امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

عجب؟ تبدیل تامکت به فاکس هاوند؟ آیا اینکار درسته که تامکت رو که جوابشو در در جنگ پس داده به فاکس هاوند تبدیل کرد؟ من هم در مورد تولید فونیکس در داخل چیزایی شنیدم. به نظرتون ممکنه؟ یعنی توان علمیش در داخل هست؟ اگه ایرات بتونه فونیکس با سیستم اب خنک تولید کنه محشره.. تصوره داشتن 40 فروند تامکت با موشک فونیکس کمی به آدم اعتماد به نفس میده ...اونوقت میشه از میگ 29 ها هم به نحو احسنت استفاده کرد...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
منظور از تبدیل جایگزینی موتور ، آیونیک ، تسلیحات و ... با تجهیزات میگ31 است نه اینکه شکل ظاهری تامکت رو هم شبیه میگ31 کنیم! منظور شما رو هم از جمله "آیا اینکار درسته که تامکت رو که جوابشو در در جنگ پس داده به فاکس هاوند تبدیل کرد؟" متوجه نشدم؟! اصلا ربطی به جنگ ندارد. تامکتهای ما یا باید بازنشسته شوند یا هم ارتقا یافته و اورهال شوند. برای ارتقا هم تنها گزینه مناسب استفاده از تجهیزات میگ31 میباشد. اگر تامکت را با رادار AWG-9 در برابر رپتور قرار دهیم با وجود قدرت فوق العاده این رادار متاسفانه به علت ساختار و فناوری قدیمی و غیر دیجیتال توانایی شناسایی رپتور را حداقل قبل از رسیدن به تیررس موشکهای آن نخواهد داشت! اما اگر بجای این رادار از رادار Zaslon-M استفاده شود تامکت توانایی شناسایی رپتور را بدست خواهد آورد. مشکل فقط رادار نیست بلکه به موشکهای فونیکس نیز مربوط میشود که شانس چندانی برای اصابت به رپتور ندارند! پس اگر رادار عوض شد باید سلاح هم تغییر یابد. حتی خود روسها موشک R-37 را با R-33 جایگزین کردند نه به این دلیل که R-33 ضعیف یا قدیمی بود بلکه بخاطر ورود جنگنده های نسل پنج آمریکایی که توانایی فرار از دست این موشک را داشتند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سعید جان ممنون از پاسخ جامعی که دادی. اما فکر می کنم در مورد میگ 31 چیزی که بهش توان استفاده از رادار زاسلون رو میده ارتفاع پروازیش باشه. نه؟ آیا تامکت میتونه اینکارو بکنه؟ راستی من یه سوال دارم. شاید احمقانه به نظر بیاد..اما میخواستم ببینم با توجه به تعداد تامکت ها و رادارشون آیا نمیشه تامکت ها رو در جای جایه کشور پخش کرد؟ چرا فقط تامکت در اصفهان و بوشهر باشه؟ مثلا اگه در هر پایگاه اصلی 4 تا تامکت باشه بهتر نیست؟ ببخشید اگه سوالم بچه گانه است...واقعا میخوام بدونم...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فکر کنم هر پایگاهی یه وظیفه ای داره مثلا شکاری یا بمب افکن و خلبان هاشم به نسبت همون کار اموزش میبینن باز زیاد اطلاع ندارم بقیه بگن بهتره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فکر کنم هر پایگاهی یه وظیفه ای داره مثلا شکاری یا بمب افکن و خلبان هاشم به نسبت همون کار اموزش میبینن باز زیاد اطلاع ندارم بقیه بگن بهتره


دقيقاً حق با شما است دوست گرامی
هر پايگاه با توجه به موقيت و جايگه که دارد به وظيفه خاصی منسوب ميشود

که البته در جواب دوست عزيز بتد بگم که محدوديت جنگنه های ايران اونارو از استفاده از چند نو جنگنده در يک پايگاه محروم ميکنه


