SAEID

آمريکا نخواهد توانست ملت ايران را از مسير سربلندي خود بازدارد

Recommended Posts

[align=center]رهبر معظم انقلاب در ديدار پرشور هزاران دانش آموز و دانشجو:

آمريکا نخواهد توانست ملت ايران را از مسير سربلندي خود بازدارد

حضرت آيت الله خامنه اي تاکيد کردند: آمريکا نخواهد توانست ملت ايران را از مسير استقلال، هويت و سربلندي خود بازدارد.[/align]

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي امروز در ديدار پرشور هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجويان و تشکل هاي مختلف دانشگاهي، مهم ترين وظيفه نسل جوان را احساس مسئوليت براي آينده کشور دانستند و با اشاره به اينکه اختلاف جمهوري اسلامي ايران و امريکا فراتر و ريشه اي تر از اختلاف نظرهاي سياسي است، تأکيد کردند: امريکا نخواهد توانست ملت ايران را از مسير استقلال، هويت و سربلندي خود بازدارد و آينده حتمي ملت ايران دستيابي به قله هاي والاي علم، اقتدار، رفاه و شرف است.
در اين ديدار که در آستانه سيزدهم آبان روز دانش آموز و روز ملي مبارزه با استکبار جهاني برگزار شد، حضرت آيت الله خامنه اي، با تأکيد بر اينکه وظيفه جوانان براي ساختن آينده کشور سنگين تر است افزودند: پيروزي نهضت اسلامي ملت ايران به رهبري امام خميني (ره) و فروريختن سنگر مستحکم استکبار در ايران ناشي از احساس مسئوليت نسل جوان بود و ايستادگي و پيروزي معجزه آساي ملت ايران در برابر قدرت هاي استکباري در هشت سال دفاع مقدس نيز به برکت احساس مسئوليت جوانان به دست آمد.
ايشان حماسه بزرگ 13 آبان و تسخير سفارت امريکا را که مرکز جاسوسي بود، نتيجه احساس مسئوليت جمعي از جوانان برجسته دانستند و خاطرنشان کردند: امروز نيز ملت و کشور ايران به احساس مسئوليت نسل جوان نيازمند است و جوانان که مسئولان و برنامه ريزان آينده کشور هستند بايد براي اداي اين مسئوليت بزرگ، خود را از لحاظ تعميق ايمان، تقوا، بصيرت، و ارتقاي توانايي هاي علمي و آگاهي ها آماده کنند.
رهبر انقلاب اسلامي سپس با طرح اين سوال که علت مشکلات و اختلاف هاي جمهوري اسلامي ايران و امريکا چيست، خطاب به جوانان خاطرنشان کردند: براي يافتن پاسخ اين سوال بايد نگاهي عميق تر و دقيق تر به اين مسئله داشت زيرا اين اختلاف، فراتر از اختلاف نظر بر سر چند مسئله سياسي است.
حضرت آيت الله خامنه اي در تبيين آن افزودند: پيروزي انقلاب اسلامي، پايگاه اصلي امريکا را در قلب خاورميانه که منطقه نفت خيز دنياست، از سيطره آن خارج کرد و ايران، با شعار مبارزه با ظلم و استکبار و دفاع از حقوق ملت ها به مهم ترين پايگاه مقابله با سلطه گري امريکا تبديل شد.
ايشان خاطرنشان کردند: بعد از بيرون رانده شدن امريکايي ها از ايران، آنان طبق روال سياست هاي استکباري، از طريق سفارت خود در تهران مشغول فعاليت و جاسوسي عليه نظام اسلامي شدند اما حرکت بزرگ دانشجويان مسلمان پيرو خط امام، ترفند آنان را باطل کرد.
رهبر انقلاب اسلامي با توصيه به جوانان براي مطالعه کتاب هاي مربوط به اسناد به دست آمده از سفارت امريکا و آگاهي از نقش اين سفارتخانه در قبل و بعد از انقلاب اسلامي افزودند: اقدام دانشجويان در تسخير سفارت امريکا، کار بسيار بزرگ و به فرموده امام خميني (ره) بزرگ تر از انقلاب اول بود زيرا موجب فروريختن هيمنه سلطه امريکا در ايران و جهان شد.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأکيد بر اينکه ايستادگي، دستاوردها و پيروزي هاي ملت ايران موجب تأثيرگذاري و تحسين در ميان ملت هاي مسلمان و دلباختگي بيش از پيش آنان به نظام جمهوري اسلامي شده است، خاطرنشان کردند: هدف امريکايي ها از انواع فشارها اين است که ملت ايران با دست کشيدن از استقلال و عزت خود، و با اظهار خستگي و پشيماني از انقلاب اسلامي، بار ديگر به ملتي وابسته تبديل، و تسليم امريکا شود.
ايشان تنفر و انزجار ملت ايران از امريکا را نيز عميق دانستند و افزودند: علت اين مسئله هم، توطئه هاي مختلف دولت امريکا عليه کشور و ملت ايران در طول بيش از پنجاه سال گذشته است و امريکايي ها ضمن آنکه از اين اقدامات عذرخواهي نکرده اند همچنان به استکبار ورزي خود ادامه مي دهند.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: ما اهل حفظ هويت، استقلال و عزت خود هستيم و اهل ستيزه گري نيستيم اما اگر کسي بخواهد هويت و استقلال ملت ايران را پايمال کند، ملت ايران دست او را قطع خواهد کرد.
