hans

اس.آ Sturmabteilung S.A

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[align=center]تصویر[/align]
[align=center]تصویر[/align]

Sturmabteilung (اشتورم ابتیلونگ) به اختصار SA یک گروه نظامی بود به نام ((گروه یورش)). این گروه یکی از کلیدهایی بود که برای رسیدن هیتلر به قدرت در سال 1930 نقش بازی کرد.مردان اس. ا اغلب به نام قهوه ایی ها شناخته می شدند که این به خاطر رنگ یونیفرم انها بود و این انها را از اس اس ها تمیز می داد.این پارچه و رنگ به این دلیل برای اس ا انتخاب شد که دسته های بزرگی از انها دارای قیمتی ارزان بعداز جنگ اول جهانی بودند.
این رنگ و پارچه در افریقا هم به خدمت گرفته شده بود.
اس ا اولین گروه نظامی نازی ها بود که فعالیت کرد وبه عنوان یک گروه شبه نظامی گسترش یافت.انها برای رسیدن هیتلر به قدرت خیلی تاثیر گذار و مهم بودند تا اینکه بعد از شب معروف ((شب قداره ها))اس اس ها جایگزین انها شدند.
اس ا سازمانی بود که از جوخه هایی با سربازان کم تعداد تشکیل شده بود. اکثر عضوهای ان اراذل و اوباش وافراد بی کار و سربازان جنگ اول بودند که در خیابانها ولو بودند. در اصل انها چماق نازیها قبل از رسیدن به قدرت بودند که به وسیله ی انها جاهایی که نیاز بود را به اشوب می کشیدند و یا افرادی را به دستور حزب ترور می کردند.

تصویر

یکی از طرفداران وفادار به هیتلر به نام ارنست روهم این جوخه ها را به وجود اورد. روهم که سربازی حرفه ای وکارازموده وصاحب مدال از جنگ جهانی اول بود که 'گفته می شد روهم یک همجنس باز بوده است., او جوخه ای از سربازان جان سخت سابق به نام ((گروه تهاجم)) تشکیل داد. انان مانند سربازان رسمی اموزش و مشق نظامی می دیدند و از سوی هواداران نازی در درون ارتش المان مخفیانه مسلح می شدند.هیتلر به افراد اس ا افتخار می کرد و لاف می زد که انها ((مثل سگ تازی چابک,مثل چرم مقاوم,وهمچون فولاد کروپ سخت اند)).به موازات رشد جنبش نازی,افراد اس.ا به خاطر تاکتیک هایشان هرچه بیشتر هراس انگیز شدند.انها به هیچ وجه محافظان معمولی نبودند,چون در روش برخوردشان با کسانی که پیشوا یا همراهانش را هو می کردند کم تر ظرافت یا نزاکت وجود داشت.ان ها به سرعت وارد جمعیت می شدند,به سوی مزاحمین راه می گشودند و انها را به قصد کشت می زدند.هیتلر در موردشان نوشته: ((انها از همان ابتدا از این نقطه نظر اموزش دیده و اماده شده بودند که ترور را تنها با ترور می توان درهم شکست...ومادامی که عقل خاموش است و خشونت حرف اخر را می زند,بهترین سلاح دفاعی در حمله نهفته است.))


