saman_777

چرا ایران محصولات نظامی خود را صادر نمی کند؟

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

دوستانی که میگویند ایران به 50 کشور سلاح صادر میکنه لطف کنند بفرمایند که چه نوع سلاحهایی رو صادر میکنیم
مثلا" ممکنه به کشوری سرنیزه و کلاه خود و... صادر کنیم و بگوییم که صادرات سلاح داشتیم


500 میلیون دلار کلاهخود؟! :mrgreen:
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من این خطر را به جان میخرم و بیشتر از 6 کشور را نام میبرم امیدوارم دوستان تا 50 تا دیگه رو برن و من را وادار نکنن تا هر 50 تا رو بازگو کنم ولی درباره نوع تسلیحات متاسفم. الالحساب من 7 کشور رو نام میبرم تا بحث خاطمه پیدا کنه..... پاکستان میانمار سوریه بلاروس سنگاپور یونان ونزوئلا و......باقیشو خودتون نام ببرید :mrgreen:
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
همين چند سال اخير به تمام كشورهاي عربي و مسلمان اطرافمان دانش ساخت و كارخانه توليد موشك هاي كوتاه برد را مجاني داديم. سلاح هاي نيمه سنگين و مهمات ساخت ايران هم به دليل ارزان بودن در جهان مشتري دارند. ضمنا من يادمه سال 2004 يك كتاب مخصوص صادرات از طرف وزارت بازرگاني وقت تهيه و چاپ شد و در خارج از ايران و سفارت خانه ها پخش گرديد به تعداد صفحات حدود 100 برگ كه شايد حدود 8 صفحه آن به ادوات صادراتي ساخت ارتش و سپاه تعلق داشت ! البته كنار رب گوجه فرنگي و .... جلوه جالبي براي صادرات ادوات نظامي نداشت ولي از موشك هاي ضد تانك تا لانچر هاي خمپاره انداز و پهباد ها و ... در آن رسما تبليغ شده بودند
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستانی که میگویند ایران به 50 کشور سلاح صادر میکنه لطف کنند بفرمایند که چه نوع سلاحهایی رو صادر میکنیم
مثلا" ممکنه به کشوری سرنیزه و کلاه خود و... صادر کنیم و بگوییم که صادرات سلاح داشتیم


500 میلیون دلار کلاهخود؟! :mrgreen:




اولا" منظورم اینه که ممکنه سلاحهای ساده و پیش پا افتاده رو صادر کنیم
ثانیا" بعید میدونم ایران 500میلیون دلار صادرات سلاح داشته باشه.(اگر منبع دارید اعلام کنید)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون از نظر سینای عزیز و دوستمان Mr. Fox


امپراطور عزیز دل برادر! تا اونجایی که من می دونم حتی اعلام کردن! :mrgreen: پس من از کجا دارم بهت می گم جیگگگر!


من مخلص شما هستم - آخه مادر به قربانت بره :mrgreen: ، اسلحه سوزن خیاطی نیست که به 50 کشور با پاکت نامه پستش کنیم . درسته که قبل از قطعنامه دوم صادرات داشتیم و لی بعد از آن اگر هم داشته باشیم باید بگیم - متوقف شده ، سه تا قطعنامه علیه مون صادر کردند که تخطی از آنها بهانه برای قطعنامه های شدید تر اقتصادی را بدنبال خواهد داشت . پس عقل حکم میکنه تو این شرایط گوشت را جلوی گربه نیا ندازیم . ضمنا این را هم در نظر داشته باشید که کشور های خریدار هم بدلیل رعایت نکردن مفاد قطعنامه مشمول مجازات می شوند.


