امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

میدونید همیشه از اونجا ضربه میخوریم که فکرشم نمیکنیم


معمولا همینطور است. پس باید به تمام جوانب امر توجه کرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سعيد جان در مورد قرار داد موشك هاي بالستيك فكر نكنم و مطمينم كه مربوط به موشك هاي كوتاه و برد متوسط بشه. همون يوگسلاوي در نهايت چي به سرش اومد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سعيد جان در مورد قرار داد موشك هاي بالستيك فكر نكنم و مطمينم كه مربوط به موشك هاي كوتاه و برد متوسط بشه.
همون يوگسلاوي در نهايت چي به سرش اومد.


قبلا توضیح دادم که استفاده از موشک بالستیک ممکن نیست. آمریکا هم تاکنون از موشک بالستیک در هیچ جنگی استفاده نکرده. موشکهای بالستیک ICBM و SLBM هر دو کلاس جزو موشکهای هسته ای بوده و امکان استفاده از آنها بجز در یک جنگ هسته ای وجود ندارد. از میان موشکهای بالستیک کوتاه برد و میانبرد و دوربرد هم دو تای دوم ارزش تاکتیکی نداشته و موشکهای کوتاه برد نیز امکان استفاده در منطقه میسر نیست! به دو دلیل، استراتژی نظامی آمریکا بر استفاده از موشکهای کروز تاکتیکی بنا نهاده شده نه موشکهای پر هزینه بالستیک با دقت کمتر، دوم اینکه ایران از این لحاظ برتر از آمریکاست. مانع دیگر روسیه هست که هرگز اجازه استقرار سیستمهای موشکی کوتاه برد و میانبرد را در منطقه به آمریکا نخواهد داد چون این سلاحها با کلاهک هسته ای میتوانند در یک نبرد احتمالی بصورت تاکتیکی علیه پایگاههای استراتژیک این کشور مورد استفاده قرار گیرد.

بهتر است از فکر مقابله با موشکهای بالستیک بیرون بیایم چون اولا ممکن نیست ثانیا آمریکا در جنگ از این موشکها استفاده نمیکند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دو سناور دموکرات و جمهوری خواه آمریکا پیشنهاد کرده اند به لاحیه ی بودجه ی نظامی این کشور ، که اخیرا به امضای بوش رسیده ، ماده ای اضافه شو.د که طبق آن فروش تجهیزات نظامی حساس مربوط به جنگنده های اف-14 ممنوع شود .
پیشنهاد این دو سناتور پس از انتشار گزارش هایی مطرح شد که تایید می کرد کشور هایی مانند ایران و چین از طریق شرکت در حراج های وزارت دفاع آمریکا و بازار سیاه قطعات نظامی مخصوصا قطعات این جنگنده و وسایل مورد نیاز برای ساخت موشک این تجهیزات را خریداری می کنند .

ایران تنها کشوری است که همچنان از این جنگنده موسوم به تامکت استفاده می کند . آمریکا این جنگنده ها را سال گذشته از رده خارج کرد . . این جنگنده ها از طرف آمریکا و در زمان رضا شاه پهلوی به ایران فروخته شد .
در حال حاضر ایران بیشترین اسکادران هواپیما های اف-14 رو در اختیار داره و برای حفظ این نوع جنگنده ها و ناوگان نظامی خود به شدت به دنبال یافتن قطعات نو برای جایگزینی آنها با قطعات فرسوده است .

