FLANKER

زیردریایی 677 Lada class / Amur-1650

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

قول داده بودم مطالبی از زیردریاییهای دیزلی براتون بگذارم ، امروز نوبت کلاس لادا است . امیدوارم مقبول بشه .زیردریایی 677 Lada class / Amur-1650
استفاده از طراحی های نوین و نوآوریهای مهندسی برای کاهش صدای زیر دریایی ابتدا بر روی زیردریایی کلاس امور روسیه انجام گرفت و این کار راه را برای ادامه این مسیر پیشرفته هموار کرد .
لذا روسها در ادامه تولید کلاس آمور زیریاییهای دیگری را بر مبنای تکنولوژی بی صدایی و اکوستیک ساختند . ذیردریایی کلاس لادا را می توان از فرزندان خلف کلاس آمور روسیه به حساب اورد .
تکنولوژی اکوستیک در این زیردریایی به قدری پیشرفته است که این زیردریایی از کلاس کیلو ( که خود جزو کم صدا ترین زیردریاییهای دیزلی است ) اقلا چند بار بی صدا تر است .دلیل این امر وجود دو نوع موتور در این کلاس است و زیردریایی اگر بخواهد فوق العاده بی صدا حرکت کند از موتور الکتریکی استفاده می کند .
این زیردریایی که جزو زیردریاییهای نسل چهارم و جدید زیردریایی ها محسوب می شود ، از دو موتور جدید و پیشرفته دیزل – الکتریک استفاده می کند . ساخت و طراحی ان توسط شرکت Admiralteiskiye در بندر سن پطرزبورگ روسیه انجام شد و اولین فروند ان در سال 1997 به آب انداخته شد .
روسها طرحی هم برای مدل صادراتی این زیردریایی دارند که نام آن Amur-1650 می باشد . هر دو زیردریایی (Amur-1650 و 677 lada ) کاملا به هم شباهت دارند جز در برخی سیستمهای فوق پیشرفته که در کلاس امور وجود ندارد و هم اینکه در Amur-1650 بر حسب سفارش مشتری و شرایط خدمت ممکن است سیستمهایی اضافه یا کم شوند .
در حقیقت برای اولین بار خبر طراحی این زیردریایی در فوریه سال 1995 توسط نشریه ای نظامی منتشر شده بود ، که خبر از ساخت زیردریایی مدرنی می داد ، این نشریه مصاحبه ای با سرپرست تیم طراحی این زیردریایی ، " یوری کورمیلیتسین " انجام داده بود که وی در این مصاحبه گفته بود : " زیردریایی ای که در حال ساخت داریم ، یک شکارچی واقعی در زیر آب است ، چون می تواند تمام اهداف اعم از ناوهای دشمن ، کشتی های حمل ونقل نظامی و یا زیردریاییها را با استفاده از اژدرها و موشکها و مینهای پیشرفته و همچنین غواصان خود نابود سازد . "
این تیم سازنده از شرکت Rubin بودند که شاهکار قبلی طراحی آنها زیردریایی کلاس 887 کیلو بود که خود جزو زیردریاییهای کم صداو پیشرفته دیزلی شناخته می شود .
نکته قابل تامل در طراحی زیردریایی ، اتوماتیک و خودکار بودن بسیاری از سیستمهای آن از قبیل تسلیحات و تجهیزات آن است و تمام آنها قابلیت کنترل از اتاق فرماندهی را دارند .
نکته جالب در مورد ساخت این زیردریایی مکان ساخت آن است . کشتی سازی Admiralteiskie که مکان ساخت آن در سنت پطرزبورگ است را از لحاظ ساخت زیردریایی میتوان با تجربه ترین مرکز زیردریایی جهان محسوب کرد که تاکنون بیش از 300 زیردریایی در آنجا ساخته شده است .
در مورد هزینه ساخت این زیردریایی اطلاعاتی در دست نیست اما سازندگان آن ادعا می کنند که با شروع ساخت مدل صادراتی یعنی AMUR-1650 بیشتر هزینه های ساخت و طراحی کلاس لادا جبران شده و ارزاوری زیادی نیز به همراه خواهد داشت .
اما در کل به خاطر مسایل امنیتی اطلاعات موجود از زیردریایی کامل نیست و حتی در برخی سایتها و منابع در ارقام تناقض دیده می شود .اما این مشخصات زیردریایی است که امید وارم به آمار واقعی نزدیک باشد .
مشخصات 677 Lada class / Amur-1650 :
وزن روی اب : 1675 تن در سطح ( بیرون آب )
وزن در زیر آب : 2800 تن
حداکثر سرعت : 22 گره در زیر اب
ابعاد
طول : 72 متر ( تقریبی )
عرض : 7.2 متر
ابخور : 4.4 متر
موتور : دیزل الکتریک ، ( 2 دیزلی و یک الکتریکی ) دارای یک پروانه
قدرت موتور : 3400-2700 اسب بخار
حداکثر عمق عملیاتی : 250 متر
برد : 6000 مایل در حالت دیزلی
650 مایل در حالت بی صدا
تسلیحات :
6 مقر اژدر 533 میلیمتر که قادر به حمل 16 تا 18 اژدر و یا حمل 16 موشک اونیک یا RPK-6/SS-N-16 Vodopod/Stallion ASROC هستند
دارای ACTIVE / PASSIVE سونار در جلو و پهلوی زیردریایی
پرسنل : 37 نفر
تهیه و ارسال : FLANKER