-------------------------------------------------------------------------------------

قطعنامه دوم شامل ممنوعیت صدور تسلیحات از ایران، توقیف دارایی‌ها و حساب‌های بانکی افراد و شرکت‌هایی که مرتبط با برنامه هسته‌ای و یا موشکی ایران هستند و درخواست از کشورها و سازمان‌های بین‌المللی برای متوقف ساختن اعطای وام‌های جدید به ایران است. همچنین از کشورهای عضو سازمان ملل خواسته ‌شده که از صدور تجهیزات نظامی سنگین به ایران خودداری کنند. شورای امنیت همچنین طی یک ضرب‌الاجل 60 روزه از تهران خواسته است تمام درخواست‌های بین‌المللی را اجرا کرده و زمینه بازگشت به مذاکرات را فراهم آورد.

نکته کلیدی قطعنامه جدید علیه ایران این است که نام 28 فرد و شرکت‌ مستقل یا مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست پیوست قطعنامه درج شده ‌است. این قطعنامه همچنین با گسترش دامنه تحریم‌های قطعنامه 1737 از کشورهای عضو سازمان ملل خواسته است گزارش اقدامات اجرایی خود را ظرف 60 روز ارایه کنند.

در متن این قطعنامه که در 7 صفحه و با 3 صفحه پیوست تدوین شده، عطف به بیانیه رییس شورای امنیت مورخ 29 مارس 2006 و قطعنامه آن به شماره 1696 به تاریخ 31 جولای 2006، و قطعنامه 1737 آن مورخ 23 دسامبر 2006 از همه كشورها خواسته شده «در مورد ورود یا ترانزیت افرادی كه مستقیما در فعالیتهای هسته‌ای حساس گسترش تسلیحات هسته‌ای ایران یا طراحی سیستم های شلیك تسلیحات هسته‌ای ایران دست دارند یا از آن حمایت می كنند جلوگیری كنند».

در بند دیگری از این قطعنامه به ایران ابلاغ شده است که «نباید به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با استفاده از اراضی، یا شهروندان یا با استفاده از كشتی ها یا هواپیماهای خود هرگونه تسلیحات یا مواد مربوطه را انتقال دهد و همه كشورها بایستی از انتقال چنین موادی از ایران توسط شهروندان، یا با استفاده از كشتی ها یا هواپیماها، و بدون توجه به اینكه منشا این مواد ایران است یا خیر خود جلوگیری كنند».

بند ششم نیز تاکید کرده است: «از همه كشورها می خواهد هوشیار باشند و از تامین، فروش یا انتقال مستقیم یا غیر مستقیم هرگونه تانك جنگی ، خودروهای جنگی زرهی ، سیستمهای خمپاره ای با كالیبر بزرگ، هواپیماهای جنگنده ، بالگردهای تهاجمی ، ناوهای جنگی ، موشكها یا موشك، سیستمها همانگونه كه در كنوانسیون تسلیحات ایران سازمان ملل متحد تعریف شده است، و همسو با هرگونه كمكهای فنی یا آموزشی ، كمكهای مالی ، سرمایه گذاری ، كارگزاری یا دیگر خدمات، و انتقال منابع مالی یا خدمات، مربوط به تامین، فروش، انتقال، تولید یا استفاده از این موارد بمنظور جلوگیری از انبار بی ثبات كننده تسلیحات، از اراضی یا توسط شهروندان یا توسط كشتی ها یا هواپیماهای خود خودداری كنند».

همچنین از «همه كشورها و موسسات مالی بین المللی» خواسته است به جز در موارد انساندوستانه و عمرانی «با جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه قرارداد كمكهای بلاعوض، كمكهای مالی و امتیاز وام جدیدی به امضا نرسانند». در این زمینه شورای امنیت با تنظیم یک ضرب‌الاجل 60 روزه دیگر از همه کشورها خواسته است گزارش عمل به این الزامات بین‌المللی را ارایه کنند.

قطعنامه سپس از تعهد چین، فرانسه ، آلمان، روسیه ، انگلیس و آمریكا و اتحادیه اروپا برای یافتن یك راه حل به دست آمده از طریق مذاكره در مورد این مساله استقبال کرده و «ایران را تشویق می كند تا پیشنهاد ماه ژوئن 2006خود كه در قطعنامه 1696 مورد حمایت قرار گرفته است را برای رسیدن به یك توافق جامع بلند مدت كه اجازه خواهد داد روابط و همكاریها با ایران بر اساس احترام متقابل و ایجاد اطمینان بین المللی نسبت به كاملا صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران صورت گیرد، به كار گیرد».

