Electro_officer

سری ناو‌های محافظ NANSEN CLASS FFG

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

تصویر
حوالی سال 2000 همزمان با فعالیت‌های اسپانیا جهت ساخت ناوهای کلاس Bazan نروژ مذاکراتی را با اسپانیا و ایالات متحده جهت ساخت ناو‌های محافظ مجهز به سامانه‌ی AEGIS آغاز کرد. نروژ خواستار تولید ناوی بود قدرت بیشتری داشته باشد و توانایی مقابله با زیردریایی‌های دشمن را داشته‌باشد. پس از ساخت این ناوها نروژ چهارمین کشور مجهز به سامانه‌ی آمریکایی AEGIS بعد از آمریکا، ژاپن و اسپانیا می‌شد.
نتیجه‌ی مذاکرات نروژ با ایالات متحده و اسپانیا ناوهای محافظ کلاس Nansen شد. ساختار اصلی این کلاس ناو بر اساس Bazan اسپانیایی است.
ناو اول با نام F 310 Fridtjof Nansen در ژوئن 2004 مشغول خدمت شد، ناو دوم و سوم با نام F 311 Roald Amundsen و F 312 Otto Sverdrup در می 2004 به آب انداخته شدند؛ دو ناو دیگر از این کلاس در دست ساختند.
این ناو جهت دفاع هوایی از سیستم AEGIS AN/SPY-1F بهره می‌برد اما جهت مبارزه با اهداف زیرسطحی از سیستم CAPTAS Mk 2 V1 به همراه رادار سونار چندلایه و سونار Spherion MRS 2000 استفاده می‌کند. همچنین این کلاس ناو دارای هلیکوپتر NH-90 جهت مقابله با زیردریایی‌ها می‌باشد.
علاوه‌بر این ناوهای این کلاس مجهز به تسلیحات دیگری نیز می‌باشند. مقرهای اژدر Mk-46، 8 سلول شلیک عمودی قسمت جلوی ناو دارای 32فروند موشک Sparrow، و یک توپ با نواخت بالای 76میلیمتری، ناو را جهت مقابله با واحدهای دشمن یاری می‌کنند.
( تو این ناو بیشتر به سیستم ضد‌زیردریایی اهمیت داده‌شده. به نظر شما نروژ برای مقابله با تهدید کدوم کشور
این ناو رو ساخته؟)
تصویر
مشخصات:
طبقه‌بندی: FFG
طول: 133متر
عرض: 17متر
آبخور: 5متر
دیسپلیسمنت (وزن): 5200تن
پیشران: 1 GE LM2500, CODAG; two shafts
سرعت: بیش از 29گره‌دریایی
برد عملیاتی: 4500مایل دریایی (20گره)
خدمه: 146 نفر
بالگرد: یک فروند NH-90
حس‌گرها:
AN/SPY-1F Radar
CAPTAS Mk 2 V1, Spherion MRS 2000 Sonars
تسلیحات:
هشت سلول شلیک عمودی Mk-41 مجهز به 32 فروند موشک ESSM
8 موشک سطح به هوای NSM
یک توپ 76 میلیمتری DP
شش مقر اژدر Mk-46 LW
تعداد ناوهای این کلاس: 5فروند
Fridtjof Nansen F 310
Roald Amundsen F 311
Otto Sverdrup F 312
Helge Ingstad F 313
Thor Heyerdahl F 314
تصویر
تصویر
تصویر
منبع:
http://www.jeffhead.com/aegisvesselsoftheworld/aegis.htm
اخطار!
استفاده از مطلب بدون ذکر نام مترجم و سایت میلیتاری مجاز نیست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون از زحمتت..به نظرم نروژ برای مقابله با روسها این ها رو مسازه.مثل بقیه اروپایی ها. :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر من و در پاسخ به سوال پایانی شما :

جدیداً بعضی کشورها به قطب شمال علاقه زیادی پیدا کردند و روسیه نیز فعالیت زیردریایی ها و ناوهای خود را در دریای بارنتز و دریای نروژ افزایش داده است که موجب نگرانی مقامات نروژی شده است .

به همین دلیل است که نروژ از چند سال پیش عاشق زیردریایی و ناوهای ضد زیر دریایی شده . :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چند تا نکته :

1) این ناو مجهز به 4 ژنراتور سری 900 کیلو واتی است . حدس بزنید ساخت کجاست ؟ شانگهای چین !
یک موتور الکتریکی 1 مگاواتی هم برای مواقع ضروری پیش بینی شده است .

