امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

به نظر شما چه چيزي باعث شد كه تامكت تبديل به تامكت بشه ؟ مطمءنا طراحي ايروديناميكي اون نبوده چون هميشه روس ها برتر از امريكا بودند ... اون رادار و موشك فونيكس در زمان خودشون بي نظير بودند نا الان .... البته هنوز هم موشك فونيكس بي نظيره ولي رادار awg-9 چه طور ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تامکت بخاطر شکل آیرودینامیکی ، رادار ، سیستمهای کامپیوتری و در نهایت موشک فونیکس تبدیل به قویترین رهگیر جهان تا قبل از تولید میگ31 شد. رادار AWG-9 هنوز هم بسیار قویتر و بهتر از رادارهای معمولی مثل APG-66 نصب شده بر F-16 میباشد. تنها مشکل این رادار توانایی کم در شناسایی هواپیماهای پنهانکار مانند F-22 است که آن هم بدلیل زمان طراحی و نبود چنین نیازی جهت پیش بینی در سالهای 1970 میتواند باشد. ولی با این وجود بجز جنگنده های نسل پنج در برابر تمامی جنگنده های موجود کارایی قابل قبولی دارد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
میدونید یه جورایی برام مسجله که ایران میگ 31 داره و رو نکرده. اوضاعمون بهتر از اونی هست که دشمن فرض می کنه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
میگ31 هم داشته باشیم در نتیجه جنگ چندان تاثیری نخواهد داشت! البته به یه نکته اشاره میکنم که دو سال قبل یه طرح حمله به ایران به بیرون درز کرده بود که چند تایپ مختلف حمله رو ذکر کرده بودن. نیروی هوایی رو هم خیلی ضعیف فرض کرده بود با حدود 200 جنگنده عملیاتی. ولی نوشته بود که دو الی چهار هفته اول جنگ نیروی هوایی ایران فعالیت خواهد داشت و نمیتوان زمینگیرش کرد! آمار واقعی که بیش از 200 فروند هست پس به احتمال زیاد اگر غافلگیر نشویم و جنگ فرسایشی شود هرگز نیروی هوایی ما از صحنه نبرد حذف نخواهد شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

راستی در مورد وجود میگ31 ها یه چیزی به ذهنم رسیده. صرف رویت نشدن این جنگنده در ایران نمیشه وجودش رو زیر سوال برد. همونطور که ما 24 فروند سوخو 27 داریم (به تایید وزیر دفاع)اما من جایی ندیدم که کسی از رویتشون حرفی بزنه یا عکسی ازشون در پایگاه های نیروی هوایی بذاره.

این حرف کاملا منطقی به نظر می رسد. من شخصا رویت نشدن جنگنده های جدید ایران را نتیجه پنهانکاری زیاد می دانم و البته نشانه قوت ایران در مسائل اطلاعاتی.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تامكت هاي ايراني كه از سري A مي باشند به دليل ضعف موتور-رادارAWG-9 قدیمی-کمبودفینیکس و نداشتن قطعات کافی دیگر رهگیرهای قابل اعتمادی نيستندو بايد آنها را بازنشسته كرد و آنها را با يك هواپيماي رهگير قدرتمند تعويض كرد.حتي بايد با توجه به تحريم هاي اعمال شده از بازار سياه بخريم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شخصا امیدوارم اگر خدای نکرده جنگی رخ داد بتونیم دشمن رو غافلگیر کنیم؟ فرض کن که امریکا روی 20 تامکت حساب باز کنه و با 35 تامکت عملیاتی و 24 فروند میگ 31 قبراق روبرو بشه و در کنار اینها 24 فروند سوخو27 تازه نفس! میگ 29 هامون رو هم برای دفاع نقطه ای بکار ببریم. شاید بشه با وارد کردن یه ضربه اولیه و ناگهانی در اولین حملات دشمن نتیجه جنگ رو عوض کرد. کسی نمیتونه منکر بخش روانی اخبار مربوط به جنگ بشه. ساقط شدن چند تا سوپر هورنت بوسیله تامکت و فاکس هاوند میتونه روحیه دشمن رو بهم بریزه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

شخصا امیدوارم اگر خدای نکرده جنگی رخ داد بتونیم دشمن رو غافلگیر کنیم؟
فرض کن که امریکا روی 20 تامکت حساب باز کنه و با 35 تامکت عملیاتی و 24 فروند میگ 31 قبراق روبرو بشه و در کنار اینها 24 فروند سوخو27 تازه نفس!
میگ 29 هامون رو هم برای دفاع نقطه ای بکار ببریم.
شاید بشه با وارد کردن یه ضربه اولیه و ناگهانی در اولین حملات دشمن نتیجه جنگ رو عوض کرد.
کسی نمیتونه منکر بخش روانی اخبار مربوط به جنگ بشه. ساقط شدن چند تا سوپر هورنت بوسیله تامکت و فاکس هاوند میتونه روحیه دشمن رو بهم بریزه.