شورای امنیت سپس با ابراز «حمایت شدید» از نقش و دستورات آژانس بین المللی انرژی اتمی از دبیر كل آژانس بین المللی انرژی اتمی خواسته است طی 60 روز از طریق گزارشی این مساله را به شورای حكام و همچنین شورای امنیت اعلام نماید كه آیا ایران همه فعالیتهای قید شده در قطعنامه 1737 و این قطعنامه را متوقف كرده است یا خیر؟

قطعنامه سپس تاکید می‌کند «در صورتی كه ایران همه فعالیتهای مرتبط با غنی سازی و بازفرآوری از جمله تحقیق و توسعه ، را كه به گونه‌ای قابل تایید آژانس به حالت تعلیق درآورد، اجرای همه اقدامات علیه تهران به حالت تعلیق درخواهد آمد تا برگزاری مذاكره امكان پذیر گردد» و در این صورت بلافاصله همه اقدامات محدودکننده و الزامات تنبیهی شورای امنیت لغو خواهد شد.

در مقابل سیاست تشویقی فوق بر این نکته نیز تاکید شده است که در صورت امتناع تهران از اجرای دستورات قطعنامه‌های شورای امنیت، اقدامات بیشتر بعدی بر اساس بند 41 فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد اتخاذ خواهد شد تا «ایران را متقاعد سازد كه به این قطعنامه ها و الزامات آژانس بین المللی انرژی اتمی عمل كند، و تاكید می كند در صورت لزوم، تصمیمات دیگری اتخاذ خواهد شد» .

بخش مهم دیگر این قطعنامه که در 3 پیوست به متن اصلی الحاق شده است، اسامی اشخاص، شرکت‌ها و سازمان‌هایی که در برنامه هسته‌ای یا موشکی ایران نقش دارند و بایستی مشمول تحریم قرار گیرند را اعلام کرده است. بر اساس مفاد این پیوست‌ها، 15 شخصیت ایرانی به همراه 10 سازمان یا شرکت مستقل و 3 شرکت وابسته به سپاه پاسداران مشمول تحریم ممانعت از سفر یا انسداد حساب‌های مالی قرار خواهند گرفت. اسامی شرکت‌ها و افراد ذکر شده در پیوست قطعنامه به شرح زیر است:

الف – شرکت‌ها و نهادهای ایرانی
1- گروه صنایع فلزكاری و مهمات‌سازی اجا
2- مركز تحقیقات و تولید سوخت هسته‌ای اصفهان و مركز فناوری هسته‌ای اصفهان
3- شركت كاوشیار
4- صنایع شیمیایی پارچین
5- مركز تحقیقات هسته‌ای كرج
6- شركت نوین انرژی
7- گروه صنایع موشكهای دریایی وزارت دفاع
8- بانك سپه
9- گروه صنعتی «صنام»
10 -گروه صنعتی «یامهدی»

ب ـ شرکت‌های وابسته به سپاه
1- صنایع هوانوردی قدس
2- شركت خدمات هواپیماسازی پارس
3- شركت هواپیماسازی شعاع

ج ـ اشخاص ایرانی
1- فریدون عباسی دوانی
2- محسن فخری‌زاده مهابادی
3- سید عباس صفدری (مدیر تاسیسات غنی سازی نطنز)
4-امیر رحیمی (مدیر مركز تولید و تحقیقات سوخت اصفهان)
5- محسن حجتی (رئیس گروه صنعتی فجر)
6- مهرداد اخلاقی كتابچی ( رئیس گروه صنعتی شهید باقری)
7- ناصر ملكی (رئیس گروه صنایع شهید همت)
8-احمد درخشنده (رئیس و مدیر عامل بانك سپه ایران)
9ـ سرتیپ مرتضی رضایی معاون فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
10ـ دریادار دوم علی اكبر احمدیان، رئیس ستاد مشترك سپاه
11ـ سرتیپ محمد رضا زاهدی، فرمانده نیروی زمینی سپاه
12ـ دریا دار مرتضی صفری، فرمانده نیروی دریایی سپاه
13ـ سرتیپ محمد حجازی، فرمانده نیروی مقاومت بسیج
14ـ سرتیپ قاسم سلیمانی ، فرمانده یگانهای قدس
15ـ سرتیپ ذوالقدر، یكی از اعضای سپاه و معاون امنیتی وزیر كشور