درمورد قدرت نیروی هوایی آمریکا تنها به همین نکته بسنده می کنم:
یکی از خلبانان هندی که در مانور مشترک هوایی هند وآمریکا شرکت کرده بود گفت: آمریکایی ها خیلی قوی هستند نمی توان جلویشان ایستاد اما آواکس آنها را بزن همان هواپیماهای پرقدرت مانند پرندگانی که مادر خود را گم کرده اند ضعیف می شوند و می توان به راحتی آنها را شکار کرد. :lol:


البته نکته بجايی هست.اما خوب مشکل همينه که اين مادر گرامی رو به اين راحتی ها نميشه کاريش کرد
اگه دوستان موافق باشن يه بحث درباره نابود کردن اوکس ها داشته باشيم(و يا به عبارتی منطقی تر شيوه مبارزه با آنها)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان راستي كسي از شفق 2 و توليد SU-30 (از هر نوعي) در ايران خبر داره؟ فكر ميكنم پروژه ي شفق كنسل شده و قرار هم نيست دوباره روي اون كاري انجام بشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستان راستي كسي از شفق 2 و توليد SU-30 (از هر نوعي) در ايران خبر داره؟

فكر ميكنم پروژه ي شفق كنسل شده و قرار هم نيست دوباره روي اون كاري انجام بشه.



در مورده شفق که نميتونم اظهاره نظر کنم
اما به نظره من اون خبره خريد يا توليد 300 فروند سوخو از اول هم شايعه بيش نبود که واسه تضمين فروش جنگ افزار به همسيگان ايران (بخصوص همسيگانی که کنار خليج فارس ميشين) مطرح شده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برای مقابله با آواکس قبلا یک تاپیکی ایجاد شده بود فکر کنم در بخش دکترین باشد. پروژه شفق متوقف نشده و قرار است برای دهه آینده وارد خدمت نیروی هوایی شود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رادار Zaslon-M، موشک آر37 و آر172 :lol: ببین تامکت دیگه چی میشه :lol: F22منتظر باش :(

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هی بگیر موشک فلا هواپیمافلان! باید رادار هواپیما رو رهگیری و قفل کنه که موشک شلیک بشه؟ نکنه تو این مساحت ایران دنبال هواپیما اونم با چشم میگردین که با موشک حرارتی روش قفل کنیم؟(آدم رو یاد جنگ جهانی دوم میندازین!)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

هی بگیر موشک فلا هواپیمافلان!
باید رادار هواپیما رو رهگیری و قفل کنه که موشک شلیک بشه؟
نکنه تو این مساحت ایران دنبال هواپیما اونم با چشم میگردین که با موشک حرارتی روش قفل کنیم؟(آدم رو یاد جنگ جهانی دوم میندازین!)



