امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

دوستان سلام این وسط آمریکا سود میبره امریکا روسیه رو توی 2 راهی قرار داد اگه روسیه حمایت نمیکرد طبیعتا این منطقه به دست گرجستان میفتاد که با آمریکا است و این نزدیک شدن هر چه بیشتر به روسیه و به نفع آمریکا اگه حمایت کنه مجبوره هزینه کنه و خسارت ببینه و تسلیحاتش رو خرج این کار بکنه و هر چه بیشتر این درگیریها ادامه داشته باشه بیشتر به نفع آمریکاست ممنون بابت خبر رسانیتون

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
گرجستان حدس میزد همچنین واكنشی از طرف روسیه پیش بیاد اون چیزی كه باعث پشیمونی گرجستان شده واكنش روسیه بیشتر از مرزهای اوستیا هست چون حدس نمیزدند وارد گرجستان بشن اینجور سزای كسی كه به آمریكا و اروپا اعتماد كنه همینه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خبرگزاري فارس: رئيس جمهور گرجستان امروز اعلام كرد: در جريان درگيري نيروهاي گرجستاني با روسيه در اوستياي جنوبي، 80 جنگنده روسيه سرنگون و صدها سرباز روسي كشته شدند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، "ميخائيل ساكاآشويلي" امروز دوشنبه اعلام كرد: بين 80 تا 90 جنگنده روسي سرنگون شده و صدها سرباز روسيه نيز كشته شدند.
اين در حالي است كه فرماندهي ارتش روسيه امروز گفت: خسارت جاني ارتش روسيه در اوستياي جنوبي، 18 كشته و 52 زخمي است و چهار جنگنده روسي نيز سقوط كرده است.

من اينو از اخبار شنيدم كلي خنديدم ! آخه يكي نيست به اون يارو ساكاشويلي نادون بگه ميخواي آمار الكي بدي حداقل اينقدر تابلو نگو ! از همين جملش ميشه فهميد چرت و پرت گفته !( چيزي حدود 80 تا 90 جنگنده روسي سرنگون شدند ! حدود نداره يا 80 تا يا 90 تا )
دو تا كشور ده ها سال باهم ميجنگند فقط 20 تا 30 جنگنده سقوط ميكنند من نمي دونم چجوري گرجستان 3روزه 80 تا 90 جنگنده روسي رو سرنگون كرده ! اگه بين آمريكا و روسيه هم جنگ بشه اينقدر جنگنده سقوط نمي كنند !

اين گرجي ها بدجوري كم اوردن ! دست به دامن آمريكا و اروپا شدند اما اينكارا بي فايده است !
برخي از كارشناسان از احتمال اشغال گرجستان بدست روسيه خبر مي دهند ! همينطور گفته مي شود ديميتري مدودوف در حال بازي با گرجستان است و در جنگ با آنها مدارا مي كند در صورتي كه اگر اراده كند مي تواند گرجستان را با خاك يكسان كند و اگر پوتين به جاي مدودوف بود خيلي شديد تر با گرجستان مقابله ميكرد !


