STORM

سوخو موفق تر هست یا میگ؟

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

با تشكر از همه دوستان مطالبتون يك پتانسيل خاصي به وجود آورده كه بهتر است از جايي اين بحث شروع بشه. البته هدف از مقايسه اين دو شركت خط كشيدن بر روي يكي از آنها نيست چون هر كدام از اين شركت ها بسته به نوع هواپيماي توليدي در بازه هاي زماني مختلف موفقيت هاي چشمگيري كسب كرده اند. مي توان از مقايسه رويارويي هواپيماهاي اين شركت ها با هواپيماهاي ساخت آمريكا كه در جنگ ها رخ داده نيز به توانمندي آنان پي برد. از جنگ دو كره گرفته تا جنگ ويتنام همينطور از جنگ جهاني دوم تا جنگ ايران و عراق و جنگ 2003 آمريكا در عراق. به هر حال آمارهايي وجود دارد مبني بر عملكرد اين هواپيماها. البته اين مقايسه به لحاظ تاريخ ساخت عادلانه نيست ولي در جنگ 2003 عراق يك فروند MIG-25 عراقي توسط يك فروند F-18 آمريكا به راحتي شكار شد كه جالب بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

البته اين مقايسه به لحاظ تاريخ ساخت عادلانه نيست ولي در جنگ 2003 عراق يك فروند MIG-25 عراقي توسط يك فروند F-18 آمريكا به راحتي شكار شد كه جالب بود.


این مطلب رو نمیشه کاملا قبول کرد . چون جنگنده های عراقی مخصوصا میگ 25 بعد از جنگ ایران و عراق مخصوصا زمانیکه شوروی فرو پاشید خیلی کمتر یا حتی اصلا اورهال نمیشدند . به همین علت میگ 25 از اف 18 شکست میخورد . البته میگ 25 فقط هواپیمایی سریع بود . ولی اف 18 برای خودش یلی بود . دارای تمام تجهیزات الکترونیک و قدرت رهگیری بسیار بالا برتری رو بر میگ 25 دهه 70 و 80 نشون میداد . ضمنا شرکت سوخو از لحاظ هواپیماهای غیر نظامی یک گام جلوتر از میکویانه . با ارائه هواپیمای مسافربری موفق سوپر جت 100 گوی سبقت رو در هواپیماهای مسافربری از شرکت میکویان گرفت . میکویان به جز در سه مورد در هیچ طرح غیر نظامی دیگه ای شرکت نکرده است .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با تشكر از همه دوستان مطالبتون يك پتانسيل خاصي به وجود آورده كه بهتر است از جايي اين بحث شروع بشه.
البته هدف از مقايسه اين دو شركت خط كشيدن بر روي يكي از آنها نيست چون هر كدام از اين شركت ها بسته به نوع هواپيماي توليدي در بازه هاي زماني مختلف موفقيت هاي چشمگيري كسب كرده اند.
مي توان از مقايسه رويارويي هواپيماهاي اين شركت ها با هواپيماهاي ساخت آمريكا كه در جنگ ها رخ داده نيز به توانمندي آنان پي برد.
از جنگ دو كره گرفته تا جنگ ويتنام همينطور از جنگ جهاني دوم تا جنگ ايران و عراق و جنگ 2003 آمريكا در عراق. به هر حال آمارهايي وجود دارد مبني بر عملكرد اين هواپيماها.
البته اين مقايسه به لحاظ تاريخ ساخت عادلانه نيست ولي در جنگ 2003 عراق يك فروند MIG-25 عراقي توسط يك فروند F-18 آمريكا به راحتي شكار شد كه جالب بود.


اولا" تا اونجايي كه من مي دونم در سال 1991 و شب اول جنگ ميگ 25 عراقي يك اف 18 رو با يك موشك آر-40 نابود كرد كه خلبانش هنوز هم گمنام هست!!!
دوما" اينكه هواپيماي مانند ميگ 25 با اون مانورپذيري نافرمش نبايد هم بتونه حريف اف 18 بشه
ضمن اينكه ارتفاع درگيري خيلي مهمه اگه ارتفاع در حد 50000 پا باشه كار اف 18 ساخته است ولو اگه امرام داشته باشه
همون اف 18 اگه با يك ميگ 31 در ارتفاع پايين و يا بالا اگه روبرو چهره خلبانش در آخرين لحظات ديدني هست!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر من بهتره دوستان به این امر توجه داشته باشند که ما اگر بخوایم از نظر تاریخی این دو شرکت رو بررسی کنیم به نتیجه مطلوبی نخواهیم رسید . ما در جنگ ایران و عراق دیدیم که خیلی راحت در جنگ ها یهوا به هوا اغلبا با جنگنده اف-14 جنگند های روسی حرفی برای گفتن نداشتند . icon_question ولی هم اکنون ما جنگنده هایی رو داریم ( که ساخت همین دو شرکت هستند ) که خیلی راحت می تونند جنگنده هایی مثل اف-14 ، اف-15 ، اف-16 ، اف-18 رو شکست بدند . و اون جنگنده ای نیست به جز سوخو 35 بی ام که به احتمال 97 درصد در جنگ هوا به هوا با این جنگنده ها حرف اول رو می زنه . و ما از طرفی دیگه کمپانی میکویان رو داریم که با داشتن جنگنده میگ-31 بی ام و میگ-35 تونسته انقلابی دیگر در این صنعت درست کنه . ولی آمریکا هم اونقدر عقب نیست و با تولید جنگنده پنهانکاری به نام اف-22 تونسته درصد زیادی از این خطرات رو کاهش بده . ولی اگرچه اف-22 یک جنگنده پنهانکار هست ولی برد جنگ افزار های این جنگنده حداکثر 150 تا 170 کیلومتر است در صورتیکه جنگنده سوخو 35 بی ام با بهره گیری از موشک هوا به هوای Novator KS-172 AAM-L با برد 400 کیلومتر و سرعت 4 ماخ و موشک هوا به هوای Vympel R-37 با برد 300 کیلومتر و سرعت 6 ماخ تونسته برتری جنگ افزاریش رو بر این جنگنده ثابت کنه . ولی یکی از برگ های برنده اف-22 خاصیت پنهانکاری آن است که رادار اربیس با برد 400 کیلومتر فقط قادر است از فاصله 90 کیلومتری اف-22 را رهگیری کند در صورتیکه اف-22 قادر است از فاصله 370 کیلومتری سوخو 35 بی ام را شناسایی کند . بنابراین جنگ افزار های دور برد سوخو 35 در مقابل اف-22 نا کار امد خواهد بود و برای مقابله با اف-22 باید از موشک هایی با برد کمتر استفاده کرد . سوخو 35 و اف-22 یک بحث بسیار طولانی است که در اینجا جاش نیست ولی بد هم نیست که برترین جنگنده امریکا و روسیه رو با هم مقایسه کرد . ولی حالا باید میگ-35 با اف-22 را مقایسه کرد . از دوستان هم خواهش می کنم کم لطفی نکنید . icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نظر من بهتره دوستان به این امر توجه داشته باشند که ما اگر بخوایم از نظر تاریخی این دو شرکت رو بررسی کنیم به نتیجه مطلوبی نخواهیم رسید .