تصویر
ارنست روهم

تصویر
هیتلر و تعدادی از اعضای اس.ا

و انها هر روز با شدت فزاینده ای دست به حمله می زدند. وقتی هم مزاحم و اخلالگری وجود نداشت,کسان دیگری را می یافتند که مورد تهدید قرار دهند.یهودیان یک اماج مورد توجه بودند_اماجی که هیتلر در هر سخنرانی اش به انها انگ میزد که ریشه ی تمام پلیدی هایی هستند که پدر المان را در اورده است.((یهودیان درنده خویی بی نظیری را تجربه کردند:کنیسه ها مورد بی حرمتی قرار می گرفتند,ویهودیان را در خیابانها کتک می زدند.افراد اس ا در ابجو فروشی ها گشت می زدند,با صندوقهایی که روی انها نوشته شده بود:به قتل عام یهودیان کمک کنید.))
یک بار در 1921 هیتلر شخصا گروه حمله ی خود را در هجوم به اجتماعی که قرار بود یک ((فدرالیست)) باوارایی(مکانی بین مرز المان و اتریش,زادگاه و دوران کودکی هیتلر) به نام بالرشتت(ballerstedt) در ان نطق کند,رهبری کرد و بالرشتت را کتک زدند. به همین سبب هیتلر به 3 ماه حبس محکوم شد که یک ماه ان را کشید. این نخستین بار بود که هیتلر به زندان می رفت واز ان تقریبا بصورت یک شهید و وجیه المله تر از همیشه بیرون امد.هیتلر با تفاخر به پلیس گفت که ((بسیار خوب است.ما انچه را که می خواستیم کردیم.بالرشتت نطق نکرد.)) همانگونه که هیتلر چند ماه پیش در یکی از میتینگهای حزب خود گفته بود: ((در نهضت ناسیونال سوسیالیسم در اینده بیرحمانه و اگر لازم شود بزور مانع برگزاری تمام اجتماعات یا سخنرانیهایی خواهد شد که احتمال می رود افکار و اذهان هموطنان ما را مغشوش کند.))

تصویر
هیتلر.اس.ا.وهیملر در جلوی تصویر

این سازمان چند صد هزار عضو داشت که امار ان در سال 1934 ,3 میلیون نفر بود.وظیفه این سازمان محافظت اجتماعات حزب نازی,بر هم زدن اجتماعات احزاب دیگر و به طور کلی ترساندن و ارعاب مخالفان هیتلر بود.بعضی از رهبران اس ا این امید را نیز در دل می پروراندند که وقتی هیتلر به قدرت رسد تشکیلات انها جانشین ارتش منظم شود. برای این که زمینه ی این کار فراهم گردد,اداره ی مخصوصی به نام ((وزارت جنگ سیاسی)) (wehrpolitische amt( تحت نظر ژنرال فرانتس ریتر فن اپ تشکیل شد. دوایر پنجگانه ی این اداره به مسائلی از قبیل سیاست دفاع خارجی و داخلی,قوای دفاعی, نیروی دفاعی بالقوه مردم و ... می پرداختند.ولی پیراهن قهوه ایهای اس ا هرگز چیزی بیش از اراذل و اوباش رنگارنگ نشدند.

تصویر

تصویر

.بسیاری از رهبران درجه ی اول ان و قبل از همه روهم رئیس کل اس ا امردبازان مشهور بودند. ستوان ادموند هاینس (Edmund Heines) که ((اس.ا))ی مونیخ را رهبری می کرد نه تنها امردباز بلکه ادمکش نیز بود و به همین جرم محکوم و زندانی شده بود.این دو تن و دهها تن دیگر از رهبران پیراهن قهوه ایها با یکدیگر نزاع و ستیزه هایی می کردند که فقط مردان دارای تمایلات جنسی غیر طبیعی با حسادتهای خاص خود می توانند چنین مبارزاتی کنند. هیتلر برای انکه گروه مطمئن تری در دسترس خود داشته باشد,((اس.اس))(schutz staffel) را تشکیل داد و به اعضای ان جامه های متحدالشکل سیاه پوشانید,شبیه لباسی که فاشیستهای ایتالیا می پوشیدند و انان را وا داشت به شخص او سوگند وفاداری ویژه ای یاد کنند.برای شناخت اس اس ها به لینک زیر مراجعه فرمایید.

http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=5566#46139

تصویر

تصویر
رژه ی اس.ا

رهبر اس ا را Oberster SA-Führer می نامیدند.
در پایین نام رهبران انها را میبینید. ولی در درستی انها شک دارم.
* Emil Maurice (1920–1921)
* Hans Ulrich Klintzsche (1921–1923)
* Hermann Göring (1923)
* None (1923–1925)
* Franz Pfeffer von Salomon (1926–1930)
* Adolf Hitler (1930–1945)

تصویر
علامت S.A ها.