ايشان در ادامه، اين سوال را مطرح کردند که سرانجام رويارويي ايران و امريکا چه خواهد شد، و در تبيين پاسخ آن خاطرنشان کردند: دستگاه هاي تبليغاتي غرب به ويژه امريکا اين گونه وانمود مي کنند که پايان اين رويارويي، بن بست براي ملت ايران و موفقيت براي امريکا خواهد بود اما اين دروغ محض است زيرا پايان اين راه، بن بست براي رژيم استکباري امريکاست.
رهبر انقلاب اسلامي در بيان دلايل اين امر افزودند: اگر قرار بود امريکا، ملت ايران را شکست دهد، آن زماني اين کار را انجام مي داد که اين ملت از لحاظ تجربه، علم، توانايي هاي نظامي، نيروي جوان و نفوذ در ميان ملت ها در موقعيتي به مراتب پايين تر از موقعيت کنوني بود، ولي در آن زمان نتوانست و اکنون نيز که ملت ايران بسيار مقتدرتر و تواناتر از گذشته است، قطعاً نخواهد توانست.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به شرايط و موقعيت ضعيف کنوني امريکا تأکيد کردند: امروز دولت امريکا وجهه و آبرويي حتي در ميان ملت هاي غربي و در داخل امريکا ندارد و امروز همه شعارهاي اساسي امريکا از قبيل حقوق بشر و دموکراسي در دنيا مفتضح شده است.
ايشان افزودند: حقوق بشر امريکا در ابوغريب، گوانتانامو و زندان هاي ديگر و همچنين کشتار مردم افغانستان و پاکستان به نمايش درآمده و دموکراسي امريکا نيز در مقابله با دولت مردمي حماس در فلسطين، تحت فشار گذاشتن دولت مردمي عراق براي امضاي توافقنامه امنيتي، و طرح اتهام هاي بي اساس برضد جمهوري اسلامي ايران که همه مسئولان آن با رأي مردم انتخاب مي شوند، آشکار شده است.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: امروز بي آبرويي و وجهه دولت امريکا به گونه اي است که رئيس جمهور امريکا به هر کشوري که سفر مي کند مردم با برپايي تظاهرات خواستار خروج او مي شوند.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأکيد بر اينکه موفقيت ها و پيروزي هاي ملت ايران و مسئولان به علت ايستادگي بوده است خاطرنشان کردند: اين به معناي نبود مشکل و نابساماني نيست ولي مشکلات و نابساماني ها نيز مربوط به مسائلي است که در آنها ايستادگيِ لازم، نشده است.
ايشان افزودند: رمز پيروزي، وحدت ميان آحاد مردم، وحدت ملت و دولت و اتحاد ميان مسئولان کشور است.
رهبر انقلاب اسلامي همه ملت به ويژه جوانان، سياسيون، مسئولان و همچنين مطبوعات را به مراقبت و هوشياري در مقابل طرح هاي دشمن فراخواندند و تأکيد کردند: طراحي دشمن ايجاد اختلاف، به جان هم انداختن فعالان سياسي، منزوي کردن خط اصيل و ارزش هاي اسلامي، سرگرم کردن جوان ها به هوا و هوس، ايجاد بي نظمي و اختلال در محيط هاي آموزشي، و نااميد کردن مردم است، بنابراين همه بايد مراقب باشند در زمين طراحي شده دشمن بازي نکنند.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأکيد بر حفظ وحدت، اميد، نزديکي دل ها به يکديگر، کار و تلاش روزافزون خاطرنشان کردند: مسائل مربوط به انتخابات به ويژه حضور پرشور مردم در آن، در همان ايام نزديک به انتخابات بسيار مهم است اما عده اي با عجله از حالا مباحث انتخاباتي را شروع کرده اند که اين فعاليت هاي زودهنگام انتخاباتي موجب منحرف شدن ذهن ها از مسائل اصلي، مشغول کردن افراد به يکديگر، و برخي بدگويي ها مي شود و اين، به ضرر مصالح کشور است.
ايشان در پايان تأکيد کردند: ملت ايران به توفيق الهي، قطعاً از گردنه هاي سخت عبور خواهد کرد و به قله ها خواهد رسيد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من یکی دیگه توی معادلاتم سعی میکنم آمریکا رو در نظر نگیرم چون دیگه چیزی وجود نداره که نتونیم به پیشرفت اساسی برسم تنها چیز فقط مقداری زمانه ! آمریکا دورش تموم شده است نوبت ماست ! قدر خودتون رو بدونید و تا میتونید تلاش کنید :oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من که می گم که این حرف صد در صد درسته.
دوستان من
اونا نتونستند شبکه المنار را با چندین بار بمب باران ان خفه کنند.
ان وقت چگونه می خواهند تاسیسات هسته ای ما را منهدم کنند.

