امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

آقایون عزیز من با شما به بی احترامی صحبت نکردم که تو میگی اگه درست صحبت می کردی درست جوابتو میدادم!

متنی که من نوشتم جنبه طنز داشت نه جدی وگرنه خودم میدونم امیر جان کتبی صحبت نمی کنن !!

من متاسفانه مدیر نیستم و من هم واقعا متاسفم که تو این سایت مطالب رو مدیران سایت انتخاب می کنن و بقیه باید نظر بدن وگرنه من جواب شما رو میدادم .

تو واقعا فکر می کنی صاعقه با اف-18 برابره و اصلا جلوی اف -18 شانسی داره .
اف-18 تا چند سال دیگه جای خودش رو به اف-35 میده . یعنی حتی اف-18 هم دیگه برای اونه جوابگو نیست .
تو یه عکس از صاعقه به من نشون بده که داره مهمات پیشرفته شلیک می کنه .
فکر می کنی علت برتری نیروی هوایی ایران بر نیروی هوایی عراق در جنگ تحمیلی ایمان بود؟ فکر می کنی اگه اراده کنی کتاب بنویسی با خودکار بدون جوهر میشه کتاب نوشت . حالا هرچی هم که اراده قوی باشه .
تا حالا تاریخ خوندی ؟
میدونی چندتا جنگ رو ایران به خاطر توپ و تفنگ سر پر از ترکها باخت و یا با همین توپ و تفنگ به هندی ها پیروز شدیم.
فکر کردی طالبان بی ایمان بودن؟ اونها خوارج هستن یعنی خیلی دوآتیشه تر از ما هستن . بودجه دفاعیشون هم کم نبوده . قاچاق مواد مخدر به شدت براشون درامد داشت .
فکر می کنی با آرپی جی و تاو میشه تانک آبرامز رو زد ؟ اگه میشد مطمئن باش تو عراق قتلگاه راه میانداختند.
میدونی APTS چیه و الان وضعیت عملیاتیش به چه صورته ؟
نگو تو لبنان مال اسرائیل رو زدیم . که اونجا شرایط منطقه ایش فرق داشت . مناطق کوهستانی و صعب العبور که یگانهای زرهی باید از بین کوهها رد میشدن . اما اگه قرار باشه با آمریکا بجنگیم باید دو دستی خوزستان و تمام شهرهای ساحلی و پست ایران رو تقدیمشون کنیم .
آیا با پدافند برد متوسط ساخت دهه 60-70 هواپیماهایی که از آخرین فن آوری های بروز دنیا استفاده می کنن و در ارتفاع بالای جو پرواز میکنن رو میشه منهدم کرد ؟
حالا کسی که پشت اون نشسته با ایمان باشه یا نه
فکر می کنی اگه یکی از سلاحها موثربود مسئولین این نظام مدام از نیروی شهادت و شهادت طلب صحبت می کردن .

در پاسخ به اون رفیقمون هم بگم درسته که من نرفتم دانشکده افسری اما مطمئنم اطلاعاتم اونقدر هست که فرق ممکن رو از غیر ممکن تشخیص بدم .
در ضمن اینقدر فونیکس ، فونیکس نکنید . کسی فیلمی چیزی از شلیک و اصابت یه موشک مثل فونیکس دید مارو خبر کنه .

اگه توهینی شده ببخشید و اگه میخواید جواب بدید و بگید اطلاعات نظامیتون کم نیست از جملات " من واقعا برات متاسفم " و ... استفاده نکنید دلیل علمی بیارید .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
وی پیش از پذیرفتن مسئولیت معاونت هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش، مدیر جنگال معاونت عملیات نهاجا و همچنین [b]معاون اطلاعات نهاجا[/b] بوده است.
[/quote]
بدون شرح...!

[b]در مورد جنگنده صاعقه: [/b]
[align=justify]مگر چقدر اطلاعات راجع به اين جنگنده منتشر شده است؟ اصلا يكي از دوستان اطلاعات رسمي منتشر شده در مورد صاعقه (منظور فقط اين چند فروند ساخته شده نيست، بلكه برنامه هاي آينده آن و ارتقاهايي كه قرار است صورت بگيرد و ...) را ليست كند، ببينيم چند خط مي شود، فكر نمي كنم به يك سطر هم برسد.
به نظر مي رسد روند انتشار اطلاعات عمومي از نيروي هوايي، بسيار محدود و سخت گيرانه است، يك مثال: همين چند هفته قبل كه گانري نيروي هوايي برگزار شد، گزارشگري، در حين انجام گانري، جهت تهيه گزارش رفت، تنها چيزي كه توي گزارشش بود مصاحبه با چند خلبان بود كه تازه داخل آن هم در مورد حرفه خلباني صحبت شده بود.

مي دانم، خيلي از ما دوست داريم شبيه همان عكس ها و فيلم هايي كه از جنگنده هاي روز دنيا منتشر مي شود را در مورد جنگنده هاي داخلي ببينيم و توانايي هاي آنها را به قضاوت بنشينيم، اما چنين اتفاقي نخواهد افتاد زيرا: 1. شايد مسئولين لزومي براي اين كار نمي بينند. 2. شايد حفاظت اطلاعات اجازه چنين كاري را نمي دهد. 3. شايد توانايي فني براي توليد اين محصولات جند رسانه اي وجود ندارد.[/align]

[b]در مورد رونمايي:[/b]
وعده دو رونمايي مهم داده شده بود: اول. بمب هوشمند قاصد 2 دوم: بي سرنشين سفره ماهي

[b]در مورد مقايسه جايگاه نيروي هوايي:[/b]
[align=justify]خود امير داخل صحبتهايشان فرموده اند: "مهمترین دستاورد ما درسالهای اخیر تجهیز جنگنده بمب افکن هایمان به مهمات هوشمند است" حالا من نمي دانم دوستان چه اصراري در مورد خود جنگنده بمب افكن ها دارند.
[/align]
[align=justify]از طرف ديگر: "می توانم به جرات بگویم که نیروی هوایی ما از نظر ابعاد گوناگون از جمله توان رزمی عملیاتی بسیار بالا غیر از یکی دو کشور صنعتی همتای سایر کشورهای دنیا است" و در جاي ديگر: "معتقدم ما نباید به ارتش آمریکا نگاه کنیم و خود را با آن مقایسه کنیم"، اين موضوع نشان مي دهد كه تصور عمومي ما در مورد اين كه كدام نيروي هوايي قوي است و كدام قوي نيست، نياز به بازنگري جدي دارد. (البته بماند كه در طول اين سالها هر قومي كه اراده كرده است كه روي پاي خودش بايستد، با دست نسبتا خالي هم توانسته اين كار را انجام بدهد) در واقع انحصاري بودن توسط استكبار جهاني با چنان شدتي اعمال مي شود كه عملا پنج شش كشور قدرتمند در مورد نيروي هوايي بيشتر وجود ندارند كه ايران هم با انحصارشكني يكي از قدرتمندان است.[/align]

[b]در مورد آئروديناميك:[/b]
[align=justify]اگر خاطر گراميتان باشد، مدتها پيش، گزارش كوتاهي از تلويزيون پخش شد كه بازديد رهبر معظم انقلاب را از تونل باد مافوق صوت نشان مي داد. تصور كنيد كه اين پرو‍ژه چقدر مهم بوده است كه رهبر فرزانه انقلاب شخصا از آن بازديد كردند. پس بدانيد كه كار زياد مي شود اما ما بي خبريم.[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست عزیز اینطور که من اطلاع دارم بزرگترین تونل باد ایران تو دانشگاه مالک اشتر و از [b]نوع کم سرعت[/b] و مدار بستس

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote] ( نه بحث برد مثلا برای نمونه زمین به هوای اینچنین موشکی که مسلما دیگه در این حالت آنچنان دوربرد نخواهد بود.خلاصه منظورم اصلا این نیست که از این موشک برای پدافند سطح به هوای دوربرد استفاده بشه، البته برای میانبرد شاید خوب باشه)
[/quote] موشك كاوشگر 3 رو فراموش نكنيد ! يك محموله متوسط داشت و بوسترش اون رو بصورت عمودي از جو خارج كرد ! حداقل 50 كيلومتري بايد عمودي بالا رفته باشه ! حالا اين رو افقي كنيد ببينيد چه بردي ممكنه بدست بياد ! ... انصافا سرعت بالايي هم داشت .. فناوري هاي مربوط به تي وي سي هم در ايران موجود هست و اين هم بدونيد ساخت موشك بهتر از فونيكس چيز پيچيده اي نيست !..

وقتي موشك شاهين ساخته ميشه با جستجو گر آرايه ساخت موشك بهتر از فونيك با وجود توانايي ساخت انواع راكت خيلي مهم نيست ! فقط بايد جستجوگري براي موشك ساخت كه 40 كيلومتري برد داشته باشه و اين خيلي مهمه كه جنگنده ما بتونه هدفي رو در بيش از 150 كيلومتر كشف كنه ... تا موشك فونيكس رو شليك كنه ... ! واگرنه موشك با برد زياد دردي رو دوا نميكنه ! مگر اينكه براي پدافند زميني ساخته بشه ... ! ...