بعد از به قدرت رسیدن هیتلر , سران اس.ا در رویای به دست اوردن قدرت بیشترو جایگزین ارتش المان شدن بودند.ارنست روهم با این لاف زنی اش که پس از ان که المان به یک دولت نازی تبدیل شد,اس .ا ارتش جدید را شکل خواهد داد,کمکی به اوضاع نمی کرد. این خواست موجب ناراحتی و نفرت سران ارتش شده بود.اس.ا خودش مثل یک ارتش رفتار میکرد و کم مانده بود که مسئولیت های سربازان حرفه ای را برعهده گیرد. به همین منظور هیتلر به فرماندهان براشفته ی ارتش اطمینان داد که همچین اتفاقی نخواهد افتاد.او قول داد که ارتش المان به عنوان نیروی رزمی المان دست نخورده باقی خواهد ماند.او به حمایت این فرماندهان احتیاج داشت و همین طور از قدرت این سازمانکه هر روز بیشتر می شد جلوگیری کرده و خود را از شر این ها برهاند.چون دیگر به این صورت به کار نمی امدند و اس اس برای حفاظت شخصی و حزبی خیلی بهتر بود. اس اس از مردانی قوی و ثابت قدم در اندیشه نازی تشکیل شده بود نه مثل اس ا ازافرادی بی بندو بار واراذل. دیگر تاریخ مصرف اس ا به سر امده بود.هیتلر برای اثبات صداقت خود,دستور حرکتی را به نشانه ی حسن نیت صادر کرد: گونه ای قربانی کردن خونین که در تاریخ به ((شب قداره ها)) معروف شد.
هیتلر به هیملر و گورینگ گفت لیستی از فرماندهان اس.ا تهیه کنند.افزون بر ان ,هیتلر فهرست خودش را از افرادی در درون یا بیرون حزب نازی که زمانی اورا به خشم اورده یا در حقش بی انصافی کرده بودند گرد اورد.این فهرستها در اختیار جوخه های اس اس قرار گرفت.اس اس ها در شب 30 ژوئن با علامت هیملر پاکسازی را اغاز کردند.

تصویر

تصویر
طراحان نقشه این قتل عام:هیتلر.گورینگ.گوبلس و هس . فقط هیملر معلوم نیست.

از 30 ژوئن تا 2 ژوئیه 1934 پاکسازی ادامه داشت.اس اس ها در سراسر المان به خانه های اعضای اس.ا حمله کردند,انها را از رختخواب بیرون کشیدند و به داخل خیابان بردند.تنها در برلین 150 رهبر اس.ا بازداشت و به زیرزمین مدرسه ای قدیمی در بیرون شهر برده شدند و در انجا هیملر با دقت نام انها را با فهرست اصلی چک کرد.افراد اس.ا را در گروههای چهار نفره از زیرزمین بیرون می اوردند و وادارشان می کردند کت و شلوار و پیراهنشان را در اورند و یک مرد اس اس روی سینه ی هر کدام با ذغال یک نشانه می کشید.سپس جوخه ی اتش که از هشت مرد اس اس تشکیل شده بود زندانیان را تیرباران می کرد.پیکرها را بار یک کامیون حمل گوشت می کردند و به دهکده ی کوچکی در یک مایلی می بردند و در انجا می سوزاندند.وقتی هرگروه از اجساد انتقال می یافت,گروه دیگری از زندانیان را از زیرزمین بالا می اوردند و تیر باران ادامه داشت.
تاریخ نگاران در مورد تعداد افرادی که در این 2 روز کشته شدند اختلاف نظر دارند. اختلافات از چند صد تا 2 هزار نفر متفاوت است.بسیاری را تیرباران کردند و دیگران را تیم های اس اس سر بریدند یا خفه کردند.
بدین ترتیب هیتلر به همراه هیملر و گورینگ با گشتن رهبران اس.ا خود را از شر انها راحت کردند.همان کسانی که به هنگام به زور باز کردن راه خود به سوی قدرت, به انها تکیه کرده بود و بهشان افتخار می کرد. این حرکت با تشکر سران ارتش روبه رو شد و باعث تمایل بیشتری برای پشتیبانی شد.
شاهدان این قتلها بعد ها می گفتند خیلی از این افراد نمی دانستندچرا دارند انها را می کشند و نمی دانستند که به دستور هیتلر این اتفاق می افتد, خیلی از انها برای ابراز وفاداری به پیشوا هنگام اعدام فریاد می زدند: هایل هیتلر.