ما در جنگ ایران و عراق دیدیم که خیلی راحت در جنگ ها یهوا به هوا اغلبا با جنگنده اف-14 جنگند های روسی حرفی برای گفتن نداشتند . icon_cheesygrin

ولی هم اکنون ما جنگنده هایی رو داریم ( که ساخت همین دو شرکت هستند ) که خیلی راحت می تونند جنگنده هایی مثل اف-14 ، اف-15 ، اف-16 ، اف-18 رو شکست بدند .

و اون جنگنده ای نیست به جز سوخو 35 بی ام که به احتمال 97 درصد در جنگ هوا به هوا با این جنگنده ها حرف اول رو می زنه .

و ما از طرفی دیگه کمپانی میکویان رو داریم که با داشتن جنگنده میگ-31 بی ام و میگ-35 تونسته انقلابی دیگر در این صنعت درست کنه .

ولی آمریکا هم اونقدر عقب نیست و با تولید جنگنده پنهانکاری به نام اف-22 تونسته درصد زیادی از این خطرات رو کاهش بده .

ولی اگرچه اف-22 یک جنگنده پنهانکار هست ولی برد جنگ افزار های این جنگنده حداکثر 150 تا 170 کیلومتر است در صورتیکه جنگنده سوخو 35 بی ام با بهره گیری از موشک هوا به هوای Novator KS-172 AAM-L با برد 400 کیلومتر و سرعت 4 ماخ و موشک هوا به هوای Vympel R-37 با برد 300 کیلومتر و سرعت 6 ماخ تونسته برتری جنگ افزاریش رو بر این جنگنده ثابت کنه .

ولی یکی از برگ های برنده اف-22 خاصیت پنهانکاری آن است که رادار اربیس با برد 400 کیلومتر فقط قادر است از فاصله 90 کیلومتری اف-22 را رهگیری کند در صورتیکه اف-22 قادر است از فاصله 370 کیلومتری سوخو 35 بی ام را شناسایی کند . بنابراین جنگ افزار های دور برد سوخو 35 در مقابل اف-22 نا کار امد خواهد بود و برای مقابله با اف-22 باید از موشک هایی با برد کمتر استفاده کرد .

سوخو 35 و اف-22 یک بحث بسیار طولانی است که در اینجا جاش نیست ولی بد هم نیست که برترین جنگنده امریکا و روسیه رو با هم مقایسه کرد .

ولی حالا باید میگ-35 با اف-22 را مقایسه کرد .