این هم عکسهایی از این زیردریایی که تا حدی گواه پیشرفته بودن اونه .


تصویر


تصویر


تصویر


تصویر


تصویر


تصویر


تصویر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
باید زیردریایی محشری باشه. کم صدا و سریع با تسلیحات بروز و قدرتمند. در کوتاه مدت امیدوارم ما هم چند فروند از این زیردریایی ها بخریم و ازش استفاده کنیم و در بلند مدت بتونیم چنین زیردریایی هایی رو بسازیم.

سعید جان یه تصویری رو قبلاً گذاشته بودند که چند مدل از زیردریایی های کلاس آمور رو با هم مقایسه میکرد. با اجازه ازش من اون تصویر رو اینجا قرار میدم. اطلاعات جالبی رو نشون میده:



تصویر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فلنکر جان مطلب خوبی بود و خسته نباشید. این زیردریایی مدلهای مختلفی دارد که بسته به درخواست مشتری دارای مشخصات متفاوتی خواهد بود. همانطور که آرمان جان زحمت کشیده و عکس را آپلود کردند (این عکس تو گالری سایت بود!!! icon_cheesygrin ) کوچکترین عضو خانواده آمور ، زیردریایی آمور550 است که تنها 550 الی 700 تن وزن دارد و برای عملیاتهای ضربتی و در آبهای کم عمق کاربرد خواهد داشت. همین کلاس برای استفاده از خلیج فارس گزینه مناسبی است و با خرید 3 فروند آمور550 میتوان زیردریاییهای کلاس کیلو را برای محافظت از دریای عمان و شمال اقیانوس هند بکار برد و در واقع بار دفاع از خلیج فارس از دوش زیردریاییهای کیلو برداشته شده و این زیردریاییها آزادی عمل بیشتری خواهند داشت. برای تامین امنیت آبهای منطقه بصورت کامل هم ایران نیاز به 6 فروند زیردریایی کیلو و حداقل به همین تعداد زیردریایی آمور نیاز دارد ک در صورت اضافه کردن تنگه هرمز و دریای عمان به حوضه عملیاتی کلاس آمور نیاز به 10 فروند از این زیردریایی دارد. همچنین تولید 30 فروند زیردریایی کوچک نهنگ و غدیر برای ماموریتهای ویژه مورد نیاز ایران است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خیلی مطلب خوبی بود.ممنون. راستی زیردریایی های هسته ای آمریکا می تونن در خلیج فارس عملیات انجام بدن؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شرمنده سعید جان... من نمیدونستم اون تصویر در گالری سایت موجود هست. اما درمورد نظرت درباره تعداد مورد نیاز و نوع زیردریایی من یه پیشنهاد دیگه دارم. اگه به جدول هم دقت کنی تفاوت اندازه و جثه مدل آمور-750 با مدل آمور-550 چندان زیاد نیست اما قابلیت حمل اژدرهاش 2 برابر مدل آمور-550 هست. یعنی تقریباً با همون سایز و جثه قابلیت ماندگاری و رزم بیشتری داره. گرچه در جنگ های امروزی و با توجه به تجهیزات ماهواره ای و ضدزیردریایی شاید هیچ زیردریایی نباشه که 8 تا اژدر شلیک کنه و موقعیتش لو نره! اما بهرحال بهمراه داشتن 16 اژدر از 8 اژدر خیلی بهتره. در ضمن تعداد پرسنل مدل آمور-750 فقط 3 نفر بیشتر از آمور-550 هست و میزان بردش در حالت غوطه ور در آب هم بیشتره. به نظر من هم باید برای حفاظت از خلیج فارس و تنگه هرمز از زیردریایی های کوچک استفاده کرد. 6 فروند آمور-750 بهمراه همون تعداد 30 فروند نهنگ و غدیر که شما فرمودید کافیه. برای دریای عمان و اقیانوس هند هم 6 فروند زیردریایی کیلو مناسبه. البته گاهی هم کیلوها یه سری به خلیج فارس بزنن که ناوهای امریکایی از هیبتشون به خودشون بلرزند! در ضمن مدل آمور-1850 عجب چیزیه! 