arshya4171

پخش تصاویر ادعایی از فعالیت موشکی(اتمي) ایران

Recommended Posts

پخش تصاویر ادعایی از فعالیت موشکی ایران "گریگوری شولتی" سفیر آمریکا در شورای حکام نیز به رویتر گفته که نائکرتس تصاویر و نموداریهایی از کار ایرانی ها در خصوص طراحی مجدد یک موشک شهاب 3 که احتمالا می تواند تسلیحات اتمی حمل کند، را نشان داده است. مهر: آژانس بین المللی انرژی اتمی با به نمایش گذاشتن تصاویری که بنابر ادعای منابع غربی نشانه فعالیت احتمالی جمهوری اسلامی ایران در زمینه موشک های هسته ای است ، برخلاف مقررات فنی و حقوقی موجود عملا بار دیگر سناریوی تبلیغاتی جدید علیه کشورمان را زمینه سازی کرد. دیپلماتهای ناشناس به خبرگزاری رویترز خبر دادند که آژانس روز سه شنبه در جلسه ای اسناد تصاویری را به نمایش گذاشت که در آن ادعا می شود که ایران به طور مخفیانه تلاش کرده است تا یک موشک مخروطی را بر روی یک بمب اتمی سوار کند! بنا به ادعای این منابع ناشناس این اطلاعات در خصوص برنامه هسته ای ایران بسیار معتبر است. بر اساس اسن گزارش "هرمن نائکرتس" رئیس بازرسان آژانس در منطقه خاورمیانه در سخنرانی خود در این جلسه برای اعضای شورای حکام در پشت درهای بسته گفته که ایران درخواست های آژانس را برای مصاحبه با مهندسانی که در کارگاههای غیر نظامی ادعایی کار می کنند و در این تصاویر دیده می شوند را رد کرده است. "گریگوری شولتی" سفیر آمریکا در شورای حکام نیز به رویتر گفته که نائکرتس تصاویر و نموداریهایی از کار ایرانی ها در خصوص طراحی مجدد یک موشک شهاب 3 که احتمالا می تواند تسلیحات اتمی حمل کند، را نشان داده است. در عین حال برخی دیپلماتهای حاضر در وین گفته اند که تعدادی از کشورهای عضو شورای حکام صلاحیت آژانس را در خصوص قضاوت درباره اطلاعات مربوط به موشکهای بالستیک و انفجارهای قوی[که خارج از وظیفه این نهاد است] را مورد پرسش و تردید جدی قرار داده اند. این دیپلماتها آژانس را به ورود به مقوله های سیاسی و تبلیغاتی خارج از وظیفه خود متهم کرده اند. علی اصغر سلطانیه نماینده ایران نیز بررسی برنامه های نظامی خود را خارج از اختیارات آژانس توصیف و تاکید کرد: بدیهی است که بنابر بر مقررات بین المللی و حتی قوانین آژانس هیچ کشوری اطلاعاتی را در باره موضوعات مرتبط با فعالیت های دفاعی و نظامی خود ارائه نمی کند. یادآوری می شود برگزاری اینگونه جلسات و طرح ادعاهای تازه علیه فعالیتهای هسته ای صلح آمیز ایران در طول سالهای گذشته تکرار شده و همواره پس از گزارشات رسمی آژانس در خصوص عدم انحراف فعالیتهای اتمی ایران به سوی اهداف نظامی ، لابی تندروی متمایل به آمریکا در آژانس اقداماتی را در جهت انحراف افکار عمومی و طرح ابهامات تازه سازماندهی کرده است. این ادعاها در حالی در گزارش اخیر البرادعی قید و تصاویر ادعایی مربوطه در حالی در آژانس به نمایش درآمده است که اساسنامه و ان پی تی آژانس را از ورود به بررسی های نظامی غیر هسته ای از جمله موشک های متعارف بالستیک منع کرده است. جمهوری اسلامی ایران معمولا بدلیل ماهیت غیر فنی این ادعاها به این گونه اقدامات واکنش نشان نداده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مقاله