از دوستان هم خواهش می کنم کم لطفی نکنید . icon_wink


ببخشيد ميشه يه بار ديگه حرفاتونو تكرار كنيد.
شما يك جنگنده نسل 5 رو با جنگنده هاي نسل 4 مقايسه مي كنيد؟
آقاي كركس خان قويترين شبيه ساز دنيا اعلام كرده كه اف-22 به راحتي از پس 10 تا سوخو 35 در يك جنگ همزمان چه دوربر و چه ميانبرد و چه نزديك برد بر مياد! شما بيشتر مي فهميد يا شبيه سازي كه تمام زواياي كاري اين جنگنده ها برايش تعريف شده. و نقاط قوت و ضعف هر كدام را ميدونه.
در ضمن استيلث اف-22 پيشرفته ترين نوع تكنولوژي استيلث كه براي رادار اف-15 تا فاصله 4 كيلومتري نيز قابل شناسايي نيست(خيلي برام جالبه بدونم اون 90 كيلومتر كذايي رو از كجا آورديد وقتي هنوز سطح مقطع راداري اف-22 اعلام نشده؟!!). هر چند تا به الان مقدار دقيقي براي RCS اف-22 اعلام نشده ولي مي گويند كه از يك تيله نيم ميليمتري نيز كوچكتر است! شايد رقيب آينده اف-22 پروژه نسل 5 روسها باشه كه من بعيد مي دونم . در ضمن لاكهيد مارتين نيز اف-22 را تا 2030 بيرقيب اعلام كرده.كه با توجه به اشراف كاملي كه انها بر رقبايشان دارند بعيد هم نيست.
لطفا بحث ها رو احساساتي نكنيد. خب منم اف-14 رو خيلي دوست دارم ولي درست نيستش كه بيام اونو با اف-22 مقايسه كنم! شما هم بهتره سوخو 35 رو كه مي دونم خيلي دوست داريد با اف-18 و يوروفايتر و اف-16 بلاك دي و رافال مقايسه كنيد كه به نظرم يوروفايتر با پشتيباني آواكس به راحتي از پس سوخو 35 بر مياد.
لطفا هم عدد از اين جنگنده براي من نياريد كه در اكثر قريب به اتفاق زمينه ها اف-22 برترين جنگنده تاريخه. و بهتر بهتون بگم كه اين برنامه شبيه ساز كه در انگليس هم قرار داره اين عددها رو از شما بيشتر ميشناسه! در ضمن اف-22 هنوز ناگفته هاي زيادي داره مثلا اينكه اگر روي رادار شناسايي شود قفل كردن رويش غير ممكنه و اگر هم بتوان روش قفل كرد داراي سامانه جنگ الكترونيكي هم 45 ميليون دلاري كه توانايي منحرف كردن تمامي موشك ها را داراست. در ضمن جنگنده هاي روسي هم در تاريخ ثابت كرده اند كه فقط به درد نمايش هاي هوايي مي خورند و مرد ميدان هاي جنگ نيستند. icon_question
هنوز آبروريزي هاي ميگ 29 با اونهمه تبليغاتي كه براش شده بود يادمون نرفته! سوخو 35 هم كه همون سوخو 27 ارتقا داده شده ست فقط برد راداريشو افزايش داده و اسم عوض كرده!
جالبه بدونيد كه يك خلبان آمريكايي اف-22 رو جنگنده اي برا مقابله با يوفو ها مي داند!
اف-22 جلوتر از تاريخ ماست. بگذاريد تا با انقلاب اين جنگنده عظيم تا سالهاي ديگر بيشتر آشنا شويم. الان براي داوري زوده.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آقاي كركس خان قويترين شبيه ساز دنيا اعلام كرده كه اف-22 به راحتي از پس 10 تا سوخو 35 در يك جنگ همزمان چه دوربر و چه ميانبرد و چه نزديك برد بر مياد! شما بيشتر مي فهميد يا شبيه سازي كه تمام زواياي كاري اين جنگنده ها برايش تعريف شده. و نقاط قوت و ضعف هر كدام را ميدونه.


لینک و منبع؟ icon_wink

مابقی حرفهات رو خدا خیرت بده شما درست میگی اصلا اف22 یه تنه مثل سیلوستر استالونه میزنه یه گردان هوایی رو نابود میکنه! خدا بده برکت!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آ خدا خيرت بده... icon_wink منبع رو هم فردا ذكر مي كنم فعلا خوابم مياد با اجازتون! icon_question

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

قاي كركس خان قويترين شبيه ساز دنيا اعلام كرده كه اف-22 به راحتي از پس 10 تا سوخو 35 در يك جنگ همزمان چه دوربر و چه ميانبرد و چه نزديك برد بر مياد


برادر اسم اين شبيه ساز چيه ؟؟؟‌

لطفا منبع اين حرفت رو هم بگو .

(خيلي برام جالبه بدونم اون 90 كيلومتر كذايي رو از كجا آورديد وقتي هنوز سطح مقطع راداري اف-22 اعلام نشده؟!!). هر چند تا به الان مقدار دقيقي براي RCS اف-22 اعلام نشده ولي مي گويند كه از يك تيله نيم ميليمتري نيز كوچكتر است!


خيلي ها اين سطح مقطع راداري رو 60 سانتيمتر و يا 100 سانتيمتر مي گن كه من با مشورت با اقا سعيد به اين نتيجه رسيديم .

فكر نمي كنم ديگه تيله نيم ميليمتري باشه !!! icon_wink



لطفا بحث ها رو احساساتي نكنيد. خب منم اف-14 رو خيلي دوست دارم ولي درست نيستش كه بيام اونو با اف-22 مقايسه كنم


من اف-22 رو با اف-14 مقايسه نكردم . بلكه سوخو 35 رو با جنگنده هايي كه امريكا بيشترين استفاده رو ازش مي كنه مقايسه كردم . تا كنون 122 فروند اف-22 توليد شده .

البته در مورد مقايسه سوخو 35 با اف-14 من اشتباه كردم و اشتباهي بوده و من معذرت مي خوام .

اف-16 در حدود 1280 فروند فعال در نيروي دريايي و هوايي امريكا هست كه خودش يك رقم بسيار بالا است .

اف-18 هم در حدود 1000 فروند بيشتر توليد شده .

ولي من از اين مقايسه شرما متاسفام . اشتباهي صورت گرفته كه اصلاح خواهد شد . icon_question

پشتيباني آواكس به راحتي از پس سوخو 35 بر مياد.


سوخو 35 بدون پشتيباني اواكس رادارش به قدري برد داره که از پس اف-16 ها و اف-18 ها بر بیاد و با داشتن موشک های هوا به هوای Novator KS-172 AAM-L و Vympel R-37 قبل از اینکه اف-16 و اف-15 یا اف-18 بخوان کاری بکنند سوخو 35 منهدمشون کرده .

