SUPERASSAULT

xa-200 جنگجوی شمالی

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[size=18]XA200[/size]
جنگجوی شمالی
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_Sisu_XA-200_Wheeled_Armoured_Vehicle_Finland_03.jpg[/img]
تاکنون بیش از 700 دستگاه از نمونه های مختلف زرهپوش فنلاندی اکس آ توسط شرکت پاتریا فروخته شده است . آخرین نمونه این خودروی زرهی رزهپوشهای 6*6 اکس آ 200می باشد . فنلاند سوئد و نروژ از کاربران این زرهپوش هستند . این زرهپوشهای 6*6 اکس آ 200 می باشد . فیلاند سوئد و نروژ از کاربران اینزرهپوش هستند . این زرهپوشها به صورت گسترده ای برای عملیات صلحبانی سازمان نیز بکار می روند . در می 2002 سوئد 63 دستگاه دیگر از این زرهپوش سفارش داد .
زرهپوشهای سری اکس آ می توانند برای انواع عملیات رزمی و پشتیبانی بکار گرفته شوند . ماموریتهایی مانند حمل نفر فرماندهی و ارتباطات پدافند هوایی ضد زره حمل مجروح حمل رادار مین یابی حمل خودرو تعمیر دیگر ادوات زرهی و شناسایی مناطق آلوده به عوامل ش.م.خ از جمله ماموریتهای محوله به اکس آ200 هستند .
زره اکس آ 200 زرهی ماجولار از فولاد سخت جوشکاری شده است که میتواند خدمه درون آن را در برابر مهمات کالیبر 7.62 ترکش توپ و خمپاره و مین حفاظت کند .
موتور اکس آ 200 یک موتور والمت دیزل 6 سیلندر است که مجهز به توربو شارژ است . سیستم انتقال نیرو و جعبه دنده از نوع آلیسون و اتوماتیک بوده و به صورت الکترونیکی کنترل میشود .
حداکثر سرعت این زره پوش در جاده 95 کیلومتر بر ساعت است . اکس آ 200 میتواند به عنوان یک زرهپوش آبی-خاکی به آبهایی به عمق 1.5 متر وارد شود و همچنین می تواند از شیبهای 60 درصد را از پهلو بپیماید .
بسته به سفارش مشتری میتوان انداع گوناگونی از برجکها و سلاح ها را بر روی اکس آ 200 نصب کرد . از میان این سلاح ها میتوان به مسلسل 7.62 میلیمتری و توپ 90 میلیمتری اشاره کرد . دوربین دید در شب تجهیزات حفاظت ش.م.ه و تهویه مطبوع نیز از جمله موارد سفارشی میباشند .
اکس آ 202 زرهپوش فرماندهی
اکس آ 202 از همان شاسی اکس آ200 استفاده میکند اما فضای داخلی آن به 4 قسمت تقسیم شده است . این 4 قسمت عبارتند از کابین اپراتور کابین راننده/فرمانده موتورخانه و اتاق منبع تغذیه کمکی یک موتور دیزل 10 کیلوواتی برای تامین برق مورد نیاز تجهیزات الکترونیکی این زرهپوش در درون آن زره آن نسبت به اکس آ 200 تقویت شده است و میتوان به صورت سفارشی یک قبضه مسلسل 12.7 میلیمتری برای فرماندهی آن نصب کرد .
زرهپوش فرماندهی اکس آ 202 را میتوان به یک آنتن 24 متری هیدرولیکی مجهز کرد . برای نصب این آنتن 2 نفر باید به مدت 10 دقیقه به خدمت گرفته شوند . در تیم زرهپوش از پایه های نگهدارنده هیدرولیکی استفاده میشود که زرهپوش در هنگام برپاداشتن آنتن به اندازه کافی پایداری داشته باشد.
خمپاره انداز پیشرفته آموس
این خمپاره انداز پیشرفته به صورت مشترک توسط شرکت پاتریای فنلاند و آلویس سوئد طراحی شده است . آلویس ساخت برجک و پاتریا ساخت سلاح را بر عهده دارند . این سیستم برای تجهیز سیستم رزمی آینده آمریکا کاندید شده است و قرار است که بر روی زرهپوش های سی وی 90 سوئد نیز نصب شود .
سیستم خمپاره انداز پیشرفته آموس بر روی اکس آ 200 نصب شده و توسط نیروی زمینی فنلاند آزمایش و ارزیابی شده است . تا کنون 24 قبضه از این خمپاره اندازها توسط نیروی زمینی فیلاند سفارش داده شده است تا بر روی خودروهای زرهی ماجولار 8*8 نصب شوند .
آموس از دو خمپاره انداز 120 میلیمتر ی هم محور تشکیل شده است که برجک آن میتواند 360 درجه بچرخد . سیستم هدایت آتش کامپیوتری آموس به آن اجازه میدهد که به صورت مستقیم و غیره مستقیم شلیک کند . انواع گوناگونی از مهمات را میتوان در آموس بکارگرفت . مهمترین آنها گلوله های باهوش استریکس هستند که توسط شرکت ساب بوفورس سوئد ساخته شده اند . گلوله های استریکس دارای یک سیسور مادون قرمز هستند و میتوانند پس از شلیک به جستجوی هدف خود بپردازند . برد این گلوله ها 5000 متر است .
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_xa200_4.jpg[/img]
نیروی محرکه
قدرت:202 کیلووات
موتور:1موتور
انتقال نیرو :اتوماتیک 2سرعت
حداکثر سرعت در جاده:95کیلومتر
مخزن سوخت:300لیتر
برد:600کیلومتر
تسلیحات و زره
بسته به سفارش مشتری:توپ90میلیمتری بدون خان
مسلسل 12.7 میلیمتری
مسلسل 7.62 میلیمتری
خمپاره انداز آموس
زره:؟
متفرقه
وزن خالی:14500کیلوگرم
وزن رزمی:22000کیلوگرم
طول:7.45متر
عرض:2.95متر
ارتفاع:2.6متر
خدمه:2نفر+10سرباز
تولید
سال ورود به خدمت:2005
فنلاند:104 دستگاه اکس آ 200
سوئد:86دستگاه اکس آ 203 اس ؛ 18 دستگاه اکس آ 202 اس + 63 دستگاه دیگر
نروژ:32 دستگاه اکس آ 200
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_xa200_7.jpg[/img]
مجله جنگ افزار شماره 46

