hightech

eBomb - بمبی ساده ولی خطرناک

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

با سلام
قبلا در مورد اهمیت جنگ الکترونیک توضیح دادم
اما در این مقاله سلاح نسبتا جدیدی رو خدمت شما معرفی میکنم

eBomb یا بمب الکترونیک
با توجه به آثار مخرب جنگ سایبر یکی از سلاحهایی که برای مقابله با این جنگ ابداع شده بمب الکترونیکه
این سلاحها که با نامهای TED و EPFC شناخته میشن امواجی بنام EMP ( پالسهای الکترومغناطیس )
از خودشون پخش میکنن که امواجی هستن بسیار پر قدرت ولی کمتر از یک بمب هسته ای
که میتونن مدارات الکترونیکی رو از بین ببرن
هردوی این بمبها از مواد منفجره معمولی برای پخش امواج استفاده میکنند
میزان تاثیر یک بمب الکترونیک یک و نیم متری مساوی از کار انداختن تمام سیستمهای دیجیتال دو شهرک بزرگه
http://usera.ImageCave.com/hightech_speed/e-bomb.jpg.jpg
TEDs – Transient electromagnetic devices
EPFCs – Explosively pumped flux compressor

این تسلیحات قادرن تا تمام مدارات و تجهیزات در محدوده خودشون رو طوری از کار بندازن که قابل بازیابی نباشن و حتی امکان اتش سوزی هم وجود داره
این بمبها ساختار بسیار ساده ای دارن و هزینه یک بمب معمولی اون بین 500 تا 1000 دلاره
راه مقابله با این سلاحها ساختن مجتمعهای کامپیوتری (Data Centers) در زیر زمین و ساختن قفسهای مخصوص فلزی در اطراف این دستگاههاست

منبع: DefenseTech
ترجمه: خودم icon_cool
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مطلب خوبی بود. EMP تیغی دو دم است(خودی و غیر خودی نمیشناسه) که به عنوان آخرین تیر ترکش می توان از آن استفاده کرده و در محدوده اثر همه چیز را به 100 تا 200 سال قبل برمیگرداند!!!!!
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خیلی جالبه! برای جاهایی مثل دبی و قطر و ... مناسبه! ساخترشش ساه است یعنی ما میتونیم بسازیم؟
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با اين قيمت كه گفته ميشه..نبايد چيزه پيچيده اي داشته باشه؟‌ پس چرا تا حالا كشوري بجز قدرت هاي بزرگ اعلام نكردند كه بهش دستيابي پيدا كردند؟ از ديوارهاي سربي هم ميتونه رد بشه يا نه؟ اتفاقا اگر اينطوري باشه خيلي سلاح خوبيه !‌ ميشه با ساختن در ابعاد كوچك كه برد تخريب كمتري رو شامل بشه..شعاع عملياتي شو به 500 متر رسون مثلا..در اينصورت ميشه مثل بمب خوشه اي همينطور پرت كرد به تعداد زياد... عوارض ظاهري!!!! سريع هم فكر نكنم روي انسان داشته باشه! آدم كف دستشو نشون ميده ميگه : من كه كاري نكردم!!! icon_cool
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تکراری هست. از مدیران بخش تقاضا میشه تاپیک قفل بشه.

میشه تاپیک مشابه قبلیش رو نشون بدید؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من خودم احتمال داره یک مقاله در مورد بمب های ای.ام.پی بنویسم بطور کامل البته! دستت درد نکنه های تک عزیز!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تکراری هست. از مدیران بخش تقاضا میشه تاپیک قفل بشه.

میشه تاپیک مشابه قبلیش رو نشون بدید؟



دوست من يه سري به اين آدرسها بزن

http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2891&p=18479

http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=4633&p=36196

موفق باشيد.

------------------

امپراتور

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست عزیزهمینطور که امپرر اطلاع داد من این مطلب را حدود ۱ سال پیش نوشتم البته اگر مطلب و اطلاعات جدیدی باشه و قابل تجزیه و تحلیل بسیار خوب خواهد بود در غیر این صورت مطلب تکراری میشه. شاید خوبه که مسئولان سایت یه موتور راحتر برای یافتن مطالب بایگأنی شده درست و یا موتور فعلی را بهتر کنند که مطالب تکراری و یکنواخت نشود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از توجه دوستان ممنونم همه اطلاعات تکراری نبود + این ترجمه یه مقاله است این مقاله صرفا یه کپی برداری نیست!!! خواهش میکنم Lich عزیز منم یه مقاله کامل دارم اما متاسفانه فرصت ترجمشو ندارم فقط چنتا عکس دارم که اینجا میذارم لازم داشتید اصل مقاله رو براتون میفرستم http://atsmedia.cachefly.net/images/coaxfcg.gif http://atsmedia.cachefly.net/images/vircator.gif http://atsmedia.cachefly.net/images/empbomb.gif http://atsmedia.cachefly.net/images/hpmbomb.gif http://atsmedia.cachefly.net/images/hpmfootprint.gif http://atsmedia.cachefly.net/images/faraday.gif http://atsmedia.cachefly.net/images/helixvco.gif http://atsmedia.cachefly.net/images/gpsbomb.gif