عمده تسلیاحت گرجستان روسی هست و قطعا" نمیتونن در برابر جنگنده های روسی كار خاصی كنن
مهم اینه كه این آمارم مكنه واقعیت داشته باشه
علتش هم اینه كه سامانه های آمریكایی اسراییل دفاع هوایی به گرجستان تحویل شده بود
اگه آمار واقعیت داشته باشه واسه جنگنده های روسی (كه تازه از مدل اصلیش هم قدیمیتر و ضعیفترن) نیروری هوایی ما هم زنگ خطره

یادتون نره وقتی 50 تایی حمله كنی ممكنه 20 تا هواپیمات رو هم بزنن!!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش فارس ،راديو عمومي رژيم صهيونيستي به نقل از وزارت دفاع كشورش گزارش داده كه اين كشور فروش تسليحات به گرجستان را متوقف نمي كند،اين در حالي است كه پيشتر روزنامه"‌هاآرتص" گزارش داده بود وزارت امور خارجه فروش اسلحه به گرجستان را به دليل ترس از تحريك روسيه براي حمايت بيشتر ايران و سوريه ممنوع كرده است. بنابراين گزارش "اسرائيل" نگران انتقال موشك‌هاي ضد هوايي s-300روسيه به ايران است كه در اين صورت قادر خواهد بود از تمامي تجهيزات هسته‌اي خودش در مقابل حملات هوايي محافظت كند اين گزارش مي افزايد ايران همواره به صلح‌آميز بودن مسئله هسته‌اي خودش تاكيد دارد. راديو عمومي گفت: وزارت دفاع روز شنبه تصميم گرفت صدور تسليحات به گرجستان را در يك مقياس محدود و تحت نظارت مستقيم ادامه دهد اين در حالي است كه حدود يكسال پيش اسرائيل بر اساس نظر مشاورين نظامي و تسليحاتي خود تصميم گرفته بود تداركات تسليحاتي خودش را به گرجستان محدود كند. يك مقام وزارت دفاع گفت: حساسيت اين تصميم به دليل همزماني آن با اوج تنش‌ها ي روسيه و گرجستان است. اين مقام مسوول مي‌افزايد: ما نمي‌خواستيم بعنوان صادركننده اصلي تسليحات به گرجستان باشيم و صادرات ما محدود به 210 ميليون دلار (120 ميليون يورو) در طول 2 سال گذشته مي‌شد. اين گزارش حاكي است، اسرائيل اخيرا راكت و تسليحاتي كه قدرت رديابي در شب را دارند به كشور گرجستان صادر كرده است و نيز افسران بازنشسته ارتش اسرائيل و سرويس‌هاي امنيتي داخلي بعنوان مشاورين نظامي آنها كار مي‌كنند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پيش بيني در اين جنگ خيلي سخته ولي آيا ممكنه پاي آمريكا و فرانسه هم به جنگ كشيده بشه ؟ البته گرجستان حقشه چنين بلايي به سرش بياد٫ خودش شروع كرد خودشم پاي لرزش بشينه نامرد اسراييل دوست !!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگر ناتو به رهبری ایالات متحده برای حمایت از گرجستان در صورت متوقف نشدن حملات روسیه وارد مناقشه شوند این یعنی رودرویی مستقیم غرب و اروپا با روسیه و آغاز جنگ جهانی.چون تو اخبار آمده بود که دیک چنی معاون رئیس جمهور ایالات متحده با لحن بدی روسیه را تهدید کرده و نماینده گرجستان برای شرکت در جلسه ناتو به مقر آن سازمان رفته است و اینها میتواند حکایت از احتمال ورود غرب به مناقشه باشد که البته احتمالش کم است icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آنچه که در اوستیای جنوبی رخ می دهد، نشان می دهد که عملیات متجاوزانه ارتش گرجستان طبق برنامه تنظیم شده دقیقی انجام می شود و تنها واکنشی قاطعانه از سوی روسیه می تواند مانع آن باشد. نقشه عملیات نظامی برای تحت کنترل گرفتن جمهوری برسمیت شناخته نشده اوستیای جنوبی را نه نظامیان گرجی و بلکه کارمندان پنتاگون 13 سال قبل طرح کرده اند که برای اولین بار در مورد جمهوری برسمیت شناخته نشده صربی کرایینا بکار برده شد که از سال 1991 تا 1995 در کرواسی کنونی وجود داشت. نتیجه آن رویدادها نابودی هزاران فرد بیگناه و پاکسازی های قومی بود. اتباع روسیه که در اوستیای