borna

تامكت در مقابل f 18 و f 16 و f 15

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

با سلام

دوستاني كه اين تاپيكو اوردن بيرون خاكشم ميتكوندن اومدم از ديدن خيلي از دوستان قديمي مانند شفق 23 خوشحال بشم كه ديدم تاپيك زيرخاكيه

با تشكر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote] نسل جديد جنگنده‌هاي F 14 با رادار ايراني و موتور ارتقاء يافته در حال پرواز است. (سوپر تامکت ایرانی)فکر کنم این تامکت ها با تامکت های امریکایی که قبلا در خدمت بودند برابری میکنه.اگه امریکا تامکت رو بخاطر هزینه های بالاش باز نشسته نمیکرد تامکت هنوز میتونست خدمت کنه.
در ضمن به کار بردن کلمه فرسوده برای هواپیما های ایرانی اصلا درست نیست چون ای جنگنده ها مدام در حال اورهال و بهینه سازی شدن هستن[/quote]

بسمه تعالی

با سلام

دوستان باید ببینیم که منظور از اورهال و ارتقای تامکتهای ذی قیمت ما شامل سازه های بدنه اونها هم میشه یا نه؟ و یا بیشتر منظور سیستم های ایونیک و رادار AWG9 و موتور و ....هست؟
چون باید در نظر داشت که ارتقای صورت گرفته بدون در نظر داشتن ارتقا و بهبود وضعیت بدنه تامکت با توجه به فرسوده شدن بدنه در طول سالهای زیاد ،دستان این جنگنده رو
در اجرای مانور هایی با فشار جی بالا میبنده.به هر حال برای من با توجه به اینکه تا اونجا که یادمه هنوز مطلبی از طرف مسئولین امر کشور در خصوص چگونگی وضعیت بدنه تامکتها منتشر نشده این جای سواله. خب در بعضی از خبرها جسته گریخته شنیدیم که از بدنه دیگر تامکتها برای سرپا نگه داشتن تعدادی دیگه استفاده میشه! که خب بدیهیه اون قطعات بدنه ها هم مثل بقیه شامل فرسودگی به مرور زمان و عمر بالا میشن.

البته با غیرت و همت ایرانی که متخصصان شریف و متعهد کشورمون که در اونها سراغ هست امیدوارم در این خصوص هم اقدامات شایسته ای شده باشه.

یا علی مدد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان اين چي ميگه ؟! اين اطلاعات صحت دارند ؟! يكبار براي زسلون گفتند حالا واسه چيني ها ! : >

http://en.wikipedia.org/wiki/JL-10A


و يك سوال ! اگر چين با رادار اهدايي اين كار رو كرده ! اين احتمال هست كه چنين تواني (ساخت)‌ يا خود رادار چيني هم بايد در كشور موجود باشه !؟!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]دوستان اين چي ميگه ؟! اين اطلاعات صحت دارند ؟! يكبار براي زسلون گفتند حالا واسه چيني ها ! : >

http://en.wikipedia.org/wiki/JL-10A[/quote]

چیز خوبی نمیگه داداش.فکر کنم خالی بندیه.مگه ما چندتا تامکت داشتیم که بخوایم رادارهاشون رو بین کشورهای دیگه خیرات بکنیم؟خودتون میدونین که به ویکی نمیشه استناد کرد.تا وقتی که از سایت یا منبع معتبری اعلام نشده جدی نگیر.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]بکنیم؟خودتون میدونین که به ویکی نمیشه استناد کرد.[/quote]ويكي منبعش رو جينز اعلام كرده ... ! حالا كسي كه پسورد جينز داره يه نگاهي به اصل مقاله بندازه ببينه خبرسازي هست يا نزديك به واقعيت ....

اين هم قسمتي هست كه در مورد ارسال يك رادار كامل AWG-9از ايران به چين صحبت ميكنه و به منابع چيني استناد ميكنه ! ( كه ميگن بر اساس رادار AWG-9 رادار JL10A رو طراحي كردن)‌...

According to information finally released in 2006 by China, the fire control technology of JL10A was partially based on AWG-9 of F-14 Tomcat. At least one complete set of AWG-9 was obtained from Iran in the 1980s, and China attempted to reverse engineer the American system

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستمون سزار در مورد تاکتیک احتمالی ما صحبتهای درستی دارن ولی معلوم نیست این تامکت همون تامکت باشه و در عین حال باید اینم مد نظر داشت پروژ مهندسی معکوس فونیکس زمان جنگ شروع شده فکر نکنم تا حالا نتونسته باشن یه مدل جدید بسازن.

