SAEID

قویترین بمب هیدروژنی و انفجار هسته ای تاریخ ، Tsar

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

سلام

بنابر درخواست دوستمون worior که لینک فیلمی از این بمب را در سایت یوتیوب داده بود تعداد 13 عکس از صحنه های مهم فیلم تهیه کرده و رزولوشن آنها را دو برابر کردم و تقریبا با کیفیت مناسب میتوانید عکسها را ببینید.

توضیح آنکه بمب Tsar توسط شوروی ساخته شده و در تاریخ 30 اکتبر 1961 بر فراز جزیره میتوشیکا بای واقع در شمال روسیه و قطب شمال منفجر شد. این بمب توسط یک فروند توپولف95 حمل و یک فروند توپولف16 از عملیات پرتاب بمب فیلمبرداری میکرد.

روسها این بمب را در سال 1961 برای اثبات قدرت و فناوری برتر خود به حریف آمریکایی ساختند و پروژه ساخت آن از جولای همان سال با درخواست شخص نیکوتا خروشچف آغاز شد. ابتدا قرار بود بمب 100 مگاتن قدرت انفجاری داشته باشد که به علت هزینه زیاد و ترس از انتشار پرتوهای رادیواکتیو آنرا به نصف یعنی 50 مگاتن تقلیل دادند.

در روز آزمایش بمب را سوار بر یک فروند بمب افکن استراتژیک توپولف95 به فرماندهی سرگرد آندری دورنوتسف کردند و هواپیما از پایگاه هوایی کولا پنینسولا به پرواز درآمد. متعاقبا یک فروند توپولف16 نیز برای مشایعت در عملیات پرواز کرد.

در ساعت 11:32 صبح هواپیما بمب را پرتاب کرد. بمبی که 27 تن وزن ، 8 متر طول و 2 متر قطر داشت! یک چتر 800 کیلوگرمی هم به بمب وصل شده بود و باعث پرواز 45 کیلومتری بمب تا رسیدن به هدف شد که به هواپیما فرصت کافی برای فرار از منطقه را میداد اما قدرت انفجار بقدری زیاد بود که خدمه پرواز الزاما از عینک مخصوص برای جلوگیری از کور شدن استفاده کردند!

بمب از ارتفاع 10500 متر رها و در ارتفاع 4000 متری منفجر شد. بعد از انفجار قارچی اتمی تشکیل شد که 64 کیلومتر ارتفاع و 40 کیلومتر عرض داشت و تا 1000 کیلومتری با چشم غیر مسلح قابل مشاهده بود!

بعد از این آزمایش میتوان گفت مقامات غربی را ترس فرا گرفت و این اقدام شوروی با واکنشهای مختلف از سوی دول غربی روبرو شد. کارشناسان آمریکایی قدرت انفجار را 57 مگاتن تخمین زده بودند که بعدها در سال 1991 توسط روسیه اعلام شد که قدرت بمب 50 مگاتن بوده است.

عکسهای مرتبط

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر


همچنین ببینید فیلم این آزمایش را

http://www.youtube.com/watch?v=H9AMtUeyDP0


برای دیدن عکسها در اندازه اصلی از لینک هر کدام _normal رو حذف کنید. :mrgreen:
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دست شما درد نکنه . جالب بود . ولی یک سؤال : شعاع انفجار این بمب چقدر بود ؟؟ یعنی تا چند کیلومتر رو تونست زیر انفجار خودش بگیره ؟؟ نه از لحا ظترفاع بلکه از لحاظ زمینی .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سعید جان از لطفت ممنون انفجار جذابی بود ولی خدا میدونه چه بلایی سر محیط زیستمون آورده :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شعاع تخریب رو نمیدونم اما عرض انفجار 40 کیلومتر بود که احتمالا منظور قطر باشد. شعاع گوی آتشین یا همون مرکز انفجار هم 4.6 کیلومتر بود! آثار زیست محیطی این انفجار تا 1000 کیلومتری اطراف آن منتشر شد و در منطقه زلزله ای با قدرت 5 الی 5.25 در مقیاس ریشتر ایجاد کرد!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بله من هم اين فيلم رو از YouTube ديده بودم و چون دانلودش كردم اين فيلم رو هم الان رو درايو D دارم. در آخر ُفيلم هم با گرافيك روي نقشه جغرافيا نشون ميده كه اگر اين بمب تو اروپا منفجر بشه چه شعاعي رو تحت پوشش قرار ميده كه جالب بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جالبه بدونين طبق اندازه گيري دانشمندان شوروي موج ضربه اي اين بمب سه بار دور کره زمين چرخيده !!! خدا رو شکر که ديگه امريکا و روسيه نخواستن باز از اين قويتر بسازن يعني نميدونم ساختن يا نه ! ولي خدا شکر منفجر نکردن !!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جالبه بدونين طبق اندازه گيري دانشمندان شوروي موج ضربه اي اين بمب سه بار دور کره زمين چرخيده !!!
خدا رو شکر که ديگه امريکا و روسيه نخواستن باز از اين قويتر بسازن يعني نميدونم ساختن يا نه ! ولي خدا شکر منفجر نکردن !!!


