Lich

QD-8708

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

سلام دوستان؛ احتمالا شما راجب باکتری کلوستریدیم بوتولونیم چیزهایی شنیدید؟ باکتری که پروتئین نئوروتوکسین (قابلیت اثر گزاری بر نرون های سیستم عصبی!). را تولید می کند! خوب حالا باید به دوستان بگم این یک گونه از خطرناکترین باکتری هایی است که مصرف نظامی داره! در دهه شصت کارشناسان آمریکایی پس از دریافتن از عواقب غیر قابل کنترل سم این باکتری دستور نابودی ذخایر مربوطه را دادند! با این حال احتمال می رود که هنوز سازمان هایی نظیر سی.آی.ای (سرویس جاسوسی ایالات متحده). از این سم برای مصارف تروریستی خودش استفاده کنه! بطور مثال در سال 1961 سم بوتولونیم در سیگار محبوب فیدل کاسترو کار گذاشته شده بود تا وی را به قتل برساند! هرچند که سیگارها هیچگاه استفاده نشد ولی بعدها آزمایش ها نشان داد بعد از گذشت سال ها از آن واقعه هنوز سم بوتولونیم خاصیت کشنده خود را داراست! کلوستریدیم دارای چندین گونه شناخته شده A, B و C می باشد که مقاومت آنها متفاوت است! حال ممکن است بپرسید چطور می شود چنین سمی را از بین برد؟ با جوشاندن! برای نمونه حداقل میزان pH گونه های A و B حدودا 4.6 است! و این به این معنی است که با دمای 100 درجه سلیسیوس 25 دقیقه زمان نیاز است تا این گونه از بین رود! هرچند که در تصفیه خانه های آب تا اونجایی که بنده می دانم آب رو نمی جوشانند! ولی به هرحال این نمونه مناسب مصارف نظامی نیست! نکته جالب درباره سم این باکتری عملکردش هست! 75 نانوگرم از این سم قادر به کشتن یک انسان با وزن متوسط 50 کیلوگرم است! و 500 گرم از آن قادر به از بین بردن تمامی جمعیت انسان های کره خاکی است! راه های کمی برای از بین بردن این سم وجود داره ولی گونه E این سم بسیار موثر است! هم اکنون از این سم به عنوان سلاح بیولوژیکی در بعضی از کشورهای استفاده می شه ولی هنوز از موفقیت آنها در چگونگی تغییرات ژنتیکی در این باکتری اطلاعی در دست نیست!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
باکتری با ویوله دوژانسی رنگ شده است.

[align=center]تصویر[/align]

نشانه های ابتلا سختی در بلعیدن، مشکلات تنفسی و دید دوتایی می باشد!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگه همون 500 گرم رو تو يكي از رودهاي بزرگ منتهي به اقيانوس بريزن مثل آمازون يا نيجر چه فاجعه اي ميشه . معمولا" سرم سم اگه تا چند ساعت به طرف نرسه از شدت تشنجهاي عصبي ميميره .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته خود باکتری نمی تونه توی آب زنده بمونه چون شرایط بی هوازی برای رشد سم (تاکسیک). نیاز هست و خود باکتری به تنهایی هیچ غلطی نمی تواند بکند! icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.