eco14477

10تک تیرانداز برترتاریخ

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote] فقط خواستم اطلاعات بچه های سایت رو در حد [color=red]خودم [/color]زیاد کنم.[/quote]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]من قصد جسارت نداشتم آقا سعید.فقط خواستم اطلاعات بچه های سایت رو در حد خودم زیاد کنم.این چیزهایی که نوشتم هم حرف و نظر خودم نبوده،بلکه ترجمه ی چند تا سایت مثل ویکی و یه سایت تخصصی تک تیراندازها بود که آدرسش یادم نیست.ببخشید که تو همون پست ذکر نکردم.تو همون پست هم گفتم که درست یا غلط متن پای نویسندش.درست میگین،تعداد شکار دلیل مهارت بیشتر نیست.ولی در رتبه بندی تک تیر اندازها معیار برتری تعداد شکار هست.اگرم نگاه کنین تو جدولی که توسطeco14477 ارئه شد رتبه بندی بر اساس تعداد شکار هست.وگرنه در اکثر زمینه ها کیفیت معیار بهتری برای شناخت برتری هست نسبت به کمیت.اگرم جسارتی از من سر زد پوزش میخوام. :([/quote]
شما توهيني نكردين كه نياز به عذرخواهي باشه دوست گرامي. منظور آقا سعيد هم چيز ديگري بود و مسلماً از دست شما ناراحت نشده.
شما هم نظرتون رو فرمودين و اطلاعاتي كه داشتين رو در اختيار دوستان قرار دادين.

درخصوص آمار شكار هم به نظر من، اين آمار نمي‌تونه دليل مناسبي براي حتي رتبه‌بندي تك‌تيراندازان باشه. سلاح تك‌تيراندازان خيلي تأثير داره. شرايط و موقعيت نيروهاي نظامي كاملاً موثره! حجم نيروهاي درگير خيلي موثره و خيلي مسائل ديگه!! مثلاً بعد از جنگ جهاني، هم تسليحات بشدت پيشرفت كردن و هم گاوچرون‌هاي امريكايي، اهداف تيراندازي‌شون شده عمدتاً مردم غيرنظامي و يا شبه نظامي‌هاي تازه‌كار! مسلماً اين اشخاص، خيلي ساده‌تر مورد هدف قرار مي‌گيرن تا فرماندهان ارشد ورماختي كه واسيلي زايتسف پرپرشون مي‌كرد يا كماندوها و تك‌تيراندازان ارتش سرخي كه سيمو هايا داغشون مي‌كرد!!
به همين خاطرم يه طورايي قياس مع‌الفارقه!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ولي بيشترتكتيراندازها در جنگهاي تن به تن مغلوب ميشن و تمامشون ميتونن نامردي آدم بكشن :(

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اهمیت سلاح های تک تیر انداز در مأموریت های پلیسی – ضد ترور و مقاصد نظامی بر همگان روشن است . گاهی کار یک شلیک دقیق را هزاران گلوله و تفنگ دیگر نمی توانند انجام دهند . از این جهت یگان های آموزش دیده و مجهز تک تیر انداز همواره مورد توجه نیروهای نظامی و انتظامی کشورها بوده است .
[color=blue]..................................................................................................[/color]

سلاح های تک تیر انداز عمدتاً بر پایه ی یک سلاح نظامی و یا شکاری دیگر مورد بهسازی قرار گرفته و ساخته می شود تقویت بدنه اصلی ، نصب پایه برای سلاح ، ایجاد سایت دقیق نشانه روی و دوربین های مختلف ، نصب لوله ی بلندتر و ... پاره ای از این بهسازی است .
[color=blue]..................................................................................................[/color]