متوجه منظور شما نشدم؟! اگر رادار Zaslon-M که برای شناسایی جنگنده های نسل پنجم طراحی شده است نتواند اف22 را شناسایی کند مطمئن باشید هیچ رادار دیگری برای خرید وجود ندارد! این رادار آزمایش خود را پس داده است و در یک تست جنگی موفق به نابودی دو فروند پهپاد از فاصله 300 کیلومتری با موشکهای R-37 شد که RCS این پهپادها کمتر از اف22 نباشد بیشتر هم نیست. پهپادها جزو کم rcs ترین سازه ها محسوب میشوند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سعيد عزيز منظور رادار اف 14 خودمون هست چون هنوز خبر قاطعي از وجودجنگنده هايي با اين نوع رادار اعلام نشده ما بايد به دنبال يك جايگزيني مناسب براي رهگير هامون باشيم +هواپيماهاي هشدار زود هنگام در كنار اين ما ميتونيم با رشد و توسعه ي هواپيماهاي هجومي نظير صاعقه و كار بر روي پروژهاي مشابه راه رو برا رسيدن به بازدارندگي كامل به وجود بياريم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
راستش من فقط از آقا سعید شنیدم که ایران میخواد تعدادی از تامکت هاش رو به فاکس هاوند تبدیل کنه... بعضی جاها دیده بودم که ایرانو دارای فاکس هاوند محسوب می کنند اما در مورد تبدیل تامکت به فاکس هاوند چیزی نشنیدم. راستی یه سوال...به نظر شما سوخو24 های ما توان حمله به پایگاه های نظامی امریکا رو دارند. یعنی میخوام بدونم در صورت حمله دشمن ما هم توان پاسخ این حملات رو با سوخو24 داریم؟ خوشحال میشم اساتید با دلایل نظراتشونو بگن تا من استفاده کنم. متشکرم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
Shabro, پس اشتباه از من بود! بهتر بود به نوع رادار اشاره میکردید. رادار AWG-9 هنوز هم جزو قویترین رادارهای جهان محسوب میشود اما بدلیل برخی مشکلات توانایی شناسایی جنگنده های پنهانکار را ندارد. یکی از این مشکلات عدم اسکن دیجیتالی نقطه به نقطه است! مشکل دیگر مربوط به زمان طراحی میشود که در سال 1970 اصلا مبحثی به نام پنهانکاری مطرح نبود و سازندگان آن شاید به این مهم فکر هم نکرده بودند! بنابراین در این رادار شناسایی سطح مقطع راداریهای کوچک پیش بینی نشده است! البته رادار مذکور در برابر جنگنده های غیر پنهانکار یا کم پنهانکار هنوز هم کارایی دارد و براحتی میتواند بروی هدفی مثل اف16 از 150 کیلومتری قفل کند. Armanmodern, من خودم هم از چند نفر شنیدم. :lol: سوخو24 توانایی حمله به پایگاههای آمریکا را دارد و پدافندهای پاتریوت هم توانایی رهگیری آنرا ندارند چون هم جنگنده میتواند در ارتفاع بسیار کم پرواز کند و هم از سیستم اخلالگر قدرتمند برخوردار است. اما مشکل مربوط به نبود رهگیر است که تلفات بمب افکنها را افزایش خواهد داد. زمان حمله به اچ3 عراق از جنگنده های مناسب و رادار پیش اخطار بی بهره بود به همین جهت فانتومهای ما در سکوت کامل رادیویی و در ارتقاع پست موفق به رسیدن به اچ3 شده و بدون تلفات بازگشتند اما در مقابل آمریکا احتمالا سوخو24 های ما ابتدا توسط آواکس شناسایی شده و سپس چند فروند اف15 برای رهگیری آنها اعزام خواهد شد! در این زمان اگر جنگنده ای مانند میگ31 در ماموریت اسکورت سوخو24 ها باشد قبل از رسیدن اف15 ها آنها را شکار کرده است وگرنه بمب افکنهای ما شکار خواهند شد!