایتالیا بود و فرانسه که دچار نا آرامی شده بود و اتریش و ... همه از داخل باعث مشکلات متعددی برای نیروهای آلمان بودند و این مشکلات گرچه نیاز زیادی به نیروی نظامی نداشت اما فشار سیاسی و اقتصادی خیلی زیادی بر دوش حکومت رایش سوم گزاشته بود . برتری روسیه از نظر نفرات که بخشی زیادی از اونها رو نیروهای داوطلب تشکیل داده بودند (یک عده بیل بدست که گوشت جلوی توپ بودند.) یکی از دلایل برتری روسها بود دلیل دیگر حالت بد آب و هوایی روسیه بود که باعث مشکلات بسیار زیادی برای آلمان شد که برای روسها پیروزی به ارمغان آورد و نیروهای روس با اطلاع کامل به این مسئله صبر کردند و در سرمای کشنده ی روسیه حملات سنگین خود را آغاز کنند . وضعیت بد نیروهای آلمان در سرما و نبود لوجستیک مناسب باعث شد که توان و قوای نیروهای آلمان از همه نظر به شدت افت کند . همه می دانند که سرعت و کوبندگی در حملات و بر هم زدن خطوط دفاعی دشمن قبل و حتی هنگام حمله بهترین و برترین استراتژی آلمان نازی بود که پیروزی های بسیاری رو برای این ارتش اعث شده بود (حمله ی برق آسا شیشه ی عمر ارتش آلمان نازی بود ) روسها از این مسئله خبر داشتند هیتلر هم خبر داشت و با فرمان تصرف استالینگراد در حقیقت هیتلر بزرگترین ضربه را بر قلب نیروهای خودش وارد کرد و روسها هم از این وضعیت به خوبی استفاده کردند و... تجهیزات , آموزش , استراتژی های خرکی و بی سرو ته روسیه هیچ کدام دلیل بر پیروزی این ارتش نبودند بلکه خود هیتلر بود که شاهرگ ارتش آلمان رو زد . تانک تی 34 که دوستان به عنوان تانک برتر روسی از اون یاد می کنند یارای مقابله با تیپ های زرهی اس اس رو که با تایگر تانک مجهز شده بودند رو نداشت . افسوس که دیر به میان نبرد رسیدند . در یکی از درگیری ها 43 تانک تی 34 روس به وسیله ی یک تایگر تانک نابود شدند . تمام اونهایی که تاریخ رو خودند و اونهایی که می دونند ارزش واقعی یک نیروی نظامی رو چه پارامترهایی تشکیل می ده قبول دارند که ارتشی به خوبی ارتش آلمان وجود نداره و وجود نخواهد داشت . هیچ جیز نمیتونه واقعیت رو تغییر بده . این نظر بنده هست و تغییری نمی کنه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مگه اسم جبهه به اينه كه جاهاي مختلف جهان باشه اگرچه اون بود المان با تمام جهان دمي جنگيد در ضمن هواپيماهاي انگليسي كه تمام صنايع المان رو بمب باران كردند اگر صنايع اتمي المان بمب باران نمي شد المان در سال 1944بمب اتم داشت در ضمن المان اون زمان تو تحريم جهاني بود ومتفقين هم از طريق رااه اهن ايران به شوروي كمك مي كردند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان يكم منطقي باشيد درسته كه ارتش نازي از لحاظ كيفيت و در مواردي هم كميت برتري داشت ولي آيا ارتش فقط در توپ و تانك و .... خلاصه ميشه ارتش مجموعه ي بزرگي از نيروها كه كارهاي مختلفي رو انجام ميدن دربر ميگيره كه شامل تجهيزات. سربازان. فرماندهان . استراتژي ها. و .... است و ارتش پيروز هم ارتشي هست كه از اين مجموعه بدرستي در جهت پيروزي استفاده كنه در پايان جنگ جهاني ارتش برتر مشخص شد اگر نازي ها ارتش بهتري نسبت به روسها داشتن قطعا" الان نتيجه چيز ديگري بود.