hamed_713

بدون سرنشین تارانیس (BAE Systems Taranis)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

اینو که با 23 میلیمتری هم می بشه زد! :lol:


البته نه به اين راحتي . اما راههاي مقابله با اين نوع تهديد هم وجود داره.ضمن اينكه كشور ماهم در اين زمينه سريعا در حال پيشرفت است. icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اینو که با 23 میلیمتری هم می بشه زد! :lol:


البته نه به اين راحتي . اما راههاي مقابله با اين نوع تهديد هم وجود داره.ضمن اينكه كشور ماهم در اين زمينه سريعا در حال پيشرفت است. :rose:


جهنم الضرر اگر نشد با 35 میلی متری می زنیم! icon_wink تازه میثاق هم که هست! اصلا من می گم از همون میثاق استفاده کنیم شرش کنده بشه! بالاخره سرعت این ابوطیاره که به 3 ماخ نمی رسه که! فکر نمی کنم قدرت مانورش هم مثل جنگنده های سرنشین دار باشه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فکر می کنم با ظهور هواپیماهای بدون سرنشین دوره سرعت های Hypersonic یا بالاترش برسد. :lol: با نبود خلبان مشکلی از لحاظ شتاب وجود نخواهد داشت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حامد جان ای عزیز دل برادر ای دردو بلات بخوره تو سر جرج دبلیو بوش و المرت! میثاق بیش از 4 کیلومتر عمق پروازی داره! می زنیمش نگران نباش! :lol: تازه رپیر هم هست! icon_wink ولی حیف اون موشکی که بخوره توی این پهباد!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مثل اینکه هزینه ساختش 124 میلیون پوند است . در ضمن شنیدم این پهپاد کاملاً هوشمنده . یعنی اصلاً نیازی نیست که یه نفر از دور کنترلش کنه . اگه این طور باشه که خیلی از زمان جلوتره . 6 ماه بعد اولین پرواز آزمایشی !!! :mrgreen:

تا به حال شنیدید که پهپاد مشابه این در جهان وجود داشته باشه که 100% همه کاراشو خودش انجام بده ؟ یعنی با رادار خودش دشمن را شناسایی کنه ، منهدمش کنه و به سلامت به پایگاه برگرده . به احتمال زیاد منظور از ساختن TARANIS هم همین باشه .


بابک جان این سیستم ها اساسا به GPS وابسته هستند در حالت هوا به هوا کار چندان پیچیده ای نیست ولی در حالت هوا بزمین احتمالا از همون تکنولوژی کروز استفاده میکنه که این هم امکان پذیره ولی کاش در مورد این جور هوا گرد ها تاپیک های بیشتری زده میشد تا بیشتر در موردشون بدونیم
با تشکر :oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
worior جان

من منظور شما را درست و حسابی متوجه نشدم . :mrgreen:

یعنی چی هوا به هوا کار پیچیده ای نیست ؟ یعنی فکر میکنی درگیری با اهداف متحرک هوایی آسانتر از اهداف ثابت زمینی است ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بابک جان دوست خوب من به این باید توجه کنی که چطور یک موشک هواپیما رو تعقیب میکنه خوب وقتی رادار هواپیما در حالت هدف گیری و قفل قرار میگیره هدف رو خودش انتخاب میکنه و به خلبان اجازه تعویض هدف یا و انتخاب اسلحه رو میده و تصمیم به شلیک رو بعهده خلبان میگذاره شما حتما بازی هواپیمایی انجام دادی خوب هواپیما های دشمن چطوری به شما شلیک میکنن در صورتی هر بار در یک موقعیت متفاوت باهاشون وارد درگیری میشی جالبه که از فواصل نزدیک هواپیمای مهاجم با شما وارد داگ فایت میشه و به شما تیر اندازی میکنه که از هدف گیری با موشک خیلی سخت تره خوب همین بازی رو تصور کن فقط در نظر بگیر که پیلوت مقابل از همین هوش با استفاده از داده های راداری بهره میبره تا با شما درگیر بشه هر کدوم از این بهپاد ها مسیر های درگیری ویژه ای دارن که با توجه به اون تصمیم میگیرن توی این مسیر که احتمالا بصورت اسکورت پیلوت های دوسته هواپیماهای مهاجم که تو رادارشون میفته رو بهش شلیک میکنن باور کن توی بازی از واقعیت سختره من مدت زیادی با این انجین ها کار کردم هوش اونها با هوش این بهپاد ها یکیه ولی تفاوت اون در کنترل پیلوت میباشد که در بازی خیلی مهم نیست اگر باز هم درک این مسئله کمی سخته سوال کن تا دوباره جواب بدم اگر بتونم این مسایل رو برای شما ساده کنم خیلی خوشحال میشم البته اگر بنده رو لایق بدونی :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
worior جان

در مورد درگیری هوایی توضیح دادی . خب این مسائل برام حل شده است و اصلاً نیازی به ساده کردن نیست . برای بنده فقط نظر شما مهم بود .

