امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

صحبت همه یه جورایی درست بود اما خودتونم می دونین ما باید یه رهگیر قدرتمند داشته باشیم وموتور فانتوم بهترین راهکار مقابله است

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عزیزم تو رهگیر بیشتر از موتور رادار و موشک ها اهمیت داره که ما اونا رو هم نداریم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]عزیزم تو رهگیر بیشتر از موتور رادار و موشک ها اهمیت داره که ما اونا رو هم نداریم[/quote]

موتور رو که داریم من که می گم مهندسی معکوس موتورهای فانتوم، رادار توپاز هم که برای رهگیر خوبه! موشک هم ببینیم این موشک حرارت یابی که وعده اشو داده بودند چه شد!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام دوستان
عجب بحثی شده
مثل اینکه دوباره به هیچی نداریم رسیدیم!!

بابا این سعید که از دست شما مرحوم شد (خدا رحمتش کنه!) از بس گفت ساختیم داریم یه کارایی شده می شه خواهد شد و.............

من که مطمئن هستم اگر قرار بر دادن بودن تا حالا می دادن هم روسیه هم چین همان زمانی که اوضاع اینقدر هسته ای , سیاسی ونظامی نشده بود

الان هم مطمئن شدم خود ایران هر طور بوده با مهندسی معکوس و ...سالهاست به فناوری رادار و موتور رسیده (بعد از 25سال) اما به روز نبودن که کاملا معلومه در این دو سه ساله اخیر بروزتر از به روز شدن!

موشک هوا به هوا و جدیدآ زمین به هوا و ..انواع رادار های ملی که شما در جریان هستین

اما بنظر بنده
به نظر من بهتربن فقط F-22 ربتور بعد اگر نمی دن میگ 31 بی ام بد نیست آقا نمی دن اگر شما جای روسیه بودی ستون فقراتت رو میدادی ایران!! یا F14 رو میدادی ترکیه!

آقا اصلا روسیه با سه برابر قیمت اینها رو داد پشتیبانیش چی هر قطعه ای که باید تعویض بشه سه برابر قیمت هر نقص و عیبی باید بره روسیه قیمت چند برابر اگر روسیه تحت فشار اسرائیل و امریکا قرار بگیره بدتر می تونه از این طریق در برنامه هسته ای که بسیار نگرانه به ایران فشار بیاره اصلا این میشه پاشنه آشیل ما ........................این که می شه همون زمان شاه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]عزیزم تو رهگیر بیشتر از موتور رادار و موشک ها اهمیت داره که ما اونا رو هم نداریم[/quote]

موتور رو که داریم من که می گم مهندسی معکوس موتورهای فانتوم، رادار توپاز هم که برای رهگیر خوبه! موشک هم ببینیم این موشک حرارت یابی که وعده اشو داده بودند چه شد![/quote]

موتور که نداریم رادار توپاز هم که نداریم بلکه بخواییم بخریم موشک حرارتی هم که فعلا بردش 40 کیلومتره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برای ساخت ما خیلی مونده برسیم. اولا یک موتور جت نداریم. هنوز ما نمی توانیم یک موتور جت را تولید انبوه کنیم. نه اینکه دانش ان نباشد بلکه نه زيربناي تكنولوژيكي و نه سرمايه لازم را داریم.
کلا در مورد ساخت یک جنگنده این مشکل را داریم. شما موقعي ميتونيد براي ساخت هواپيما سرمايه گذاري كنيد كه اميدوار باشيد در بازار جهاني سهمي داريد ، هيچ كشوري براي ساختن 100 فروند هواپيما تاسيسات عظيبم هواپيما سازي رو ايجاد نميكنه چون ميلياردها دلار سرمايه گذاري است ، اينكه ما موتور را از يك كشور ، الكترونيك را از يك كشور و هر بخش ديگر را از كشوري ديگر بخريم و در واقع براي خريدنش التماس كنيم و ناز بكشيم و امتياز بدهيم اسمش را خود كفائي و ما ميتوانيم نميشود گذاشت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هانس عزیز من با شما مخالفم
چون ما اینده ی کاملا واضحی داریم دیگه دورانی که جنگدنده تو امریکا ساخته بشه و یه سال بعدش 70 فروندش تو ایران باشه تموم شد

