arshya4171

جدول مقایسه توان نظامی ایران و آمریکا

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

inge, چگونه غرب برای یک سال ذخایر نفتی انبار خواهد کرد؟ آمریکا با احتساب حداکثر توان تولید و پر بودن ذخایر نفت استراتژیک تنها برای سه ماه میتواند نفت غرب را تامین کند. بسته شدن تنگه هرمز و جلوگیری از صادرات بخش عمده ای از نفت جهان و نابودی چاههای نفت که ساخت مجدد آنها چند سال زمان میبرد باعث وارد آمدن یک شوک بزرگ و سهمگین به آمریکا و اروپا و تمام جهان میشود که هیچ کشوری با هر مقدار ذخایر نفت نمیتواند مانع از این شوک گردد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چگونه غرب برای یک سال ذخایر نفتی انبار خواهد کرد؟

آمریکا با احتساب حداکثر توان تولید و پر بودن ذخایر نفت استراتژیک تنها برای سه ماه میتواند نفت غرب را تامین کند.

من نگفتم که امریکا قراره نفت غرب را تامین کنه، مطمعن باشید حتا کشورهای اتحادیه اروپا همین الان این کار یعنی ذخیره نفت را انجام داده اند. امریکا با باز کردن ذخایرش استراتژی اش از بالا رفت قیمت نفت جلو گیری خواهد کرد با کمک کشورهای عربی خلیج فارس.

بسته شدن تنگه هرمز و جلوگیری از صادرات بخش عمده ای از نفت جهان و نابودی چاههای نفت که ساخت مجدد آنها چند سال زمان میبرد باعث وارد آمدن یک شوک بزرگ و سهمگین به آمریکا و اروپا و تمام جهان میشود که هیچ کشوری با هر مقدار ذخایر نفت نمیتواند مانع از این شوک گردد.

غرب و امریکا با ایران وارد جنگ نظامی نخواهند شد( به صلاحشون نیست) تا بهانه به دست ایران برای بستن تنگه هرمز بدهند و یا چاههای نفت به آتش کشیده شوند. با سخت و دشوار کردن، تنگ کردن عرصه گوناگون بخصوص اقتصادی، و از راههای قانونی یعنی با کمک سازمان ملل متحد به ایران ضربه خواهند ضد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فکر میکنید کل اروپا و آمریکا توان ذخیر کردن چند میلیون بشکه نفت را دارند؟ آب که نیست سد بسازن و ده میلیارد متر مکعب انبار کنن! وقتی آمریکا حداکثر سه ماه نفت ذخیره دارد پس تکلیف اروپا مشخص است. در ضمن ، انگار شما به موضوع تاپیک توجه نکردید؟! این تاپیک درباره جنگ ایران و آمریکا و مقایسه تجهیزات این دو کشور است. اما شما از احتمالی حرف میزنید که مربوط به جنگ نیست! درباره موضوع تاپیک بحث کنید. در آینده اگر تاپیکی درباره جنگ اقتصادی با ایران ایجاد شد میتوانید در آن به بیان نظرات خود در همین خصوص بپردازید.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نظر میرسه شما از آمار اطلاع دارید . میشه بفرمایید چند موشک شهاب 1 و 2 و 3 و چند موشک قدر داریم ؟


نیازی به اطلاعات سری و محرمانه نیست . آمریکا موشک هایی مثل شهاب و قدر نداره icon_cheesygrin چراکه می شه گفت آمریکا سرمایه گذاری در این بخش زیاد نکرده و نخواهد کرد .