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3842 البته من فکر کنم دوستان عزیزی که مسئولیت مدیریت انجمنها رو قبول کردند باید یه خورده فعالانه تر وجدی تر باشند. اگر دوستان بیشتر دقت کنند از ایجاد تاپیکهای تکراری جلوگیری می شه و یا می تونند مطالب یه همچین تاپیکی رو به تاپیک قبلی منتقل کنند تا بحث درباره مطالب جدیدتری که به دست دوستان رسیده در همون تاپیک قدیمی ادامه داده بشه. http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=182 خوب دوستان دقت کنند با اون دوتا آدرسی که دوست عزیز امپراطور معرفی کرد و دو تا آدرسی که من معرفی کردم تا به حال 5 تا تاپیک درباره ئی-بمب داشتیم. تازه من یادمه در یه تاپیک دیگه درباره این بمبها یکی از دوستان مفصلا بحث کرده. به هر حال خود دوستان هم که تاپیک درست می کنند باید بیشتر دقت کنند و قبل از ایجاد تاپیک به دقت انجمنها رو بگردند تا تاپیکی که درست کردند تکراری نباشه. اگر هم مطلب جدیدی نوشته اند یا ترجمه کرده اند در زیر تاپیک قدیمی اضافه کنند. این البته نظر شخصی من هستش و امیدوارم به کسی برنخوره. برای همه عزیزان آرزوی موفقیت می کنم. رضاکیانی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تلفن های بیسیم مجاز و غیر مجاز

تلفن بي‌سيم مركب از يك گوشي تلفن و يك دستگاه ثابت است، به گونه‌اي كه ارتباط گوشي تلفن، بدون استفاده از سيم و از طريق ارسال و دريافت امواج راديوئي با دستگاه ثابت برقرار مي‌گردد. دراين دستگاه‌هاي تلفن، خط تلفن به دستگاه ثابت كه خود مركب از فرستنده و گيرنده راديوئي و آنتن است متصل مي‌شود. گوشي تلفن بي‌سيم و دستگاه ثابت هر يك داراي فرستنده و گيرنده امواج راديوئي است و همانند ساير دستگاه‌هاي بي‌سيم استفاده از آن تابع قانون "استفاده از بي‌سيم‌هاي اختصاصي و غيرحرفه‌اي (آماتوري)" مي‌باشد.

از منظر قانون، تلفن‌هاي بي‌سيم بر حسب قدرت ارسال و فركانس به دو دسته مجاز و غيرمجاز تقسيم مي‌شوند. مشخصات دستگاه‌هاي تلفن بي‌سيم مجاز ادامه ارائه گرديده است.

در ايران تلفن بي‌سيم از اوائل دهه شصت (هجري شمسي) به منظور بهره‌برداري از خدمات تلفن ثابت مخابراتي به صورت همراه در محدوده محل كار و منزل مورد استفاده قرار گرفت .



محدوده مجاز فركانس تلفن بي‌سيم
سياست‌گذاري تخصيص، واگذاري و نظارت بر بهره‌برداري از طيف طبق قانون بر عهده وزارت ارتباطات و فنآوري اطلاعات - سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي گذاشته شده است. اصول سياست‌گذاري طيف فركانس كه از منابع ملي كشور محسوب مي‌شود مبتني بر نيل اهداف توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي و حفظ امنيت ملي به منظور ايجاد زمينه ارائه خدمات عمومي به آحاد ملت است.
به همين منظور بر اساس سياست‌گذاري فعلي، محدوده‌هاي زير به تلفن بي‌سيم اختصاص داده شده است و دستگاه‌هاي تلفن بي‌سيم كه خارج از اين محدوده‌ها كار مي‌كند، به منظور بهره‌برداري در كشورهاي ديگر ساخته مي‌شوند و استفاده از آن‌ها در قلمرو كشور ممنوع مي‌باشد .

