امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

من احتمال میدم خبر نگار رسانه مربوطه موقع صحبت با سردار حجازی نتونسته منظور ایشون رو درک کنه! احتمالا در بحث موشک های هواپایه 3 پروژه در حال پیگیری هست که از نظر من این پروژ ها موشک میانبرد سبک (مثل آمرام) - موشک فکور 90 و موشک دوربرد با برد 300 کیلومتر که احتمالا مدل توسعه یافته (دو مرحله ای یا تک مرحله ای کشیده تر) فکور 90 هست.

http://en.wikipedia.org/wiki/K-100_(missile)

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

من احتمال میدم خبر نگار رسانه مربوطه موقع صحبت با سردار حجازی نتونسته منظور ایشون رو درک کنه! احتمالا در بحث موشک های هواپایه 3 پروژه در حال پیگیری هست که از نظر من این پروژ ها موشک میانبرد سبک (مثل آمرام) - موشک فکور 90 و موشک دوربرد با برد 300 کیلومتر که احتمالا مدل توسعه یافته (دو مرحله ای یا تک مرحله ای کشیده تر) فکور 90 هست.

http://en.wikipedia.org/wiki/K-100_(missile)

 

به نام خداوند

 

داداش شهاب موشک آر 172 برای آواکس هست و نه برای جنگنده های نسل پنجم و حتی چهارم البته جنگنده های دیگه هم میتونن با تغیر زاویه یا افزایش سرعت یا مانور های خاص اون رو دور بزنن...پس به نظرم فایده زیادی نداره .

ویرایش شده در توسط Northrop

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فکور 90 چه مزیتی نسبت به فونیکس داره یا صرفا مهندسی معکوسش کردیم وهیچ ارتقاعی صورت نگرفتته؟

شما دعا كن 70 درصد كاربرد فونيكس رو در عمل داشته باشه تا اف 14 هاي ما ديگه سرگردان سلاح كارآمد نباشن ان شاالله

  • Upvote 5
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کوتاه ميان و بلند برد بودن موشک يک استاندارده اينظور نيست ک صدو شصت کيلومتر توى ايران ميانبرد باشه و توى خارج از کشور بلند برد برد موثر فينيکس همين صدو شصت کيلومتره. توى هيچ مقاله ادعاى ميانبرد بودن فينيکس مطرح نشده پس فقط ميشه دو نتيجه گرفت يا برد فکور 90 صدو شصت کيلومتره و ادعا هاى اوليه غيرقابل استناد هست يا فکور 90 ميان برده و منظور از صدو شصت کيلو متر برد موشک فينيکس رو بيان ميکنه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فینیکس هدایت فعال راداری هست

 

فينيكس فقط در فاز آخر حمله و از فاصله هيجده كيلومتري مانده به هدف از هدايت فعال استفاده ميكنه. تا قبل از رسيدن به اين فاصله، موشك براي هدايت و تصحيح مسير، نيازمند تداوم قفل راداري جنگنده است. در خاطره هاي خلبانان تامكت هم اگر دقت كنيد، هميشه قفل راداري را تا زمان برخورد موشك به هدف حفظ مي كردند. 

 

از توضيحات ارائه شده اينطور برمياد كه تنها فرق بين فكور 90 و فينكس، در جستوجوگر و سيستم هدايت فعال فكور هست. اطلاعات ارائه شده در مورد برد موشك و سرعت اون مطابق با مشخصات فينكس هست. 

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فينيكس فقط در فاز آخر حمله و از فاصله هيجده كيلومتري مانده به هدف از هدايت فعال استفاده ميكنه. تا قبل از رسيدن به اين فاصله، موشك براي هدايت و تصحيح مسير، نيازمند تداوم قفل راداري جنگنده است. در خاطره هاي خلبانان تامكت هم اگر دقت كنيد، هميشه قفل راداري را تا زمان برخورد موشك به هدف حفظ مي كردند. 

 

از توضيحات ارائه شده اينطور برمياد كه تنها فرق بين فكور 90 و فينكس، در جستوجوگر و سيستم هدايت فعال فكور هست. اطلاعات ارائه شده در مورد برد موشك و سرعت اون مطابق با مشخصات فينكس هست. 