من از اون مقایسه پشیمونم و قصد تصحیح اون رو دارم . اف-16 اساسا یک رهگیری نیست و بهتره با اف-15 و اف-18 مقایسه بشه که اون مه عاقلانه نیست . به نظر من بهتره با اف-22 مقایسه کرد .

اگر روي رادار شناسايي شود قفل كردن رويش غير ممكنه و اگر هم بتوان روش قفل كرد داراي سامانه جنگ الكترونيكي هم 45 ميليون دلاري كه توانايي منحرف كردن تمامي موشك ها را داراست.


خیلی ببخشید . اسم این سیستم جنگ الکترونیک چیه ؟؟؟

سوخو 35 هم از چنین سیستمی مستسنا نیست !

سیستم جنگ الکترونیک KNIRTI L175M Khibiny-M قادر هست در صورتی که جنگنده های دشمن بر روی اون قفل کردند همون جنگنده ها رو با مشکلات زیادی روبرو کنه .

جنگنده اف-22 اونقدر هم ضعیف نیست و من این امر رو انکار نمی کنم بلکه بسیار قدرتمند هست .

در زمینه جنگ هوا به هوا نمی شه قضاوت کرد بلکه باید این کار رو به شبیه ساز بسپاریم .

ولی در زمینه مقایسه جنگ افزاری و مقایسه و بررسی کلی از نظر جنگ افزاری و کاربردی سوخو 35 بیشتر بدرد می خوره .


اف-22 جلوتر از تاريخ ماست. بگذاريد تا با انقلاب اين جنگنده عظيم تا سالهاي ديگر بيشتر آشنا شويم. الان براي داوري زوده.


122 تا ازش تولید شده . شما می گی صبر کنیم .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست عزیزمSurvivor جان من یه سوالی برام پیش اومده:

تمام زواياي كاري اين جنگنده ها برايش تعريف شده. و نقاط قوت و ضعف هر كدام را ميدونه.


همچین چیزی ممکنه؟!

یعنی هم روسیه هم امریکا دو دستی سری ترین اطلاعات رو گذاشتند تو کفه ترازوی یه شبیه ساز؟

لابد برای اینکه جنگشون نشه توی کشور سومی این کار رو هم کردن!

عین مسابقات فوتبال هست..... عراق و عربستان مثلا تو اردن انجامش میدن!!!(شما گفتین انگلیس اما تا اونجا که من یادم میاد روس و انگلیس همچین روابطشون خوب نیست که به هم اعتماد کنند)

دوست خوبم امکان نداره هیچ کشوری تمامی اسرار یه جنگنده رو به کسی بده و اونم برای مقایسه...

مقایسه تو میدان نبرد انجام میشه و در ضمن سعید و کرکس جوابا رو دادن!

اما یه نکته دیگه اینکه جنگنده اف22 تعداد و مقدارش اونقدر نیست که بتونه از پس این همه جنگنده نزدیک بهش بربیاد.
اگر قرار باشه امریکا این جنگنده رو به اون تعداد اصلیش بسازه برا همیشه ورشکست میشه!(کاری به مسائل اقتصادی فعلیش ندارم)
و در ضمن به فرض گیریم تمامی اف22 ها بیان تو نبرد، ایا تعداد و امکاناتشون به حدی هست که از پس سوخو35 و سوخو 30 و... بر بیان؟! و در ضمن اون وقت خاک اصلی امریکا باید با چغندر محافظت بشه؟!

اینا بر فرض اینه که هیچ جنگنده ای از پس اف22 بر نیاد که اگر در حالت عادی باشه بگیریم درست! اما در صورتیکه جنگ الکترونیک قوی داشته باشی اف22 هیچ کاره میدانه!
قوی ترین اجزا اف22 همون جنگ الکترونیک و پنهانکاری و ایناشه ....

جنگ الکترونیک در دست امریکا خلاصه نشده .. کشورهای زیادی هستند که قدرت الکترونیکیشون میتونه با امریکا برابری کنه به خصوص دشمنای آمریکا.



کرکس جان حرف شمام درسته که میگین نوع مقایسه اشتابه بوده اما یه نکته رو از یادتون نبرید و اون اینکه در یک جنگ احتمالی امریکا با هرکشوری چقدر احتمال داره اف16 و اف 18 و اف15 بیان تو کارزار و چقدر احتمال داره امریکا اف22 های میلیاردیش رو وارد کنه و امریکا رو بی حفظ بزاره.....


احتمال برخورد بین سوخو35 و اف16 و... به مراتب بالاتر از اف22 هست... هرچند در جنگ امریکا برای اینکه بتونه توازن رو به نفع خودش بچرخونه اف22 رو وارد میکنه اما با موانع زیادی از قیمت هنگفت جنگنده تا تعدادش و... مواجه هست و این به غیر تجهیزات کشوری مثل روسیه هست که از نظر الکترونیکی و.... تقریبا در حد امریکاست....

البته من مقایسه ام رو در مورده وقوع جنگ میکنم نه اینکه صرفا این دو تا رو مقایسه کنم چون قبلا دیگر دوستان مقایسه کردن.

البته اين مقايسه به لحاظ تاريخ ساخت عادلانه نيست ولي در جنگ 2003 عراق يك فروند MIG-25 عراقي توسط يك فروند F-18 آمريكا به راحتي شكار شد كه جالب بود.