جالبي بود ولي وقتي منبع اطلاعات ناشناس ميخواد بمونه به نظر من فقط ميخواند گمانه زني كنند من راجب اينكه دارند سرعت موشكهاي شهاب سه رو دو برابر ميكنند يك سري شايعه شنيده بودم مثلا 6 الي 7 برابر ماخ ولي در مورد موارد بالا نمي دونم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون ارشیا خان بابت مطلب ارسالیتون. خیلی جالبه آژانس بین المللی انرژی اتمی فعالیتهای موشکی ایران رو بررسی میکنه. مثل این میمونه که سازمان جهانی بهداشت برنامه هسته ای ایران رو بررسی کنه. وقتی میگن درد اینا برنامه هسته ای ایران نیست و هدف های دیگه ای دارن بعضیا باور نمیکنن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقاي البرادعي تشريف بياورند و از عدم پيشرفت برج ميلاد و گران بودن چلوكباب در رستوران آن و ترافيك تهران و گراني لبنيات هم گزارش تهيه كنند !!!چون گويا آزانس درباره همه موارد فوق مي تواند نظر دهد!!!!اينها خودشان را به تمسخر گرفته اند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حرفي كه از پايه بي ريشه واساس هست و هيچ مدرك محكمي ندارد جز فروش داخلي و وارد ساختن ترس به اسراييليهاي حقير و خونخوار كه سوراخ موش كم اوردن چه منفعتي دارد icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بابا جون مادرت اين همه گير علكي نده icon_cheesygrin ميخاي حمله كني بسم ا... چرا اين بچه بازي هارو از خودت در مياري icon_cheesygrin icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگر مسئولین هم یکم خودشون رو تکون بدن و مقابله به مثل کنند حداقل اعصاب ما کمتر خراب می شه! بابا این بازرسان رو با اردنگی بندازین بیرون چی می خوان اینجا! بخدا اینها جاسوسن! سازمان های اطلاعاتیشون قدرت عملیاتی ندارن دارن ماموریت اینها رو هی طولانی می کنن! اخه من تعجب می کنم مسئولین به اندازه من هم بصیرت (عقل!). ندارن که این رو بفهمند؟! ممکنه بعضی از دوستان بگن که اگر ما اینا رو بیرون کنیم اونها می گن: ها ببین ایران یه کاسه ای زیر نیم کاسه اشه بیا تحریمش کنیم! آخه دوستان من مگه اینها همین الانشم هر یک هفته یک بار این کار رو نمی کنن؟! چه فرقی داره اینا که جرات حمله رو ندارن بزارید اینقدر تحریم کنن تا جونشون در اد!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این نتیجه همکاری فرا قانونی وبیش از حد ایرانه که اینقدر اینها را گستاخ کرده اگه فقط یک ماه بازرسای مفت خور آژانس را که تازه هزینه اقامتشون رو هم ایران می ده را با لگد پرت کنیم بیرون و دوربینها را هم با کلنگ بیاریم پایین ببین چطوری به التماس و گریه وزاری می افتن که غلط کردم ما تسلیمیم حق با شماست و... icon_cheesygrin بابا اینا از روز اول هم میدونستن برنامه هسته ای ایران صددرصد صلح آمیزه فقط دنبال بهانه ای برای فشار بیشتر به ایران بودنند که چه چیزی بهتر از این بهانه تحریم پشت تحرم اراجیف پشت اراجیف icon_cheesygrin احتمالا بعدآ به کارخانجات تولید مواد غذایی و بهداشتی و..هم بدلیل فرآهم کردن مواد غذایی وبهداشتی برای دانشمندان هسته ای و نظامی ایران هم گیر میدن icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسمه تعالی
با سلام

