TANK

تاپیک جامع اخبار سقوط هواگردهای بال ثابت و بالگردها

Recommended Posts

4عضو سپاه در سانحه سقوط بالگرد جان باختند

مسئول روابط عمومی کل سپاه از جان باختن 4 تن از کادر پروازی نیروی هوافضای سپاه در سانحه سقوط بالگرد امدادی در دریای خزر خبر داد.
به گزارش ایسنا، در پی اعلام خبر سقوط یک فروند بالگرد که برای امدادرسانی به یکی از کارکنان شرکت نفت خزر به سکوی امیرکبیر اعزام شده بود، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف، مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت:
 
 در ساعت 4:30 بامداد امروز یک فروند بالگرد MI17 نیروی هوافضای سپاه که در اختیار مأموریت‌های  شرکت نفت خزربود ،دراقدامی  فداکارانه برای نجات یکی از کارکنان زحمتکش این شرکت که دچار عارضه قلبی شده بود،  برای امدادرسانی به سکوی نیمه شناور امیرکبیر واقع در 20 کیلومتری بندر امیرآباد استان مازندران اعزام گردید.
 
 
وی افزود:این بالگرد پس از سوار کردن بیمار مدت کوتاهی پس از برخاستن از سکو در مسیر ساحل دچار سانحه شده  و در دریای خزر سقوط کرد و پنج سرنشین آن به لقاء الله پیوستند.
 
سردار شریف اسامی جان باختگان این سانحه را بدین شرح اعلام کرد:
1-خلبان سرهنگ بازنشسته سید حسن محمدی کهنگی
2-خلبان دوم سرهنگ پاسدار غلامرضا میرزایی
3-مهندس پرواز سرهنگ بازنشسته رضا سنقری
4-سرهنگ بازنشسته مهندس حسین جعفرزاده
5-علی مرداسی از کارکنان شرکت نفت خزر
 
مسئول روابط عمومی کل سپاه در پایان ضمن عرض تسلیت به خانواده معظم و همکاران این جان‌باختگان عزیز گفت: با پیدا شدن پیکرهای جان‌باختگان، قطعات بالگرد نیز کشف و علت بروز سانحه در حال بررسی کارشناسی است.

http://fararu.com/fa/news/297311/4%D8%B9%D8%B6%D9%88-%D8%B3%D9%BE%D8%A7%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%AD%D9%87-%D8%B3%D9%82%D9%88%D8%B7-%D8%A8%D8%A7%D9%84%DA%AF%D8%B1%D8%AF-%D8%AC%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%86%D8%AF

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر اثر سانحه سقوط برای یک فروند هواگرد جایروپلن متعلق به سپاه در سیستان و بلوچستان، خلبان این هواگرد به نام بهمن مصائبی به شهادت رسید.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950911000264
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اینم تصویر خلبان  شهید بهمن صائبی

 

 

normal_426034111_79316.jpg

 

 

 

یادش گرامی راهش پر رهرو باشد انشاالله

 

 

« اللهم ارزقنا زيارة الحجة بن الحسن »



« لعنة الله علی عدوک یا علی »

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

MV-22-crash-Okinawa-500x313.jpg

 

 

MV-22 سپاه تفنگداران دریایی در اب های کم عمق اوکیناوا که دچار نقض فنی شده و مجبور به فرود اظطرای شد ، 5 سرنشین نجات یافتند



http://alert5.com/2016/12/14/mv-22-mishap-off-coast-of-okinawa/
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

_93015907_afp.jpg

thumb__93015905_afp2.jpgthumb__93015433_indonesiapapua4641216.pn

 

 

سقوط مرگبار C130 نیروی هوایی اندونزی

 

در اثر سقوط این C130  نیروی هوایی اندوزی 13 نفر شامل 3 خلبان و 10 پرسنل نظامی کشته شدند . این هواپیما در   استان پاپوآ در  این کشور سقوط کرد.