موفق باشید
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جایی شنیدم که برخی کشورهای اروپایی از ایران مهمات مثلا گلوله های توپ خریداری می کنند. در ضمن ایران بزرگترین تولید کننده گلوله های ضد زره حداقل در این منطقه هستش. برخی مهمات خاص (مثلا ضد جلیقه های ضد گلوله و ...) هم جزو صادرات ایران هستند. در کل فکر می کنم بیشترین بخش صادرات ایران انواع مهمات و گلوله و موشکهای با کاربرد های مختلف هستش تا مثلا توپخانه و دیگر ادوات و جنگ افزار های متعارف.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چند وقت پیش یه جا خوندم که یک قطار در ترکیه منفجر شد!!!وقتی برسی کردن دیدن که پر از سلاح و مهمات بوده. معلوم نیست داشته می رفته لبنان یا یک جای دیگه ؟؟ به نظر شما کار موساد بوده؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
● نويسنده: م . - سياه جامه

● منبع: روزنامه - کیهان





يك كشور هر قدر ثروتمند باشد و هر اندازه از توانمندي هاي اقتصادي در عرصه هاي توليد و تجارت برخوردار باشد، تا زماني كه به خودكفايي در عرصه هاي دفاعي نرسد ثروت و توانمندي هاي مالي اش قادر به دفاع از حريم مرزها و پاسداري از ملت و سرزمينش نيست، چرا كه هر زمان درهاي واردات بسته شود همانند درهاي بسته گاوصندوق آن سرمايه داري كه از گرسنگي و تشنگي در كنار ميلياردها ثروت خود جان داد، جامعه وابسته به جنگ افزارهاي بيگانه نيز دوام نخواهد آورد.

جامعه اي كه توانمندي هاي نظامي و تسليحاتي اش متكي به بيگانه باشد هر قدر بازارهاي وارداتي اش را متنوع كند و از كشورها و مناطق مختلف جهان سلاح و جنگ افزار وارد كند، باز پرونده نظامي و دفاعي اش در دست بيگانه است. بيگانه مي داند آن جامعه چه دارد، چقدر دارد، ظرفيت مقابله و رويارويي اش تا چه حد است، ميزان مقاومتش تا كجاست و ... بنابراين ارتش و نيروهاي مسلحي كه وابسته به تجهيزات بيگانه باشند هر قدر امكانات مالي و تاسيسات و پرسنل دراختيار داشته باشند، در نبردهاي سرنوشت ساز كارآيي نخواهند داشت.