2) Helge Ingstad F 313 تا حداکثر یک ماه تحویل داده میشه . Thor Heyerdahl F 314 هنوز در دست ساخته و قراره در سال 2010 به آب انداخته بشه .

3) این ناو در زمان صلح به خدمات پزشکی دریایی ارائه میدهد .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فكر نميكنم نروژي‌ها حريف قدري براي روسيه باشن ولي اگه اروپاييها متحد بشند اونوقت براي روسيه دردسرساز ميشن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

babakim1
این ناو مجهز به 4 ژنراتور سری 900 کیلو واتی است .

ببخشيد مي شود توضيح دهيد 4 ژنراتور سري دارد يعني چي peace_sign

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با اين قدرتي كه روسيه داره فكر نكنم از دست اروپا كاري بر بياد البته اگه آمريكا همراه اروپا باشه اوضاع يه كوچولو فرق ميكنه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

babakim1
این ناو مجهز به 4 ژنراتور سری 900 کیلو واتی است .

ببخشيد مي شود توضيح دهيد 4 ژنراتور سري دارد يعني چي peace_sign


دوست خوب ، من رشتم مثل شما برق قدرت نیست ولی چشم توضیح میدم . ( خیلی خلاصه )

ما چهار نوع ژنراتور داریم : 1) شنت یا موازی 2) سری 3) کمپوند 4) سنکرون

ژنراتور سری : در اين مولد آرميچر با سيم پيچ تحريك به صورت سري قرار مي گيرد ، لذا سيم پيچ تحريك بايد داراي مقاومت كمي باشد زيرا جريان آرميچر تماماً از سيم پيچ تحريك عبور مي كند و مقدار آن زياد است پس بايستي سطح مقطع هادي هاي سيم پيچ تحريك زياد باشد و چون جريان تحريك اين مولد زياد است پس براي ايجاد آمپر دور مناسب نيازي به تعداد دور بالا نخواهيم داشت .
بنابراين مقاومت سيم پيچ تحريك سري كم بوده و افت ولتاژ در اين سيم پيچ ناچيز است و اين خاصيت مولد تحريك سري مي باشد .چون در اين مولد سيم پيچ تحريك با آرميچر سري مي شود بنابر اين جريان آرميچر و جريان تحريك و بار با يكديگر برابر مي باشند .

از ژنراتورهای سری هرگز نمیتوان به عنوان منبع یک ولتاژ استفاده نمود ، چون تغییرات ولتاژ آن زیاد است . ولی کابردهای جالبی میتواند داشته باشد . از این ژنراتور در جوشکاری و به عنوان تقویت کننده متصل به خط جریان که اثر افت اهمی خط را خنثی میکند ، استفاده میگردد و در واقع اصلاح کننده ژنراتور اصلی است .

اگه کم و کسری بود خودت کامل کن ، استاد

موتور اصلی این ناو CODAG است که از یک موتور ترکیبی دیزل و بنزینی استفاده میکنه . GE LM 2500 هم یک نوع ژنراتور کمپوند هواپیمای تغییر شکل یافته برای استفاده در ناو با قدرت 19.2 مگا وات. دو موتور براوو دیزلی 4.5 مگاواتی .
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

babakim1
این ناو مجهز به 4 ژنراتور سری 900 کیلو واتی است .

ببخشيد مي شود توضيح دهيد 4 ژنراتور سري دارد يعني چي peace_sign


دوست خوب ، من رشتم مثل شما برق قدرت نیست ولی چشم توضیح میدم . ( خیلی خلاصه )

ما چهار نوع ژنراتور داریم : 1) شنت یا موازی 2) سری 3) کمپوند 4) سنکرون

ژنراتور سری : در اين مولد آرميچر با سيم پيچ تحريك به صورت سري قرار مي گيرد ، لذا سيم پيچ تحريك بايد داراي مقاومت كمي باشد زيرا جريان آرميچر تماماً از سيم پيچ تحريك عبور مي كند و مقدار آن زياد است پس بايستي سطح مقطع هادي هاي سيم پيچ تحريك زياد باشد و چون جريان تحريك اين مولد زياد است پس براي ايجاد آمپر دور مناسب نيازي به تعداد دور بالا نخواهيم داشت .
بنابراين مقاومت سيم پيچ تحريك سري كم بوده و افت ولتاژ در اين سيم پيچ ناچيز است و اين خاصيت مولد تحريك سري مي باشد .چون در اين مولد سيم پيچ تحريك با آرميچر سري مي شود بنابر اين جريان آرميچر و جريان تحريك و بار با يكديگر برابر مي باشند .