اسلحه های تک تیرانداز عمدتاً در کالیبرهای 56/5 ، 62/7 ، 7/12 میلی متر موجود است .البته کالیبر های بالاترنیز وجوددارد که عمومیت ندارد . کالیبرهای پایین و کوچکتر برای مقاصد درون شهری و کالیبرهای بالاتر برای مقاصد نظامی استفاده می شود .کالیبرهای mm 62/7 و 7/12 برای شکافتن جلیقه های ضد گلوله کاربرد دارد . از کالیبر 7 /12 با مهمات ویژه برای انهدام مخازن سوخت و از کار انداختن رادار ، هواپیما وهلی کوپتر ها بر روی زمین ،خودرو و ... نیز استفاده می شود . [color=green]اصابت کالیبر 7/12 به بدن انسان منجر به قطع عضو یا مرگ می گرد[/color]د .
[color=blue]...................................................................................................[/color]

دقت تفنگ های تک تیرانداز با واحد MOA بیان می شود . MOA خطای شلیک mm 25 در 91 متر است. یک سلاح تک تیر انداز خوب دقتی در حدود mm 15 در m 300 دارد یعنی کمتر از یک MOA . مکانیزم مسلح شدن بیشتر سلاح های تک تیر انداز نیمه اتوماتیک است یعنی پس از هر شلیک باید گلنگدن کشیده شود . البته سلاح های تک تیر انداز اتوماتیک نیز وجود دارد که در جایی که سرعت در شلیک مورد نیاز است کاربرد دارند و از دقت کمتری برخوردارند .

[color=green]اخیرا وزارت دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح اقدام به تولید نوعی تفنگ تک تیرانداز جدید بر پایه ی یک سلاح اروپایی نموده است که با دقت بسیار بالا امکان دریدن انواع زره و جلیقه ی ضد گلوله را دارد .[/color]
[color=blue]...................................................................................................[/color]

بهترین تک تیر اندازان تاریخ :

- بیلی سینگ از انگلستان با 150 شلیک موفق در جریان جنگ جهانی اول

- فرانسیس مگابو ازکانادابا387 شلیک موفق در جریان جنگ جهانی اول

- فینیش لانس ملقب به مرگ سفیداز فرانسه با542 شلیک موفق در جریان جنگ زمستانی میان روسیه و فرانسه

- واسیلی زایتسف ازشوروی با225 شلیک موفق در جریان جنگ جهانی دوم در استالینگراد (شخصیت اصلی فیلم دشمن پشت دروازه)

- لیودمیلا پاوالیچنکو ازشوروی با309 شلیک موفق در جریان جنگ دوم در استالینگراد و بهترین تک تیرانداز زن در تاریخ

