karkas

مقایسه میگ-31 بی ام و اف-15استریک ایگل

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

اگر هواپیما های نسل 5 نیومده بودن می ارزید 100 تا از این میگ ها بخریم ولی حالا خرید بالای 20 تای اینا حماقته

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته اكثر كاربران محترم ميدونند ولي بهتر است با استفاده از همه اطلاعاتي كه از منابع مختلف در مورد اين دو هواپيما در اختيار داريم با استفاده از فاكتور هاي مقايسه به جمع بندي كلي برسيم. همه فاكتورهاي مقايسه زير رو براي اين دو هواپيما ميتوان تفسير كرد. 1-مانور پذيري: يعني توانايي شيرجه زدن سريع و ناگهاني-اوجگيري قدرتمندانه و گردش كردن تند و بسته براي پيشدستي نمودن در متوجه كردن دماغه هواپيما بسوي هواپيماي دشمن 2-ديد: با وجود تمامي امكانات راداري-كنترل كنندگان زميني و هواپيماهاي AWACS(هشدار زود هنگام)خلبان جنگنده براي پيروزي در نبرد هوايي نزديك به آنچه ميبيند متكي است. ديدن بدون مانع به خلبان امكان برتري بيشتري ميدهد.نمونه هاي موفق اين ديدگاه هواپيماهاي P-51D موستانگ و F-16 فايتينگ فالكن ميباشد. 3-برد: يعني توانايي حمل سوخت كافي براي نبرد از بلند شدن از پايگاه يا ناو و جنگيدن و بازگشت دوباره به خانه. 4-بقاپذيري: يعني توانايي تحمل و جذب صدمات قابل توجه حين نبرد و بازگشتن به پايگاه مادر يا نهايتا يك مكان امن. 5-قدرت آتش: قدرت آتش يك جنگنده نيز عاملي تعيين كننده در پيروزي است. 6-سقف پرواز: بيشترين ارتفاعي كه يك جنگنده از آن به گونه اي موثر به اجراي ماموريت بپردازد. 7-سرعت: سرعت يك جنگنده به آن كمك ميكند كه در كمترين زمان ممكن وارد صحنه نبرد شده يا آن را ترك نمايد. 8-نسبت شكار: عبارتند از نسبت هواپيماهاي سرنگون شده دشمن توسط يك نمونه خاص از هواپيماهاي خودي به نسبت تعداد سرنگون شده همان نوع هواپيماي خودي.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جالب بود . Nestor جان . این مدل کدوم نمونه میگ-31 هست ؟؟؟ اگر بگی ممنون می مش .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فکر می کنم همین نمونه بی ام باشه البته من این عکس رو در گالری شخصی خودم داشتم و با قطعیت نمی تونم مدلش رو بگم ...

این هم یک عکس دیگه از همون نمونه


تصویر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جالب بود . ولي بايد ديد كدوم مدلش هست . از دوستان گرامي خواهش مي كنم بيان و بگن اين كدوم مدل هست . اگر واقعا اين عكس ميگ-31بي ام باشه بايد گفت كه واقعا مي شه گفت يا رده ي اول يا دوم يا سوم بهترين جنگنده جهان رو داره ./ البته در اين مورد كمژاني سوخو برد جنگنده هايش رو خيلي خوب برده بالا . براي مثال برد جنگنده سوخو 35 بي ام بيش از 4500 كيلومتر هست كه رقم قابل توجهي هست . البته نبايد فراموش بشه كه سوخو 35 بي ام قادر نيست با سرعت 3 ماخ ژرواز كنه .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگه نگيد خيالاتي شدم در اخبار ساعت 22:30 دقيقه شبكه خبر اونجا كه يك قسمتهايي از مانور هوايي تبريز را نشون ميداد ميگ 31 رو كه البته خيلي سريع از روي اون تصوير گذشت رو ديدم. راستي كسي ميدونه چرا اين مانور پوشش خبري مناسبي نداشته و نداره؟ از پایگاههای یکم شکاری منطقه هوایی مهرآباد ، پایگاه سوم شکاری همدان ، پایگاه چهارم شکاری تاکتیکی دزفول ، پایگاه دوم شکاری تبریز ومناطق هوایی شهید بابایی اصفهان و شهید دوران توي اين مانور شركت كردند. چه خبره؟
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