اگر بخواییم سری تو سرا داشته باشیم و اگه بخواییم ادعای پیشتازی جهان اسلام رو بکنیم حتما باید جنگنده تولید کنیم
ضمنا ما قبلا هم نشون دادیم که از این هزینه ها می کنیم
مثلا الان در صدد تولید هواپیمای مسافر بری هستیم
همینطور قبل از انقلاب قرار بود در هسا هلی کوپتر بسازیم
یا مسئله پرتاب ماهواره که حتما کم هزینه نبوده و تازه اصل هزینه هاش مونده
چین هم تلاش می کنه جنگنده بسازه در صورتی که در بازار جهانی با این همه تولید کننده ی غربی و شرقی شانسی برای فروش نداره
ما الان در اصل نیروی هوایی نداریم و فکر کنم تو دراز مدت به 400 جنگنده نیاز داشته باشیم
اسرائیل هم جنگنده تولید می کنه اونم 300 تاشو بیشتر تولید نکرد و اصلا جرات نداره 1 دونه صادر کنه چون اونوقت امریکا احساس خطر می کنه و پشت اسرائیل رو خالی می کنه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هادی عزیز ما که نگفتیم نشد نداره. بله میشه ولی راه داره.اگر چین را می بینی می سازد. ابتدا جنگنده های روسی را کامل مونتاژ کرد.ما هم اگر الان روسها و یا هر کشوری خط تولید یک جنگنده را در کشورمان ایجاد کنند دیگر غمی نیست. ان وقت می توانیم با این زحمت متخصصان و دانشمان ان را ارتقا دهیم. بحث این هست که ما الان کارخانجات عظیم تولید و خط تولید ان را نداریم. برای ایجاد ان هم اگر سرمايه لازم را داشته باشيم ، زيربناي لازم رو فراهم كنيم ما هم مانند بقيه كشورهاي سازنده موفق ميشيم شايد بهتر ولي در حال حاظر اين امكانات فراهم نيست.
این سرمایه و زیر بنای تکنولوژی ایراد برای ایجاد خط تولید هست. با توجه به اقتصاد ضعیف ما. این سرمایه را نداریم فعلا. کشور هزاران خرج دارد. نمی شود تنها برای ایجاد یک خط تولید نصف بودجه ی فعلی مملکت را اختصاص دهیم.
البته در این 2 3 سال اخیر بودجه ی مملکت به طرز چشمگیری بالا رفت ولی ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote][quote]عزیزم تو رهگیر بیشتر از موتور رادار و موشک ها اهمیت داره که ما اونا رو هم نداریم[/quote]

موتور رو که داریم من که می گم مهندسی معکوس موتورهای فانتوم، رادار توپاز هم که برای رهگیر خوبه! موشک هم ببینیم این موشک حرارت یابی که وعده اشو داده بودند چه شد![/quote]

موتور که نداریم رادار توپاز هم که نداریم بلکه بخواییم بخریم موشک حرارتی هم که فعلا بردش 40 کیلومتره[/quote]

رادار صاعقه رو می گن توپاز آپگرید شده است، یعنی خود رادار توپاز نیست و آپگرید شده! احتمال داره از روی میگ-29 کپی شده باشه! موتور رو هم که توی پیام بهتون توضیح دادم، اون موشک هم بله برد مفیدش اعلام کردند که 40 کیلومتره ولی برد کلیش رو 100 اعلام کردند!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
والا من که بدم نمیاد اینطور که شما میگی باشه
ولی یه موضوعی هستش اونم اینه که کپی رادار مثه کپی سی دی یا کپی مطالب این سایت نیست
من خیلی تلاش کردم که برای شما جا بندازم که کپی این نیست که شما یه چیزی رو بگیری بازش کنی و حالا از روش 1000 تا بسازی

