demolotion

ابر هویتزر دورا (DORA / Schwerer Gustav)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

همزمان با بالا آمدن این تاپیک روی غلطک میلیتاری برادران گروه امنیت و دفاع مشرق دوباره حماسه آفریدند و مطلبی شبیه اینو کارکردن .... به هر حال مچکریم !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من تاپيك را كه خواندم فكر كنم يك سوء تفاهم شده است. من منظورم از تصوير آبي رنگ تصوير شماره شش بود. در پاسخ آن برادر بزرگوار هم بايد از ايشان پوزش بخواهم چرا كه وقتي دقت كردم خودم باعث اين به اشتباه افتادن شدم... برادر.. رسمن معذرت ميخواهم. بله.. آن تصوير دورا نيست حق داريد. بنده فقط به خاطر اينكه با اين تصاوير همراه بود و به خاطر اينكه تصوير جالبي بود همراه با تصاوير دورا آنها را هم آپ كردم. باز هم عرض پوزش

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نشریه « جینز دفنس ویکلی» Janes Defense Weekly در باره کشف دو شیء شبیه توپ های عظیم الجثه با لوله هایی به درازای 24 و 33 متر در عکس های میدان نظامی توپخانه ای شهر چینی « بائوتائو» که با کمک ماهواره گرفته شده اند مطلبی منتشر کرده است.

نشریه « جینز دفنس ویکلی» Janes Defense Weekly در باره کشف دو شیء شبیه توپ های عظیم الجثه با لوله هایی به درازای 24 و 33 متر در عکس های میدان نظامی توپخانه ای شهر چینی « بائوتائو» که با کمک ماهواره گرفته شده اند مطلبی منتشر کرده است. این توپ ها در دوره ای از سپتامبر سال 2010 تا دسامبر 2011 در آنجا ظاهر شده اند و به احتمال زیاد استفاده از آنها ادامه دارد. نشریه فوق الذکر می نویسد که این وسیله شباهت زیادی به توپ های بزرگ دارد که قرار بود در چارچوب پروژه اجرانشده « بابل» عراق برپا شوند. واسیلی کاشین کارشناس مرکز آنالیز استراتژی و فناوری به درخواست کمپانی « صدای روسیه» به توضیح این وضعیت پرداخت.

- جرالد بول، مهندس معروف آمریکایی طراح پروژه « بابل» بود. وی طرح خود در رشته توپخانه مافوق دوربرد را به عنوان وسیله آینده دار و ارزان رساندن بارها به مدار معرفی کرده بود. آزمایش این توپ در سال 1962 میلادی در پایگاه نظامی «باربادوس» به انجام رسید. با استفاده از لوله توپ قدیمی نیروی دریایی 406 میلیمتری، «بول» توانست توپ 150 کیلویی « مارتلت» را تا ارتفاع 66 کیلومتری پرتاب کند. مدتی از این توپ ها بطور فعال برای نظارت بر لایه های فوقانی آتمسفر استفاده می شد. تکامل بعدی توپ های « «مارتلِت» رسیدن به ارتفاع 249 کیلومتری را ممکن ساخت. از نظر تئوریک، طرح « بول» می توانست موجب ساخت سیستم های ارزان تر از موشک های حامل برای رساندن بارها به مدار شود. اما در سال 1967 میلادی، به دلایلی، مانند نواقص فنی و لابی گری سیاسی ، سرمایه گذاری این پروژه قطع شد.