اخه 20 تا يا 30 تا چه فرقي داره . بعد از يه موشك باران حسابي با دها فروند بلكه صدها فروند حمله ميكنه 30 تا هواپيما با پوشش راداري و پدافندي ضعيف به كجا ميرسه اگه اونم از حمله ي موشكي سالم در بره.

اصلا فكر نكنم كار ايران به نبرد هوايي بكشه

واقع بين باشيد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
موشک بارانی در کار نخواهد بود! ببین دوست من از شعار تا عمل بسیار است فاصله. در جنگ 2003 روزی بیش از 50 و حداکثر 100 موشک به عراق شلیک نمیشد! در کل سه هفته جنگ تنها 945 موشک شلیک شد. این تعداد موشک را آمریکا در حالی شلیک میکرد که حداقل پنج برابر توان کنونی خود در منطقه نیرو در اختیار داشت. چهار ناو هواپیمابر به اضافه دهها ناو موشک انداز و پرتابگرهای زمینی و پروازهای گسترده بمب افکنهای بی1بی. الان هیچ کدوم از اینها در منطقه وجود ندارد و در نتیجه امکان شلیک انبوه موشک هم وجود نخواهد داشت. آمریکائیها با توان کنونی خیلی زور بزنن نهایت توان شلیک 300 موشک کروز و 500 سورتی پرواز در روز اول جنگ داشته باشند که میتوان در برابر آن مقاومت کرد. البته اگر خدایی نکرده وضعیت تغییر کند مثلا تعداد ناوهای هواپیمابر به بیش از پنج برسد اونوقت کار برای ما سخت میشود ولی الان که اینطور نیست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من هم با آقا سعید موافقم. امریکا در حال حاضر توان حمله گسترده به ایران رو نداره. در ثانی قدرت موشکی ایران رو هم باید در نظر گرفت. حداقل ما میتونیم در مقابل هر 3 موشک امریکا 1 موشک شلیک کنیم. شاید اصابت صدها موشک به ایران و تحملش برای ما چندان سخت نباشه( چون سالها تحت شرایط بد جنگ تحمل کردیم) اما برای امریکا توجیه پذیره که ده ها موشک به سمت پایگاه هاش شلیک بشه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ناو ها را كه براي در امان ماندن از خليج پارس بيرون برده و همينطور انجام مانور انتظار كه نداري بزارش دم دسمون مساله ي عراق فرق داشت اونا مرز ابي و همينطور تسلطي به خليج پارس نداشتن امكان استفاده از موشك بالستيك هم كم نيست همينطور هواپيما هاي ضد رادار آخه ايران مي خواد موشك به كجا بزنه گيرم چندتا به اين همسايه ها زديم به آمريكا چيزي نمي شه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برای تسلط بر ایران از راه هوا و دریا نباید ناوهای هواپیمابر از خلیج فارس خارج شوند که این نیز خطرات خود را دارد. موشک بالستیک را در تاپیک دیگه توضیح دادم، این موشکها ارزش تاکتیکی ندارند. آمریکا دهها پایگاه بزرگ در منطقه دارد که در همین عراق با اصابت یک کاتیوشا میبینی چند نفر سرباز کشته میشن چه رسد به انفجار کلاهکهای یک تنی!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

برای تسلط بر ایران از راه هوا و دریا نباید ناوهای هواپیمابر از خلیج فارس خارج شوند که این نیز خطرات خود را دارد.


