RezaKiani

خودور زرهی مین پخش کن سپردار ساخت انگلیس

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

واحدهای مهندسی رزمی در ارتشهای مدرن دو وظیفه متضاد برعهده دارند. اولین وظیفه آنها از بین بردن موانع در میدان نبرد و دومین وظیفه آنها ایجادکردن موانع در میدان نبرد است. برای هر کدام از این وظایف ماشین آلات و ابزار گوناگونی ساخته شده اند. شیلدر یکی از آن ماشین آلات است، مناسب و سریع.

شرکت آلویس در حدود 30 سال پیش زرهپوش سبک استورمر را عرضه کرد. از آن روز تا کنون مدل های گوناگونی از این زرهپوش برای انجام ماموریتهای گوناگون رزمی طراحی و ساخته شده اند. یکی از آخرین نمونه های استورمر زرهپوش مین گذار "شیلدر" (Shielder)می باشد. شیلدر در سال 1995 سفارش داده شد و در سال 1999 به نیروی زمینی سلطنتی بریتانیا پیوست. هزینه 29 دستگاه شیلدر به همراه مینها، آموزش و لوازم یدکی در حدود 110 میلیون پوند برآورد شده است.
5
ماه قبل از تحویل شیلدر هنگ پشتیبانی نزدیک مهندسین سلطنتی به سیستم پخش کننده مین به نام "ام 163 ولکانو" مجهزشد. ولکانو می تواند به صورت خودکار یک میدان مین ضدتانک را به عمق 1 کیلومتر ایجاد کند. این سیستم توسط شرکت "آلیانت تکسیستمز" (Alliant Techsystems)آمریکا ساخته شده است. مینهای L35 A1 به گونه ای برنامه ریزی شده اند که پس از مدتی تعیین شده به صورت خودکار منفجر می شوند. با این روش از خطرات پایدار تسلیحات متعارف برای غیرنظامیان کاسته می شود و نیروهای نظامی به اهداف پروتکل اوتاوا نزدیک تر می شوند.

شاسی شیلدر به عنوان یک پروژه مخاطره آمیز خصوصی توسعه یافت. زرهپوش استورمر ارزش رزمی خود را در جنگ خلیج فارس با بکارگیری طیف وسیعی از سلاح ها ثابت کرده بود. شاسی استورمر برای حمل محموله سلاح جدید به همراه 2 خدمه بکارگرفته شد. حفاظت کامل زرهی و همچنین حفاظت در برابر حملات ش.م.ه برای خدمه شیلدر تامین شده است.

شیلدر توانایی حرکت خارج از جاده بالایی دارد چرا که فشاری که شنی های آن بر زمین وارد می سازند اندک و نسبت توان به وزن آن بالا است.

شیلدر اولین عضو از خانواده زرهپوشهای استورمر است که به گیربوکس و سیستم انتقال نیروی جدید تی 303 مجهز شده است. این گیربوکس اتوماتیک علاوه بر اینکه برای راننده بسیار مناسب است عمر طولانی تری هم نسبت به گیربوکس های قبلی دارد. دوره کار تی 303 برای رسیدن به تعمیرات اساسی دو برابر گیربوکس های قبلی است. تی 303 قابلیت اطمینان و ماندگاری قابل توجهی برای شیلدر فراهم کرده است. در طی آزمایشهای سخت و گسترده ای که بر روی 3 دستگاه شیلدر در مرحله توسعه انجام شد، آنها توانستند تا 30000 کیلومتر را بپیمایند بدون اینکه گیربوکس تی 303 اشکالی برایشان بوجود آورد. اکنون خریداران دیگر مدلهای زرهپوش استورمر نیز می توانند تی 303 را بر روی خودروهای خود سفارش دهند.