راستی روز دانشجو و دانش اموز را به شما دوستان تبریک می گم.
ان شاالله یک روزی هر کدومه ما یک شهید فهمیده از نظر عقل و درک و فهم شویم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نكته جالب توجه اين سخنراني رهبر انقلاب خط اخر اون بود :

[color=blue]ملت ايران به توفيق الهي، قطعاً از گردنه هاي سخت عبور خواهد کرد و به قله ها خواهد رسيد[/color]

تشبيه روزهاي سخت و فشارهاي بيشتر به گردنه سخت تامل برانگيزه. گردنه گرچه سخت هست ولي قابل پيمايشه.
به اميد روزهاي شاد و روشن براي مردم و كشو عزيزمان [color=green]ايران[/color].انشاالله


اللهم عجل لوليك الفرج . امين

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ايران هم اكنون در سايه انقلاب اسلامي و مسولان مخلص كاملا به يك [color=red]قدرت[/color] تبديل شده.
درگيري با يك [color=red]قدرت[/color] نظامي از لحاظ مادي هزينه هاي بسيار زيادي داره.
از اين رو سخت كشوري حتي آمريكا بتونه با در نظر گرفتن اين هزينه ها با ايران درگير بشه.
كشورها از لحاض نظامي ـ (نظر شخصي ) به سه گروه تقسيم ميشن.
1- كشورهايي با توان معمولي 65 ٪
2- كشورهايي كه قدرت مند هستند 30 ٪
3- ابر قدرت ها 5 ٪

جنگ يك ابر قدرت با يك كشور معمولي شايد زياد پردردسر و هزينه بر نباشد ولي اگر با يك قدرت مثل ايران درگير شود خسارات و هزينه هاي بالايي رو متحمل خواهد شد.

آمريكا نميتواند از پس هزينه هاي درگيري با ايران برآيد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
میگم چطور ثابت می کنید که ما قدرت شدیم؟
من نمی خوام روحیه بچه های انقلابی سایت رو خراب کنم و گرنه چند تا نمونه تکنولوژیکی می اوردم که می فهمیدیم راه بسیار است
ما هنوز نمی تونیم از چاه های نفتمون درست استخراج کنیم
پروژه های نفتی رو هم که به زور و زحمت و با هزار بدبختی و تاخیر به اینجا می رسونیم که 56 درصدشو خودمون اجرا می کنیم
مساله درگیری امریکا با ما هزینه هاش بخاطر قدرت نظامی بودن ما نیست
بخاطر روحیه ی ایرانیه
یه جا خوندم یکی از مسئولین دفتر بررسی خاورمیانه در سیا به نمایندگان کنگره گفته بود اگه به ایران حمله کنیم فرزندان ما در همین امریکا باید با فرزندان شهادت طلب انها بجنگند
مسئله اینه که موج عظیم نیرو های انسانی به کل خاورمیانه سرازیر میشه به هر جا که توش امریکایی باشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هادی جان ما قدرت بودیم

یک عمر تو سرمون زدن چه خودی چه غیر خودی

دیگه نوبت ماست . به هرچی بخواهیم میرسیم !

