worior

موشک کروز استراتژیک بسازید(موتور)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

با سلام خدمت دوستان
در ادامه مطلب ساخت بوستر به موتور میپردازیم

هر موشک یا بطور کلی هواگردها دارای یک نیروی پیشران میباشد که عموما از نوع ترمودینامیکی هستند که با گرما کار میکنند .
غالب موشکهای کروز هواپیماهای بدون سرنشینی هستند که بطور هوشمند خود را تا رسیدن به مقصد هدایت میکنند این هدایت نیازمند داشتن یک نیروی پیشران مناسب است که در اکثر موشکهای کروز از نوع جت استفاده میشود که جت به پرتاب گازهای دارای چگالی فشاری بالا به جهتی مشخص است.
موتور های جت از روشی مانند فرفرهای که بر اثر باد خودکار به حرکت درمیاید استفاده میکنند یعنی با قرار گرفتن در معرض نوعی فشار ناشی از کمپرس شدن هوا درونشان شروع به دوران و تولید نیروی پیشران میکنند.
در مورد انواع موتور جت و مدلهای آن که مجال بحث ما نیست صحبت نمیکنم ولی در بین موتورهای این رده نوع توربوجت موتور انتخابی من برای استفاده در موشک است.

تصویر درون موتور توربو جت :

تصویر


این نوع موتور دارای سه مرحله است که شروع حرکت آن توسط یک استارتر انجام میشود استارتر یا شروع کننده شکلهای مختلفی دارد که موشک ما از نیروی که توسط بوستر پس از پرتاب بدست می آید بهره میبرد یعنی اجازه میدهد تا فشار هوای ناشی از برخواستن وارد موتور شود آنرا به گردش دراورد این شروع کار است بعد از رسیدن به سرعت دوران مناسب درون این موتور محفظه ای وجود دارد که هوای فشرده به آن وارد شده و از عقب موتور خارج میشود در این محفظه بنزین یا سوخت بهتری از ان تزریق میشود این تزریق بهنگام ترکیب شدن سوخت با هوا درون این محفظه شمع شروع به جرقه زدن میکن و با شعله ور شدن هوای درون محفظه احتراق انرژی عظیمی بوجود می آید که باید راهی برای خارج شدن از موتور پیدا کند و تنها راه آن مسیر مقابلش است در این هنگام است که به اجبار با پره های برخورد میکند و ضمن چرخاندن پره با انرژی خود از موتور خارج میشود که به آن پره ها توربین گفته میشود توربین فشار گازهای مشتعل شده در محفظه احتراق را میگیرد و آنرا به حرکت دورانی تبدیل میکند که توربین با شفتی به پره هایی که هوا را به درون محفضه احتراق وارد کرده اند متصل است این اتصال باعت کمپرس شدن مجدد هوا به درون محفظه احتراق افزایش حجم هوای کمپرس شده به مقدار زیاد با انرژی گرمایی سوخت و دوباره خارج شدن هوا از توربین این روند بطور مدام تا زمانی که دیگر سوخت وارد محفظه احتراق نگردد ادامه میابد و هرچه مقدار سوخت درون محفظه بیشتر گردد انرژی هوای خروجی بالاتر میرود که متعاقبا توربین و کمپرسور متصل به آن سریع تر خواهند چرخید.
مسایلی که در این هنگام رخ میدهد:
باید دقت داشت که گرفتن شعله و حرارت دائم برروی پره ها باعث ذوب شدن آنها میشود همین اتفاق برای بدنه نیزمی افتد ولی بدنه چون ثابت است میتوان انرا به طرق متفاوت خنک نمود ولی در مورد پره های کمپرسور که در حال چرخشند بسیار دشوار خواهد بود .
مسئله متفاوتی نیز برای کمپرسور اتفاق میافتد در سرعت های زیرصوت در ارتفاعات کمپرسور دچار افت و یخزدگی خواهد شد.
مشکل دیگر حرکت گردابی است که طی آن ممکن است موتور فقط اقدام به چرخواندن هوا کند و مقدار نیروی جت کمی ایجاد کند ضمن اینکه این حرکت گردابی هوا درون موتور ممکن است روند کار موتور را دچار افت و واماندگی کند.
مسئله وزن موتور نیز بسیار مهم است و تاثیر بسزای بر توان آن خواهد گذاشت شاید یک موتور بتواند نیروی فراوانی ایجاد کند اما وزن آن باعث کاهش نیرو هنگام برخاست هواگرد و یا افت توان در موقع پرواز خواهد شد
روش حل مشکل :
برای اینکار ابتدا باید عناصر فلزی مناسبی جهت استفاده در موتور بکار رود که بسیار مهم است وهمچنین باید نکات ویژه ای در نظر گرفته شود که به برخی از آنان میپردازم.
برای خنک نگهداشتن توربین از روغن استفاده میکنند روغن توانایی تحما حرارتی مناسب و انتقال آنرا دارد سوراخ های متصل به هم درون پره های توربین وجود دارد که درآن جریان روغن عبور میکند و این گردش روغن را از طریق شفت مرکزی به درون کمپرسور میبرد جایی که احتمال یخزدگی وجود دارد و این گردش ادامه دارد تا هم از یخ زدن پره ها جلوگیری شود هم از ذوب شدن توربین جلوگیری شود البته این کار مصائب ویژهای نیز به دنبال خواهد داشت مثلا نشت روغن درون موتور که منجر به خاموش شدن آن میشود و...
بنابراین باید روش دیگری را نیز در نظر داشت در این روش فلز ویژه ای بنام مولیبدن که توان حرارتی بالا در حد 2500 درجه که تقریبا دو برابر آهن است به همرا مجرای هوا درون آن که با عث کمتر شدن نگهداری حرارت درون فلز میشود استفاده میگردد و بهترین و ماندگار ترین روش نیز همین است ولی گاهی که حرارت درون موتورها بسیار بالاست باید از هر دو روش بهره برد.
محفظه احتراق هم نیز از همین فلز بعلاوه نوعی سرامیک با قابلیت تحمل حرارتی بالا ساخته میشود بدنه موتور از تیتانیوم بدلیل اینکه از آهن بسیار سبک تر و سختتر است و برای پره های کمپرسور از آلومینیوم .
این عکس هم برای اینکه بتونید سبکی وزنشون رو تشخیص بدید
تصویر
و
تصویر