بحث موشک با جنگنده فرق می کنه
کپی یه رادار اینطوری نیست که شما بازش کنی ببینی یه سیم قرمز از اینجا خورده اونجا شما هم یه دونه سیم ورداری همین کارو کنی
نمیشه دوست من نمیشه مهندسی معکوس فقط یه اسمه شما ها فکر کردین جدی جدی میشه باهاش همه چی رو ساخت
همه ما می دونیم که هر سلاحی حتی اف 22(شوخی ) توی بازار سیاه پیدا میشه اگه اینطوری بود که الان ما همه ی سلاح های غربی و شرقی رو تولید می کردیم که برادر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هادی جان در مهندسی معکوس هرچیزی رو که بشه داخل کشور تولید کرد از داخل کشور می خرند و هرچیزی رو نداشته باشیم از خارج! به هرحال فکر می کنم هرچه باشه متخصصین ما توانایی آنالیز یک موتور رو داشته باشند حداقل!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
من وقتي اين مطلب را خوندم داشتم از تعجب شاخ در مي آوردم ببينم كسي در اين باره چيزي ميدونه آيا واقعا اين مطلب صحت دره؟؟؟
بعد از مدت‌ها ایام امتحانات بالاخره امروز این امکان حاصل شد تا شروع کنم مطالعه‌ی کتاب "استراتژی پیرامونی اسرائیل" چاپ موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی، که یک ماه پیش خریداری کرده بودم. خیلی دلم می خواست بخونمش اما گرفتاری‌هایم اجازه نمی‌داد. برای به دوستانی که علاقه‌مند به مطالعه تخصصی در رابطه با مسئله صهیونیسم‌شناسی هستند توصیه میکنم مطالعه‌اش کنند.

این کتاب به نگارش محمد تقی تقی‌پور، تکاپوی اطلاهاتی رژیم صهیونیستی در اوضاع خاورمیانه از جنگ جهانی دوم به بعد و نقش استعمار در کمک به اسرائیل و همچنین تلاش اسرائیل برای نفود و ارتباط با کشورهای منطقه توسط موساد را دقیقا مورد بررسی قرار میدهد.

نکته‌ی جالبی که باعث شد در اینجا بنویسم در رابطه با انقلاب اسلامی ایران بود که نگارنده با ادله‌ی خود مدعی است موساد و ساواک در ارتباط تنگاتنگ با یکدیگر فعالیت میکردند، لکن در عین حال شکل‌گیری انقلاب را محتمل نمی‌‌دانستند. اما هنگامی که متوجه این رویداد تاریخی شدند با تمام تلاش سعی در آسیب زدن به انقلاب و همچنین ایجاد مشکلات فراوانی کردند.
یکی از آن موارد موضوع ناپدید شدن 48 فروند جنگنده‌ی F-14 است که متن کتاب را در ذیل عینا آورده‌ام:

« ناتوانی و ضعف سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی صهیونیسم و غرب، در درک و تشخیص پیروزی قریب‌الوقوع انقلاب اسلامی و سقوط سلطنت [پهلوی] تا آن اندازه بود که حدود چند ماه قبل از این رویداد بزرگ تاریخی، ده‌ها فروند جنگنده اف 14 به ایران تحویل داده بودند. به نوشته آری‌بن منشه نویسنده‌ی یهودی در این‌باره: اسرائیل سریعا با فرمانده‌‌ی نیروی هوایی ایران وارد همکاری شده، او را در قاچاق 48 فروند هواپیمای اف-14 به پایگاهی در شما [صحرای] سینا یاری کرد. این هواپیماها بعدا به تایوان فروخته شد... دولت کارتر که از حوادث جاری در ایران بی اطلاعات بود این هواپیماها را در سپتامبر 1978 [بین شهریور و مهر 1357] به شاه ایران اهدا کرده بود. »
(....)
«نکته‌ی جالب و ضروری اینجاست که به فاصله‌ی خروج شاه از ایران در تاریخ 26 دی‌ماه 1357 و بازگشت امام خمینی از پاریس به تهران در تاریخ 12 بهمن‌ماه 1357، یعنی در خلال این مدت 16 روزه، صهیونیست‌ها دست به این اقدام و عملیات زدند.»
http://alhadid.blogfa.com/cat-14.aspx