واقعا" الان يه نگاه به روسيه بندازيد آمريكا با اون همه ساز و برگش باز هم وقتي نوبت روسها ميشه كم مياره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر من آقا سعید و مصطفی درست میگن درسته که نازی ها در زمینه نوآوری و کیفیت نسبت به متفقین برتر بودن ولی کمیت بالا میتونه کیفیت پایین رو جبران کنه حالا مثلا یکی بیاد بگه که تانک های تایگر چندین برابر از تانک های شرمن آمریکایی برتر بودن خب آمریکایی ها برای اینکه کمیت بتونه کیفیت رو جبران کنه به ازای هر تانک تایگر 50 تانک شرمن میفرستن توی جبهه ها!!! خب حالا نازی ها دیگه هیچ کاری نیتونن بکنن مگه هر تانک تایگر چند تا تانک شرمن رو میتونه بزنه؟!نهایت 30-20 تا رو میزنه خب یعنی اون 30-20 تای دیگه حریف تایگر نمیشن!!! پس اگه بخوایم منطقی فکر کنیم باید بگیم که: 1=شوروی2=آمريكا3=آلمان نازي حالا اگه هرکدوم از متفقین میخواستن جداگانه با نازی ها بجنگن این دیگه بحثش جداس و براحتی نمیشه نظر داد!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام نظر من اينه كه علاوه بر مواردي مثل فرماندهي و توان تسليحاتي بايد به روحيه و هدفمند و يكسو شدن تمام ارگان هاي نيز توجه داشت . هيتلر خودش رو در نظر مردم كشورش به يك پيشوا كه هيچ و اشتباه نميكند تبديل كرد وبا توسعه تفكر نژاد برتر و وعده زندگي بهتر ٬ مردم ٬تكنولوژي٬نيروي كار رو همسو كرد ولي اين تفكرات در يك جنگ فرسايشي آن هم تجاوز به يك كشور غريبه كمرنگ ميشود . اما نيروهاي استالين براي كشورشان ميجنگيدن ٬ ( با توجه به جنايتهاي وحشتناك لوفت وافه ) وحشت فتح كشورشان نيرويي وحشتناك براي حركت تامين ميكند كه گاهي در جنگ هاي فرسايشي قوت هم پيدا ميكند . اين هدف مند شدن كشور شوروي براي بقا بود كه چرخ صنايع نظامي آن را با بيشترين سرعت به حركت در مي آورد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
يكي از اشتباهات جناب پيشوا مطرح كردن نظريه ي برتري نژادي بود و اگه اين اعتقاد مسخره برخوردار نبود ميتونست از نيروهاي مخالف داخلي اتحاد جماهير شوروي عليه اون استفاده كنه ولي به جاي اين كار دست به كشتار زد و عوضش چي بدست آورد ؟ اتحاد ساير نيروهاي داخلي شوروي با روسها كه يكي از دلايل شكست در جنگ بود .اگه كاري رو كه در كشور هاي اروپاي غربي كردند در شوروي هم انجام ميدادند الان شايد نتيجه متفاوت بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آلمان بزرگترين قدرت نظامي جهان بوده زيرا تمام پيشرفتهاي نظامي را كه هنوز هم در جهان ميبينيم بر پايه ي علم و دانش نظامي آلمان است. در جواب آقايي كه گفته بود در جنگ كميت مهم است و كيفيت مهم نيست بايد بگويم كه تنها يك تانك تايگر آلماني در جبهه ي نرماندي با 55 عد تانك متفقين درگير شد و همه ي آنها را منهدم كرد و بعد به يگان خود بازگشت حال اين تعداد را ضرب در تعداد تانكهاي آلماني كن و بعد مي فهمي كه تعداد تانكها شان تازه خيلي بيشتر از روس ها بوده است در صورتي كه كيفيت را در نظر بگيريم. البته به جز كميت بايد به نبوغ جنگي و توانايي هاي حكومتي نيز تاثير دارد چه بسا ارتش عراق در جنگ تحميلي ازنظر برخي تسحيلات از ايران قوي تر بود ولي به علت نبود مديريت مناسب و همچنين عدم موقعيت استراتژيك نسبت به ايران در جنگ با ايران در واقع شكست خورد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من هم اول نظرم آلمان بود ولی با خوندن نظرات نظرم عوض شد .