نمونه اين فرآيند را در ماه هاي اخير و در كشور همسايه مان عراق ديديم. رژيم بعث عراق سال هاي متمادي با اتكاء به درآمدهاي سرشار ناشي از فروش نفت سرزمين خود و واردات بي رويه سلاح و جنگ افزارهاي مدرن از كشورهاي مختلف جهان، سرزمين عراق را به انبار سلاح هاي سبك و سنگين و جنگ افزارهاي پيشرفته تبديل كرد. حجم اين تسليحات وارداتي، رژيم بعث را در روياي تصرف و كشور گشايي آنچنان فرو برد كه در طي يك دهه دو جنگ بزرگ را در منطقه بر پا كرد و با هجوم و اشغال و تصرف دو سرزمين مستقل و به خطر انداختن تماميت ارضي و حق حاكميت ملي ايران و كويت، پاي قدرت هاي بيگانه را به منطقه باز كرد، و در نهايت هنگامي كه ماموريت شوم حكام وابسته به بيگانه اين سرزمين به پايان رسيد و اربابان خارجي او تصميم به بركناري اش گرفتند، آن همه سلاح و جنگ افزارهاي مدرن همراه با صدها هزار نفر نيروي مسلح نتوانستند از سرزمين خود پاسداري و محافظت نمايند. چرا كه پرونده تسليحاتي عراق در دست آنان بود. انگلستان مي دانست چه تعداد تانك به او فروخته است، آمريكا مي دانست چه تعداد و چه ميزان سلاح هاي سبك و سنگين و تجهيزات الكترونيكي به او فروخته است و سيستم هاي ارتباطي و مخابراتي و مواصلاتي و حتي پايگاه هاي آنان در كجا و كدام نقطه است. برزيل، ايتاليا، آلمان، فرانسه، روسيه و ديگر كشورها ماه ها قبل از حمله آمريكا به عراق از طريق پي جويي هاي بازرسان سازمان ملل كه به اقرار خودشان اطلاعاتشان را در اختيار آمريكا گذاشتند، تعداد و ارقام دقيق جنگ افزارها و سلاح هاي صادر شده به اين كشور را در اختيار مهاجمان قرار دادند. به همين خاطر به هنگام جنگ، مهاجمين نه با اتكاء به سلاح هاي مدرن خود بلكه با توسل به اطلاعات نظامي كه از عراق داشتند جنگ را آغاز كردند!

بسياري از كشورهاي جهان داراي چنين وضعيتي هستند. كشورهايي كه سال هاي سال از بودجه هاي عمراني و رفاهي مردم خود پيوسته كاسته اند تا بر هزينه هاي به اصطلاح دفاعي از طريق واردات و انبار كردن جنگ افزارهاي بيگانه بيفزايند ولي هنگام نبرد و كارزار واقعي توان مقابله و رويارويي در مقابل سلاح هاي متعارف و ارتش هاي كم حجم مهاجم را نيز نداشته اند و با شكست و نابودي سريع مواجه شده اند. ارتش ايران در زمان شاه و رژيم گذشته نيز داراي چنين وضعيتي بود. رژيم شاه در جنون بي سابقه خريد و ذخيره سازي سلاح و جنگ افزار طي دهه هاي 60 و 70 ميلادي ايران را به انبار تسليحات غربي بويژه آمريكايي تبديل كرد. اما پس از پيروزي انقلاب اسلامي و اخراج مستشاران و كارشناسان نظامي آمريكا توانمندي هاي اين ارتش مجهز كه در تبليغات رژيم، در رده هاي سومين و چهارمين ارتش جهان معرفي مي شد، به سرعت كاهش يافت. چراكه سرسپردگي رژيم پهلوي به بيگانگان و اطاعت محض از دستورات بيگانه و عدم خودكفايي و استقلال نيروهاي مسلح ايران باعث گرديده بود تا متخصصين و پرسنل شريف ارتش ايران اجازه آموزش و بهره برداري از بسياري از اين جنگ افزارها را كه در ظاهر به نام ايران و از سرمايه و بودجه ملت ايران بود اما رسماً در اختيار آمريكا و مستشاران اين كشور بود، نداشته باشند. به همين خاطر پس از خروج اين مستشاران بسياري از تسليحات و جنگ افزارهاي وارداتي كه ساليانه بودجه هنگفتي را نيز جهت نگهداري خود مي بلعيدند از انتفاع خارج شدند. برخي ديگر از اين تسليحات نيازمند قطعاتي بودند كه پيوسته مي بايست تعويض مي شدند كه اين امر با خروج نيروهاي آمريكايي از ارتش و به دنبال آن تحريم اقتصادي و نظامي ايران، بر مشكلات استفاده از اين ادوات جنگي افزود و بسياري از آنها به علت نبود قطعات تعويضي از رده انتفاع خارج شدند. وابستگي ارتش به جنگ افزارها و نيروهاي متخصص بيگانه تا جايي بود كه پس از حمله عراق به ايران طي ماه ها و حتي سال هاي نخستين جنگ، ابزارآلات دفاعي و نظامي بازمانده از رژيم قبل نقش مهمي را در مقابله با دشمن متجاوز ايفا نكردند و تنها اراده، شهامت، ايثار و گذشت و پايمردي و شهادت طلبي دلاورمردان ارتشي و سپاهي و نيروهاي مردمي و بسيجي ايران بود كه با صلابت روياروي دشمن ايستادند.