تابستان گذشته گنگره ی آمریکا تحقیقاتی رو منتشر کرد که علی رغم ممنوعیت فروش این نوع قطعات اف چهار ده باز هم صد ها قطعه ی یدکی اف-14 به ایران فروخته شده .
خوب حالا دیگه اوضاع خراب شد . حالا اگر اف-14 ها تقی به توقشون بوخوره قطعه می خواین از کجا بیارین . ؟؟؟؟ جنگنده اف -14 رو باید به خاطر این کار آمریکا باید دور انداخت چون دیگه قطعات یدکی اون دیگه وجود نخواهد داشت .
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این خبر مال یک سال پیشه! :oops: :oops: تازه اشم ما این قطعات رو خودمون در ایران تولید می کنیم! :oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
قطعه داریم تا قطعه ،شاید ایران نتونه همه قطعات رو تولید کنه ولی حجم زیادیش رو می تونه تولید کنه. بعد با توجه به قدرت این هوتپیما ایران هر طور شده همین تعداد باقیمونده رو تا مدتی نگه می داره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

قطعات یدکی هواپيما مگه الكيه كه خودمون در ایران تولید می کنیم !!!


:oops:


دوست عزیز این چیز جدیدی نیست! برای دانشمندان ایرانی که شفق-دو رو می سازند قطعات اف-14 مساله ای نیست! به سایت صنایع دفاع مراجعه کنید!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
لطف كن آدرس سايت رو بده كه بريم يه سري بزنيم شايد از اين جهالت در بياييم ! :oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اون که شفق یکه! اینم آدرس سایت! http://www.diomil.ir/ البته این یکی از سایت های وزارت دفاعه وزارت دفاع بیش از 29 شرکت تولید کننده داره! :oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
قطعه هواپيما ديگه رو که بدون نقشه و مشخصات نميشه توليد کرد بچه بازی نيست که :oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگر ما می تونستیم تمام قطعات اف-14 رو تولید کنیم که الان بعضی از این اف-14 ها روی زمین نبودند . فعلا باید به فکر این باشیم که یه خورده جنگنده هامون رو عوض کنیم . خوب الان این یعنی چی که ایران تنها کشوری هست که اف-14 داره . اگر ما بتونیم قطعات اف-14 آمریکایی رو تولید کنیم باید بگم این خودکفایی از ساخت موشک شهاب 3 هم باید بیشتر باشه . ( این رو جدی می گک )

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان کمی به توانائیهای خود ایمان بیاورید. اندکی هم در مورد اینکه چگونه این 60 فروند اف14 سر پا نگه داشته شده اند تفکر کنید؟ نتیجه را هم به عنوان نظر شخصی در ذهن خود نگه دارید.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

قطعه هواپيما ديگه رو که بدون نقشه و مشخصات نميشه توليد کرد بچه بازی نيست که :oops:


بنده که ادرس سایت دادم برید نگاه کنید! :oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط TANK
      تاريخچه هواپيما
      مدل Il-76 که ناتو آن را «کاندید» نامید یک هواپیمای باری است که برای جایگزینی با توربوپراپ های قدیمی تر An-12 تولید شد تا بتواند در پروازهای نظامی و غیر نظامی ایفای نقش کند. پس از طراحی هواپیما در اواخر دهه 1960 اولین ایلیوشین 76 در 25 مارس 1971 به پرواز درآمد. پس از انجام تست های موفق پروازی تولید رسمی Il-76 در سال 1975 آغاز شد و اولین هواپیما در همان سال به آئروفلوت تحویل شد. Il-76 دارای بال های بسیار بلند، چهار موتور، بالچه های سه شکافه لبه فرار، دم T شکل و درب بزرگ در عقب هواپیماست که انجام عملیات بارگیری را آسان می کند. همچنین یکی از معیارهای طراحی Il-76 این بود که نیازی به عملیات زمینی نداشته باشد تا بتواند در فرودگاه و حتی باندهای کوچک نیز کارایی داشته باشد. این نکته به ویژه در ماموریت های نظامی از اهمیت زیادی برخوردار است. انواع مختلفی از Il-76 ساخته شده است. بعضی از این مدلها عبارتند از: Il-76T با ظرفیت حمل سوخت بیشتر، Il-76TD با موتورهای D30KP2 و وزن برخاست بالاتر و وزن بار بیشتر و پرواز در ارتفاع بالاتر، Il-76MF نیز از کشیده شدن مدل پایه به دست آمده است که اولین پروازش را در 1 آگوست 1995 انجام داد. مشتری اصلی این مدل نیروی هوایی روسیه است. ایلیوشین همچنین استفاده از موتورهای غربی CFM56 را برای مدلهای قدرتمندتر در نظر گرفته است. از ایلوشین 76 برای ماموریت های مختلفی همچون آتش نشانی، کنترل و پیش اخطار هوابرد و سوخت رسان نیز استفاده می شود.