جنوبی زندگی می کنند، بدون دخالت قاطعانه مسکو همین در انتظارشان است. رویدادها پیرامون اوستیای جنوبی حتی در جزئیات نیز شبیه به درهم شکستن کرایینا است، در آن زمان نیز کروات ها همانند رژیم کنونی تفلیس "همگرایی مجدد" را با بخش کوچکتر در منطقه مناقشه آغاز کردند. در سال 1995 اولین قربانی سربازان کرواسی، اسلاوونیای غربی بود که از سایر بخش های این جمهوری جدا بود و توان نظامی مردم آن کاملاً قابل مقایسه با اوستیای جنوبی بود. عملیات "حمله" روز 1 ماه مه 1995 انجام شد: آنطور که ژنرال های کرواسی توضیح دادند، انتخاب تاریخ نیز اتقاقی نبود، محاسبه چنین بود که مسکو و باقی جهان که اول مه (روز کارگر) را جشن می گیرند و آماده جشن پنجاهمین سالگرد پیروزی در جنگ بزرگ وطنی (1941-1945) می شوند، واکنش شدیدی به رویدادها نخواهند داشت. گرجی ها نیز طبق همین منطق عمل می کنند: آغاز گسترده جنگ با اوستیای جنوبی همزمان با افتتاح بازی های المپیک است که "ولادیمیر پوتین" نخست وزیر روسیه نیز برای شرکت در مراسم افتتاحیه عازم پکن شد. مقایسه های بالا اثبات می کنند که نیروهای گرجستان نیز همانند کروات ها در سال 1995 عمل می کنند. مشاورین امریکایی در ستاد کل نیروهای مسلح کرواسی در سال های 1993-1995 ژنرال بازنشسته "جان هلوین" (فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در اروپا)، "کارل وونو" (رئیس سابق ستاد نیروهای زمینی آمریکا) و "جیمز لیندزی" (فرمانده سابق نیروهای ویژه ارتش آمریکا) بودند. همه انها کارمندان رسمی کمپانی Military Professional Resources Incorporates (MPRI) بودند که به ارائه خدمات در زمینه مشاوره های نظامی می پرداختند. اگر ساده تر بگوییم، آنها استراتژی پردازهایی بودند که در ارتباط با دولت آمریکا هستند. اما نباید فکر کرد که اقدامات گفته شده بر خلاف قوانین آمریکا انجام شدند، نظامیان آمریکایی حق دارند که "کمک لازم را در زمینه دفاع داخلی به دولت متفق" ارائه دهند. پس آیا گفتن این لازم است که دقیقاً کارمندان همین MPRI که با دولت ساآکاشویلی قرارداد منعقد کرده اند، تمامی این سال ها به آماده سازی نفرات نیرهای مسلح گرجستان پرداخته اند؟ از این ها می توان نتیجه ای کاملاً مشخص گرفت و آن این که عملیات نیروهای گرجی که در برابر چشمان ما علیه اتباع روسیه که در اوستیای جنوبی زندگی می کنند انجام می شود، در واشنگتن و نه در تفلیس تنظیم شده است. تنها دخالت قاطعانه روسیه است که می تواند سبب جلوگیری از قربانیان جدید، پاکسازی قومی و بی ثبات سازی کامل منطقه قفقاز شمالی شود که بدون این نیز ثباتی شکننده دارد، در غیر این صورت در آینده نزدیک باید انتظار حمله گرجستان به آبخازی را داشت که پیامد آن می تواند فاجعه آمیز باشد. آناتولی پومورتسف، RBC daily، خبرگزاری «ریا نووستی» روسیه، 18 مرداد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
وزارت دفاع و وزارت امور خارجه اوکراین اعلامیه ادوارد کوکویته رییس جمهور اوستیای جنوبی درباره صدور تسلیحات اوکراینی به گرجستان را تایید کردند. کارشناسان معتقدند که کییف به عمد قصد حاد شدن روابط با مسکو را دارد. توافقنامه همکاری های فنی-نظامی گرجستان و اوکراین در سال 2005 بلافاصله بعد از آنکه ویکتور یوشنکو دوست میخاییل ساآکاشویلی به ریاست جمهوری اوکراین رسید، امضا شد. پاییز سال 2005 ادوارد کوکویته برای اولین بار به طور علنی اعلام کرد که اوکراین به گرجستان تانک های "تی-72" ، هلیکوپترهای "می-8"، زره پوش، موشک و دیگر اقلام تسلیحاتی صادر می کند. در اواسط ماه مه سال جاری مقاله ای در سایت وزارت دفاع اوکراین مبنی بر