- زانگ تا ئو فانگ از چین با 214 شلیک موفق با اسلحه ی بدون دوربین در مدت 32 روز

تبیان - مصطفی کبیری

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
واسیلی زایتسف یک تک تیر انداز ممتاز روسی در جنگ جهانی دوم بود . شاید تا به حال اسم فیلم پشت دروازهای دشمن ( دوئل در استالینگراد) به گوش شما خورده یا این فیلم را دیده باشید.[color=green]واسیلی در یک دوره چند ماهه از اکتبر 1942 تا ژانویه 1943 تا زمانیکه بوسیله گلوله های شرانپل آلمانی زخمی شد و ارتش ششم ژنرال پائولوس تسلیم شد توانست 242 آلمانی را (که ثابت شد)شکار کند [/color]. شروع آن بصورت مقالات کوچک بود که طی نبرد دیکته می کرد و در مطبوعات ارتش سرخ چاپ و بین سربازان روس توضیع می شد. اولین کتاب شرح حال وی در یک چاپ محدود در سال 1956 در ولادی وستوک چاپ شد. این کتاب به صورت خرده یادداشت های یک تک تیر انداز چاپ شد. سرلوحه اصلی آن چنین بود : برای ما در آنسوی ولگا جایی نیست و اشاره به پایداری و عدم عقب نشینی در استالینگراد بود.متعاقب آن آخرین نسخه زبان روسی یادداشتهای یک تک تیر انداز در 1971 در مسکو چاپ و منتشر شد. در همان سال ترجمه زبان انگلیسی آن بر اساس نسخه اصلی چاپ شد که ضمیمه آن گزارش های کوتاه از واسیلی از نبرد 1942 بود. این کتاب شامل 10 صفحه عکس اتحاد جماهیر شوروی از شهر استالینگراد و چندین عکس از واسیلی با تفنگ تک تیر انداز شخصی اش و همچنین نقشه رنگی و توپوگرافی شهر استالینگراد در 1941 بود.در تابستان گذشته 1941 که ارتش آلمان وارد استالینگراد شد ارتش سرخ گیج و دستپاچه شد و روحیه خود را باخت. استاوکا ستاد فرماندهی ارشد ارتش شوروی هنوز برای محاصره ارتش پائولوس هیچ نقشه و طرحی نداشت. آنها هیچ استراتژی جنگی نداشتند. آلمانی ها شهر را در تصرف داشتند و روسها تنها پیروزهای آنها را تکذیب می کردند . اما سرانجام از تمام نقاط امپراتوری روسیه شوروی دسته هایی به سوی استالینگراد روان شدند. بسیاری از سربازان روسی جهت مقابله با پانزرها و پیروز شدن بر نیروی هوایی قدرتمند لوخت واخه بی میل بودند. اما دیگران با ناسیونالیسم روسی و تبلیغات حزب کمونیست دارای انگیزه شدند و با آروزی گرفتن انتقام در برابر آلمانی ها ایستادند و داوطلبانه ندای میهن را پاسخ گفته به خط مقدم جبهه استالینگرد شتافتند.واسیلی زایستف نمی توانست افسر جزء دفتر دار در ولادی وستوک بود و 5 سال ملوان بود. زایستف تحمل کند و آرام در آنسوی کشور بنشیند و خونریزی در کشورش را شاهد باشد . بنابراین با 20 ملوان داوطلب جنگ در استالینگراد شد. افسر ارشد او تفکر زایستف را درباره جنگ اصولی نم دانست.

به محض رسیدن او به استالینگراد در آغاز برتری ممتاز او زمین گستده جبهه در کنار رود ولگا بود که امنیت او را تامیین می کرد اما او در ادامه به وظایف دفتری اش نیز می پرداخت. زایستف جهت انتقال و تعیین شدن در در یک واحد جنگی درگیر بوروکراسی ارتشی شد که او در شلیک به اهداف دور با تجربه و عالی است اما کسی به این فکر نیافتاد که او را به واحد تک تیر اندازان منقل کند.[color=green] زایستف تا وقتی که در گرماگرم نبرد بود هیچ وقت تفنگ دوربین دار ندیده بود[/color]. کتاب زایستف این نکته را توضیح می دهد که در آغاز نبرد تشکیلات روسی بی نظم بود و روسها در استالینگراد تنها چند تک تیر انداز ماهر ماهر داشتند. یک روز در اکتبر 1942 که زایتسف در پناهگاهش به یک مسلسل چی آلمانی از فاصله چند صد یاردی با تفنگ معمولی خود شلیک کرد.افسر فرمانده شاهد حادثه گواهی او را تغییر داد این کار باعث شد که او یک دستور جدید دریافت کند و یک تفنگ تک تیر انداز با دوربین برای زایتسف بفرستد و نام او را پر آوازه کند .زایتسف پس از آن تاکتیکهای و شکارهایش را توسعه داد.بزودی او ماموریت جدیدی دریافت کرد که به او امر شد بود یک آموزشگاه تک تیر اندازی در استالینگراد تاسیس نماید. تفسیر او از کارش این است:معلم من در واقع اولین دانش آموز مدرسه ام بود. تنها معلم من اقرار و جبران اشتباهاتم بوده است. بعدها زایتسف در کتاب خود به یک نفر رجوع کرد و تنها یک نفر که خود او بود. زیرا تک تیر اندازان دیگر استالینگراد(تا آنزمان)جملگی فارغ التحصیل مدارس تک تیر اندازی مسکو بوده اند. همه افراد ارتش دوم تک تیر اندازان که زایتسف در استالینگراد تاسیس کرده بود از لشکر 284 ام تفنگداران و ملوانان ولادی وستوک بودند که تازه استخدام شده بودند. به عبارت دیگر هر تک تیر انداز در استالینگراد بوسیله زایتسف آموزش دیده و آماده نبرد بودند. زایستف و تفنگ تک تیر اندازش در استراتژی پیروزی روسها نقش به سزایی داشتند. با هدف قرار دادن افسران آلمانی دیده بانهای توپخانه و مسلسل چی ها بوسیله تک تیر اندازان ارتش سرخ قادر بود ارتش ششم آلمان را بحال راکد نگهدارد. به قول واسیلی زایتسف افسران لشکرهای آلمانی در استالینگراد گردن زده شده بودند و آۀمانیها در واکنش به ابتکار عمل ارتش سرخ ناتوان بودند .فیلم دوئل در استالینگراد به خوبی درد های این جنگ و این سرباز شجاع را به نمایش در آورده است .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[i]واسیلی و سیمو هایا آدم هایی بودند که به تعداد انسان هایی که کشته اند معروف شده اند

