امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

کار تولید خودروی شناسایی و ضد تانک ERC-90 F4 Sagaie در اوایل دهه 70 میلادی در کارخانجات جیات فرانسه آغاز گردید و در نهایت در سال 1979 به تولید انبوه رسید(Engin de Reconnaissance Cannon) و به مرور تحویل ارتش فرانسه گردید. این خودرو در گروه Tank Destroyer طبقه بندی میشود. اگرچه در آغاز قرار نبود که این خودرو به کشوری صادر شود ولی از سال 1983 به مرور صادرات این خودرو به کشورهای آمریکای لاتین و آفریقایی آغاز شد. ارتش فرانسه در ابتدا سفارشی معادل 315 دستگاه از این خودرو را به کارخانه جیات تحویل داد و به مرور از ابتدای سال 1979 خودروهای سفارش داده شده را تحویل گرفت. از این خودرو بیشتر در شکار تانک استفاده میشود. سرعت به نسبت بالای این خودرو و همینطور جثه کوچک این خودرو و همچنین وزن سبک این خودرو ، شکار آن را توسط تانکها و نفرات دشمن بسیار مشکل میکند. از این خودروی قدرتمند همچنین در عملیات شناسایی عوارض جغرافیایی در جبهه های جنگ استفاده میشود. این خودرو سه خدمه دارد. راننده ، افسر ناوبری و مسئول مهمات و شلیک.


تصاویری از این Tank Destroyer


تصویر

تصویر


زره و برجک این خودرو از نوعی فولاد مخصوص پرس کاری شده است که مقاومت خوبی در برابر تسلیحات سبک و سنگین دشمن دارد. تسلیحات این خودرو عبارتند از: یک توپ 90 میلیمتری خودکار ، یک مسلسل 7.62 میلیمتری موازی توپ اصلی و برای درگیری با نفرات دشمن و یک مسلسل 12.7 میلیمتری برای درگیری با اهداف هوایی. توپ اصلی این خودرو با 30 گلوله لود میشود. همینطور مسلسل 7.62 میلیمتری آن با 1500 فشنگ لود میشود. موتور این خودرو از نوع بنزینی V-6 با قدرت 155 اسب بخار ساخت پژو فرانسه میباشد. سیستم جلوبندی و دیفرانسیلهای این خودرو به صورت مستقل از هم و به حالت کشویی عمل میکنند و سیستم تعلیق قدرتمند پانارد این خودرو به این خودرو اجازه میدهد که در سرعتهای بالا و چاله چوله های بزرگ ، بدون اینکه کوچکترین مشکلی برای خودرو و خدمه آن به وجود آید به ماموریت خود ادامه دهد. این خودرو مجهز به سیستم Hydro Dynamic میباشد و به راحتی میتواند بر روی آب به سرعت 15 کیلومتر بر ساعت به حرکت خود ادامه دهد. این خودرو به طور کامل دوزیست است. به این معنی که بلافاصله بدون کمترین مقدمه ای میتواند از خشکی به داخل آب حرکت کند. بیشینه سرعت این خودرو 110 کیلومتر بر ساعت در جاده های آسفالته و 65 کیلومتر بر ساعت در جاده های ناهموار بیابانی و 15 کیلومتر بر ساعت در سطح آب میباشد. برای کارایی هرچه بیشتر این خودرو بر سطح آب میتوان سیستم Water Jet را بر روی آن نصب کرد که در این صورت سرعت آن بر روی آب تا 30 کیلومتر هم میرسد.

این خودرو هم اکنون در ارتش فرانسه با خودروی پیشرفته Vextra 105 جایگزین شده است ولی در کشورهای زیادی مثل: آرژانتین ، اروگوئه ، مصر ، لیبی ، نیجر ، چاد و.... هنوز هم در حال خدمت بوده و برخی کشورها مثل آرژانتین خط تولید این خودرو را در اختیار دارند.

انواع مدلهای این خودرو

ERC TTB این مدل ، مدل ابتدایی این خودرو است.
ERC Sagaie 2 در این مدل موتور خودرو شده و سیستم هدفگیری خودکار به آن افزوده شده است.
ERC lynx2 در این مدل تا حدودی برجک کوچکتر شده است و قابلیتهای گردش 180 درجه مستقل به آن افزوده شد.
ERC emc 90 در این مدل توپ خودرو 81 میلیمتری انتخاب شده است و قابلیت گردش سریع برجک خودرو برای افزایش سرعت هدفگیری تانکهای دشمن نیز به آن افزوده شده است.