موشك خوب با برد 100 الي 120 كافي هست ! ... نيازي نيست حتما مثل فونيكس 200 كيلومتر برد داشته باشه ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگه واقعا فونیکس رو ساخته باشن و بتونن سامانه پدافندی مرصاد رو برای پرتاب اون بهسازی کنن اونوقت کار آرزشمندی انجام گرفته .
همین کارو اسرائیل با موشک آرام-120 وسامانه پدافندی هاک انجام داده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
terminatorboy دو تا تذکر:

1. اولا شما واقعا در پست اولی که دادی به مقامات کشوری و لشکری توهین کردی، پس بهتره دوباره تکرار نشه ...

[quote]وزیر دفاعمون هم اگه سواد داشت می فهمید که فونیکس رو ایجوری می نویسن : phoenix [/quote]

فکر نکنم این حرفی که زدی از روی ادبت بوده باشه، چون اگر قصد توهین نداشتی پس می خواستی چی بگی ؟؟؟


2. وقتی می خوای اطلاعاتت رو به رخ دیگران بکشی و انتظار داری دیگران علمی جوابت رو بدن، بهتره اول خودت علمی حرف بزنی نه اینکه بیای مقامات کشوری رو مسخره بکنی ...

[quote]اگه توهینی شده ببخشید و اگه میخواید جواب بدید و بگید اطلاعات نظامیتون کم نیست از جملات " من واقعا برات متاسفم " و ... استفاده نکنید دلیل علمی بیارید .[/quote]

در ضمن چند تا مطلب:

[quote]من متاسفانه مدیر نیستم و من هم واقعا متاسفم که تو این سایت مطالب رو مدیران سایت انتخاب می کنن و بقیه باید نظر بدن وگرنه من جواب شما رو میدادم . [/quote]

خوبه که با این طرز بیان مدیر نیستی، وگرنه حتما سایت رو ...یلتر می کردند، از بس که به مسئولین کشور بی احترامی می کردی. در ضمن شما می تونی تو انجمن در قسمت اخبار کاربران مطلب بدی، در صورتی که مطلبت مفید باشه حتما می یاد رو اسکرول ...

[quote]فکر می کنی علت برتری نیروی هوایی ایران بر نیروی هوایی عراق در جنگ تحمیلی ایمان بود؟[/quote]

ببخشید پس این برتری از چی بود ؟؟؟ یعنی اینکه برای فرار از دست موشک های پدافندی SAM 6 فشار بسیار بالایی رو تو پرنده ای مثل F4 تحمل کردن ( آن هم پرنده ای که کنترلش همین طوریش خیلی سخت هست و هر کسی که می خواد با این پرنده بپره باید دوره ی آموزشی مخصوص به خودش رو بره ) از روی خوب بودن پرنده است ؟؟؟ یا اینکه کسی برای اینکه اجلاس غیرمتعهدها در عراق برگزار نشه می ره هواپیماش رو می کوبه به ساختمان هتل شرایتون عراق از تجهیزات پیشرفته است ؟؟؟ یا اینکه طرف برای اینکه عملیات رو به پایان برسونه از جونش می گذره ولی هدف رو می زنه این از تجهیزات پیشرفته است؟؟؟ واقعا یه آدم چقدر می تونه کوته فکر باشه و بچه گانه فکر بکنه ؟؟؟

[quote]تا حالا تاریخ خوندی ؟ [/quote]


شما که تاریخ خوندی تا حالا در کدوم دوره از تاریخ ایران دیدی یه بچه 13 ساله واسه دفاع از وطنش به خودش نارنجک ببنده و عملیات انتحاری بکنه، کجا دیدی برای رد شدن از میدون مین و ضربه زدن به دشمن از جونشون بگذرند و روی میدون مین بدوند، کجا دیدی که طرف برای اینکه تو اروند عملیات لو نره انقدر زیر آب می موند تا خفه می شد و جسدش هیچ وقت پیدا نمی شد، کجا دیدی که یه پدر ( این فرد در شهر ما زندگی می کنه ) 4 تا بچه اش شهید بشه، 3 تا دامادهاش شهید بشه، 3 تا از برادرهاش شهید بشه ؟؟؟ تو اصلا تو این کشور زندگی می کنی ؟؟؟ اگر تو این کشوری پس چطور این مردم رو نمی شناسی ؟؟؟


[quote]نگو تو لبنان مال اسرائیل رو زدیم . که اونجا شرایط منطقه ایش فرق داشت . مناطق کوهستانی و صعب العبور که یگانهای زرهی باید از بین کوهها رد میشدن . اما اگه قرار باشه با آمریکا بجنگیم باید دو دستی خوزستان و تمام شهرهای ساحلی و پست ایران رو تقدیمشون کنیم . [/quote]


نگو که با این همه اطلاعاتی که داری به رخ بچه های سایت می کشی نمی دونی بچه های حزب الله از کجا شدند حزب الله، از کجا آموزش دیدند و شهید چمران رو هم که ان شا الله نمی شناسی، نمی دونی این جهاد اکبر در لبنان و فلسطین از کدوم تفکر داره نشات می گیره، در کل بگو هیچی نمی دونی تا خیالم راحت بشه فکر نکنم که داری از خارج از ایران به سایت سر می زنی و نمی دونی تو ایران چه خبره ...


[quote]آیا با پدافند برد متوسط ساخت دهه 60-70 هواپیماهایی که از آخرین فن آوری های بروز دنیا استفاده می کنن و در ارتفاع بالای جو پرواز میکنن رو میشه منهدم کرد ؟
حالا کسی که پشت اون نشسته با ایمان باشه یا نه
فکر می کنی اگه یکی از سلاحها موثربود مسئولین این نظام مدام از نیروی شهادت و شهادت طلب صحبت می کردن . [/quote]

بعد می شه یکمی راجع به این هواپیمایی که از بالای جو ( طبق گفته خودتون، مثلا در ارتفاعی که MIG31 می پره ) بیاد و یه بمب Bunker Busting رو بزنه رو یه آشیونه و آن هم ردخور نداشته باشه و بخوره به هدف، من اطلاعاتم در این زمینه ضعیفه، حتما بیا یه توضیحی بده ای آقای با سواد ...
تا حالا برخورد یه قایق انتحاری رو با 100 کیلو TNT به یه ناو دیدی ؟؟؟ خوب پس بدون آن الاغی که تو آمریکا از شهادت طلبی می ترسه قبلا به سرش رفته که می ترسه ...


[quote]در پاسخ به اون رفیقمون هم بگم درسته که من نرفتم دانشکده افسری اما مطمئنم اطلاعاتم اونقدر هست که فرق ممکن رو از غیر ممکن تشخیص بدم .
در ضمن اینقدر فونیکس ، فونیکس نکنید . کسی فیلمی چیزی از شلیک و اصابت یه موشک مثل فونیکس دید مارو خبر کنه . [/quote]

بعید می دونم که اطلاعاتت در حدی باشه که بتونی فرق بگذاری بین اطلاعات درست و نادرست، با این همه غروری که تو حرف زدنت داری باید بگم که تقریبا هیچی نمی دونی ... چون غرور مقدمه نادانی است ...


Opera جان یکی پیدا شد رو دست من بلند بشه ... هوها، دیگه بی خیال من شو OPERA جان ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا رضا در ابتدا از اینکه راهنماییم کردید که چطور میتونم پست بدم ممنون
من زیاد تو فروم ها فعالیت نداشتم و زیاد بلد نیستم . میشه لطفا بگید چطور میشه این نقل قولها رو هم قرار داد تا جملات شما دوستان رو بشه نمایش داد . ممنون

بریم سر صحبتهایی که فرمودید :

1- زدن فانتوم به ساختمون یه کار انتحاری بود.قرار نبود فانتوم برگرده . اینکارو با هواپیما ملخی هم میشد انجام داد . صحبت من اینه که اگه میگ 21 و 17 ها عراقی دست ما بود و فانتوم ها و تامکت هادست عراقیها ، می تونستیم نیروی هوایی عراق رو در ابتدای جنگ تارو مار کینم . تو یکی از همین پست ها یکی از عزیزان تعداد پیروزی هوایی های ایران رو نوشته بود .
صحبت من اینه که وقتی یه اف-22 مثلا از فاصله100 کیلومتری موشک آمرام-120 خودش رو به سمت یه اف-4 یا اف-14 ایرانی شلیک میکنه مشکل اینجاست که اصلا خلبان شهادت طلب ایرانی هواپیمای دشمن رو تو رادار نمی بینه که بخواد خودش رو بکوبه بهش !!

2-دیگه نارنجک جواب نمی ده ، به بچه های 13 سالمون یاد بدیم مواد منفجره قویتر به خودشون ببندن و برن زیر تانک تا شاید تانکهای آمریکایی منفجر شد . گرچه اگه بری یوتیوب اونجا می بینی تانکهای آمریکایی از چه انفجارهایی جون سالم بدر می برن .
مشکل من این اینه که چرا جوانهای ایرانی جون خودشون رو از دست بدن . حالا اسمش هرچی که باشه .شهادت یا انتحاری.
خدا کنه هیچوقت جنگ نشه که حداقل ایران 30 سال برمیگرده عقب و در بهترین حالت میشیم مثل عراق که نفت میداد غذا و دارو میگرفت .