اساسا تعداد موشک های بالستیک ایران بیشتر از آمریکا است چراکه آمریکایی ها در این بخش سرمایه گذاری نکردند . icon_cheesygrin

جیگرطلا , شوما گفتی چرا آمار بالستیک رو نزاشتن منم گفتم آمارش نیست اگه شما داری بگو ! در ضمن فکر نکنم موشکای ایران بیش از آمریکا باشه . مسلما اونها برای هفت هشت هزار کلاهک اتمی یه چند هزارتایی موشک بالستیک ساخته باشن . برای اثباتشم دلیل زیادی نمیخواد . هر سلاحی رو که ایران داره آمریکا چند برابرشو در اختیار داره . والبته این به معنای استفاده از تموم اونها علیه ایران نیست ! چون اگه قرار باشه آمریکا توی یه جنگ از تمام امکاناتش استفاده کنه از رقباش رکب میخوره . قضیه همون داستانیه که امام گفت . کشورای استعمارگر و زورگو مثل یه دسته گرگن که نشستند زل زدن به هم که تا یکیشون چشاشو بست بپرن تیکه پارش کنن .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نميدونم چرا همه فكر ميكنيد كه اگر جنگي بشه كوتاه مدته؟
من ميگم يا اصلا جنگي نميشه(كه احتمالش خيلي زياده)
يا اگر هم بشه طولاني خواهد بود.


برادر جنگ طولاني و فرسايشي با آمريكا ميدونيد نياز به چه سرمايه عظيمي داره؟؟
تازه صادرات نفت هم كه ديگه نخواهيم داشت..
با كدام پول ميخوايم طولاني مدت بجنگيمم؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چطور ممكنه چيني كه تامين بيشتر نفت مصرفيش با ايرانه بياد از تحريم نفتي ايران حمايت كنه؟برادر اين امكان در حد صفر هست.نه چين و نه روسيه هيچوقت اين كارو نخواهند كرد مثال هم خدمتتون زدم كه مثل خودزني ميمونه. من احتمال بيشتري رو به اتفاق نيفتادن جنگ دادم. من هنوزم معتقدم كه 80 درصد احتمال داره كه جنگي صورت نگيره ولي اگر جنگ شروع شد نميشه اون رو زود تموم كرد.ما الان حداقل وضعمون از زمان جنگ با عراق كه بهتره.نيست؟ خب ما با اون وضع هشت سال جنگيديم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چطور ممكنه چيني كه تامين بيشتر نفت مصرفيش با ايرانه بياد از تحريم نفتي ايران حمايت كنه؟برادر اين امكان در حد صفر هست.نه چين و نه روسيه هيچوقت اين كارو نخواهند كرد مثال هم خدمتتون زدم كه مثل خودزني ميمونه.
من احتمال بيشتري رو به اتفاق نيفتادن جنگ دادم.
من هنوزم معتقدم كه 80 درصد احتمال داره كه جنگي صورت نگيره ولي اگر جنگ شروع شد نميشه اون رو زود تموم كرد.ما الان حداقل وضعمون از زمان جنگ با عراق كه بهتره.نيست؟
خب ما با اون وضع هشت سال جنگيديم.

بابا اون موقع نفت صادر میکردیم ولی اگه الان جنگ بشه چی!
ملت از گرسنگی میمیرن! اونم با شاهکار دولتهامون که همش به نفت وابسته بودیم!
در ضمن این مقایسه یه مقایسه‌ی تبلیغاتیه برای اینکه مارو ضعیف نشون بدن!
وگرنه آمریکا هیچوقت تمام نیروهاشو که جمع نمیکنه بیاد سراغ ما! فکرشو بکنید اگه اینجوری بشه یه سرباز تو خود آمریکا پیدا نمیشه! چون همشون اومدن سراغ ما! icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

وقتی جمعیت بیش از 70 میلیونی ایران رو 65 میلیون نفر گفته. می خواید امار نظامیه ما رو دیگه چه جوری بگه. از اساس دروغ و چرته.




icon_cheesygrin


جمعيت ايران در حال كاهش بوده و 70 ميليون صحيح نيست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جمعیت ایران بیش از 75 میلیون نفر طبق سرشماری است.همچنین نرخ رشد جمعیت از 1.3 به 1.8 تا 2 بر طبق آمار وزارت بهداشت افزایش یافته است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در ضمن ، انگار شما به موضوع تاپیک توجه نکردید؟! این تاپیک درباره جنگ ایران و آمریکا و مقایسه تجهیزات این دو کشور است. اما شما از احتمالی حرف میزنید که مربوط به جنگ نیست!