ولی تک تیر انداز های ایرانی افتخاری در تعداد افرادی که کشته اند نمی دیدند تا آن را به رخ دیگران بکشند[/i]

[b]
آنچه که می نویسم در منطقه مهران در ناحیه تپه های زیل رخ داده است[/b]

در این منطقه دشمن بعثی با چند تک تیرانداز آموزش دیده از نیروهای ضد انقلاب جدائی طلب، کرد به کشتار بچه های بسیجی دست زده بود. در این هنگام یک بسیجی از بجنورد به نام ایزانلو که شکارچی بوده است برای مقابله درخواست یک تفنگ مناسب برای تیراندازی دقیق می کند.

یک سلاح برنو تهیه می شود ولی چون دوربین موجود نبوده است فرمانده نظامی منطقه با تماس با خانواده خود درخواست یک دوربین شکاری می کند که سریعا خانواده این فرمانده این دوربین را از مشهد خریده و ارسال می کنند

شهید ایزانلو پس از دریافت و نصب دوربین مدتی مشغول تمرین و قلق گیری می شود و در نهایت شکار آغاز می گردد

در ابتدا باید تک تیر انداز های دشمن را نابود می کرده که این کار با پشتیبانی تمام واحد های توپخانه و هماهنگی کامل میسر می گردد

سپس به مرور زمان شهید ایزانلو تا آنجا پیش می رود که ترسی بر دل عراقیها می اندازد که هیچ سرباز بعثی جرات خروج و سر بلند کردن نداشته

از جمله کار های انجام گرفته کندن سوراخی در کوه مشرف به عراقی ها بوده به نحوی که کندن این سوراخ از پشت کوه تا سینه کوه که مشرف به عراقی های بوده است انجام می گیرد. وسپس با پوشاندن سوراخ چند سانتی متری در دامنه مشرف به عراقی ها با خار و خاشاک شروع به شکار بعثی ها می کنند

این بسیجی چنان کشتاری از این عراقی ها می کند که این شوخی در بین ایرانیها رایج می شود که از اینجا هیچ سرباز عراقی با پیشانی سالم خارج نمی شود

شهید ایزانلو در نهایت در هنگام نفوذ به یکی از خطوط دشمن در طول روز به روی یک مین ضد نفر می رود و کشته می شود

جسد این شهید تا مدت ها توسط سربازان بعثی بر دار می شود تا انتقام خود را و یا بهتر بگوییم ضعف خود را نشان دهند

متاسفانه از تعداد شکار های ایشان به جز خود این شهید کسی مطلع نبوده است و ایشان در این باره تا آنجا که من می دانم صحبت نکرده اند