موشک فینیکس کاملا فعال هست منتهی در دو مرحله عمل می کنه در مرحله اول تا رسیدن به هدف از سیستم اینرسیایی استفاده می کنه و تا نزدیکی هدف میره و حدودا 20 ک م هدف بر اساس محاسبه کامپیوتر خودش که سرعت هدف رو هم احتمالا محاسبه می کنه رادار فعال روشن و به صورت مستقل هدف رو جستجو شکار می کنه.

منتهی در میانه مسیر با توجه به بحث هایی که من و جناب الو قبلا در پیام خصوصی داشتیم و با مستنداتی که ایشون از کارخانه سازنده داشتن و فایل های راهنما و معرفی محصول موشک تا رسیدن به فاصله 20 هم از هدایت غیر فعال راداری استفاده می کند.

یعنی در میانه مسیر و تا فاصله 20 ک م هدف موشک دریافت دارد و اگر رادار جنگنده اف14 روی هدف قفل باشد فرار جنگنده دشمن غیر ممکن می شود ولی جنگنده می تواند این کار را ادامه نداده و منطقه را ترک کند.

 

به همین دلیل فونیکس در واقع موشکی فایر اند فورگت هست و خاصیتش به همین هست وگرنه با سیستم اسپارو فرقی نخواهد داشت

  • Upvote 3
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نام خداوند

 

داداش شهاب موشک آر 172 برای آواکس هست و نه برای جنگنده های نسل پنجم و حتی چهارم البته جنگنده های دیگه هم میتونن با تغیر زاویه یا افزایش سرعت یا مانور های خاص اون رو دور بزنن...پس به نظرم فایده زیادی نداره .

به این مورد تو لینک بالا اشاره شده بود , بنده هم چنین کاربردی (مقابله با آواکس-هواپیمای سوخت رسان-جنگ الکترونیک - بمب افکن) برای این موشک (موشک دوربرد داخلی) در نظر داشتم , البته موشک های سنگینتر از این وجود دارن که از لحاظ مانورپذیری بر این موشک برتری دارن , نمونش موشک اس 300 با توان تحمل  25 جی فشار! 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تو لینک سوم جناب MILAD110 گفته نشده موشک با برد 300، هوا به هوا هست؛ شاید منظور قدیر بوده اصلا.

 

به نظر بنده میرسه نویسنده گزارش، اطلاعات موشک فینیکس رو با چند جمله امیر برخور ترکیب کرده و نمیشه برداشت کرد برد موشک 160 اعلام شده.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این بخش رو یه بار دیگه با دقت بخونید نمیدونم چرا دربردبرای دوستان ایجاد شک شده

فکور 90 یک موشک هواپایه، نسل جدید و بهینه سازی شده موشک فونیکس (AIM-54 Phoenix)‏ ‏ آمریکایی است که جهت اجرای عملیات های هوا به هوا بر روی  جنگنده‌هایF14  نصب می‌شود.

این موشک 160 کیلومتر برد و 5 ماخ سرعت دارد و از سیستم هدایتی هوشمند برخوردار است،  یعنی می‌تواند پس از شلیک به‌طور مستقل از سیستم راداری هواپیما، به عملیات خود تا مرحله اصابت به هدف ادامه دهد.

داره میگه بهینه شده فونیکس همه هم میدونیم برد موشک چقدر (160) حالا میخواد بگه فونیکس یا بگه فکور چرا چون فکور بهینه شده  فونیکس

ویرایش شده در توسط sohrabirani
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

میدونید مشکل چیه؟

موشک AIM-54 طولش 3.8 متر  و قطرش برابر با 38  سانتی متر هست ولی طول موشک سجیل/هاوک 5 متره و قطرش 37 سانتی متر! حالا اون عزیزانی که صرفا به خاطر وجود یه داکت (که تو موشک باور 373 هم استفاده شده) این موشک رو میانبرد و نمونه ای کوچیک شده هاوک میدونن , این اختلاف ابعاد که موجب کاهش سوخت و کاهش برد موشک میشه رو چطور میتونن توجیح کنن ؟ آیا اون یک سانتی متر قطر بیشتر فونیکس میتونه 1.2 متر از طول کم موشک رو جبران کنه؟ یا اینکه فکور 90 قراره از سجیل هم برد کمتری داشته باشه؟