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست عزيز در مورد تامكت ايران همون 30 35 تا قطعي تره در مورد ميگ 31 ايران يه 24 تايي از نوع بي ام خريده بود كه اونا رو بنا براخبار به سوريه داده در مورد فونيكس مثل اينكه ايران با مهندسي معكوس يه كارايي كرده ولي نه برد فونيكس اصلي رو داره نه دقت در مورد فاكس هوند در قالب اف14 به نظر من حماقتس بيش نيست ميگ 31 هايي كه به ايران داده شده از نوع بي ام هست كه نه اون رادار رو نداره(درست گفتم مدلو) و اصلا اگر حتي به فرض از نوع ام باشن باز هم قادر به شناسايي رپتور نيست(با اينكه موضوع ربطي به رپتور نداره ميگم) به چند دليل 1- كليه ي اطلاعات رادار زاسلون در سال 1985 توسط مهندس شركت در اختيار سازمان سيا قرار گرفت 2- در بدنه ي اف22 فقط از سطوح صاف و مقاطع لانه زنبوري هم استفاده نشده و احتمالا از ماده ي سياه هم استفاده شده كه امواج برگشتي از ان صفر است (هنوز توليد رسمي اين ماده اعلام نشده ولي استفاده از اون در اف22 اعلام شده) 3- امريكا تعدادي ميگ 25 (مدل اوليه و پايه طراحي ميگ31 )كه از لحاظ سرعت و ارتفاع و مانور پذيري از ميگ31 برتر است در جريان اشغال عراق به دست آمريكايي ها افتاد و با توجه به در اختيار داشتن اطلاعات رادار و تعدادي از موشك ها به طور حتم نبرد ميان اين دو شبيه سازي شده روسيه اعلام كرده بود كه نسل جديد و بهينه سازي شده ي رادار زاسلون رو ساخته در اخر دروغي بيش نبود ميگ31 نيز قبل از 150 يا 160 كيلومتر نمي تواند كاري به سر رپتور بياورد حتي اگر قادر به شناسايي و قفل راداري باشد باز هم موشك ها به هدف نمي خورند چون موشك ها كه رادار زاسلون ندارند :lol: و سيستم اخلالگر فوق مدرن رپتور نيز بي كار نمي نشيند اما جدا از بحث رپتور كي گفته ايران قادر به انجام ماموريت عليه نيروهاي ناتو يا آمريكاست مسلما ايران جنگ را شروع نمي كند چون اون موقع وضع بسيار بدتر ميشود در صورت شروع جنگ از طرف اونا با شليك صدها موشك تمام ساختار ها و بسياري از اين هواپيما هاي كم و قديمي هم از بين ميروند و....تنها شانس ايران در جنگ چريكي است كه كاري از پيش نمي توان برد دوستان كمي واقع بين باشيد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط TANK
      تاريخچه هواپيما
      مدل Il-76 که ناتو آن را «کاندید» نامید یک هواپیمای باری است که برای جایگزینی با توربوپراپ های قدیمی تر An-12 تولید شد تا بتواند در پروازهای نظامی و غیر نظامی ایفای نقش کند. پس از طراحی هواپیما در اواخر دهه 1960 اولین ایلیوشین 76 در 25 مارس 1971 به پرواز درآمد. پس از انجام تست های موفق پروازی تولید رسمی Il-76 در سال 1975 آغاز شد و اولین هواپیما در همان سال به آئروفلوت تحویل شد. Il-76 دارای بال های بسیار بلند، چهار موتور، بالچه های سه شکافه لبه فرار، دم T شکل و درب بزرگ در عقب هواپیماست که انجام عملیات بارگیری را آسان می کند. همچنین یکی از معیارهای طراحی Il-76 این بود که نیازی به عملیات زمینی نداشته باشد تا بتواند در فرودگاه و حتی باندهای کوچک نیز کارایی داشته باشد. این نکته به ویژه در ماموریت های نظامی از اهمیت زیادی برخوردار است. انواع مختلفی از Il-76 ساخته شده است. بعضی از این مدلها عبارتند از: Il-76T با ظرفیت حمل سوخت بیشتر، Il-76TD با موتورهای D30KP2 و وزن برخاست بالاتر و وزن بار بیشتر و پرواز در ارتفاع بالاتر، Il-76MF نیز از کشیده شدن مدل پایه به دست آمده است که اولین پروازش را در 1 آگوست 1995 انجام داد. مشتری اصلی این مدل نیروی هوایی روسیه است. ایلیوشین همچنین استفاده از موتورهای غربی CFM56 را برای مدلهای قدرتمندتر در نظر گرفته است. از ایلوشین 76 برای ماموریت های مختلفی همچون آتش نشانی، کنترل و پیش اخطار هوابرد و سوخت رسان نیز استفاده می شود.

