Electro_officer

سری زیردریایی‌های کلاس Song (ناوگان زيرسطحي چين 1)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

تصویر
زیردریایی Type 039 (کد ناتو: Song class) گونه‌ای از زیردریایی‌های دیزل الکتریک است که متعلق به PLAN "People Liberation Army Navy" می‌باشد. زیردریایی‌های این کلاس اولین زیردریایی‌هایی هستند که چینی‌ها خود به تنهایی اقدام به ساخت آن نموده‌اند که از اژدر‌های مدرن و پیشرفته استفاده می‌کند.
طراحی
این زیردریایی‌های اولین زیردریایی‌های تولید‌شده توسط جمهوری خلق چین می‌باشند که در واقع از مشتقات زیردریایی‌های کلاس Remo شوروی سابق می‌باشند. البته طرح این زیردریایی‌ها قدیمی است و مربوط به سال‌های جنگ‌جهانی دوم می‌شود؛ بنابراین چینی‌ها تصمیم گرفتند خودشان اقدام به طراحی زیردریایی بزنند؛ نتیجه‌ی تلاش‌های چینی‌ها زیردریایی‌های Type 039 می‌باشد.
این کلاس زیردریایی‌ها به گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که بتوانند هم واحدهای زیرسطحی و هم شناورهای دشمن را مورد هدف قرار دهند به همین دلیل از طرح بدنه‌ی قطره‌ای شکل جهت افزایش کارایی برخوردارند. این زیردریایی دارای تعداد 4 رادر (سکان) می‌باشد و از یک پروانه بزرگ اریب استفاده‌می‌کند. همچنین برای عملکرد سریعتر موتور الکتریکی این زیردریایی از دستگاه ایجاد شوک استفاده‌می‌کند. بدنه‌ی زیردریایی جهت استتار با مواد ضدسونار (همانند زیردریایی‌های کلاس کیلوی روسی) پوشانده‌شده‌است. البته پیشرفت پروژه‌ی این زیردریایی‌ها با مشکلاتی روبرو شد، چینی‌ها زمانی که اقدام به آزمایش اولین زیردریایی نمودند با این مشکل روبرو شدند. این مشکلات شامل صدای ایجادشده توسط زیردریایی و عملکرد آن در زیر آب بود، که البته با یک بازبینی در طراحی این مشکلات حل شدند.
بهسازی‌های انجام‌شده باعث تولید زیردریایی Type 039G شد و این زیردریایی به تولید انبوه رسید و هفت فروند از آن تولید شد که همگی آنها عملیاتی هستند. (این آمار در حال حاضر تغییر کرده آمار کامل رو تو قسمت لیست ببینید.) از بین بردن مشکلات طرح زیردریایی مربوط به برج هدایت پلکانی زیردریایی می‌شد که با برطرف‌شدن مشکل گونه‌ی G را ایجاد شد.
تا سال 2006 تعداد سه گونه از این زیردریایی‌ها ساخته‌شده‌اند. گونه‌ی اصلی Type 039، Type 039G و Type 039A. تفاوت اصلی مشهود بین سه گونه در برج هدایت آنهاست. به گونه‌ای که برج هدایت در گونه‌ی Type 039 پله‌ای است اما گونه‌ی Type 039G اینگونه نیست و Type 039A نیز برجی مشابه Type 039G دارد. اما سکان افقی دو گونه‌ی Type 039 و Type 039G با گونه‌ی Type 039A تفاوت دارد.
تصویر
تسلیحات