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
وبلاگ منبع مطمئنی برای ارسال اینگونه اخبار نیست. من فکر نمی کنم این قضیه درست باشد میشود گفت تقریبا مطمئن هستم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
درمستند زیر با داستان چگونگی ورود این جنگنده تاریخی و فوق مدرن به نیروی هوایی ایران در زمان شاه اشنا می شوید همچنین با نحوه ی اموزش خدمه و مستشاران امریکایی . . .

قسمت اول : http://www.youtube.com/watch?v=dlA1gP5kKY4&eurl=http%3A%2F%2Fwww.militaryphotos.net%2Fforums%2Fshowthread.php%3Ft%3D157389&feature=player_embedded

قسمت دوم : http://www.youtube.com/watch?v=hFabJE5yKJY&eurl=http%3A%2F%2Fwww.militaryphotos.net%2Fforums%2Fshowthread.php%3Ft%3D157389&feature=player_embedded

قسمت سوم : http://www.youtube.com/watch?v=-ja-EGO1kXk&eurl=http%3A%2F%2Fwww.militaryphotos.net%2Fforums%2Fshowthread.php%3Ft%3D157389&feature=player_embedded

قسمت چهارم : http://www.youtube.com/watch?v=Q40rAOUfwF8&eurl=http%3A%2F%2Fwww.militaryphotos.net%2Fforums%2Fshowthread.php%3Ft%3D157389&feature=player_embedded

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط TANK
      تاريخچه هواپيما
      مدل Il-76 که ناتو آن را «کاندید» نامید یک هواپیمای باری است که برای جایگزینی با توربوپراپ های قدیمی تر An-12 تولید شد تا بتواند در پروازهای نظامی و غیر نظامی ایفای نقش کند. پس از طراحی هواپیما در اواخر دهه 1960 اولین ایلیوشین 76 در 25 مارس 1971 به پرواز درآمد. پس از انجام تست های موفق پروازی تولید رسمی Il-76 در سال 1975 آغاز شد و اولین هواپیما در همان سال به آئروفلوت تحویل شد. Il-76 دارای بال های بسیار بلند، چهار موتور، بالچه های سه شکافه لبه فرار، دم T شکل و درب بزرگ در عقب هواپیماست که انجام عملیات بارگیری را آسان می کند. همچنین یکی از معیارهای طراحی Il-76 این بود که نیازی به عملیات زمینی نداشته باشد تا بتواند در فرودگاه و حتی باندهای کوچک نیز کارایی داشته باشد. این نکته به ویژه در ماموریت های نظامی از اهمیت زیادی برخوردار است. انواع مختلفی از Il-76 ساخته شده است. بعضی از این مدلها عبارتند از: Il-76T با ظرفیت حمل سوخت بیشتر، Il-76TD با موتورهای D30KP2 و وزن برخاست بالاتر و وزن بار بیشتر و پرواز در ارتفاع بالاتر، Il-76MF نیز از کشیده شدن مدل پایه به دست آمده است که اولین پروازش را در 1 آگوست 1995 انجام داد. مشتری اصلی این مدل نیروی هوایی روسیه است. ایلیوشین همچنین استفاده از موتورهای غربی CFM56 را برای مدلهای قدرتمندتر در نظر گرفته است. از ایلوشین 76 برای ماموریت های مختلفی همچون آتش نشانی، کنترل و پیش اخطار هوابرد و سوخت رسان نیز استفاده می شود.