شقاوت و نامردمي بيگانگان در اتحادي شوم با دشمن متجاوز تا جايي بود كه حتي سيم خاردار را براي حصاركشي مناطق مرزي به ما نمي فروختند! (كساني كه در سال هايي نه چندان دور دروازه صادرات سلاح هاي پيشرفته و فوق مدرنشان را به روي ما گشوده بودند!).

اين وابستگي تسليحاتي كه ميراث شوم رژيم گذشته بود و در عرصه عمل به عينه ثابت گرديده بود كه هيچ كارآيي ندارد و تكنولوژي و توانايي سلاح هاي فوق جز كشور توليدكننده، هيچ كشور واردكننده اي را تأمين و ثباتش را تضمين نمي كند، دلاور مردان نيروهاي مسلح ايران را بر آن داشت تا از همان سال هاي نخستين جنگ به فكر تغييرات ساختاري در سيستم دفاعي كشور و گرايش به خودكفايي در امر توليد و ساخت سلاح ها و تجهيزات دفاعي مورد نياز رده هاي مختلف نظامي برآيند.

تلاش اين بزرگمردان در سال هاي دفاع مقدس و پس از آن در دوران بازسازي و سازندگي سال هاي پس از جنگ، خوشبختانه به ثمر نشست و ايران اسلامي امروزه يكي از صادركنندگان توليدات دفاعي به كشورهاي جهان است.

چندي قبل معاونت آماد و پشتيباني وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح اعلام كرد؛ چهار سازمان و شركت وابسته به اين وزارتخانه در سال جاري براي نخستين بار توانمندي هاي دفاعي جمهوري اسلامي ايران را در قاره آمريكا به نمايش گذاشتند. اين معاونت ضمن اعلام اين خبر با توضيح پيرامون اين نمايشگاه اعلام كرد: «در چهارمين دوره نمايشگاه و كنفرانس بين المللي فن آوري دفاعي برزيل (LAD) كه از دوم تا پنجم ارديبهشت ماه سالجاري در شهر ريودوژانيروي برزيل برگزار گرديد، سازمان صنايع دفاع، سازمان صنايع هوايي، شركت صنايع الكترونيك ايران و شركت مادلكس، جديدترين توليدات خود، در بخش هاي دفاع زميني، دفاع هوايي و دفاع دريايي را به نمايش گذاردند. در همين رابطه يكي از مسئولين ](ساصد) سازمان صنايع دفاع ايران[ در اين نمايشگاه بين المللي اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران هم اينك به 32 كشور جهان صنايع دفاعي صادر مي كند. وي ضمن اظهار اين مطلب افزود: در سال گذشته تعداد كشورهاي واردكننده سلاح از ايران 27 كشور بود كه اين تعداد در سال جاري به 32 كشور رسيده است. وي محصولات ارائه شده توسط اين سازمان را انواع مهمات كاليبر بزرگ و كوچك، جنگ افزارهاي سبك و همچنين مهمات و سلاح هاي هشداردهنده معرفي كرد. توليد و صدور شناورهاي تندرو، قايق هاي نجات ضد آتش و نيز نفربرهاي زرهي از ديگر اقلام دفاعي اين سازمان مي باشد.»



