TANK

تاپیک جامع اخبار سقوط هواگردهای بال ثابت و بالگردها

Recommended Posts

‏روز گذشته، یک فروند هواپیمای شکاری، در پایگاه هوایی امیدیه خوزستان سقوط کرد. به گزارش خبرنگار «تابناک»، این حادثه حوالی ساعت ‏10‏ صبح یکشنبه رخ داد و دو سرنشین این هواپیما، در دم به شهادت رسیدند‏.‏ علت سقوط این هواپیمای نظامی، نقص فنی بوده است و خلبان و کمک‌خلبان این هواپیما ـ که از خلبانان با تجربه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بودند ـ سعی داشتند این جنگنده را در فرودگاه پایگاه هوایی امیدیه به زمین بنشانند ولی دچار حادثه شدند‏.‏ پایگاه هوایی امیدیه در جنوب شرقی خوزستان، نقش مهمی در پشتیبانی رزمندگان اسلام در جریان جنگ هشت ساله عراق علیه ایران داشت‏.‏ استان خوزستان دو پایگاه هوایی در دزفول و امیدیه را دارد‏. روابط عمومی ارتش هم با تایید این خبر اعلام کرد:، یک فروند هواپیمای اف 7 نیروی هوایی ارتش روز گذشته (یکشنبه) در حین ماموریت آموزشی در حوالی پایگاه امیدیه استان خوزستان به دلیل نقص فنی سقوط کرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اجکت نداره این هواپیما ها؟؟ولی عجب خلبان هایی داریم!!!یه اف 7 رو می خوان به زور بشونن ولی اون خلبان بی 2 که قیمتش هزار برابر اف 7 هست سریع اجکت می زنه!

روحشون شاد

خداييش راست مي گي فقط يه تبليغات رواني مي خواد آبروي هرچي خلبان آمريكايي بره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
روحشون كه شاده پس
خدايا لحظه به لحظه به درجاتشون اضافه كن
آمين آمين آمين آمين آمين

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این هواپیما اگر اف7 باشد مدل آموزشی آن است چون در خبر به دو سرنشین اشاره شده است. از این اتفاقات حین آموزش خلبان یا تمرین رزمی پیش میاد. البته نباید پیش بیاد ولی حالا دیگه پیش اومد و کاریش نمیشه کرد! خدا بیامرزد این دو بزرگوار را که در راه وطن کشته شدند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خدا خلبانان رو بیمرزه .

سقوط همین اف-7 فدای سر هر چی خلبان ایرانی است ولی اون دو خلبانی که به شهادت رسیدند چی ؟ :| :oops:

خدا رحمتشون کنه .


حالا باید همه ی جنگنده های و هواپیما های ما بیفته تا مسئولین به فکر یک هواپیما یا جنگنده جایگزین باشند . اصلا جنگنده افتاد به درک . خلبانان داخلش چی می شن . الان خانواده این خلبانان چه حالی دارند >؟؟؟؟

آخه اف-7 خودش چیه که بخوایم هواپیمای آموزشیش رو بزاریم . ما داریم جنگنده آموزشی شفق که بسیار هم پیشرفته و عالی است رو تولید می کنیم اون وقت باید کار آموز رو سوار جنگنده آموزشی زمان دایناسور بکنیم . پس شفق می سزیم که بزاریم در کوزه آبش رو بخریم . :x


واقعا متاسفم . آقا سعید شما فرمودید مسئولین ما دست روی دست نمی زارن و مطمئنا تا حالا کار های زیادی انجام دادند . و فرومدید نگران این مسئله نباشسید .

بفرما . هر ساله ما داریم هواپیما و جنگنده از دست می دیم و همینطور خلبانانمون اون وقت هنوز هیچ کار نشده . :lol:




از مدیران مربوط تقاضای قفل این تاپیک رو دارم icon_cool

این یک خبر است ولی در بخش نیروی هوایی درج شده . در صورتیکه در بخش اخبار هم یکی داریم که هم اکنون بر روی اسکرول است .