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

میدونید مشکل چیه؟

موشک AIM-54 طولش 3.8 متر  و قطرش برابر با 38  سانتی متر هست ولی طول موشک سجیل/هاوک 5 متره و قطرش 37 سانتی متر! حالا اون عزیزانی که صرفا به خاطر وجود یه داکت (که تو موشک باور 373 هم استفاده شده) این موشک رو میانبرد و نمونه ای کوچیک شده هاوک میدونن , این اختلاف ابعاد که موجب کاهش سوخت و کاهش برد موشک میشه رو چطور میتونن توجیح کنن ؟ آیا اون یک سانتی متر قطر بیشتر فونیکس میتونه 1.2 از طول کم موشک رو جبران کنه؟ یا اینکه فکور 90 قراره از سجیل هم برد کمتری داشته باشه؟

 

موشک هاوک با موتور قدیمی و سوخت قدیمی این شرایط رو داشته

به موتور جدید تر و سوخت جدیدتر به برد به مراتب بیشتری دست پیدا میکنه

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اطلاعات سجیل از زبان سرهنگ شفیعی:

Tl60t_sjyl.jpg

 

طول موشک هاوک 3.81 متره ؟؟؟

با این وضعیت آیا مخاطب حق نداره در صحت اطلاعاتی که این فرد ارائه میده شک کنه؟

 

موشک هاوک با موتور قدیمی و سوخت قدیمی این شرایط رو داشته

به موتور جدید تر و سوخت جدیدتر به برد به مراتب بیشتری دست پیدا میکنه

موشکی که موتور - سوخت و بدنه اش تغییر کنه که دیگه هاوک نیست!


علاوه بر این هاوک از سیستم هدایت نیمه فعال بهره میبره! فکر نمیکنم فکور هم اینطور باشه!

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

موشکی که موتور - سوخت و بدنه اش تغییر کنه که دیگه هاوک نیست!


علاوه بر این هاوک از سیستم هدایت نیمه فعال بهره میبره! فکر نمیکنم فکور هم اینطور باشه!

 

یعنی شما میگی هاوک و شلمچه و ( اون یکی ارتقا یادم نمیاد اسم اش چی بود ، مرصاد بود ؟ ) هر 3 ی این ها در داخل یکی هستند ؟

 

 

طول موشک هاوک 3.81 متره ؟؟؟

 

موشک AIM-54 طولش 3.8 متر  و قطرش برابر با 38  سانتی متر هست ولی طول موشک سجیل/هاوک 5 متره و قطرش 37 سانتی متر! حالا اون عزیزانی که صرفا به خاطر وجود یه داکت (که تو موشک باور 373 هم استفاده شده) این موشک رو میانبرد و نمونه ای کوچیک شده هاوک میدونن , این اختلاف ابعاد که موجب کاهش سوخت و کاهش برد موشک میشه رو چطور میتونن توجیح کنن ؟ آیا اون یک سانتی متر قطر بیشتر فونیکس میتونه 1.2 از طول کم موشک رو جبران کنه؟ یا اینکه فکور 90 قراره از سجیل هم برد کمتری داشته باشه؟

 