شیلدر می تواند به سرعت یک میدان مین موثر ایجاد کند. شلیک کننده های مین می توانند به هرجهتی بچرخند و اطراف خودرو را پوشش دهند. مینها در قوطی های مخصوصی نگهداری می شوند. هر قوطی می تواند تا 6 مین را در درون خود جای دهد و می توان حداکثر از 40 قوطی استفاده کرد. قوطی ها را در پرتاب کننده قرار می دهند. یک سیستم کنترل سیگنالهای شلیک، آزمایش و فعال سازی مکانیسم خود-انفجاری مینها را تهیه می کند.

نيروي محرکه
قدرت:250 اسب بخار
موتور: 1موتور 8 سیلندر 6500 سی سی
نسبت قدرت به وزن 31 اسب بخار/تن
جداکثرسرعت در جاده: 80 کیلومتر/ ساعت
برد: 500کیلومتر

تسليحات و زره
یک قبضه مسلسل سبک
پرتاب کننده نارنجکهای دودزا
پرتاب کننده چند لوله مین ام 163ولکانو
حداکثر زره:؟

متفرقه
وزن رزمی:13500 کيلوگرم
وزن محوله: 4000کیلوگرم
طول:6.32 متر
عرض:2.68متر
ارتفاع:؟متر
خدمه:2-3 نفر

توليد
تعداد:29 دستگاه
سال ورود به خدمت:1999

نویسنده: رضاکیانی موحد
منبع: مجله جنگ افزار
تصویر

تصویر

تصویر

تصویر
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا رضا دستت درد نکنه . مطلب بسیار جالبی بود . خسته نباشید . بیشتر لانچر هاش شبیه راکت انداز هست icon_cool یکی از ویژگی های اصلی این خودرو در دارا بودن به سیتسم حرکتی RPM هست . همین سیستم RPM حرکت با سرعت بالا درمناطق صعب العبور رو تا چند درصد افزایش می ده و از جمله دیگه سیتسم های رادیویی و ارتباطی CARA LINK هست که باز این مسئله به دو سیستم انتقالی CH-5 و KE-1C تقسیم می شوند . ولی باید گفت که یک چیزی شبیه به این خودروی زرهی رو در نمایشگاه نظامی کانادا دیدم که به جای پرتاب مین قادر به پرتاب راکت با برد 10 کیلومتر بود که برای جنگ های نزدیک مورد استفاده قرار می گرفت ولی اسمش دقیقا یادم نیست ولی یادمه که شکلش تقریبا شبیه به همین خودرو بود ولی به جای مین راکت بود . :lol: البته اون خودروی نظامی که من دیدم مجهز به 60 لانچر بود که قادر بود حتی از سیستم های جی اس اس هم برای هدف گیری استفاده کنه . آقا رضا یک بار دیگه از زحماتت کمال تشکر رو دارم . ممنون .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مقاله زیبایی بود . دست شما درد نکنه .
میشه در مورد مینهای پرتاب شده ، بیشتر توضیح بدید . به نظر میرسه ، جمع آوری مینهایی که بعد از پرتاب به زمین فرو نروند ، کار مشکلی نباشد و میشه آنها را مثل سیب زمینی شخم خورده جمع کرد. برای این کار چی پیش بینی کرده اند ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بابا جان رحم کنید. من که متخصص مین و انفجار و اینها نیستم . اون چیزی که برای من جالبته زرهی و تانکه . واسه همین هم این مطلب رو ترجمه کردم. اما این مینها تا اونجا که من می دونم یه فیوز اتوماتیک داره که با شلیک شدن مین فعال می شه و پس از یه مدت هم مین رو از بین می بره تا به غیرنظامیان صدمه وارد نشه. ظاهرا فیوزش هم قابل تنظیمه. دوستان می تونند اسم مین رو سرچ کنند و مشخصاتش رو پیداکنند. به هر حال از لطف همه شما ممنونم. رضاکیانی
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یک همچین چیزی جون میده برا سوریه
محورهائی رو که میخواد ببنده (محاصره مخالفین) با یک همچین چیزی مین گذاری کنه و چند تا اسنایپر هم بذاره که کسی نتونه توی روز بیاد و تخریب شون کنه.
شبها هم که مخالفین میخوان از اون محور رد بشن : بووووووم :devil: :devil: :devil:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.