روحش شاد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][i]واسیلی و سیمو هایا آدم هایی بودند که به تعداد انسان هایی که کشته اند معروف شده اند

ولی تک تیر انداز های ایرانی افتخاری در تعداد افرادی که کشته اند نمی دیدند تا آن را به رخ دیگران بکشند[/i]


[b]آنچه که می نویسم در منطقه مهران در ناحیه تپه های زیل رخ داده است[/b]

در این منطقه دشمن بعثی با چند تک تیرانداز آموزش دیده از نیروهای ضد انقلاب جدائی طلب، کرد به کشتار بچه های بسیجی دست زده بود. در این هنگام یک بسیجی از بجنورد به نام ایزانلو که شکارچی بوده است برای مقابله درخواست یک تفنگ مناسب برای تیراندازی دقیق می کند.

یک سلاح برنو تهیه می شود ولی چون دوربین موجود نبوده است فرمانده نظامی منطقه با تماس با خانواده خود درخواست یک دوربین شکاری می کند که سریعا خانواده این فرمانده این دوربین را از مشهد خریده و ارسال می کنند

شهید ایزانلو پس از دریافت و نصب دوربین مدتی مشغول تمرین و قلق گیری می شود و در نهایت شکار آغاز می گردد

در ابتدا باید تک تیر انداز های دشمن را نابود می کرده که این کار با پشتیبانی تمام واحد های توپخانه و هماهنگی کامل میسر می گردد

سپس به مرور زمان شهید ایزانلو تا آنجا پیش می رود که ترسی بر دل عراقیها می اندازد که هیچ سرباز بعثی جرات خروج و سر بلند کردن نداشته

از جمله کار های انجام گرفته کندن سوراخی در کوه مشرف به عراقی ها بوده به نحوی که کندن این سوراخ از پشت کوه تا سینه کوه که مشرف به عراقی های بوده است انجام می گیرد. وسپس با پوشاندن سوراخ چند سانتی متری در دامنه مشرف به عراقی ها با خار و خاشاک شروع به شکار بعثی ها می کنند

این بسیجی چنان کشتاری از این عراقی ها می کند که این شوخی در بین ایرانیها رایج می شود که از اینجا هیچ سرباز عراقی با پیشانی سالم خارج نمی شود

شهید ایزانلو در نهایت در هنگام نفوذ به یکی از خطوط دشمن در طول روز به روی یک مین ضد نفر می رود و کشته می شود

جسد این شهید تا مدت ها توسط سربازان بعثی بر دار می شود تا انتقام خود را و یا بهتر بگوییم ضعف خود را نشان دهند

متاسفانه از تعداد شکار های ایشان به جز خود این شهید کسی مطلع نبوده است و ایشان در این باره تا آنجا که من می دانم صحبت نکرده اند



روحش شاد[/quote]

تشکر برادر جان.
خداوند این شهید بزرگ را رحمت کند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]آنچه که می نویسم در منطقه مهران در ناحیه تپه های زیل رخ داده است

در این منطقه دشمن بعثی با چند تک تیرانداز آموزش دیده از نیروهای ضد انقلاب جدائی طلب، کرد به کشتار بچه های بسیجی دست زده بود. در این هنگام یک بسیجی از بجنورد به نام ایزانلو که شکارچی بوده است برای مقابله درخواست یک تفنگ مناسب برای تیراندازی دقیق می کند.