نبرده كه ديگه نياره برده كه از حمله ي اوليه ي ايران در امان باشن تا با بعد شليك موشكها و از بين بردن و كم كردن توان ايران بدون خطر وارد خليج فارس بشن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مشکل این است که توان نظامی ایران اگر در 72 ساعت اول جنگ نابود نشد دیگر نابود نخواهد شد! دقیقا مانند جنگ آلمان نازی و شوروی که میبایست شوروی تا قبل از زمستان شکست میخورد وگرنه خود آلمان به سراشیبی شکست فرو میفتاد. ایران و آمریکا هم مقیاس کوچکی از نبرد مذکور هستند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جالبه... منم گمان می کنم اگه بشه زهر حملات اولیه امریکا رو گرفت بعدش گذشت زمان بیشتر به نفع ماست تا اونها.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط TANK
      تاريخچه هواپيما
      مدل Il-76 که ناتو آن را «کاندید» نامید یک هواپیمای باری است که برای جایگزینی با توربوپراپ های قدیمی تر An-12 تولید شد تا بتواند در پروازهای نظامی و غیر نظامی ایفای نقش کند. پس از طراحی هواپیما در اواخر دهه 1960 اولین ایلیوشین 76 در 25 مارس 1971 به پرواز درآمد. پس از انجام تست های موفق پروازی تولید رسمی Il-76 در سال 1975 آغاز شد و اولین هواپیما در همان سال به آئروفلوت تحویل شد. Il-76 دارای بال های بسیار بلند، چهار موتور، بالچه های سه شکافه لبه فرار، دم T شکل و درب بزرگ در عقب هواپیماست که انجام عملیات بارگیری را آسان می کند. همچنین یکی از معیارهای طراحی Il-76 این بود که نیازی به عملیات زمینی نداشته باشد تا بتواند در فرودگاه و حتی باندهای کوچک نیز کارایی داشته باشد. این نکته به ویژه در ماموریت های نظامی از اهمیت زیادی برخوردار است. انواع مختلفی از Il-76 ساخته شده است. بعضی از این مدلها عبارتند از: Il-76T با ظرفیت حمل سوخت بیشتر، Il-76TD با موتورهای D30KP2 و وزن برخاست بالاتر و وزن بار بیشتر و پرواز در ارتفاع بالاتر، Il-76MF نیز از کشیده شدن مدل پایه به دست آمده است که اولین پروازش را در 1 آگوست 1995 انجام داد. مشتری اصلی این مدل نیروی هوایی روسیه است. ایلیوشین همچنین استفاده از موتورهای غربی CFM56 را برای مدلهای قدرتمندتر در نظر گرفته است. از ایلوشین 76 برای ماموریت های مختلفی همچون آتش نشانی، کنترل و پیش اخطار هوابرد و سوخت رسان نیز استفاده می شود.

      مشخصات فني
      موتور:
      چهار موتور توربوفن آویاویگاتل(سولیف) D30KP
      چهار موتور توربوفن آویاویگاتل PS90AN برای Il-76MF

      بیشترین رانش موتور:
      117.7kN :D30KP معادل 26,455lb
      156.9kN :PS90AN معادل 35,275lb

      عملکرد:
      بیشترین سرعت کروز: 780km/h
      برد: 5,200km معادل 2,805nm با 40 تن بار

      اوزان:
      وزن خالی عملیاتی: 101,000kg معادل 222,665lb
      بیشترین وزن برخاستن: 200,000kg معادل 440,925lb

      ابعاد:
      طول: 53m معادل 174ft
      ارتفاع: 14.76m معادل 48ft
      دهانه بال: 50.50m معادل 165ft
      مساحت بال: 300m² معادل 3,229.2sq ft

      گنجایش:
      خدمه پرواز: شامل 5 نفر از جمله دو خلبان، مهندس پرواز، ناوبر و کاربر ارتباطات رادیویی.
      بار: قادر به حمل 44 تن بار.

      سفارش و تولید:
      بیش از 900 فروند Il-76 ساخته شده است.


      منبع:takeoff
    • توسط F14AA
      تیمسار سرتیپ دوم جلیل زندی، خلبان قهار شکاری تامکت و تکخال برتر نیروی هوایی ایران بود. او که در تمام دوران جنگ ایران و عراق به خدمت مشغول بود، دارای کارنامه درخشانی است و رکوردهایی که در شکار جنگنده های عراقی بر جای گذاشت عنوان بهترین تکخال تامکت جهان را برایش به ارمغان آورد.جلیل زندی در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۱۳۳۰ در شهرستان گرمسار دیده به جهان گشود. پدرش عزت اله زندی تکنسین راه آهن و مادرش گوهرتاج فولادی خانه‌دار بود. جلیل به همراه خانواده اش تا پایان کلاس نهم دبیرستان (سال ۱۳۴۴) در گرمسار زندگی می‌کرد و به علت انتقالی پدرش به تهران (محله خانی آباد) آمد . او دوره دبیرستان را در تهران، دبیرستان وحید به پایان رساند و در سال ۱۳۴۷ دیپلم گرفت .در آن دوران او در آزمون ورودی دانشگاه پهلوی شیراز در رشته مهندسی کشاورزی پذیرفته شد، اما به علت زیادی مخارج از رفتن به شیراز بازماند. به دلیل آن که سن اعزام به سربازی در آن دوران بیست سالگی بود او باید دو سال صبر می‌کرد و چون بدون کارت پایان خدمت سربازی، اجازه استخدام در ادارات را نداشت به ارتش پیوست. او در اواخر سال ۱۳۴۸ به عنوان همافر به نیروی هوایی ارتش پیوست، اما پس از چند ماه در اوایل سال ۱۳۴۹ به علت علاقه‌ای که به خلبانی داشت به عنوان هنرآموز خلبانی به آمریکا اعزام شد و پس ازگذراندن یک دوره ۱۴ ماهه در آمریکا به عنوان خلبان به ایران بازگشت.
       