تصویر


آژانس بین المللی انرژی اتمی با به نمایش گذاشتن تصاویری که بنابر ادعای منابع غربی نشانه فعالیت احتمالی جمهوری اسلامی ایران در زمینه موشک های هسته ای است ، برخلاف مقررات فنی و حقوقی موجود عملا بار دیگر سناریوی تبلیغاتی جدید علیه کشورمان را زمینه سازی کرد.


به گزارش مهر، دیپلماتهای ناشناس به خبرگزاری رویترز خبر دادند که آژانس روز سه شنبه در جلسه ای اسناد تصاویری را به نمایش گذاشت که در آن ادعا می شود که ایران به طور مخفیانه تلاش کرده است تا یک موشک مخروطی را بر روی یک بمب اتمی سوار کند!

بنا به ادعای این منابع ناشناس این اطلاعات در خصوص برنامه هسته ای ایران بسیار معتبر است.

بر اساس اسن گزارش "هرمن نائکرتس" رئیس بازرسان آژانس در منطقه خاورمیانه در سخنرانی خود در این جلسه برای اعضای شورای حکام در پشت درهای بسته گفته که ایران درخواست های آژانس را برای مصاحبه با مهندسانی که در کارگاههای غیر نظامی ادعایی کار می کنند و در این تصاویر دیده می شوند را رد کرده است.



"گریگوری شولتی" سفیر آمریکا در شورای حکام نیز به رویتر گفته که نائکرتس تصاویر و نموداریهایی از کار ایرانی ها در خصوص طراحی مجدد یک موشک شهاب 3 که احتمالا می تواند تسلیحات اتمی حمل کند، را نشان داده است.

در عین حال برخی دیپلماتهای حاضر در وین گفته اند که تعدادی از کشورهای عضو شورای حکام صلاحیت آژانس را در خصوص قضاوت درباره اطلاعات مربوط به موشکهای بالستیک و انفجارهای قوی[که خارج از وظیفه این نهاد است] را مورد پرسش و تردید جدی قرار داده اند. این دیپلماتها آژانس را به ورود به مقوله های سیاسی و تبلیغاتی خارج از وظیفه خود متهم کرده اند.



علی اصغر سلطانیه نماینده ایران نیز بررسی برنامه های نظامی خود را خارج از اختیارات آژانس توصیف و تاکید کرد: بدیهی است که بنابر بر مقررات بین المللی و حتی قوانین آژانس هیچ کشوری اطلاعاتی را در باره موضوعات مرتبط با فعالیت های دفاعی و نظامی خود ارائه نمی کند.



یادآوری می شود برگزاری اینگونه جلسات و طرح ادعاهای تازه علیه فعالیتهای هسته ای صلح آمیز ایران در طول سالهای گذشته تکرار شده و همواره پس از گزارشات رسمی آژانس در خصوص عدم انحراف فعالیتهای اتمی ایران به سوی اهداف نظامی ، لابی تندروی متمایل به آمریکا در آژانس اقداماتی را در جهت انحراف افکار عمومی و طرح ابهامات تازه سازماندهی کرده است.


این ادعاها در حالی در گزارش اخیر البرادعی قید و تصاویر ادعایی مربوطه در حالی در آژانس به نمایش درآمده است که اساسنامه و ان پی تی آژانس را از ورود به بررسی های نظامی غیر هسته ای از جمله موشک های متعارف بالستیک منع کرده است.



جمهوری اسلامی ایران معمولا بدلیل ماهیت غیر فنی این ادعاها به این گونه اقدامات واکنش نشان نداده است.

مـــنـــبـــع: alef.ir

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

(« خــــبـــــر مــــرتــــبـــــط »)


سلطانيه:استاد غني سازي هستيم


بسمه تعالی
با سلام


تصویر


سلطانيه نماينده ايران در آژانس از امريكا و غرب حقايق هسته اي ايران را پذیرفته و با آن كنار بيايند .
او همچنین گفت : ايران استاد فن آوري غني سازي هسته اي است.



علي اصغر سلطانيه نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي از امريكا خواست حقايق هسته اي ايران را بپذيرد و به همكاري هاي ايران با اژانس احترام بگذارد.

به گزارش "جهان" وي كه در مصاحبه با شبكه پرس تي سخن مي‌گفت افزود : امريكا و غرب بايد با اين حقايق كنار بيايند كه ايران استاد فن آوري غني سازي هسته اي است و در عين حال با اژانس همكاري مي كند.


