saman_777

FN SPR

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

توضیحات در مورد سلاح

Name: FN Special Police Rifle - SPR

نوع اسلحه : تک تیرانداز ( اسنایپر )

Type: Sniper Rifle

کالیبر : 51 × 7.62 میلی متر ناتو

Calibers: 7.62x51mm NATO

وزن : 4.9 کیلوگرم ( تا 7.5 بسته به ورژن اسلحه )

Weight: 4.9 kg - 7.5 kg depending on version

طول اسلحه : 1120 میلی متر ( 44 اینچ )

Length: ~1120 mm (44")

طول لوله : 610 میلی متر ( 24 اینچ )

Barrel Length: 24" (610mm)

برد مؤثر : 700 الی 800 متر

Effective range: 700-800 meters

ظرفیت خشاب : چهار فشنگ ( از نوع جعبه ای جدا شونده )

Feed Mechanism: 7.62x51/.308 - 4 rounds in detachable box magazine



این اسلحه برای اولین بار توسط شرکت اف ان هرستال بلژیک (FN Herstal ) ساخته شد ولی امروزه شرکت یو اس ریپیتینگ آرمز ((US Repeating Arms Co (USRAC ) در آمریکا مشغول ساختن آن است . در حال حاضر اداره تجسس فدرال ( اف بی آی ) (Federal Bureau of Investigation (FBI) ) این اسلحه را برای تیمهای تک تیرانداز ( اسنایپر ) خود بکار می گیرد .

مسلح کردن در این سلاح بوسیه عملکرد گلنگدن است و برای هر شلیک باید یک بار گلنگدن را کشید . خشاب معمولی در این اسلحه از نوع پنج تایی جعبه ای جداشونده است ولی در انواعی مدل پنج فشنگی و سه فشنگی متصل نیز وجود دارد . طول اسلحه نیز بسته به طول لوله ممکن است متفاوت باشد و در مدلی که طول لوله 20 اینچ است ، طول اسلحه 5 میلی مترکاسته شده و 1015 میلی متر می شود . ورژنهای مختلف این اسلحه آ1 ، آ1آ ، آ2 ، آ3 ، آ4 و آ5 هستند .

تصویر

تصویر
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت درد نکنه.به نظرم دقت و کالیبر این از SVD بیشتر باشه. luftwaffe :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر خلاف بیشتر اسنایپ های امریکایی این اسنایپ بسیار ساده و در عین حال کار امده.ظرفیت خشاب 5+1 هست(5 گلوله در خشاب 1 گلوله در خزانه)این اسنایپ گلنگدنی هست و غیر اتوماته ولی چون هدف اصلی برای نیرو های پلیس بوده بسیار ایده ال هست و در فاصلحه ی نزدیک به یک سلاح عالی تبدیل می شه.این سلاح با وزن ایده عالی که داره باعث قدرت مانور پذیری بالای اون شده و در عین حال قیمت بسیار کمی داره.کالیبر 7.62 باعث شده تا این اسنایپ بتونه در پلیس ایران بهترین استفاده رو بکنه(کالیبر 7.62 فشنگی ارزان و قوی و فراوان در ارتش ایران هست.)لذا به خاطر داشتن اسنایپی قدرتمند و کم هزینه کمبود این سلاح در پلیس ویژه ایران احساس می شود.(دراگنوف سلاحی جنگی هست و استفاده از اون در مقابل قاچاقچیان صرفه ندارد مخصوصا در برابر گروگان گیری ها. ممنون تفصیر توسط saman_777

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ر خلاف بیشتر اسنایپ های امریکایی این اسنایپ بسیار ساده و در عین حال کار امده.ظرفیت خشاب 5+1 هست(5 گلوله در خشاب 1 گلوله در خزانه)این اسنایپ گلنگدنی هست و غیر اتوماته ولی چون هدف اصلی برای نیرو های پلیس بوده بسیار ایده ال هست و در فاصلحه ی نزدیک به یک سلاح عالی تبدیل می شه.این سلاح با وزن ایده عالی که داره باعث قدرت مانور پذیری بالای اون شده و در عین حال قیمت بسیار کمی داره.کالیبر 7.62 باعث شده تا این اسنایپ بتونه در پلیس ایران بهترین استفاده رو بکنه(کالیبر 7.62 فشنگی ارزان و قوی و فراوان در ارتش ایران هست.)لذا به خاطر داشتن اسنایپی قدرتمند و کم هزینه کمبود این سلاح در پلیس ویژه ایران احساس می شود.(دراگنوف سلاحی جنگی هست و استفاده از اون در مقابل قاچاقچیان صرفه ندارد مخصوصا در برابر گروگان گیری ها.