3-نیروهای حزب الله تو سوریه و توسط سپاه آموزش می بینن . تجهیزات سبکشون هم از ایران تهیه میشه . پولی که ما برای آبادانی خرمشهر و آبادان خودمون باید خرج کنیم خرج آباد سازی لبنان بعد از جنگ میشه . میدونستی تو شهرهایی که گفتم تو مرکز شهر جای گلوله و خمپاره هست بهد از این همه مدت و این شهرها هنوز آب لوله کشی درست و حسابی ندارن ؟
تو احتمالا خونتون تهرانه آب و گاز و برق و تلفن و ای دی اس ال پر سرعتت جوره . باور کن اگه تو گرمای تابستون هر روز برقتون رفت و آبتون قطع شد اون موقع یکم لحنت عوض میشه . خوزستان اینجوریه .
میدونی همین فلستینیها زمان جنگ چیکار کردن؟
ناصر عرفات گفت " ایران دوست ماست ولی عراق برادر ماست " و رفتن طرف عراق!

4- مهمات هدایت ناپذیر احتیاج به شیرجه جنگنده داشت .
مهمات لیزری ، هدایت جی پی اس و تلویزیونی رو میشه از فاصله های بسیار دور رها کرد و دقت اینگونه تسلیحات بسیار بالاست .در مورد مهمات هدایت شونده توسط جی پی اس دقتی در حدود 1 متر رو دارن از فاصله چند کیلومتریو تغریبا لازم نیست اصلا خابان وارد منطقه مورد نظر بشه . برو در مور بمب Apache یه سرچ بکن نتیجش رو بهم بگو . این بمب مال دهه 70-80
در ضمن هواپیمای میگ-31 یه هواپیمای رهگیره و تجهیزات لازم رو برای بمباران ندارن!

میتونم بپرسم این قایق چطور میخواد به یه ناوگروه برسه در حالی که بشدت ازش توسط هوا و دریا محافظت میشه . میدونی همون 100 کیلو تی ان تی اگه بپکه دخل قایقهای انتحاری کنار خودش رو هم میاره و این یعنی حتی اگه حمله گروهی باشه مجبورن از هم فاصله بگیرن و این یعنی زمان بیشتر برای پدافند موشکی و توپخانه ای مستقر بر روی ناو گروه برای شکار تک تک قایق ها
میدونی آمریکا داره رو یه نوع خاص از تور کار میکنه که وقتی به اطراف کشتی شلیک میشه باعث از کار افتادن پروانه قایقها میشه . فکر کن خدایی نکرده قایق انتخاری یکی مثل تو با این اعتقاد راسخت تو 100 متری یه ناو آمریکایی از کار بیوفته و لوله توپ هم بچرخه به طرفت . این یعنی مرگ برای هیچی نه شهادت !
ببخشید سرتون رو درد اوردم
بای

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify]يك جنگنده در نهايت يك جنگنده است نه بيشتر!!
خيلي تفاوت بين كسي كه f22 را منظر فني و مهندسي (به صورت مجموعه ي از سيستمها) تحليل مي كند و كسي كه f22 را از ديدگاه فيلم "ترنسفورمرز" مي نگرد، وجود دارد.
همانطور كه دوستان فرمودند، ممكن است حمل يك كيلوگرم ماده منفجره به هدف، توسط يك جنگنده هزينه كمتري نسبت به حمل همان ميزان توسط يك موشك بالستيك داشته باشد، اما توجه داشته باشيد كه جلوگيري از يك موشك بالستيك بسيار دشوار (در حد محال) است، اما جلوگيري از يك جنگنده كمي دشوار است (در حد نرمال).[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برادر شما به عنوان آقای مطلع هنوز به سوال من جواب ندادین!

رباتهای نیروی زمینی...

________________________


اگه جنگ رو ندیدین (و حتی اونهایی که جنگ رو دیدن هم ندیدین!) بخش دفاع مقدس رو بخونین تا با مسائل جنگ آشنا بشین.

________________________

کسی نگفت صاعقه پیشرفته است. مساله طراحی مطرحه. یه تغییر کوچک در بدنه هواپیما، آیرودینامیک اون رو به هم میریزه و تحلیل کاملی میخواد. شما که اطلاعاتتون زیاده بهتره تو این مورد هم با یه مهندس مکانیک سیالات یه صحبتی داشته باشین.
________________________

در زمان جنگ معجزه های زیادی اتفاق افتاده ولی فکر می کنم شما به اون هم اعتقاد ندارین. بنابراین ترجیح میدم بیشتر خودم رو خسته نکنم.

[quote]
- زدن فانتوم به ساختمون یه کار انتحاری بود.قرار نبود فانتوم برگرده . اینکارو با هواپیما ملخی هم میشد انجام داد .
[/quote]

باز هم اشتباه می کنین. به هیچ وجه هدف انجام عملیات انتحاری نبود. درضمن، شما مثل اینکه نمیدونین پدافند بغداد در اون زمان چطور بود. عرض کردم. بخش دفاع مقدس رو مطالعه بفرمایین.

[quote]
وقتی یه اف-22 مثلا از فاصله100 کیلومتری موشک آمرام-120 خودش رو به سمت یه اف-4 یا اف-14 ایرانی شلیک میکنه مشکل اینجاست که اصلا خلبان شهادت طلب ایرانی هواپیمای دشمن رو تو رادار نمی بینه که بخواد خودش رو بکوبه بهش !!
[/quote]

دقیقا همینجا رادارهای پدافند هوایی از نوع موج بلند و پسیو خودشون رو نشون میدن. نیازی هم با f14 یا f4 نیست.

[quote]
-دیگه نارنجک جواب نمی ده ، به بچه های 13 سالمون یاد بدیم مواد منفجره قویتر به خودشون ببندن و برن زیر تانک تا شاید تانکهای آمریکایی منفجر شد . گرچه اگه بری یوتیوب اونجا می بینی تانکهای آمریکایی از چه انفجارهایی جون سالم بدر می برن .
[/quote]

1) احترام خودتون رو حفظ کنین. این طرز حرف زدن مناسب این سایت نیست.

2) ابرامز چند نقطه آسیب پذیر داره. میتونین بیشتر تحقیق کنین. درسته که آرپی جی نمیتونه بزنتش ولی راههایی هست واسه زدنش با تجهیزات ساده.

[quote]
مشکل من این اینه که چرا جوانهای ایرانی جون خودشون رو از دست بدن . حالا اسمش هرچی که باشه .شهادت یا انتحاری.
[/quote]

میشه بگین شما کجا زندگی می کنین؟!!! مطمئنا تو ایران نیستین!

[quote]
نیروهای حزب الله تو سوریه و توسط سپاه آموزش می بینن . تجهیزات سبکشون هم از ایران تهیه میشه . پولی که ما برای آبادانی خرمشهر و آبادان خودمون باید خرج کنیم خرج آباد سازی لبنان بعد از جنگ میشه . میدونستی تو شهرهایی که گفتم تو مرکز شهر جای گلوله و خمپاره هست بهد از این همه مدت و این شهرها هنوز آب لوله کشی درست و حسابی ندارن ؟
[/quote]

قبلا راجع بهش مفصل بحث شده. مطالعه کنین متوجه میشین هزینه این کار برامون خیلی کمتره.

[quote]
4- مهمات هدایت ناپذیر احتیاج به شیرجه جنگنده داشت .
مهمات لیزری ، هدایت جی پی اس و تلویزیونی رو میشه از فاصله های بسیار دور رها کرد و دقت اینگونه تسلیحات بسیار بالاست .در مورد مهمات هدایت شونده توسط جی پی اس دقتی در حدود 1 متر رو دارن از فاصله چند کیلومتریو تغریبا لازم نیست اصلا خابان وارد منطقه مورد نظر بشه . برو در مور بمب Apache یه سرچ بکن نتیجش رو بهم بگو . این بمب مال دهه 70-80
در ضمن هواپیمای میگ-31 یه هواپیمای رهگیره و تجهیزات لازم رو برای بمباران ندارن!
[/quote]

اطلاعات نظامیتون هم چنگی به دل نمیزنه. مقالات مربوط به بمبهای هوشمند ایران رو بخونین.

[quote]
میتونم بپرسم این قایق چطور میخواد به یه ناوگروه برسه در حالی که بشدت ازش توسط هوا و دریا محافظت میشه . میدونی همون 100 کیلو تی ان تی اگه بپکه دخل قایقهای انتحاری کنار خودش رو هم میاره و این یعنی حتی اگه حمله گروهی باشه مجبورن از هم فاصله بگیرن و این یعنی زمان بیشتر برای پدافند موشکی و توپخانه ای مستقر بر روی ناو گروه برای شکار تک تک قایق ها
[/quote]

شما دست فرماندهان امریکایی رو هم از پشت بستین!!! بهتره به مقالات مربوط به مانورهای دریایی امریکا برای مقابله با قایقهای ایرانی و نتایج اون مراجعه کنین.