او همچنين گفت هرچند ما از تحريم هاي شوراي امنيت ناراضي و ناراحت شده ايم ولي هرگز همكاريهايمان با اژانس را قطع نكرديم و از ان پي تي هم خارج نشديم.


مـــنـــبـــع:جهان نیوز

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اتهام تازه آژانس به جمهوری اسلامی ایران

ایران در صدد توسعه برنامه موشکی با اهداف هسته‌ای است!
[align=center]تصویر[/align]

سلطانیه: این مساله تا آنجا که ما مربوط می‌شود، تمام شده است


سلطانیه: «هیچ کشوری اطلاعات سری مربوط به سلاح های متعارفش را در اختیار سایر کشورها قرار نمی دهد. اینها اطلاعاتی است که برای امنیت ملی ما اهمیت حیاتی دارد»


آفتاب- سرویس بین الملل: دیپلماتهای غربی مدعی‌اند که ناظران بین‌المللی آژانس به تازگی عکسها و مدارکی ارائه کرده‌اند که حکایت از تلاش مخفیانه ایران برای تولید و بهبود نوعی موشک برای قابلیت حمل بمب هسته‌ای دارد! این ادعا مجددا از سوی تهران رد شده و مدارک فوق جعلی دانسته شده است.

ایران می‌گوید خواسته‌های آژانس بین‌الملل انرژی اتمی از آن رو به بن بست رسیده است که این سازمان خواستار فاش سازی اسرار نظامی مرتبط با تسلیحات متعارف ایران است، تسلیحاتی که هیچ ارتباطی با بمب اتم ندارند.

ناظران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که مقر آن در وین است در گزارش اخیر خود آورده‌اند که شیوه تدافعی اتخاذ شده از سوی تهران باعث شده است که این سازمان به این نتیجه برسد که ایران به طور مخفیانه در صدد بررسی راه‌های تولید بمب هسته‌ای است!

در همین حال و در شرایطی که دولت بریتانیا ایران را متهم به بی‌احترامی به ناظران آژانس کرده است، دولت‌های آمریکا و فرانسه خواستار اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه تهران با هدف توقف برنامه غنی‌سازی اورانیوم شده‌اند.

سازمان بین المللی‌انرژی اتمی از ایران خواسته است تا اطلاعات لازم در خصوص فعالیتهای مربوط به غنی سازی اورانیوم، آزمایش‌های مواد قابل اشتعال و کلاهک موشکهای دوربرد «شهاب 3» را که می‌توانند برای حمل کلاهک اتمی مورد استفاده قرار گیرند در اختیار این سازمان قرار دهد.

جمهوری اسلامی ایران این اتهامات را رد کرده است اما آژانس از ایران خواسته است که این گفته را با دلیل و مدرک به اثبات رساند.

دیپلمات‌های غربی مدعی شده‌اند که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اطلاعات تازه‌ای مبنی بر تلاش تهران در خصوص آماده‌سازی موشک‌های دوربرد خود برای حمل کلاهک هسته‌ای را در اختیار اعضای خود قرار داده است.

«هرمان نیکرتس» رییس هیات ناظران آژانس در منطقه خاورمیانه هیات تحت سرپرستی خود را بر روی یافته‌های گزارش اخیر آژانس که روز سه شنبه منتشر شد متمرکز کرده است.

این هیات که متشکل از نمایندگان 35 کشوراست قرار است هفته آتی اجلاسی را تشکیل دهند که احتمالا در مورد روش های اعمال فشار بیشتر بر تهران تصمیم گیری خواهد کرد.

نماینده ایالات متحده در آژانس مدعی شد که نیکرتس عکس‌ها و دیاگرام‌هایی را ارائه کرده است که بر فعالیتهای ایران به منظور طراحی مجدد و اِعمال اصلاحات بر روی موشک شهاب 3 با هدف قابلیت حمل بمب اتمی دلالت می‌کند!