تسلیحات اصلی گونه‌ی Type 039 اژدر 533 میلیمتری Yu-4 torpedo است؛ این اژدر، طراحی بومی دارد و سرعت آن برابر 74 کیلومتربرساعت است. این اژدر در واقع نمونه‌ی چینی اژدر روسی SAET-50 می‌باشد. این اژدر می‌تواند همانند نمونه‌ی روسی خود عمل کند. با این اژدر می‌توان اهداف سطحی را از فاصله‌ی 15 کیلومتری مورد هدف قرارداد. اژدر دیگر قابل استفاده در این زیردریایی اژدر هدایت‌شونده‌ی Yu-6 است که جهت هدف قراردادن اهداف زیرسطحی از آن استفاده‌می‌شود. همچنین به نظر می‌رسد زیردریایی این کلاس قادر به شلیک موشک‌های ضدکشتی YJ-8 و موشک‌های کروز باشد که می‌تواند آنها را از مقر اژدرها شلیک کند و اهداف سطحی را از فاصله‌ی 80 کیلومتری مورد هدف قرار دهد. این موشک‌ها مافوق‌صوت بوده و دارای سرجنگی 165 کیلوگرمی می‌باشند. جهت انجام عملیات‌های مین‌گذاری، زیردریایی قادر به حمل 24 تا 36 مین دریایی‌ است. این مین‌ها را می‌توان از طریق مقر اژدر‌ها جاگذاری کرد.
همچنین زیردریایی Type 039 موشک‌های ASW ضدزیردریایی CY-1 را همانند زیردریایی‌های کلاس Yuan با موفقیت شلیک کرده‌است. البته وضعیت این موشک‌ها مشخص نیست چراکه هیچ اخباری مبنی بر تولید انبوه این موشک‌ها شنیده‌نشده‌است. موشک ضدزیردریایی CY-1 ASW دارای برد 10 مایل دریایی (18 کیلومتر) هستند.
تصویر
تصویر
سونار
سونار این زیردریایی‌ها از نوع سونار بسامد متوسط است که در دماغه‌ی زیردریایی نصب‌شده‌ که دارای حالت‌های فعال و غیرفعال است و از آن برای دو هدف جست‌و‌جو و حمله استفاده‌می‌شود. علاوه‌براین از این سیستم دارای جهت ارتباط مخابراتی زیرآبی استفاده‌می‌شود و در صورتی که اژدری به سمت زیردریایی شلیک شود سیستم پیش اخطار آن فعال می‌شود. این سیستم سونار در واقع ورژن چینی سونار فرانسوی Thomson-CSF TSM-2233 است. این سیستم قادر است همزمان تعداد 4 تا 12 هدف را رهگیری نماید، که البته این بستگی به روش استفاده از سیستم دارد. برای افزایش کارایی حالت غیرفعال سیستم، دو سونار دون بسامد فرانسوی Thomson-CSF TSM-2255 در دو پهلوی زیردریایی نصب‌شده‌اند که دارای برد حداکثر 30 کیلومتر بوده و قادر است همزمان 4 واحد را شناسایی و رهگیری نماید. همچنین یک سیستم سونار چینی غیر فعال و on board دیگر با نام H/SQG-04 به سیستم اضافه‌شده‌است. برای جست‌جوی سطحی زیردریایی مجهز به یک رادار باندI است.
جنگ الکترونیک
زیردریایی‌های این کلاس اولین زیردریایی‌های چینی هستند که به سیستم‌های حمایت اکترونیکی "electronic support measures"، سیستم کشف امواج رادیویی "radio direction finder" و سیستم اخطار راداری "radar warning receiver" مجهز است که این سیستم‌ها به صورت یک‌پارچه سیستم کشف راداری SRW209 باند S - Ku را تشکیل میدهند که دارای نرخ بازیابی 100٪ است. سیستم SRW209 کاملا خودکار است و علاوه بر این می‌تواند توسط یک اپراتور از طریق یک سیستم رابط کنترل شود. کنسول رابط از یک نمایشگر رنگی CRT استفاده ‌می‌کند. این سیستم قادر به رهگیری انواع تهدیدات سطحی، زیر سطحی و هوایی می‌باشد.