      مشخصات فني
      موتور:
      چهار موتور توربوفن آویاویگاتل(سولیف) D30KP
      چهار موتور توربوفن آویاویگاتل PS90AN برای Il-76MF

      بیشترین رانش موتور:
      117.7kN :D30KP معادل 26,455lb
      156.9kN :PS90AN معادل 35,275lb

      عملکرد:
      بیشترین سرعت کروز: 780km/h
      برد: 5,200km معادل 2,805nm با 40 تن بار

      اوزان:
      وزن خالی عملیاتی: 101,000kg معادل 222,665lb
      بیشترین وزن برخاستن: 200,000kg معادل 440,925lb

      ابعاد:
      طول: 53m معادل 174ft
      ارتفاع: 14.76m معادل 48ft
      دهانه بال: 50.50m معادل 165ft
      مساحت بال: 300m² معادل 3,229.2sq ft

      گنجایش:
      خدمه پرواز: شامل 5 نفر از جمله دو خلبان، مهندس پرواز، ناوبر و کاربر ارتباطات رادیویی.
      بار: قادر به حمل 44 تن بار.

      سفارش و تولید:
      بیش از 900 فروند Il-76 ساخته شده است.


      منبع:takeoff
    • توسط F14AA
      تیمسار سرتیپ دوم جلیل زندی، خلبان قهار شکاری تامکت و تکخال برتر نیروی هوایی ایران بود. او که در تمام دوران جنگ ایران و عراق به خدمت مشغول بود، دارای کارنامه درخشانی است و رکوردهایی که در شکار جنگنده های عراقی بر جای گذاشت عنوان بهترین تکخال تامکت جهان را برایش به ارمغان آورد.جلیل زندی در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۱۳۳۰ در شهرستان گرمسار دیده به جهان گشود. پدرش عزت اله زندی تکنسین راه آهن و مادرش گوهرتاج فولادی خانه‌دار بود. جلیل به همراه خانواده اش تا پایان کلاس نهم دبیرستان (سال ۱۳۴۴) در گرمسار زندگی می‌کرد و به علت انتقالی پدرش به تهران (محله خانی آباد) آمد . او دوره دبیرستان را در تهران، دبیرستان وحید به پایان رساند و در سال ۱۳۴۷ دیپلم گرفت .در آن دوران او در آزمون ورودی دانشگاه پهلوی شیراز در رشته مهندسی کشاورزی پذیرفته شد، اما به علت زیادی مخارج از رفتن به شیراز بازماند. به دلیل آن که سن اعزام به سربازی در آن دوران بیست سالگی بود او باید دو سال صبر می‌کرد و چون بدون کارت پایان خدمت سربازی، اجازه استخدام در ادارات را نداشت به ارتش پیوست. او در اواخر سال ۱۳۴۸ به عنوان همافر به نیروی هوایی ارتش پیوست، اما پس از چند ماه در اوایل سال ۱۳۴۹ به علت علاقه‌ای که به خلبانی داشت به عنوان هنرآموز خلبانی به آمریکا اعزام شد و پس ازگذراندن یک دوره ۱۴ ماهه در آمریکا به عنوان خلبان به ایران بازگشت.
       



      در بازگشت زیر نظر شهرام رستمی که به تازگی به عنوان معلم پرواز معرفی شده بود به فراگیری پرواز با هواپیمای F4 -E گمارده شد. او مطابق معمول دوره‌ها را به خوبی گذراند. این موضوع باعث دوستی زندی با ایشان شد که همواره تحت الشعاع احترام متقابل استاد-شاگردی بود.وی درتاریخ بیست و ششم آبان ماه ۱۳۵۷ دوره خلبانی اف-۱۴ای را گذرانده و از آن پس در پایگاه هشتم شکاری اصفهان به خدمت ادامه داد. زندی که پیش از پیروزی انقلاب از خلبانان با تجربه تامکت بود، پس از انقلاب نیز سابقه درخشانی با F-14 از خود به جای گذاشت.در نخستین روز جنگ هنگامی که هواپیماهای عراقی فرودگاه مهراباد را بمباران کردند او برای دیدن بستگانش در تهران به سر می‌برد که با شنیدن خبر بمباران فورا به اصفهان بازگشت. پس از آغاز جنگ نیز در خدمت نیروی هوایی ایران باقی ماند و در کنار دوستان و همرزمانش به دفاع از مرزهای کشور پرداخت. سروان زندی در عملیات معروف به 140 فروندی در روز اول مهرماه 1359 در پرواز پوشش هوایی شرکت فعال داشت.
       



