FLANKER

بررسی کامل خودروهای تاکتیکی سفیر و طوفان

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

به نام خدا
بررسی کامل خودروهای تاکتیکی سفیر و طوفان


تصویر

با سلام
بعد از رژه ی روز 31 شهریور و نمایش انواع خودروهای تاکتیکی سفیر و تنها یک خودروی طوفان ، به دلیل شبهات و اظهار نظرهای متفاوت دوستان ، اینجانب تصمیم به معرفی و بررسی مشخصات فنی این دو خودروی تاکتیکی گرفتم که انشالله مقبول و مورد توجه دوستان عزیز قرار بگیرد .



خودروی تاکتیکی سفیر

تصویر

این خودرو به چند گونه 1.4 تن و نفربر تاکتیکی تقسیم میشود که در سیستم موتوری و طراحی از ساختار یکسانی برخوردارند و در طراحی بدنه و شاسی تا حدی متفاوت می باشند . اما مدل پایه تمام این گونه ها ، خودروی جیپ 1.4 تن سفیر می باشد که در زیر به بررسی مختصری از مشخصات آن می پردازم :

مشخصات خودروی تاکتیکی 1.4 تن سفیر

سازنده : صنایع خودروسازان فتح ( سازمان صنایع دفاع )
خانواده : جیپ 1.4- تن
طراحی و ساخت اولین نمونه : پژوهشکده علوم خودرویی سال 1384
تولید انبوه : صنایع خودروسازان فتح از سال 1385
ظرفیت تولید اسمی سال اول : 600 دستگاه
ظرفیت تولید اسمی سال دوم به بعد : 1250 دستگاه
تایید کننده نهایی : ستاد کل نیروهای مسلح
مشتریان : نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران
موتور : نیسان مدل Z-24 کاروانی
سازنده موتور : مگا موتور
گیربکس : مکانیکی / سینکرونیزه / F4W81A
کمک گیربکس : مکانیکی / T130 A
سازنده گیربکس و کمک گیربکس : شرکت چرخشگر
اکسل جلو : صلب / فرمان پذیر / فعال / تمام شناور / C 200
اکسل عقب : صلب / فعال / تمام شناور / H233 B
سازنده اکسل ها : مگا موتور
فرمان : هیدرولیکی - معمولی
شاسی : U شکل
سازنده شاسی و بدنه : خودروسازان فتح