تصویر
تصویر
پیشران
زیردرایی‌های Type 039 از سه موتور دیزل الکتریک آلمانی MTU 16V396SE84 استفاده‌می‌کنند. همچنین پروانه‌ی این زیردریایی‌ها نسبتا بزرگ، غیرمتقارن، دارای هفت تیغه و اریب هستند که این موارد صدای ایجادشده توسط زیردریایی را تا حد زیادی کاهش می‌دهند.
اتفاقات
در 26 اکتبر 2006 یک زیردریایی چینی کلاس Song به اصلاح popped up شد؛ (حالتی که یک زیردریایی به سطح آب آمده و وضعيت آماده جهت شلیک موشک‌ها ویا اژدرها به خود می‌گیرد.) در حالی که در فاصله‌ی 5 مایل دریایی (9کیلومتر) از ناوهواپیمابر USS Kitty Hawk (CV-63) در اقیانوس آرام قرارداشت.
صادرات
چین در سال 2007 سفارش ساخت تعدادی زیردریایی را از تایلند دریافت کرد؛ اما با توجه به اینکه نیروی دریایی تایلند فاقد امکانات تامیر و نگهداری این زیردریایی‌ها است هنوز خریدوفروشی صورت‌نگرفته است.
لیست زیردریایی‌های این کلاس
تصویر
خصوصیات
پیمانکار
طراح: موسسه‌ی تحقیقات طراحی دریایی Wuhan
کارخانه‌ی سازنده: شرکت صنعتی دریایی Wuhan، گروه کشتی‌سازی Wuhan Jiangnan، شانگهای
خدمه: 50 الی 60 نفر (10افسر)
ابعاد فیزیکی
طول: 74.9 متر
عرض: 8.3 متر
آبخور: 5.3 متر
دیسپلیسمنت(وزن) شناور: 1992 تن
دیسپلیسمنت(وزن) غوطه‌ور: 2250 تن
عملکرد
سرعت (شناور): 22 گره
سرعت (غوطه‌ور): 15 گره
حداکثر عمق قابل تحمل: 300 متر
پایداری در زیر آب: نامشخص
تسلیحات
موشک‌های ضدکشتی: موشک YJ-82، کروز، با برد 40 کیلومتر، سرجنگی 165 کیلوگرمی، سرعت 0.9 ماخ و حرکت‌کننده در کف
اژدرها: شش مقر اژدر 533 میلیمتری، دارای 24 اژدر Yu-4، باسرعت 30 گره و برد 6 کیلومتر
مین: قابلیت جاگذاری 24 الی 36 مین
حسگرها
رادار: جست‌جو‌ی سطحی باندI
سونار: نصب‌شده در بدنه، فعال/غیرفعال، جست‌و‌جو و درگیری، بسامد متوسط و سیستم راداری دون بسامد و غیرفعال H/SQG-04
سیستم جنگ الکترونیک: سیستم پیش‌اخطار Type 921A
پیشران
نوع موتور: دیزل-الکتریک
موتور: دارای سه موتور آلمانی MTU 16V396SE84
تصویر
منابع:
http://www.sinodefence.com/navy/sub/039.asp
http://en.wikipedia.org/wiki/Type_039_submarine
توجه!
کلیه‌ی حقوق این مطلب برای مترجم و سایت میلیتاری محفوظ بوده و استفاده از آن منوط به کسب اجازه از مدیران سایت می‌باشد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اولاً مثل همیشه عالی و لذت بخش بود ،