حل مسئله بعدی یعنی جلوگیری از حرکت گردابی از پره های ثابتی که به موتور متصلند میتوان بهره جست که بین پره های کمپرسور و توربین قرار میگیرند و جریان هوا را ضمن صاف نگهداشتن به جهت مقابل پره های بعدی انتقال میدهند.
خوب باقی راه را با روش خود برویدو یک موتور بصورت تجربی درست کنید
البته باز هم خیلی از مسایل گفته نشده اما اساس کار این موتور ها این است و ساخت آن بهیچ وجه پیچیده بنظر نمی آید بعضی از دوستان تا بحال چندین نمونه موتور جت در خانه ساخته اند حتی از انواعی که توان برخواست عمودی را دارد .
یک روش دیگر برای ساخت موشک کروز این است که اصلا موتور نسازید بلکه از طریق اینترنت بخرید
این هم انواع موتور فروشی روی اینترنت از میکرو تا توربوجت!!!

تصویر
و
تصویر
و
تصویر
و
تصویر
و
تصویر

دوستان بعدا با چند عکس از درون پره ها و شفت همچنین سیستم های داخلی این تاپیک رو در صورت نیاز کامل خواهم کرد :mrgreen:
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام ممنون از زحمتي كه كشيديد. ايا خريد از طريق اينترنت از كمپانيهاي ازنده صورت ميگيرد و يا از طريق ديگر ؟ :mrgreen: فروش اينگونه موتورها مشمول قوانين خاصي نيست ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برای ساخت کلاهک اتمی هم همین کارها رو باید کرد؟ :mrgreen: جالب بود ولی تئوری کجا و عملی کجا؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

برای ساخت کلاهک اتمی هم همین کارها رو باید کرد؟
:mrgreen:
جالب بود ولی تئوری کجا و عملی کجا؟


دوستان چرا قضیه رو پیچیده میکنید واقعا کار از این متن نوشتن اینجا ساده تر فروش این موتور ها هم بصورت آزاد و برای فروختنشون به شما التماس میکنند توی موتورهای فروشی تصویر دوم همه اونها چینی هستند و بعضی هاشون قیمت بسیار نازلی دارند خوب برای موشک قراره یکبار استفاده بشن قیمتشون بین 2000 تا 15000 دولاره ضمن اینکه شما فکر میکنید ما تو خونه توان ساخت نداریم لابد وزارت دفاع با اون همه تشکیلات هم نداره!!! اگر خواستید دست بکار بشید بهترین نمونه از این موشکها رو با تجهیزات وزارت دفاع ظرف 1 سال به تولید انبوه میرسونید.