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جالبه ممنون از ارسالت راستش اين نوي زره پوشها تحركات نيروها رو افزايش ميدن اگه ايران بتونه چنتا از اينارو گير بياره مي تونه با مهندسي معكوس اطلاعات خوبي ازشون در بياره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جالبه زرهپوش خمپاره انداز - آستریکس خمپاره پیشرفته ایه :oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=brown]SUPERASSAULT عزیز ، تاپیک خوب و مفیدی بود . منتظر تاپیکهای مشابه از شما هستیم .[/color]

[quote]زره اکس آ 200 زرهی ماجولار از فولاد سخت جوشکاری شده است که میتواند خدمه درون آن را در برابر مهمات کالیبر 7.62 ترکش توپ و خمپاره و مین حفاظت کند . [/quote]
[color=brown]
درسته که ضخامت زره این نفربر مشخص نیست ، ولی در مقابل گلوله های 14.5 میلیمتری ضد زره هم مقاومت میکنه . [/color]

[quote]موتور اکس آ 200 یک موتور والمت دیزل 6 سیلندر است که مجهز به توربو شارژ است . سیستم انتقال نیرو و جعبه دنده از نوع آلیسون و اتوماتیک بوده و به صورت الکترونیکی کنترل میشود .[/quote]

[color=brown]قدرت موتورش در 2100 دور بر دقیقه ، معادل 202 کیلووات میشه که مناسب به نظر میاد . نوع موتور هم Valmet 612DWIBIC است .[/color]

[quote]وزن رزمی:22000کیلوگرم [/quote]

[color=brown]منظور حداکثر وزن است .[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت درد نکنه ولی این رو می شه با آر.پی.جی 7 هم زد! :oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]جالبه ممنون از ارسالت راستش اين نوي زره پوشها تحركات نيروها رو افزايش ميدن اگه ايران بتونه چنتا از اينارو گير بياره مي تونه با مهندسي معكوس اطلاعات خوبي ازشون در بياره[/quote]

اما من با این کار مخالفم
بابا بسته دیگه ما هرچی رو که بهمون میدن رو دوست داریم که ازش همونطور که هست کپی کنیم این که نشد صنعت نظامی اون از نفربرهامون که از bmpهای روسیه کپی شدن این از اون سلاح گوشه زنی که قبلا تو همین سایت معرفی شد ولی بعد افراد دلایلی آوردن که این رو از سلاح اسرائیلی کپی کردند .

به نظر من که آخر و عاقبت این صنعت کپی برداری نابودیه...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.