راستي كسي ميدونه چرا اين مانور پوشش خبري مناسبي نداشته و نداره؟


من یه سری تصویر به صورت میان برنامه از شبکه خبر دیدم(یادم نیست چه ساعتی) که قبلا اونا رو از برنامه های مختلف و بخصوص برنامه شبکه المنار دیده بودم. کلا مثل اینکه تصویر برداری نکردن.

اگر واقعا اين عكس ميگ-31بي ام باشه بايد گفت كه واقعا مي شه گفت يا رده ي اول يا دوم يا سوم بهترين جنگنده جهان رو داره .


خب در توانایی این جنگنده در شناسایی و در گیری با جنگنده های دیگه که شکی نیست.
منتها در اینجا هدف مقایسه کلی اون با استریک ایگل بود.
هر دو به نوعی جنگنده های چند منظوره هستن. باید همه توانایی های اونا رو با هم مقایسه کرد.

ولی شاید با یک نگاه به مشخصات آنها سلاحهای قابل حمل و رادارشون بشه گفت در درگیری های هوایی میگ-31 با توجه به برد رادار و غیر فعال بودن اون و همچنین موشکهای دوربرد با سرعت بالا برتره.

ولی در درگیری با اهداف زمینی با توجه به تنوع سلاحها و همچنین توانایی حمل سلاح اتمی و سابقه اف-15 بطور کل میشه برتری رو از آنه استریک ایگل دونست.

ولی چیزی که هست در حال حاضر تجهیزات الکترونیک هر هواپیما و بخصوص جنگ الکترونیک نقش عمده ای در برتری اون داره.
در این زمینه بنظر روسیه از آمریکا عقبتر باشه نه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اگه نگيد خيالاتي شدم در اخبار ساعت 22:30 دقيقه شبكه خبر اونجا كه يك قسمتهايي از مانور هوايي تبريز را نشون ميداد ميگ 31 رو كه البته خيلي سريع از روي اون تصوير گذشت رو ديدم.
راستي كسي ميدونه چرا اين مانور پوشش خبري مناسبي نداشته و نداره؟
از پایگاههای یکم شکاری منطقه هوایی مهرآباد ، پایگاه سوم شکاری همدان ، پایگاه چهارم شکاری تاکتیکی دزفول ، پایگاه دوم شکاری تبریز ومناطق هوایی شهید بابایی اصفهان و شهید دوران توي اين مانور شركت كردند. چه خبره؟


من هم خبر مربوط به مانور رو ديدم در همان ساعتي كه شما ديديد اما هيچ تصويري از ميگ 31 وجود نداشت.لطفا نسنجيده در مورد اخبار اظهار نظر نفرماييد.با تشكر.


با توجه توضيحات و مقايسه دوستان ديگر در مورد اين دو جنگنده بهتره بريم سراغ نتيجه گيري.

ميگ 31 در توان رادار(برد و رهگیری) - سرعت -ارتفاع پرواز و برد موشكها بر F-15 برتری دارد

اما F-15 در قدرت مانور ( چابکی) _ بقاپذیری و تجهیزات الکترونیک برتر است


در اين مورد من هم با دوستمون UDT88 موافقم.اما با توجه به هزينه هاي نگهداري و دسترسي به مهمات و لوازم و قطعات مورد نياز اف 15 اون رو ترجيح مي دم.