لطفا قفل کنید . :x

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بالاخره راه دیگری نداریم! جت شفق1 هم هنوز به تولید نرسیده و در مراحل آزمایشی است. (روسها در زمینه موتور و آیونیک نامردی کردن و سرعت پروژه کند شده!) فعلا باید با همین موجودی سر کنیم تا طی 5 الی 10 سال آینده جتهای جدید رو جایگزین جتهای قدیمی کنونی کنیم. البته این اف7ها رو کلا بازنشسته کنیم بهتره چون حتی امنیت داشته باشن باز کمکی به توان هوایی ما نمیکنن و عمر میگ21 تمام شده است. در ضمن این تاپیک برای بحث به این بخش منتقل شده است. اونی که تو تاپیک اخبار نظامی ایران هست خبره ولی این نه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

از این اتفاقات حین آموزش خلبان یا تمرین رزمی پیش میاد.البته نباید پیش بیاد ولی حالا دیگه پیش اومد و کاریش نمیشه کرد!

خدا بیامرزد این دو بزرگوار را که در راه وطن کشته شدند.


درسته كه سقوط جنگنده بخشي از پروازه اما متاسفانه اين مقوله براي ما كمي بش از حد داره تكرار ميشه و از خطوط قرمز هشدار هم رد شده.پس بايد فكري كرد.

ما دو راه داريم:
1- يا به نيروي هواي نياز داريم و به اثرات بازدارنده تدافعي و تهاجمي آن اعتقاد داريم پس بايد هر چه سريعتر نسبت به نوسازي ناوگان هوايي خوددر ابعاد نظامي اقدام كنيم.
2- يا اينكه به نيروي هوايي نيازي نيست.پس با اين اوصاف جان خلبانان خود را به خطر نندازيم. icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
باز دوستان گرامی عنایت کردند و پیشگویی :oops: تخیر اف-7 نبوده حامد جان . بلکه اف-5 بوده ....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! این هم منبع : http://www.bbc.co.uk/persian/iran/story/2008/07/080707_an-f5-crashed.shtml تازه به نقل از خبرگزاری ایرنا هست :| بفرما . این همون جنگنده ای هست که داریم به صورت بومی تولید می کنیم . البته صاعقه نیست ولی نمونه ای شبیه به صاعقه است که تقریبا مال 30 سال پیشه . آخه این اف-5 زمان دایناسور توی پایگاها های ما چیکار می کنه ؟؟؟ :x بعد که می گیم اگر جنگ شد از راه هوایی با این جنگنده ها چیکار کنیم دوستان می گن : نگران نباش ما بهترین و ماهر ترین خلبانان دنیا رو داریم آخه ماهر ترین خلبانان دنیا بدون جنگنده چیکار می نونند بکنن . من که بکلی نیروی هوایی رو فراموش کردم . هر سال هم جنگنده از دست می دیم و هواپیمای ترابری . مثل همون سی-130 ارتش که خبرنگران درش بودند . یادمه یکی از دوستان توی امضاش این چنین چیزی بود : کوروش تو آسوده نخواب که مسئولین ما خوابند . :x من نمی خوام توهین کنم فقط در حد یک انتقاده :lol: فقط یک سؤال : تا کی این جنگنده ها در خطوط نیروی هوایی ایران هستند ؟؟ icon_cool سال پیش یک فانتوم افتاد دو سال پیش هم یک فروند هواپیمای نظامی تو تهران سقوط کرد که در جم 36 سرنشینش جان باختند سه سال پیش هم سی-130 سقوز کرد و مال همون خبرنگران بود در ژانویه 2006 نیز يک هواپيمای حامل افسران ارشد سپاه پاسداران سقوط کرد و سرنشينان آن کشته شدند. نگاه به آمار بندازید . هر سال پشت سر هم از توان نیروی هوایی کم می شه . هم خلبان و هم جنگنده و هواپیما . تموم شد . بعد می گیم نیروی هوایی . می گن تو نگران نباش نیروی هوایی ما خیلی قدرتمنده . من قدرت رو در سقوط نمی بینم . بلکه هواپیما های آمریکا هم سقوط می کنند . ولی اکثرا به دلیل نقص فنی نیست بلکه به دلیل وارد نبودن خلبان است . ولی در کشور های دیگه مثل فرانسه ، آلمان ، کانادا ، ژاپن و ... هیچ وقت پشت سر هم هر ساله جنگنده ها و یا هواپیما هاشون نمی یفتند . برای مثال در همین کانادا که خودم منبع موثق دارم 37 سال است که هنوز هیچ هواپیمایی نیفته .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام شک نکنید f_7بوده دیروز تو ماشین به سمت تهران میرفتیم رادیو اعلام کرد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کرکس جان هواپیمای آموزشی بود. در حین آموزش هم چنین اتفاقاتی میتواند بوقوع بپیوندد. مختص ایران و هواپیمای قدیمی و جدید نیست. همین چند وقت پیش یه بی2 و قبل اون یه بی1 آمریکا سقوط کرد. نمیشه که 100% حوادث هوایی رو از بین برد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
كركس جان هواپيما از نوع FT-7M بوده با شماره 7703-3 اين هم عكسش قبل از سقوط:

تصویر

منبع عكس:http://www.aerospacetalk.ir/forum/viewtopic.php?p=84449#84449

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ولی طبق گفته خبرگزاری ایرنا و همچنین بی بی سی جنگنده اف-5 بوده . در داخل خبر بی بی سی اعلام شده که جزو دو خلبان ماهر بودند ولی توی هواپیمای آموزشی نبودند icon_cool :oops: من که گیج شدم . آقا سعید اگر تونستم فیلم سقوط بی2 رو برات می زارم . در این فیلم کاملا مشخصه که مشکل از نقص فنی نبوده و کنترل بمب افکن از دست خلبان در رفته . ئلی توی آمریکا از این اتفاقات زیاد میفته . اون هم دلیلش خلبانانی هست که دارند ولی یک سؤال : چرا توی کانادا 37 ساله هیچ جنگنده و یا هواپیمایی نیفته . حتی خطوط هوایی ایر کانادا هیچ گونه سقوطی به خودش ندیده و همچنین نیروی هوایی . :| من به هر حال نفهمیدم اف-5 بود و یا اف-7 . خبرگزاری ها می گن اف-5 بعد شما می گید اف-7 . بالاخره کدوم //

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اشتباه خلبان نمیتواند باعث سقوط بی2 شود. نه اینکه نشه ولی نمیزارن که اشتباهی رخ بدهد. خلبانان بمب افکنهای استراتژیک از بهترین خلبانهای هر کشوری هستند. به احتمال 99% علت حادثه نقص فنی بوده و نخواستن اعلام کنن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نیروی هوایی آمریکا می گوید که اجساد دو خدمه این نیرو را پس از سقوط یک بمب افکن ب-52 در اقیانوس آرام در نزدیکی سواحل گوام که متعلق به آمریکاست یافته است. یک تیم جستجو درحال تلاش برای یافتن چهار خدمه دیگر هواپیما است. هواپیما قرار بود در مراسم "روز آزادی" این جزیره به مناسبت پایان اشغال آن توسط نیروهای ژاپنی در جریان جنگ جهانی دوم شرکت کند. ب-52 یکی از قدیمی ترین هواپیماهایی است که ارتش آمریکا هنوز از آن استفاده می کند. علت سقوط معلوم نیست. نیروی هوایی گفت که هویت یکی از اجساد مشخص شده اما تا زمانی که خانواده او مطلع نشده اند آن را فاش نخواهد کرد. یک سخنگوی گارد ساحلی آمریکا در گوام گفت تیم های محلی و ارتشی سرگرم جستجو برای باقی خدمه در ناحیه ای به مساحت تقریبا 70 مایل مربع (180 کیلومتر مربع) در اقیانوس هستند. در ماه فوریه یک بمب افکن ب-2 آمریکا در پایگاه هوایی اندرسون در گوام سقوط کرد. دو خلبان آن هواپیما به سلامت از هواپیما بیرون جهیدند منبع: BBC