نمایی از داخل جیپ سفیر

تصویر

تصاویر جیپ و نفربر سفیر
تصویر
تصویر

خودروی تاکتیکی طوفان
تصویر

مشخصات خودروی تاکتیکی 3.4 تن طوفان

سازنده : گروه خودروسازان فتح ( سازمان صنایع دفاع )
طول کلی : 4962 ملیمتر
عرض کلی : 1980 میلیمتر
ارتفاع کلی : 2142 میلیمتر
فاصله بین دو محور : 3100 میلیمتر
کمترین فاصله تا زمین : 245 میلیمتر
زاویه نزدیک شدن : 60 درجه
زاویه دور شدن : 30 درجه
وزن ناخالص : 3670 کیلوگرم
وزن خالص : 2670 کیلوگرم
وزن قابل حمل روی جاده : 1000 کیلوگرم
وزن قابل حمل خارج از جاده : 750 کیلوگرم
توان خروجی : 101.5 KW / 3600 rpm
حداکثر گشتاور : 313 kg . m / 2000 rpm
شعاع طی مسافت عملیاتی ( برد عملیاتی ) : 600 کیلومتر
پایداری در شیب طولی : 70 %
پایداری در شیب عرضی : 55 %
عمق گذر از آب : 70 سانتیمتر
مدل موتور : CYQD32Ti
سازنده موتور : NISSAN Co.
ترتیب و تعداد سیلندرها : 4 سیلندر خطی
حجم موتور : 3153 cc
سیستم سوخت رسانی : injection mechanical
مدل کلاچ : single plate – hydraulic activated
مدل گیر بکس : مکانیکی / سینکرونیزه / F4W81A
تعداد دنده : 4 جلو + 1 عقب
مدل کمک گیر بکس : T130 A/ 2 speed
سازنده گیربکس : شرکت چرخشگر
مدل اکسل جلو : صلب / فرمان پذیر / فعال / تمام شناور/ FZJ80A
مدل شاسی : U شکل
سیستم ترمز چرخهای جلو : Hydraulic dual circuit/ disc
مدل اکسل عقب : صلب / فعال / تمام شناور/ FZJ80A
جنس شاسی : ST 52.3,ST 37
سیستم ترمز چرخهای عقب : Hydraulic dual circuit/ disc
نسبت دیفرانسیل : 4.11 : 1
سیستم تعلیق جلو : Coil spring with stabilizer ( فنر لول )
سیستم تعلیق عقب : Coil spring with stabilizer ( فنر لول )
کمک فنر جلو و عقب : Telescopic Hydraulic
مدل فرمان : هیدرولیک
عملکرد ترمز : Hydraulic dual circuit
ابعاد لاستیک : 285/75R16
ظرفیت سوخت : 90 لیتر
باطری : 12 ولت 70 امپر یک عدد
دینام : 12 ولت 105 امپر
استارت : 12 ولت 0.9 کیلو وات



نمایی از داخل و ظاهر خودروی طوفان
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر

دوستان ، امیدوارم این تاپیک در اطلاع رسانی به شما جهت شناخت خودروهای سفیر و طوفان مفید باشد . دوستانی که در زمینه شناخت خودرو و موتور هم دستی دارند بد نیست یک نظری در مورد مشخصات بدهند ، البته من با تمام سواد کمم در مورد موتور معتقدم موتور طوفان با این حجم ، قدرت کمی داره ولی به نظرم موتور سفیر هم خیلی جالب نیست چون موتور Z24 در نیسان های جدید استفاده می شه و اکثر دارندگان نیسان زامیادهای جدید از اون خیلی راضی نیستند .


هر گونه استفاده از این تاپیک و اعداد و ارقام آن بدون ذکر نام سایت میلیتاری ممنوع می باشد .
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
طبق معمول کوچکترین اهمیتی به جون افراد در این خودرو ها داده نشده حداقل یک زره در برابر ترکش خمپارهها و گلوله های کالیبر پایین در این خودرو گذاشته میشد البته قسمت بالای خودرو رو میگم که از جنس فکر کنم برزنت است ولی در کل کاچی بهتر از هیچیه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البه دوستان خودروهای تاکتیکی رو هم نباید با خودرو های زرهی و نفربر ها اشتباه بگیرند،این دو وظایف متعددی دارند.ولی در کل باید به مسائل ایمنی بیشتر توجه بشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
راستی تولید طوفان در سال چقدره؟ توی تلویزیون گفت خودرو سفیر در سال 5000 دستگاه تولید میشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

توی تلویزیون گفت خودرو سفیر در سال 5000 دستگاه تولید میشه


وزارت دفاع خودش اعلام ظرفیت اسمی 1250 دستگاه در سال رو کرده حالا چجوری می خوان 5000 تا تولید کنند ! چون تو خط تولید طوفان رو هم دارند عملا در سال 1000 دستگاه بیشتر نمی شه تولید کرد که البته همین مقدار هم بیش از نیاز نیروهای مسلح هست و مشکلی نداره .
مگه اینکه بخوان به عنوان خودروی شخصی هم بفروشنش که بحثش جداست و بعید می دونم .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

طبق معمول کوچکترین اهمیتی به جون افراد در این خودرو ها داده نشده
حداقل یک زره در برابر ترکش خمپارهها و گلوله های کالیبر پایین در این خودرو گذاشته میشد البته قسمت بالای خودرو رو میگم که از جنس فکر کنم برزنت است
ولی در کل کاچی بهتر از هیچیه