      مشخصات فني
      موتور:
      چهار موتور توربوفن آویاویگاتل(سولیف) D30KP
      چهار موتور توربوفن آویاویگاتل PS90AN برای Il-76MF

      بیشترین رانش موتور:
      117.7kN :D30KP معادل 26,455lb
      156.9kN :PS90AN معادل 35,275lb

      عملکرد:
      بیشترین سرعت کروز: 780km/h
      برد: 5,200km معادل 2,805nm با 40 تن بار

      اوزان:
      وزن خالی عملیاتی: 101,000kg معادل 222,665lb
      بیشترین وزن برخاستن: 200,000kg معادل 440,925lb

      ابعاد:
      طول: 53m معادل 174ft
      ارتفاع: 14.76m معادل 48ft
      دهانه بال: 50.50m معادل 165ft
      مساحت بال: 300m² معادل 3,229.2sq ft

      گنجایش:
      خدمه پرواز: شامل 5 نفر از جمله دو خلبان، مهندس پرواز، ناوبر و کاربر ارتباطات رادیویی.
      بار: قادر به حمل 44 تن بار.

      سفارش و تولید:
      بیش از 900 فروند Il-76 ساخته شده است.


      منبع:takeoff
    • توسط F14AA
      تیمسار سرتیپ دوم جلیل زندی، خلبان قهار شکاری تامکت و تکخال برتر نیروی هوایی ایران بود. او که در تمام دوران جنگ ایران و عراق به خدمت مشغول بود، دارای کارنامه درخشانی است و رکوردهایی که در شکار جنگنده های عراقی بر جای گذاشت عنوان بهترین تکخال تامکت جهان را برایش به ارمغان آورد.جلیل زندی در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۱۳۳۰ در شهرستان گرمسار دیده به جهان گشود. پدرش عزت اله زندی تکنسین راه آهن و مادرش گوهرتاج فولادی خانه‌دار بود. جلیل به همراه خانواده اش تا پایان کلاس نهم دبیرستان (سال ۱۳۴۴) در گرمسار زندگی می‌کرد و به علت انتقالی پدرش به تهران (محله خانی آباد) آمد . او دوره دبیرستان را در تهران، دبیرستان وحید به پایان رساند و در سال ۱۳۴۷ دیپلم گرفت .در آن دوران او در آزمون ورودی دانشگاه پهلوی شیراز در رشته مهندسی کشاورزی پذیرفته شد، اما به علت زیادی مخارج از رفتن به شیراز بازماند. به دلیل آن که سن اعزام به سربازی در آن دوران بیست سالگی بود او باید دو سال صبر می‌کرد و چون بدون کارت پایان خدمت سربازی، اجازه استخدام در ادارات را نداشت به ارتش پیوست. او در اواخر سال ۱۳۴۸ به عنوان همافر به نیروی هوایی ارتش پیوست، اما پس از چند ماه در اوایل سال ۱۳۴۹ به علت علاقه‌ای که به خلبانی داشت به عنوان هنرآموز خلبانی به آمریکا اعزام شد و پس ازگذراندن یک دوره ۱۴ ماهه در آمریکا به عنوان خلبان به ایران بازگشت.
       