کمک های نظامی کشورهای خارجی به گرجستان منتشر شد. در آن مشروحا به تعداد و نوع تسلیحات و کمک های نظامی که گویا اوکراین در اختیار گرجستان قرارداده اشاره شده است. اما داده های روسیه با اطلاعاتی که کییف در گزارشات سالانه خود به سازمان ملل متحد ارائه داده، تفاوت دارد. بعنوان مثال بنا به اطلاعات این گزارش در سال 2005 گرجستان 16 تانک از اوکراین دریافت کرده حال آنکه بر اساس گزارشات روسیه تعداد آنها 31 دستگاه بوده است. منبع خبری "نزاویسیمایا گازیتا" ادعا می کند که اطلاعاتی که کییف به سازمان ملل متحد ارائه می دهد کامل نیست. بعنوان مثال بنا به اطلاعات وزارت دفاع روسیه، اوکراین در بهار سال جاری قصد فروش 25 زره پوش "ب ت ار-80"، 20 خودرو زرهی "ب ام پ-2"، 6 مجموعه پدافند موشکی "بوک"، 50 مجموعه موشکی "ایگلا-1" و400 فروند موشک برای آنها و اقلام دیگر را به گرجستان داشته است. در وزارت دفاع اوکراین این اطلاعات را قاطعانه تکذیب می کنند. در این میان یوری یخانوروف وزیر دفاع اوکراین در چارچوب سفر ماه ژوئن خود به تفلیس این مسئله را کتمان نکرد. وی گفت: امسال صدور تسلیحات مورد توجه گرجستان به خوبی انجام می شود. وی تاکید کرد که کییف و تفلیس در این زمینه بر الحاق به ناتو تکیه دارند. یوشنکو و ساآکاشویلی با قصد حاد کردن این اوضاع از پیمان آتلانتیک شمالی می خواهند که هر چه سریعتر این مسئله را حل کند چرا که به اعتقاد کارشناسان اوکراینی مسئله امنیت ملی در میان است. آنها تاکید دارند که روسیه نقش دشمن فرضی اما نام برده نشده را ایفا می کند. در حال حاضر از اوضاع کنونی اوستیای جنوبی میخاییل ساآکاشویلی سود می برد. در بهار یوشنکو نیز در باره تهدید تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین به خاطر اعلامیه های غیر رسمی ولادیمیر پوتین که در برخی از رسانه های گروهی منتشر شده بود، به غرب هشدار داد. روزنامه "2000" اوکراین چنین نتیجه گیری می کند: "در بازی بزرگی که آمریکا و روسیه در قفقاز (منطقه دریای خزر) انجام می دهند، واشنگتن تلاش می کند که توسط اعضای گوام (گرجستان، اوکراین، آذربایجان و مولداوی) نفوذ روسیه را کاهش دهد." در ماه ژوئن یوری یخانوروف نیز توضیح داد که اوکراین و گرجستان در باره تشکیل یگان پاسدار صلح به توافق رسیده اند. در رسانه های گروهی اوکراین به این موضوع بعنوان "جنگ آینده اوکراین و روسیه در قفقاز" نام برده می شود به همین خاطر مردم عادی از این ایده استقبال نمی کنند. میخاییل پاگریبینسکی مدیر مرکز تحقیقات سیاسی کییف معتقد است که اوکراین برای آنکه در منطقه برای روسیه مشکل ایجاد کند به گرجستان سلاح صادر می نماید. وی با اشاره به سخنان مسئولین مبنی بر عدم ممنوعیت بین المللی در خصوص چنین صادراتی خاطر نشان ساخت: "اما یک عرف بین المللی جلوگیری از صدور سلاح به مناطقی که در معرض خطر بالقوه مناقشات نظامی هستند، وجود دارد... حکومت اوکراین به نظر می رسد که معتقد است که هر چه سلاح در گرجستان بیشتر شود ،مشکلات روسیه بیشتر شده و موقعیت برای حکومت اوکراین بهتر خواهد شد". تاتیانا ایوژنکو، "نزاویسیمایا گازیتا"، خبرگزاری «ریا نووستی» روسیه،17 مردادماه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبرگزاري فارس: در پي پيشروي ارتش روسيه، نيروهاي گرجستان براي دفاع از پايتخت كشورشان به سوي تفليس عقب‌نشيني كردند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، دولت گرجستان طي انتشار بيانيه‌اي اظهار داشت: «ارتش اشغالگر فدراسيون روسيه در اين ساعت به قلمرو گرجستان در خارج از مناطق مناقشه‌ آبخازي و اوستياي جنوبي وارد شده‌اند.»
