karkas

مقایسه میگ-31 بی ام و اف-15استریک ایگل

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

با سلام خدمت دوستان عزیز در این تاپیک از دوستان خواهشمندم که مقایسه ای رو بین میگ-31 و اف-15 صورت بدند . البته با دلایل علمی . برای مثال جنگ افزار ها ، رادار ها ، سرعت ، برد و خیلی از عوامل دیگه رو زیر نظر داشته باشند . توجه داشته باشید که میگ-31 " بی ام " هست و اف-15 هم " استریک ایگل" هست . موفق باشید :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یک مشکلی تو عنوان هست! میگ31 بی ام جنگنده چند منظوره هست اما اف15 ایگل شکاری و جنگنده! اگه مدل بی ام مد نظر باشد بهتره استریک ایگل رو بزاری تو مقایسه. :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]تصویر[/align]

F-15E

این مدل دوکابینه موسوم به Strike Eagle برای ماموریت های هجومی مخصوص و دقیق طراحی تولید گردیده ، کابین عقب این هواپیما نه بمنظور آموزش بلکه برای اوپراتور اویونیک و سیستم های کنترل اسلحه ( مشابهه اف-14 ) تجهیز گردیده ، از این مدل دو نوع جدید به نامهای F-15S و F-15I ساخته شده ، نوع S آن که مدلی تقلیل داده شده از E بوده و فاقد سیستمهای جنگ الکترونیک است برای عربستان سعودی ساخته شده و نوع I آن مخصوص نیروی هوائی اسرائیل ساخته شده است

مشخصات جنگنده F-15 Strike Eagle :

تعداد سرنشين:2 نفر
طول:19.44 متر
طول دوسر بالها:13 متر
بلندي:5.6متر
مساحت بالها:56.5 متر مربع
وزن خالي:14.379كيلو گرم
حداكثر وزن برخواستي:36000 كيلوگرم
نيروي پيشران:دو عدد پرت اند ويتني با پسسوز و 129كيلو نيوتون هركدام
حداكثر سرعت: 2.54 ماخ
حداكثربرد:3.9000كيلومتر

تسليحات:

يك توپ20ميليمتر

8 عدد موشك:

AIM-7M Sparrow
AIM-9M Sidewinder
AIM-120 AMRAAM
AGM-65 Maverick
AGM-130
AGM-84 Harpoon
AGM-84K SLAM-ER
AGM-154 JSOW
AGM-158 JASSM

بمبها:

B61 nuclear bomb
Mark 82 bomb
Mark 84 bomb
CBU-87 CEM
CBU-89 Gator
CBU-97 SFW
CBU-103 CEM
CBU-104 Gator
CBU-105 SFW
GBU-10 Paveway II
GBU-12 Paveway II
GBU-15
GBU-24 Paveway III
GBU-27 Paveway III
GBU-28
GBU-31
GBU-39 Small Diameter Bomb

بر خلاف ديگر جنگنده هاي دو سرنشينه كه سرنشين پشتي فاقد كنترلر هاي پروازيست در صندلي عقب Strike Eagle اپراتور تسليجات ميتواند هدايت اضطراري انجام دهد.

سيستمهاي جنگ الكترونيك Strike Eagle كامل و داراي سنسورهاي هشدار قفل راداري و پارازيت انداز و چف و ... است. سيستم ناوبري داخلي از يك ژيرسكوپ ليزري پيوسته براي مانيتور كردن محل هواپيما روي كامپيوتر مركزي و نهايتا نمايش روي نمايشگر راداري هر دو كاكپيت. سيستم راداري APG-63(V)3 سرنشينان را قادر به برنامه ريزي حمله به اهداف زميني از فاصله دورتر نسبت به نمونه هاي قبلي ميكند.اين مدل رادار طوريست كه بعد از انهدام اهداف زميني نقشه هوا به زمين رو فريز ميكند و به سرعت روي اهداف هوايي زوم ميكند همچنين هنگامي كه جنگنده مورد هجوم دشمن هوايي قرار ميگيرد خلبان ميتواند به اهداف هوايي حمله كند در حالي كه اپراتور سيستم تسليحات به اهداف زميني حمله ميكند.