با معذرت از پست متوالی !
دوست عزیز این تازه اول راهه ! قرار نیست ما یک روزه ره صد ساله بریم و هاموی بسازیم !
در ضمن این خودروها تازه تولیدند ( خصوصا طوفان ) و تکامل پیدا خواهند کرد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
میگم چرا این خودروهای تاکتیکی این قدر تایرشون کوچولو هست مگه نه رابطه ی مستقیمی با قدرت خودرو و موتور دارد پس چرا این جوریه تازه هیچ نشا نی از ابهت در اون نمبینم دوست عزیز این تازه اول راهه ! قرار نیست ما یک روزه ره صد ساله بریم و هاموی بسازیم ! FLANKER جان پس چرا در این سطح وسیع تولید میشه با هزینه ای که اصلا بصرفه نیست منون میشم اگه پاسخ بدین

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

FLANKER جان پس چرا در این سطح وسیع تولید میشه با هزینه ای که اصلا بصرفه نیست


ظاهرا شما به خدمت سربازی نرفتید که این سوال رو می کنید !
دوست من در ارتش برای نقل و انتقال از جیپهای K.M که اقلا 30 سالی عمر دارند هنوز استفاده میشه و همچنین از تویوتا لندکروزهای F4
جیپهای مذکور که از رده خارجند و تویوتا ها هم لوازم یدکی گرون قیمتی به نسبت خودروهای داخلی دارند
حالا به نظر شما ایا ما که سالها از این نوع جیپ و تویوتا استفاده کردیم بهتر نبود براشون جایگزینی مناسب پیدا کنیم ؟
جیپهای سفیر به عنوان جایگزین جیپهای KM دقیقا همون کارایی رو دارند و به عنوان خودروی فرماندهی و مینیکاتیوشا و ... مورد استفاده قرار می گیرند . و طوفان هم جایگزین خوبی برای لندکروزها میتونه باشه .
حالا حرف من سر اینه که ما که سالها نمی تونستیم از خودروی داخلی برای نیازهایی مثل جیپ و ... استفاده کنیم و تازه تونستیم برای جایگزینی اونها اقدام کنیم ، پس زمان می بره تا شاهد ارتقا محصول داخلی در حد محصول کشورهایی باشیم که سالهاست در این کار بودند .
اگر امریکاییها الان هاموی دارند در جنگ دوم جهانی از جیپ استفاده می کردند و فراموش نکنیم که اونها در صنایع خودروسازی هم جزو بهترینها هستند .
اگر خودروی نظامیان انگلیسی رو در عراق دیده باشید میبینید که هنوز از همون روور های خودشون که چندان هم مدرن نیستند دارند استفاده می کنند .
پس نباید انتظار داشته باشیم این صنعت نوپا یک دفعه معجزه کنه !
سوالی که من از شما دارم اینه آیا ایران خودرو با این همه سابقه و امکانات که تازه تونسته موتور بومی تولید کنه یک ساله می تونه خودرویی رابر کمپانیهای معتبر اروپایی تولید کنه ؟ مسلما نه !

پس به جای کوبیدن و نفی محصولات داخلی بهتره با واقع بینی با قضیه برخورد کنیم نه با انتقادات منفی و تند .
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پس به جای کوبیدن و نفی محصولات داخلی بهتره با واقع بینی با قضیه برخورد کنیم نه با انتقادات منفی و تند . من نفیش نکردم خود شما هم قبول دارید در حد کاموی نیست پس چرا یه خط تولید به این شلوغی در سال براش زدن که صرفه ی اقتصادی نداره در ضمن بابت پست با لایی ممنون یه مقداری قانع شدم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فلنکر جان خیلی جالب و مفید بود. این خودروها گزینه مناسبی برای نیروهای مسلح هستند و قضیه خودروهای تاکتیکی زرهی با اینها متفاوت است. از این خودروها معمولا در پشت خط مقدم و برای عملیات گشتزنی و جابجایی سریع نیروها و تدارکات و ... استفاده میشود. به نظر میرسه تولید سالانه 1250 دستگاه کافی باشه ولی 5000 دستگاه بهتره اما یه مشکل داره! اگر قرار بر صادرات این خودروها نباشد بعد از مجهز شدن تمام واحدهای نظامی کشور به این دو خودرو عملا تولید متوقف شده و یک خط تولید 5000 دستگاه در سال بلا استفاده مانده و بودجه بیشتری به نسبت خط تولید 1250 دستگاه در سال اتلاف میشود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پس به جای کوبیدن و نفی محصولات داخلی بهتره با واقع بینی با قضیه برخورد کنیم نه با انتقادات منفی و تند .