درباره موضوع تاپیک بحث کنید. در آینده اگر تاپیکی درباره جنگ اقتصادی با ایران ایجاد شد میتوانید در آن به بیان نظرات خود در همین خصوص بپردازید

سعید دوست گرامی مگر ما با امریکا در حال جنگ نظامی هستیم، خیر. اما با امریکا در حال جنگ مالی هستیم. حتا جنگ نظامی هم در واقع همراه با جنگ مالی پیش میرود. بدون داشتن ذ خیره و پشتوانه مالی و اقتصاد قوی قادر به هدایت جنگ آنهم با یک غول اقتصادی نخواهیم بود. دوستان از بستن هرمز و ضربه اقتصادی به امریکا نوشتند، من هم عقید و نظر خودم را نوشتم.

چطور ممكنه چيني كه تامين بيشتر نفت مصرفيش با ايرانه بياد از تحريم نفتي ايران حمايت كنه؟برادر اين امكان در حد صفر هست.نه چين و نه روسيه هيچوقت اين كارو نخواهند كرد مثال هم خدمتتون زدم كه مثل خودزني ميمونه

دوست هم وطن من مگر همین چین و روسیه با همکاری خود در جهت به اجرا گذاشتن قطعنامهای گذشته با غرب همگام نبوده اند؟ بنابرین در اجرای قطع نامه بعدی هم همین کار را خواهند کرد، چرا چین و روسیه از حق وتو در سازمان ملل برای صد کردن تحریمها علیه ایران استفاده نکرده و نمیکنند؟ حالادر آینده نزدیک موج جدیدی از تحریمها با کمک و همراهی چین و روسیه در سازمان ملل علیه ایران به تسویب خواهد رسید. اینها همه بازی دیپلماتی در سطح بالای جهانیست.
در شرایط بد شکم مردم را نمیشه با توپ و تانک و موشک شهاب و غیره سیر کرد.
پیروز باشید

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آمريكا چندين ناوگان در كل دنيا داره اگه به فرض ناوگان پنجم تو خليج فارس شكست بخوره ناوگان ديگه اي رو نمياره چون جاي پاش خالي ميشه ( ميشه خوراك روسيه و چينو ..) اگه شكست بخوره واسه يه مدت ميره بيرون كلا از 20٪ قدرتش در بدترين حالت استفاده ميكنه قرار نيست كه ايران بتونه ابرقدرت آمريكا رو نابود كنه قراره با ناوگانش بجنگه و از خودش دفاع كنه توجه داشته باشيد كه آمريكا در تمام دنيا غير از خاك ايران حضور گسترده مالي و نظامي و .. داره مشكل كه فقط ايران نيست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شما تحريم هاي الان رو با تحريم نفتي مقايسه نكن. حتي آمريكا هم از اين كار ضرر ميكنه. چين و روسيه اگه بشنون كه آمريكا ميخواد ما رو تحريم نفتي كنه به شدت صداشون در مياد. ما الان داريم روزانه به صورت مستقيم به چين نفت صادر ميكنيم. حالا اگه تحريم بشيم به نظرتون چين به خاك سياه نميشينه؟ حتما ميگيد ذخيره داره ولي چقدر؟ نخير.دچار توهم نشيد.چين همچين حماقتي نميكنه. icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سرگروهبان maalek شما خودتان می توانید به سایت ویکی پدیا فارسی مراجعه کنید و ببینید که نیروی های توسط سپاه اموزش می بینند. icon_cheesygrin
البته باید در قسمت جستجو نام حزب الله لبنان را تایپ کنید. فراموش نکنید که ویکی پدیا بی طرف ترین و معتبر ترین منبع دنیاست.