      در بازگشت زیر نظر شهرام رستمی که به تازگی به عنوان معلم پرواز معرفی شده بود به فراگیری پرواز با هواپیمای F4 -E گمارده شد. او مطابق معمول دوره‌ها را به خوبی گذراند. این موضوع باعث دوستی زندی با ایشان شد که همواره تحت الشعاع احترام متقابل استاد-شاگردی بود.وی درتاریخ بیست و ششم آبان ماه ۱۳۵۷ دوره خلبانی اف-۱۴ای را گذرانده و از آن پس در پایگاه هشتم شکاری اصفهان به خدمت ادامه داد. زندی که پیش از پیروزی انقلاب از خلبانان با تجربه تامکت بود، پس از انقلاب نیز سابقه درخشانی با F-14 از خود به جای گذاشت.در نخستین روز جنگ هنگامی که هواپیماهای عراقی فرودگاه مهراباد را بمباران کردند او برای دیدن بستگانش در تهران به سر می‌برد که با شنیدن خبر بمباران فورا به اصفهان بازگشت. پس از آغاز جنگ نیز در خدمت نیروی هوایی ایران باقی ماند و در کنار دوستان و همرزمانش به دفاع از مرزهای کشور پرداخت. سروان زندی در عملیات معروف به 140 فروندی در روز اول مهرماه 1359 در پرواز پوشش هوایی شرکت فعال داشت.
       



      زندی گرچه ابتدا با فانتوم پرواز می کرد، اما شهرتش بیشتر به‌عنوان خلبان جنگنده F-14 است. وی دارای دست کم 9 پیروزی هوایی تایید شده و 2 پیروزی احتمالی است. این لیست بلندبالا شامل ۴ فروند میگ 23، ۲ فروند سوخو 22، ۲ فروند میگ 21 و ۳ فروند میراژ اف1 می‌باشد.از این رو او به عنوان موفقترین خلبان شکاری ایرانی و موفقترین خلبان اف-۱۴ شناخته می‌شود.زندی چندین سال در پایگاه هشتم شکاری اصفهان خدمت می کرد که یکی از پایگاههای اصلی تامکتهای ایرانی به شمار می رفت و نقشی بسزا در تامین امنیت آسمان کشور و مقابله با تجاوزات هواپیماهای عراقی ایفا می کرد. بهمن ماه 1366یکی از ماههای پربار برای گردان 81 شکاری بود. خلبانان این گردان 5 پیروزی تثبیت شده و دو پیروزی احتمالی، ضد جنگنده های F1EQ-5/6 به اضافه انهدام یک فروند بمب افکن B-6D را در کارنامه خود ثبت کردند. درباره دو پیروزی احتمالی گفتنی است این پیروزیها در نخستین نبرد هوایی که گردان 81 شکاری نخستین F-14 خود را از دست داد، حاصل شدند. در این نبرد سرگرد خلبان جلیل زندی نبرد بسیار سنگینی با 8 جنگنده میراژ عراقی آغاز و دو تیر موشک سایدوایندر به سمت آنها شلیک کرد.
       



