arshya4171

تصاويري از نمايشگاه هوايي كيش

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

يه عكسي اينجا گذاشتيم ميخواستيم جاي نمايشگاه امسال قالبش كنيم كه نشد :oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا عرشیا این عکس مربوط به نمایشگاههای سال قبل است که هواپیمای تزرو هم آورده بودند و مربوط به نمایشگاه امسال نیست .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]آقا عرشیا این عکس مربوط به نمایشگاههای سال قبل است که هواپیمای تزرو هم آورده بودند و مربوط به نمایشگاه امسال نیست .[/quote]

اصلاح شد :oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
منظور از مونتاژ در ایران سره هم کردنشون هست؟
یا موتورشو می زارن خودمون بسازیم؟
اگه موتور توربوفن رو بزار بسازیم خیلی عالیه مشکلی نیست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تا کنون متخصصین پر توان ایران اسلامی دانش و علم کافی برای ساخت موتور های ملخی بزرگ که در ایران 140 استفاده می شه رو کسب کردند چراکه سردار نجار شخصا گفت که موتور و بدنه هواپیمای ایران 140 رو در داخل به صورت 100 درصد بومی تولید می کنیم .

اگر چنین قراردادی منعقد بشه و به صورت داخلی این هواپیما تولید بشه ( نه مونتاژ ) و دانشمندان و متخصصین ما بتونند علم لازم برای ساخت موتور های توربفن رو کسب کنند ، بیشتر مشکلات صنعت هوایی کشور ما ( اگرچه نه همه ) ولی تا حد زیادی رفع خواهد شد .

خوبه . مسئولین ما دارن قدم به قدم جلو می رن و امیدوارم این مرحله ها پشت سر گذاشته بشه و از این هواپیما های 50 نفره به ساخت هواپیما های 200 یا 300 نفره 4 موتوره 100 درصد داخلی در کشور برسه .

ولی خوب از طرفی دیگه اگر مسئولین محترم کمی هم پشتیبانی مالی از این متخصصین و صنعتگران کشور بر بیارن این مشکل زود تر حل خواهد شد .


تولید داخلی حتی مونتاژ تجربه بسیار گرانبهایی رو به متخصصین ما می ده . خوبه که داریم قدم به قدم جلو می رن مسئولین . نه مثل زمان شاه که تولید داخلی 0 اونوقت واردات نظامی سر به هوا می زد . خوب البته نمی شه الان رو با اون 40 سال پیش مقایسه کرد .

ما اگر بتونیم به ساخت موتور های توربوجت هم دست پیدا کنیم مشکل ساخت و تولید جنگنده در کشور با هزینه های کم هم حل خواهد شد . که مطمئنا مسئولین محترم و گرامی ما به این فکر هم هستند . :lol:

با این اوصاف باید منتظر ساخت هواپیما های غول پیکر دو و چهار موتوره با ظرفیت حمل چند صد نفر در دهه ی روبرو باشیم که تا اون زمان ما منتظریم :lol: :mrgreen:


--------------------------------------------------

به نظر من یکی از راه های پیشرفت ما تحریم بوده و از زمانی که تحریم ها برای ایران رقم خورده خودکفایی های نظامی و هوایی بسیار بالا رفته . البته کمی ضرر اقتصادی خوردیم ولی خودکفایی ما از زمانی که تحریم نبودیم بیشتر شده . یک مثال :

من چند وقت پیش کیس کامپیوترم خراب شد روز تعطیل هم بود . رفتم گشتم هیچ کامپیوتری باز نبود و فقط یکی باز بود که اون گفت برای تعمیر 200 تا ازت می گیرم که دیدم به صرفه در نمی یاد . خوب به جاش می رم یه کیس دیگه می خرم . اومدم خونه انقدر با این کیس ور رفتم تا تونستم خودم تعمیرش کنم . تا الان دو بار همون مشکل براش پیش اومده و خودم به صورت کاملا بومی ( :oops: ) تونستنم اورهالش کنم بدون خرج حتی 1 سنت . یعنی الان اگر من وایسمیسادم برای کامپیوتری ها باید تا الان 600 دلار از پول بی زبون رو می دادم بهشون .