      در بازگشت زیر نظر شهرام رستمی که به تازگی به عنوان معلم پرواز معرفی شده بود به فراگیری پرواز با هواپیمای F4 -E گمارده شد. او مطابق معمول دوره‌ها را به خوبی گذراند. این موضوع باعث دوستی زندی با ایشان شد که همواره تحت الشعاع احترام متقابل استاد-شاگردی بود.وی درتاریخ بیست و ششم آبان ماه ۱۳۵۷ دوره خلبانی اف-۱۴ای را گذرانده و از آن پس در پایگاه هشتم شکاری اصفهان به خدمت ادامه داد. زندی که پیش از پیروزی انقلاب از خلبانان با تجربه تامکت بود، پس از انقلاب نیز سابقه درخشانی با F-14 از خود به جای گذاشت.در نخستین روز جنگ هنگامی که هواپیماهای عراقی فرودگاه مهراباد را بمباران کردند او برای دیدن بستگانش در تهران به سر می‌برد که با شنیدن خبر بمباران فورا به اصفهان بازگشت. پس از آغاز جنگ نیز در خدمت نیروی هوایی ایران باقی ماند و در کنار دوستان و همرزمانش به دفاع از مرزهای کشور پرداخت. سروان زندی در عملیات معروف به 140 فروندی در روز اول مهرماه 1359 در پرواز پوشش هوایی شرکت فعال داشت.
       



      زندی گرچه ابتدا با فانتوم پرواز می کرد، اما شهرتش بیشتر به‌عنوان خلبان جنگنده F-14 است. وی دارای دست کم 9 پیروزی هوایی تایید شده و 2 پیروزی احتمالی است. این لیست بلندبالا شامل ۴ فروند میگ 23، ۲ فروند سوخو 22، ۲ فروند میگ 21 و ۳ فروند میراژ اف1 می‌باشد.از این رو او به عنوان موفقترین خلبان شکاری ایرانی و موفقترین خلبان اف-۱۴ شناخته می‌شود.زندی چندین سال در پایگاه هشتم شکاری اصفهان خدمت می کرد که یکی از پایگاههای اصلی تامکتهای ایرانی به شمار می رفت و نقشی بسزا در تامین امنیت آسمان کشور و مقابله با تجاوزات هواپیماهای عراقی ایفا می کرد. بهمن ماه 1366یکی از ماههای پربار برای گردان 81 شکاری بود. خلبانان این گردان 5 پیروزی تثبیت شده و دو پیروزی احتمالی، ضد جنگنده های F1EQ-5/6 به اضافه انهدام یک فروند بمب افکن B-6D را در کارنامه خود ثبت کردند. درباره دو پیروزی احتمالی گفتنی است این پیروزیها در نخستین نبرد هوایی که گردان 81 شکاری نخستین F-14 خود را از دست داد، حاصل شدند. در این نبرد سرگرد خلبان جلیل زندی نبرد بسیار سنگینی با 8 جنگنده میراژ عراقی آغاز و دو تیر موشک سایدوایندر به سمت آنها شلیک کرد.
       



      با توجه به حجم فوق العاده درگیری، خلبانان تامکت فرصت ردیابی موشکهای خود را پیدا نکردند. متأسفانه در این درگیری نابرابر تامکت سرگرد زندی هدف چندین تیر موشک R550 و یک تیر موشک سوپر 530D قرار گرفت، اما خلبان زبردست ما لاشه عقاب را از دست کفتارها بیرون کشید و با یک موتور صدمه دیده راه بازگشت را پیش گرفت. ولی تنها موتور باقیمانده دیگر یارای همراهی هواپیما را نداشت و با کمال تأسف، خلبانان ما مجبور شدند خروج اضطراری کرده و تامکت را به آغوش آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس بسپارند.این آخرین مأموریت جنگی سرگرد خلبان زندی بود که تا آن تاریخ با 9 پیروزی تثبیت شده و 2پیروزی احتمالی، لقب پرافتخارترین خلبان F-14 را به خود اختصاص داده بود. زندی در اواخر دوران خدمت به درجهٔ سرتیپ دومی ارتقای درجه یافت و در سال 1370 بازنشسته شد.امیر سرتیپ خلبان فضل الله جاوید نیا در کتاب "نبرد در آسمان" از زندی به نیکی یاد کرده و در مورد همرزمش چنین گفته است: "از مرحوم زندی می توان به عنوان یکی از برترین خلبانان اف 14 نام برد. ایشان در همه موارد نمونه بود. خط، سخنرانی، آواز و در مرحله آخر در پرواز با هواپیمای اف 14 جزو بهترین خلبانان بود. مرحوم زندی تا پایان جنگ پروازهای زیادی انجام داد و بعد از جنگ هم به عنوان مدیر طرح و برنامه منصوب شد. سپس معاون برنامه نیروی هوایی شد و تا زمان بازنشستگی هم در همین پست باقی ماند... مرحوم زندی از دوستان شجاع و باسواد من بود. خاطراتی را که با ایشان داشتم، هرگز فراموش نمی کنم."
       