محدوده فركانس مجاز تلفن‌هاي بي‌سيم
باند 47 تا 46 مگاهرتز
باند 50 تا 49 مگاهرتز
باند 888تا 886 مگاهرتز
باند 933 تا 931 مگاهرتز

پوشش مجاز تلفن بي‌سيم
براي ايجاد زمينه مناسب براي تمامي هموطنان پوشش مجاز تلفن بي‌سيم و همچنين ساير دستگاه‌هاي با پوشش كم كه از امواج الكترومغناطيس استفاده مي‌كنند كمتر از 300 متر است.

شناسه ايمني تلفن بي‌سيم
مجهز بودن به شناسه ايمني از مشخصات مهم تلفن بي‌سيم مجاز است. اين شناسه بين دستگاه ثابت و گوشي بي‌سيم مشترك است هر دستگاه تلفن بي‌سيم از شناسه واحد استفاده مي‌كند . بنابراين گوشي تلفن بي‌سيم مجهز به شناسه ايمني رقومي فقط با دستگاه ثابت خود ارتباط برقرار مي‌كند كه مانع همشنوائي، شنود و يا سرقت بوق توسط ساير استفاده‌كنندگان تلفن بي‌سيم مي‌گردد و تلفن‌هايي كه فاقد اين مشخصه باشند غيرمجاز محسوب مي‌شوند.

ساير مشخصات مهم تلفن بي‌سيم
تلفن بي‌سيم مجاز فاقد هر گونه آنتن هوايي است و آنتن دستگاه ثابت بر روي آن نصب شده است.

سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي به عنوان متولي سالم‌سازي و پاك‌سازي فضاي فركانس كشور، با اين گونه تجهيزات آلوده‌كننده طيف فركانس برخورد قانوني نموده و سلامت مكالمات را حفظ مي‌نمايد. لازم به ذكر است كه استفاده از تلفن‌هاي بي‌سيم غير مجاز به دليل مشكلاتي كه بوجود مي‌آ‌ورند در تمامي كشورهاي سازنده اين تجهيزات جرم تلقي شده و غير قانوني است و صرفا جهت صادرات توليد مي‌شوند. اين‌گونه تلفن‌ها عمدتا توسط شبكه‌هاي قاچاق و به صورت غير مجاز وارد كشور شده، منابع و منافع جامعه را به خطر مي‌افكنند. تداخلات بوجود آمده توسط تلفن‌هاي بي‌سيم غيرمجاز بر كاركرد شبكه‌هاي اضطراري، ايمني و خدماتي اعم از :

نظامي، انتظامي و امنيتي

اضطرار ملي

نجات، امداد و ايمني

- شبكه‌هاي راديويي امور زيربنايي مانند مخابرات، راه و ترابري، نيرو، خطوط انتقال نفت و فراورده‌هاي نفتي و پخش صدا و تصوير

اثرات نامطلوبي بر جاي مي‌گذارد. اين امر باعث ايجاد اختلال بر روي دستگاه‌هاي ارسال و دريافت واحدهاي استفاده كننده از فركانس‌هاي مزبور شده ارتباط آن‌ها را با مشكل مواجه مي‌سازد. بايد به اطلاع استفاده‌كنندگان از تلفن بي‌سيم غير مجاز رسانده شود كه مكالمات آ‌‌ن‌ها توسط ديگر استفاده‌كنندگان و بهره‌برداران طيف شنيده مي‌شود و توسط تجهيزات ادارات ارتباطات راديويي اين سازمان در سراسر كشور قابل ردگيري مي‌باشد.





تلفن بي‌سيم غير مجاز
از نوع هاروست HT46
تلفن بي‌سيم غيرمجاز
از نوع سنائو
تلفن بي‌سيم غير مجاز
NOKIIA-6150
تلفن بي‌سيم غير مجاز
ATE-G150CID











توصیه های لازم برای خرید و استفاده

با توجه به نكاتي كه قبلا ذكر شد و به منظور جلوگيري از سوء استفاده و زيان احتمالي هموطنان گرامي كه از مشكلات دستگاه‌هاي تلفن بي‌سيم غير مجاز آگاهي كمتري دارند، توجه به موارد زير توصيه مي‌گردد

طبق مواد 1، 6 و 10 قانون استفاده از بي‌سيم‌هاي اختصاصي و غير حرفه‌اي وارد كردن تجهيزات راديوئي به كشور، خريد، فروش و استفاده ازدستگاه‌هاي فرستنده بي‌سيم بدون اجازه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي ممنوع بوده و متخلف به حبس تاديبي از 1 ماه تا 6 ماه و پرداخت جريمه نقدي محكوم مي‌شود. همچنين بر اساس ماده 687 قانون مجازات اسلامي مرتكبين بدون منظور اخلال در نظم و امنيت عمومي به حبس از 3 تا 10 و در صورتي كه اعمال مذكور ماده فوق به منظور اخلال در نظم و امنيت جامعه باشد حكم محارب را خواهد داشت. مجازات شروع جرايم اين ماده 1 تا 3 سال حبس خواهد بود .