تصویر


تصویر


مشخصات Tank Destroyer (ERC-90 F4 Sagaie)



سال ورود به خدمت : 1979
خدمه: سه نفر / راننده – افسر ناوبری و کنترل – مسئول مهمات وشلیک
وزن کلی: 8.1 تن
طول: 7.69 متر
عرض: 2.5 متر
ارتفاع: 2.25 متر
تسلیحات: یک قبضه توپ 90 میلیمتری با 30 گلوله / یک مسلسل 7.62 میلیمتری با 1500 گلوله / یک مسلسل 12.7 میلیمتری ضد هوایی
میزان گردش برجک: 360 درجه
میزان حرکت لوله توپ: از 8- تا 15+ درجه
موتور: V-6 Peugeut Patrol بنزینی
قدرت موتور: 155 اسب بخار
سرعت: درجاده های صاف 110 کیلومتر / درجاده های ناهموار بیابانی 65 کیلومتر / سطح آب 15 کیلومتر و با وجود سیستم Water Jet 30 کیلومتر بر ساعت
رنج خودرو: 700 کیلومتر




تصویر


تصویر


تصویری از خودرو در داخل آب


تصویر


تصویر


تصویر


تصویر خودرو مجهز به مسلسل 20 میلیمتری Anti Aircraft Gun


تصویر


انشاالله مورد توجه قرار گرفته باشد.
موفق باشید
العبد داش علی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا علی عزیز بازهم که گل کاشیت برادر . واقعا عالی بود . دیگه داری کولاک می کنی یه وقت فردا پا می شیم می بینیم آقا علی نیروی زمینی رو شخم زده و گلستان کرده icon_cool واقعا دستت درد نکنه . وطلبت مثل همیشه عالی بود . حرف نداشت . خسته نباشید . با اجازه اقا علی من باز یک توضیح کوچیک در مورد این تانک دسترویر بدم . این تانک دسترویر به دلیل دارا بودن به برجک محرک تیپانشن قادر بود به انواع سلاح ها تجهیز بشه . برای مثال علاوه بر توپ های ضد هوایی 20 میلیمتری قادر به تجهیز به توپ های 40 میلیمتری و چرخش 230 درجه در مدار کلیتی سیستم های چانپن بود . این خاصیت باعث شد که این تانک دسترویر مدت و زمان کمتری رو برای چرخش با حداکثر تجهیزات بر روی کاردیل برجک داشته باشه . تقریبا چرخش 360 درجه ای با زمان 7 ثانیه داره . ولی باید خاطر نشان کرد که این تانک دسترویر یکی از چابک ترین و سرع ترین خودرو های زرهی ضد تانک است . چراکه با سرعتی معادل 110 کیلومتر قادر به حرکت است . ولی باید گفت که این موضوع یکمی عجیبه که یک همچین خودروی نظامی رو در رده ی تانک دسترویر ها قرار می دن چراکه یک توپ 90 میلیمتری قادر نیست که یک تانک دسترویر باشه . ولی ناگفته نماند که این خودرو نظامی می تونه یکی از خطرناک ترین تجهیزات در میدان نبرد باشه . چنین سرعتی و چنین جسه وچکی به سختی قابل انهدام است . و به دلیل سرعت بالا و جثه کوچک خیلیخوب می تونه در میدان نبرد به مبارزه بپردازه . یک دفعه دیگه از زحمت اقا سعید بابط این مطلب تشکر می کنم . موفق باشی قربان .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خسته نباشي داشي.خيلي عالي بود. icon_cool از توضيحات كركس هم تشكر. :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان از توجهتان کمال تشکر را دارم. آرش جان از بابت توضیحات تکمیلی شما ممنونم. واقعا شما به من لطف میکنی و مطالب ناقص ما را کامل میکنی. این نکته را فراموش کردم که بگویم: این تانک دیسترویر از دو نوع مهمات استفاده میکند. یکی گلوله های معمولی که وقتی خودرو قصد انجام ماموریت ضد تانک را ندارد استفاده میشود. مثلا وقتی که خودرو برای عملیات شناسایی مناطق استفاده میشود از این گلوله ها استفاده میشود. نوع دوم گلوله های این تانک دیسترویر FRAG HET است. که از نوع انفجاری شدید است. این گلوله مخصوص شکار تانک است. این گلوله علیرغم داشتن کالیبر 90 میلیمتری و اینکه شاید ضعیف به نظر برسد ولی از قدرت انفجار و انهدام بسیار بالایی برخوردار است به صورتی که اگر این گلوله حتی به تانکی مثل آبرامز هم اصابت کند آن را منهدم میکند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.