اینم باید مد نظر دوستان باشه همیشه سخت افزار نمی تونه کارساط باشه و نرم افزار هم و نیروی انسانی هم خیلی مهمه مثلا خلبان ایرانی که یا قدرت ایمان هیچ استرسی نداره و برای شهادت میره و خلبان امریکایی که همین طوری به دلیل وقوف به درگیری با اف 14 استرس داره و از اون طرف انگیزه ای هم برای جنگ نداره حالا مقایسه کنید.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این خبر از مطاب قدیمی سایت میلیتاری گفته شده
فرمانده نيروي هوايي ارتش از افزايش برد هواپيماهاي اف 14 به 1(1609km) هزار مايل خبر داد و تاكيد كرد: ايران توانمندي در هم كوبيدن تهاجم دشمن را در هر زماني دارد و اين يك تعارف نيست.
وي در عين حال خاطرنشان كرد: تهديدات غربي‌ها يك جنگ رواني بيش نيست و آنها مي‌دانند ايران چه توانمندي‌ و اقتدار بالايي دارد.
حالا دیگه جنگنده های اسرائیلی رو تا خود تل آویو دنبال میکنیم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify]اون قدرى كه هم كه مى فرماييد آمريكايى ها بى انگيزه نيستند. اين اشتباهيه كه خيلى از دوستان مرتكبش هستند. ما در مكتب خودمون اين چنين انگيزه گرفته ايم و به آخرت ميانديشيم و آمريكايى هم در دم و دستگاهى كه خودش ساخته داره سرباز تربيت مى كنه. در ضمن٬ خلبان ايرانى براى چى نبايد استرس داشته باشه؟! اگر نداشته باشه كه نمى‌تواند عكس العمل مناسب نشان دهد؟؟!! مسئوليت حفظ پرنده ى نيروى هوايى كه از اموال بيت المال است٬ حفظ جان خودش(و احياناً افسر تسليحات/رادار) و پولى كه كشور خرج تربيت و آموزش آن ها كرده است٬ افرادى كه اگر اين عمليات شكست بخورد٬ در ايران جان و مالشون به خطر مى افتد. عزيز من! شهادت طلبى سرلوحه كار ما هست امّا لزوماً به معنى نترسيدن از مرگ نيست؟! اون خلبان هم به خوبى مى داند كه كشور به زنده ى او و هواپيمايش خيلى خيلى بيشتر احتياج دارد تا شهادت طلبى و كشته شدنش در اولين پرواز!!

من يك سؤال بپرسم از دوستان فنى: اگر اخلال گر در يك منطقه با بيشينه توان كار كند٬ امكان فعاليت براى رادارهاى خودى در آن منطقه وجود داره؟ هم در جبهه خودى رو بررسى كنيد هم در جبهه دشمن: اخلال گر خودى با نهايت توان سعى در ناكام گذاشتن هواپيماهاى متخاصم دارد٬ هواپيماهاى خودى كه در منطقه هستند مى توانند با رادار خودشون هدفى را رهگيرى كنند؟ يا با خط داده(DataLink) بايد از يك رادار قوى تر خودى(زمين پايه) پشتيبانى بشوند؟ براى جبهه دشمن هم اين طورى مى شه: يك يا نهايتاً دو گرولر(G/A-18G) در خط مقدم دسته پروازى دشمن اقدام به اخلال در رادار پرنده هاى ما مى كنند؛ هواپيماهاى دشمن مى‌توانند در همين زمان كه ما درگير جنگال هستيم با خط داده(در اينجا با پشتيبانى آواكس) يا با رادار خودشون ما رو هدف قرار بدهند؟

امّا درباره مقايسه بين اين هواگردهاى آمريكاى و تامكت هاى‌ايران: على رغم برترى اسمى فالكون هاى جديد٬ گمون نكنم از اون ها در نقش رهگير و برترى هوايى استفاده بشه و اين وظيفه به سوپرهورنت ها سپرده خواهد شد. حالا اينجا باز حكايت جنگال و افزايش قدرت رادارهاى تامكت هامون مطرح مى شه چون كمابيش اين دو پرنده شانه به شانه هستند(با كمى اغماض). اگر واقعاً بتواند سربلند بيرون بيايد حرفى براى گفتن خواهيم داشت؛ ولى همچنان يك موضوع به شدّت تعيين كننده گريبان گيرمونه و اون كميت هست! اينجاش رو ديگه بايد خدا برسونه و همون كارى رو با آمريكايى ها بكنه كه با عراقى كرد! كه با يك شكار موفقيت آميز رعب و وحشت در دل دشمنان بيافته و اون ها رو فرارى بده وگرنه...[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
درست می فرمائید دوست عزیز بله حالا با قران سوزی و اسلام ستیزی و تبدیل این جنگ با ما به جنگ صلیبی انگیزه لازم رو هم دارن می سازن تا جنگ رو شروع کنن ولی می دونی مشکل کجاست اونها بر اساس نظریات سن تزو که بسیار هم مترقی هستن کار می کنن و لی هم سن تز مپو هم امریکاییها جای خدا در معادلاتشون گمه.

برادر من من که نگفتم خودکشی کنن. من منظورم این بود که بله استرس تا حدودی باعث هوشیاری و کار بیشتر میشه و خودش عاملی هست ولی اگر از اندازه ای عبور کنه باعث دستپاچگی و عدم کارایی میشه کما اینکه تا الان خیلی خبرها از خلبانهای امریکایی درز پیدا کرده که همنجوری و با براورد ارتش خودشون از توان هوایی ایران که اون رو از 30 سال پیش هم کمتر می دونن بسیار ناراحت و نگران این حمله هستن و اینم اضافه کنم حرفهایی در مورد خلبانهای اسرائیلی و امریکایی زده میشه که اونها رو به شکلی با مواد خاصی از حال عادی خارج و برای جنگ و عملیات استفاده میکنن.