از عموم هموطنان درخواست مي‌شود جهت حفظ سلامت و امنيت جامعه چنين تلفن‌هايي را خريداري ننمايد.

هنگام خريد از فروشگاه‌هاي عرضه‌كننده تلفن بي‌سيم حتما فاكتور خريد ممهور به مهر فروشگاه را دريافت دارند. خريدار و فروشنده به عنوان افرادي كه از مشخصات تلفن‌هاي بي‌سيم مجاز و غيرمجاز بايستي آگاهي و اطلاع داشته باشند، ملز‌م ‌هستند از مجاز بودن آن اطمينان حاصل كرده و فروشنده بايد آن را در فاكتور فروش قيد نمايد تا چنانچه بعدا خلاف آن ثابت شود از طريق اتحاديه صنفي مسئله پيگيري گردد.

دارندگان تلفن بي‌سيم غير مجاز نسبت به جمع‌آ‌وري دستگاه‌هاي خود هرچه سريعتر اقدام نمايند. و چنانچه آنتن تلفن‌ بي‌سيم از گذشته و بدون استفاده روي بام خانه يا محل كار وجود داشته باشد، آن را جمع‌آوري نمايند. از آنجا كه بعضا مشاهده شده برخي بهره‌برداران تلفن بي‌سيم غير مجاز اعلام مي‌دارند كه دستگاه مربوطه امانت بوده و يا براي چند ساعت به‌طور آزمايشي به خط تلفن وصل شده و سپس عودت داده مي‌شود، به اطلاع مي‌رساند كه پس از شناسائي هيچ عذر و بهانه‌اي پذيرفته نخواهد شد و دستگاه بايد عينا تحويل داده شود. لذا توصيه مي‌شود پس از استفاده از دستگاه نسبت به مجاز بودن آن اطمينان حاصل نمايند.
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
Federal Communications Commission (FCC)

کمیته ملی ارتباطات ایالات متحده آمریکا

شما به راديو گوش مي‌دهيد، تلويزيون تماشا مي‌كنيد، با تلفن صحبت مي‌كنيد يا از دستگاه پيجر خود استفاده مي‌كنيد، شما هر روز درگير "ارتباطات" هستيد.

"كميته ملي ارتباطات" ايالات متحده در سال 1934 توسط انجمن ارتباطات در آمريكا تاسيس شد. "FCC" مسئوليت مديريت و تنظيم تلويزيون، راديو، ماهواره و كابل‌ها را در 50 ايالت آمريكا به عهده گرفت. هيأت نظارت بر FCC مشتمل بر 5 عضو دولتي است كه توسط رئيس‌جمهور منصوب و به وسيله مجلس سنا تأييد مي‌شوند. هيأت نظارت مسئوليت نظارت بر كليه فعاليت‌هاي كميته و نيز جوابگويي به دفتر كميته را برعهده دارند.

کمسيون ارتباطات فدرال يکي از اصلي ترين مراکز ومراجع در زمينه تحقيقات آموزش تصميم گيري ونيز نظارت وهمچنين صدور مجوز براي تمام وسايلي است که به شکلي از امواج راديويی جهت ارتباط بدون سيم استفاده مي کنند مي باشد يکي از وظايف اين سازمان تهيه وانتشار آيين نامه ها قوانين و ظوابطی در اين موارد است که شرکتهاي توليد کننده محصولاتي که درآنها فناوري امواج راديويي بکار گرفته شده است ملزم به رعايت اين ظوابط جهت توليد وفروش محصول خود هستند در هر حال همانطور که رفت و آمد وسايل نقليه مختلف بزرگ و کوچک در معابرعمومي نياز مبرم به رعايت قوانين و مقررات وکنترل و نظارت پليس راهنمايي دارد استفاده از امواج راديويي نيز نياز به اجرا و نظارت دستگاههاي مربوطه دارد شايد بپرسيد چرا زيرا وجود بي نظمي باعث تداخل امواج وايجاد زمينه شنود پيامهاي محرمانه نظامي و بطور کل هرج و مرج در مسير هاي ارسال و دريافت خواهد شد.