[quote]
میدونی آمریکا داره رو یه نوع خاص از تور کار میکنه که وقتی به اطراف کشتی شلیک میشه باعث از کار افتادن پروانه قایقها میشه . فکر کن خدایی نکرده قایق انتخاری یکی مثل تو با این اعتقاد راسخت تو 100 متری یه ناو آمریکایی از کار بیوفته و لوله توپ هم بچرخه به طرفت . این یعنی مرگ برای هیچی نه شهادت !
[/quote]

تعریف جدیدی از شهادت!!!

[quote]
بای
[/quote]



یا علی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عزیزم چه گیرهای بی خودی میدی !
من چه میدونم ایران چه رباتهای نظامی داره . .
ربات مین یاب . ربات ضد تانک ، ربات ضد نفر ، ربات قبر کن ، ربات شناسایی ، ربات پرنده بی سرنشین 5
حتما اسماشون هم اینه : محلات 1 ، الربات ، جماران ، چفیه ، ....

تا اینجاش شوخی کردم جدی نگیرید .

امداد غیبی منم شنیدم یه خمپاره میخورد تو سنگر 10 نفر آدم غیب می شد . اما اگه سنگر سقف داشت معجزه هم رخ نمی داد .
منظورم از این جمله اینه که اگه تجهیزات درست به کار گرفته بشن لازم نیست کسی کشته بشه

چرا معجزه تو جنگهایی که شکست می خوردیم اتفاق نمی افتاد . من فیلم های مستند عملیاتهای شکست خورده ایران از عراق رو دیدم تو برعکسشو از شبکه یک که ایرانی ها با آرپی جی 7 میوفتن دنبال تانک و بهش میگن حاجی !
دقیقا یادم نیست کدوم عملیات بود ولی فیلمی که من دیدم خلاصش این بود یه دشت با کلی جوون ایرانی که همه به خاک و خون کشیده شده بودن . واقعیتهای جنگ ناگفته مونده . من این فیلمو تو پایگاه بسیج دیدم .
من عموم تو فاو بود . میدونستی آخرهای جنگ ایران دو دستی مناطق رو تحویل عراق می داد . بدون مقاومت اونچنانی.
از کسی که توی مناطق جنگی جنوب بوده بپرس یا برو نقشه تغییرات خطوط دفاعی ایران رو در سالهای آخر جنگ ببین . میدونی ما تا کجا رفته بودیم جلو . تا نزدیکی های بصره ولی یه دفعه چی شدکه دوباره شلمچه رو از دست دادیم .حرفم رو بی خود رد نکن برو سرچ کن .

اگه واقعا طرز تفکر جونهای ایرانی این شده که بریم بمب ببندیم به خودمون بریم زیر تانک پس چرا دیگه تانک و مسلسل بسازیم . چرا خرج بی خود کنیم . یه کارخانه بمب سازی درست کنیم . جوونش هم اینطور که شما میگید زیاده . بسم الله . منم موافقم .
در ضمن منم تو ایران زندگی میکنم و با خیلی از واقعیتهای که شما خبر نداری روبرو شدم .

شما نمی دونم کجا زندگی می کنی ولی جایی که من هستم آدم که بخواد خودش رو بندازه جلو تانک زیاد نیست . اینجا اصفهان است .
بعدش اگه قرار بود انتحاری نتیجه بده ژاپن تو جنگ جهانی دوم شکست نمی خورد که هیچ ، آمریکا رو هم میگرفت .

من نگفتم به حزب الله کمک نظامی نکنیم . ولی ساختن لبنان در حالی که ایران هنوز خرابه فکر می کنی درسته ؟
نگو که اینکارو نکردن که خود تلویزیون نشون داد حزب الله برای ساختن منازل تخریب شده لبنان نام نویسی می کرد .

اون عملیاتی که بر فراز بغداد انجام شد عملیات بدون برگشت بود . تمام کارشناسان دنیا معتقد بودن هواپیمایی که وارد اون منطقه بشه خارج نمی شه پس از همون اول هدف خلبان شهادت بوده . من حرفهام رو با کنایه میزنم . سعی کن مفهوم حرفم رو بفهمی نه اینکه به کلمات ایراد بگیری .

در ضمن من در مورد مهمات هوشمند ایران صحبت نکردم که میگی برو اون مقاله رو بخون .
تنها بمب هدایت شونده ایران قاصده . یه طور میگی برو مقاله رو بخون هر کی ندونه فکر میکنه 2000 مدل بمب هدایت شونده میسازیم .
شما اگه خیلی اوستایی همونجا بگو نه مهمات هدایت جی پی اس رو باید از یه متری رها کنن ما هم چشم هر چی شما بگی . دیگه تو مجله جنگ افزار هم در مورد کیتهای افزایش برد و دقت که چین ساخته بود مطلب نوشته بودن . این کیتها کمک میکنه تا بمب خارج از منطقه هدف رها بشه و به کمک بالهایی که داره و با هدایت جی پی اس ، بمب تا محل اصابت پرواز می کنه و خود جنگنده هم از منطقه خارج میشه .پرتاب اینگونه سلاحها مستلزم ارتفاع گیری زیاده .

من به زبون خیلی ساده و عامیانه گفتم اگه نفهمیدی برو بخش بمبهای هدایت هوشمند ایران رو بخون !!!

نکنه رفتی سایت بازتاب یا مهر نیوز رو خوندی که از مانورهای آمریکایی ها که نتایجش کاملا سریه خبر داری . تو هرچی هر کی بهت گفت باور نکن ولی به عقل خودت رجوع کن زمان جنگ جهانی دوم ژاپنی ها نمی تونستن هواپیماهاشون رو که 600 کیلومتر سرعت داشتن بززن به ناوهای آمریکایی ها . اون موقع نه رادار درست و حسابی بوده نه موشک . حالا شما میخوای قایق 60 کیلومتر سرعت داره رو بزنی به ناوی که تا دندون مسلح شده به رادارها و موشکهای دوربرده


خدا نگهدار

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقای terminatorboy میثم جان خیلی خوب جوابتون رو دادند

فقط چند نکته، شما راجع به مسائل نظامی و جنگ نامتقارن چیزی می دونی ؟؟؟

- یعنی ما قراره بریم از گشنگی بمیریم و هر چی بودجه داریم خرج بکنیم که ممکنه F22 بهمون حمله بکنه و ما یه جنگنده نداریم که باهاش درگیر بشه، چه دل دردی داریم آخه، می ریم یه سیستم پدافندی مناسب می سازیم ...

- در مورد این MIG 31 ، شما جمله من رو کامل نخوندی، شما گفتی جنگنده ای که از بالای جو مهمات شلیک می کنه، راستش من تا آنجایی که می دونم جو چند لایه داره ( تروپوسفر، تروپوپوز،استراتوسفر،استراتوپوز، مزوسفر، مزوپوز، ترموسفر، يونسفر، اگزوسفر)، آخرین لایه هم 300 کیلومتر ارتفاع داره، من نشنیدم جنگنده ای یا هر نوع پرنده ای مثلا B2 بتونه از اگزوسفر که آخرین لایه جوه بره بالاتر، آخه آنجا غلظت هوا نزدیک به صفره ( خلا ) ...

- در ضمن مثل اینکه بی احترامی کردن به مقامات نظامی کشورت کم بود، شهید فهمیده رو هم مسخره می کنی ؟؟؟ با اینکه فکر می کنم از لحاظ فکری هنوز بچه تر از آنی که بفهمی شهید یعنی چی !!! ولی باید بگم که بهتره بری ببینی تو عراق چند تا آبرامز به صورت کامل از بین رفتند، می دونی با چی ؟؟؟ با بمب جاده ای ... من می میره واسه این بمب ها، می شه یه ستون یه کیلومتری دشمن رو با یه کار اطلاعاتی قوی جوری ترکوند که هر کی هم که از توش در می یاد دیگه آدم نشه ... :mrgreen:

- در مورد شهید عباس دوران باید بگم که با اینکه ادعای تاریخت شد ولی (احتمالا درس تاریخ دوران مدرسه ات رو صفر می شدی) هیچی نمی دونی، طرح این عملیات زدن پالایشگاه بغداد و بعد هم شکستن دیوار صوتی روی شهر بود، پالایشگاه بغدا رو زدند، موقعی که داشتند می رفتند برای شکستن دیوار صوتی روی شهر، سیستم پدافندی نزدیک بغداد با استفاده از یه SAM 6 هواپیما رو می زنه (با توجه به مهارت این خلبان و شلیک دو موشک، ایشون یک شلیک رو با تحمل فشار جی بالا و مانور مناسب رد می دن ولی دومی اصابت می کنه)، موتور راست از کار می افته و کمک ایشون eject می کنه، ایشون هم باید این کار رو می کرده اما با زدن هواپیما به هتل محل برگزاری اجلاس کاری می کنه تا آخر جنگ هیچ اجلاسی در عراق برگزار نشه ...