بول که از سرمایه گذاری دولتی برای طرح های فضایی خود بهره مند نشد، سعی کرد با کمک مدنیزه کردن محصولات توپخانه ای کشورهایی مانند چین، آفریقای جنوبی، عراق و اسرائیل، پول ضروری را خودش جمع آوری کند. در سال 1975 میلادی، او اولین توپ دوربرد 155 میلیمتری « جی.اس-45» را ساخت که نمونه سلاح مشابهی شد که در کشورهای زیادی در جهان تولید می شود. پروژه « بابل» که « بول» به نفع عراق روی آن کار می کرد می بایست باعث ساخت یک توپ عظیم الجثه به وزن 2100 تن و درازای 156 متر شود. این وسیله می بایست قادر باشد ماهواره ها را به فضا پرتاب کند. اما « بول» بطور همزمان به اجرای سفارشات دیگری برای مجتمع نظامی – دفاعی عراق مشغول بود. او محاسباتی در باره ساخت بهترین کلاهک ها برای موشک های بالستیکی جهت افزایش برد آنها به انجام رساند. تمام این پروژه ها با قتل « بول» در بروکسل در سال 1990 میلادی به خط پایان رسید. فرض می شود که سازمان اطلاعات اسرائیل در قتل او دست داشته است.

چین از پروژه خاص سوپر توپ های خود برخوردار بود که در سالهای 1960 میلادی در چارچوب پروژه ناموفق سیستم دفاع ضد موشکی ( پروژه 640) ساخته شده بودند. فقط در سالهای 1990 میلادی اخباری در باره کار چین روی سوپر توپ ها در رسانه ها ظاهر شد. در شرایط کنونی، چنین سیستم هایی نمی توانند به عنوان سلاح های فعال در نظر گرفته شوند. سوپر توپ ها متحرک نیستند ، آنها فوق العاده بزرگ و آسیب پذیرند و در صورت جنگ ، بلافاصله کشف و توسط دشمن نابود خواهند شد. موشک های بالستیکی که توسط چین به تعداد زیادی تولید شده اند موثرتر خواهند بود.

به احتمال زیاد سوپر توپ چینی ارتباطی با طرح های سلاح های فضایی و یا نقشه های ساخت توپ های بزرگ الکترو مغناطیسی ندارد. می توان با توجه به تجربیات شوروی حدسیاتی در اینباره زد. اواخر سالهای 1940 و اوایل سالهای 1950 میلادی، اتحاد شوروی پروژه های بزرگی طراحی و سلاح های عظیم الجثه ای را ساخت که برای آزمایش بمب های بزرگ هوایی مورد استفاده قرار می گرفت که برای نابودی ناو های آمریکایی درنظر گرفته شده بود. بزرگترین سلاح از این نوع « ب. ار-105» با کالیبر 650 میلیمتر و لوله توپ به درازای 24,2 متر بود. این سلاح در سال 1955 میلادی ساخته شد و از سال 1956 میلادی برای آزمایش بمب های « ب.ار.ا.ب-3000» مورد استفاده قرار می گرفت. استفاده از این توپ ها آزمایشات با استفاده از هواپیما را ارزان تر کرد و امکان تأمین شرایط ثابت و بلاتغییر آزمایشات و قبل از هر چیز سرعت پرواز بمب را فراهم می کرد. چین علاوه بر طیف گسترده ای از بمب های هوایی ، روی دیگر انواع مهمات جنگی کار می کند. به عنوان مثال، مهمات قابل نفوذ برای از بین بردن پناهگاه های زیر زمینی که موشک بالیستکی « دی. اف-15 اس» از آن نوع به حساب می آید. شاید نوعی کلاهک ضد زرهی نیز در موشک بالیستیکی ضد کشتی « دی. اف-21 دی» نصب شده است.

احتمال زیادی دارد که سوپرتوپ های چینی در اهداف آزمایشی مورد استفاده قرار می گیرند. می توان حدس زد که با انباشتن تجربیات استفاده از چنین توپ هایی ، چینی ها دست به آزمایش فرضیه جرالد بول در باره استفاده از آنها برای پرتاب ارزان قیمت بارها به مدار بزنند و شاید آنها عصر جدید فضایی را برای بشریت بگشایند. اما در زمان حاضر فقط می توان دست به خیالپردازی در اینباره زد.
خواندن کامل متن: http://persian.ruvr.ru/2013_12_03/125340774/

 

منبع اصلی پست قبلی : http://www.mashreghnews.ir/fa/news/335554/%D8%A7%D8%B2-%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%A8%D9%84-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF-%D8%B5%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%AA%D8%A7-%D9%BE%D8%B1%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D9%85%D8%A7%D9%87%D9%88%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D9%81%D8%B6%D8%A7-%D8%B9%DA%A9%D8%B3

