maalek

عدم وجود دو سكان عمودي در همه هواگردها

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

با سلام خدمت دوستان
شايد سوالي كه ميخوام بكنم خنده داره باشه نمي دونم شايد هم سوال خيلي از دوستان
تو پست پر قدرترين هواپيماي جهان دوست عزيزمون arshya4171 آورده بود كه ( 1- کنترل کننده ها و تثبیت کننده های پرواز از حالت عمودی به حالت افقی تبدیل شدند اين يعني چه
و 2 - قسمت دم هواپیما دارای دو سکان عمودی شده که باعث می شوند در مواقع لزوم حمل بار اضافی امکان پذیر باشد و آشفتگی آیرودینامیکی ایجاد شده را کنترل می نماید.
ميخواستم بدونم اگه واقعا و عملا اين طوره پس چرا همه هواگردها داراي دو سكان عمودي نيستند
اگه يكي از دوستان لطف كنه و پاسخ بده ممنون ميشم :oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]کنترل کننده ها و تثبیت کننده های پرواز از حالت عمودی به حالت افقی تبدیل شدند اين يعني چه [/quote]
من فکر می کنم که مربوط به موتور ها باشد.
مثل جنگنده هاریر که وقتی می خواهد از روی زمین بلند شود خروجی های ان به سمت پایین است
وبعد از بلند شدن به صورت افقی در می اید.

[quote]قسمت دم هواپیما دارای دو سکان عمودی شده که باعث می شوند در مواقع لزوم حمل بار اضافی امکان پذیر باشد و آشفتگی آیرودینامیکی ایجاد شده را کنترل می نماید.[/quote]
اینو نمی دونم تا بحال همچین چیزی را نخوانده ام.
برای خوده من هم سئوال شد اگر این طوری است پس چرا بی-2 سکان عمودی ندارد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسته به نوع طراحی و میزان نیروی برا و پسای تولیدی و قدرت موتور و جریانات آشفته هوا که در اطراف سازه ایجاد میشن تعداد سکانهای عمودی و افقی رو تیم طراحی مشخص میکند.

در بی2 با استفاده از سیستم حساس تغییر نیروی رانش که این سیستم لحظه به لحظه وضعیت هواپیما را بررسی کرده و فرامین خودکار را به خروجیهای موتور میدهد تا تغییر جهت دهند و تعادل هواپیما با این روش بدون نیاز به سکان عمودی حفظ میشود. روش خیلی پیچیده ای هست و بی2 بدلیل ضعف پایداری قادر به مانوردهی نیست و نمیتواند تغییر جهت سریع بدهد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سعيد جان ضمن تشكر اگه ميشه در مورد قسمت اول سوال هم يه توضيحاتي بدي ممنونت ميشم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سازه هواپيما وزنش نوع ماموريتش شكل بالها و سرعت حركتش و انعكاس راداريش و ..... پارامتهاي مختلفي هستن كه كه تعيين كننده شكل و نوع سكان عمودي براي پايداري هواپيما در امداد محور طولي هستن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مالک جان زیاد متوجه نشدم! یعنی چی از حالت عمودی به افقی تبدیل شدن؟ یه هواپیما هم سکان عمودی داره هم افقی دیگه! :oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.