hamed_713

زيردريايي هاي کلاس تريو مفانت

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

زیردریایی های کلاس تریومفانت، زیردریایی های اتمی حامل موشک های بالستیک قاره پیمای نیروی دریایی فرانسه هستند که به جای زیردریایی های کلاس فلکسیبل ام 4 وارد خدمت شده اند. این زیردریایی ها توسط کارخانه کشتی سازی دی سی ان در منطقه شربورگ فرانسه طراحی و ساخته شده اند. اولین عضو این کلاس تریومفانت در جولای 1993 به آب انداخته شده است و در سال 1997 وارد خدمت شد. دومین عضو این کلاس تمرایر در ژانویه 2000 وارد خدمت شد. سومین عضو از این کلاس ویجیلانت در آوریل 2003 به آب انداخته شد و در نوامبر 2004 وارد خدمت شد. چهارمین فروند تریبل نیز قرار است که در سال 2010 وارد خدمت شود. در آوریل سال 2007 میلادی کمپانی دی سی ان تبدیل به دی سی ان اس شد. این اتفاق در راستای توافقی شکل گرفت که در طی آن شرکت تالاس در شرکت جدید دارای 25 درصد سهم شد و کمپانی دی سی ان نیز بخش دریایی کمپانی تالاس فرانسه را بدست آورد.
موشکها:
این زیردریایی ها ، 16 موشک بالستیک پرتاب شونده عمودی ام45 را که توسط بخش فضایی کمپانی ائی ای دی اس در شهر لزموراکس فرانسه ساخته شده است را حمل میکنند. سیستم پیشرانه این موشکها یک موتور سه مرحله ای سوخت جامد است که سرعت هایپر سونیک ( توضیح مترجم: بیش از 5 ماخ ) را برای موشک فراهم می کند. سیستم هدایت و کنترل داخلی این موشک به وسیله یک کامپیوتر دیجیتال که توسط کمپانی تالاس ساخته شده است ، کنترل میشود. این موشکها دارای یک سرجنگی اتمی گرمایی هستند که شامل 6 کلاهک جدا شونده مدل تی ان _ 71 به قدرت 150 کیلوتن می باشد.برد این موشک 6000 کیلومتر است. موشکهای جدید ام 51 قرار است که در سال 2010 وارد خدمت شوند و دارای وزنی در حدود 50 تن هستند و از یک سر جنگی شامل 12 سرجنگی مستقل جدا شونده استفاده میکنند و برد آن تا 8000 کیلومتر افزایش یافته است. این زیردریایی ها برای کنترل موشک های ام 45 به یک سیستم اطلاعات استراتژیک مجهز شده اند. بخش هوا فضای کمپانی ائی ای دی اس یک قرارداد تولید جدید در سال 2004 میلادی دریافت کرد که مربوط به تولید شکل دیگری از موشکهای ام 51 است که قرار است در سال 2010 وارد خدمت شوند. این موشکها دارای یک تغییر هستند و آن هم کاهش تعداد سرهای جنگی از 12 به 6 است. این موشکها در ابتدا بر روی زیردریایی تریبل و سپس بر روی دیگر شناورهای این کلاس نصب خواهد شد. شرکت ساژم یک سیستم هدایت و جهت یابی جدید برای افزایش دقت موشک ام 51 طراحی کرده است. اولین شلیک موفق موشک ام 51 بدون سرجنگی در نوامبر 2006 انجام شد.
موشک سطح به سطح این زیردریایی ها مدل زیردریایی پرتاب موشک اگزوست مدل اس ام 39 است که به وسیله کمپانی ام بی دی ای ساخته شده است. اطلاعات مربوط به گرای و فاصله هدف از سیستم اطلاعات تاکتیکی و سیستم کنترل تسلیحاتی در کامپیوتر اگزوست ثبت میشود. موشک اگزوست مدل اس ام 39 در درون یک کپسول پرتاب قرار دارد و با استفاده از یک ژنراتور گازی از طریق پرتاب گر اژدر زیردریایی شلیک می شود. کپسول پرتاب از زیردریایی جدا شده و با استفاده از یک موتور سوخت جامد از سطح آب خارج میشود. در این مرحله موشک از کپسول جدا شده و موتور مرحله دوم فعال میشود. موشک به صورت پرواز سینه مال و با سرعتی در حدود 0.9 ماخ ( 300 متر بر ثانیه) به محدوده هدف میرسد. برد این موشک 50 کیلومتر است. موشک اگزوست دارای یک سرجنگی به وزن 165 کیلوگرمی شدید الانفجار با خرج گود که با یک ماسوره ضربتی تاخیری و یک ماسوره مجاورتی تجهیز شده است، مسلح شده است.
اژدرها:
این زیردریایی ها دارای 4 پرتاب گر اژدر 533 میلی متری هستند و توانایی حمل ترکیبی از 18 اژدر مدل ائی سی ای ان ال 5 مد 3 و موشکهای اگزوست را دارند. این اژدر با یک سرجنگی به وزن 150 کیلوگرم مسلح شده است و دارای هر دو سیستم مسیر یابی فعال و غیر فعال است. برد این اژدر در حدود 9 کیلومتر و سرعت آن در حدود 35 گره ( 18 متر بر ثانیه) است.
جنگ الکترونیک:
سیستم پشتیبانی الکترونیک دی آر 3000 یو توسط کمپانی تالاس طراحی و ساخته شده است و وظیفه دریافت هشدار راداری را نیز به عهده دارد. این سیستم در نیروی دریایی فرانسه آ آر یو آر _13 شناخته میشود. این سیستم از یک آنتن آرایه در بالای دکل و یک آنتن جهت یابی چند جهته و مونو پالس و یک رادار دریافت هشدار مربوط به پریسکوپ استفاده می کند. این سیستم مسیریابی را به عهده دارد و دارای دقتی بیش از یک درجه است.
حسگرها:
این زیردریایی ها با سیستم حسگر زیر آبی مدل ام یو ایکس 80 در سینه زیردریایی و سیستم سونار آرایه جانبی مجهز شده است. سیستم دی ام یو ایکس 80 توانایی رهگیری و مسافت یابی اهداف به صورت فعال و غیر فعال را دارد. سیستم سونار کششی این زیردریایی قابلیت کشف هدف برد بسیار بلند را فراهم میکند. رادار جستجوی زیردریایی ساخت کمپانی تالاس است و در باند آی کار میکند.
پیشرانه:
سیستم پیشرانه زیردریایی یک سیستم اتمی توربو الکتریک است که بر پایه یک راکتور آب سنگین مدل کا 15 به قدرت 150 مگاوات قرار دارد. سیستم پیشرانه کمکی ، سیستم دیزل الکترونیک است که شامل دو موتور دیزل مدل سمت پلستیک 8 پی ای 4 وی 200 اس ام است.
این زیردریایی ها دارای سرعت زیر آبی 25 گره و سرعت سطحی 20 گره هستند و عمق غوطه وری این زیردریایی ها بیش از 300 متر است و ماندگاری آنها در دریا بیش از 60 روز است.