      زندی گرچه ابتدا با فانتوم پرواز می کرد، اما شهرتش بیشتر به‌عنوان خلبان جنگنده F-14 است. وی دارای دست کم 9 پیروزی هوایی تایید شده و 2 پیروزی احتمالی است. این لیست بلندبالا شامل ۴ فروند میگ 23، ۲ فروند سوخو 22، ۲ فروند میگ 21 و ۳ فروند میراژ اف1 می‌باشد.از این رو او به عنوان موفقترین خلبان شکاری ایرانی و موفقترین خلبان اف-۱۴ شناخته می‌شود.زندی چندین سال در پایگاه هشتم شکاری اصفهان خدمت می کرد که یکی از پایگاههای اصلی تامکتهای ایرانی به شمار می رفت و نقشی بسزا در تامین امنیت آسمان کشور و مقابله با تجاوزات هواپیماهای عراقی ایفا می کرد. بهمن ماه 1366یکی از ماههای پربار برای گردان 81 شکاری بود. خلبانان این گردان 5 پیروزی تثبیت شده و دو پیروزی احتمالی، ضد جنگنده های F1EQ-5/6 به اضافه انهدام یک فروند بمب افکن B-6D را در کارنامه خود ثبت کردند. درباره دو پیروزی احتمالی گفتنی است این پیروزیها در نخستین نبرد هوایی که گردان 81 شکاری نخستین F-14 خود را از دست داد، حاصل شدند. در این نبرد سرگرد خلبان جلیل زندی نبرد بسیار سنگینی با 8 جنگنده میراژ عراقی آغاز و دو تیر موشک سایدوایندر به سمت آنها شلیک کرد.
       



      با توجه به حجم فوق العاده درگیری، خلبانان تامکت فرصت ردیابی موشکهای خود را پیدا نکردند. متأسفانه در این درگیری نابرابر تامکت سرگرد زندی هدف چندین تیر موشک R550 و یک تیر موشک سوپر 530D قرار گرفت، اما خلبان زبردست ما لاشه عقاب را از دست کفتارها بیرون کشید و با یک موتور صدمه دیده راه بازگشت را پیش گرفت. ولی تنها موتور باقیمانده دیگر یارای همراهی هواپیما را نداشت و با کمال تأسف، خلبانان ما مجبور شدند خروج اضطراری کرده و تامکت را به آغوش آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس بسپارند.این آخرین مأموریت جنگی سرگرد خلبان زندی بود که تا آن تاریخ با 9 پیروزی تثبیت شده و 2پیروزی احتمالی، لقب پرافتخارترین خلبان F-14 را به خود اختصاص داده بود. زندی در اواخر دوران خدمت به درجهٔ سرتیپ دومی ارتقای درجه یافت و در سال 1370 بازنشسته شد.امیر سرتیپ خلبان فضل الله جاوید نیا در کتاب "نبرد در آسمان" از زندی به نیکی یاد کرده و در مورد همرزمش چنین گفته است: "از مرحوم زندی می توان به عنوان یکی از برترین خلبانان اف 14 نام برد. ایشان در همه موارد نمونه بود. خط، سخنرانی، آواز و در مرحله آخر در پرواز با هواپیمای اف 14 جزو بهترین خلبانان بود. مرحوم زندی تا پایان جنگ پروازهای زیادی انجام داد و بعد از جنگ هم به عنوان مدیر طرح و برنامه منصوب شد. سپس معاون برنامه نیروی هوایی شد و تا زمان بازنشستگی هم در همین پست باقی ماند... مرحوم زندی از دوستان شجاع و باسواد من بود. خاطراتی را که با ایشان داشتم، هرگز فراموش نمی کنم."
       