      مشخصات فني
      موتور:
      چهار موتور توربوفن آویاویگاتل(سولیف) D30KP
      چهار موتور توربوفن آویاویگاتل PS90AN برای Il-76MF

      بیشترین رانش موتور:
      117.7kN :D30KP معادل 26,455lb
      156.9kN :PS90AN معادل 35,275lb

      عملکرد:
      بیشترین سرعت کروز: 780km/h
      برد: 5,200km معادل 2,805nm با 40 تن بار

      اوزان:
      وزن خالی عملیاتی: 101,000kg معادل 222,665lb
      بیشترین وزن برخاستن: 200,000kg معادل 440,925lb

      ابعاد:
      طول: 53m معادل 174ft
      ارتفاع: 14.76m معادل 48ft
      دهانه بال: 50.50m معادل 165ft
      مساحت بال: 300m² معادل 3,229.2sq ft

      گنجایش:
      خدمه پرواز: شامل 5 نفر از جمله دو خلبان، مهندس پرواز، ناوبر و کاربر ارتباطات رادیویی.
      بار: قادر به حمل 44 تن بار.

      سفارش و تولید:
      بیش از 900 فروند Il-76 ساخته شده است.


      منبع:takeoff
    • توسط F14AA
      تیمسار سرتیپ دوم جلیل زندی، خلبان قهار شکاری تامکت و تکخال برتر نیروی هوایی ایران بود. او که در تمام دوران جنگ ایران و عراق به خدمت مشغول بود، دارای کارنامه درخشانی است و رکوردهایی که در شکار جنگنده های عراقی بر جای گذاشت عنوان بهترین تکخال تامکت جهان را برایش به ارمغان آورد.جلیل زندی در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۱۳۳۰ در شهرستان گرمسار دیده به جهان گشود. پدرش عزت اله زندی تکنسین راه آهن و مادرش گوهرتاج فولادی خانه‌دار بود. جلیل به همراه خانواده اش تا پایان کلاس نهم دبیرستان (سال ۱۳۴۴) در گرمسار زندگی می‌کرد و به علت انتقالی پدرش به تهران (محله خانی آباد) آمد . او دوره دبیرستان را در تهران، دبیرستان وحید به پایان رساند و در سال ۱۳۴۷ دیپلم گرفت .در آن دوران او در آزمون ورودی دانشگاه پهلوی شیراز در رشته مهندسی کشاورزی پذیرفته شد، اما به علت زیادی مخارج از رفتن به شیراز بازماند. به دلیل آن که سن اعزام به سربازی در آن دوران بیست سالگی بود او باید دو سال صبر می‌کرد و چون بدون کارت پایان خدمت سربازی، اجازه استخدام در ادارات را نداشت به ارتش پیوست. او در اواخر سال ۱۳۴۸ به عنوان همافر به نیروی هوایی ارتش پیوست، اما پس از چند ماه در اوایل سال ۱۳۴۹ به علت علاقه‌ای که به خلبانی داشت به عنوان هنرآموز خلبانی به آمریکا اعزام شد و پس ازگذراندن یک دوره ۱۴ ماهه در آمریکا به عنوان خلبان به ایران بازگشت.
       