یک سلاح برنو تهیه می شود ولی چون دوربین موجود نبوده است فرمانده نظامی منطقه با تماس با خانواده خود درخواست یک دوربین شکاری می کند که سریعا خانواده این فرمانده این دوربین را از مشهد خریده و ارسال می کنند

شهید ایزانلو پس از دریافت و نصب دوربین مدتی مشغول تمرین و قلق گیری می شود و در نهایت شکار آغاز می گردد

در ابتدا باید تک تیر انداز های دشمن را نابود می کرده که این کار با پشتیبانی تمام واحد های توپخانه و هماهنگی کامل میسر می گردد

سپس به مرور زمان شهید ایزانلو تا آنجا پیش می رود که ترسی بر دل عراقیها می اندازد که هیچ سرباز بعثی جرات خروج و سر بلند کردن نداشته

از جمله کار های انجام گرفته کندن سوراخی در کوه مشرف به عراقی ها بوده به نحوی که کندن این سوراخ از پشت کوه تا سینه کوه که مشرف به عراقی های بوده است انجام می گیرد. وسپس با پوشاندن سوراخ چند سانتی متری در دامنه مشرف به عراقی ها با خار و خاشاک شروع به شکار بعثی ها می کنند

این بسیجی چنان کشتاری از این عراقی ها می کند که این شوخی در بین ایرانیها رایج می شود که از اینجا هیچ سرباز عراقی با پیشانی سالم خارج نمی شود

شهید ایزانلو در نهایت در هنگام نفوذ به یکی از خطوط دشمن در طول روز به روی یک مین ضد نفر می رود و کشته می شود

جسد این شهید تا مدت ها توسط سربازان بعثی بر دار می شود تا انتقام خود را و یا بهتر بگوییم ضعف خود را نشان دهند

متاسفانه از تعداد شکار های ایشان به جز خود این شهید کسی مطلع نبوده است و ایشان در این باره تا آنجا که من می دانم صحبت نکرده اند
[/quote]


سلام
شهيد ايزانلو از اقوام دوره بنده بودن ، يكي دو نكته در اين روايت به نظرم قابل تصحيحه ،
اول اينكه ايشون تا جايي كه من اطلاع دارم سرباز ارتش بوده و توي يه لشگر تكاوري خدمت مي كرده (اسم لشگر رو يادم نمياد)
مورد دوم اينكه نحوه شهادتشون اين طور نبوده ، البته خودم هم دقيق نمي دونم ، اما مي پرسم و اگه خدا بخواد ارسال مي كنم
موفق باشيد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
معروف به « مرگ سپید»

۷۰۵ مرگ تایید شده (۵۰۵ تا با تفنگ و ۲۰۰ تا با مسلسل دستی)

او یک سرباز فنلاندی بود که با یک تفنگ غیر اتوماتیک با گلنگدن دستی و با دستگاه نشانه روی فلزی و بدون دوربین اپتیکی، رکورددار بیشترین کشتار تایید شده در تاریخ کل جنگ هاست.

هایها در شهرکی از توابع روآت یاروی، نزدیک مرز روسیه و فنلاند به دنیا آمد و به سال ۱۹۲۵ به اترش پیوست. خدمت به به عنوان تک تیرانداز در خلال «جنگ زمستانی» (۱۹۳۹-۱۹۴۰) بین روسیه و فنلاند، صورت گرفت. در میدان نبرد، وی دماهایی پایین تر از ۴۰ زیر صفر را تحمل کرد. در کمتر از صد روز، ۵۰۵ مرگ تایید شده را سبب شد که با احتساب مرگ های تایید نشده این مقدار به ۵۴۲ مرگ می رسد، هرچند منابع غیر رسمی عدد ۸۰۰ را صحیح می دانند. درکنار تک تیراندازی هایش، وی ۲۰۰ نفر دیگر را نیز با مسلسل Suomi KP/31 از پا درآورده است.

