TANK

تاپیک جامع اخبار سقوط هواگردهای بال ثابت و بالگردها

Recommended Posts

نه اختیار داری مصطفی جان!! ابولهول کیه!! icon_wink

ولی شما خبرها رو مبنی بر انتقال دانش فنی به کشور از طریق مونتاژ توپولف ببین بعد بگو من دارم مزخرف می گم! در مورد بررسی ها کامل درسته اتفاقا من خودم پرواز اهواز به تهران 21 خرداد که ساعت 7:30 دقیقه قرار بود پرواز کنه ساعت 12 شب پرواز کرد به علت اینکه داشتن تایر های هواپیما رو عوض می کردند! تازه جات خالی یک دعوای باحالی هم توی هواپیما رخ داد!! بین مسافرین! ولی مصطفی جان توجه کن که توی 2 ساعت بررسی نمی شه کل قسمت های هواپیما رو آنالیز کرد و خطر هم در کمین خواهد بود!

درضمن مصطفی جان شما که خودت کارشناس مسائل اقتصادی هستی بای دبلومبرگ رو هم قبول داشته باشی؟ بلومبرگ می گه در شرایطی که می تونه هواپیماهای مدرن رو از بازار دست دو بخره چرا می ره قراضه می خره؟! حداقل اگر می خوان دست دوم بخرند از ترکیه نخرند که هواپیماهای احشامشون رو به ما بفروشند!!

[color=red]دمم رو بالا پایین کنم؟!!!!!!!!![/color] icon_wink :mrgreen: icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آفرین این شد رضا جان ببین! پس اگر مسئولین ادعای احداث خط مونتاژ می کنند چطور حرف متناقض می زنند و می گن نمی تونیم هواپیمای نو از روسیه بخریم؟! تازه احداث خط تولید در داخل کشور هزینه ها هم پایین می آره و حتی موجب ایجاد شغل برای صدها نفر خواهد شد!

ما کمیت رو نباید فدای کیفیت بکنیم! اگر 4 فروند هواپیمای نو خریداری بشه بهتر از خرید 20 فروند هواپیمای دست دومه که باید با آیت الکرسی سوارش شد!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]آفرین این شد رضا جان ببین! پس اگر مسئولین ادعای احداث خط مونتاژ می کنند چطور حرف متناقض می زنند و می گن نمی تونیم هواپیمای نو از روسیه بخریم؟! تازه احداث خط تولید در داخل کشور هزینه ها هم پایین می آره و حتی موجب ایجاد شغل برای صدها نفر خواهد شد![/quote]
موافقم
انتقال خظ تولید به معنای انتقال تکنولوژی یعنی کاری سخت تر از خریدن هواپیما پس چه طور می تونن تکنولوژی هواپیمارو بخرن ولی خود هواپیما رو نمی تونند؟ icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]ایلوشن 86، چگونه جان 16 سرنشين را گرفت؟[/b]
«چرخ های هواپیما هنگام فرود کنده شده و هواپیما از باند خارج گردید و پس از برخورد با دیوار بزرگ فرودگاه، پس از طی یک کیلومتر در زمین های کشاورزی منطقه طرق متوقف شد. هواپيما به‌دليل ايجاد مشکل در سيستم ترمز کنترل خود را از دست داده و از باند خارج و به ديواره اي شني برخورد کرده است. بر اثر اين برخورد، کابين خلبان و چندين رديف از صندلي هاي جلوي هواپيما به شدت دچار سانحه شد و هواپيما بر اثر اين حادثه آتش گرفت.»

به گزارش رجانیوز، يک فروند هواپيماي ايلوشين بعدازظهر روز گذشته در فرودگاه شهيد هاشمي نژاد مشهد دچار سانحه شد. اين هواپيما که متعلق به شرکت هواپيمايي آريا با شماره پرواز 1525 حامل 160 مسافر و خدمه قرار بود در ساعت 18:10 در باند فرودگاه شهيد هاشمي نژاد مشهد به زمين بنشيند.