در مورد اخلالگرها بستگی داره مثلا اخلالگر میتونه روی منطقه خاصی تمرکز کنه و این یعنی اینکه اگر هواپیماهای خودی پشت انتن این اخلالگر باشن اخلال اونها رو متاثر نمی کنه ولی خوب این از طرف مقابل هم شدنی هست و باز باعث این میشه که اینها نهایتا ما و اونها رو در یک وضعیت مشابهه قرار بده ولی خوب ما پتیبانی رادارهای بسیار قوی زمنی رو داریم و ای به ما که توی منطقه خودمون هستیم کمک زیادی میکنه.
معمولا اگر هواپیماهای دشمن هم حمله می کنن به صورت رادار خاموش حرکت کرده و از اطلاعات اواکس ها تا نردیکی هدف استفاده میکنن مگر اینکه واجب و ضروری باشه که رادار خودشون رو روشن کنن اخلالگر ها و واحدهای سید هم جلوی اونها در حرکت هستن.

موضوع در مورد جنگنده های ما همینه که واقعا کسی نمی دونه توی دل این هواگردها چی هست این ظاهرا عادی میتونه دارای راداری قویتر و موشکهای خیلی قوی باشه .
اینم یادم اومد که سردار نصیرزاده از ساخت موشکهای حتی بهتر از فونیکس خبر دادن و بعد از مدتها خیال برخی رو راحت کردن حالا این یعنی اینکه ما سلاحی بهتر از فونیکس قدیمی و در عین حال داخلی داریم که کمیت اون برای ما منشکلی پیش نمی اره چون ساخت داخل هست و می تونیم خیلی راحت تیراژ بالایی از اون بسازیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست عزیزم جناب آقایfath ترس چیزیه که خدا در وجود انسان قرار داد در وجود همه ی انسان ها امروز اگه پای حرف خلبانان حماسه ساز دفاع مقدس بشینی میبینی که همشون یه ترس از رو به رو شدن با هوا پیما های میراژ و میگ داشتن اون هوا پیما ها که در مقابل تامکت به سوسک شبیه بودن حتی ترس باعث میشد یه کارایی رو انجام ندن موفقیتشون تنها به خاطر تجربه ی بالاو خدمات پس از فروش هواپیما های آمریکایی بود که به خلبانان بسیار خوب آموزش می دادن انگار که خلبان خودشونه از اون ور عراقی ها حتی نمی دونستن که با ید میون هوا پیما هاشون چه فاصله ی مکانیی رو حفظ کنن همین باعث شد که 3تا از هوا پیما هاشون یکی با موشک و دو تای دیگه از شدت انفجاری اون یکی ساقط بشن این اتفاق خودش بیان گر همین مو ضوعه باتشکر ویرایش شده در توسط lordashrafi

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='lordashrafi' timestamp='1375181696' post='325059']
دوست عزیزم جناب آقایfath ترس چیزیه که خدا در وجود انسان قرار داد در وجود همه ی انسان ها امروز اگه پای حرف خلبانان حماسه ساز دفاع مقدس بشینی میبینی که همشون یه ترس از رو به رو شدن با هوا پیما های میراژ و میگ داشتن اون هوا پیما ها که در مقابل تامکت به سوسک شبیه بودن حتی ترس باعث میشد یه کارایی رو انجام ندن موفقیتشون تنها به خاطر تجربه ی بالاو خدمات پس از فروش هواپیما های آمریکایی بود که به خلبانان بسیار خوب آموزش می دادن انگار که خلبان خودشونه از اون ور عراقی ها حتی نمی دونستن که با ید میون هوا پیما هاشون چه فاصله ی مکانیی رو حفظ کنن همین باعث شد که 3تا از هوا پیما هاشون یکی با موشک و دو تای دیگه از شدت انفجاری اون یکی ساقط بشن این اتفاق خودش بیان گر همین مو ضوعه باتشکر
[/quote]

داداش امروز زدی تو کار تاپیک های زیر خاکی داری همشونو میاری بالا ها

لطفا به تاریخ تاپیک نگاه کن این تاپیک مال 3 سال پیشه قبل از پست دادن کمی دقت کنی بد نیست برادر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
قیاس مع الفارق است.شما یک جنگنده متعلق به 40 سال پیش را دارید با جنگنده های نسل جدید مقایسه می کنید؟؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تاپیک قفل شد.
جناب
[url="http://www.military.ir/forums/user/14208-lordashrafi/"]lordashrafi[/url] :
[color=#ff0000]حتما قبل از نظر دادن در تاپیک مورد نظرتون به تاریخ آخرین ارسال اون دقت کنید تا به این صورت تاپیک با این قدمت رو نکشید بیرون!!![/color]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.