- اینکه گفتی ما MIG 21 و MIG 17 داشتیم، خوب اگر سیستم های پدافندی و Mirage F1 و MIG 23 و ... رو هم بهش اضافه می کردی شاید آمارت درست تر می شد ... خوب عراق تا دندون مسلح بود، فقط یه چیز نداشت، خلبان های از خود گذشته و زبده ایرانی، کسایی که وقتی یه F14 با 6 تا Mirage F1 درگیر می شه 3 تاشون رو می زنه و به یکی آسیب جدی وارد می کنه و از مهلکه سالم فرار می کنه ( فرار تاکتیکی ) ... عراق کی خلبان هاش یه همچین جسارتی داشتند که بیان این جوری درگیر بشن ؟؟؟ هر وقت یه F4 ایرانی رو تو اسکوپ می دیدن، مهماتشون رو می انداختند و در می رفتند ...

- حوصله ندارم بیشتر بنویسم، فقط باید این رو بهت بگم که همون طوری که آرم سپاه رو بر روی بدنه آن ناو آمریکایی پسبوندند و آن زیردریایی ایرانی از زیر ناو آمریکایی عبور کرد و از ناو هواپیمابر آمریکایی چند ده دقیقه فیلم گرفتند و هیچ گوساله ی آمریکایی هم متوجه نشد، همون جوری هم می تونه بهش نزدیک بشه، در ضمن تو این دورانی که ما توان شلیک انواع مهمات هوشمند رو به سمت ناوها از شناورها، قایق های تندرو و ساحل رو داریم، نیازی به عملیات انتحاری نیست، چون همین قایق های تندرو برای اینکه بابای یه ناو رو با آدم های توش بیاره جلوی چشمشون دارند ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]نیروی هوایی ما جزء پنج شش کشور اول دنیا است[/quote]

هر جور حساب كنيم از 7 كشور زير كه ديگه سر تر نيستيم!!

امريكا
روسيه
انگليس
فرانسه
چين
هند
اسراييل[/quote]

دوست عزیز شما خیلی خوب و دست بالا حساب کردی . کاش که همینجور بور . ولی هفتم هم خیلی خوش بینانس. . .
دوستان جدیدا مطالب درج شده در روزنامه و تویزیون رو زیاد جدی نگیرید. . بیشتر برای بازار گرمیه. . .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اصلا از تو یکی انتظار نداشتم .
منظور من این نبود که بمب افکن از جو خارج بشه از فضا شلیک کنه . منظور من ارتفاع بالاتر از 20.000 متری بود . بمب افکن دشمن از برد بسیاری از سامانه های پدافندی ایران خارج میشه .

در ضمن اینکه چند تا قواص برن تا بغل یه ناو آمریکایی باهاش عکس بندازن که هنر نیست . مطمئن باش اگه هر وسیله اضافی باهاشون بود که برای رادار حساسیت درست می کرد . تو رادار دیده میشد . تو هم تو زیر دریایی ایرانی نشسته بودی که از زیر ناو رد شد ؟ من شنیدم فضانوردهای ایرانی دارن با مریخی ها میجنگن تو هم شنیدی؟ اون ناوی هم که ازش فیلم برداری شد خود سرداری که اومده بود تلویزیون صحبت کرد در موردش . آمریکایی ها تو اون زمان جنگ روانی راه انداخته بودن و احتیاج داشتن قدرتشون رو نشون بدن . اگه کلیپش رو داری برو نگاهش کن . اینقدر کیفیت هواپیما بی سرنشین ایرانی پایین بود که برای فیلم برداری مجبور بودن مدام زوم کنن رو کشتی و هی دوربین رو بکشن عقب. دوربین نمی تونست رو یه قسمت از ناو بدون لرزش ثابت بشه .
اگه خاستی لینکش رو بهت میدم خودت برو نگاه کن . هم صحبتهای سردار تو شیبکه دو توش هست هم بی کیفیتی دوربین .

میراژهای عراقی کم اف -4 نزدن که فکر می کنی ایران عراق رو له کرده . اف-14 هم زدن . ولی ترس اصلی اونها از موشک فونیکس و اف -14 بوده چون سلاح مشابه نداشتن .

به اون رفیقمون هم بگم که رادارهای قدیمی موج بلند دقیق نیستن و نهایتا بشه باهاشون هواپیمای دشمن رو شناسایی کرد نه اینکه روش قفل کنن و موشکی به سمتش شلیک کنن .
آخر کار ما یه چیزی احتیاج داریم تا باهاش اف-22 و بی-2 بزنیم یانه .

من هم خودم معتقدم تنها راه دفاع در برابر آمریکا جنگ چریکیه و به نظرت چطور میشه تو جنگ چریکی از یگانهای زرهی که اصولا برای جنگهای کلاسیک ساخته شدن استفاده کرد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
می گم تو که فکر می کنی تو شهرتون بچه مسلمون گیر نمی یاد حتما یه سری برو کمال اسماعیل تو آسایشگاه جانبازان، باشه ...

دوستان این بابا راجع اصفهان این طوری حرف زده شما فکر نکنید که راست می گه، احتمالا طرف تو باغ نیست، شایدم خودباوری دینی و ملی این بابا تصادف کرده و مرگ مغزی شده ...

البته شاید

باید تو سایت بریم تو فکر یه اورژانس کسایی که خودباوری دینی و ملیشون تصادف کرده و تو کماست یا مرگ مغزی شده یا اینکه نخاعش قطع شده ... این جور افرادی که خودباوری هاشون تصادف می کنه می یان تو سایت اعصاب بقیه رو هم خورد می کنند، حتما باید یه اورژانس تو سایت راه بندازیم !!! داش سعید بیا آگهی استخدام بده یه سری پرستار و دکتر برای راه اندازی این اورژانسمون جزب بکینم ... سعید جان کجایی ی ی ی ی ی ی ی ی ؟؟؟

شایدم هم با توجه به عکسی که برای آرم خودش گذاشته بشه یه حدس هایی زد !!!

اللهم ارزقنا توفیق جهاد فی سبیلک

یا علی

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

این مطلب بعدا به ذهنم رسید و آمدم مطلب رو ادیت کردم واسه همین این پایین می نویسم ...

بگذارید یه خاطره از خودم ول بدم:

یه زمانی آمریکا و روسیه تصمیم می گیرن که فضانورد بفرستند فضا

- آمریکا: در طول تحقیقات یکی از دانشمندهای آمریکایی یه سوالی مطرح می کنه و می گه حالا دانشمندهامون آن بالا چطوری بنویسن ؟؟؟ آنجا که جاذبه نیست !!! وقتی جاذبه نباشه نه خودکار نه روانویس نه چیز دیگه ای آن بالا نمی نویسه که بشه باهاش مطالب رو نوشت و منتقل کرد به زمین. روی همین اصل می رن و سفارش ساخت یه خودکار می دن و یه خودکاری می سازند که هر کدومش 12 میلیون دلار قیمتش بوده و ذوق و شوقی بهشون دست می ده و این مطلب رو که ما یه خودکار اختراع کردیم که در فضا می نویسه رو هم اعلام کردند ...

- شوروی سابق: مسئولین می یان و یه جلسه می گیرن و می گن که چیکار بکنیم که فضانوردهامون تو فضا بتونند بنویسند ( آمریکایی ها این مشکل رو حل کردند و ما نباید عقب بیفتیم )، می یان و یه جلسه با حضور دانشمندها می گیرند به نام مدیریت امکانات و منابع ( اصطلاح خارجیش رو یادم رفته ) در این جلسه تصمیم می گیرند که فضانوردهاشون با مداد بنویسند و وقتی آمدند زمین پاک نویسش بکنند ...

شما که می گی با چی F22 رو بزنیم، من یه جمله بهت می گم شما تا ته خط برو :
مهم نیست که جنگ افزاری که داری چیه و چقدر قیمتشه و چقدر خرجش کردی تا بسازیش، حتی اگر یه AK47 هم داری، مهم اینه که بتونی ازش درست استفاده بکنی ...

بدون که تو این کشور فقط شما نیستی که می دونی F22 هم جنگنده ی پنهانکاره، پس وقتی یه مسئولی می یاد می گه که راه حل براش داریم، حتما نباید که برای شما توضیح بده که چه جوری ...

یا علی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط parsneet
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      تاپیک حاضر با محوریت پوشش خبر ها و اطلاعات مسابقات نظامی برگزار شده در ایران و همچنین شرکت تیم های ایرانی در سایر مسابقات بین المللی نظامی می باشد .
       