بمب هاي هيدروژني به مراتب از بمب هاي اتمي قويتر هستند مثلا اگر قدرت قويترين بمب اتمي به 200KTTNT ميرسد بمب هاي هيدروژني تا 20MTTNT
قدرت انفجار داشتند ولي من مطالبي ميخوندم در مورد بمب هاي نوترني كه قدرت انفجار بيشتري از بمب هاي هيدروژني داشتند!!!
بمب هاي نوتروني چگونه بمب هايي هستند؟!!
سيستم انفجارشون بصورت جوش هسته اي و گداز هسته اي نيست؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بمب نوترونى در واقع يك بمب شكافت گداختى است. در اين بمب واكنش هسته اى شكاف با استفاده از اورانيم _235 يا پلوتونيم_239 به عنوان چاشنى آغاز مى شود . اين واكنش شكافت به طور خود به خود ، واكنش گداخت زير را سبب شده ولذا نوترون هاى زيادى را با سرعت و انرژى خيلى زياد توليد مىكند . اين نوترون هاى پر انرژى مىتوانند از هر چيزى از جمله ديواره هاى سخت ، مثل بتن و فلز عبور كنند . تابش هاى نوترونى مردم را ظرف 5 دقيقه فلج مى سازند و طى 2 تا 3 روز همه را از پاى در مى آورد . اين بمب انرژى گرمايى و انرژى سينتيكى كمى را همراه با نوترون ها به وجود مى آورد . بنا براين اين بمب ساختمان ها و وسايل را آسيب نمى رسانند . لذا اين بمب ،"بمب كشنده تميز " نام گرفـته است. به نقل از http://www.daneshju.ir/forum/f365/t37168.html این هم از خودم البته نوترون به همان الکترون گفنه میشود که به شدت به هسته یا همان پروتن نزدیک شده در حد چسبیدن و طی این عمل نور بسیار شدیدی آزاد میگردد تابش نوترونی نام دارد . :mrgreen:
  • Like 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته الکترون و نترون خيلي باهم فرق دارن !!!! جرم يک نوترون تقريبا 1878 برابر يک الکترون هست !!! در انفجار بمب نتروني هم چيزي که ازاد ميشه همين نوترون هاي با سرعت بالا هستن که فوق العاده قدرت نفوذشون زياده ! الکترون هم ازاد ميشه که بهش ميگن اشعه الفا ولي بخاطر همون جرم کمي که داره,و بخاطر اينکه بارش الکترون منفي هست نميتونه تو مواد نفوذ زيادي کنه توجه داشته باسهيد که اتم هاي مواد توسط مدارهاي الکترونهاشون محاصره شده که اين لايه چون بار منفي داره پرتو الفا رو دفع ميکنه براي جلوگيري از پرتو الفا يه فويل المينيوم نازک کافيه !!!!! ولي نوترون چون هم سنگينه وهم بار الکتريکي خنثي داره قدرت نفوذش بسيار زياده و از جانب لايه الکتروني دور هسته که بار منفي و از جانب پروتن هاي هسته که بارمثبت دارن دفع نميشه و به راحتي از مواد رد ميشه !!!!!! براي جلوگيريش هم بايد حفاظ ها از مواد با جرم بالاي اتمي ساخته بشن مثل سرب. اهن و بتون اين جور چيزا فايده نداره مگه اينکه ضخامتشون زياد باشه در حد بالاي يک متر ! در کل سلاح وحشتناکيه!
  • Like 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون از worior و stuka بابت توضیحی که دادن. بمب هیدروژنی همانطور که اشاره شد بمبی است که در آن فرایند همجوشی اتمهای سبکتر و تبدیل به عناصر سنگین انجام میشود و طی این فرایند انرژی قابل توجهی آزاد میشود که بسیار بیشتر از بمبهای قدیمی اتمی با فناوری شکافت هسته ای است. اما علت اصلی قویتر بودن بمب هیدروژنی در اتلاف کم عناصر انفجاری و امکان گسترش زیاد است. در واکنش شکافت هسته ای تا یک مرحله میتوان میزان اورانیوم یا پلوتونیوم رو بالا برد تا زمان واکنش بیشتر شده و قدرت