فرمانده نیروی هوایی اندونزی گفته است اب و هوای نامساعد باعث سقوط ان شده است . هواپیما حامل مواد غذایی بوده و در حال عزیمت به Wamena بوده که سقوط کرده است.



http://www.bbc.com/news/world-asia-38355451
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بیانیه قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش درباره شلیک سامانه‌های پدافندی در تهران

درپی شنیده شدن صدای شلیک سامانه های پدافندی در تهران روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش طی بیانیه‌ای اعلام کرد:
با توجه به اعلام قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش مبنی بر ضرورت هماهنگی هرگونه اقدام پروازی، صبح امروز یک فروند پرنده که بدون هماهنگی اقدام به پرواز بر فراز شهر تهران کرده بود مورد اصابت سامانه های پدافندی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش قرار گرفت.
گفتنی است پس از بررسی های به عمل آمده این پرنده یک فروند کواد کوپتر بود که معمولا برای مصارف فیلم‌برداری و عکاسی مورد استفاده قرار گرفته و در پرواز فوق نیز در جهت ساخت یک مستند مورد استفاده قرار گرفته بود.

www.isna.ir/news/95100301276


 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سقوط هواپیمای نظامی روسیه با ۹۱ سرنشین در راه لاذقیه سوریه

 

یک هواپیمای روسی با ۹۱ سرنشین که از سوچی روسیه به سمت لارقیه سوریه در حرکت بود در ساحل شرقی دریای مدیترانه سقوط کرد. این هواپیمای نظامی از نوع توپولوف ۱۵۴ وابسته به وزارت دفاع روسیه  بود و بیست دقیقه پس از پرواز از صفحه رادارها خارج شده است.
 
به گزارش تابناک، بر اساس اعلام وزارت شرایط اضطراری روسیه، این هواپیما ۲۰ دقیقه پس از بلند شدن از صفحه رادارها ناپدید شده است. این هواپیما از فرودگاه «چکالوفسکی» در منطقه مسکو برای سوختگیری وارد سوچی شد بود. زمان پرواز ساعت ۵ و ۴۰ دقیقه به وقت مسکو بوده است. این هواپیما ۸۳ سرنشین و ۸ کادر پرواز داشته است. در این هواپیما خبرنگاران و کارمندان نظامی نیز حضور داشتند. هم‌چنین یک گروه موسیقی همراه آنها بوده که به نظر می‌رسد قرار بوده در مراسم سال نوی نیروهای روسیه در پایگاه حمیمیم سوریه حضور به هم رساند.
 
رسانه‌های روسیه گزارش دادند، برخی تکه‌های لاشه هواپیمای روسی در دریای سیاه کشف شده است. خبرگزاری روسی تاس اعلام کرده این هواپیما قدیمی بوده و در نزدیکی منطقه کراسنادار در جنوب روسیه سقوط کرده است. این خبرگزاری افزود، بقایای این هواپیما در ۱/۵ کیلومتری سواحل سوچی یافت شده است.
 
وزیر دفاع روسیه اعلام کرده که عملیات تحقیقات و نجات سرنشینان هواپیمای ناپدید شده را رهبری و اداره می‌کند. سخنگوی کرملین نیز اظهار داشت، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه جزئیات ناپدید شدن هواپیما را دنبال می‌کند.
 
بنا به گزارش اسپوتنیک، تمامی تیم نجات منطقه «کراسنادار کرای» و مناطق حومه در عملیات جستجو برای این هواپیما شرکت کرده‌اند. برخی منابع از احتمال سقوط این هواپیما به دلیل فرسوده بودن هواپیما و نقص فنی خبر داده‌اند اما هنوز این اخبار تأیید نشده است.
 