اين بيانيه مي‌افزايد: «ارتش گرجستان براي دفاع از پايتخت عقب‌نشيني را آغاز كرده است و دولت شديداً مداخله بين‌المللي را براي جلوگيري از سقوط گرجستان و همچنين تلفات انساني بيشتر خواستار شد.»
انتهاي پيام/.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام تو اين اخبار چند روز اخير گفتن دوتا جنگنده روسي سقوط كرده كسي مي دونه چه نوع جنگندهاي بوده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جنگنده روسی ساقط شده از انواع سوخو24 ، سوخو25 و میگ29 بوده اند. از آمار واقعی سقوط جنگنده های روسی خبری در دست نیست و ارتش روسیه سقوط تنها چهار جنگنده را تائید کرده است. اما در یک درگیری کم وسعت و پر حجم مانند گرجستان تلفات مهاجم زیاد میشود چون وسعت کشور مدافع کم بوده و بدلیل کثرت نیروهای نظامی امکان تحرکات زیاد وجود ندارد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سي ان ان اعلام كرد كه مردمان اوستيا به يكي از شاخه هاي اصلي زبان فارسي صحبت مي كنند .مي دانيد ما در تاريخ در همين شهر گوري چقدر جنگيده ايم؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مسکو، 21 مرداد، خبرگزاری «ریا نووستی»/ -"دمیتری مدویدیف" رئیس جمهور فدراسیون روسیه روز دوشنبه طی گفتگوی تلفنی خود با "تاریا هالونن" رئیس جمهور فنلاند اظهار داشت که نمایندگان سازمان امنیت و همکاری اروپا باید در منقطه اوستیای جنوبی حضور داشته باشند که در آنجا بدنبال تجاوز گرجستان اوضاع انسانی فاجعه بار است. -رئیس جمهور فدراسیون روسیه در دیدار با روسای احزاب پارلمانی کشور گفت که روسیه عملیات در اوستیای جنوبی که از سوی گرجستان راه اندازی شده است را به "پایان منطقی" می رساند. مدویدیف اعلام داشت: "ما هیچگاه در قفقاز ناظری بیعمل نبوده و نخواهیم بود". -روسای جمهور روسیه و فرانسه روز دوشنبه تلفنی آماده سازی دیدار آتی خود در مسکو را بررسی کردند. -"آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان قصد ندارد دیدار خود از روسیه که برای روز 15 اوت برنامه ریزی شده است را لغو کند و درصدد است که محور گفتگو را حل "بحران قفقاز" قرار دهد. -کمپانی ارمنی-روسی "ارم روس گازپروم" اعلام داشت که گرجستان بدون هشدار عرضه گاز روسیه به ارمنستان را کاهش داده است. -نیروهای گرجی شش توپ به تسخینوالی پرتاب کردند. -کمک های انسانی روسیه به تسخینوالی رسیدند. امروز از اوستیای شمالی حدود 80 خودرو شامل بارهای انسانی به اوستیای جنوبی روانه شدند، امدادگران نیز برای جستجوی افراد زخمی زیر آوار و ویرانه ها به تسخینوالی رسیدند. -"تاتیانا گولیکووا" وزیر بهداشت و توسعه سلامت اجتماعی روسیه اطلاع داد که دوشنبه شب هواپیمایی شامل دارو و تجهیزات پزشکی به اوستیای جنوبی اعزام می شود. -"الکساندر ناویتسکی" دستیار فرمانده پاسداران صلح روسیه اعلام کرد که هواپیماهای نظامی روسیه در حین عملیات تجسس هوایی دو هلیکوپتر گرجی که در پایگاه سناکی قرار داشتند را بمنظور جلوگیری از حمله مجدد به تسخینوالی منهدم کردند. -شورای دائم سازمان پیمان امنیت مشارکتی روز دوشنبه در نشست فوق العاده خود اوضاع بوجود آمده بعلت اقدامات مقامات گرجستان در اوستیای جنوبی را بررسی کرد. طی این نشست شرکت کنندگان با ابراز نگرانی از اوضاع، گام های ممکن برای تثبیت اوضاع را بررسی کردند. -"میخائیل ساآکاشویلی" رئیس جمهور گرجستان در اجلاس شورای امنیت این کشور خطاب به نمایندگان مطبوعات گفت که نظامیان روسیه جاده مرکزی که متصل کننده شرق گرجستان با غرب کشور است را اشغال کرده اند. وی گفت: "ما در برابر یکی از بزرگترین تهدیدات در تاریخ کشور قرار داریم، و صحبت درباره از دست دادن استقلال کشور ماست".