شما در بدترين حالت مي تونيد يه اف 15 رو اوراق كنيد و از قطعات اون براي اف 15 هاي ديگر استفاده كنيد.اما در ميگ 31 بيشتر قطعات يك ميگ به ميگ ديگر نمي خوره و حتما بايد كمپاني ميگ قطعه مورد نظر رو براي شما ارسال كنه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

شما در بدترين حالت مي تونيد يه اف 15 رو اوراق كنيد و از قطعات اون براي اف 15 هاي ديگر استفاده كنيد


در همه ي جنگنده هاي دنيا مي شه قطعات يك جنگنده رو به جنگنده همسان خودش داد .

ميگ-31 بي ام رو مي شه اوراق كرد و قطعاتش رو به ميگ-31 بي ام ديگري داد .

همون كاري كه به گفته ي برخي منابع ما با اف-14 هامون كرديم .

بقا پذیری در جنگنده های میگ-29 و 31 بسیار خوبی هست . و به طور کلی بعد از تولید میگ-29 در جنگنده های میگ بقا پذیری موتور ها بسیار بالا رفته به طوریکه حتی میگ-29 می تونه با یک موتور به انجام عملیات بپذیره .

متاسفانه تا دوستان دیگر شرکت نکنند بحث نا تموم می مونه . !! :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
میگ31بی ام امکان سوختگیری هوایی دارد.

**********

معرفی رادار زسلون و زسلون ام

رادار زسلون با کد N007 S-800 SBI-16 در سال 1981 به نیروی هوایی شوروی تحویل گردید.

این رادار اولین رادار با آرایه اسکن الکترونیکی (ESA) در جهان میباشد و از قدرت شناسایی بسیار زیاد برخوردار است.

وزن رادار 1000 کیلوگرم ، قطر آنتن 110 سانتیمتر ، فرکانس 9 الی 9.5 گیگاهرتز و برد نهایی آن 300 کیلومتر است.

برد مفید رادار 200 کیلومتر در برابر هدفی با سطح مقطع رادار 19 متر مربع و 65 کیلومتر در برابر سطح مقطع راداری 0.3 متر مربع میباشد که در آن زمان فوق العاده بود و با گذشت 25 سال همچنان جزو رادارهای مدرن محسوب میشود. این رادار سطح مقطع راداری 1 متر مربع را از 120 کیلومتری شناسایی میکند! (مقایسه کنید با رادارهای سوخو27 ، اف15 ، اف14 و اف22 که اف22 از 200 کیلومتری شناسایی میکند بعد دو دهه!)

دلیل قدرت آشکارسازی زیاد رادار زسلون در امواج پر قدرت و اسکن الکترونیکی بجای اسکن مکانیکی است.

زاویه اسکن افقی رادار +-70 و عمودی +70 و -60 درجه میباشد.

شناسایی همزمان 10 هدف و حمله به 4 تای آنها توان درگیری این رادار است و امکان ارتباط با آواکس و ایستگاه رادار زمینی بوسیله دیتا لینک را دارد.

رادار Zaslon-M در سال 1994 ارایه شد و کارایی آن 50 الی 100 درصد رادار قبلی است و از روش آرایه اسکن الکترونیکی غیر فعال (PESA) استفاده میکند.

قطر آنتن از 110 به 140 سانتیمتر افزایش یافته و کل رادار دستخوش تغییراتی شد تا برای دستیابی به برد اسکن و قدرت درگیری بیشتر و همچنین امکان اسکن هوا به زمین آماده شود.

حداکثر برد شناسایی این رادار از 200 به 400 کیلومتر در برابر سطح مقطع راداری 20 متر مربع افزایش یافت.

این رادار میتواند سطح مقطع های کوچک را از فواصل دو الی سه برابر رادار قبلی شناسایی کند. یعنی سطح مقطع راداری 0.3 متر مربع را از فواصل 150 کیلومتری میتواند شناسایی کند!

این رادار از نظر وضوح آشکارسازی دقت فوق العاده ای داشته و برد هوا به زمین آن هر چند اعلام نشده اما تخمین زده میشود تا 300 کیلومتر در برابر هدفهای بزرگ زمینی و دریایی باشد.