[align=center]تصویر[/align]



استفاده از مطلب بدون ذکر نام مولف و گرداورنده و سایت میلیتاری مجاز نیست.

:|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جالب بود در مورد نئو نازی هم چيزي مي‌دونيد؟ اگه در مورد گوبلز هم مطلب بزاريد ممنون ميشم :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مطالب که زیاد دارم. ولی طرفدار نداره. در صورتی که تاریخ برای عبرت هست. خیلی از اتفاقات در تاریخ تکرار میشه. کلا موضوعی مثل جنگهای جهانی که خودم علاقه دارم نسبت به موضوعات دیگه خواننده ی کمتری داره.وقتی که مطالب علمی نظامی که دوستان از جمله خود شما قرار می دهید مخاطبین کمتری داره. موضوعات جنگ جهانی که از مسائل دیگه به طور طبیعی دارای مخاطب کمتری هستند در اینجا امار مخاطبینش پایین می اید. ولی موضوعاتی مثل اخبار و تهدیدها و کلا تاپیکهای که ارزش علمی ندارند دارای مخاطب زیادی هستند.و همیشه تو صفحه ی اول باقی می مانند. ولی مطالبی به عنوان مثال مقاله ایی که اقای فلانکر داده بود در مورد جنگ الکترونیک که دارای ارزش زیادی بود و زحمت زیادی برایش کشیده شده بود در عرض 10 دقیقه می رفت پایین. :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هانس عزیز مطلب خیلی مفید و جالبی بود. بیچاره ها با دستور فردی کشته شدن که تا لحظه مرگ اسمش رو برای اثبات وفاداری فریاد میزدند! :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مطالب که زیاد دارم. ولی طرفدار نداره. در صورتی که تاریخ برای عبرت هست. خیلی از اتفاقات در تاریخ تکرار میشه. کلا موضوعی مثل جنگهای جهانی که خودم علاقه دارم نسبت به موضوعات دیگه خواننده ی کمتری داره.وقتی که مطالب علمی نظامی که دوستان از جمله خود شما قرار می دهید مخاطبین کمتری داره. موضوعات جنگ جهانی که از مسائل دیگه به طور طبیعی دارای مخاطب کمتری هستند در اینجا امار مخاطبینش پایین می اید. ولی موضوعاتی مثل اخبار و تهدیدها و کلا تاپیکهای که ارزش علمی ندارند دارای مخاطب زیادی هستند.و همیشه تو صفحه ی اول باقی می مانند. ولی مطالبی به عنوان مثال مقاله ایی که اقای فلانکر داده بود در مورد جنگ الکترونیک که دارای ارزش زیادی بود و زحمت زیادی برایش کشیده شده بود در عرض 10 دقیقه می رفت پایین. :mrgreen:

زیاد مهم نیست ! من هم اوایل کمی ناراحت می شدم ولی جور دیگری هم میشه به قضیه نگاه کرد ! مثلا من وقتی بدونم حتی یک نفر هم مقالم رو می خونه و چیزی یاد میگیره باز هم اون مقاله رو ارسال می کنم .
.در ضمن مقاله بسیار جالبی بود
راستی در مورد OSS هم مطلبی داری ؟
اگر داری ارسال کنی ممنون میشم :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون .خسته نباشي كامل و جامع بود اگر كسي كمي با دقت همين موضوع هاي تاريخي بخونه خيلي چيزها در مورد زمان حال دستگيرش ميشه و نتيجه خيلي از رفتار ها رو ميتونه بينه چه چيزي خواهد بود!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.