من نفیش نکردم خود شما هم قبول دارید در حد کاموی نیست پس چرا یه خط تولید به این شلوغی در سال براش زدن که صرفه ی اقتصادی نداره

در ضمن بابت پست با لایی ممنون یه مقداری قانع شدم


هزینه تموم شده این خودرو اونقدرها هم که فکر می کنید گرون نیست !
چون اگر دقت کرده باشید و مشخصات اون رو خونده باشید اولا موتور و بیشتر قطعات سفیر که خط تولیدش قطعی شده ، در اتومبیلهای دیگه مثل نیسان زامیاد استفاده میشه یعنی موتور و اکسل اون که تولید مگاموتوره. دوما چون بیشتر قطعات داخلی و بومین پس هزینه کمتر می شه و اخرین قضیه اینکه طبق اطلاعات رسمی که من دارم ظرفیت تولیدش 1250 دستگاه در ساله که با محاسبه کوچیکی میشه به عدد 2 دستگاه در روز رسید که به هیچ وجه هزینه زیادی نیست !
خودروی طوفان هم همینطوره و از موتور نیسان در اون استفاده می شه .
در ضمن همونطور که سعید گفت استفاده هاموی با جیپ متفاوته !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
I have been involved in a similar project, but I dont know why they stopped that in the "jahad Khodkafai nirooye zamini".
we were working on a similar kind of vehicle, but with much more capability (only600kg, smaller, more maneuvrable, diesel, cheaper, and much more capability)
and we were ready to make it with a low price.
US has used that in Iraq and Afghanistan, and you can find it as Prowler ATV)
I just want to say that me, and some of my other friends, can design much better than this.
please someone contact me, if this looks interesting.
we have been a group of students, and now everyone is expert in one branch.
unfortunately, in case of not using our ideas, we have to work in other countries, and unfortunately I am working for a foreign company, because they didnt want us in Iran.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام بر عزيزان
skymohammad شما اگه مي توني بهترش رو بسازي اينكار رو انجام بده بعد طرح و نقشه پروژه رو بفرست ايران اونوقت اگه ازت خواهش نكردن بيا با ما همكاري كن هرچي دلت خواست بگو!!!
بهت قول ميدم اينقدر بهت بدن كه ديگه فكر خروج از ايران رو هرگز نكني مگر براي تفريح...
if you cant understand tell me to translate it

هرچند ما عمريه زغال فروشيم... :mrgreen: :mrgreen:


[size=7]باز سوتي...حواسم نبود پست قبلي مال يك سال پيشه...ديگه پست رو دادم...[/size]

موفق و شاد باشيد.
ياعلي

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ما تاپیکل GAZ TIGR را ایجاد کردیم . به برکت آن دو تا تاپیک قدیمی دوباره به اسکرول منتقل شد. :mrgreen: :mrgreen: icon_eek icon_eek icon_eek

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/logo_2_0181.jpg[/img]


هر کی گفت این آنتن روی این ماشین چرا به این حالت هست و از عقب به جلو آمده و بسته شده ؟؟؟

البته دوستان همه این کاره ان ولی خوب گفتم شاید خالی از لطف نباشه ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.