در مورد چاه که نمیخواهیم درست استخراج کنیم !!!! و همیشه سقف تولید مون رو کم نشون میدیم!!! یکم فکر کنی متوجهش میشی چرا !!!!!!

گاز داریم نفت داریم اورانیوم . فولاد و .....

میتونیم همه چیز رو داخل بدون احتیاج به خارج درست کنیم

فقط باید بفهمیم که راهش دنباله روی نیست ! اگر بخواهیم همون کاری که اونها کردم بکنیم باید همون زمان رو صرف کنیم تا در آینده به الان اونها برسیم اینطوری بگم - اگر اونها رفتن سراغ الکترونیک و الان اینجان ما باید بریم سراغ فوتونیک یا اسپینترونیک که در آینده حتی جلوتر باشیم !!!

تمام پیشرفتشون بواسطه پوله که نباشه بدبختن ! پول هم که یکجا بندش نمیشه !
ولی ما زیر پامون پره تو مغزمون پره !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یعنی شما می فرمایین ما نمی خوایم اندازه عربستان استخراج کنیم؟
کسی هست که با واریور موافق باشه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بذار برات این حرف رو معنی کنم!

به هر حال یه عمر با این شرکت نفتی ها سرو کله زدیم تو اهواز!

نفت یک محصول استراتژیک در بین الملل هست آمریکا چاهها و منابع نفتی زیادی داره که اجازه استخراج ندارن!!
این کشور با استفاده از تجهیزات روبوتیک وزارت دفاعشون شروع کردن به کشیدن نفت از زیر دریا و کلی منابع دیگه !! که اعلام نمیشه !
ما ذخایر نفتمون رو اساسا اعلام نیمکنیم و همیشه نشون خواهیم داد که توان تولید مون رو به کاهش که در مورد چاههای قدیمی اینطور هم هست ! اما اینکار برای هر کشور نفتی چنر استفاده داره!
اول اینکه به احتکار و نفروختن متهم نمیشه ! مثلا اگر ما میتونیم 10 میلیون بشکه تولید کنیم اگر قیمت نفت بالا بره به استفاده از نفت برای ضربه زدن به اقتصاد دنیا متهم میشیم ولی اگر فکر کنن که توانمون بیشتر 2 میلیون نیست اونموقع میتونیم وادارشون کنیم تا بیان سرمایه گذاری کن تو منابع جدید! همین اعلام ناتوانی در برداشت نفت میتونه توجیهی باشه برای فردای صنعتی شدن کشور که دیگه نفتمون رو ذخیره نگه میداریم بعد باقی رو تبدیل به محصولات نفتی مثل پتروشیمی میکنیم ! باقیمت خیلی بالاتر ! و یک سری مسایل دیگه هست که باید به فکر این باشیم که میخواهیم تا 100 سال دیگه نفت برای خودمون و بچه هامون داشته باشیم یا نه ! پس حتی نباید سراغ برداشت رفت برنامه اونها از گرونی این بود که به ما یه پولی بدن بعد ما خوشمون بریم همشو تو نفت و اسلحه سرمایه گذاریم کنیم دقت کردی چرا با وجود تحریم اینهمه سرمایه گذاری تو بخش نفت ایران میشد !! و چقر آشوب اطراف ایران رو گرفته بود !! خوب اگتوان تولید و فراوری زیاد مون رو اعلام کنیم یا بخواهیم اینکار رو بکنیم اونموقع مجبوریم با قیمت ارزون مدت زیادی نفت بریزیم تو بازار ولی وقتی بگیم توان تولید نداریم دیگه کسی ما رو متهم نمیکنه ! چاههای نفت نباید زیاد مورد استفاده قرار بگیرن بلکه باید همینطور بمونن تا 50 سال دیگه !