البته این مبحث در ادامه مباحث قبلیه
حالا هر کی فکر میکنه که کار خیلی پیچیده ایه ساخت این موشک ها دلیلش رو بگه تا بگم :lol:
اینقدر طرح و نقشه از این موتور ها تو اینترنت با دقت بالا برای هر توانی که بخواهید برای فروش هست اینقدر دوستامون تو ایران از این موتور ها درست کردن که دیگه بحث پیچیده بودن اونها مسخره بنظر میاد .چند سال پیش یه نفر تو خونش یه دونه موشک کروز میسازه .
در مورد مبحث تطبیق عوارض زمین قضیه یکم سخت میشه که وقتی توضیح دادم ساده میشه :oops:
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آقاي worior

يه وقت كار خطرناكي نكني :mrgreen:

نترس تو خونمون آتیش خاموش کن دارم فقط از این ای ام پی میترسم چون تازه گوشی خریدم بعد میترسم تمام وسایل خونمون با همسایه ها بسوزه :oops:
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چند سال پیش یه نفر تو خونش یه دونه موشک کروز میسازه .
:mrgreen:


worior جان

با توجه به مطالبی که شما مینویسی و بنده مرتب پیگیری میکنم ، خیلی سخت نیست که حدس بزنم کی چند سال پیش تو خونش یه دونه موشک کروز ساخته ! :oops:

ولی از شوخی گذشته ، فکر نکنم ادامه توضیحات شما مشکلی داشته باشه ( حداقل بنده که چیز خاصی نمیبینم ) اتفاقاً آموزنده است و خیلی استفاده میکنیم . فقط لطفاً اگه اختراع یا ابتکاری در دست ساخت داری ، هیچ جا فاش نکن .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خیر دوست من کار من نبود بلکه یه نفر اروپایی بود دقیقا نمیدونم چه کشوری ایشون اومده بود تمام عوارض سطح زمین اروپا رو با استفاده از DEM بصورت سه بعدی دراورده بود بعد با استفاده از play station 2 بعنوان کنسول موشک یه هواپیمای مدل سریع رو به موشک کروز تبدیل کرد بهمین سادگی ولی دوستان باور نمیکنن حق هم دارن چون روی گرافیک کامپیوتری و مبانی برنامه نویسی و همچنین image proccessing زیاد کار نکردن . اختراع من چیزی فراتر از موشک کروزه که فعلا فقط روی کاغذه و تا زمانی که یه آدم درست حسابی و مطمئن توی این کشور پیدا نشه که هر امکانی خواستم در اختیارم قرار بذاره بدون ... و اینکه حق مالکیت بعدی همچنین براورد مالی خوب توش نباشه بروز نمیدم . در مورد اینش نگرانم چون دقیقا ترمیناتور میشه البته نه مثل فیلمش یکم ساده تر مثل اون تی1 ها تو فیلم شماره 3 :oops: کشتن آدم ها شوخی نیست این رباط ها تسلیم شدن دشمن حالیشون نیست احساس ندارن آدم معمولی و سرباز حالیشون نیست اگر کاملا خودکار باشن ممکنه بجون خودت بیفتند و خیلی از این بدتر هاش مربوط به آینده است و وجود این آینده هم اکنون تحقق پیدا کرده منتها ما خیلی خبر نداریم توجه کنید این اینترنتی که دارید استفاده میکنید از پروتکل TCP/IP استفاده میکنه که سالها پیش در حدود دهه 80 توسط پنتاگون از رده خارج اعلام میشه !! حالا توجه کنید که اونها چقدر جلوترند این هوش رباطها و موشکها یا همین هواپیما ها خیلی به نسبت چیز هایی که واقعا وجود داره عقب مونده ترند . یکی از آقایون محترم دست اندر کار هوشی برای همین پیلوت ها طراحی میکنه که میتونن کارهایی که توی نبردها کردن رو بعنوان تجربه تو درگیری بعدی ازش استفاده کنن یعنی جنگیدن رو یاد میگیرن!!خیلی وقت پیش یادمه که سلاحهای در حال طراحی شدن بودند که با استفاده از ایمیج پروسسینگ چهره افراد مشخص در حافظه خود را در بین جمعت پیدا و به آن حمله میکردند!! هم اکنون در فرودگاههای آمریکا سیستمی در حال نصب است که افراد متخاصم و دارای روحیه ای که برای حملات تروریستی ممکن است خطر آفرین باشند را شناسایی میکند که البته مکانیسم ساده ای هم دارد!!همین جا بگم که پیچیده نشه :این سیستم امواج مغزی افرادی که از مقابلش میگذرن رو دریافت میکنه و با بررسی طول موج های مغزی و مقایسه اون با حالت های که در اثر تحقیقات در مورد این افراد بدست اومده بودند احتمال خطر افرینی فرد رو هشدار میداد حتما توی تلویزیون تصویر مغز رو که بعض از جاهاش قرمز میشه رو دیدید البته نه به این سادگی و لی نه خیلی هم پیچیده !! در مورد اهداف زمینی نمیتونم نظر دقیقی بدم چون تجهیزات بکار رفته در این حملات کاملا متفاوت است اما اگر مربوط به رها کردن بمب باشد که موشکهای کروز از سی سال پیش تا کنون اینکاره اند و تفاوت این هواپیما با این موشکها هدایت برای بازگشت است. البته وقتی در مورد رادار های آرایه فازی و تراکینگ روی اونها تاپیک زدم خیلی چیز ها حل میشه راستی میدونستید که یک همین برنامه تراک اهداف راداری خیلی پیشرفته تر از اون توی نرم افزار های cinema 4d .lightwave 3d ,fusion ,matlab,,after effect, maya,max,flame,bodjuoe,combustion و ... هستش!!!که توی بازار فراون یافت میشه حتی نحوه برنامه نویسی اون توی HELP مطلب موجوده میتونید نگاه کنید. البته اسمش چیز دیگه نوشته شده . هیچ وقت کار رو سخت تصور نکنید بلکه فکر کنید که کاملا ساده است که کسی دیگری توانسته به آن برسد منتها در تخصص شما نیست و اگر بخواهید خواهد بود :mrgreen:
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
worior جان