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اختلال در سيستم كنترل فشار عامل سقوط هواپيماي قرقيزستان اعلام شد خبرگزاري فارس: نماينده شركت هواپيمايي آيتك اير قرقيزستان گفت، به هم خوردن سيستم كنترل فشار هواپيماي بوئينگ 737 متعلق به اين شركت و در نتيجه افزايش شديد دما به همراه افت فشار در داخل عامل سقوط آن بوده است. به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اينترنتي 24 كي جي قرقيزستان، شركت هواپيمايي آيتك اير اعلام كرد هواپيماي بوئينگ 737 متعلق به اين شركت كه لحظاتي پس از برخاستن از فرودگاه بيشكك سقوط كرد قبل از پرواز هيچ مشكل فني نداشته است. نماينده اين شركت در نشست كابينه قرقيزستان گفت: بررسي هاي فني انجام شده قبل از پرواز نشان داد اين هواپيما از نظر شرايط عملياتي وضعيت خوبي دارد. وي به هم خوردن سيستم كنترل فشار در داخل هواپيما را عامل سقوط آن دانست و گفت:«مشكل تهويه هوا در داخل هواپيما به وجود آمد كه باعث بالا رفتن شديد دما و افت فشار در هواپيما شد». بر اساس اين گزارش برخي از بستگان قربانيان اين حادثه قائل به تروريستي بودن آن هستند. اين افراد به پايگاه اينترنتي 24 كي جي گفتند:« در جريان دقايق نخست پرواز هواپيما برخي مسافران خواب بودند و آن هايي كه بيدار بودند مشاهده كردند كه چگونه هواپيما براي ارتفاع گرفتن با مشكل مواجه شده است. هواپيما وقتي با زمين برخورد كرد منفجر شد و دود سياهي به هوا برخاست. بسياري از مسافران نتوانستند كمربند خود را باز كنند و لذا مردند. ما امكان تروريستي بودن اين حادثه را رد نمي كنيم. وگرنه چه دليلي مي تواند براي افت فشار در كابين هواپيما وجود داشته باشد». به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس،رئيس سازمان هواپيمايي كشور گفت: هنوز آماري از تعداد كشته‌هاي ايراني در هواپيماي سقوط كرده قرقيزستان نداريم و آماري كه از قول بنده منتشر شده را تكذيب مي كنم. حسين خانلري امروز در جمع خبرنگاران افزود: مقامات قرقيزستاني هنوز آماري از تعداد ايرانيهاي هواپيماي سقوط كرده قرقيزستاني و تعداد كشته ها و زخميهاي احتمالي آن به ما ارائه نكردند و رقمهايي كه اعلام مي شود قابل تائيد نيست. به گزارش خبرگزاري فارس، وزارت بهداشت قزقيزستان نيز امروز اعلام كرد در حادثه سقوط يك هواپيماي مسافربري متعلق به اين كشور كه روز گذشته لحظاتي پس از برخاستن از فرودگاه بيشكك مناس اتفاق افتاد 68 نفر كشته شده اند. اين هواپيما كه از نوع بوئينگ 737 بود با 90 سرنشين و در چند كيلومتري فرودگاه بيشكك سقوط كرد. يك سخنگوي وزارت بهداشت قرقيزستان با اعلام اين خبر گفت:«بر اساس آخرين اطلاعات از 83 مسافر تا كنون 68 نفر كشته شده اند». وي گفت: از مجموع مسافران اين هواپيما 52 نفر ايراني، 24 نفر قرقيز، يك نفر ترك ، دو نفر كانادايي، سه نفر قزاق و يك نفر چيني بوده اند. پيش تر گفته شده بود 65 نفر در اين حادثه كشته شده و 22 نفر زخمي و سه نفر مفقود شده اند. اين هواپيما به شركت خصوصي آيتك اير قزاقستان متعلق بوده است. شركت مذكور در ليست سياه اتحاديه اروپا قرار داشته كه اجازه پرواز به فضاي اين اتحاديه را ندارد. وزارت بهداشت قرقيزستان اعلام كرد هفت خدمه اين هواپيما در ميان افرادي هستند كه از اين حادثه جان سالم به در برده اند. مقصد هواپيما تهران بوده است و گفته مي شود اين پرواز توسط يك شركت ايراني چارتر شده بود. اين هواپيما توليد سال 1979 بود و از شرايط خوبي برخوردار بود. بر اساس اين گزارش سفير ايران در قرقيزستان از افراد زخمي در بيمارستان بيشكك ديدار كرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با توجه به اینکه این خبر ممکنه برای خیلی از هموطنان عزیز دردناک باشه ولی از گفتنش و اطلاع رسانی این مطلب دریغ نکردم : دهم مردادماه 1387 یک فروند اف 7 متعلق به نیروی هوایی ارتش در استان خوزستان سقوط کرد . این اتفاق در ساعت 18 به وقوع پیوسته است. منبع : مجله صنایع هوایی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.