ثانیاً قضیه popped up زیردریایی چینی یه طور دیگه است . نکته ای که زیاد سر و صدا کرد این بود که ناو هواپیمابر (USS Kitty Hawk (CV-63 و ناو اسکورتش اصلاً متوجه حضور این زیر دریایی نشده بودند تا اینکه زیردریایی خودش از آب بیرون آمد و آمریکایی ها دیدند که ناوشان کاملاً در تیررس اژدرهای این زیردریایی چینی قرار دارد و بدون اینکه سونارهای دو ناو چیزی نشان داده باشند .

به این میگن استتار درست و حسابی ! :!:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اولاً مثل همیشه عالی و لذت بخش بود ،

ثانیاً قضیه popped up زیردریایی چینی یه طور دیگه است . نکته ای که زیاد سر و صدا کرد این بود که ناو هواپیمابر (USS Kitty Hawk (CV-63 و ناو اسکورتش اصلاً متوجه حضور این زیر دریایی نشده بودند تا اینکه زیردریایی خودش از آب بیرون آمد و آمریکایی ها دیدند که ناوشان کاملاً در تیررس اژدرهای این زیردریایی چینی قرار دارد و بدون اینکه سونارهای دو ناو چیزی نشان داده باشند .

به این میگن استتار درست و حسابی ! :!:

بابك اينهمه مشخصات فني و بقيه‌ي موارد رو نوشتم فقط همون قسمت هيجان‌انگيزش جذاب بود؟ :|
ولي از شوخي بگذريم نيروي دريايي چين بدجوري داره پيشرفت مي‌كنه! icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بله واقعاً همینطوره . همین مطلبی که نوشتم نشون میده که آمریکا هم ، از پیشرفت چین غافلگیر شد !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عالی بود مهدی جان. icon_wink این چینیها به سرعت در تمام علوم و فنون در حال پیشرفت هستند و از کپی برداری شروع کردند و طی 20 30 سال آینده سایر ملل مکپوی!!! (اسم مفعول کپی هست! icon_cheesygrin icon_cheesygrin الان اختراع شد از روی مزاح! icon_cheesygrin ) مجبور به کپی کردن از روی محصولات چینی خواهند شد! قابل ذکره که آمریکائیها از زیردریائیهای جدید چین بسیار وحشت داشته و آنها را تهدیدی جدی برای ناوگان دریایی خود در مناطق جنوب شرقی آسیا و اقیانوسیه قلمداد میکنند. :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خواهش میکنم سعید جان قابل شما رو نداشت.
بزودی تو یه سری مقالات تمام ناوگان زیرسطحی چین رو معرفی می‌کنم.
اینم چند تا عکس دیگه:
تصویر
تصویر
موشک ضد کشتی YJ-8
تصویر
طراحی مناسب پروانه:
تصویر
اژدر YU-6
تصویر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين پرچماي رنگارنگ چيه بستن به زير دريايي هاشون؟ مگه جشن تولد گرفتن؟ icon_cheesygrin ************************** خودمونيما ولي واقعا سلطان كپي كردن همين چيني ها هستن. تخصص خاصي تو اين زمينه دارن. راستي! چرا موتورش آلمانيه؟خود چيني ها نميتونن موتورشو بسازن؟ :!: :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فقط جهت زنگ تفریح به این لینک سر بزنید . ( مربوط به مسائل نظامی نیست )

تو این سایت کپی های صنعت خودرو سازی چین رو نشان میده . به همراه عکس اتومبیل اصلی ، کپی آن را جهت مقایسه قرار داده اند .


[align=center]http://www.plagiat.ch/tag/bmw[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اين پرچماي رنگارنگ چيه بستن به زير دريايي هاشون؟
مگه جشن تولد گرفتن؟ icon_cheesygrin
**************************
خودمونيما ولي واقعا سلطان كپي كردن همين چيني ها هستن.
تخصص خاصي تو اين زمينه دارن.
راستي!
چرا موتورش آلمانيه؟خود چيني ها نميتونن موتورشو بسازن؟ :!: :|

احتمالا مراسم شروع به خدمته يا شايدم روز نيروي دريايي.
موتور رو احتمالا نتونستن كپي كنن چون توليد پيشران بدون صدا فن‌آوري بالايي مي‌خواد! icon_cheesygrin
ولي ساخت اين زيردريايي‌ها اونم به اين تعداد واقعا عاليه! icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستان رو به بحث در اين تاپيك دعوت ميكنم


خب در مورد چی بحث کنیم ؟


شماها كه اطلاعات فني خوبي در زمينه زيردرياييها داريد بايد اينجور تاپيك هارو زنده نگهداريد

موفق باشيد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از کیسینجر در مورد چین و هند پرسیدند. گفت ما کاملا غافلگیر شدیم. اصلا انتظار همچین جهش بلند تکنولوژی و صنعتی انها رو در این مدت زمان نداشتیم. به نظر من قدرت داشتن امریکا از قدرت داشتن چین کمونیست خیلی بهتره. اگر قرار به قوی تر بودن یکی ازاین 2 کشور باشد. icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

از کیسینجر در مورد چین و هند پرسیدند. گفت ما کاملا غافلگیر شدیم. اصلا انتظار همچین جهش بلند تکنولوژی و صنعتی انها رو در این مدت زمان نداشتیم.
به نظر من قدرت داشتن امریکا از قدرت داشتن چین کمونیست خیلی بهتره. اگر قرار به قوی تر بودن یکی ازاین 2 کشور باشد.






icon_cheesygrin

به شدت با اين حرفت موافقم! icon_cheesygrin باور كنيد قدرت اول بودن آمريكا از اينكه چين قدرتمند بشه بهتره! حداقل يه دين و مذهبي دارن! icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.