      مقدمه :
      مسابقات نظامی هر ساله در سراسر جهان با شرکت پرسنل نظامی ( به صورت داخلی و یا بین المللی ) برگزار می گردد . این گونه مسابقات علی رقم اینکه از قواعد و استاندارد متحدی برخوردار نیستند ( منظور نبودن کمیته جامع و قوانین واحده بین المللی در رشته های تخصصی می باشد ) اما تا حدودی پیرو قواعد و ضوابط برگزاری رزمایش های نظامی هستند . ( البته تیم های ورزشی و مسابقات ارتش های جهان (CISM) تا حدودی متفاوت از سایر مسابقات تخصصی هستند که در ذیل به آن اشاره خواهد گردید )
      اساساً هدف از برگزاری این گونه مسابقات تخصصی بالا بردن آمادگی پرسنل و ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزش پرسنل نظامی جهت فراگیری مهارت های تخصصی است . و همچنین سنجش توانمندی پرسنل در مقایسه با واحد های مشابه در ارگان های نظامی داخلی و یا ارتش های خارجی دیگر است . پس تا حدودی می توان بیان کرد که تیم های شرکت کننده ( در مسابقات بین المللی ) عموماً از بین کشور های دوست و یا هم پیمان ( و یا حداقل غیر متخاصم ) انتخاب می شوند و برای سنجش توانایی های تخصصی شان گرد هم می آیند . و همچنین حتی گاهی می تواند بیان گر همسویی کشور های شرکت کنند و حامل پیام های خاص برای ارتش های رقیب شان نیز باشند .
       
       
       
      تاریخچه :
      می توان به نوعی اولین مسابقات نظامی ( با تاکید و اولویت دادن به پرسنل نظامی ) را به یونان باستان نسب داد . در رویدادی جشن گونه که عموما" ( و نه اختصاصاً ) پرسنل نظامی در آن شرکت می کردند تا آمادگی جسمانی و مهارت های کار با سلاح در رقابت با حریفان را بسنجند . در ادامه و ظهور امپراطوری روم باستان این نوع مسابقات چهره خشن تر و جدی تری به خود گرفت به گونه ای که مکان های اختصاصی مانند کلوزیوم (Colosseum) و همچنین شرکت کنندگان مخصوص بنام گلادیاتور (Gladiator) برای شرکت در آن تربیت می گردیدند .
      این مسابقات شرحی مفصل دارد ولی به اختصار : برگزاری آن در قرون مختلف تکامل یافته و عموماً شرکت کنندگان آن از بین سربازان قوای شکست خورده در جنگ با امپراطوری روم انتخاب می شدند و در بین خیل عظیم از این سربازان که در مسابقات محلی و ایالات های مستعمره روم برگذار می شد برگزیدگان ( که یقیناً تعداد کمی از آنان بودند) می توانستند آزادی خود را به دست آورند . ولی جنگجویانی نیز بودند که به خاطر بدست آوردن پول و یا شهرت نسبت به شرکت در این مسابقات خونین اقدام می کردند . این مسابقات که به خشونت بی پروا و ضد انسانی اش معروف گشته بود بدون فایده هم البته نبود . ( البته فواید آن از دید فرماندهان نظامی ) باید اشاره کرد که تمامی این مسابقات به نبرد های خونین تن به تن اختصاص نداشت بلکه اکثر این رویداد ها به باز سازی نبرد های روم در مقابل دشمنانش مختص می شد ( یقیناً آن نبردهای که در آن پیروز گردیده بودند تا خاطرات ، تکنیک های رزم و قهرمانان آن را مرور و زنده نگاه دارند ) عده ای از سربازان لباس های قوای دشمن را بر تن می کردند و سربازانی دیگر که نقش نیروهای رومی را داشتند با بکارگیری ارابه و اسب و سلاح های آن دوران در چندین پرده که گاهی تا چند روز نیز ادامه می یافت آن نبرد خاص را باز سازی می کردند . از نحوه یورش قوای مهاجم گرفته تا نبرد های تن به تن ، عبور از رودخانه ، یورش سواره نظام ، محاصره قلعه ها و یقیناً نمایش پیروز مندانه و دلاورانه ارتش رومی بر حریف خود !
       
      در عصر جدید ایده مسابقات نظامی بعد از پایان جنگ جهانی اول شکل گرفت . در سال 1919 پس از جنگ جهانی اول ، بازی های بین متفقین توسط شورای ورزشی نیروهای متفقین ژنرال جان پرشینگ سازماندهی شد و 1500 ورزشکار از 18 کشور را گرد هم آورد تا در 24 رشته ورزشی به رقابت بپردازند. این رویداد در Joinville-le-Pont فرانسه برگزار شد . و طی سالهای بعد در ماه مه 1946 ، پس از جنگ جهانی دوم ، شورای ورزشی نیروهای متفقین توسط سرهنگ هانری دبروس و پنج‌گانه المپیک توسط سرگرد رائول مولت احیا شد و در  7 تا 8 سپتامبر همان سال دومین بازی‌های بین متفقین در برلین (در المپیاستادیون , محل برگزاری بازی های المپیک 1936) برگزار شد .
       


      چند ماه بعد، با پایان دادن به شورای ورزش نیروهای متفقین ، سرهنگ دبروس و سرگرد مولت مسابقات ارتش های جهان (CISM) را در 18 فوریه 1948 تأسیس کردند . اعضای موسس آن بلژیک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ و هلند بودند . در سال 1950، آرژانتین و مصر به عضویت آن درآمدند. در سال 1951 ایالات متحده به آن پیوست . در سال 1952 عراق ، لبنان ، پاکستان و سوریه و دو سال بعد برزیل به عضویت آن درآمدند . و همچنین کانادا در سال 1985 وارد آن شد . سپس در سال 1991 با پایان جنگ سرد سازمان رقیب پیمان ورشو کمیته ورزش ارتش متفقین (SKDA) با CISM ادغام شد و خبر از پیوستن 31 کشور و عضو جدید و سایر کشورهای مرتبط با بلوک شوروی را داد. این پیشرفت سریع منجر به رسمیت شناختن توسط نهادهای بین المللی از جمله IOC شد. قبل از سال 1995 CISM هر سال 15 تا 20 مسابقات جهانی را برگزار می کرد. از سال 1995  CISM هر چهار سال یک بار بازی های جهانی نظامی را که یک رویداد چند ورزشی است با شرکت نمایندگانی از ارتشهای 127 کشور دنیا سازماندهی می کند .
       
       

       
      رویدادها
      برگزاری مسابقات مرتبط با ارتش های جهان طیف متنوعی را در بر می گیرد و بلوک های سیاسی و جغرافیایی متعدد سعی در برگزاری رویدادهای مشابه زیادی جهت بالا بردن مهارت پرسنل خود دارند . اما به نوعی اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی تنها به بالا بردن مهارت ها محدود نمی گردد . بلکه برپایی نمایشگاه های تخصصی تجهیزات تیراندازی و حتی ماشین آلات زرهی و تسلیحات انفرادی و البسه نظامی و ... در حاشیه این مسابقات بیان گر این است که این رویدادها مکانی است تا برنامه ریزان و دست اندرکاران نظامی کشور های مختلف به عرضه و کسب اطلاعات و سنجش آمادگی قوای نظامی پیرامونی خود اقدام نمایند .
       
      به برخی از این رویدادها می توان به اختصار اشاره کرد مانند :
      - مسابقات بین المللی پنج گانه ورزشی ( تیراندازی سرعت و دقت ، میدان موانع ، شنا ۵۰ متر با مانع ، دو صحرانوردی ۸ کیلومتر و پرتاب نارنجک )
      - مسابقات بین المللی نظامی پهپادی ارتش های جهان
      - مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی در عمق
      - مسابقات بین‌المللی نظامی جهت یابی
      - مسابقات بین‌المللی نظامی بیاتلون زرهی روسیه
      - مسابقات سراسری امنیت سایبری در آمریکا
      و ...
       

      بازتاب و آثار
      برای بیان تاثیر حضور بین المللی تیم های نظامی و ترتیب دادن این چنین مسابقاتی منعکس کردن دیدگاه بعضی از تحلیل گران غربی شاید مفید باشد به عنوان نمونه :
      «واشنگتن فری بیکن» «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی : روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک بازی‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین ( ونزوئلا ) تحت عنوان « تک تیرانداز مرز » را دارند . این  بازی‌های نظامی یکی از واضح ترین نشانه‌ها  از شکل گیری یک ائتلاف ضد ایالات متحده در آمریکای لاتین است. روسیه و متحدانش ( ایران و چین ) با حضور در این مسابقات نظامی در ونزوئلا در حال نمایش قدرت هستند . با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب ، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم .
       
       
      در حال حاضر به نظر می رسد که برگزاری این گونه مسابقات در بین نیرو های نظامی منطقه ای و جهانی در حال افزایش هست . مسابقاتی که هم در رشته های عمومی ( آمادگی جسمانی و ورزشی ) و هم رشته های تخصصی ( تیر اندازی ، زرهی و توپخانه ، پهپادی و ... ) با حضور تیم های چندگانه به جدیت پیگیری می شود . قطعا انتخاب تیم های ورزیده در این گونه رقابت ها باعث افزایش اعتماد به نفس پرسنل و همچنین تبلیغات مثبت برای نیرو های نظامی ما نیز خواهد گردید  . همچنین برگزاری مسابقات کشوری و درون مرزی برای ما موجبات حس رقابت و افزایش انگیزش سازمانی را برای نیروهای مسلح ما در پی خواهد داشت . انشالله 
       

       
       
       
      بن پایه :
      https://www.milsport.one/cism/members-nations
      https://www.ilsf.org/about/recognition/cism/
      https://armedforcessports.defense.gov/CISM/Military-World-Games/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
      https://freebeacon.com/national-security/iran-russia-china-to-run-war-drills-in-latin-america/
       
      گرد آوری جهت انجمن میلیتاری
       
       
    • توسط amirarsalankhan
      بمب افكن تهاجمي نسل بعد، LRS-B
       
                                 
       
       
      بمب افكن نسل بعد ( NGB، قبلا به نام بمب افكن 2018 شناخته مي شد ) يك برنامه به منظور توسعه يك بمب افكن جديد براي نيروي هوايي ايالات متحده بود. NGB قرار بود تا در حدود سال 2018 و به عنوان يك بمب افكن پنهانكار، مادون صوت، برد متوسط و با قابليت متوسط حمل سلاح وارد خدمت شود و به تدريج جايگزين بمب افكن هاي پير و پا به سن گذاشته (  B-52 Stratofortress  و B-1 Lancer ) گردد. ولي برنامه توسعه NGB با ظهور طرح بمب افكن دور برد تهاجمي سنگين ايالات متحده به فراموشي سپرده شد.
       