بر اساس این گزارش بخش زیادی از دیوار فرودگاه که در انتهای باند قرار دارد، بر اثر برخورد هواپیما تخریب شده و از کنار دیوار تا محل متوقف شدن هواپیما که حدود یک کیلومتر فاصله داشت، تعداد زیادی صندلی، قطعات هواپیما، کفش و غیره به چشم می خورد. دماغه هواپیما به دلیل اصابت با دیوار به کلی از بین رفته و قسمت هایی از بال های هواپیما نیز شکسته است. این در حالی است که هنوز بنزین های هواپیما از انتهای بال در حال ریزش بود و مأموران آتش نشانی و دیگر نیروهای امدادی در حال ایمن سازی محل بودند.

چندین دستگاه اتوبوس بلافاصله مجروحان را به مراکز درمانی منتقل کردند و آمبولانس ها نیز اجسادی را که در بیرون از هواپیما و داخل آن قرار داشتند، به پزشکی قانونی بردند. نیروهای انتظامی و امنیت پرواز فرودگاه بلافاصله محل را با کشیدن حصار امنیتی به محاصره درآوردند، در حالی که تعداد زیادی از اهالی منطقه طرق برای مشاهده صحنه حادثه به محل هجوم آورده بودند.

جعفري يکي ديگر از مسافران اين پرواز در خصوص اين حادثه گفت: در هنگام فرود هواپيما حالت لرزش شديدي پيدا کرد، به طوري که از باند خارج شد و به يک مانع برخورد کرد. وي افزود: من و همسرم پس از اين سانحه به سرعت از هواپيما خارج شديم.

يکي ديگر از مسافران اظهار داشت: بعد از برخورد هواپيما با يک مانع، بخشي از آن آتش گرفت که لحظاتي بعد خودروهاي امدادي در محل حاضر شدند و افراد سالم را که حدود 25 نفر بوديم، به نمازخانه فرودگاه منتقل کردند. مجروحان حادثه نيز توسط آمبولانس‌ها منتقل شدند و کشته ها در محل حادثه قرار داشتند.

حاجي خاني ديگر مسافر پرواز 1525 تهران- مشهد شرکت هواپيمايي آريا گفت: من و همسرم از تهران براي ماه عسل به مشهد آمديم که متأسفانه اين حادثه تلخ را شاهد بوديم. پس از خروج هواپيما از روي باند، به نظرم خلبان از خود گذشتگي کرد و براي اينکه حادثه تلخي براي همه مسافران رخ ندهد، هواپيما را به سمت مانعي شني هدايت کرد. حاجي خاني تصريح کرد: تعدادي از مسافران رديف‌هاي جلو از داخل هواپيما به بيرون پرت شدند.

وي با بيان اينکه خلبانان اين هواپيما خارجي بودند، نام کاپيتان پرواز را نيکولاي عنوان کرد و اظهار داشت: مهمانداران اين پرواز پس از وقوع حادثه مسافران باقيمانده را به آرامش دعوت کردند.

جانشین پلیس خراسان رضوی نیز که فرماندهی نیروهای انتظامی حاضر در محل را به عهده داشت، گفت: کلیه مصدومان این سانحه که ۲۱ نفر هستند، به بیمارستان منتقل شده اند و ۱۶ تن نیز در محل حادثه جان باخته اند که اجساد آن ها به پزشکی قانونی منتقل شد.

سرهنگ محمد کاظم تقوی در ساعت ۲۰:۲۰ دستور تخلیه محل از کلیه نیروها به جز نیروهای امدادی را صادر کرد و از سرهنگ کبریایی سرکلانتری شمال مشهد خواست تا حفاظت منطقه را به عهده بگیرد. مرد روس که احتمالاً جزء تیم پروازی بود، با حضور در محل حادثه و در حالی که به پیشانی خود می کوبید، آرام آرام اشک می ریخت.

برخی از لوازم مسافران و قطعات هواپیما در زمین های کشاورزی رها شده بود و نورافکن ها محل را روشن کرده بودند.