      در بازگشت زیر نظر شهرام رستمی که به تازگی به عنوان معلم پرواز معرفی شده بود به فراگیری پرواز با هواپیمای F4 -E گمارده شد. او مطابق معمول دوره‌ها را به خوبی گذراند. این موضوع باعث دوستی زندی با ایشان شد که همواره تحت الشعاع احترام متقابل استاد-شاگردی بود.وی درتاریخ بیست و ششم آبان ماه ۱۳۵۷ دوره خلبانی اف-۱۴ای را گذرانده و از آن پس در پایگاه هشتم شکاری اصفهان به خدمت ادامه داد. زندی که پیش از پیروزی انقلاب از خلبانان با تجربه تامکت بود، پس از انقلاب نیز سابقه درخشانی با F-14 از خود به جای گذاشت.در نخستین روز جنگ هنگامی که هواپیماهای عراقی فرودگاه مهراباد را بمباران کردند او برای دیدن بستگانش در تهران به سر می‌برد که با شنیدن خبر بمباران فورا به اصفهان بازگشت. پس از آغاز جنگ نیز در خدمت نیروی هوایی ایران باقی ماند و در کنار دوستان و همرزمانش به دفاع از مرزهای کشور پرداخت. سروان زندی در عملیات معروف به 140 فروندی در روز اول مهرماه 1359 در پرواز پوشش هوایی شرکت فعال داشت.
       



      زندی گرچه ابتدا با فانتوم پرواز می کرد، اما شهرتش بیشتر به‌عنوان خلبان جنگنده F-14 است. وی دارای دست کم 9 پیروزی هوایی تایید شده و 2 پیروزی احتمالی است. این لیست بلندبالا شامل ۴ فروند میگ 23، ۲ فروند سوخو 22، ۲ فروند میگ 21 و ۳ فروند میراژ اف1 می‌باشد.از این رو او به عنوان موفقترین خلبان شکاری ایرانی و موفقترین خلبان اف-۱۴ شناخته می‌شود.زندی چندین سال در پایگاه هشتم شکاری اصفهان خدمت می کرد که یکی از پایگاههای اصلی تامکتهای ایرانی به شمار می رفت و نقشی بسزا در تامین امنیت آسمان کشور و مقابله با تجاوزات هواپیماهای عراقی ایفا می کرد. بهمن ماه 1366یکی از ماههای پربار برای گردان 81 شکاری بود. خلبانان این گردان 5 پیروزی تثبیت شده و دو پیروزی احتمالی، ضد جنگنده های F1EQ-5/6 به اضافه انهدام یک فروند بمب افکن B-6D را در کارنامه خود ثبت کردند. درباره دو پیروزی احتمالی گفتنی است این پیروزیها در نخستین نبرد هوایی که گردان 81 شکاری نخستین F-14 خود را از دست داد، حاصل شدند. در این نبرد سرگرد خلبان جلیل زندی نبرد بسیار سنگینی با 8 جنگنده میراژ عراقی آغاز و دو تیر موشک سایدوایندر به سمت آنها شلیک کرد.
       



      با توجه به حجم فوق العاده درگیری، خلبانان تامکت فرصت ردیابی موشکهای خود را پیدا نکردند. متأسفانه در این درگیری نابرابر تامکت سرگرد زندی هدف چندین تیر موشک R550 و یک تیر موشک سوپر 530D قرار گرفت، اما خلبان زبردست ما لاشه عقاب را از دست کفتارها بیرون کشید و با یک موتور صدمه دیده راه بازگشت را پیش گرفت. ولی تنها موتور باقیمانده دیگر یارای همراهی هواپیما را نداشت و با کمال تأسف، خلبانان ما مجبور شدند خروج اضطراری کرده و تامکت را به آغوش آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس بسپارند.این آخرین مأموریت جنگی سرگرد خلبان زندی بود که تا آن تاریخ با 9 پیروزی تثبیت شده و 2پیروزی احتمالی، لقب پرافتخارترین خلبان F-14 را به خود اختصاص داده بود. زندی در اواخر دوران خدمت به درجهٔ سرتیپ دومی ارتقای درجه یافت و در سال 1370 بازنشسته شد.امیر سرتیپ خلبان فضل الله جاوید نیا در کتاب "نبرد در آسمان" از زندی به نیکی یاد کرده و در مورد همرزمش چنین گفته است: "از مرحوم زندی می توان به عنوان یکی از برترین خلبانان اف 14 نام برد. ایشان در همه موارد نمونه بود. خط، سخنرانی، آواز و در مرحله آخر در پرواز با هواپیمای اف 14 جزو بهترین خلبانان بود. مرحوم زندی تا پایان جنگ پروازهای زیادی انجام داد و بعد از جنگ هم به عنوان مدیر طرح و برنامه منصوب شد. سپس معاون برنامه نیروی هوایی شد و تا زمان بازنشستگی هم در همین پست باقی ماند... مرحوم زندی از دوستان شجاع و باسواد من بود. خاطراتی را که با ایشان داشتم، هرگز فراموش نمی کنم."
       