         
       
      اين اتفاق زماني افتاد كه در ژوئن 2010 سپهبد Breedlove  در مصاحبه اي بيان كرد كه اصطلاح بمب افكن نسل بعد مرده و از اين به بعد نيروي هوايي بر روي طراحي بمب افكن هاي دور برد تهاجمي كار خواهد كرد كه در آن از سيستم هاي به كار رفته در جنگده هاي F-22 و F-35 استفاده خواهد شد تا بمب افكني مقرون به صرفه و با قابليت هاي استثنايي هر دو جنگنده فوق جهت انجام ماموريت ها طراحي و توليد گردد.
       
             
       
       
      بمب افكن دور برد تهاجمي (Long Range Strike Bomber)
      برنامه توسعه بمب افكن دور برد تهاجمي ( LRS-B ) به معناي واقعي كلمه پنهانكار است! و اطلاعات خيلي كمي از آن منتشر شده است ولي اهميت آن را به خوبي مي توان در رفتار پنتاگون و شركاي صنعتي بزرگ آن احساس كرد.بسياري از كارشناسان معتقدند كه برنامه توسعه اين بمب افكن ساختار نيروي هوايي ايلات متحده را در 20 سال آينده شكل خواهد داد و هر شركتي كه برنده مناقصه توليد اين بمب افكن شود پول پارو خواهد كرد و بازنده نيز مي تواند مطمئن باشد كه جايگاهي در آينده هوانوردي نظامي ايلات متحده نخواهد داشت مگر ان كه معجزه اي كند!
      هر چند امروزه لاكهيد ماريتن به لطف پروژه F-35 آينده خود را در صنعت هوانوردي نظامي ايالات متحده تضمين كرده است و بويينگ نيز به مدد توليدات هوانوردي غير نظامي خود مي تواند از اين بحران عبور كند و تنها نورث روپ است كه چاره اي ندارد و  بايد اين مناقصه را برنده شود تا بتواند با خيال راحت به آينده خود فكر كند
      شناخته ها و ناشناخته ها
      پيش بيني شده 80 تا 100 فروند از اين بمب افكن جديد جايگزين ناوگان فعلي بمب افكن هاي ايالات متحده شود.  
      پنهانكار بودن ،قابليت حمل سلاح هاي هسته ايو داراي بودن هر دو حالت پروازي سرنشين دار و بي سرنشين از الزامات طراحي LRS-B است.قيمت تعيين شده براي هر فروند بمب افكن جديد 550 ميليون دلار در سال 2010 پيش بيني شده و قرار است به جهت كم كردن هزينه ها از فناوري موجود در طراحي ان استفاده شود ولي ساختار طراحي آن بايد به شكلي باشد كه بتواند از تكنولوژي هاي آينده نيز استفاده كند.دو رقيب اصلي در طراحي اين بمب افكن يكي كمپاني  Northrop Grumman, با سابقه طراحي بمب افكن پنهانكار و گرانقيمت B-2 است و ديگري مشاركت كمپاني هاي بويينگ و لاكهيد مارتين با سابقه طراحي جنگنده هاي F-22 و F-35 .همچنين پيش بيني مي شود در اواسط دهه 2020 اولين پروازهاي اين بمب افكن انجام شود.طبق حدس هايي كه كارشناسان مي زنند نيروي هوايي آمريكا به دنبال يك بمب افكن در اندازه اي حدودا نصف B-2 است كه از دو موتور F-135 همانند F-35 سود ببرد.
       
                                              
                                         
                                          پيشران F-135 Pratt  & Whitney
       
      الان همه شما ميگوييد اين كه خيلي كوچيكه، خب مسلما بايد بزرگتر بشه ولي با صحبتي كه رابرت گيتس وزير سابق دفاع انجام داد و به اعضاي كنگره گفت كه قيمت هر فروند 550 ميليون دلار ميشود راه را بر روي بزرگتر شدن اين بمب افكن فعلا بست. و اين نگراني را در بين كارشناسان به وجود آورد كه هر شركتي كه بتواند با حداقل آيتم هاي اساسي يك بمب افكن توليد كند برنده اين مناقصه خواهد بود بدون توجه به نيازهاي اساسي نبردهاي آينده.بنابراين يكسري الزامات از سوي كارشناسان هوانوردي نظامي جهت توسعه LRS-B  پيشنهاد شده است :
      پنهانكاري
      امروزه ميدانيم كه 80 درصد قابليت پنهانكاري به شكل و طراحي هواپيما بستگي دارد و فقط 20 درصد به مواد و تكنولوزي پيشرفته به كار رفته در آن وابسته است. كه همين 20 درصد هم بيشترين هزينه را به خود اختصاص مي دهد. پس يايد تعادل خوبي را بين اين دو بخش برقرار كرد تا هزينه هاي طراحي و توسعه سرسام اور نباشد.
      تعمير و نگهداري
      استفاده از مواد جاذب امواج رادار ساخته شده مي تواند نگهداري اين بمب افكن را بسيار راحت تر كند تا استفاده از موادي كه در لبه تكنولوژي روز قرار دارند و بسيار گران قيمت خواهند بود و نگهداريشان نيز بسيار مشكل است.ولي پلت فرم طراحي نيز بايد به شكلي باشد كه اين پرنده بتواند در 50 سال آينده آسمان ها را همچنان تسخير كند و پذيراي مواد جديد و تكنولوژي هاي نوين نيز باشد.
      قابليت حمل بمب هاي هسته اي
      تصميم گيري در اين مورد بايد همين الان صورت بگيرد، هر چند نيروي هوايي علاقه دارد تا چند سال بعد از توليد بمب افكن ها مجوز حمل سلاح هاي هسته اي را براي آنها صادر كند ولي با توجه به پيشرفت هاي سريع در صنعت هوانوردي نظامي از الان اين پرنده بايد طوري طراحي شود كه حداقل نيمي از آنها از ابتدا قابليت حمل بمب هاي هسته اي و هيدروژني را داشته باشند. و توانايي بازدارندگي ايالات متحده را همچنان حفط كنند.
      كنار گذاشتن طرز فكر شواليه تنها!
      بسياري از مردم فكر مي كنند كه پنهانكاري يعني يك جنگنده پنهانكار به تنهايي و با شجاعت به مانند يك شواليه به مواضع دشمن حمله مي كند و تمامي آنها را نابود ميسازد!! از الان بايد اين تفكر را دور ريخت و يك برنامه جامع جهت حملات پر تعداد بمب افكن هاي نسل بعد در نظر گرفت و تمام سناريوهاي موجود و تهديدات لازم را در آنها پيش بيني كرد تا قدرت واقعي بمب افكن ها و تاثير آنها بر روي مواضع دشمن مشخص شود.
      ساخت يك بمب افكن، نه فقط يك پلت فرم صرف
      در سال هاي بعد LRS-B تنها بمب افكن سنگين ايالات متحده خواهد بود. پس بايد به شكلي طراحي شود كه قابليت باز طراحي بسياري از قسمت هاي آن وجود داشته باشد و بتواند از تكنولوژي هاي آينده نيز به خوبي بهره مند شود. همچنين LRS-B بايد بتواند ماموريت هاي دريايي را نيز به خوبي ماموريت هاي زميني انجام دهد.
      نگه داشتن خلبان در كابين
      با وجود داشتن فناوري پروازهاي بي سرنشين اما ما نبايد در دام اين صحبت ها بيافتيم كه LRS-B بايد تنها قابليت بي سرنشين داشته باشد!، نداشتن خلبان در ميدان نبرد يعني نداشتن حس مسئوليت پذيري و ابتكارات لحظه اي نمي توان از جذابيت هاي فراوان پرنده هاي بي سرنشين گذشت ولي يك بمب افكن سنگين بي سرنشي نياز به حمايت زميني بسيار بيشتري از بي سرنشين هاي فعلي دارد كه اين خود هزينه ها را بسيار بالاتر مي برد.مورد بعدي قابليت ضعيف بي سرنشين ها در سوخت گيري هاي هوايي است كه در حين ماموريت هاي يك بمب افكن دوربرد الزامي است و يك خلبان در هر شرايط آب و هوايي يا زماني به راحتي آن را انجام مي دهد.و در آخر فكر كنيد كه يك بي سرنشين بخواهد بمب هسته اي نيز با خود حمل كند، خيلي فكر خوبي نيست و حتي كابوس آور نيز هست. هر چند خيلي ها فكر ميكنند بهتر بمب هاي هسته اي را به دست بي سرنشين ها سپرد!
      فراموش نكردن چيزهاي كوچك
      بايد فضاي كافي براي خلبان در پروازهاي طولاني در نظر گرفت تا اعصابش راحت باشد و تحت فشارهاي جسمي قرار نگيرد. اين مورد حتما بايد لحاظ شود و سعي شود از تجربه B-2 در اين مورد درس گرفته شود.
      در ژانويه 2011 نيروي هوايي فهرستي كوتاه از اهداف مورد نظر خود را براي بمب افكن تهاجمي منتشر كرد
      اهداف طراحي در نظر گفته شده براي يروژه LRS-B در ژانويه 2011
      كل هزينه پروژه نبايد از 40 تا 50 ميليارد دلار بيشتر باشد سرعت مادون صوت حداكثر بردي پروازي بيشتر از 9250 كيلومتر مداومت پروازي 50 تا 100 ساعت براي پروارهاي بي سرنشين قابليت بقا در حملات روزانه به مواضع دشمن با وجو د قدرتمند ترين دفاع هوايي موجود  
      در پايان تصاويري از طرح هاي مفهومي اراده شده توسط سه كمپاني معظم شركت كننده در اين مناقصه
       