یک مقام آگاه گفت: چرخ هواپیما به دلیل ترکیدگی بر روی باند کنده شد و هواپیما از باند خارج شد. در حالی که خلبان سعی در کنترل هواپیما داشت، دماغه هواپیما با شدت به دیوار انتهایی فرودگاه برخورد کرد و هواپیما از روی دیوار نیز عبور کرد که در فاصله حدود یک کیلومتری در زمین های کشاورزی طرق متوقف شد.

یکی از شاهدان عینی در این زمینه گفت: چند دقیقه قبل از وقوع حادثه در منطقه قاسم آباد مشهد، هواپیما را از تراس آپارتمان مسکونی خود مشاهده کردم که حرکت غیرعادی داشت و گیج می زد.

یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود نیز گفت: هواپیما قبل از حادثه دچار مشکل شده بود و احتمالاً خلبان قصد داشت با دور زدن، سوخت هواپیما را کم کند.

مدیر کل فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد نیز در گفت‌وگو با ایرنا گفت: این هواپیما در هنگام فرود به باند فرودگاه خارج و دچار سانحه شد. اسماعیلی افزود: هرگونه اطلاعات بیشتر درباره این خبر را از سازمان هواپیمایی کشوری پیگیری کنید.

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری که از طریق یک خبرنگار در جریان حادثه قرار گرفت گفت همین الان موضوع را پیگیری می کنم. ساعت ۲۲ روز گذشته نیز قاضی پرسا (قاضی ویژه قتل عمد) که در فرودگاه مشهد حضور داشت و به تحقیق و بازجویی از شاهدان و مصدومان حادثه پرداخته بود، گفت: دستورات لازم را برای حفظ صحنه حادثه و جمع آوری اموال مسافران صادر کردیم و در حال حاضر نیز مشغول تحقیق از شاهدان و مصدومان حادثه هستیم.

10 روز قبل نيز يک فروند هواپيماي توپولف مسافربري شرکت هواپيمايي کاسپين به شماره پرواز 7908 در مسير هواپيمايي تهران- ايروان 16 دقيقه پس از برخاستن از فرودگاه بين المللي امام خميني(ره) در حوالي شهر قزوين دچار سانحه شد و سقوط کرد. در اين سانحه، تمام مسافران آن کشته شدند.

يک فروند هواپيماي توپولف شرکت ايران ايرتور، نيز دهم شهريور 85 به هنگام فرود در فرودگاه مشهد به دليل نقص فني دچار سانحه شد و آتش گرفت. اين هواپيما که از بندرعباس عازم مشهد بود، به هنگام فرود از باند خارج شد و روي بال سمت چپش برگشت، سپس آتش گرفت. از 148 سرنشين آن هواپيما، 80 نفر در آتش سوخته و جان خود را از دست دادند.

اطلاعات سقوط اين هواپيما تنها از شاهدان عيني جمع آوري شده است
http://www.rajanews.com/detail.asp?id=33098

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برای من فقط یک چیز جالبه
این جور مواقع میگن تحریم ما را بیچاره کرده و همه مشکلات مربوط به تحریمه
ولی در شرایط عادی میگن تحریم نعمته .ا( نعمت فنا شدن ...)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
راست میگه! آخرش ما دوزاریمون نیفتاد این آقای تحریم خوبند یا بد؟ icon_wink
برای اون بالایی ها که ازین بهتر نمیشه! اما لیچ خوب چیزیو اشاره کرد! واقعا اگه تحریمیم این مونتازها چیه پس؟ اگه نمیتونیم قطعه تامین کنیم چجوری منتاژ میکنیم؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]خوب!
الحمدلله باز هم يه اتفاق جديد افتاد تا دوستاني كه در همه‌ي امور صاحب نظر هستن، باز هم بيان و نظر فوق تخصصي خودشون رو فتواگونه اعلام بفرماين!
جالبه! دوستان يه طوري درمورد خريد هواپيما حرف مي‌زنن، انگار كه قراره هويج بستني خريداري كنيم!!

دوستان فوق باسواد و سوپر كارشناس عزيز! تا حالا واژه‌ي پنج حرفي تحريم به گوشتون خورده؟
ظاهراً دوستان زيادي در توهم اتحاد!!!! با روسيه به سر مي‌برن كه اينطور اظهار نظر مي‌فرماين!