      سرانجام عقاب تیزپرواز آسمان ایران، موفقترین خلبان شکاری ایرانی و تکخال تامکت جهان پروازی ابدی را آغاز کرد. تیمسار جلیل زندی در 12 فروردین ماه سال ۱۳۸۰ در جریان یک سانحه رانندگی در جاده هراز و در منطقه رودهن یا یک دستگاه کامیون تصادف کرد و به همراه همسرش زهرا محب شاهدین جان باخت. از وی 3 فرزند پسر به یادگار مانده است. بی گمان زندی یکی از خلبانان شاخص ایران و آسیاست که با توجه به بازنشستگی تامکت در آمریکا، نزدیک شدن به رکورد او به عنوان برترین تکخال تامکت دست نیافتنی به نظر می رسد.

       



       
      *****************************************

       
      منبع
    • توسط Arash
      من چند وقت پیش یه فیلم دیدم که در اون با جناب سپهبد برزین مصاحبه شده بود در مورد زمانی که قرار بود بین اف 14 و اف 15 یک هواپیما انتخاب بشه

      که صحبت ها ایشون من رو به فکر فرو برد
      که ما با خرید 70 فروند اف 14 و عدم تحویل موشک های سایدواندر و اسپاروی قابل نصب بر روی این هواپیما . مشکل استفاده از موشک فونیکس در سال های 65 و 66 و مشکل ذاتی موتور این پرنده افسانه ای در کنار نکات مثبت اون مثل رادارش که خود مینی آواکس بود و برای پوشش کشور ما که مناطق کوهستانی زیای داره بهترین انتخاب ممکن است .

      در مقابل 280 اف 15 به هزینه نگهداری پایین تر و مچ بودن موشک های مورد استفاده فانتوم ها و تایگر ها بر روی این پرنده ، عدم نیاز به به خرید تجهیزات اضافی ( البته اگه شاهکار هایی که خلبان ها عربستانی با این هواپیما انجام میدن رو در نظر نگیریم )

      که البته این مقایسه رو ما با وجود پیروزی انقلاب و اتفاقات بعد از آن باید بررسی کنیم ( چون اگر تمام موشک های مورد نیاز اف 14 تحویل میشد و مشکل موتور هم با تعویض اون حل میشد به نظر من اف 14 حتی با تعداد کمتر نسبت به اف 15 انتخاب خیلی بهتری برای ما بود ) که اگر با تمام شرایط انقلاب و جنگ اگر اف 14 خریده بودیم برای ما بهتر بود یا اگر اف 15 خریده بودیم .
      ممنون میشم نظر شما رو هم بدونم
       
      دانلود فیلم
    • توسط HIT-LER
      همه چیز درباره بشقاب پرنده ها هر اطلاعات شواهد فیلم عکس معرفی کتاب و.....
      در ..


      برای نمونه چند عکس در اختیارتون میذارم :


      ناشناخته های فرازمینی
      ناشناخته های فرازمینی

      http://img30.picoodle.com/img/img30/4/3/16/f_Disc039m_2d3060b.jpg
      http://img02.picoodle.com/img/img02/4/3/16/f_ufodomirm_d752a27.gif
      http://www.bia2upload.com/files/9ckj9chpfg191e6qel3o.gif



      عکسها را به سایت imagecave.com آپلود کنید.
      از ارسال یک پست در چند تاپیک هم خودداری کنید.
      SAEID
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.