از چیزی که شما گفتین یک سانت بیشتره

که شاتباه تایپی هم میتونه باشه

این چی اش عجیبه ؟

  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط TANK
      تاريخچه هواپيما
      مدل Il-76 که ناتو آن را «کاندید» نامید یک هواپیمای باری است که برای جایگزینی با توربوپراپ های قدیمی تر An-12 تولید شد تا بتواند در پروازهای نظامی و غیر نظامی ایفای نقش کند. پس از طراحی هواپیما در اواخر دهه 1960 اولین ایلیوشین 76 در 25 مارس 1971 به پرواز درآمد. پس از انجام تست های موفق پروازی تولید رسمی Il-76 در سال 1975 آغاز شد و اولین هواپیما در همان سال به آئروفلوت تحویل شد. Il-76 دارای بال های بسیار بلند، چهار موتور، بالچه های سه شکافه لبه فرار، دم T شکل و درب بزرگ در عقب هواپیماست که انجام عملیات بارگیری را آسان می کند. همچنین یکی از معیارهای طراحی Il-76 این بود که نیازی به عملیات زمینی نداشته باشد تا بتواند در فرودگاه و حتی باندهای کوچک نیز کارایی داشته باشد. این نکته به ویژه در ماموریت های نظامی از اهمیت زیادی برخوردار است. انواع مختلفی از Il-76 ساخته شده است. بعضی از این مدلها عبارتند از: Il-76T با ظرفیت حمل سوخت بیشتر، Il-76TD با موتورهای D30KP2 و وزن برخاست بالاتر و وزن بار بیشتر و پرواز در ارتفاع بالاتر، Il-76MF نیز از کشیده شدن مدل پایه به دست آمده است که اولین پروازش را در 1 آگوست 1995 انجام داد. مشتری اصلی این مدل نیروی هوایی روسیه است. ایلیوشین همچنین استفاده از موتورهای غربی CFM56 را برای مدلهای قدرتمندتر در نظر گرفته است. از ایلوشین 76 برای ماموریت های مختلفی همچون آتش نشانی، کنترل و پیش اخطار هوابرد و سوخت رسان نیز استفاده می شود.

      مشخصات فني
      موتور:
      چهار موتور توربوفن آویاویگاتل(سولیف) D30KP
      چهار موتور توربوفن آویاویگاتل PS90AN برای Il-76MF

      بیشترین رانش موتور:
      117.7kN :D30KP معادل 26,455lb
      156.9kN :PS90AN معادل 35,275lb

      عملکرد:
      بیشترین سرعت کروز: 780km/h
      برد: 5,200km معادل 2,805nm با 40 تن بار

      اوزان:
      وزن خالی عملیاتی: 101,000kg معادل 222,665lb
      بیشترین وزن برخاستن: 200,000kg معادل 440,925lb

      ابعاد:
      طول: 53m معادل 174ft
      ارتفاع: 14.76m معادل 48ft
      دهانه بال: 50.50m معادل 165ft
      مساحت بال: 300m² معادل 3,229.2sq ft

      گنجایش:
      خدمه پرواز: شامل 5 نفر از جمله دو خلبان، مهندس پرواز، ناوبر و کاربر ارتباطات رادیویی.
      بار: قادر به حمل 44 تن بار.

      سفارش و تولید:
      بیش از 900 فروند Il-76 ساخته شده است.


      منبع:takeoff
    • توسط F14AA
      تیمسار سرتیپ دوم جلیل زندی، خلبان قهار شکاری تامکت و تکخال برتر نیروی هوایی ایران بود. او که در تمام دوران جنگ ایران و عراق به خدمت مشغول بود، دارای کارنامه درخشانی است و رکوردهایی که در شکار جنگنده های عراقی بر جای گذاشت عنوان بهترین تکخال تامکت جهان را برایش به ارمغان آورد.جلیل زندی در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۱۳۳۰ در شهرستان گرمسار دیده به جهان گشود. پدرش عزت اله زندی تکنسین راه آهن و مادرش گوهرتاج فولادی خانه‌دار بود. جلیل به همراه خانواده اش تا پایان کلاس نهم دبیرستان (سال ۱۳۴۴) در گرمسار زندگی می‌کرد و به علت انتقالی پدرش به تهران (محله خانی آباد) آمد . او دوره دبیرستان را در تهران، دبیرستان وحید به پایان رساند و در سال ۱۳۴۷ دیپلم گرفت .در آن دوران او در آزمون ورودی دانشگاه پهلوی شیراز در رشته مهندسی کشاورزی پذیرفته شد، اما به علت زیادی مخارج از رفتن به شیراز بازماند. به دلیل آن که سن اعزام به سربازی در آن دوران بیست سالگی بود او باید دو سال صبر می‌کرد و چون بدون کارت پایان خدمت سربازی، اجازه استخدام در ادارات را نداشت به ارتش پیوست. او در اواخر سال ۱۳۴۸ به عنوان همافر به نیروی هوایی ارتش پیوست، اما پس از چند ماه در اوایل سال ۱۳۴۹ به علت علاقه‌ای که به خلبانی داشت به عنوان هنرآموز خلبانی به آمریکا اعزام شد و پس ازگذراندن یک دوره ۱۴ ماهه در آمریکا به عنوان خلبان به ایران بازگشت.
       