بابا يكم از خواب بيدار شين!
ما تحريميم! يعني يه موتور دسته دوم هواپيما هم بهمون نمي‌دن! اين هواپيماهايي هم كه داريم، به اين خاطر دست دوم مي‌خريم، چون اگه نوش رو بخوان بهمون بفروشن، برادران عزيز غربي پرچمشون مي‌كنن!!!
شما فكر كردين دنياي دو قطبي سابقه كه مثلاً امريكا با ويتنام در جنگ باشه و شوروي به همين راحتي هواپيما بهش بفروشه؟!
شما اصلاً مي‌دونين كه در سال 2005، قراردادي بين امريكا و روسيه منعقد شد كه دو طرف تعهد كردن به كشورهاي حامي تروريسم و يا حتي مشكوك به داشتن روابط با تروريست‌ها، حتي موشك دوش پرتاب هم ندن؟! مي‌دونين اسم يكي از كشورهايي كه اكيداً نبايد بهش چيزي فروخته مي‌شد، ايران بود؟

روسيه تا مي‌خواد يه S-300 به ايران بفروشه، جيغ شرق و غرب درمياد!!

ظاهراً دوستان ما، تحريم عليه ايران رو يه چيزي تو مايه‌هاي تحريم بويو و هان عليه جول‌بون مي‌دونن و فكر مي‌كنن ما هم جومونگيم كه بريم دور بزنيم هواپيما وارد كنيم!!!

---------------------------------------------------

خواهشاً يكم كودكانه حرف زدن رو كنار بذارين و به جاي كوبيدن كشورتون و يا منت گذاشتن سر جايي كه همه‌ي وجودتون در برابرش، ذره‌اي ارزش نداره، يكم فكرتون رو بكار بندازين كه حقيقتاً چه خبره!![/quote]

داداشي !!
icon_wink اگه منظورت منم بايد بگم من تو پستم نوشتم (( ايكاش به يمن وجود انقلاب اسلامي تحريم نبوديم !!!!!!))

حالا شما باز صحبت بكن !!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
كال او ديتي هر چيزي ميتونه هم خوب باشه و هم بد ولي چيزي كه با جون مردم بازي ميكنه هميشه بده
طبق گفته هاي سرپرست سازمان هواپيمايي مثله اينكه سرعت هواپيما زياد بوده ولي خلبان هيچ چيزي رو گزارش نداده (نقص در سرعت سنج هواپيما)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote][b]به كدوم ديوار خورده؟ icon_wink

شما ديوار ميبينيد؟[/b][/quote]

توی خبر گفته فنس!!! حالا من نمی دونم این چه فنسی بوده که این بلا رو به سر این هواپیمای بدبخت اورده خدا می دونه؟![/quote]

دوستان خبر رو كامل نخوندن و فورا شروع به ايراد گرفتن ميكنن. تصاويري كه ديديد بعد از برخورد و خروج هواپيما از محوطه فرودگاه و ورودش به زمين كشاورزي در جنب فرودگاه هست. اينطوري كه شما زود قضاوت ميكنن كمي بي انصافي هست .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آرمانی جان این موضوع قبل از اونیه که جزئیات کلی رو بگند! بچه های قدیمی میلیتاری از جمله خودتون باید بدونید که من هر حرفی می زنم دلسوزانه است و غرضی ندارم بخدا!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ظاهرا نقص فني باعث اين فاجعه بوده كه بايد جعبه سياه بررسي بشه

ميگن سرعت هنگام نشستن زياد بوده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]با اين خريدهايي كه ميكنن كل صنعت هوايي و امنيت و استاندارد پرواز كشور رو زير سوال ميبرن٠ اطميناني كه از دست بره برگردوندنش خيلي سخت تر و پر هزينه تر از خريد هواپيماي نو و درست و حسابيه :mrgreen: ٠ راستي چرا به جاي ٤٠٠ تا ٢٠ تا دونه نوشو از توپولوف نميخرن؟ خيلي عجيبه! icon_wink اقا سعيد نظر شما در اين مورد چيه؟ icon_eek[/quote]