ولی خداییش عجب ارتش عجیبی بوده این آلمان نازی مخصوصا توی نوآوری وتبدیل تخیلات به واقعیت icon_eek

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر من المان است. شوروی فقط تونست جلوی پیشروی المان ییهارو به خاک خودش بگیره اگر هوای سرد شوروی نبود المان ها شوروی هم فتح میکردند.
تلویزیون خودمون چند سال پیش داشت در مورد جنگ جهانی 2 میگفت که نه المان ها قادر بودن که به خاک شوروی پیشروی کنند و نه شوروی قادر بود المان هارو به طور کامل از خاک خودش بیرون کنه ولی با ورود امریکا همه چی تغییر کرد و حواس المان هارو به سمت دیگری برد تا شوروی تونست المان هارو شکست بده البته چند روزی طول نکشید که امریکایی ها پشت سر شوروی ها به برلین رسیدن. یعنی دو ابر قدرت اونموقع یعنی شوروی و امریکا با هم تونستند که المان هارو شکست بدهند. و به تنهایی ضعیف تر از المان ها بودند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بزرگترین شوروی قویترین المان نازی ما نباید شکست المان رو دلیلی بر ضعیف بودن از شوروی بدنیم
به چند دلیل المان ها جنگ در شوروری رو باختن
1 احمقیت هیتلر استراتژی های بچگانه (انقدر مقاومت کنید که بمیرید icon_eek )
2 سرمای مزخرف و وحشتناک شوروی
3 المان در بمباران انگلستان خیلی از خلبان های خوبشو از دست داد
4 شما ببین امریکا شوروی انگلستان همه با هم ریختن سر المان بمباران های امریکا و انگلیس توان صنعتی المان ها رو ضعیف کرد پس نمیشد در مقابل 10 تا شرمن حداقل 15 تا تایگر ساخت
و هزاران اما و اگر دیگه
تایگر تانکی که تعدادش کم بود ولی تانک خیلی خوبی بود نگاه کنید به چه تجهیزات و مواد اولیه ای نیاز داشت :
خدمه 5 نفر وزن 69 تن !84 گلوله حمل می کرد
درکل 1350 تا ازش تولید شد بعضی ها قبل از رسیدن به جنگ نشت سوخت داشتند ومشکلات دیگه
به علاوه نیروها به پشتیبانی نیاز داشتند که در اواخر جنگ با مشکل روبرو شد
من هنوز رای ندادم تا ببینم نظرات دوستان چیه؟
یاعلی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام

بسیار تاپیک جامعی ایجاد شده و با حضور اساتید مسلم، بار علمی زیادی هم پیدا کرده. از همه متشکرم

[quote]امريكا، به لطف متحدين اقتصادي بيشمارش و اقتصاد ليبرالي‌اش و سيستم اقتصادي كپيتالي‌اش، خيلي راحت تونست توسعه‌ي نظامي‌اش رو بيشتر و بيشتر كنه. ولي در مقابل، شوروي با اقتصاد سوسيالي و نظام ماركسيست - لنينيستي‌اش كه جلوي خيلي از مسائل رو مي‌گرفت و اقتصادي بسيار پايين‌تر داشت، پيشرفت نظامي‌اش بسيار گسترده‌تر و بيشتر و بيشتر بود[/quote]

بسیار خوب بیان کردید.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.