سامان جان ممنون از مطلبت البته این سلاح کاربرد جنگی هم داره
مهم نیست سلاح شما اتوماتیک یا غیر اتوماتیک باشه مهم کاربرده
مثلا در بسیاری از پلیسهای دنیا من جمله المان از PSG-1 و MSG-90 استفاده میشه در صورتی که اینها عملا سلاح جنگی هستند
و حتی پلیس روسیه از SVD استفاده می کنه
همونطور که پلیس امریکا در موارد خاصی از M-107 با کالیبر 50 استفاده می کنه
پس زیاد در این مورد سخت نگیر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بله از کالیبر 50. برای زدن گروگان گیر یا هرچی پشت دیوار و... استفاده می شه ولی سنگینی این اسلحه ها یه کمی سرعت نیرو رو کم می کنه.کالیبر 50. اصولا باید درازکش زده بشه با نشسته هم می شه ولی دقتش کمتر می شه.فرض کنید یه گروگان گیری اتفاق افتاده شما هم رئیس گروه و من هم اسنایپر من در محل با یک اسنایپ کالیبر 50. 8 -9 کیلویی در پشت بام یک خانه جای میگیرم گروگان فرض بر این که در طبقه ی روبروی من هست و من اونا در تیر راس دارم.ناگهان گروگان گیر به هر علتی مجبور می شه که بره طبقه ی بالاتر یه پشت بام.اون موقع من چاره ای ندارم جز این که من هم برم رو یه ساختمان بلند تر حالا بیا و دوربین 1 چشمی جمع کن پایه ها رو ببند 9 کیلو اسلحه رو هم باخودت این ور و اون ور کن.و در اخر گروگان می میره!! icon_cool حالا به جاش من این دفعه یه اسلحه ی 5 کیلویی یعنی همین اسلحه رو با خودم می برم.دوباره گروگان گیر می ره طبقه ی بالا حالا من به خاطر وزن کم و کوچکی این اسلحه سریع می دوم و می روم بالا ی یک ساختمان دیگر. ضمن این که امکان شلیک دقیق نشسته و تقریبا ایستاده رو دارم.نتیجه این که گروگان زنده می مونه. :| در کل اگه من باشم از کالیبر.50 در معموریت هایی استفاده می کنم که امکار فرار نباشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بچه ها به نظر شما اشكالش چيه كه برا خاطر افزايش برد اينگونه سلاحها مخصوصا اين مورد به جاي استفاده از لوله به اين بلندي از فشنگهاي قويتري استفاده بكنن اينجور مانور پذيري و حمل و نقل اون راحت تر ميشه
يه مورد ديگه تا حالا ديده شده كه براي استفاده از تفنگ برنو مخصوصا لوله كوتاه و متوسط اون از دوربين استفاده بشه ؟ كسي ميدونه
خداييش اسلحه خوش دست و قوي و دقيقيه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين نوعل سلاح ها فقط به درد ماموريت هاي پليسي يا در ماموريت هاي شناسايي براي هدف قرار دادن افراد رده بالاي دشمن كاربرد داره . كاربرده جنگي و در ميدان جنگش خوب نيست .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کاربرد این سلاح هم جنگی نیست و در گروه های پلیسی استفاده می شه.

خطاب به جناب مالک عزیز این که به همین دلیل شما لوله هایی با سایز های مختلف و قابل جداشدن برای کارهای مختلف ساختن.ولی درباره ی قوی تر کردن گلوله:

گلوله قویتر=لگد بیشتر=زودتر گیرکردن و خراب شدن اسلحه=وزن مهمات بیشتر=دقت کمتر=قیمت بیشتر گلوله=کارایی کم تر.

فکر کنم این نیم خط دلایل خوبی باشه.ولی درسته در بعضی از موارد از لوله ی کوتاه و گلوله ی قوی تر استفاده می شه مثل بعضی از رولورها.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر کاملا منطقی می آید ولی در فیلم شوتر بازیگر فیلم یک سلاح شبیه این داشت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ icon_razz

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.