شیوه کار هایها نیز جالب توجه است. او برای ۳ ماه در تمام طول روز تنها بود و در میان برف ها به روس ها شلیک می کرد. البته روس ها در ابتدا و پس از اینکه چند دو جین جنازه روی دست شان ماند، به خود گفتند:«خوب که چه؟ جنگ است دیگر، و در آن صدمات و خساراتی هم خواهد بود!»، اما هنگامی که به ژنرال های روسی گفته شد که تنها یک مرد با یک تنفنگ مسبب این همه کشتار است، تصمیم گرفتند اقدام کوچکی صورت دهند. در ابتدا روس ها نیز یک تک تیرانداز به مقابله وی فرستادند. وقتی جنازه این تک تیرانداز از خط برگشت، آنها یک تیم از تک تیراندازها را به منطقه اعزام کردند و هنگامی که هیچ یک از اعضای این تیم زنده برنگشت، فرماندهان یک جوخه کامل را اعزام کردند. این جوخه نیز با تحمل صدمات و از دست دادن تعدادی نفراتش کاری از پیش نبرد. نهایتاً از توپخانه نیز استفاده شد که فایده ای نداشت. همه این ها نشان از هوش بالای هایها دارد. وی با پوشیدن لباس های یکدست سفید، در برفها استتار می کرد و از اسلحه ای کوچک تر استفاده می کرد تا با وجود جثه کوچکش، در کاربرد آن مشکلی نداشته باشد (قد وی تنها ۱۶۰ سانتی متر بود)، که رعایت این نکته سبب افزایش دقت کار وی شده بود. او از دستگاه نشانه روی آهنی استفاده می کرد تا به خود به عنوان یک هدف، ابعاد کوچک تری داشته و سخت تر دیده شود (استفاده از دوربین سبب می شود تیرانداز سر و سینه اش را بلند کند). او همچنین برف جلوی دهانه لوله را می کوبید تا در اثر شلیک، گرد برفی بلند نشده و محل وی را لو ندهد. همچنین برای جلوگیری از بخار شدن نفس هایش که ممکن بود سبب دیده شدن او شود، مقداری برف را در دهانش نگه می داشت. هر چند نهایتاً در ۶ مارس ۱۹۴۰ گلوله ای سرگردان به آرواره اش اصابت کرد. سربازان خودی وی را در حالی یافتند که «نیمی از سرش از بین رفته بود». اما از این جراحت جان به در و هنگامی که در ۱۳ مارس هایها حواس خود را بازیافت، همان روز نیز در جبهه ها آتش بس اعلام شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
103 مرگ تایید شده

وی در کودکی یک شکارچی مشتاق بود و در ۱۹۶۷ به تفنگ داران دریایی پیوست. او در نیروی تفنگ داران دریایی آمریکا در طول جنگ ویتنام خدمت کرد و رکورد کارلوس هتکاک- تک تیرانداز افسانه ای تفنگ داران دریایی- را شکست. تنها در ۱۶ ماه، وی ۱۰۳ نفر را از پا درآورد و ۲۱۶ مرگ احتمالی دیگر نیز به دست وی صورت گرفت که به دلیل خطرناک بودن شرایط، امکان جستجوی اجساد و تایید آن توسط ارتش وجود نداشت. هنگامی که ارتش را ترک کرد، به کسی درباره نقش خود در جنگ چیزی نگفت و فقط بعضی از رفقای وی از اقداماتش مطلع بودند. تنها بیست سال بعد بود که کسی کتابی در مورد جزئیات مهارت شگفت آور وی نوشت و او از گمنامی درآمد و به عنوان سخنران در مدرسه تک تیراندازی مشغول شد. وی یک بار عنوان کرد: «این کار حد نهایت یک سفر شکاری بود: شکار کردن فردی که می خواست من را شکار کند. با من در مورد شکار شیر یا فیل حرف نزنید، این حیوانات با تفنگ دوربین دار از خودشان دفاع نمی کنند. من عاشق این کار بودم و تقریباً آن را می بلعیدم».

