TANK

تاپیک جامع اخبار سقوط هواگردهای بال ثابت و بالگردها

Recommended Posts

[quote][quote]خوب اگه بشنوید که تو این مانورایران [color=red]su27 [/color]رو برای اولین بار بصورت صد درصد عملیاتی تست کرده (اونم آپگرید شده با رادار جدید آرایه فازی ) و موشکهای فونیکس داخلی رو روی f14 آپگرید شده تست کرده - یا موشک حرارتی با برد 100 کیلومتر رو تست کرده و نمونه کپی شده آمرامسکی (آدر - pl12 ) رو تست کرده - یا جدید ترین سیستم های هواپیمای پنهانکار پهباد رو به موشکهای هوا به هوا تست کرده - یا ...
[/quote]

دوست عزیز taha-sh این جملاتی که در بالا گفتید حدس شماست یا اینکه واقعا قراره این اتفاقات بیفته :?[/quote]

اطلاعات فوق برمبنای اطلاعات بسیار موثق است که قصد رو نمائی در اونها نیست - اما تست در این مانور روی اونها بویژه پهباد پنهانکار حدسه- اما موارد دیگه الان هست و تست نشدنش تو مانوری که تصویری ازش منتشر نمیشه کاملا طبیعیه- اگه SU27 تو این مانورها استفاده نشه دیگه باید انداختش دور - از بودنش هم مطمئن باشید - اما آپگرید رادارش - بر اساس آپگرید رادار F14 یک حدس معقوله که چون رادار قبلی دو هدف رو همزمان تعقیب میکرد با سیستم قدیمیش - دردست ارتقاء بوده - رادار میگ29 هم الان عوض شده - من رو موشکهاشون اطلاع موثقی ندارم اما با توجه به اطلاعات موجود R27TE رو تقریبا مطمئنم (حرارتی دوربرد)

صحبت بنده اینه که درصورت اعلام بخشی از اطلاعات فوق- تعدادی از برگهای برنده محدود ما رو میشه و قرار نیست این اتفاق بیوفته - دوستان هم اینقدر عصبانیت و غضب به حق خودشون رو نسبت به ضعفهای ما با سخنان نابجا خرج نکنند- به لطف خدا ما تو آسمان هم مقتدر ظاهر می شویم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نه به جون 100 اینبار شما نبودی، کلا یادم نمیاد از ادب خارج شده باشید شما

تاپیکاش هست

شهریور و رونمایی
نمیدونم سقوط اذرخش
وجود اذرخش
صاعقه

قدرت هوایی ایران


سینا جان مغرضانه ؟؟؟؟ بعله ما هم مطلعیم اما شرمنده جسارت نشه اساعه ادب نشه خوندی شنیدی چی نوشتند و گفتند : هواپیما اموزشی


بلعه درود بر شرف تمام خلبانان ایرانی حال حاضر که بنده باید دستشونو ماچ کنم چرا که با هر پرواز واقعا معلوم نیست برگردند یا خیر دلیلشم کاملا مشخصه

شجاعت دارند میپرند اما خواهشا این شجاعت رو الوده به فعل و افعال نامربوط نکنید

اگه شجاعت خلبان داره پس شجاعت یارو کجا رفته بیاد بگه اف 5 بود نه اموزشی !
اگه شجاعت خلبان داره پس شجاعت یارو کجا رفته بیاد بگه در هر رزمایش تازه اونم رزمایش نیست تمرین سالانه هواپیماهای ایرانی که اسم رزمایش روش گذاشتند ما تلفات میدیم ؟؟
اگه شجاعت خلبان داره پس شجاعت یارو کجا رفته بیاد بگه وقتی تو مانوور اینه خدا رحم کنه به عملیاتی ش



خدا رو شکر از یه جهت فقط کردم و منظورمم مشخصه، حرف الکی از من درنیومده نمیاد و نخواهید دید بیاد

بریم کیف کردن هواپیما اموزشی سقوط کرده

ناراحت نباشید ایرانسل دو سه تا دو سه تا هدیه میده هواپیما سبک اموزشی!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هیچ کس علت بروز سانحه رو بررسی نکرد فقط توپیدن به نیرو هوایی و فرمانده هاش
ولی
یکی از اعضای سنترال با توجه به تصاویر توضیحاتی دادن که دیدم با اجازشون اینجا هم بزارم