      سرانجام عقاب تیزپرواز آسمان ایران، موفقترین خلبان شکاری ایرانی و تکخال تامکت جهان پروازی ابدی را آغاز کرد. تیمسار جلیل زندی در 12 فروردین ماه سال ۱۳۸۰ در جریان یک سانحه رانندگی در جاده هراز و در منطقه رودهن یا یک دستگاه کامیون تصادف کرد و به همراه همسرش زهرا محب شاهدین جان باخت. از وی 3 فرزند پسر به یادگار مانده است. بی گمان زندی یکی از خلبانان شاخص ایران و آسیاست که با توجه به بازنشستگی تامکت در آمریکا، نزدیک شدن به رکورد او به عنوان برترین تکخال تامکت دست نیافتنی به نظر می رسد.

       



       
      *****************************************

       
      منبع
    • توسط Arash
      من چند وقت پیش یه فیلم دیدم که در اون با جناب سپهبد برزین مصاحبه شده بود در مورد زمانی که قرار بود بین اف 14 و اف 15 یک هواپیما انتخاب بشه

      که صحبت ها ایشون من رو به فکر فرو برد
      که ما با خرید 70 فروند اف 14 و عدم تحویل موشک های سایدواندر و اسپاروی قابل نصب بر روی این هواپیما . مشکل استفاده از موشک فونیکس در سال های 65 و 66 و مشکل ذاتی موتور این پرنده افسانه ای در کنار نکات مثبت اون مثل رادارش که خود مینی آواکس بود و برای پوشش کشور ما که مناطق کوهستانی زیای داره بهترین انتخاب ممکن است .

      در مقابل 280 اف 15 به هزینه نگهداری پایین تر و مچ بودن موشک های مورد استفاده فانتوم ها و تایگر ها بر روی این پرنده ، عدم نیاز به به خرید تجهیزات اضافی ( البته اگه شاهکار هایی که خلبان ها عربستانی با این هواپیما انجام میدن رو در نظر نگیریم )

      که البته این مقایسه رو ما با وجود پیروزی انقلاب و اتفاقات بعد از آن باید بررسی کنیم ( چون اگر تمام موشک های مورد نیاز اف 14 تحویل میشد و مشکل موتور هم با تعویض اون حل میشد به نظر من اف 14 حتی با تعداد کمتر نسبت به اف 15 انتخاب خیلی بهتری برای ما بود ) که اگر با تمام شرایط انقلاب و جنگ اگر اف 14 خریده بودیم برای ما بهتر بود یا اگر اف 15 خریده بودیم .
      ممنون میشم نظر شما رو هم بدونم
       
      دانلود فیلم
    • توسط HIT-LER
      همه چیز درباره بشقاب پرنده ها هر اطلاعات شواهد فیلم عکس معرفی کتاب و.....
      در ..


      برای نمونه چند عکس در اختیارتون میذارم :


      ناشناخته های فرازمینی
      ناشناخته های فرازمینی

      http://img30.picoodle.com/img/img30/4/3/16/f_Disc039m_2d3060b.jpg
      http://img02.picoodle.com/img/img02/4/3/16/f_ufodomirm_d752a27.gif
      http://www.bia2upload.com/files/9ckj9chpfg191e6qel3o.gif



      عکسها را به سایت imagecave.com آپلود کنید.
      از ارسال یک پست در چند تاپیک هم خودداری کنید.
      SAEID
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.