najaf47

غواصان ترک ناو 93 ساله جنگ ظفر را بیرون کشیدند

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

بسمه تعالی
با سلام

تصویر


دو ناو متعلق به دول متفق که "اچ دو"نام داشتند در 18 مارس 1915 و توسط ناو جنگی معروف"نورسات"ترکیه مورد هدف قرار گرفته و غرق شده اند.


غواصان نیروی دریایی ترکیه بقایای یک ناو جنگی متعلق به دول متفق را که 93 سال پیش و در جریان جنگ های معروف به"جنگ ظفر"در 18 مارس1915 دول متفق با ارتش عثمانی، به قعر آبهای ساحلی تنگه چاناک قلعه در دریای سیاه فرو رفته بودند را به سطح آب آوردند.

کماندوهای نیروی دریایی ترکیه توانستند طی عملیاتی بقایای یک ناورا به سطح آب آورنداما بقایای ناو جنگی دیگر راکه بنا به اذعان کارشناسان تقریبا نابود شده بودرا با کار گذاشتن بمب در عمق آب ها امحا کردند.

مقامات نظامی ترکیه معتقدند که دو ناو متعلق به دول متفق که "اچ دو"نام داشتند در 18 مارس 1915 و توسط ناو جنگی معروف"نورسات"ترکیه مورد هدف قرار گرفته و غرق شده اند.

در جریان جنگ دریایی معروف چاناک قلعه در مارس 1915 میلادی کشتی های جنگی ترکیه به ویژه ناو نورسات با بستن تنگه چاناک قلعه به روی کشتی ها و ناوهای جنگی دول متفق مانع عبور آنها از این تنگه و ورودشان از طریق دریا به خاک امپراتوری عثمانی شدند.این روز در تاریخ ترکیه روز مهمی به حساب می آید و از آن با نام جنگ های پیروز" چاناک قلعه" یاد می شود.


منبع: عصرایران

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبر جالبی بود. جنگ جهانی اول و فروپاشی سراسری کشورهای اسلامی و تکه پاره شدن امپراطوری عثمانی بین دول انگلیس و فرانسه! حقیقت جنگ جهانی اول طبق اسناد منتشر شده برای فروپاشی امپراطوری عثمانی بو نه زیاده خواهی آلمان!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اسنادی که انگلیسیها هر چند وقت یک بار منتشر میکنند. فکر کنم اسناد مربوطه در دهه 1970 میلادی منتشر شده باشد. میگردم از کتب تاریخ و سیاسی اگر شد اسکن صفحات رو میزارم. البته با توجه به ظواهر قضیه هم میشه پی به این نقشه از پیش طراحی شده بود و در این بین فقط یک بهانه لازم بود که آن جاه طلبی سران آلمانی است! انگلیس در چند سال قبل از شروع جنگ جهانی دوم در نقش یک واسطه بین ایران و عثمانی ظاهر شده و مرزهای دو کشور را تثبیت کرد! یا بهتره بگیم مرزهای غربی ایران رو تثبیت کرد! چون قرار بود یه اتفاق بزرگی بیفته و عثمانی از قبل بین فرانسه و انگلیس تقسیم شده بود ولی انگلیس مایل نبود فروپاشی عثمانی به ایران هم کشیده شود. طبق برنامه قبلی 80% زمینهای عثمانی رو اشغال کردن و در نهایت با مصطفی کمال آتاتورک! در سال 1923 باقیمانده این حکومت نیز سرنگون شد و نظامی کاملا سکولار بوجود آوردند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسمه تعالی
با سلام

تصویر




منبع: عصرایران


سلام
دوستان مطمئنین این عملیت کار خود ترکها بوده؟ جریان این SAS پشت لباس اون غواص چیه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سعید جان من نمی دونم این جور اطلاعات رو از کجا اوردی ولی فکر کنم که بعععععله:

1- زمانی که جنگ جهانی اول آغاز شد همون جایی که شما الان زندگی می کنید شد صحنه جنگ عثمانی و روسیه. اتفاقا عثمانی ها در این زمینه خیلی خوب عمل کردند و پس از چندبار دست به دست شدن آذربایجان ایران و شوروی ، گرجستان و ارمنستان بین روسها و عثمانی ها دست آخر عثمانی ها تونستند روسها رو از قفقاز بیرون کنند واگر در کل متحدین شکست نخورده بودند الان هم همه این مناطق دست عثمانی بود.