فقط میخوام بدونم نظرت در مورد اینکه ، میگی حمله به اهداف هوایی آسانتر از اهداف زمینی میباشد ، چیه ؟ ( البته منظورم از دیدگاه یک هواپیمای بدون سرنشین است )

لطفاً هر وقت حوصله داشتی ، در این مورد نظرت را بگو . عجله ای نیست .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ابتدا باید دید که یک هواپیمای بدون سرنشین با چه روشی خود را هدایت از مبدا پرواز بعد از رسیدن به منطقه هدف بمب را رها و به پایگاه بر میگردد :
این روش اگر بصورت تصمیم سازی خودکار درباره حمله صورت گیرد بدون استثنا باید اطلاعات مربوط به منطقه هدف به پیلوت داده شود.هر حمله هوایی بدون شک برای در امان ماندن از هواپیماهای مهاجم و پدافندهای زمینی باید از مسیر های خاصی عبور کند که این هم باید به پیلوت داده شود نوع بمبی که در این مسیر استفاده میشود بسیار مهم است مثلا اگر از موشک کروز جسم استفاده شود قضیه حمله به نسبت استفاده از بمب های هدایت لیزری پیووی یا همان GBU بسیار متفاوت خواهد بود و هرکدام نحوه درگیری متفاوتی خواهند داشت که هر دو را مثال میزنم:
موشک جسم:باید در محدوده 50 تا 250 کیلومتری به سمت هدف پرتاب شود که موشک جسم خود دارای یک سامانه هدایت ماهواره ای GPS به همراه اطلاعات منطقه هدف میباشد پس پیلوت بدون سرنشین ما فقط باید به این محدوده رسیده موشک جسم را در آن رها کند که باقی کار را خود موشک انجام میدهد پس کار بسیار ساده خواهد بود.
زدن هدف با بمب: این کار به مراتب سخت تر است زیرا پیلوت ما باید به منطقه هدف کاملا نزدیک و هدف را به دقت نشانه گذاری لیزری کند . آیا پیلوت منطه دقیق نشانه گذاری را میداند ؟ در اینگونه بمب های هدایت لیزری که مثلا برای زدن پل استفاده میشوند آیا پیلوت بدون سرنشین ما که باید خودکار هدف را مورد سنجش و اصابت قرار دهد از توانایی درک کافی برای شناسایی یک پل برخوردار است .این نکته ای است که بسیار قابل تامل است و بعید بنظر میرسد که اینگونه تدابیر بتوانند بصورت کاملا خودکار اهداف را شناسایی و انهدام کنند مگر در شرایطی که :
مکان دقیق هدایت لیزری با ابزار های مانند  نشانگر محل روی زمین با که از جی پی اس استفاده میکنند به دقت از قبل مشخص شده باشد تا پیلوت ما آنرا هدف گیری کند یا اینکه یک ارتباط لحظه ای بین پیلوت و مرکز کنترل عملیات برقرار شود تا مکان توسط اوپراتور انسانی هدف گیری شود که اگر اینگونه نباشد و کار فقط با انجام عملیات بصورت خودکار توسط پیلوت صورت گیرد ساختن چنین هوشی بسیار پیچیده و عجیب خواهد بود که احتمال خطا در آن بسیار است هر چند که ماموریت های مختلف مثل عملیات های ضد تانک ضد نفر ضد سنگر یا معابر و یا ضد پدافند بسیار با هم متفا وتند و از تجهیزات متفاوتی هم بهره میبرند که بعید میدانم این گونه پیلوت ها که بصورت کاملا خودکار تصمیم گیری میکنند توانایی آنرا داشته باشند. :-?

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

[align=center]ml4z1wcy9qedpghabhk.jpg[/align]

نمونه اوليه هواپيماي بدون خلبان رزمي Taranis, توسط وزير دفاع انگليس رونمائي شد. Taranis، برگرفته از نام خداي رعد سلتيك ميباشد. Taranis قرار است تا براي اولين بار تستهاي مربوط به امكان توسعه هواپيماي بدون سرنشين خودكار استيلث UCAV را كه قادر به بمباران دقيق اهداف در فواصل دور حتي در قاره هاي ديگر باشد را به انجام برساند. به گفته مقامات انگليسي Taranis يك پروژه كاملا پيشگام بوده كه براي اولين مرتبه در انگلستان اجرا ميشود. اين پروژه نشانگر بهترين و پيشرفته ترين طراحي ملي انگستان و پيشرو در كلاس خود در جهان ميباشد.
در مراسم رونمائي بيان شد كه كار بر روي Taranis حدود 3.5 سال به طول انجاميده و 1 ميليون نفر ساعت كار برده است. پرواز آزمايشي Taranis براي 2011 پيش بيني شده است. در اين پروژه 210 ميليون دلاري وزارت دفاع انگلستان و شركتهاي BAE, GE Aviation, Qinetiq ، Rolls-Royce. درگير ميباشند. اين پروژه از سال 2006 آغاز شد و هدف از آن ساخت UCAS استيلث در سطح برترين فناوريها است.

[align=center]zp5xb5duam3xuv87iy1.jpg[/align]

12 جولاي 2010-وزارت دفاع انگلستان
شهريار از سنترال كلابز

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چه قیافه ی زشتی داره ، Dassault nEUROn هم قیافه اش قشنگ تره و هم خیلی عکس های قشنگ تری ازش هست.

اطلاعات فنی دقیقی هم که ازش گفته نشده ، باید دید بین رقبا حرفی برای گفتن داره یا نه ؟؟؟


[url]http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=10559[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شک دارم انگلیس از پس مخارج نگهداری همچین هواپیمایی بربیاد ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.