يك ارتفاع سنج فروسرخ امكان پرواز جنگنده را در شب و در ارتفاع بسيار پايين در تمام شرايط آب و هوايي فراهم ميكند براي حمله به اهداف زميني و با تهديد كمتر از طرف اهداف زميني سيستم LANTIRN شرايط برابر براي دقت بكار گيري تسليهات در شب و روز و شرايط بد آب و هوايي ايجاد ميكند اين سيستم دو غلاف در خارج بدنه جنگنده دارد همچنين ويديو براي HUD كه تصاويري مانند روز توليد ميكند.غلاف ناوبري شامل رادار ناهمواريهاي زمين كه امكان پرواز در ارتفاع بسيار پست را ايجاد ميكند اين كار را خلبان خودكار انجام ميدهد يعني دستگيره هدايت را بالا و پايين ميكندوغلاف هدفگيري كه در ارتفاع بسيار پست اهداف را از فاصله 16 كيلومتر نشانه گذاري ميكند( اين حالت خطري جدي براي پدافندهاي بردكوتاه مثل تور ام 1 است ) همچنين بطور اتومات و فروسرخ موشكهاي هوا به زمين يا بمبهاي ليزري رو هدايت ميكند.
ويكيپديا-ميليتاري و ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حامد جان . دستت درد نكنه . بسيار جالب بود .

از دوستان عزيز خواهشمندم كه در اين بحث شركت کنید . حالا اگر گفته بودم مقایسه صاعقه با اف-22 الان همه ی سایت اینجا جمع شده بودند .

حامد جان شما زحمت اف-15 استریک ایگل رو کشیدی و حالا من هم یک توضیح کوتاه در مورد میگ-31 بی ام می دم .

تصویر

تصویر
تصویر


میگ-31 بی ام

میگ-31 بی ام یکی از پیشرفته ترین و بهترین جنگنده های رهگیر جهان و روسیه است که تا کنون بیش از 550 فروند از آن تولید شده است . روسیه دارای 286 فروند میگ-31 هست که هر فروند قیمتی معادل 40 تا 50 میلیون دلار دارند . در واقع سرعت ، سیستم های جنگ الکترونیک ، رادار ، جنگ افزار ها و سیستم های جانبی این جنگنده قدرتی واقعی ساخته اند .

رادار میگ-31 بی ام Zaslon-M نام دارد که قادر به شناسایی اهداف هوایی و همچنین استیلت هست که بردی معادل 400 کیلومتر دارد . همین رادار قادر به شناسایی 24 هدف می باشد که می تواند با 6 تای آنها همزمان درگیر شود .

سیستم های جنگ الکترونیک میگ-31 بی ام ECM هست و همچنین سیستمی برای مقابله با جنگ الکترونیک که می تواند مثابله صد درصد با سیگنال های F9474JF84MF/K0 که یکی از اخلالگر ترین سیگنال های جنگ الکترونیک هست ، بکند .

یکی از ویزگی های برتر میگ-31 بی ام نسبت به جنگنده های آمریکایی مثل اف-15 استریک ایگل دارا بودن به موشک های بسیار دور برد هوا به هوا هست . قدرتمند ترین موشک این جنگنده موشک هوا به هوای R-37 با برد 300 کیلومتر و سرعت 6 ماخ هست . که این یکی از برگ های برنده و اصلی میگ-31 در مقابل جنگنده های هم تراز خود هست . جالب است که بدانید میگ-31 بی ام قادر هست به 6 فروند از این موشک قدرتمند تجهیز شود .

و همچنین نباید سیستم های XCOT-37CJM و OERIN/5L که دو سیتسم بسیار مهم در این جنگنده هست رو فراموش کرد .

اگرچه میگ-31 بی ام قادر هست که به دور برد ترین موشک هوا به هوای جهان تجهیز شود و سرعتی معادل 3 ماخ داشته باشد ولی بردی معادل 3.300 کیلومتر دارد و همچنین قابلیت سوختگیری هوایی ندارد !! و این یکی از اشکالات اساسی این جنگنده هست و حتی اگر قابلیت سوختگیری در این جنگنده وجود داشت آن زمان بود که می توان گفت این جنگنده واقعا بهترین جنگنده رهگیر جهان هست .