توانمندي هاي صنايع نظامي ايران به همت متخصصين دلسوز و انقلابي و متعهد نيروهاي مسلح هم اينك در بالاترين نرم دفاعي كشورهاي مستقل قرار دارد و هر يك از ارگان ها و نهادهاي وابسته به نيروهاي دفاعي كشور با تلاش شبانه روزي در راه خودكفايي و تأمين نيازهاي نيروهاي مسلح همت خود را در اين راه جزم كرده اند. در همين خصوص چندي قبل در نمايشگاه دستاوردهاي تحقيقاتي نيروي هوايي جمهوري اسلامي ايران كه در دانشگاه شهيد ستاري برگزار شد، توليدات اين نيرو شامل طراحي و ساخت موشك هاي هوا به هوا با هدايت حرارتي، موشك هاي هوا به سطح با هدايت ليزري، بمب هاي هوشمند با هدايت تصويري، دستگاه هاي موقعيت ياب هواپيما، ترمزهاي هواپيما و ... به نمايش گذاشته شده. دراين نمايشگاه همچنين طراحي نوين و بهينه سازي كابين هاي جنگنده هاي اف 14، سيستم رادار ملي و همچنين رباتي با قابليت ده گانه، به معرض نمايش در آمد.

متخصصين نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران، امروزه با طراحي و ساخت جنگنده ها و بالگردهاي مختلف نه تنها نيازهاي دفاعي كشورمان را تأمين مي كنند بلكه با صادرات بسياري از اين ادوات به كشورهاي ديگر ضمن كسب درآمدهاي ارزي جهت افزايش توانمندي هاي دفاعي و پشتيباني، نام پرافتخار جمهوري اسلامي ايران را در جهان پرآوازه مي سازند. همين امر است كه هراس قدرت هاي متجاوز را كه خواهان وابستگي و اتكاء ايران به بيگانگان هستند. به دنبال آورده است.

نشريه صنايع هوايي ايران بخشي از توليدات صنعت هواپيماسازي جمهوري اسلامي ايران را به اين شرح اعلام نموده است:



¤ طراحي و ساخت جنگنده شكاري مافوق صوت «آذرخش».

¤ طراحي و ساخت هواپيماي مسافربري «ايران 140» (چند منظوره=Utility) مطابق با آخرين فناوري روز دنيا.

¤ هواپيماي تمام كامپوزيت چهارنفره «فجر 3» (با قابليت كم پيداي راداري).

¤ جت آموزشي «توربو پراپ S-.86

¤ جت آموزشي «پرستو».

¤ جت آموزشي «درنا».

¤ جت آموزشي «تندرو».

¤ جت آموزشي دونده «سيمرغ».

¤ جت آموزشي انتيگرال «شفق».

¤ بالگرد شناسايي و حمل و نقل سبك «شاهد 2074».

¤ بالگرد نظامي «شباويز 2075»

¤ بالگرد نظامي ديده باني «شباويز 2061».

¤ بالگرد نظامي، ضد تانك و ضدزره پوش «2091».

¤ بهينه سازي «اورهال» جنگنده شكاري فالكروم «MiG 92».

¤ بهينه سازي و تعميرات اساسي «اورهال» جنگنده شكاري تام كت «F41».

¤ بهينه سازي و اورهال بمب افكن هاي فانتوم و تايگر «F5 F4».

¤ بهينه سازي بمب افكن استراتژيك فنسر «SU-42».

¤ بهينه سازي و اورهال هزاران فروند هواپيماي جنگنده و شكاري و مسافربري و بالگردهاي

تهاجمي و باربري و آموزشي و...



جمهوري اسلامي ايران، امروزه با دستيابي به تكنولوژي پيشرفته و خودكفايي در ساخت موشك هاي فوق دقيق سطح به سطح «surface to surface» در رديف معدود كشورهايي است كه اين تكنولوژي را در اختيار دارند.

كسب فناوري مهندسي معكوس جهت تأمين نيازهاي ادوات نظامي از قبيل سازه هاي موشكي و نيز فناوري هاي فضايي، رادار، تانك، توپ، مهمات و... بخش ديگري از تلاش بزرگمردان عرصه دفاع و پشتيباني سرزمين مقدس ايران اسلامي است.

