borna

مين دريايي چيست؟

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

مواد مغناطيسي مانند آهن كه در ميدان مغناطيسي كرة زمين قرار گرفته باشند . به مرور زمان ، خاصيت مغناطيسي پيدا مي كنند ؛ مثلاً يك كشتي كه در آن آهن نيز به كار رفته است ، به مرور زمان آهنربا مي شود . از اين خاصيت براي به دام انداختن آن استفاده مي شود .

عملكرد يك مين دريايي ، به گونه اي است كه خاصيت آهنربايي كشتي بر آن اثر گذاشته و فرمان انفجار صادر مي شود .

در يك مين دريايي ، عقربه اي مغناطيسي قرار داده اند كه هنگام عبور كشتي از بالاي آن ، عقربه تحت تأثير قرار گرفته و مين از سطح زيرين دريا ، به سطح دريا مي رسد و سپس منفجر مي شود . براي خنثي كردن اين مينها دو روش وجود دارد .

الف ـ مغناطيس نيرومندي را با كابلهاي سيمي از زير هواپيما یا هلیکوپتر آويزان كرده و آن را نزديك سطح آب ، حركت مي دهند . آهنرباي قوي روي مينها اثر گذاشته و آنها را خنثي مي كند . گاهي كابل سيمي دايره شكل را به طور شناور روي سطح آب قرار مي دهند و جرياني را از آن مي گذرانند ، كه بر اثر اين ميدان مغناطيسي يا جريان جريان ساز و كار ، مينها عمل كرده ، بدون هيچ خسارتي منفجر مي شوند .
ب ـ حلقه هايي از سيم عايق شده را به كشتي وصل مي كنند و جرياني را از آنها مي گذرانند ؛ به طوري كه ميدان مغناطيسي اين جريان مساوي و در خلاف ميدان مغناطيسي كشتي ( كه يك مغناطيس دائمي است ) باشد . وقتي اين ميدانها با هم تركيب شوند ، يكديگر را خنثي مي كنند و كشتي بدون اين كه ساز و كار مين را به كار اندازند ، از روي آن مي گذرد .

تصویر


منبع: www.hupaa.com

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشكر.آقا برنا در مورد انواع مختلف اين نوع مين و قدرت تخريبي تقريبي شون اطلاعي هست؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
والا بنده هرچي گشتم چيزي به جز اين مقاله اندك پيدا نكردم ولي فكر كنم اقاي فلانكر در مورد مين هاي دريايي اطلاعات كاملي داشته باشند همانطور كه در قسمت تجهيزات دريايي تاپيك هاي مفيدي رو ايجاد كردند. icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اقا دمت گرم باحال بود!! icon_cool البته با این روش ها فکر نمی کنم بشه مین های خودکار(اژدری)رو خنثی کرد چون اونا با رادار کا می کنن :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.