شناسایی همزمان 24 هدف و حمله به 6 تای آنها با استفاده از موشکهای آر37 از فاصله 300 کیلومتری قدرت اصلی درگیری این رادار در نبرد هوا به هوا میباشد.


تسلیحات هوا به هوا

موشک R-37 با برد 300 کیلومتر و سرعت 6 ماخ ، موشکی است هایپرسونیک با هدایت اینرسیایی همراه با فاز میدکورس! که بعد از شلیک به ارتفاعات صعود میکند و بعد از رسیدن به حداکثر ارتفاع نسبت به هدف بسوی آن شیرجه میزد! همزمان از دو روش هدایتی فعال و نیم فعال برای افزایش دقت و پایداری در برابر اقدامات الکترونیکی دشمن برخوردار است. رادار درون موشک از فاصله 40 کیلومتری فعال میشود.

R-33 با برد 160 کیلومتر که در مدل نهایی به 200 کیلومتر ارتقا یافته و با سرعت 4 ماخ از روش هدایت نیم فعال راداری بهره میبرد.

R-77 با سرعت 4 ماخ و برد 160 کیلومتر که از روش هدایتی اینرسیایی با فاز میدکورس استفاده کرده و هدایت راداری فعال دارد. رادار درون موشک از فاصله 20 کیلومتری هدف فعال میشود.

R-73 با سرعت 2.5 ماخ و برد 30 کیلومتر با هدایت حرارتی

R-60 با برد 8 کیلومتر و سرعت 2.5 ماخ با هدایت حرارتی

R-40 با برد 60 کیلومتر و سرعت 4.5 ماخ با هدایت حرارتی یا نیم فعال راداری

از میان موشکهای فوق آر60 به علت برد کم و آر40 و آر33 به علت قدیمی بودن کارایی لازم در نبردهای مدرن را نداشته و در محاسبه لحاظ نمیشود.

پس به ترکیب تسلیحاتی زیر میرسیم.

6 فروند آر37 + 4 فروند آر77 یا 4 فروند آر73

تسلیحات فوق سه برد مختلف موشکی در برابر هدفهای مختلف را بدست میدهد.

ماورای دید بصری ، متوسط و نزدیک

در نبرد ماورای دید بصری (BVR) به علت غیرفعال بودن رادار زسلون و عدم قفل بر روی جنگنده هدف تنها از فاصله 40 کیلومتری موشک آر37 است که از حمله مطلع شده و سعی به فرار میکند. در این موقعیت چون موشک بصورت همزمان از دو روش هدایتی نیم فعال و فعال راداری برخوردار است به همین علت شانس فرار هدف اندک است. این ترکیب تسلیحاتی تا قبل از فعال شدن رادار موشک هیچ اثری بر روی حسگرهای هدف ایجاد نمیکند! تنها راه اطلاع بموقع کشف خود میگ31 در فواصل چند صد کیلومتری میباشد که هر جنگنده ای این توان راداری را ندارد.

در نبرد از فاصله متوسط و نزدیک موشکهای آر77 و آر73 با برد مفید 70 الی 80 کیلومتر و 20 کیلومتر توان کافی به میگ31 برای رویارویی با هدفهای مختلف مانند جنگنده و بمب افکنها را میبخشد. در این حالت به علت مانورپذیری کمتر میگ31 شانس هدف قرار گرفتن خود رهگیر وجود دارد!

عامل اصلی برتری میگ31 را در نبرد هوا به هوای ماورای دید بصری بصورت زیر خلاصه کرد.