2- انگلیس چه جوری مرز بین ایران و عثمانی رو تثبیت کرد که به محض شروع جنگ سپاهایان عثمانی مثه مور وملخ ریختند توی آذربایجان؟

3- بهانه شروع جنگ جاه طلبی های آلمان نبود. یه بابایی ولیعهد اتریش رو توی سارایوو ترور می کنه. اتریش به صربستان حمله می کنه و روسیه به اتریش . در نتیجه پای آلمان هم به جنگ کشیده میشه.

4- تفکیک کشورهای عربی از عثمانی بعد از جنگ جهانی اول بین فرانسه و انگلیس برنامه ریزی شد. لازم به ذکره که در همون موقع بسیاری از کشورهای عربی رسما یا غیررسمی تحت الحمایه انگلیس یا فرانسه بودند. از جمله مصر، بحرین . قرارداد سری بین این دوکشور اسمش سایکس-پیکو هست و در سال 1916 یعنی دوسال پس از آغاز جنگ جهانی اول بسته شد و حوزه نفوذ این قدرتها رو نشون می ده. نقشه اش رو توی همین تاپیک می ذارم.

5- مصطفی کمال سردار بزرگی بود که تونست چندجا متفقین رو شکست بده. مهمترینش پیاده شدن متفقین در گالیپولی بود که پوزه چرچیل رو به خاک مالید. چرچیل اون زمان وزیر دریاداری انگلیس بود. شما یه جوری مطلب رو نوشتی که هرکسی ندونه فکر می کنه مصطفی کمال عامل ومهره انگلیس و فرانسه بود. این بابا یه آدم کاملا وطن پرست بوده و تمام سعی اش پیشرفت ملت و کشورش بوده. اتفاقا یکی از کارهایی درستی که کرد این بود که بارهای زیادی رو از روی سیستم اداری کشورش برداشت تا سبک تر حر کت کنند. به قول حافظ"جریده رو که گذرگاه عافیت تنگ است." حقش نیس که درباره این بنده خدا این قدر بدبینانه قضاوت بشه. حتی اگر عنصر ضد مذهبی بوده.

تصویر

به هر حال وقتی که اون تاپیک مورد نظر را راه انداختید میشینیم مفصلا درباره اش بحث می کنیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
راستی نمی دونم می دونید یا نه ولی همین هفته قبل جشن ظفرشون بود.پارسال که ما رفته بودیم استانبول روز جشن ظفر یه تعداد از خیابون ها رو بسته بودن از تلویزیون هم رزه ارتش ترکیه رو نشون می داد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
انگليس عامل مرگ ميليونها ايراني در زمان جنگ جهاني اول است امار اراپه شده مرگ 6ميليون تا 10 ميليون ايراني را نشان مي دهد هيچ كشوري به اندازه انگليس در ايران ظلم و جنايت نكرده است

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام خدمت دوستان چند نكته هست كه بايد بگم نكته اول اين است كه نام ان كشتى جنگى مين گذار "نصرت" هست. در مورد امپراتوری عثمانی بايد بگم كه در آخرين روزهاى خود نه اتحاد و نه فرهنگ و مذهب مشتركى بين مردم وجود نداشت.و حكومت در بسيارى از مناطق قدرتی نداشت و به جاى مقابله با دشمن و ايجاد اتحاد بين مردم سعى در راضى نگاه داشتن دولت های انگليس و فرانسه داشت. در چنين موقعيتى كه عثمانی شكست خرده بود و از هم فرو می پاشید اين آتاترک بود كه با تكيه بر اتحاد مردم جلوى ابر قدرت هاى زمان خويش ايستاد. در مورد نظام لائیک و شخصیت و سیاست مصطفی کمال شاید در مبحث دیگری بحث کنیم هر چند ارتباطی با مسائل نظامی ندارد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.