      سرانجام عقاب تیزپرواز آسمان ایران، موفقترین خلبان شکاری ایرانی و تکخال تامکت جهان پروازی ابدی را آغاز کرد. تیمسار جلیل زندی در 12 فروردین ماه سال ۱۳۸۰ در جریان یک سانحه رانندگی در جاده هراز و در منطقه رودهن یا یک دستگاه کامیون تصادف کرد و به همراه همسرش زهرا محب شاهدین جان باخت. از وی 3 فرزند پسر به یادگار مانده است. بی گمان زندی یکی از خلبانان شاخص ایران و آسیاست که با توجه به بازنشستگی تامکت در آمریکا، نزدیک شدن به رکورد او به عنوان برترین تکخال تامکت دست نیافتنی به نظر می رسد.

       



       
      *****************************************

       
      منبع
    • توسط Arash
      من چند وقت پیش یه فیلم دیدم که در اون با جناب سپهبد برزین مصاحبه شده بود در مورد زمانی که قرار بود بین اف 14 و اف 15 یک هواپیما انتخاب بشه

      که صحبت ها ایشون من رو به فکر فرو برد
      که ما با خرید 70 فروند اف 14 و عدم تحویل موشک های سایدواندر و اسپاروی قابل نصب بر روی این هواپیما . مشکل استفاده از موشک فونیکس در سال های 65 و 66 و مشکل ذاتی موتور این پرنده افسانه ای در کنار نکات مثبت اون مثل رادارش که خود مینی آواکس بود و برای پوشش کشور ما که مناطق کوهستانی زیای داره بهترین انتخاب ممکن است .

      در مقابل 280 اف 15 به هزینه نگهداری پایین تر و مچ بودن موشک های مورد استفاده فانتوم ها و تایگر ها بر روی این پرنده ، عدم نیاز به به خرید تجهیزات اضافی ( البته اگه شاهکار هایی که خلبان ها عربستانی با این هواپیما انجام میدن رو در نظر نگیریم )

      که البته این مقایسه رو ما با وجود پیروزی انقلاب و اتفاقات بعد از آن باید بررسی کنیم ( چون اگر تمام موشک های مورد نیاز اف 14 تحویل میشد و مشکل موتور هم با تعویض اون حل میشد به نظر من اف 14 حتی با تعداد کمتر نسبت به اف 15 انتخاب خیلی بهتری برای ما بود ) که اگر با تمام شرایط انقلاب و جنگ اگر اف 14 خریده بودیم برای ما بهتر بود یا اگر اف 15 خریده بودیم .
      ممنون میشم نظر شما رو هم بدونم
       
      دانلود فیلم
    • توسط HIT-LER
      همه چیز درباره بشقاب پرنده ها هر اطلاعات شواهد فیلم عکس معرفی کتاب و.....
      در ..


      برای نمونه چند عکس در اختیارتون میذارم :


      ناشناخته های فرازمینی
      ناشناخته های فرازمینی

      http://img30.picoodle.com/img/img30/4/3/16/f_Disc039m_2d3060b.jpg
      http://img02.picoodle.com/img/img02/4/3/16/f_ufodomirm_d752a27.gif
      http://www.bia2upload.com/files/9ckj9chpfg191e6qel3o.gif



      عکسها را به سایت imagecave.com آپلود کنید.
      از ارسال یک پست در چند تاپیک هم خودداری کنید.
      SAEID
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.