بمب افزایش یابد اما از یه حدی بیشتر نمیشه و نمودار این نوع بمبها صعودی و بعد نزولی هست و اگر از حد مورد نیاز فراتر بریم بخشی از اورانیوم یا پلوتونیوم در واکنش شرکت نکرده و به هدر میرود. اما در واکنش همجوشی این مشکل را نداریم و نموداری صعودی طی خواهد کرد که با افزایش مواد انقجاری قدرت بمب هم افزایش خواهد داشت تا جایی که در تمام ستارگان از این روش برای تولید انرژی استفاده میشود و اتلاف مواد اولیه هم نداریم. :mrgreen: یه توضیح کوچک هم بدم برای دوستانی که فیلم رو دیدن. اول یه موج ضربه ای میاد و موجی به شکل نیم کره که تشکیل و بزرگ میشه و بعد موج گرمایی ساطع شده و در نهایت امواج رادیواکتیو گسیل میشود. اون قارچ اتمی که دیدید تا زمانی که شروع به متلاشی شدن نکرده امواج رادیواکتیو ازش ساطع نمیشن و مردمی که از موج گرمایی جان سالم به در بردن این فرصت رو دارن که ظرف چند دقیقه منطقه رو ترک یا به پناهگاه بروند. آمریکا و فرانسه روی سربازان خود و مردم الجزایر آزمایشات هسته ای زیادی انجام دادند و سربازان خود را در معرض انفجار اتمی و موج ضربه ای و گرمایی قرار دادند! کاری بس بشر دوستانه از سوی دول مدعی حقوق بشر!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
يا حضرت عباس!من اين فيلم رو يه دفعه قديما توي اين باجه هاي اينترنت پرسرعت كه توي مترو ميذارن ديده بودم.اونجا خيلي كف كردم.رفيقم ميگفت اين دوستاني كه سوار اين توپولوف 95 هستن با اين همه باز هم تاثيرات بدي رو دريافت ميكنن. :mrgreen: چنين چيزي مثلا اگه روي شهري مثل اصفهان بيفته چي ميشه؟يا تهران؟ اساسا ساخت اين بمب همانا و نابودي جهان هم همان!درسته كه ممكنه اين بمب ماهيت بازدارندگي داشته باشه ولي اگر بنا به دلايلي در آينده استفاده شد.....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگر همچین بمبی بر روی تهران بیفتد اثری از این شهر باقی نخواهد ماند و تا 100 کیلومتری انفجار هر کسی به آن نگاه کند کور شده و صد البته همه مردم تا شعاع 400 کیلومتری رادیواکتیو نوش جان کرده و با بیماریهای مختلف به دیار باقی خواهند شتافت! اصولا یه همچین بمبی کل ایران رو نابود میکنه! شاید اون جنوبها عده ای زنده موندن! :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کیلومتری انفجار هر کسی به آن نگاه کند کور شده و صد البته همه مردم تا شعاع 400 کیلومتری رادیواکتیو نوش جان کرده و با بیماریهای مختلف به دیار باقی خواهند شتافت!


سعید مثل اینکه دلت از تهرانی ها خیلی پره ها!! :mrgreen:

کل ایران که نه ولی اگه بیفته رو تهران قطعا تا اراک رادیواکتیوی می شه.خدا کنه نیفته!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سعید جان نگران نباش ما آمریکا رو از داخل نابود می کنیم! :mrgreen: مگه شهر هرته که بیان بدون مقدمه بمب اتمی به این گندگی رو بندازن توی ایران!! ژاپن هم که انداختن توی هیروشیما و ناکازاکی که جزء کم جمعیت ترین شهرها بودند انداختن! تازه این بمب گرامی!! هم باید با بمب افکن پرتاب بشه و امکان پرتابش با موشک نیست! :oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خوب پس خوبه ما زنده می مونیم و انتقام خون شما ها رو می گیریم :oops: خیلی جالب بحث ها منحرف می شن!!! :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.