شوخی کردم ، چرا ناراحت شدی . ببخشید .

احتمالاً اون اروپایی که میگی بوروس سیمسون اهل نیوزلند بود . ایشون طرحی را برای ساختن موشک کروز با هزینه ای کمتر از 5000$ ، ارائه کرد . حتماً از این ماجرا خبر داری .

البته دولت نیوزلند به طرحش حمله کرد و نذاشت ادامه بده .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بابک جان آپدیتش کردم دوباره نگاهش کن من ناراحت نشدم تو چطور چهره من روندیدی گفتی ناراحت شدی :mrgreen: من اتفاقا خیلی خوشحال شدم که یه نفر یه سوال اساسی کرد
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا شرمنده مجبور شدم دو تا پست بدم

این هم عکسی از تاماهاوک که بخش بخش قسمتهاشو تو ضیح داده

تصویر
به اندازه و شکل خروجی موتورش نگاه کنید میبینید که چیزی مثل همون موتور های بالاست که اگر گرونترینش رو در نظر بگیریم 15000 دولاره و بدنه این موشکها دقیقا مثل هواپیماهای معمولی البته با تقویت بیشتر برای انجام مانور در جی بالا
تصویر

خداییش تاما هاوک از اون چیزی که قراره بگم سیستم هدایتش خیلی ساده تره و فقط رادار تشخیص ارتفاع داره تمامی سیستم های ترکام و دی اس مک با جی پی اس عوض شدن!!! تا حالا اگر کسی با جی پی اس های دستی کار کرده باشه میدونه که توش یک سری خطوط برای تعیین مسیر وجود داره و جای منطقه شهری مشخصه حالا اگر بجای مناطق جای اهداف مشخص باشه موشک مکان خودش در دنیا رو از جی پی اس میفهمه و فاصله خودش تا هدف رو مرتب اندازه میگیره هم چنین ارتفاع خودش رو مرتب بالا پایین متناسب با سطح کوهها نگهمیداره تا به هدف برسه که اینو همه میدونن چقدر ساده میشه انجام داد :mrgreen:
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آدرس بخش اول :
[url="http://www.military.ir/forums/topic/6179-%D9%85%D9%88%D8%B4%DA%A9-%DA%A9%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%AA%DA%98%DB%8C%DA%A9-%D8%A8%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C%D8%AF%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%A8%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%B1/"]http://www.military....ازیدساخت-بوستر/[/url]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارسال شده در · مخفی شده توسط worior، 19 مرداد 1393 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط worior، 19 مرداد 1393 - دلیلی ارایه نشده است
:)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.