در حالی که یک شلیک مرگبار معمولاً از فواصل ۳۰۰ تا ۸۰۰ یاردی صورت می پذیرد، ماوهینی با شلیک هار مرگبار تایید شده بالای ۱۰۰۰ متر، یکی از برترین تک تیراندازان جنگ ویتنام بوده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام.
يك نكته براي من خيلي جالبه!
همه اين تك تيراندازهاي غير آمريكايي گفتن براي كشورشون اين همه آدم( شكار يكم واژه بي احساسي نسبت به انسان هست!!!)كشتن! بعد آمريكااييه علت و رمز موفقيتش در ويتنام و علت آمار زيادش در اونجا رو سر رفتن حوصله اش گفته!!!!
هنوز فيلماي جنايتاشون تو يادمه كه تو جاده ها مردمو ويتنام( زن، جوون، مرد) رو وسط جاده head shot !
طرف ساديسته! لذت ميبرده!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان کسي اطلاعاتي ديگه از ديگر تک تيراندازان ايراني در زمان جنگ مثل اون شهيد عزيزي که ذکرش در بالا رفت سراغ داره ?
اگه از بچه هاي رزمنده اون زمان کسي اينجاست بد نيست يه خطراتشون رو بنويسن اينجا.حالا توي يه تاپيک جداگانه در اين زمينه. تقريبا نه در اينجا ونه در هيچ سايت فارسي زبان مطلبي نداريم, همش از تک تير اندازان خارجي جنگ دوم داريم در حالي خودمون در جنگ بخصوص مناطق کردستان و غرب کشور وقعا يک جنگ بزرگ بين تک تير اندازان هر دو طرف وجود داشته که هيچ دسته کمي از
استالينگراد نداره بد نيست به اين موضوع پرداخته بشه ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]

سلام
شهيد ايزانلو از اقوام دوره بنده بودن ، يكي دو نكته در اين روايت به نظرم قابل تصحيحه ،
اول اينكه ايشون تا جايي كه من اطلاع دارم سرباز ارتش بوده و توي يه لشگر تكاوري خدمت مي كرده (اسم لشگر رو يادم نمياد)
مورد دوم اينكه نحوه شهادتشون اين طور نبوده ، البته خودم هم دقيق نمي دونم ، اما مي پرسم و اگه خدا بخواد ارسال مي كنم
موفق باشيد[/quote]

سلام

من در مورد شهیدی که شما فرمودید چیزی نمی دانم

ولی منبع من معتبر است

ایشان به عنوان یک بسیجی در منطقه حضور داشته اند

من شخصا این مطلب را از فرمانده مستقیم این فرد نقل کردم

متاسفانه ایشان نام کوچک این شهید را به یاد ندارند و فرمانده هان دیگر نیز شهید شده اند و یا بنده به آنها دسترسی ندارم

ولی اینچنین دلاور مردانی بسیار بوده اند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]دوستان کسي اطلاعاتي ديگه از ديگر تک تيراندازان ايراني در زمان جنگ مثل اون شهيد عزيزي که ذکرش در بالا رفت سراغ داره ?
اگه از بچه هاي رزمنده اون زمان کسي اينجاست بد نيست يه خطراتشون رو بنويسن اينجا.حالا توي يه تاپيک جداگانه در اين زمينه. تقريبا نه در اينجا ونه در هيچ سايت فارسي زبان مطلبي نداريم, همش از تک تير اندازان خارجي جنگ دوم داريم در حالي خودمون در جنگ بخصوص مناطق کردستان و غرب کشور وقعا يک جنگ بزرگ بين تک تير اندازان هر دو طرف وجود داشته که هيچ دسته کمي از
استالينگراد نداره بد نيست به اين موضوع پرداخته بشه ...[/quote]


سلا.
این داداشمون راست میگه.واقعا که شهدای ما مظلومن.تو کشورای دیگه تا 2 نفر پیدا میکنن گوشه عالمو کر میکنن که همچین افرادی رو داشتن.اونوقت ما با داشتن اینهمه افراد بزرگ نمیدونیم کی هستنو چیکار کردن.واقعا باید به حال خودمون افسوس بخوریم.به نظر من یجورایی مسئولای کشور هم مقصر هستن.خیلی کم به اینجور افراد بها میدن.باید یه فکر اساسی برای این مشکل کرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.