تصویر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خب مقایسه بسیار سختیه. با تشکر از دوستان که مشخصات این دو جنگنده رو ارسال کردن. میگ-31 بی ام همان میگ-31 بی هست که برای درگیری با اهداف زمینی ارتقا یافته و در واقع به یک جنگنده چند منظوره تبدیل شده. اف-15 استریک ایگل هم یک جنگنده چند منظوره هست. اما در زمینه مقایسه اول رادار: رادار میگ-31 بی ام رادار غیر فال زاسلون-ام با توانایی شناسایی تا 400 کیلومتر است به همراه یک شناساگر مادون قرمز با توانایی شناسایی تا 200 کیلومتر که بنظر قدرتمند تر از رادار فعال ای پی جی-63 استریک ایگل هست. در زمینه تسلیحات: بنظر تسلیحات هوا به هوای میگ-31 از قدرت بیشتری(بخصوص به خاطر برد بالای آنها) برخوردار باشن. تسلیحات هجومی:بنظر تسلیحات هجومی استریک ایگل از تنوع و قدرت بیشتری برخوردار باشن بخصوص اینکه این هواپیما توانایی حمل سلاح اتمی رو هم داره. این شرحی از تسلیحات قابل حمل توسط بی ام: 1 23-mm six-barrel cannon GSh-23-6 (260 rounds) Warload - 9000 kg 6 R-33S or R-37, 4 R-77 or RVV-AE, 2 R-40TD, 3 ASM Kh-59 and Kh-29T or 2 Kh-59M 6 anti-ship missiles X-31A, 6 anti-radar ASM Kh-31P, Kh-25MP or Kh-25MPU 6 bombs KAB-1500 or 8 KAB-500 البته همونطور که میبینید این هواپیما میتونه 6 عدد موشک ضد کشتی ایکس-31 حمل کنه که یک موشک ضد کشتی فراصوت فوق العاده خطرناکه. سه نوع موشک ضد سطح میتونه حمل کنه در حالیکه استریک ایگل همانطور که آقا حامد ذکر کردن 5 نوع. تنوع بمبهای استریک ایگل هم بیشتر بنظر میرسه. این مقایسه با توجه به اطلاعات بسیار محدوده من بوده پس چه بسا اشتباه باشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
GRIPEN جان . ممنون . مقایسه خوبی بود . من در مورد تسلیحات میگ-31 بی ام موشک آر-172 رو فراموش کردم که بردی معادل 400 کیلومتر داره و همچنین سرعتی معادل 4 ماخ . کاملا برد رادار و تسلیحات به هم می خورند . سیستم های الکترونیکی شناسایی هدف AM/L4-FZ1 هم در میگ-31 بی ام رو نباید فراموش کرد . این سیستم کمک قابلت توجهی برای شناسایی جنگنده های پنهانکار داره که در واقع می توان گفت یک سیستم کمکی برای رادار هست ولی نمی توان گفت که قادر هست هر نوع جنگنده با هر نوع سطح مقطع راداری مثل اف-22 رو از فاصله های چند صد کیلومتری شناسایی کنه ولی می توان گفت که کمک قابل توجهی به رادار برای تشخیص جنگنده ها با سطح مقطع راداری کم می کنه . یکی دیگر از سیستم های این جنگنده OENF/ILS93 نام داره که ساخت خود روسیه هست . این سیستم کار های بسیار متفاوتی رو انجام می ده . برای مثال در مرحله نخست یکی از استفاده های این سیستم نشان دادن راه مناسب و هدایت خلبان در مسیر مناسب برای حمله به دشمن هست . که البته توسط انتن های زمینی L3K کنترل می شه . یکی دیگر از استفاده های این سیستم هدایت خلبان برای نشتن بر روی باند در موقعیت های آب و هوایی مه آلود و یا غباری است . موقعی که خلبان دید کافی نداشته / یکی دیگر از استفاده های این سیستم دادن اطلاعات در مورد زمان تمامی سوخت هست . یعنی اگر خلبان قصد دارد که جنگنده رو با سرعتی معادل 2.5 ماخ پیش ببرد اطلاع می دهد که اگر با این سرعت قصد پرواز دارد تا ....... ساعت دیگر سوخت تمام می شود . و در واقع یک سیستم اخطار دهنده سوخت هست . یکی دیگر از کار های این جنگنده دادن اطلاعات در مورد وضع هوا در 200شعاع کیلومتری جنگنده هست .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