حتی یک مثال در باب خود ایران :

[b]در قوانین تجارت جهانی، ابر رایانه‌های قوی تر از ۱۹۰ میلیارد عمل در ثانیه به عنوان کالاهایی راهبردی (و دارای پتانسیل بکار برده شدن در محاسبات شبیه سازی‌های هسته‌ای) محسوب می‌شوند، و لذا فروش آنها به کشورهایی مثل ایران شامل تحریم است. به همین دلیل دانشگاه امیرکبیر به تنهایی دست به ساخت یک ابررایانه (کلاستر) با سرعت عمل ۸۶۰ میلیارد عمل در ثانیه برای سازمان هواشناسی شد[/b]

مطمئنا اگر تحریم نبودیم همون رایانه رو می خریدیم ولی وقتی تحریم شدیم .....

خواستن توانستن است . :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بابا شما خیلی پیچیده اش کردید این تکنولوژِی ها متعلق به 60 سال پیش اگر تحقیقات بشه هیچ نیازس حتی به خرید تکنولوژی هم نیست !

در مورد ابر کامپیوتر بدهکار شدم و اگرنه قرار بود یکی تو خونمون برای کارم بسازم تا حدود 480 میلیارد دستور العمل در ثانیه قدرت داشت که نشد ولی بعدا درست میکنم ! :mrgreen:

خوب با توسعه همون به بیش از چند ده نود به همون ابر کامپیوتر میرسید ! :oops: پس چی خاصی نیست فقط مشکل پوله پول و اگر نه همه چیز حل میشه حتی بهتر از اف22 هم میسازیم :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تا حالا كركس خوش خبر نديده بوديم كه اونم ديديم واقعا خبر جالبي بود كركس جان از دست اين فارس نميدونم چكار بكنم اگه دقت كرده باشين خيلي از اخبار اينجوري رو پوشش ميده ولي تا 4 تا خبر مياد ميره زير :lol: .
icon_cool :oops: من بايد از دست خود هم بنالم (واقعا من چقدر گير ميدم شاهد باشين كه استثنا هم نداره) الان مجبورم جلوي حرف خودم هم بايستم من در پست قبلي گفتم كه 140 نقش 148 رو ميتونه بازي كنه ولي اشتباه كردم و درست مقايسه نكردم حواسم رفت به انتونوف 74 اون مطلب رو گفتم بعد از اين ابراز ندامت بايد به اون دوستمون بگم كه آيا از نظر شما يك سواري ون با ميني بوس برابره ؟ پس اين طور قضاوت نكنيد شما اگر يك جستجوي كوچك بكنيد ميبينيد كه قيمت اين هواپيما به مراتب از بقيه هم نوعان خود مانند امبراپر بمبارديه ارج چيني و سوخو 100 و توپولف 334 و... كمتر به نظر بنده اين هواپيما چند تا نكته خوب و چند تا بد داره اول اين كه ارزون تره دوم اگه بخواهيم مثل 140 در ايران بسازيم خيلي خوبه چون هم در هواپيما هاي رده بالاتري كسب تجربه ميكنيم هم موتور توربوفن كسب تجربه بيشتري كه البته كمك شاياني در ساخت موتور جنگنده به ما ميكنه هم به طور مستقيم و هم غير مستقيم( منظورم از مستقيم مثل تجربه سوپدي هادر جنگنده هاي سااب و استفاده از موتور توربوفن كه در هواپيماهاي سيويل استفادهموشد هست شايد ما هم بخواهيم همچين كاري كنيم از كجا معلوم البته نميدونم با اين موتور ميشه يا نه :!: ) سوم يادتون نره كه اين هواپيما قديمي نيست و از نسل جديد دانش بلوك شرق است و اولين پروازش در سال 2004 بوده به نظرم اين يك مزيت است چهارم اين كه اگر دو محصول از يك شركت داشته باشيم به نظر من از جهتي خوب واز جهتي بد است اول اينكه يك اش شله قلمكار راه نميندازيم :oops: و از هر چمن گلي و شايد بتوانيم از قطعات مشترك استفاده كنيم نكته بد اينست كه شايد زياد 148 به دردمان نخورد به خاطر 70 نفره بودنش ميگم فكر نكنم ما به اين احتياج داشته باشيم شايد اگر نمونه 200 ان باشد كه 90 تا100 نفر ظرفيت دارد كه اميدوارم اين باشد ميتوان گفت شايد گزينه برتر باشد از اين لحاظ ميگم كه گزينه هاي در دسترس براي ما 334 سوخو100 و آرج 21 چين است كه ما ميدانيم با خريد تي يو 204 پس 334 و سوخو 100 هم ميتوانيم بگيريم پس از اين لحاظ دستمان باز است بنابراين اميدوارم دست اندركاران صنعت هوايي گزينه مناسب را انتخاب كنند كه آنهاشرايط را بهتر از ما بررسي ميكنند.
از بس اين هواپيما خوبه عيبي درش پيدا نكردم فكر كنم به خاطر ساعت باشه انگارديگه خفاش ها هم خوابيدن و من هنوز بيدارم :mrgreen:
راستي مگر در نمايشگاه هاي قبلي كيش بويينگ ارباس لاكهيد نورث مكدانل داسو سااب بي اي ايي حضور داشتن يا شايد هم توپولف 160 بوده كه حالا نيست البته من نه دوره هاي قبل نمايشگاه و نه اين دوره را نديدم ولي فكر نكنم با دفعات قبل توفيري داشته باشد شايد كمي بهتر هم بود با شنيدن خبرهايي از قبيل خريد انتونوف148 و توليد انبوه 140 و خريد كاموف 32 تقريبا نهايي شدن مونتاژ توپول 204 :lol: شما قضاوت كنيد اگه ميگين تحريم بدش كرده بگين دفعه قبل چي بود كه الان نبود يا كي بود كه الان نبود :lol: بگين ما هم متوجه بشيم به نظرم حضور توپول 204 و334 و انتونوف 148و140 و اون ارباس كارگو هما با اون دم قشنگش و عمليات متحورانه اون آلماني كه به بعضي ها نشون داد كه حادثه براي همه اتفاق مي افته(البته خدا بيامرزش)همه از نكات جالب اين دوره بود ما كه از دفعات قبل حتي عكسم نديديم :lol: ميگم نكنه خبر خريد انتونوف 148 كاموف 32 و توپول 204 هم از تاثيرات تحريم هاست اگه هست تا باشه از اين تحريم ها باشه icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عكس هايي كه در پست اول از توپولوف 204 و 334 بود مربوط به نمايشگاه سال 1385 هست. امسال از روسيه فقط هواپيماي آنتونوف 148 حضور داشت