[/quote]متاسفانه بازهم شاهد وقوع سانحه تاسفبار در روزهای پایانی تابستان امسال بودیم. صرف نظر از احتمالات موجود, یک تصویر از وضعیت هواپیمای F-5E Tiger II حامل نکات بسیار ارزنده ای میباشد و چنانچه این تصویر متعلق به هواپیما سانحه دیده باشد, تقریبا" میتوان دلیل سقوط را پیش بینی نمود.
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/jatnourstg8yzr6ws547%7E0.jpg[/img]
دانیال (DJ Dani) عزیز اشاره جالبی داشتند. این تصویر و آتش خروجی از اگزوز موتور J-85 متعلق به استفاده از Afteburner نمیباشد و در واقع بیانگر وقوع پدیده موسوم به Flame Out است. در این تصویر کاملا" نمایان است آتش خروجی از Combustion Chamber و یا همان محفظه احتراق موتور به توربین ها و سپس بخش اگزوز سرایت نموده است. پدیده Flame Out در اثر چندین عامل داخلی و خارجی به وجود می آید و متاسفانه در بیش از 90% موارد, به دلیل از بین رفتن کمپرسورها, منجر به Stall و سقوط هواپیماهای جنگنده تک و دو موتوره میگردد. عمده ترین دلیل بروز این پدیده در موتورهای جت, ورود اشیاء و اجسام خارجی (F.O.D) همچون پرندگان و ... به داخل موتور و انفجار در تیغه های کمپرسور میباشد که پس از آن به دلیل برهم خوردن نسبت ورود اکسیژن و سوخت به داخل محفظه احتراق, میتوانیم شاهد خروج آتش از بخش انتهای موتور باشیم. از آنجا که تکنولوژی موتورهای J-85 بر اساس Turbojet میباشد, بنابراین در اثر ورود اشیاء خارجی به دلیل عدم وجود Fan در بخش ورودی موتور, میتوانیم شاهد بروز خسارت سنگین باشیم. با اینحال امیدواریم در آینده نزدیک شاهد بروز این قبیل سوانح هوایی در کشور عزیزمان نباشیم.
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/01912167613793507599.jpg[/img]
Flame Out در جنگنده T-50
[quote]

از CAPTAIN PILOT
http://www.centralclubs.com/topic-t79853-48.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون کاربر reza4087.

خدایا من هم شکرت می کنم که برخی اوقات حواست به همه ماها هست به هممون حتی به اونهایی که گناهی می کنن و راه رو برای عقده گشایی برخی باز می کنی.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با عرض احترام -با توجه به نیاز به قدرت زیاد در موقع take off احتمال استفاده از پس سوز در عکس مورد اشاره بالا معقولتره- به خروجی هردو موتور توجه کنید - شرایط مشابهه و احتمال بروز اشکال فوق درهردوموتور
همزمان بعیده- من با توجه به اطلاعات ذکر شده در سایت مبنی بر دونفر بودن خلبانان و انحراف هواپیما به یک سمت پس از بلند شدن- احتمال اشکال در یک موتور رو معقول تر میدونم
عکس زیر نمونه دیگه ای از استفاده از پس سوز موقع بلند شدن است



http://www.***/topic-t79853-48.html[/quote][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_aV7qyIr-cc785dc38b7f8b96cea75a867a729b7d.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
متاسفانه مجبورم که اعلام کنم، کسی دیگه اجازه بحث غیر فنی نداره.

اگر بحث فنی یا دلیل معقول و مستدلی دارید، بسم الله.