این سازمان وظیفه صدور مجوزهای رادیویی به اشخاص را نیز بر عهده دارد. مطمئنا شما لوگو این سازمان را تا به حال بر روی محصولات مختلفی دیده اید ولی کمتر به آن توجه نموده اید آرم این سازمان بر روی تمامی لوازمی که در کار خود به نوعی از امواج رادیویی بهره می برند و استاندارد های لازم را در جهت تولید محصولات خود رعایت نموده اند دیده می شود از موشواره های کامپیوتر های شخصی تا تلویزیون و تلفنهای موبایل و بیسیم خانگی.

اعضا و كارمندان كميته به طور ويژه سازماندهي شده‌اند. چنانچه FCC داراي 6 اداره و 10 دفتر است. دواير دفاتر مهندسي و تحقيق و توسعه، وظيفه صدور مجوزها و بررسي تقاضاها، هدايت تحقيقات، توسعه و اجراي برنامه‌ها و قوانين و شركت در جلسات را برعهده دارند.

* دفتر ارتباطات بي‌سيم:

مسئوليت‌هاي مربوط به تلفن‌هاي سلولي، پيجرها و راديوهاي دو طرفه (بي‌سيم‌ها) را برعهده دارند. اين اداره همچنين اداره كننده امور مربوط به استفاده از طيف فركانس امواج راديويي و برآورده كردن نيازهاي ارتباطي تجاري، محلي، ملي، عمومي، هوايي، دريايي و شخصي را عهده‌دار مي‌باشد

محورهاي اصلي در بخش ارتباطات بي‌سيم:

* توسعه و مديرت برنامه‌هاي بدون سيم، شامل سياست‌هاي مربوط به تلفن‌هاي سلولي، پيجرها، خدمات ارتباطي شخصي بدون سيم، امنيت عمومي و ديگر خدمات راديويي تجاري و شخصي. (به غير از امور مربوط به ارتباطات ماهواره‌اي و انتشار امواج عمومي مانند رسانه‌هاي راديويي)

* مسئوليت پاكسازي طيف فركانسي جهت واگذاري به بهره‌برداران قانوني.

* سرپرستي كليه امور به واگذاري طيف‌ها.

اداره ارتباطات بي‌سيم اين سازمان مشتمل است بر:

* بخش واگذاري و تقسيم: توسعه و اجراي سياست‌هاي لازم جهت واگذاري و همچنين مسئوليت بهينه‌سازي شيوه‌هاي واگذاري طيف، برنامه‌ريزي و هدايت مزايده‌ها را برعهده دارد.

* بخش امور بي‌سيم تجاري و بازرگاني: مسئول صدور مجوز جهت خدمات راديويي سيار تجاري از قبيل، سرويس‌هاي ارتباطي شخصي، دستگاه‌هاي فراخوان و ارتباطات هوا به زمين است.

* بخش تعيين خط ‌مشي‌ها: ارائه پيشنهاد و توسعه قوانين ارتباطي و تعيين سياست‌هاي خدمات ارتباطي بي‌سيم و تجهيزات، برپايه قوائد فني، اقتصادي و قانونگذاري و تصميم‌گيري در كميته. گسترش پيشرفت‌هاي جديد در زمينه فناوري‌هاي بي‌سيم، ارزيابي برنامه‌هاي بلندمدت توسعه، جهت ايجاد چارچوب‌هاي سياست‌گذاري در زمينه مديريت طيف فركانسي و تنظيم آن با پيشرفت فناوري.

* امنيت عمومي و بي‌سيم‌هاي شخصي: مسئوليت تنظيم و اجراي برنامه‌هاي امنيت عمومي، صنعتي و ارتباطات زميني و ديگر خدمات راديويي سيار همچون، هواپيمايي، دريايي، سرويس‌هاي راديو آماتوري و نيز سرويس‌هاي راديويي شخصي انتقال تصوير و داده از قبيل: سرويس‌هاي موج كوتاه را عهده‌دار است.

AM radio - 535 kilohertz to 1.7 megahertz
Short wave radio - bands from 5.9 megahertz to 26.1 megahertz
Citizens band (CB) radio - 26.96 megahertz to 27.41 megahertz
Television stations - 54 to 88 megahertz for channels 2 through 6
FM radio - 88 megahertz to 108 megahertz
Television stations - 174 to 220 megahertz for channels 7 through 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.