از ژنراتورهای سری هرگز نمیتوان به عنوان منبع یک ولتاژ استفاده نمود ، چون تغییرات ولتاژ آن زیاد است . ولی کابردهای جالبی میتواند داشته باشد . از این ژنراتور در جوشکاری و به عنوان تقویت کننده متصل به خط جریان که اثر افت اهمی خط را خنثی میکند ، استفاده میگردد و در واقع اصلاح کننده ژنراتور اصلی است .

اگه کم و کسری بود خودت کامل کن ، استاد

موتور اصلی این ناو CODAG است که از یک موتور ترکیبی دیزل و بنزینی استفاده میکنه . GE LM 2500 هم یک نوع ژنراتور کمپوند هواپیمای تغییر شکل یافته برای استفاده در ناو با قدرت 19.2 مگا وات. دو موتور براوو دیزلی 4.5 مگاواتی .

بابك جان دستت درد نكه ببينم تو رشتت چيه! آش رشته!؟ :lol:
تو موارد خاص اطلاعات خوبي داري. :oops:
ازت دعوت ميكنم در مورد اين ناو هم اطلاعات بدي و بهره‌مندمون كني :rose: لينك:
http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=5610

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ما چهار نوع ژنراتور داریم : 1) شنت یا موازی 2) سری 3) کمپوند 4) سنکرون

دوست عزيز اطلاعات شما خوب است ولي بهتر بود از اول ذكر مي كرديد :
این ناو مجهز به 4 ژنراتور DC سری 900 کیلو واتی است .
من يك لحظه حواسم جاي ديگر رفت چون ما در صنعت بيشتر ژنراتور ac سنكرون داريم كه بصورت مستقل يا موازي با شبكه در حال كار هستند و اصولا ژنراتور هاي dc در كاربرد هاي خاص همانطور كه شما هم اشاره كرديد استفاده مي شود.
من تقسيم بندي شما را به اين شكل تصحيح مي كنم:
انواع ژنراتورهاي dc :
1- تحريك جداگانه : در اين ژنراتورها ولتاژ تحريك از طريق باطري يا مبدل AC/DC تامين مي شود.
2- تحريك خودي : در اين حالت سيم پيچ تحريك با سيم پيچ آرميچر به نحوي اتصال دارد و آرميچر تغذيه تحريك را به عهده مي گيرد. و انواع زير تقسيم مي شود:
شنت يا موازي
سري
كمپوند (شنت بلند - شنت كوتاه)
ژنراتور هاي AC :
ژنراتور سنكرون

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ما چهار نوع ژنراتور داریم : 1) شنت یا موازی 2) سری 3) کمپوند 4) سنکرون

دوست عزيز اطلاعات شما خوب است ولي بهتر بود از اول ذكر مي كرديد :
این ناو مجهز به 4 ژنراتور DC سری 900 کیلو واتی است .
من يك لحظه حواسم جاي ديگر رفت چون ما در صنعت بيشتر ژنراتور ac سنكرون داريم كه بصورت مستقل يا موازي با شبكه در حال كار هستند و اصولا ژنراتور هاي dc در كاربرد هاي خاص همانطور كه شما هم اشاره كرديد استفاده مي شود.
من تقسيم بندي شما را به اين شكل تصحيح مي كنم:
انواع ژنراتورهاي dc :
1- تحريك جداگانه : در اين ژنراتورها ولتاژ تحريك از طريق باطري يا مبدل AC/DC تامين مي شود.
2- تحريك خودي : در اين حالت سيم پيچ تحريك با سيم پيچ آرميچر به نحوي اتصال دارد و آرميچر تغذيه تحريك را به عهده مي گيرد. و انواع زير تقسيم مي شود:
شنت يا موازي
سري
كمپوند (شنت بلند - شنت كوتاه)
ژنراتور هاي AC :
ژنراتور سنكرون


بلاخره شما در این ضمینه استاد هستید و باید هم اطلاعات شما خیلی کاملتر از اطلاعات بنده باشد . سعی میکنم در این ضمینه بیشتر مطالعه کنم .

از زحمات شما ممنونم .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.