ارتفاع پرواز بیشتر از جنگنده های دیگر به میزان حداکثر 80 هزار پا

سرعت بیشتر بصورت مداوم 2.8 ماخ در ارتفاع زیاد

رادار با قابلیت نگاه و شلیک به پائین

موشک آر37 با برد 300 کیلومتر


تسلیحات هوا به زمین

حمل موشکهای Kh-25MP ، Kh-29 ، Kh-59M ، Kh-31P و Kh-58 و بمبهای هدایت شونده KAB-500 ، KAB-1500 و سقوط آزاد FAB-1500

حملات ضد رادار
Kh-31P یک موشک ضد رادار مافوق صوت با برد 110 کیلومتر و سرعت 3 ماخ میباشد. سرجنگی این موشک 90 کیلوگرم TNT با فیوز انفجاری ضربه ای است. هدایت موشک غیرفعال راداری بوده و بصورت پسیو امواج ساطع شده از رادار را دنبال میکند. برد آن در برابر پدافند پاترویت 100 کیلومتر است.
Kh-58 با برد 70 الی 120 کیلومتر و سرعت 3.6 ماخ و کلاهک 150 کیلوگرمی یک موشک ضد رادار با هدایت فعال راداری و یک موشک ضد رادار هست.

حملات تاکتیکی
Kh-59M یک موشک کروز تاکتیکی است با برد 115 کیلومتر و سرعت 0.9 ماخ و کلاهک 320 کیلوگرمی که از هدایت تلویزیونی برخوردار است.

حملات نقطه زن
Kh-25MP با برد 25 کیلومتر ، سرعت 0.7 ماخ و سرجنگی 90 کیلوگرمی برای زدن هدفهای نقطه ای استفاده میشود. هدایت غیرفعال راداری و امکان شلیک موشک از اختلاف زاویه تا 40 درجه نسبت به هدف وجود دارد.
Kh-29 برای زدن هدفهای نقطه ای در دو نوع هدایت لیزری و هدایت تلویزیونی با برد 10 کیلومتر است. کلاهک این موشک 320 کیلوگرم و ارتفاع شلیک از 200 متر الی 10 کیلومتر میباشد.

ماموریتهای هوا به زمین

میگ31 در حملات هوا به زمین یک ماموریت اصلی دارد که با نام SEAD یا غافلگیری پدافند ضدهوایی دشمن شناخته میشود. در این ماموریت این جنگنده با حمل طیف وسیعی از موشکهای هوا به زمین مافوق صوت یا پنهانکار از قدرت هجومی مناسبی برخوردار است.

موشک Kh-31P یا Kh-58 هر دو موشکهایی مافوق صوت و پرقدرت برای زدن رادارهای دشمن هستند و موشک Kh-59M یک موشک کروز تاکتیکی با دقت زیاد است که هر سه این موشکها را میگ31بی ام میتواند به تعداد 6 فروند حمل و بصورت همزمان شلیک کند. مسلما مقابله همزمان با 6 موشک مافوق صوت یا 6 موشک پنهانکار کار سختی برای هر پدافند میباشد.

همانطور که گفته شد ماموریت اصلی هوا به زمین میگ31بی ام در نقش ضد رادار میباشد اما در مواقع ضرورت این جنگنده قادر به حملات کلاسیک نیز است.

موشکهای Kh-25MP و Kh-29L/T به منظور حملات دقیق هوا به زمین برای زدن هدفهای تاکتیکی قابل استفاده در میگ31 است. همچنین بمبهای هدایت شونده تلویزیونی یا لیزری KAB-500/1500 برای زدن هدفهای سخت و بمب سقوط آزاد FAB-1500 برای بمباران سطحی است.

با توجه به نکات گفته شده پس میتوان MiG-31BM را در موارد زیر با F-15E مقایسه کرد.