ساخت انواع موشك هاي بالستيك و هواپيماهاي شناسايي ضد رادار «stelth» ايران را در رده ده كشور برتر جهان قرار داده است.

امروزه ماييم و نعماتي كه به بركت استقرار نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و مجاهدت بنيانگذار كبير اين شجره طيبه، حضرت امام خميني(ره) و سكانداري رهبر فرزانه و آگاه «حضرت آيت الله خامنه اي» و ايثار و جانفشاني فرزندان پاك و خداجويمان نصيبمان گشته است.

امروز مائيم و ياد ياراني كه رفتند و استقلال را در تمام زمينه ها به ملت دلاورمان هديه دادند.

امروزه مائيم و ثمره قطع وابستگي از بيگانگان و كسب استقلال حقيقي.

از همين روست كه دشمنان به هراس افتاده اند و براي توقف حركت سازندگي و خودكفايي ما در عرصه هاي دفاعي و بازدارندگي، با انواع اتهام ها و ملزم ساختن نظام مقدسمان به تعهداتي كه خودشان و هم پيمانانشان نيز آن ها را قبول نكرده و نپذيرفته اند(!) جنگ رواني گسترده اي را در افكار عمومي جهان عليه ما به راه انداخته اند.

حيات سياسي هيچ كشوري بدون اقتدار و بدون استقلال در عرصه هاي دفاعي، در جهان پرآشوب امروز تضمين و ثباتي ندارد. به همين جهت شايسته است جريان هاي سياسي كشور در اين امر خطير هم سو و هم صدا شوند و فارغ از تبليغات و جو مسموم بين المللي، ثمره استقلال و جانفشاني دلاورمردان اين سرزمين الهي را پاس دارند.



¤ منابع آماري: روابط عمومي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، نشريات صنايع هوايي.

http://www.bashgah.net/pages-8242.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشکر از پست دوست خوبمان که در مورد صادرات اسلحه ایران تهیه شده بود ، می خواستم عرض کنم که این گزارش در تاریخ 27/07/1382 ، یعنی قبل از قطعنامه دوم تهیه شده است . ----------------------------- موفق باشید. -----------------------------

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشكر از EMPEROR اضافه كنم كه اين تحريمها هم بخاطر افزايش صادرات ايران وجلوگيري از اون بوده و فكر نكنم توان قطع صادرات ايران را داشته باشه :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
hans گرامي دوست داري تواناييهاي ايران رو كم جلوه بدهي و يا اصلا به وجود اونها اعتقاد نداري . چه دليلي داره كه مانتونيم به 50 كشور سلاح صادر كنيم به غير از اين براي خيلي از كشورها خريد و واردات جنگ افزار البته اون سلاح هايي كه ايران مي فروشه خيلي با صرفه تر از توليد اون درون كشور مي باشد .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته به نظر من ایران هم نباید تجهیزات پیشرفتش رو صادر کنه!! تا موقغی که برای یک چیز ضد اون چیز رو نساختی صادرش نکن!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بعيد هم نيست لابد قيمت ما صرف ميكنه براشون كه از ما بخرن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگر سوالي مي زاريد خواهشا تحمل شنيدن نظرات مخالف را داشته باشيد

از نظر من ما مي تونيم صادر كنيم اما .اما زماني كه از اين فشار دولتهاي زور گو كمي كمر راست كنيم . تازه داره آمريكا سناش طرحي مي زاره كه ناوگان دريايي آمريكا جلو كشتيهاي حامل سوخت و بنزين رو به ايران بگيره كه يك اعلان جنگ است . اونوقت ما با چه هزينه اي يك اسلحه ژ3 رو برداريم ببريم استراليا مثل قاچاقچيا اونجا بفروشيم . به نظر من اگه تحريم بشيم كلي كار داريم كه بايد بكنيم به اين كارا نمي رسيم.



پست متوالی ارسال نکنید.
SAEID

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.