50 روز ماندگاری در زیر آب و 16 اژدر و 6 تیوب شلیک اژدر و قابلیت پرتاب موشک! میشه تعداد کیلوها رو به 5 رسوند و 3 فروند هم از این مدل آمور-1850 خرید. اونوقت واقعاً قویترین یگان زیرسطحی در منطقه رو خواهیم داشت. دلفین های اسراییل باید برن بوق بزنن! راستی یه سوال دارم سعید جان..این تحریم ها شامل موارد دفاعی نظامی مثل S-300 و تور-ام دریاپایه هم میشه؟ چون یکی از کسانی که دستی بر آتش داره چند وقت پیش بهم گفت احتمالاً تور-ام یا نمونه چینی (HQ-9) S-300 رو برای ناوشکن های کلاس موج در نظر گرفتند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
FeldMarshall, زیردریائیهای هسته ای هجومی و حامل موشکهای کروز قابلیت انجام عملیات در خلیج فارس را دارند اما زیردریائیهایی که جثه بزرگی دارند در خلیج فارس به مشکل برمیخورن و امکان رفتن به هر نقطه از دریا رو نخواهند داشت و سریعتر شناسایی میشوند. Armanmodern, تفاوت چندانی بین دو مدل 550 و 750 وجود ندارد و تعداد بیشتر اژدر در مدل 750 بدلیل تعداد تیوبهای پرتاب اژدر یکسان دلیلی بر برتری این مدل نیست. مخصوصا اینکه کالیبر و نوع اژدرها هم یکی است. در حالت کلی خرید مدل 550 باصرفه تر است مگر اینکه تفاوت قیمت آن با مدل 750 چندان زیاد نباشد. در جنگهای مدرن کیفیت بیشتر از کمیت کاربرد دارد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فلانکر جان . دستت درد نکنه . واقعا مطلب محشر و عالی بود . ولی یک سؤال : آقا سعید یا فلانکر برای مبارزه زیر ریا آمریکا با این زیر دریایی ها حرف اول رو می زنه یا ایران . منظورم اینه که اگر زیر دریایی های هر دو طرف وارد عمل بشند . کدوم سالم بیرون می یاد ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سعید جان: در مورد برتری کیفیت بر کمیت درست میفرمایید. من هم عرض کردم که در جنگ های امروزی گمان نمی کنم کار به جایی برسه که یه زیردریایی 8 تا اژدر شلیک کنه و در صحنه نبرد سالم باقی بمونه و شناسایی نشه و دوباره وارد نبردی بشه. همون 8تا اژدر برای یه زیردریایی مدرن کافیه تا به شناورها و زیردریایی های دشمن بیشترین ضربه رو بزنه. در مورد تسلیحات تهاجمی... بهترین گزینه برای ایران در حال حاضر خرید سامانه های پدافندی اس-300 برای مناطق کلیدی و حساس کشور و تور- ام دریاپایه و موشک های موسکیت و یاخونت برای ناوشکن های موج هست. راستی من یه چیز جالبی شنیدم که نمیدونم جاش اینجا هست یا نه؟ مثل اینکه به تازگی نیروی هوایی 6 فروند از سوخو-22 های پناهنده عراقی رو عملیاتی کرده تا ازشون فقط برای مقاصد رادارشکنی و ضد رادار استفاده کنه. همون طور که میدونی سوخو-22 فیتر قابلیت حمل موشک های kh-29 رو داره که ضد رادار و بسیار قدرتمنده. البته سوخو-24 های نیروی هوایی هم این قابلیت رو دارند اما سوخو-24 ها رو برای عملیات بمباران تاکتیکی و سریع لازم داریم و بهترین گزینه موجود همین سوخو-22 های موجود هستند. مثل اینکه نیروی هوایی عزمشو جزم کرده تا از تمامی گزینه های ممکن استفاده بهینه کنه. چند وقت پیش هم که آواکس عدنان رو راه انداختند، البته مشخص نیست رادارش فعاله یا نه...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آقا سعید یا فلانکر برای مبارزه زیر ریا آمریکا با این زیر دریایی ها حرف اول رو می زنه یا ایران . منظورم اینه که اگر زیر دریایی های هر دو طرف وارد عمل بشند . کدوم سالم بیرون می یاد