منبع: ماهنامه جنگ افزار، شماره 41

تصویر

تصویر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
زمانی فرانسه دومین نیروی دریایی جهان را در اختیار داشت و بزرگترین نیروی زمینی اروپا اما الان به یک قدرت درجه دو نظامی تبدیل شده! سرنوشت فوق برای آمریکا نیز به وقوع خواهد پیوست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سرنوشت فوق برای آمریکا نیز به وقوع خواهد پیوست.

با سلام و تشكر از جناب حامد عزيز !
سعيد خان در رابطه با از دست دادن قدرت آمريكا در آينده نزديك با شما موافقم ! به نظر من روس ها و در مرتبه دوم چيني ها كه هنوز سال ها از روس ها در ضمينه نظامي عقب تر هستند جاي آمريكا رو ميگيرن ! روس ها به رهبري جناب آقاي پوتين بدجوري دارن به سرعت جلو ميرن ! روسيه اگه اقتصادش درست بشه واقعا توانايي اينو داره كه تمام دنيارو دستش بگيره ! من چند روز پيش شنيدم كه روسيه اينقدر رشد اقتصاديش خوبه كه بدهي هاي بين المللي شو قبل از زمان مقرر پس خواهد داد !
اما در رابطه با فرانسه طبق مطالعه اي كه انجام دادم بايد بگم با اين كه اين كشور جايگاه نظامي خودشو در برابر روسيه آمريكا و چين از دست داده و اين سه كشور ميتونن در كسري از ثانيه فرانسه رو با خاك يكسان كنند اما هنوز هم در اروپا چه از لحاظ تكنولوژي و چه از لحاظ نظامي حرف اولو ميزنه !
فرانسه قوي ترين كشور عضو ناتو و در واقع پدر ناتو حساب ميشه ! من شنيدم تو درگيري ناتو با صربستان فرانسه كلي با أمريكا مشكل داشته و يه جاهايي هم فرماندهان ارشد نظامي فرانسه براي خودشون تصميمات جداگانه اي گرفتن و در مواقعي هم حتي واسه آمريكايي ها شاخ و شونه كشيدن !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فرانسوی ها خیلی مارمولک هستند.. شانس آوردیم که از نظر جمعیت و جغرافیا در حدی نیستند که یک ابرقدرت بشن...وگرنه از همه در کلاشی و زورگویی جلوترند.. روسیه ، چین و آمریکا هرکدوم که قدرت برتر نظامی و اقتصادی دنیا باشند برای ما فرقی نمیکنه. ما باید سعی کنیم اونقدر قوی و محکم باشیم که هیچ ابرقدرتی نتونه برای منافعش ما رو تهدید کنه. ولی خوب باهاتون موافقم که دیگه نوبت امریکا تموم شده و باید بره کنار و اول صف رو بده به بقیه دوستان!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر من اگه فرانسه ودولتمردان اونها یه نگاهی کامل به دکترین دفاعی شون که توسط ژنرال شارل دوگل نوشته شده بیندازند واینقدر پیرو ناتو وامریکا نباشند به یه ابر قدرت واقعی تاثیر گذار تبدیل میشوند وامریکا راپشت سر میزارند.براشون متاسفم :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حامد جان بابت مطلب خوبت ممنون پس اين زيردريايي جزو سري ssbn محسوب میشه اما در ناوگان زير سطحي واقعا زيردرياييها ی روسیه یک طرف و زیردریاییهای کل اروپا و آمریکا یک طرف !!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حامد جان بابت مطلب خوبت ممنون پس اين زيردريايي جزو سري ssbn محسوب میشه
اما در ناوگان زير سطحي واقعا زيردرياييها ی روسیه یک طرف و زیردریاییهای کل اروپا و آمریکا یک طرف !!


حق با شماست.اطلاعات شما در زمينه تجهيزات دريايي خيلي خوبه. :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.