برادر عزیز مثل اینکه یادت نیست که ماتحریم هستیم :lol: قطعات هواپیما نمیفروشن چه برسه به هواپیمای نو icon_wink
در ضمن مسئولین هم عقل دارند اما دستشان بسته است برای فرار از تحریم هم میخان هواپیمای روسی در داخل بسازند.[/quote]
رضا جان ما هواپيماي نظامي روسي٠ نيروگاه اتمي٠ تور ام١ ٠ قطعات سانتريفيوژ هسته اي٠ دوربين ديد در شب و هزاران چيز ديگه كه تحريم هاشون سخت تر از هواپيماي مسافربري داريم ميخريم تند و تند ولي هواپيماي مسافربري نو روسي ويا دستكم ۵ سال كاركرده اش رو نميتونيم بخريم٠ :? راستي قرارداد توليد داخلي توپولف و انتونوف١٤٠ يادم رفت بگم . icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یحتمل با تلاش شبانه روزی و طاقت فرسا درحال پیدا کردن جعبه سیاه یمباشند1 چشمک
به دلیل شدت و وسعت انفجار کلا جعبه هواپیما پیدا نشده! چشمک

البته خیالتون تخت که از این جبعه هم چیزی بیرون نمیاد اگر برا قبلی ها دراومد واسه اینم درمیاد

سرپرست سازمان هواپیمایی رسما به امام رضا تسلیت گفت! حالا 9 تا قزاق هستند و 4 تا ایرانی هم کلا هیچی!

باری به هجرهت واسه اینه میگم ربطش بدیم به ماورا الطبیعه! اخه طبق امار هواپیمایی ایران تمامی سقوطهای این سی سال هیچ نوع دلیل خاصی نداشته! جعبه سیاه هم پاک بوده عینهو شیر مادر! چشمک

سرعت 200 ناتیکال مایل رو گفت داشته .... اخه الان باز یه چی میگم باز میگین ...

از بس ناجوانمردن بازم میخوان لاپوشانی کنند ... حیاتی ازش پرسید طرف چرا بهشون مجوز دادین وقتی یه بار لغو کردین1 گفت ما ندادیم اولش! چون استاندارد نداشتند بعد ارتقاش دادن استاندراد پیدا کرد بهشون مجوز دادیم! بعد عین همون موقع مصاحبه پخش کرد که طرف گفت در هواپیما رو ....! به عبارتی اومد ابرو ش رو درست کنه زد چشاشم کور کرد ..

حالا هی بگین ارنستو چرا گیر دادی به عذاب الهی! و اینا خرافه ست! چشمک
بابا از بس خرافه از قسم جعبه سیاه شنیدیم! افتادیم به این روز دیگه ..

یا حق

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]...

[color=red]دمم رو بالا پایین کنم؟!!!!!!!!![/color] icon_wink icon_wink icon_wink[/quote]

نه عزیز، میگه برو قانون داماتو رو بالا پایین کن، یعنی خوب بخون، قانون داماتو مربوط به اعمال تحریم بر ضد ایران بود که توسط یکی از نمایندگان کنگره یا سنای آمریکا به نام داماتو در اوایل یا اواسط دهه نود ارائه شد و به تصویب رسید و گویا همچنان تمدید و مفاد اون تشدید میشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]...

[color=red]دمم رو بالا پایین کنم؟!!!!!!!!![/color] icon_wink :mrgreen: icon_wink[/quote]

نه عزیز، میگه برو قانون داماتو رو بالا پایین کن، یعنی خوب بخون، قانون داماتو مربوط به اعمال تحریم بر ضد ایران بود که توسط یکی از نمایندگان کنگره یا سنای آمریکا به نام داماتو در اوایل یا اواسط دهه نود ارائه شد و به تصویب رسید و گویا همچنان تمدید و مفاد اون تشدید میشه.[/quote]

آهان برادر! فکر کردم دم پیدا کردم! icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.