دوست خوبم میگ25 جنگنده بلند پرواز و با سرعتی بود اما از نظر عملکردی در بهترین شرائط رزمی هم چندان چنگی به دل نمیزد و به همین خاطر میگ31 پا به عرصه نهاد.میگ25 فاکس بت فقط و فقط تا وقتی که به طور کامل شناسایی نشده بود سایه ای بود از یک ابهت پوشالی .... بعدها که کاملا ظرفیت هاش رو شناختند فهمیدن زیاد چیز دندون گیری نیست اما همین جنگنده مشخصه واسه اف5 قرن بوق ما! میشه خدا!

با تشکر

یا حق

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ببخشيد ميشه يه بار ديگه حرفاتونو تكرار كنيد.
شما يك جنگنده نسل 5 رو با جنگنده هاي نسل 4 مقايسه مي كنيد؟
آقاي كركس خان قويترين شبيه ساز دنيا اعلام كرده كه اف-22 به راحتي از پس 10 تا سوخو 35 در يك جنگ همزمان چه دوربر و چه ميانبرد و چه نزديك برد بر مياد! شما بيشتر مي فهميد يا شبيه سازي كه تمام زواياي كاري اين جنگنده ها برايش تعريف شده. و نقاط قوت و ضعف هر كدام را ميدونه.
در ضمن استيلث اف-22 پيشرفته ترين نوع تكنولوژي استيلث كه براي رادار اف-15 تا فاصله 4 كيلومتري نيز قابل شناسايي نيست(خيلي برام جالبه بدونم اون 90 كيلومتر كذايي رو از كجا آورديد وقتي هنوز سطح مقطع راداري اف-22 اعلام نشده؟!!). هر چند تا به الان مقدار دقيقي براي RCS اف-22 اعلام نشده ولي مي گويند كه از يك تيله نيم ميليمتري نيز كوچكتر است! شايد رقيب آينده اف-22 پروژه نسل 5 روسها باشه كه من بعيد مي دونم . در ضمن لاكهيد مارتين نيز اف-22 را تا 2030 بيرقيب اعلام كرده.كه با توجه به اشراف كاملي كه انها بر رقبايشان دارند بعيد هم نيست.
لطفا بحث ها رو احساساتي نكنيد. خب منم اف-14 رو خيلي دوست دارم ولي درست نيستش كه بيام اونو با اف-22 مقايسه كنم! شما هم بهتره سوخو 35 رو كه مي دونم خيلي دوست داريد با اف-18 و يوروفايتر و اف-16 بلاك دي و رافال مقايسه كنيد كه به نظرم يوروفايتر با پشتيباني آواكس به راحتي از پس سوخو 35 بر مياد.
لطفا هم عدد از اين جنگنده براي من نياريد كه در اكثر قريب به اتفاق زمينه ها اف-22 برترين جنگنده تاريخه. و بهتر بهتون بگم كه اين برنامه شبيه ساز كه در انگليس هم قرار داره اين عددها رو از شما بيشتر ميشناسه! در ضمن اف-22 هنوز ناگفته هاي زيادي داره مثلا اينكه اگر روي رادار شناسايي شود قفل كردن رويش غير ممكنه و اگر هم بتوان روش قفل كرد داراي سامانه جنگ الكترونيكي هم 45 ميليون دلاري كه توانايي منحرف كردن تمامي موشك ها را داراست. در ضمن جنگنده هاي روسي هم در تاريخ ثابت كرده اند كه فقط به درد نمايش هاي هوايي مي خورند و مرد ميدان هاي جنگ نيستند. Laughing
هنوز آبروريزي هاي ميگ 29 با اونهمه تبليغاتي كه براش شده بود يادمون نرفته! سوخو 35 هم كه همون سوخو 27 ارتقا داده شده ست فقط برد راداريشو افزايش داده و اسم عوض كرده!
جالبه بدونيد كه يك خلبان آمريكايي اف-22 رو جنگنده اي برا مقابله با يوفو ها مي داند!
اف-22 جلوتر از تاريخ ماست. بگذاريد تا با انقلاب اين جنگنده عظيم تا سالهاي ديگر بيشتر آشنا شويم. الان براي داوري زوده.


دوستان به متن فوق نظر کنند. آیا یک طرفه و احساسی نیست؟ (با نویسنده کاری ندارم نیاد وسط شروع به مغلطه کند.)

اشکال این دوست ما این است که دیگران را متهم به بحث احساسی میکند ، کسانی که حداقل در بحث خود بر پایه مستندات موجود صحبت میکنند. اما خودش بدون منبع حرف میزند و فقط حرف میزند! از نظر این آقا تمام مشخصات اف22 که آمریکا اعلام کرده درست و بدون شک هست! اما مشخصات سوخو35 اشتباه و بی ارزش است! حالا بدون احساسات چطوری به این نتیجه رسیده باید ازش سوال کرد؟ این دوستمون از اون دست آدمهاست که کشته مرده آمریکا هستن و تحمل شنیدن کوچکترین انتقاد از این قبله آمال رو ندارن!