در مورد تکنولوژی این کار که من خودم چندتا فیلم مستند از این کار ساختم !
مثلا وقتی فشار نفت پایین میاد چون فشار نفت بخاطر گاز همراه اونه میان از که میدان گازی گاز میگیرن از طریق یه چه دیگه به مخزن زیر زمین تزریق میکنن نفت عین روز اولش میاد بالا!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من با بیشتر صحبت شما کاملا موافقم حتی یه چیزای جدیدی متوجه شدم
ولی یه مسئله که وجود داره اینه که چرا نمی ریم تکنولوژی ساخت چاه ها و پالایشگاه ها رو بدست بیاریم بعد بگیم پول نداریم چاه درست کنیم؟
الان صحبت از این هست که دستگاهای مربوط به پالایشگاه ها رو به ما ندن تا وارادتمون زیاد بشه و هرگز رشد نکنیم حالا شما در این مورد چی میگی؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]مثلا وقتی فشار نفت پایین میاد چون فشار نفت بخاطر گاز همراه اونه میان از که میدان گازی گاز میگیرن از طریق یه چه دیگه به مخزن زیر زمین تزریق میکنن نفت عین روز اولش میاد بالا!![/quote]

یک مستند شبیه همین که شما می گی در شبکه خبر دید ام.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تکنولوژی ساخت چاه رو 50 ساله داریم ولی پالایشگاه :
اساسا این پالایشگاهها سرهم بندیه و هر قطعشون مال یه کشوره محصولات مختلف تاسیسات مختلف که تکنولوژی اونهم داریم اما یه خورده تنبل شدیم چرا چون میگیم اونی که دنبال خوردن این محصولاته خوش بیاد پالایشگاه درست کنه ببره ! مطمئن باش هر وقت خواستیم کاری بکنیم چیزی نیست که نتونیم !

ماشین سازی اراک چندین مدل دکل حفاری داره میسازه این تو بخش حفاری و استخراج!
در مورد پالایشگاهها همه چیز مقطعیه و یک چیز ثابت نیست به همین خاطر باید برای هر پالاایشگاه بنا به نیاز مثلا یه برج تقطیر همونایی که درازه و کلی چراغ و پله روشه باید ساخته بشه چون متفاوته برای تسریع در کار و سرعت در رقابت با کشور های دیگه بخاطر مسئله بازار مجبوریم قسمتی از کارها رو بدیم دیگران تا سریعتر ساخته بشه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یعنی به همین دلیل ما الان سالی 10 میلیارد دلار واردات بنزین داریم؟
می خواییم کسی نفهمه ما تواناییشو داریم :oops: :mrgreen: :lol: :lol: جالب نیست؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خیر برنامه اینه که دولت به مقدار زیادی اغراق کرده تا توجیه برای گرون کردن بنزین داشته باشه
چون ما گاز داریم دیگه تاسیس پالایشگاه جدید بنزین به صرفه نبود چون 80 درصد باید دولت میذاشت روش به مردم میداد دود کنن یعنی ضرر اندر ضرر.

در مورد وارات بنزین مسئله چیزه دیگه است!
وقتی تو ایران مسکن گرون شد همه رفتن پولی که جکع کرده بودن ماشین خریدن
ضمن اینکه یکدفعه ای تولید ماشین بالا رفت به تعداد زیاد و باور نکردنی
و این کنترل نشده بود !
بحث بنزین مختومه است ما دیگه نباید وارد کنیم گاز جوابگو ست فقط باید مردم رو وادار به استفاده از گاز میکردن که برنامه این کار خیلی قبل یعنی اوایل دوره خاتمی گذاشته شده بود اما کار شکنی ها و ...نذاشت گاز مفت در میاد و خیلی فواید داره که میدونید! به نظر من باید پالایشگاه بنزین زده بشه ولی برای صادرات

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگر واقعن ملت ما تحت تاثیر جوسازی های استکباری قرار نگیره ، به یاری خدا صعود به قله ها حتمی است. اگر ملتی که ضعیف نگه داشته شده بخواد به جلو حرکت کنه هیچ کس حتی امریکا هم نمیتونه مانعش بشه ، شرایط جهان هم در حال تغییره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.