و اگر نه، یا کاربر اخراج میشود و یا تاپیک قفل ... .
با تشکر.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بعنوان عضو كوچك و تازه واردسايت از دوستان خواهش مي كنم طوري رفتار نكنيم كه خداي نكرده مشكلي براي سايت پيش بياد! اكثر دوستان مواضع بنده رو مي دونن چيه و شايد خود من هم در بدو ورود تند روي زيادي مي كردم ولي در حال حاضر متعادل تر شدم :mrgreen: و يادمون باشه كه اكثر عزيزاني كه در سايت فعاليت ميكنن جزء مردم عادي هستن و جرو بحث بيش از حد هم هيچ فايده اي نداره و كسي هم صداي ما رو نميشنوه :mrgreen: از دوستان مخالف هم تقاضا دارم كمي حرف مخالف رو تحمل كنن ! :lol: همه ما هموطن هستيم و قلبمون به عشق كشورمون ميتپه!
بايد ياد بگيريم كه به نظرات هم ديگه احترام بذاريم و اين از اصول اوليه دموكراسيه :?
كاري نكنيم كه خداي نكرده دوستي ها به دشمني و كينه تبديل بشه!
يا علي

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خواهش میکنم جناب opera

[quote]متاسفانه مجبورم که اعلام کنم، کسی دیگه اجازه بحث غیر فنی نداره.

اگر بحث فنی یا دلیل معقول و مستدلی دارید، بسم الله.

و اگر نه، یا کاربر اخراج میشود و یا تاپیک قفل ... .
با تشکر.[/quote]
ممنون


[quote]با عرض احترام -با توجه به نیاز به قدرت زیاد در موقع take off احتمال استفاده از پس سوز در عکس مورد اشاره بالا معقولتره- به خروجی هردو موتور توجه کنید - شرایط مشابهه و احتمال بروز اشکال فوق درهردوموتور
همزمان بعیده- من با توجه به اطلاعات ذکر شده در سایت مبنی بر دونفر بودن خلبانان و انحراف هواپیما به یک سمت پس از بلند شدن- احتمال اشکال در یک موتور رو معقول تر میدونم
عکس زیر نمونه دیگه ای از استفاده از پس سوز موقع بلند شدن است [/quote]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/N1009958-1740148.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_N1009958-1740148.jpg[/img][/url]
F5 با پس سوز
مقایسه با
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/N1009950-1740076.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_N1009950-1740076.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/690951_orig.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_690951_orig.jpg[/img][/url]
عکس بالا از همون لینک اوله

با توجه به عکسا موتور سمت چپ مشکل داره
و این مشکل ممکنه در ادامه باعث صدمه به موتور دیگر و در نهایت باعث سقوط هواپیما شده باشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
واقعا ناراحت كنندس وقوع همچين حوادثي .

[quote]با عرض احترام -با توجه به نیاز به قدرت زیاد در موقع take off احتمال استفاده از پس سوز در عکس مورد اشاره بالا معقولتره- به خروجی هردو موتور توجه کنید - شرایط مشابهه و احتمال بروز اشکال فوق درهردوموتور
همزمان بعیده- من با توجه به اطلاعات ذکر شده در سایت مبنی بر دونفر بودن خلبانان و انحراف هواپیما به یک سمت پس از بلند شدن- احتمال اشکال در یک موتور رو معقول تر میدونم
عکس زیر نمونه دیگه ای از استفاده از پس سوز موقع بلند شدن است

[/quote]

دوست عزيز اين نوع شعله نميتونه پس سوز باشه و قطعا نشانه بروز ناهنجاري در موتور و احتراق اون . شعله اي كه در حالت پس سوز مياد بيرو از موتور خيلي حالت منظمي داره چون ميزان سوخت و هواي درون محفظه احتراق كنترل ميشه ولي اين نوع شعله حاكي از كنترل نشدن اين دو هستش .

به شدت ممنون آقا رضا . فكر كنم ديگه تقريبا علت سقوط مشخص شد و تو سري زدن هاي بعضي دوستان به مسولين مفهومي نداره .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ببخشید دوستان یه سوال و اون اینکه محفظه های ورود هوای موتور ها در اف5 اگر جدا باشه میشه نتیجه گرفت که در موتور چپ شی خارجی وارد و باعث ایجاد مشکل در کارکرد اون شده ولی اگر ورودی ها در ادامه مسیر تا موتور به یک فضای یکپارچه می رسن میشه گفت که خود موتور دچار مشکل شده.