نبرد هوا به هوا در فواصل نزدیک ، متوسط و دور

ماموریت ضد رادار با موشک

ماموریت حمله زمینی نقطه زن با موشک و بمب

**********

در پست بعدی به معرفی رادار اف15ئی و قابلیتهای تسلیحاتی این جنگنده خواهم پرداخت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
صرفنظر از فاكتورهاي عملياتي اين جنگنده ها به نظر شما عامل قيمت اين دو جنگنده چه تاثيري ميتونه در بكار گيري اونها توسط كشورهاي مختلف داشته باشه اما به نظر من اگه رادار و موشك دوربرد ار37 ميگ رو از اون بگيريد درجنگهاي هوايي چيزي براي گفتن نداره مخصوصا با قدرت مانور بيشتر هواپيماي آمريكايي تو مسايل الكترونيك هم كه برتري اف 15 بر ميگ به نظر محرز ميرسه در كل ميخوام بگم من اگه رييس يه دولت متمول بودم اف 15 رو ترجيح ميدادم مخصوصا اينكه كليه قطعات اين هواپيما براي بقيه همنوعانش هم قابل استفاده است در غير اينصورت ناچارا همون ميگ البته خدمات پس از فروش رو هم نبايد از نظر دور داشت كه تو اين مورد هم سابقه روسيه و امريكا براي همه كس روشنه با تشكر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عجيبه كه تو سايتهاي مقايسه اي خارجي بيشتر مابين اف-15استریک ایگل و ميگ29 مقايسه انجام ميدن يعني مدل با مدل پايينتر از ميگ 31 بي ام http://www.metacafe.com/watch/264648/mig_29_vs_f_15_dogfight http://www.youtube.com/watch?v=LyPJAQ-pcK0 http://www.youtube.com/watch?v=UUJB7hjlv4M http://video.aol.com/video-detail/mig-29-vs-f-15-end-r-73/2522874260

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در كل ميخوام بگم من اگه رييس يه دولت متمول بودم اف 15 رو ترجيح ميدادم مخصوصا اينكه كليه قطعات اين هواپيما براي بقيه همنوعانش هم قابل استفاده است
ر





این رو یکی دیگه از دوستان هم نوشته بود. مگه قطعات یه میگ 31 به درد یه میگ 31 دیگه نمی خوره؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مخصوصا اينكه كليه قطعات اين هواپيما براي بقيه همنوعانش هم قابل استفاده است


ببن دوست عزیز

در تمام وسایل جهان چه ماشین و چه خودرو های نظامی و هر چی می شه یک قطعه دیگر رو در اورد زد به جنگنده دیگر زد . به شرطی که جنگنده یکسان باشه .

نمی شه اگر موتور های اف-14 خراب شدند بریم موتور های سوخو 24 یا میگ-29 رو بیاریم بزنیم روش !!!!!!!

ولی مطمئنا اگر قطعات اف-14 خراب شد با اوراق دیگر جنگنده همسان می شه قطعات همون جنگنده اوراق شده رو به اف-14 زد .

اما به نظر من اگه رادار و موشك دوربرد ار37 ميگ رو از اون بگيريد درجنگهاي هوايي چيزي براي گفتن نداره


پس اگر رادارش رو بگیریم که چیزی دیگه ازش نمی مونه . اصلا اگر رادار هم نداشته باشه نمی تونه موشک با برد 8 کیلومتر هم شلیک کنه .

شما هم عجب حرف هایی می زنید ها !! :mrgreen:

خوب اگر ما هم رادار اف-15 استریک ایگل و موشک هاش رو ازش بگیریم حرفی برای گفتن نداره !! در این صورت اصلا چیزی از یک هواپیمای جنگی باقی نمی مونه .

ویزگی میگ-31 بی ام در دارا بودن به این رادار و به همین موشک ار-37 هست . در ضمن نباید موشک ار-172 رو فراموش کرد .

میگ-31 بی ام هم آنچنان که می گید از نظر سیستم های الکترونیکی و مخصوصا پیابریکی ضعیف نیست . سیستم های BNE و همچنین سیستم موقعیت یاب DBT و در ضمن سیستم هدف گیری و تصحیح خطای هدف که با نام دیگر کانزرتیریسکی هم در میگ-31 بی ام وجود داره .