یک منبع از منابع امنیت محلی روسیه به خبرگزاری ریانووستی اعلام کرد که هواپیمای توپولوف 154 احتمالاً در کوههای قلمرو کراسنادار در جنوب روسیه سقوط کرده است. این منبع در ادامه افزود، این هواپیما از فرودگاه «چکالوفسکی» در منطقه مسکو برای سوختگیری وارد سوچی شد و احتمالاً در منطقه کوهستانی کراسنادار سقوط کرده است.
 
خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد، اطلاعات اولیه حاکی از آن است که هواپیمای مفقود شده عازم پایگاه هوایی «حمیمیم» سوریه بود و دلایل احتمالی سقوط این هواپیما ممکن است نقص فنی یا اشتباه خلبان بوده باشد. جدیدترین اخبار از این حادثه حاکی از آن است که منابع روسی اعلام کردند که محل سقوط هواپیما در دریای سیاه و نزدیک به سواحل سوچی مشخص شده است.
 
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یک فروند جنگنده چند منظوره ساب 39 گریپن نیروی هوایی تایلند صبح شنبه در نمایش هوایی به مناسبت روز کودک سقوط کرد و خلبان آن کشته شد.
به گزارش مشرق، این جنگنده تایلند در نمایش هوایی به مناسبت روز کودک در استان 'سونگخلا' تایلند شرکت کرده بود که در حاشیه فرودگاه سقوط کرد.

 

 
براساس گزارش رسانه های تایلند، این فرودگاه به طور موقت بسته شد و انتظار می رود تا چند ساعت دیگر بازگشایی شود.علت سقوط این جنگنده نیروی هوایی تایلند تاکنون مشخص نشده است.
 

 

 
ساب 39 گریپن جنگنده چندمنظوره سبک و تک‌ موتوره است که توسط شرکت سوئدی ساب سوئد طراحی و تولید شده ‌است.

 

 

گریپن (به معنی شیردال) در سال 1988 برای نخستین بار به پرواز درآمد و در سال 1997 به نیروی هوایی سوئد پیوست و در سال‌ های بعد به کشورهای آفریقای جنوبی، تایلند، جمهوری چک و مجارستان صادر شد.

 
منبع: ایرنا
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ClYYChZUYAQpp7h-696x472.jpg

سقوط یک فروند پهپاد Wing Loong پاکستان

یک هواپیمای بدون سرنشین پاکستان روز شنبه در نزدیکی منطقه هدپاکا، منطقه منوانلی سقوط کرد. یک منبع گفت: هواپیمای بدون سرنشین از پایگاه هوایی هواپیما خارج شده شش کیلومتر دور از منطقه سقوط است.هواپیمای بدون سرنشین در منطقه برای نظارت بر وضعیت سیل بود اعزام شده بود

«مقامات  اعلام کردند که این هواپیما از پایگاه میوانالی خارج شد تا مناطق مختلفی را در رابطه با وضعیت سیل نظارت کند و با مشکل فنی مواجه شد.

این پهپاد ساخت چین می باشد

http://defence-blog.com/news/chinese-made-wing-loong-drone-crashes-on-flight-over-pakistan.html

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله ..................

 

ژست بعد از نجات به سبک هندی

این تصویر مربوط به سقوط جنگنده میگ 27 ارتش هند در سه روز پیش است در ایالت راجستان

DmUHQLwWwAACJ4L.jpg

thumb_DmUHPaGXsAA6llW.jpg

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله.........

 

سقوط دو جنگنده اف ۷ نیروی هوایی میانمار

http://www.irna.ir/fa/News/83067722

 

thumb_01_28229~16.jpgthumb_01_28129~18.jpg

........

سقوط جت هاوک عربستانی

https://www.mashreghnews.ir/news/902767/ریاض-سقوط-جنگنده-سعودی-را-تایید-کرد

......