      با توجه به حجم فوق العاده درگیری، خلبانان تامکت فرصت ردیابی موشکهای خود را پیدا نکردند. متأسفانه در این درگیری نابرابر تامکت سرگرد زندی هدف چندین تیر موشک R550 و یک تیر موشک سوپر 530D قرار گرفت، اما خلبان زبردست ما لاشه عقاب را از دست کفتارها بیرون کشید و با یک موتور صدمه دیده راه بازگشت را پیش گرفت. ولی تنها موتور باقیمانده دیگر یارای همراهی هواپیما را نداشت و با کمال تأسف، خلبانان ما مجبور شدند خروج اضطراری کرده و تامکت را به آغوش آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس بسپارند.این آخرین مأموریت جنگی سرگرد خلبان زندی بود که تا آن تاریخ با 9 پیروزی تثبیت شده و 2پیروزی احتمالی، لقب پرافتخارترین خلبان F-14 را به خود اختصاص داده بود. زندی در اواخر دوران خدمت به درجهٔ سرتیپ دومی ارتقای درجه یافت و در سال 1370 بازنشسته شد.امیر سرتیپ خلبان فضل الله جاوید نیا در کتاب "نبرد در آسمان" از زندی به نیکی یاد کرده و در مورد همرزمش چنین گفته است: "از مرحوم زندی می توان به عنوان یکی از برترین خلبانان اف 14 نام برد. ایشان در همه موارد نمونه بود. خط، سخنرانی، آواز و در مرحله آخر در پرواز با هواپیمای اف 14 جزو بهترین خلبانان بود. مرحوم زندی تا پایان جنگ پروازهای زیادی انجام داد و بعد از جنگ هم به عنوان مدیر طرح و برنامه منصوب شد. سپس معاون برنامه نیروی هوایی شد و تا زمان بازنشستگی هم در همین پست باقی ماند... مرحوم زندی از دوستان شجاع و باسواد من بود. خاطراتی را که با ایشان داشتم، هرگز فراموش نمی کنم."
       



      سرانجام عقاب تیزپرواز آسمان ایران، موفقترین خلبان شکاری ایرانی و تکخال تامکت جهان پروازی ابدی را آغاز کرد. تیمسار جلیل زندی در 12 فروردین ماه سال ۱۳۸۰ در جریان یک سانحه رانندگی در جاده هراز و در منطقه رودهن یا یک دستگاه کامیون تصادف کرد و به همراه همسرش زهرا محب شاهدین جان باخت. از وی 3 فرزند پسر به یادگار مانده است. بی گمان زندی یکی از خلبانان شاخص ایران و آسیاست که با توجه به بازنشستگی تامکت در آمریکا، نزدیک شدن به رکورد او به عنوان برترین تکخال تامکت دست نیافتنی به نظر می رسد.

       



       
      *****************************************

       
      منبع
    • توسط Arash
      من چند وقت پیش یه فیلم دیدم که در اون با جناب سپهبد برزین مصاحبه شده بود در مورد زمانی که قرار بود بین اف 14 و اف 15 یک هواپیما انتخاب بشه

      که صحبت ها ایشون من رو به فکر فرو برد
      که ما با خرید 70 فروند اف 14 و عدم تحویل موشک های سایدواندر و اسپاروی قابل نصب بر روی این هواپیما . مشکل استفاده از موشک فونیکس در سال های 65 و 66 و مشکل ذاتی موتور این پرنده افسانه ای در کنار نکات مثبت اون مثل رادارش که خود مینی آواکس بود و برای پوشش کشور ما که مناطق کوهستانی زیای داره بهترین انتخاب ممکن است .

      در مقابل 280 اف 15 به هزینه نگهداری پایین تر و مچ بودن موشک های مورد استفاده فانتوم ها و تایگر ها بر روی این پرنده ، عدم نیاز به به خرید تجهیزات اضافی ( البته اگه شاهکار هایی که خلبان ها عربستانی با این هواپیما انجام میدن رو در نظر نگیریم )

      که البته این مقایسه رو ما با وجود پیروزی انقلاب و اتفاقات بعد از آن باید بررسی کنیم ( چون اگر تمام موشک های مورد نیاز اف 14 تحویل میشد و مشکل موتور هم با تعویض اون حل میشد به نظر من اف 14 حتی با تعداد کمتر نسبت به اف 15 انتخاب خیلی بهتری برای ما بود ) که اگر با تمام شرایط انقلاب و جنگ اگر اف 14 خریده بودیم برای ما بهتر بود یا اگر اف 15 خریده بودیم .
      ممنون میشم نظر شما رو هم بدونم
       
      دانلود فیلم
    • توسط HIT-LER
      همه چیز درباره بشقاب پرنده ها هر اطلاعات شواهد فیلم عکس معرفی کتاب و.....
      در ..


      برای نمونه چند عکس در اختیارتون میذارم :


      ناشناخته های فرازمینی
      ناشناخته های فرازمینی

      http://img30.picoodle.com/img/img30/4/3/16/f_Disc039m_2d3060b.jpg
      http://img02.picoodle.com/img/img02/4/3/16/f_ufodomirm_d752a27.gif
      http://www.bia2upload.com/files/9ckj9chpfg191e6qel3o.gif



      عکسها را به سایت imagecave.com آپلود کنید.
      از ارسال یک پست در چند تاپیک هم خودداری کنید.
      SAEID
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.