این کاربر اگر من بعد فقط به بیان مطالب بدون سندیت بپردازد از شرکت در بحثهای انجمن محروم خواهد شد و تنها میتواند خواننده باشد! این کار برای جلوگیری از انحراف مباحث است. البته دوست دارم این فرد در بحثها شرکت کند و نظر مخالف خود را بگوید منتهی با مدارک و منابع معتبر.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقاي كركس خان RCS اف-22 هنوز منتشر نشده فقط يكي از فرماندهان نظامي آمريكا براي مقايسه بين RCS F-22 و اف-35 گفته بود كه سطح مقطع راداري اف-22 در حدود يك تيله مينيموم كوچك (يعني نيم ميلي متر) و براي اف-35 به اندازه يك توپ تنيس است. اين تنها چيزيست كه ما از سطح مقطع راداري اين دو جنگنده مي دونيم! شما اگر در گوگل تايپ كنيد F-22 RCS حتما با اين موضوع تيله و سخنراني اين ژنرال مواجه خواهيد شد اين منبع من بود در صورتي كه منبع شما آقا سعيد! كه در ضديت با امريكا توي جهان بي نظيره! در ضمن درباره توانايي اف-22 براي مقابله با 10 تا سوخو 35 ميتوانيد به اين مقاله مراجعه كنيد . http://typhoon.starstreak.net/Eurofighter/tech.php شما در اين مقاله خواهيد ديد كه اف-22 در 91 درصد و يوروفايتر در 82 درصد موارد از پس سوخو35(سوخو 27 ارتقا داده شده) البته اگر خطاي محاسبات و مهارتهاي خلبان رو هم در نظر بگيريم 91 درصد چيزي نيست كه بشه به اين راحتي ها ازش گذشت. مسلما اين شبيه ساز در محاسباتش از شما و آقا سعيد دقيقتر عمل مي كند. در ضمن آقا سعيد من بحث هام با منبعه آن بي رقيب بودن تا2030رو مي تونيد در سايت خود اف-22 و لاكهيد مارتين نيز بيابيد. آقا سعيد انتظار نداشته باشيد من حرفهاي كارشناسان اين رشته رو كه در سايتهاي اينچنيني نظر داده اند و يا حرف ژنرال بلند پايه نيروي هوايي آمريكا رو بذارم كنار و اونوقت به حرف هاي شما اعتماد كنم. در ضمن آمريكاييها در زمينه مشخصات جنگنده هاشون دروغ نمي گويند. چون در صورتي كه بخواهند چيزي اعلام نمي كنند و يا مثل اف-22 بسيار اطلاعات كمي در مورد اون مي دهند و يا در مورد سيستم جنگ الكترونيك اون كه مهمترين قسمت اين پروژه و احتمالا بي نظير ترين نكته در مورد اين جنگنده چيزي نمي گويند. ولي روسها رو كه در دروغگويي هممون مي شناسيم. اگر بگيم نه خودمونو گول زديم. هنوز اون تبليغات عظيم ميگ 25 و ميگ 29 و ميگ 21 و ...يادمون نرفته. و ثابت شد كه آمريكاييها در مورد اف-14 درست مي گفتند يا روسها در مورد ميگ هاشون! آقاي كركس خان در جنگ الكترونيك اگر بگوييد كه روسها با امريكاييها برابر است احساس مي كنم كه يا شوخي مي كنيد يا ما و دنيا رو سركار گذاشتيد! روسها حتي از ساخت CPU هاي PC هم عاجزند چه برسه به ساخت CPU براي سامانه هاي اخلاگر. تا همين ديروزم دست گداييشون رو به اروپاييها دراز بوده.و احتمالا هم الان دارن از چينيها مدد مي گيرند! كلا من مي گم مقايسه جنگنده هاي نسل 4(ميگ29-ميگ31،سوخو 27،سوخو30 ،سوخو35 و اف-16 و اف-15 و اف-18 و...) با جنگنده هاي نسل 3 (تايگرها و فانتوم ها و ....) همونقدر اشتباهه كه مقايسه جنگنده هاي نسل 4 با نسل 5(F-22 RAPTOR , F_35). اگرم مقايسه اي صورت بگيره احساسيست. در ان صورت من هم اف-14 مو با اف-35 مقايسه خواهم كرد و اونو له مي كنم! icon_question آقا سعيد ضديت با امريكا نبايد باعث شه كه ما خودمون گول بزنيم! icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آقاي كركس خان RCS اف-22 هنوز منتشر نشده فقط يكي از فرماندهان نظامي آمريكا براي مقايسه بين RCS F-22 و اف-35 گفته بود كه سطح مقطع راداري اف-22 در حدود يك تيله مينيموم كوچك (يعني نيم ميلي متر) و براي اف-35 به اندازه يك توپ تنيس است. اين تنها چيزيست كه ما از سطح مقطع راداري اين دو جنگنده مي دونيم!
شما اگر در گوگل تايپ كنيد F-22 RCS حتما با اين موضوع تيله و سخنراني اين ژنرال مواجه خواهيد شد اين منبع من بود در صورتي كه منبع شما آقا سعيد! كه در ضديت با امريكا توي جهان بي نظيره!
در ضمن درباره توانايي اف-22 براي مقابله با 10 تا سوخو 35 ميتوانيد به اين مقاله مراجعه كنيد .
http://typhoon.starstreak.net/Eurofighter/tech.php
شما در اين مقاله خواهيد ديد كه اف-22 در 91 درصد و يوروفايتر در 82 درصد موارد از پس سوخو35(سوخو 27 ارتقا داده شده) البته اگر خطاي محاسبات و مهارتهاي خلبان رو هم در نظر بگيريم 91 درصد چيزي نيست كه بشه به اين راحتي ها ازش گذشت.
مسلما اين شبيه ساز در محاسباتش از شما و آقا سعيد دقيقتر عمل مي كند.
در ضمن آقا سعيد من بحث هام با منبعه آن بي رقيب بودن تا2030رو مي تونيد در سايت خود اف-22 و لاكهيد مارتين نيز بيابيد.
آقا سعيد انتظار نداشته باشيد من حرفهاي كارشناسان اين رشته رو كه در سايتهاي اينچنيني نظر داده اند و يا حرف ژنرال بلند پايه نيروي هوايي آمريكا رو بذارم كنار و اونوقت به حرف هاي شما اعتماد كنم. در ضمن آمريكاييها در زمينه مشخصات جنگنده هاشون دروغ نمي گويند. چون در صورتي كه بخواهند چيزي اعلام نمي كنند و يا مثل اف-22 بسيار اطلاعات كمي در مورد اون مي دهند و يا در مورد سيستم جنگ الكترونيك اون كه مهمترين قسمت اين پروژه و احتمالا بي نظير ترين نكته در مورد اين جنگنده چيزي نمي گويند. ولي روسها رو كه در دروغگويي هممون مي شناسيم. اگر بگيم نه خودمونو گول زديم. هنوز اون تبليغات عظيم ميگ 25 و ميگ 29 و ميگ 21 و ...يادمون نرفته. و ثابت شد كه آمريكاييها در مورد اف-14 درست مي گفتند يا روسها در مورد ميگ هاشون!
آقاي كركس خان در جنگ الكترونيك اگر بگوييد كه روسها با امريكاييها برابر است احساس مي كنم كه يا شوخي مي كنيد يا ما و دنيا رو سركار گذاشتيد! روسها حتي از ساخت CPU هاي PC هم عاجزند چه برسه به ساخت CPU براي سامانه هاي اخلاگر. تا همين ديروزم دست گداييشون رو به اروپاييها دراز بوده.و احتمالا هم الان دارن از چينيها مدد مي گيرند!
كلا من مي گم مقايسه جنگنده هاي نسل 4(ميگ29-ميگ31،سوخو 27،سوخو30 ،سوخو35 و اف-16 و اف-15 و اف-18 و...) با جنگنده هاي نسل 3 (تايگرها و فانتوم ها و ....) همونقدر اشتباهه كه مقايسه جنگنده هاي نسل 4 با نسل 5(F-22 RAPTOR , F_35). اگرم مقايسه اي صورت بگيره احساسيست. در ان صورت من هم اف-14 مو با اف-35 مقايسه خواهم كرد و اونو له مي كنم!
آقا سعيد ضديت با امريكا نبايد باعث شه كه ما خودمون گول بزنيم!


