Electro_officer

توپ MLG 27

Recommended Posts

تصویر
در ادامه‌ی مباحثی که پیرامون توپ‌های خانواده‌ی CWIS داشتیم این توپ آلمانی رو خدمتتون معرفی می‌کنم. البته این توپ رسما جز توپ‌های CWIS نیست ولی کاربرد مشابه داره و معرفی اون خالی از لطف نیست.
تو یه فروم انگلیسی دیدم که در مورد قایق‌های تندروی ایرانی اظهار نگرانی کرده‌بودند و یکی از اعضا دو تا توپ پیشنهاد کرده‌بود که یکیشون این توپ بود.
سیستم MLG 27 سیستمی است که توسط شرکت Rheinmetall طراحی و توسعه‌داده‌شده‌است. این سیستم کاملا اتوماتیک بوده و در شناورهای نیروی دریایی آلمان از آن استفاده‌می‌شود. نیروی دریایی هلند تعداد 4 توپ از این مدل را برای استفاده در شناورهای گشت ساحلی خود سفارش داده‌است.
توپی که برای این سیستم انتخاب‌شده‌است توپ BK 27 است؛ که توسط شرکت Mauser طراحی شده‌است. طراحی اولیه‌ی توپ در حوالی سال 1960 آغاز شد. از این توپ در هواپیماهای MRCA Tornado، جنگنده‌ی سوئدی Gripen و همچنین Eurofighter استفاده‌شده‌است. نیروی هوایی ایلات متحده نیز خواستار استفاده از این توپ در هواپیمای F-35 خود بود که البته این پروژه بعدها لغو شد. این سیستم می‌تواند واحدهای هوایی و شناورهای تندروی کوچک را در فاصله‌ی 2500‌متری و یا شناورهای بزرگتر را در فاصله‌ی 4500 متری هدف قرارداد دهد. همچنین درگیری با واحدهای ساحلی ثابت و یا محرک (مانند خودروهای زرهی سبک دشمن) از فاصله‌ی 4000 متری نیز امکان‌پذیر است.
تصویر
از این توپ می‌توان در شناورهای رزمی جدید و یا شناورهای قدیمی‌تر استفاده‌کرد. این توپ می‌تواند براحتی جهت بروزرسانی شناور‌های قبلی استفاده‌شود؛ چراکه نیازی چندانی به تغییر دادن عرشه و نفوذ در آن ‌ندارد.
MLG 27 از سیستم کنترل و هدف‌گیری قدرتمندی استفاده‌می‌کند. همچنین نواخت بالای 1700 گلوله بر دقیقه قدرت مناسبی را برای توپ به ارمغان آورده‌است. این توپ مجهز به سیستم‌های کنترل آتش قدرتمندی می‌باشد که توسط شرکت STN Atlas Elektronik طراحی شده‌است. حسگرهای گرمایی، دوربین تلویزیونی، سیستم فاصله‌یاب لیزری و سیستم خودکار رهگیری که از یک رهگیر ویدئویی "video tracker" استفاده‌می‌کند، سرعت و دقت مناسبی در رهگیری اهداف ایجاد‌کرده‌است. همچنین رهگیری هدف و کنترل آتش می‌تواند توسط یک اپراتور انجام‌شود.
تصویر
مشخصات توپ:
کالیبر: 27 میلیمتر
طول: 2.31 متر
وزن: 100 کیلوگرم
قدرت نواخت: 1700 گلوله در دقیقه
سرعت گلوله: 1025 متر بر ثانیه
وزن گلوله: 260 گرم
تصویر
منبع:
http://en.wikipedia.org/wiki/MLG_27
http://defence-data.com
استفاده از مطلب بدون ذکر نام مترجم و سایت میلیتاری مجاز نیست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون مطلب عالي. اين توپ اصلا چه استفاده اي داره؟ المان با داشتم سيستم قدرتمندي كه babkim خان معرفی کرد چه نیازی به این داره؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين توپ جهت مقابله با واحدهاي تندروي دشمن طراحي شده. در ضمن فكر مي‌كنم بابك جان نوشته بود امتياز ساخت و فروش اون توپ به ايالات متحده واگذار شده :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پاسخ به چند سوال و مطالب تکمیلی :

1) نیروی دریایی آلمان تا به حال 83 قبضه از این توپ را سفارش داده است . یعنی به زودی تبدیل به یکی از تسلیحات استاندارد آلمان خواهد شد .

2) وزن = 100 کیلوگرم ؟! حتماً منظورت لوله توپه . کل تشکیلاتش 850 کیلوگرم است که کارشناسان آلمانی کلی باهاش حال میکنند .

3) حداقل یک توپ در ناو ها و مین پاک کن های کلاس 122 ، 123 ، 124 ، 332 ، 333 ، 352 ، 404 آلمان به کار رفته است .

4) سیستم هدایت آتش این توپ به این صورت است که اپراتور بر حسب داده های دریافتی از رادار و مانیتور ، با پانل مقابل خود ( مثل جوی استیک پلی استیشن ) توپ را به سمت اهداف نشانه رفته و دکمه شلیک را فشار میدهد . این فرامین ( چرخش و شلیک ) به واحد کنترل انتقال میابد و واحد کنترل این فرامین را به زبان توپ ترجمه میکند . ( امیدوارم منظورم را متوجه شده باشید )
در سیستمهای جدید کنترل آتش این توپ از سیستم شرکت STN Atlas Elektronik استفاده شده است که تجهیزات راداری و رایانه ای به صورت جدا از توپ قرار دارد و توپ به صورت کنترل از راه دور هدایت میشود .

[align=center]تصویر[/align]

5) این توپ فقط از یک نوع گلوله استفاده میکند . FAPDS نام این گلوله مخصوص است . این گلوله پوشش ترد پلاستیکی دارد که ساچمه های ریزی داخل آن قرار گرفته . با کوچکترین برخورد با هدف و آزاد شدن ساچمه ها و به علت وجود انرژی جنبشی خیلی زیاد ، هدف را لت و پار میکند .
در هواپیما های نام برده شده در متن تاپیک ،از دو نوع گلوله دیگر ( به غیر از این یکی) استفاده میشود که به بخش نیروی دریایی مربوط نیست !



یه چند مطلب دیگه هم بود که الان یادم نمیاد !
با عرض پورزش از تأخیر در پاسخ ( برق رفت ! ) :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر


2) وزن = 100 کیلوگرم ؟! حتماً منظورت لوله توپه . کل تشکیلاتش 850 کیلوگرم است که کارشناسان آلمانی کلی باهاش حال میکنند .

:lol: [/color]

آره منظور مشخصات توپ بود. نه كل سيستم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
توجه شما را به خبری که هم اکنون به دست بنده رسید ، جلب میکنم . :lol:

نیروی دریایی کویت 12 قبضه از این توپ را در سال 2006 سفارش داد . به همراه این توپ 8500 گلوله مشکی برای تمرین و 30000 گلوله FAPDS نیز به چشم میخورد . ارزش تقریبی این قرارداد 10 میلیون یورو اعلام شده است .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اقا ما می خواهیم زبون توپ رویاد بگیریم.
کدوم آموزشگاه باید بریم؟؟؟


چی میگی آقا رضا ! شما که خودتون استاد هستید . احتملاً شما واسه این داری دنبال آموزشگاه میگردی که زبان توپ تدریس کنید !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.