      در بازگشت زیر نظر شهرام رستمی که به تازگی به عنوان معلم پرواز معرفی شده بود به فراگیری پرواز با هواپیمای F4 -E گمارده شد. او مطابق معمول دوره‌ها را به خوبی گذراند. این موضوع باعث دوستی زندی با ایشان شد که همواره تحت الشعاع احترام متقابل استاد-شاگردی بود.وی درتاریخ بیست و ششم آبان ماه ۱۳۵۷ دوره خلبانی اف-۱۴ای را گذرانده و از آن پس در پایگاه هشتم شکاری اصفهان به خدمت ادامه داد. زندی که پیش از پیروزی انقلاب از خلبانان با تجربه تامکت بود، پس از انقلاب نیز سابقه درخشانی با F-14 از خود به جای گذاشت.در نخستین روز جنگ هنگامی که هواپیماهای عراقی فرودگاه مهراباد را بمباران کردند او برای دیدن بستگانش در تهران به سر می‌برد که با شنیدن خبر بمباران فورا به اصفهان بازگشت. پس از آغاز جنگ نیز در خدمت نیروی هوایی ایران باقی ماند و در کنار دوستان و همرزمانش به دفاع از مرزهای کشور پرداخت. سروان زندی در عملیات معروف به 140 فروندی در روز اول مهرماه 1359 در پرواز پوشش هوایی شرکت فعال داشت.
       



      زندی گرچه ابتدا با فانتوم پرواز می کرد، اما شهرتش بیشتر به‌عنوان خلبان جنگنده F-14 است. وی دارای دست کم 9 پیروزی هوایی تایید شده و 2 پیروزی احتمالی است. این لیست بلندبالا شامل ۴ فروند میگ 23، ۲ فروند سوخو 22، ۲ فروند میگ 21 و ۳ فروند میراژ اف1 می‌باشد.از این رو او به عنوان موفقترین خلبان شکاری ایرانی و موفقترین خلبان اف-۱۴ شناخته می‌شود.زندی چندین سال در پایگاه هشتم شکاری اصفهان خدمت می کرد که یکی از پایگاههای اصلی تامکتهای ایرانی به شمار می رفت و نقشی بسزا در تامین امنیت آسمان کشور و مقابله با تجاوزات هواپیماهای عراقی ایفا می کرد. بهمن ماه 1366یکی از ماههای پربار برای گردان 81 شکاری بود. خلبانان این گردان 5 پیروزی تثبیت شده و دو پیروزی احتمالی، ضد جنگنده های F1EQ-5/6 به اضافه انهدام یک فروند بمب افکن B-6D را در کارنامه خود ثبت کردند. درباره دو پیروزی احتمالی گفتنی است این پیروزیها در نخستین نبرد هوایی که گردان 81 شکاری نخستین F-14 خود را از دست داد، حاصل شدند. در این نبرد سرگرد خلبان جلیل زندی نبرد بسیار سنگینی با 8 جنگنده میراژ عراقی آغاز و دو تیر موشک سایدوایندر به سمت آنها شلیک کرد.
       



      با توجه به حجم فوق العاده درگیری، خلبانان تامکت فرصت ردیابی موشکهای خود را پیدا نکردند. متأسفانه در این درگیری نابرابر تامکت سرگرد زندی هدف چندین تیر موشک R550 و یک تیر موشک سوپر 530D قرار گرفت، اما خلبان زبردست ما لاشه عقاب را از دست کفتارها بیرون کشید و با یک موتور صدمه دیده راه بازگشت را پیش گرفت. ولی تنها موتور باقیمانده دیگر یارای همراهی هواپیما را نداشت و با کمال تأسف، خلبانان ما مجبور شدند خروج اضطراری کرده و تامکت را به آغوش آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس بسپارند.این آخرین مأموریت جنگی سرگرد خلبان زندی بود که تا آن تاریخ با 9 پیروزی تثبیت شده و 2پیروزی احتمالی، لقب پرافتخارترین خلبان F-14 را به خود اختصاص داده بود. زندی در اواخر دوران خدمت به درجهٔ سرتیپ دومی ارتقای درجه یافت و در سال 1370 بازنشسته شد.امیر سرتیپ خلبان فضل الله جاوید نیا در کتاب "نبرد در آسمان" از زندی به نیکی یاد کرده و در مورد همرزمش چنین گفته است: "از مرحوم زندی می توان به عنوان یکی از برترین خلبانان اف 14 نام برد. ایشان در همه موارد نمونه بود. خط، سخنرانی، آواز و در مرحله آخر در پرواز با هواپیمای اف 14 جزو بهترین خلبانان بود. مرحوم زندی تا پایان جنگ پروازهای زیادی انجام داد و بعد از جنگ هم به عنوان مدیر طرح و برنامه منصوب شد. سپس معاون برنامه نیروی هوایی شد و تا زمان بازنشستگی هم در همین پست باقی ماند... مرحوم زندی از دوستان شجاع و باسواد من بود. خاطراتی را که با ایشان داشتم، هرگز فراموش نمی کنم."
       