www.fa.wikipedia.org

ویکی پدیا بی اعتبارترین منبع برای کسب اخبار و اطلاعاته .
اگر به این آدرس بروید : http://fa.wikipedia.org/wiki/ویکی‌پدیا:خودآموز

با این نوشته مواجه میشوید :

ویکی‌پدیا دانشنامه‌ای اینترنتی است که توسط همگان نوشته و ویرایش می‌شود. شما هم می‌توانید در آن مشارکت کنید.


همونطور که میبینید هر کسی میتونه توی این به اصطلاح دانشنامه مطلب بنویسه و هیچ اعتباری هم بهش نیست . مگر اینکه مطلبش به یک سایت معتبر لینک شده باشه . چند وقت یکبار هم که در صفحهء اولش در مورد هولوکاست مطلب میزاره که نشون دهندهء سیاست گردانندگان این سایته .
شما هم میتونید همین الان به یکی از پیوندهای این سایت برید و با کلیک روی نوشتهء ویرایش اون مطلب رو دستکاری کنید . البته این به اطلاع مدیرانش میرسه و اگه به مذاقشون خوش نیمد دوباره مطلب رو بازگردانی میکنند .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در شرایط بد شکم مردم را نمیشه با توپ و تانک و موشک شهاب و غیره سیر کرد.
پیروز باشید

یعنی چی ؟؟؟؟ یعنی موشک تولید نکنیم ؟؟؟ یعنی توپ و تانک تولید نکنیم و نخریم ؟؟؟ میخوای اصلا بیان مثل رضا اصطبلی ( رضا شاه جدید ) ارتش و سپاه رو منحل کنند و کلید ورود به ایران رو تقدیم آمریکا و اسرائیل کنند و واسشون فرش قرمز پهن کنند و وقت ورود به ایران براشون کل بکشن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اگه نظرت اینه که وای به حالت ! یا نادانی یا خیانتکار . که در هر دو صورت یه خطر بالقوه که هیچی بالفعل برای مردم و مملکت ایرانی . اگه خاک ایران رو به توبره بکشند اما نتونند وارد ایران بشن صدها و هزاران بار بهتر از اینه که خون از دماغ کسی نریزه و بیگانه خاک ایران رو اشغال کنه ( که البته هرگز اینطور نیست و اشغال , ظلم و ستم و شکنجه و تجاوز به نوامیس مردم رو در پی داره . همونطور که در تمام جنگهای تاریخ اینگونه بوده ) . من وقتی تاریخ ایران رو میخونم و به جاهایی مثل اشغال ایران در جنگ جهانی دوم میرسم , چیزی که دهها بار بیش از اشغال وطن من رو میسوزونه عدم ایستادگی ایرانیان در اونموقع مقابل اجنبیه . ارتش ایران مثل زن بدکاره ای شده بود که با یه پخ ! پا به فرار گذاشت ... این ننگ و سرافکندگی داره نه اینکه توپ و تانک و موشک بسازی .

البته هر چیز جای خود . آقایون در کنار ساختن این چیزا باید با دزدای اقتصادی که اشغالگرای وطنی هستند مقابله کنند و جلوی سوء استفادهء اقتصادی و سیاسی و ... برخی نظامیها رو هم بگیرند . نفوذ سیاسی کاری در یه ارتش همونطور که امام گفت برابر با نابودی و زوال اون ارتش ...

که البته من یکی چشمم آب نمیخوره اما اینها دلیل نمیشه که بگیم چرا دارید موشک و توپ و تانک میسازید .
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر شما ايران از نظر مالي و توان نظامي توان چند روز مقابله و درگيري سنگين با آمريكا را داره؟ انبار مهمات ما چقدر دوام مياره؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.