میگ31بی ام امکان سوختگیری هوایی دارد.


در وبلاگ ... من خوندم که این جنگنده قادر به سوختگیری نیست . حالا با دیدن بعضی از تصاویر مثل اینکه بر خلاف این امر هست . ولی در صورت سوختگیری این جنگنده واقعا می تونه بر علیه اهداف هوایی خوب عمل کنه .

در زمینه حمله به اهداف زمینی با توجه به سیستم های IL/H4 اف-15 استریک ایگل و بمب ها و موشک های هوا به زمین متعدد ، این جنگنده می تونه در این زمینه بهتر از میگ-31 عمل کنه . سیستم های هدف گیری خودکار اف-15 استریک ایگل که AA/SA-J32.D نام دارد در زمینه هدف گیری و هدایت بمب ها کار هدف گیری و دقت این جنگنده رو بسیار بالا برده . با توجه به همین سیستم خطای خلبان و خطای بمب رو تا چندین برابر کاهش می ده و با کمک سیستم های زمینی ای کی اف می تونه بسیار عالی عمل کنه . و این یکی دیگر از ویژگی های منحصر بفرد اف-15 استریک ایگل در مقابل میگ-31 بی ام هست . و همچنین قابلیت تجهیز به طیف وسیعی از بمب ها و موشک های هوا به زمین از جمله بمب هسته ای B61 و همچنین Mark 84، و بمب های هدایت لیزری از جمله GBU-27 Paveway III با برد 19 و همچنین سری بمب های JDAM که با برد های مختلف مورد استفاده اف-15 استریک ایگل قرار می گیرند .

از طرفی دیگه ما موشک های هوا به زمین AGM-130 با برد 60 کیلومتر و کلاهک 430 کیلوگرمی رو داریم . و همچنین از طرفی دیگه موشک های هوا به زمین AGM-154 با برد 120 کیلومتر . حتی ما موشک های برد بلند هوا به زمین AGM-158 JASSM رو داریم که بردی بیش از 370 کیلومتر با کلاهک جنگی 450 کیلوگرمی .

نتیجه گیری در زمینه جنگ افزاری

از نظر بررسی خیلی از دوستان و همچنین من حقیر ، اف-15 در زمینه حمله به اهداف زمینی و عملیات های زمینی بنابر جنگ افزار های برد بلند و رادار مناسب و سیستم های مدرن برای حمله به اهداف زمینی ، بر میگ-31 بی ام روسیه برتری داره .

در زمینه حمله به اهداف هوایی و جنگ های هوا به هوا در زمینه جنگ افزاری میگ-31 به نا به خاطر دارا بودن به قابلیت استفاده از موشک های آر-37 با برد 300 کیلومتر و سرعت 6 ماخ و همچنین ار-172 با برد 400 کیلومتر و سرعت 4 ماخ بر اف-15 استریک ایگل از نظر برد جنگ افزاری در نبرد های هوا به هوا برتری داره .

نتیجه گیری در زمینه راداری

میگ-31 بی ام با رادار زاسلون-ام با برد 400 کیلومتر

اف-15 با رادار ................................. باید منتظر پست بعدی اقا سعید بود . و همچنین دوستان .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
karkas عزيز به نظرم منظورم رو بد گفتم بنا بر فرمايشات شما در سطرهاي آخر پستتون برتري ميگ به راردار و موشك برد بلندشه كه من هم موافقم ميخوام بگم اگه ميگ از مرز درگيري دوربرد رد بشه و وارد برد موشكهاي ميانبرد و يا برد نزديك بشه بازهم ميتونه مثل موقعيكه از موشكه دور برد استفاده ميكنه برتري هوايي خودشو حفظ كنه من كه بعيد ميدونم مخصوصا تو داگ فايت بر همه كس واضح و مبرهن مي باشد كه عقاب به روباه برتري داره در مورد حمله به اهداف زميني هم كه خودتون توضيح فرموديد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.