286 فروند میگ-31 هست که هر فروند قیمتی معادل 40 تا 50 میلیون دلار دارند


راستی قیمت هر فروند استریک ایگل سری کی(برای صدور به کره جنوبی) 100 میلیون دلاره.
بنظرتون واقعا چه خبره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
قیمت هواپیما ها بسته به تجهیزاتی که روشون نصب میشه تغییر میکنن واین تغییرات بعضی اوقات خیلی زیاده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام چگونگی ظرفیت حمل موشکهای هوا به هوا در MiG-31BM : 8 R-33 & 2 R-60 or R-73 6 R-33 & 2 R-40 & 2 R-60 or R-73 4 R-33 & 4 R-40 & 2 R-60 or R-73 4 R-33 & 4 R-73 & 2 R-40 & 2 R-60 or R-73

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بهتره برای اینکه یک مقایسه دقیقتر صورت بگیره مولفه های این دو جنگنده بررسی بشن من این مولفه ها رو به دو دسته ثابت که تقریبا نمیشه تغییری درشون ایجاد کرد و توانایی های متغیر که در درگیریهای مختلف قابل تغییر هستند تقسیم کردم یه نکته دیگه اینکه برای مقایسه عادلانه تر بهتره در هر یک از مشخصه ها یک جنگنده دیگه غیر از این این دو جنگنده رو که در اون مشخصه از توان بالاتری نسبت به همه جنگنده ها برخوردار است رو به عنوان مرجع انتخاب کرده و مولفه های مختلف این دو جنگنده رو با اون جنگنده بررسی کرد( به طور مثال در قابلیت مانر پذیری از جنگنده میگ 29 او وی تی به عنوان مرجع استفاده بشه ) البته من مولفه هایی رو گفتم که در دسترس هستند 1- توانایی های ثابت: قابلیت مانور نسبت کشش به وزن چالاکی مسافت طی شده بر روی باند برای برخواستن توانایی تحمل فشار جی حداکثر سرعت توان حمل مهمات حداکثر ارتفاع پروازی تعمیر و هزینه نگهداری تعداد خدمه پروازی توانایی رادار در کشف اهداف ( برد و ارتفاع هدف) 2- توانایی های متغیر: سیستمهای اویونیک سیستمهای جنگ الکترونیک حداکثر برد و شعاع عملیاتی توانایی جنگ زمینی توانایی جنگ هوایی پنهانکاری تنوع در انتخاب جنگافزار قیمت

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شرمنده که تا الان نتونستم در بحث شرکت کنم. :mrgreen: درباره رادار میگ31بی ام و اف15ئی مطالبی دارم که ارسال میکنم و فکر نکنم تاکنون دیده باشید!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ميگ 31 در توان رادار(برد و رهگیری) - سرعت -ارتفاع پرواز و برد موشكها بر F-15 برتری دارد اما F-15 در قدرت مانور ( چابکی) _ بقاپذیری و تجهیزات الکترونیک برتر است البته نقش خلبان بسیار مهم است که در این رابطه کشورهای دارنده F-15 از خلبانان ماهرتری بر خوردارند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته کرکس جان در مدل های جدید ، میگ 31 مجهز به تجهیزات سوختگیری هوایی شده ؛ به عکس زیر دقت کنید


تصویر


در هرصورت من میگ31 بی ام رو با هیچ رهگیری قابل مقایسه نمی دونم حتی سوخو 35 بی ام :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.