 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پرتاب فضاپیما با توپ مغناطیسی و جت مافوق صوت

دانش > فناوری - مهندسان ناسا طرحی را ارائه کرده‌اند که می‌تواند ضمن افزایش تعداد پروازهای فضایی و میلیون‌ها دلار صرفه‌جویی در هزینه نیروی محرکه پرتاب‌های فضایی، امنیت فضانوردان را افزایش دهد.
nasa.jpg
 

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، این‌کار فقط به حدود 3 کیلومتر ریل،‌ هواپیمایی با سرعت 10 ماخ (ده برابر سرعت صوت) و یک شوک برق قوی که بتواند شهری کوچک را روش کند، احتیاج دارد.

این سیستم درواقع یک توپ مغناطیسی 3 کیلومتری است که یک جت مافوق صوت را پرتاب می‌کند. این جت به کمک این شلیک پرانرژی می‌تواند تا ارتفاع 60 کیلومتری (200 هزار پایی) پرواز کند و از آن‌جا محموله خود را به مدار پرتاب کرده و به زمین باز گردد.

هرچند این روند پیچیده‌تر از پرتاب موشک‌های فعلی است، اما مهندسان اظهار کرده‌اند که این روش از انعطاف بیشتری برخوردار است. ناسا با این فناوری می‌تواند با کسری از نیروی محرکه مورد استفاده در موشک‌های امروزی، در یک روز ماهواره‌ای 5500 کیلویی را به مدار بفرستد و در روز دیگر، فضاپیمایی سرنشین‌دار را به ماه بفرستد.

در آوریل / فروردین گذشته، رئیس‌جمهور آمریکا از ناسا خواسته بود تا روشی کم‌هزینه‌تر از روش معمول راکتی برای پرتاب فضاپیما ارائه کند. این روش ممکن است به نظر جالب باشد، اما به گفته استن استار، فیزیک‌دان مرکز فضایی کندی ناسا، مانند سایر طرح‌های بدون راکت برای ورود به فضا، تمام فناوری‌های مربوطه به اندازه‌ای پیشرفته هستند که می‌توان در 10 سال آینده آن‌ها را آزمایش کرد.

http://khabaronline.ir/detail/117426/science/2688

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

9xlFDv1.png

 

 

 

نمونه ای ازگلوله توپ 800 میلیمتری که قرار بود توسط این توپ غول پیکر استفاده شود :

 

L5tBVRO.jpg

 

 

مدلی از Schwerer Gustav در موزه راه آهن شهر اوترخت، هلند  

 

iXTxRtN.jpg

 

mh7zFJX.jpg

  • Like 1
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این تاپیک رو دیدم گفتم یه خاطره ای تعریف کنم که مربوط به همین هویتزر هست. البته اف تاپیک هست و اگر مدیریت خواست می تونه حذفش کنه.

سه چهار سال پیش بود که با نماینده یه شرکت آلمانی کار می کردم ،یه روز داشت صحبت می کرد حسابی پز میداد که آره ما در فلان سال چنین لوله ای رو (لوله توپ هویتزر فوق) رو با تکنولوژی اون سال ها ساختیم و .... چند وقت گذشت و یه شفت قطوری از دستگاهشون شکست و اتفاقا در حضور نماینده هم بود که شکست.. منم برگشتم بهش گفتم چی شد؟ شکست؟ مگه نمی گفتی ما فلان سال فلان کار رو کردیم!!! به خنده یه حرفی زد، گفت اون موقع آلمانی آلمانی بود، الان بیشتر مست می کنند.

 

فقط این رو بهتون میگم، برای منی که زیاد با این آلمانی ها کار کردم و اشتباهات بسیار خنده دارشون رو دیدم و توانایی های داخلی رو، اگر ما بخوایم چیزی رو بسازیم خیلی بهتر از آلمانیش رو می تونیم بسازیم (حالا ایتالیایی و غیره که اونها دیگه کلا تعطیلند رو بیخیال بشید)

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.