جواب این سوال را نمیشود الان داد! بستگی به خیلی از فاکتورها دارد که در میدان نبرد مشخص میشود. ولی امیدوارم زیردریائیهای ما دست بالا رو داشته باشند چون در منطقه خودی هستند.

armanmodern,
بعید میدونم نیروی هوایی فیترها را عملیاتی کند چون هم قطعاتشون در بازارهای بین المللی موجود نیست و هم بسیار قدیمی و فرسوده بوده و ارزش جنگی ندارند. برای زدن رادارهای دشمن بهترین گزینه سوخو24 است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فلانکر جان . دستت درد نکنه . واقعا مطلب محشر و عالی بود .

ولی یک سؤال :

آقا سعید یا فلانکر برای مبارزه زیر ریا آمریکا با این زیر دریایی ها حرف اول رو می زنه یا ایران . منظورم اینه که اگر زیر دریایی های هر دو طرف وارد عمل بشند . کدوم سالم بیرون می یاد ؟

جواب به اين سوال خيلي سخته چون فقط در جنگ جهاني بود كه زيردرياييها واقعا با دشمن در گير مي شدن
اما حتي تو جنگ سرد هم با تمام كر كريهاي امريكا و روسيه زيردرياييها با هيچ هدفي واقعا در گير نشدن
فقط مي شه به اين سوال از روي حدس و گمان و شرايط و سيستمهاي زيردريايي مورد نظر جواب داد .
مثلا اگر يك كيلو با يك لس آنجلس درگير بشه هيچ كس نمي تونه ادعا كنه چون لس انجلس اتميه و تسليحات بيشتري داره پس پيروز مي شه .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
واقعا زیر دریایی فوق العاده ای هست و مخصوص خلیج همیشه فارس از کیلو کوچک تره و بسیار پیشرفتست با استفاده ی این زیر دریایی در کنار کیلو به تعداد 5 کیلو و 5 تا لادا خلیج فارس و دریایی عمان و اقیانوس هند رو به راحتی کنترل می کنیم. کسی ار قیمت این زیر دریایی و زیر دریایی کیلو خبر داره؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از مطالب مفيدتون ممنون در حال حاضر چه كشورهايي از اين نوع زيردريايي ها (كلاس كيلو) استفاده ميكنن؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.