ممنون از منبع بسیار معتبری که دادی! میشه جمله زیر رو برای من کم سواد ترجمه کنید؟

 

As part of the development of the Eurofighter Typhoon, British Aerospace developed a desktop simulation system dubbed FOX-1. This single user system was intended to allow quick, simple (and cheap!) evaluation of the aircraft and its systems. Following on from this project Britain's Defence Evaluation and Research Agency (DERA) developed a networked multi-unit Beyond Visual Range battle simulation system dubbed JOUST. Instead of allowing just a single pilot to fly the aircraft several people could undertake simulated battles.


این شبیه ساز اونقدر پیچیده و پیشرفته است که برنامه اش روی سرور نصب شده و فقط با ضرایب چند فاکتور کار میکند!
لطفا این رو هم برای من کم سواد معنا کنید؟
تصویر
نمیدونم چرا در این شبیه ساز فوق پیشرفته و در برابر یک هدف ایده آل سوخو35 هم سطح از اف22 شد!

 

تيله مينيموم كوچك (يعني نيم ميلي متر) و براي اف-35 به اندازه يك توپ تنيس است. اين تنها چيزيست كه ما از سطح مقطع راداري اين دو جنگنده مي دونيم!
شما اگر در گوگل تايپ كنيد F-22 RCS حتما با اين موضوع تيله و سخنراني اين ژنرال مواجه خواهيد شد اين منبع من بود در صورتي كه منبع شما آقا سعيد! كه در ضديت با امريكا توي جهان بي نظيره!
در ضمن درباره توانايي اف-22 براي مقابله با 10 تا سوخو 35 ميتوانيد به اين مقاله مراجعه كنيد .

http://typhoon.starstreak.net/Eurofighter/tech.php

شما در اين مقاله خواهيد ديد كه اف-22 در 91 درصد و يوروفايتر در 82 درصد موارد از پس سوخو35(سوخو 27 ارتقا داده شده) البته اگر خطاي محاسبات و مهارتهاي خلبان رو هم در نظر بگيريم 91 درصد چيزي نيست كه بشه به اين راحتي ها ازش گذشت.
مسلما اين شبيه ساز در محاسباتش از شما و آقا سعيد دقيقتر عمل مي كند.

آره خیلی با منبع موثق و معتبر! شبیه سازی که تنها 14 متغیر داشته و برای هر کدام یک ضریب ارزشی تعریف شده است! خیلی معتبر هست!
هر کاربر مبتدی با زبان ویژوال بیسیک براحتی میتونه چنین شبیه سازی رو بنویسد. شبیه سازی که با 14 داده یک درصد نهایی ارایه میدهد!

 

 

 

در ضمن آقا سعيد من بحث هام با منبعه آن بي رقيب بودن تا2030رو مي تونيد در سايت خود اف-22 و لاكهيد مارتين نيز بيابيد.

سطح مقطع راداری اف22 در همان سایت 0.01 متر مربع اعلام شده است. شما چرا بخشهایی رو مطالعه میکنی که دوست داری؟!