                       
                                                           
       طرح پيشنهادي كمپاني نورث روپ گرومن
       
       
       
       
                      
                                                                              
       طرح پيشنهادي كمپاني لاكهيد
       
       
       
       
       
                         
                                           
        طرح پيشنهادي كمپاني بويينگ
       
       
      حال بايد منتظر ماند و ديد كه در چند ماه آينده مقامات نيروي هوايي كدام يك از طرح هاي پيشنهادي را براي آينده توان هوايي ايالات متحده انتخاب خواهند كرد.
      نظر شما چيست؟
      كم و كاستي بود  دوستان به بزرگواري خودتون ببخشيد، تقديم به ارواح طيبه شهداي مرزباني ناجا در حادثه اخير نگور
      با تشكر فراوان از دوست و استاد گرامي جناب 7mmt به جهت پيشنهاد اين موضوع و كمك هاي بسيارشان
      تهيه شده توسط امير ارسلان رهسپار ، فقط براي ميليتاري
       
       
      منابع :
      http://en.wikipedia.org/wiki/Next-Generation_Bomber
       
      http://www.defensenews.com/story/defense/air-space/strike/2015/01/18/air-force-bomber-industry/21805275/
       
      http://defensetech.org/2014/09/15/air-force-plans-major-step-in-long-range-strike-bomber-program/
       
      http://breakingdefense.com/2014/09/b-2-pilots-lessons-for-lrsb-americas-new-bomber/
    • توسط MR9
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      سرکوب پدافند هوایی دشمن
        (Suppression of Enemy Air Defenses /SEAD)
       

       
       وایلدویزل / استاندارد 
       
      یکی از ماموریتهای اصلی واحدهای پروازی نیروی هوایی پس از ظهورسه عنصرجدید در نبردهای معاصر (رادار/ توپخانه ضدهوایی هدایت راداری و نهایتا" موشکهای هدایت شونده زمین به هوا)، کنترل و ازکارانداختن و نابودی این  سامانه ها  می باشد . بررسی دقیق نبردهای به وقوع پیوسته پس از جنگ دوم جهانی نشان می دهد که هرکدام از این نبردها ، جنبه های نوینی از فناوری را با بکارگیری تجهیزات ، تسلیحات و تاکتیک ها به نمایش گذاشته و نشان داده اند که گاهی استفاده از  وجودبرتری کمی تسلیحات غیر پیشرفته در مقابل برتری کیفی تسلیحات پیشرفته و یا برعکس ، پیروزی های نظامی خیره کننده ای را به ارمغان آورده است. در کنار این مساله و به موازات افزایش توانایی های رزمی یک سامانه تسلیحاتی ،توسعه تاکتیکهای مورد نیاز نیز یک اصل غیر قابل اجتناب بشمار می رود . در چنین شرایطی ، سامانه های پدافند هوایی نیز از این قاعده مستثنی نبوده ، چــنانکه این نوع از سیستم های جــــنگ افــــزاری می بایست دارای قابلیت های پدافندی مناسبی باشند تا درمرحله آغازین تهاجم دشمن ، بتوانند ایمنی مناطق مسکونی ، مراکز ثقل سیاسی، نظامی و اقتصادی را از گزند بمباران و آسیب حفظ نمایند و با ایجاد لطمات عمده به پیکره و استخوان بندی قدرت هوایی دشمن ، باعث لغو ماموریت های تهاجمی وبه احتمال زیاد تغییر نتیجه جنگ شوند . بنابراین، به صورت طبیعی ،  نیروی هوایی مهاجم سعی خواهد نمود تا تهاجم خود را با انجام ماموریت های سرکوب پدافند هوایی آغاز نماید . برهمین اساس و بنا به تعریف وزارت دفاع ایالات متحده ، سرکوبی پدافند هوایی دشمن عبارتند از :
       
      " انجام هرگونه فعالیتی به منظور خنثی سازی ، نابود سازی و ایجاد اختلال موقت یا دائم در سامانه های پدافند هوایی زمین و دریاپایه دشمن بوسیله تجهیزات مخرب یا اخلالگرها "
       

       
       
      جنگنده / بمب افکن F-105G ، یکی از مهمترین جنگ افزارهای ارتش ایالات متحده برای مقابله با آتشبارهای سام ارتش ویتنام شمالی بشمارمی آمد .
       

       
      جنگنده / بمب افکن F-4G  در حال تیک آف از فرودگاهی در عربستان
      در حالی که برای اجرای ماموریت SEAD ، به مهمات متنوعی شامل مشکهای هوا به زمین ماوریک و مهمات ضد تشعشع شرایک و غلاف جنگ الکترونیک مجهز شده است .
       
       

       
       
      ارتش ایالات متحده برای ایجاد برتری هوایی بر فراز منطقه نبرد ، تاکید زیادی بر استفاده از اسکادارن های وایلد ویزل دارد .
      تصویر فوق یکفروند جنگنده / بمب افکن A-7E را بر روی عرشه فوقانی ناو هواپیمابر USS AMERICA نشان میدهد که برای اجرای عملیات بر علیه آتشبارهای دفاع هوایی لیبی (عملیات دره الدورادو ) آماده می شود . به نظر می رسد پرنده فوق برای اجرای این ماموریت به مهمات ضد رادار شرایک و مهمات هوابه زمین راک آی مارک II مجهز شده است .
       

       
       
      ارتش های اروپایی نیز پس از مشاهده تاثیر تسلیحات ضد رادار ، بسرعت خود را به قابلیت های ضد رادار مجهز نمودند .
      تصویر فوق یک فروند تورنادو ECR نیروی هوایی آلمان را که به مهمات ضدرادار هارم مجهز شده است را نشان میدهد
       

       
       
      مهمات ضد تشعشع AGM-88 HARM، جنگنده / بمب افکنF/A-18 C
       

       
       
      نیروی هوایی بریتانیا ، به شکل وسیعی از مهمات ضد رادار درسازمان رزم نیروی هوایی خود بهره می برد .
      تصویر فوق ، یک تیر موشک ضد تشعشع آلارم را بروی یکفروند جنگنده/ بمب افکن تورنادو GR4 نشان می دهد .
       

       
       
      در حال حاضر پرنده ویژه نیروی هوایی ارتش ایالات متحده برای اجرای ماموریتهای سرکوب پدافند هوایی ، جنگنده/بمب افکن F-16 CJ بشمار می آید .
       
      پرنده فوق ، یکفروند F-16 CJ بلاک 50 سری D است که برای اجرای ماموریت SEAD ، به طیف متنوعی از مهمات شامل ، AIM-120 آمرام ، AIM-9 M سایدویندر در جایگاه های دو وهشت  ، مهمات ضد رادار AGM-88 هارم در جایگاه های سه و هفت ، و برای هدفیابی به یک غلاف AN/ASQ-213 ، مسلح شده است .
      با این حال و براساس نظرات خلبانان شرکت کننده در جنگ ویتنام ، قابلیتهای تاندرچیف و فانتوم به مراتب افزون تر از این نمونه فالکون بشمار می آمد .
       
       
      نویسنده و مترجم : کارشناس ارشد جغرافیای سیاسی - MR9
      Military.ir Copyright
      تمامی حقوق برای انجمن میلیتاری محفوظ است
      منابع  :
      1- Davis, Larry and Menard, David, Republic F-105 Thunderchief
      2- Bill Siuru, Bill Holder-General Dynamics F-16 Fighting Falcon
      3-F-4 PHANTOM II IN ACTION
      4- "MODERN MILITARY AIRCRAFT "THUD"
      5- A-7 IN ACTION
      6- ویکی
      7- مطالعات شخصی اینجانب از منابع گوناگون
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.