      سرانجام عقاب تیزپرواز آسمان ایران، موفقترین خلبان شکاری ایرانی و تکخال تامکت جهان پروازی ابدی را آغاز کرد. تیمسار جلیل زندی در 12 فروردین ماه سال ۱۳۸۰ در جریان یک سانحه رانندگی در جاده هراز و در منطقه رودهن یا یک دستگاه کامیون تصادف کرد و به همراه همسرش زهرا محب شاهدین جان باخت. از وی 3 فرزند پسر به یادگار مانده است. بی گمان زندی یکی از خلبانان شاخص ایران و آسیاست که با توجه به بازنشستگی تامکت در آمریکا، نزدیک شدن به رکورد او به عنوان برترین تکخال تامکت دست نیافتنی به نظر می رسد.

       



       
      *****************************************

       
      منبع
    • توسط Arash
      من چند وقت پیش یه فیلم دیدم که در اون با جناب سپهبد برزین مصاحبه شده بود در مورد زمانی که قرار بود بین اف 14 و اف 15 یک هواپیما انتخاب بشه

      که صحبت ها ایشون من رو به فکر فرو برد
      که ما با خرید 70 فروند اف 14 و عدم تحویل موشک های سایدواندر و اسپاروی قابل نصب بر روی این هواپیما . مشکل استفاده از موشک فونیکس در سال های 65 و 66 و مشکل ذاتی موتور این پرنده افسانه ای در کنار نکات مثبت اون مثل رادارش که خود مینی آواکس بود و برای پوشش کشور ما که مناطق کوهستانی زیای داره بهترین انتخاب ممکن است .

      در مقابل 280 اف 15 به هزینه نگهداری پایین تر و مچ بودن موشک های مورد استفاده فانتوم ها و تایگر ها بر روی این پرنده ، عدم نیاز به به خرید تجهیزات اضافی ( البته اگه شاهکار هایی که خلبان ها عربستانی با این هواپیما انجام میدن رو در نظر نگیریم )

      که البته این مقایسه رو ما با وجود پیروزی انقلاب و اتفاقات بعد از آن باید بررسی کنیم ( چون اگر تمام موشک های مورد نیاز اف 14 تحویل میشد و مشکل موتور هم با تعویض اون حل میشد به نظر من اف 14 حتی با تعداد کمتر نسبت به اف 15 انتخاب خیلی بهتری برای ما بود ) که اگر با تمام شرایط انقلاب و جنگ اگر اف 14 خریده بودیم برای ما بهتر بود یا اگر اف 15 خریده بودیم .
      ممنون میشم نظر شما رو هم بدونم
       
      دانلود فیلم
    • توسط HIT-LER
      همه چیز درباره بشقاب پرنده ها هر اطلاعات شواهد فیلم عکس معرفی کتاب و.....
      در ..


      برای نمونه چند عکس در اختیارتون میذارم :


      ناشناخته های فرازمینی
      ناشناخته های فرازمینی

      http://img30.picoodle.com/img/img30/4/3/16/f_Disc039m_2d3060b.jpg
      http://img02.picoodle.com/img/img02/4/3/16/f_ufodomirm_d752a27.gif
      http://www.bia2upload.com/files/9ckj9chpfg191e6qel3o.gif



      عکسها را به سایت imagecave.com آپلود کنید.
      از ارسال یک پست در چند تاپیک هم خودداری کنید.
      SAEID
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.