در ضمن پس سوز در کل به این شکل نیست و این حالت خروج شعله رو ایجاد نمی کنه بلکه در پس سوز میشه ضربه ای موتور رو به طور منظم دید و آتیش اون هم بیرون نمی زنه .
این نوع آتیش زدن مخصوص زمانی هست که سوخت بیشتتری بیرون میاد و این باعث میشه این سوخت انفجارش به بیرون نازل و یا در ماشین ها بیرون اگزوز کشیده بشه.
به شکلی میشه گفت احتراق ناقص سوخت باعث ایجاد این آتیش میشه پس محتمل هست که پمپ سوخت دچار مشکل شده باشه.

در ماشین های مسابقه می تونید این موضوع رو ببینید.اگر به فیلم مسابقات دقت کنید به خوبی متوجه میشید که وقتی ماشین در هنگام دنده عض کردن سریع در سرعت بالا هست به دلیل عدم احتراق سوخت به خوبی این سوخت میاد و داخل اگزوز میشه و با گاز دادن مایشن در بعد از تعویض دنده یک انفجار در اگزوز ماشین می بینید که دلیل اون همون به هم خوردن لحظه ای سوخت هست.

اگر این تصویر واقعا مال همون جنگنده باشه باید گفت که در موتور چپ میزان سوخت و هوا به هم خورده و با توجه به حجم شعله میشه نتیجه گرف به احتمال زیاد این مشکل از پمپ سوخت بوده و ممکنه دلیل محتمل هم ورود شی خارجی مثل یه پرنده به داخل ورودی هوای موتور بوده باشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خيلي زوره به خاطر ورود شي خارجي يه هواپيما با اون همه حساسيت و هزينه و ما ايكه در تحريمميم سقوط كنه ! چه شي شومي

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بدون شرح

[url=http://www.tabnak.ir/fa/news/189747/%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85-%D8%B3%D9%82%D9%88%D8%B7-%DB%8C%DA%A9-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%B2]فیل سقوط هواپیما[/url]

---------------------------------

دوست عزيز،​اين بار چندم هست كه به شما تذكر ميدم.
لطفا قبل از ايجاد تاپيك جستجو كنيد كه تكراري نباشه.
در اين لينك:
http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=197702#197702

اين ويديو منعكس شده.
قفل شد
rezat1980

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خدمت TAHA-SH عرض کنم که توالی احتراق داخل موتور یه فرایند پیوسته نیست بلکه بصورت احتراق های تند متوالی است و یک پترن مشخصی داره و این باعث میشه که گاز داغ خروجی (چون سرعتش بالاست) اون پترن رو دنبال کنه. که اگه به آفتربرن هواپیمای بلک برد (SR-71) نگاه کنین این موضوع رو متوجه می شین. اگه موتور در حالت پس سوز کار نکنه تو روز روشن نمیشه این پترن رو دید. اما اون آتیشی که از موتور تایگر داره بیرون میاد پس سوز نیست و احتمالا یک واماندگی یا Stall جزئی هستش که قبلا تو مدلهای A تامکت ها هم رایج بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]خيلي زوره به خاطر ورود شي خارجي يه هواپيما با اون همه حساسيت و هزينه و ما ايكه در تحريمميم سقوط كنه ! چه شي شومي[/quote]
معمولا اينجور اشياء كه حوالي باند وارد موتور ميشن پرنده ها هستن .
شنيدم توي انگلستان (شايد انگلستان) براي دور كردن پرنده ها يه نوع هواپيما بدون سرنشين شبيه عقاب درست كردن و هر چند ساعت يكبار به پرواز در ميارن تا پرنده ها فرار كنن و واقعا هم جواب داده .
آخه چه ربطي به تاپيك داشت ايني كه من گفتم .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اسی خان اتفاقا ربط هم داره .
این موضوع یکی از مشکلات عمده ای هست که در تمام فرودگاه ها به وقوع می پیونده ولی فکر می کنم بهترین راه استفاده از دستگاه های فرستنده الکترونیکی باشه که پالس های الکترونکی رو می فرسته که باعث ترس و فرار پرنده ها میشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.