ماه گذشته هم دو جنگنده اف ۷ نیروی هوایی نیجریه در یک ساعت سقوط کردن. این جنگنده ها برای مراسم روز استقلال در حال تمرین بودن

thumb_01_28329~12.jpgthumb_04~19.jpg

 

 

 

 

 

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

گزارش نهایی علت  سقوط  Pave Hawk

1000w_q95-1000x570.jpg

در 30 مارس 2018 ، یکفروند بالگرد رزمی HH-60G پیوهاوک ، در نزدیکی موقعیت  Al Qaim در عراق ساقط شد که گزارش نهایی علت سقوط در 30 اکتبر 2018 منتشر گردید .

براساس مندرجات این گزارش ، این بالگرد که جمعی وینگ 322 پشتیبانی هوایی بشمار می آمد بعلت عدم توجه خدمه به اطلاعات نمایشگر ها ، در موقعیتی نامناسب اقدام به فرود نمود و این مساله موجب شد تا این بالگرد 49 میلیون دلاری  به مجموعه از کابل های فولادی به قطر 3.8 اینچ برخورد نموده  و ساقط شود . این حادثه موجب کشته شدن دو خدمه پروازی و سه همراه این بالگرد گردید .

بالگرد HH-60G  پیوهاوک ، گونه ای اصلاح شده از بالگرد شاهین سیاه است که به اویونیک ارتقاء یافته و سامانه های ناوبری پیشرفته  مجهز بوده و ماموریت  جستجو و نجات (SAR) را  در سازمان رزم کاربران آن بر عهده دارد .

صرفا" برای میلیتاری / مترجم MR9

 

 

  • Like 3
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله...........

 

امروز یک بالگرد ارتش افغانستان  در منطقه فراره سقوط کرد / تمامی 27 سرنشنی وخدمه بالگرد کشته شدن چندین مقام محلی هم در بین کشته شدگان است 

عکس تزیینی است

thumb_Dq2g8lIX4AAvQ6T.jpg

یک بالگرد ارتش ترکیه  در نزدیکی انکار بعد از برخورد با کابلهای فشار قوی برق سقوط کرد چهار سرنشین کشته شدن

thumb_2375584.jpg

دوهفته  پیش یک جنگنده  سوخور 27 اکراین  سقوط و دو خلبان آن کشته شدن

تصویر تزیینی است

thumb_DppOzvzXoAIAUVT.jpg

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سقوط شاهین مصری

230922-min-1140x570.jpg

قاهره : بر اساس اخبار منتشر شده ، در 3 نوامبر 2018 ، یکفروند جت رزمی میگ-29 نیروی هوایی مصر درجریان یک  ماموریت آموزشی دچار حادثه شده و ساقط گردید . به گزارش روزنامه کومرسانت ، این جت نیروی هوایی مصر بخشی از هواگردهای رزمی بشمارمی آمد که در اوایل 2018 تحویل این نیرو شده بود .

جنگنده های  MiG-29M/M2  نیروی هوایی مصر ، گونه ای ارتقاء یافته از جتهای رزمی  میگ-29 فالکروم  روسی است که  در اواخر دهه 70 میلادی در اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی  توسعه پیدا نموده  و پس از اضافه شدن یکسری تجهیزات جدید ، از جمله تغییر پیشرانه اصلی به نمونه  RD-33MK ( با مزیت پایش دیجیتال عملکرد موتور ) ، سامانه های دیجیتال پایش پرواز و همچنین استفاده از رادار پالس داپلر Zhuk-ME به این کشور تحویل گردید . براساس توافقنامه ای که در سال 2015 میان روسیه و مصر امضاء گردید ، روسها متعد شدند تا حداقل 46 فروند از این گونه فالکروم را به مصری ها  تحویل دهند .

 

صرفا" برای میلیتاری / مترجم MR9

 

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله ............

سقوط یک بالگرد  UH-1 ارتش ترکیه بروی شهر استانبول / در این حادثه سه خدمه تن از سرنشینان بالگرد کشته شدن

Ds6pOcgWkAAS1uT.jpg

thumb_Ds6pPDnXoAE6GYo.jpgthumb_Ds6pPdqWwAA5MIG.jpg

  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.