ALI

آشنایی با بولدوزر نظامی Genie Panzer يا Kodiak

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

این بولدوزر محصول مشترک نیروی زمینی آلمان و آمریکا میباشد. نام Genie Panzer نام آلمانی این بولدوزر است. و Kodiak هم نام آمریکایی این بولدوزر است. البته شراکت این دو کشور در ساخت این بولدوزر نظامی پیشرفته بیشتر به خاطر استفاده از تجربیات طرفین و همچنین صرفه جویی در هزینه های تحقیقات است. این بولدوزر در حال حاضر پیشرفته ترین بولدوزر نظامی جهان است. به دنبال اعلام نیاز دو کشور آلمان و آمریکا در سال 1994 به یک بولدوزر پیشرفته و قدرتمند مهندسین این دو کشور با همکاری یکدیگر این طرح را در مدت دو سال اجرا کردند.

تصویر

تصویر

تصویر

این بولدوزر دارای یک بیل بکهو با قابلیت چرخش 360 درجه و یک بیل گریدر در جلوی آن میباشد. این بولدوزر طیف وسیعی از عملیاتها را در مناطق جنگی میتواند انجام دهد. البته از این بولدوزر بیشتر برای حفر کانال ، ایجاد خاکریز ، و عملیات ایجاد سنگر بیشتر استفاده میشود ولی با تعویض بیل جلوی آن و نصب یک مین کوب این بولدوزر تبدیل به یک خودروی مین کوب میشود. این خودرو میتواند تانکهای صدمه دیده را به مناطق پشت جبهه بکسل کند. خلاصه که خودروی بسیار بسیار مفید و فوق العاده خودروی انعطاف پذیری در جبهه های نبرد است. این خودرو در حالت معمولی فاقد تسلیحات دفاعی است ولی در موقع لزوم میتوان یک مسلسل 12.7 میلیمتری مجهز کرد. در ساخت این بولدوزر پیشرفته از تجهیزات الکترونیکی زیادی استفاده شده است. مهمترین قابلیت این بولدوزر ، هدایت آن بدون سرنشین و از راه دور میباشد و به این طریق تلفات انسانی را کاهش میدهد.این بولدوزر دارای دو پمپ هیدرولیک فوق العاده قدرتمند ساخت آمریکا میباشد. موتور این بولدوزر 12 سیلندر و از نوع V12 ساخت شرکتMTU با قدرت 1200 اسب بخار میباشد.



تصویر

تصویر

تصویر

این بولدوزر پیشرفته تنها در اختیار سه کشور آلمان ، آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی است. اسرائیل در سال 2003 تعداد 195 فروند از این بولدوزرها را از آمریکا تحویل گرفت. اسراییل از این بولدوزر بیشتر در تخریب منازل فلسطینیها ( که انجام آن توسط لودر های معمولی خطرناک است ) انجام میشود. این بولدوزر از آنجایی که بدون سرنشین هم قابل کنترل است و در صورت انجام عملیات در مناطق پر خطر که احتمال حمله متقابل وجود دارد بدون تلفات است بسیار مورد توجه مسئولین این رژیم قرار گرفته است به طوریکه اسرائیل در سال 2005 سفارش 220 فروند دیگر از این بولدوزرهای پیشرفته را به آمریکا داد.

تصویر

تصویر

مشخصات کلی بولدوزر Genia Panzer یا Kodiak
وزن: 40 تن
موتور: MTU-MVB840
قدرت موتور: 1200 اسب بخار
کشور سازنده: کنسرسیوم نیروی زمینی ارتش آلمان و آمریکا
کشورهای دارنده : آلمان ، آمریکا و اسراییل ( البته عربستان و امارات هم خواهان خرید این بولدوزر پیشرفته هستند ولی تاکنون جواب قطعی از سازندگان دریافت نکرده اند.)

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

واقعا جای این بولدوزر پیشرفته در نیروهای نظامی ما خالی است. در سپاه لودرهای معمولی وجود دارد که قابلیت کنترل از راه دور را دارد ولی از نظر کارایی و قابلیت های گوناگون هرگز به پای Kodiak نمیرسد.
به امید روزی که ما هم سازنده این چنین خودروهای پیشرفته ای باشیم.

در پایان باید به عرضتان برسانم که این مطالب را از حدود 9 سایت خارجی استخراج کردم . چرا که در هیج سایتی اطلاعات کاملی از این بولدوزر پیشرفته نظامی وجود نداشت. ببخشید اگر مطالب کمی از هم گسسته بود.
مخلص همگی شما
داش علی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
داش علی ترکوندی. ایول. تو خط موتورهای قدرتمندو خودروهای غول پیکر زرهی تکی luftwaffe icon_frown

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت درد نکنه داش علی . واقعا خسته نباشید . مطالب جالبی بود . تاپیک های زیبای شما روزبروز در حال بهتر شدن است . امیدوارم همیشه موفق باشید . من قبلا می خواستم در مورد این بولدوزر ها تاپیک بدم ولی چون دیدم زیاد تو بورس نیست و طرفداران زیادی نداره گفتم بهتره نزنم . ولی حالا یک تاپیک زیبا در این امر داریم . دستت درد نکنه اقا علی . موفق باشید . icon_frown

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
داش علی واقعا که دمت گرم خیلی خیلی خوب کارکرده بودی اونقدر هم که فکر می کنی مطلبت جسته و گریخته نبود. تا یکی دو هفته دیگه واسه خودت یه پا نویسنده می شی. فقط وقتی یه تاپیک درس می کنی سعی کن تاریخچه عملیاتی اون ماشین یا سلاح رو هم بنویسی. آیا توی یک عملیات واقعی شرکت کرده؟ کارایی اون چه طور بوده؟ اشکالاتش چی بوده؟ و این جور موارد دست حق به همراهت

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان از اظهار لطف و محبت شما عزیزان کمال تشکر را دارم. قابل شما را نداشت. icon_frown

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت درد نکنه! ولی عرب ها براچیشونه این چرثقیل می خوان خونه خودشونو توی سرشون خراب کنند؟! منظورم اینه که عربستان براچیشه؟! می خواد سنگر بسازه خاکریز بسازه؟!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر من یه مقدار ارتفاع از سطح زمینش زیاده ! هدف بزرگیه ! اعراب هم احتمالا توصیه شدن بخرن دیگه !!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.