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حمله نيروهاي روسيه هنگام ديدار ساکاشويلي و کوشنر از شهر گوري

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا): تهران - منابع خبري از حمله نيروهاي روسيه به شهر گوري در گرجستان هنگام ديدار ساکاشويلي و کوشنر از آن شهر خبر مي دهند.
به گزارش دوشنبه شب شبکه خبري فرانس 24 انگليسي، امروز هنگام ديدار رئيس جمهور گرجستان از شهر جنگ زده گوري در آن کشور به همراه وزير خارجه فرانسه گارد محافظ اين مقامات به علت حمله هوايي روسها به آن شهر وحشتزده و دستپاچه شدند.
همين منبع خبري نيز در عين حال تاييد کرد شهر گوري عليرغم ادعاهاي قبلي مقامات گرجستان در اختيار نيروهاي گرجي است و هيچ نيروي روس در اين شهر ديده نمي شود.
به گفته فرانس 24 انگليسي، در ادامه ديپلماسي متحرک بين المللي براي پايان دادن به مناقشه گرجستان و روسيه روز سه شنبه رئيس جمهور فرانسه پا جاي پاي وزير خارجه خود گذاشته ابتدا به تفليس و سپس به مسکو خواهد رفت اين اقدام قبل از نشست اضطراري وزراي خارجه اتحاديه اروپا در بروکسل براي واکنش به بحران گرجستان صورت مي گيرد.
اين شبکه خبري از تفليس خبر داد، صدها تن اتباع بيگانه با هر وسيله درصدد خروج از گرجستان هستند امري که به دليل لغو بسياري از پروازهاي خطوط هوايي اروپايي به تفليس عملا با مشکل روبرو شده است.
براساس اين گزارش، بمباران چند نقطه در نزديکي فرودگاه تفليس توسط نيروي هوايي روسيه موجب تشديد وحشت و شتاب اتباع خارجي مقيم گرجستان براي خروج از اين کشور شده است.
آخرين اخبار منتشر شده از تلفات جنگ در گرجستان مبين کشته شدن حداقل دوهزار غيرنظامي گذشته از تلفات نظاميان است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبرگزاري فارس: دبير شوراي امنيت ملي گرجستان دوشنبه اعلام كرد كه ارتش روسيه شهر گوري اين كشور را اشغال كرد و نيروهاي گرجي براي دفاع از پايتخت در نزديك تفليس مستقر شدند. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، "الكساندر لومايا" با بيان اين مطلب گفت: «نيروهاي روسي شهر گوري را اشغال كردند كه در 65 كيلومتري شمال غرب تفليس قرار دارد. اين يك حمله تمام‌عيار است.» لومايا افزود: «نيروهاي نظامي گرجستان براي ترك شهر گوري و سنگربندي در مواضع نزديك "متسختا" دستور دريافت كردند تا از پايتخت دفاع كنند.» "ايگور كناشنكوف"، سخنگوي ارشد نيروهاي زميني روسيه، طي تماس تلفني به خبرگزاري فرانسه گفت كه از سربازان روسي در شهر گوري اطلاع ندارد. گوري درست در جنوب منطقه جدايي‌طلب اوستياي جنوبي قرار داد كه در پي تشديد درگيري‌ نظامي ميان سربازان روسي و گرجي سقوط كرد و به اشغال روس‌‌ها در آمد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.