بسیار معتبر
«گریگوری شولته» نماینده ایالات متحده در آژانس در همین رابطه گفت: «دبیرخانه آژانس به ما گفت اطلاعاتی که در گفته‌هایشان بدانها اشاره شده است بسیار معتبر و موثق بوده و آنها از ایران خواسته‌اند که پاسخی حقیقی به این پرسش‌ها بدهد».

او ادامه داد که نیکرتس به سران حاضر در اجلاس گفت که ایران تفاضای ما مبنی بر اجازه انجام مصاحبه و گفتگو با مهندسان فعال در

” یک دیپلمات دیگر نیز خبر از مورد پرسش قرار گرفتن مجاز بودن آژانس، از سوی نمایندگان برخی کشورها، در بررسی و مورد قضاوت قرار دادن اطلاعات جاسوسی مرتبط با موشکهای بالستیک و مواد قابل اشتعال فوق پیشرفته داد.... “



این برنامه، همچنین دیدار از کارگاه‌های به ظاهر غیرنظامی که در تصاویر دیده می‌شوند را نداده است.

سایر دیپلمات‌ها همچنین بر تاکید نیکرتس بر سایر اطلاعاتی اشاره می‌کنند که هنوز به تایید نرسیده‌اند. دیپلماتی که نخواست نامش فاش شود در همین رابطه گفت: «شیوه ارائه اطلاعات نیکرتس حرفه‌ای و متوازن بود».

یک دیپلمات دیگر نیز خبر از مورد پرسش قرار گرفتن مجاز بودن آژانس، از سوی نمایندگان برخی کشورها، در بررسی و مورد قضاوت قرار دادن اطلاعات جاسوسی مرتبط با موشکهای بالستیک و مواد قابل اشتعال فوق پیشرفته داد.

ایران تاکید دارد که اطلاعات آژانس جعلی است و این مدارک مرتبط با سلاحهای متعارف است و هیچ ارتباطی با سلاح های هسته‌ای ندارد.

نماینده ایران در آژانس در همین راستا گفت: «هیچ کشوری اطلاعات سری مربوط به سلاح‌های متعارفش را در اختیار سایر کشورها قرار نمی‌دهد. اینها اطلاعاتی است که برای امنیت ملی ما اهمیت حیاتی دارد».

«علی اصغر سلطانیه» در همین رابطه گفت: «من به طور اجمالی می‌گویم، چه کسی در دنیا وجود دارد که باور کند مجموعه‌ای از اطلاعات فوق سری مرتبط با فعالیت‌های ایران در زمینه تولید بمب اتم در یک لپ تاپ در آمریکا پیدا شود و هیچ یک از این مدارک دارای برچسب فوق محرمانه و یا سری نباشد؟»

سلطانیه افزود: «این مساله تا آنجا که ما مربوط می‌شود، تمام شده است».

نگرانی کشورهای غربی پس از انتشار گزارش آژانس از آن رو رو به فزونی نهاده است که معتقدند که ایران احتمالا از مساعدت قدرتی خارجی در تولید مواد قابل احتراق مورد استفاده در سلاح‌های هسته‌ای از نوع احتراق داخلی که در ارتفاع زیاد رخ می‌دهند بهره‌مند باشد.

دیپلمات‌های آگاه بر این باورند که این مساعدت کارشناسی احتمالا از سوی کشوری خارجی همچون کره شمالی و یا سایر کشورهایی که با شبکه قاچاق هسته‌ای «عبدالقدیرخان» درارتباط بوده‌اند به دست نیامده است بلکه احتمالا از سوی منبع غیردولتی دیگری فراهم آمده است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در این باره از ایران توضیح خواسته است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با خوندن اين تاپيك ياد گزارش الكي كالين پاول در مورد عراق توي شوراي امنيت افتادم همش جنگ رواني

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با خوندن اين تاپيك ياد گزارش الكي كالين پاول در مورد عراق توي شوراي امنيت افتادم

همش جنگ رواني


نتيجه اون شد جنگ عراق

و اين خوب نيست icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.