 

 

 

آقا سعيد انتظار نداشته باشيد من حرفهاي كارشناسان اين رشته رو كه در سايتهاي اينچنيني نظر داده اند و يا حرف ژنرال بلند پايه نيروي هوايي آمريكا رو بذارم كنار و اونوقت به حرف هاي شما اعتماد كنم.در ضمن آمريكاييها در زمينه مشخصات جنگنده هاشون دروغ نمي گويند. چون در صورتي كه بخواهند چيزي اعلام نمي كنند و يا مثل اف-22 بسيار اطلاعات كمي در مورد اون مي دهند و يا در مورد سيستم جنگ الكترونيك اون كه مهمترين قسمت اين پروژه و احتمالا بي نظير ترين نكته در مورد اين جنگنده چيزي نمي گويند. ولي روسها رو كه در دروغگويي هممون مي شناسيم. اگر بگيم نه خودمونو گول زديم. هنوز اون تبليغات عظيم ميگ 25 و ميگ 29 و ميگ 21 و ...يادمون نرفته. و ثابت شد كه آمريكاييها در مورد اف-14 درست مي گفتند يا روسها در مورد ميگ هاشون!

اگر متن فوق احساسی نیست پس چیست؟ آقای مخالف با بحث احساسی؟! لطفا دلیل قانع کننده بیارید. نمیدونستم طرفداری از آمریکا یعنی بحث منطقی و طرفداری از روسیه یعنی بحث احساسی! البته اگر ما از روسیه طرفداری کرده باشیم! که نکردیم و تنها به اطلاعات موجود بسنده میکنیم. اگر خواهان یک بحث منطقی و بدون احساس هستین باید بر پایه اطلاعات موجود بحث کنین. نه کاسه داغتر از آش شو نه آب منجمد!

 

آقا سعيد ضديت با امريكا نبايد باعث شه كه ما خودمون گول بزنيم!

باعث بشه که هر چی میگن بگیم درسته و آمریکایی اصولا راستگو متولد شده است؟!
در ضمن محض اطلاع جنابعالی باید عارض شوم که اساس حرفهای شما و آن منبع فوق پیشرفته اشتباه است! ما درباره Su-27M بحث نکردیم! درباره Su-35BM بحث شد که تجهیزات و رادار آن متعلق به جنگنده نسل پنجم روسیه است و بصورت آزمایشی روی این جنگنده سوار شده اند.
راستی شما که خیلی باسواد هستی چرا تو یه مبحث با عنوان مقایسه شرکت سوخو و میکویان حرف اف22 رو پیش کشیدی؟! اف22 تولید کدوم یک از این شرکتهاست؟
واقعا که! یه زمانی اسمت رو گذاشته بودی ژنرال خلبان ... سرهنگ نیروی هوایی آمریکا! حالا هم!
راستی یادم رفت! از سایت اف22 کپی کردم! ترجمش کن!

 

 

The Radar Cross Section of a plane is basically, how much echo the plane sends from radar.  Everything has a Radar Cross Section (or RCS), but where birds have approximately a .01 square meter RCS, the Raptor has almost the same RCS. The B2 Bomber has a radar cross section of .75 square meters. For the Raptor to be stealthy, the creators had to cut down on the RCS, meaning that everything on the plane, internal and external, had to have no echo, or as little as possible.  To accomplish this, they made many parts of the plane with special alloys (metal mixtures) that had little or no echo when hit by radar.  The shape of the F-22 is made to have an over-all "triangular" shape, making the over-all shape reflect radio waves in such a manner, that they do not go back to the radar of the enemy.

 

 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اقا سعید ممنون .

Survivor عزیز

شما داری می گی چون سوخو 27 و میگ-29 ضعیف عملکردند ( که البته من نمی دونم این رو از کجا اوردی . البته شما باید مشخص کنی کدوم میگ-29 ) بنابراین بقیه جنگنده های این کمپانی ها بدرد نمی خورند .

مثل اینه که بگی چون 30 سال پیش نیروی هوایی ایران سومین قدرت هوایی جهان بوده الان هم سومین قدرت هوایی جهان هست .

ما هیچ وقت نمی گیم که اف-22 جنگنده ضعیفیه . و هیچ شانسی نداره بلکه اف-22 جنگنده واقعا خوبیه ولی تاکید زیاد ورزیدن بر اینکه اف-22 برترین جنگنده جهان هست و جنگنده های روسی مثل سوخو 35 بی ام بدرد نمی خورن و همش تبلیغاته بنابر اطلاعات انچنان هم ضعیف نیستند .

به نظر من بهتره اول از همه به تحلیل زیر که توسط اقا سعید برای من پی ام شد یک نگاه انداخت تا به وضعیت هر دو جنگنده پی ببریم . التبه با اجازه اقا سعید :

...

جنگنده های امریکایی جنگنده های بدی نیستند ولی نمی شه گفت جنگنده های روسی بدرد نمی خورن و از این جور حرف ها .

در ضمن بحث رو علمی کن نه احساسی .

اگر قصد بررسی سیستم ها و تجهیزات هست بحث عالی خواهد بود ولی نه اینکه بیایم بگیم سوخو 35 بدرد لای جرز می خوره و ..



کرکس جان با اجازه ویرایش شد!
یه توضیح کاملتر دارم با اجازه اونو ارسال میکنم اگه دوستمون مایل به بحث منطقی باشن.
SAEID icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برد موشك AIM-120D كه در رپتور تست شد +180 km و برد مفيد آن 120 km اعلام شد. منبع:Raytheon; issued May 14, 2007

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ای بابا! بالاخره میگ بهتره با سوخو. تکلیف ما رو مشخص کنید می خواهیم باسه دخترمون یه اسکادران ازشون سفارش بدیم. :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.