تو گالري فعلا نمي تونم عكس بزارم ولي عكساي ديگه اي هم تو نت هست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست گرامي جناب braimberhi

من منظورم خودكفايي بود . من گفتم اگر تحريم باشه مهندسين و متخصصان محترم ما مجبور مي شن كه به فكر طرح هاي داخلي باشند .

منظور من اين بود نه خريد . وگرنه هر چه قدر تحريم بشه ميزان خريدات ما هم كم مي شه .

[quote]ميگم نكنه خبر خريد انتونوف 148 كاموف 32 و توپول 204 هم از تاثيرات تحريم هاست اگه هست تا باشه از اين تحريم ها باشه [/quote]

ممكنه . از زماني كه تحريم ها شروع شده اگر دقت كرده باشيد ميزان خودكفايي در زمينه هاي نظامي مخصوصا هوايي بسيار بالا رفته و مسپولين رو وا داشته تا فكري به حال اين مسئله بکنند . که اگر تحریم ها همچنان ادامه پیدا کنه و به جایی برسه که دیگه خرید هر گونه لوازم نظامی بر ایران محدود بشه باید چه خاکی در سر کرد . شاید هم اینطور نباشه . ما از همان اوایل جنگ شاهد خودکفایی بودیم .

اگر حداقل نوع ساخت همین موتور توربفن رو مسئولین ما روش سرمایه گذاری کنند و بتونیم مهندسین بیشتری رو آموزش بدیم وضع هوایی ما خیلی بهتر می شه .

هواپیمای توپلف 334 هواپیمای بسیار عالی هست و حتی بهتر از انتونف 148 ولی چیزی که مهمه اینه که باید قدم به قدم جلو رفت . به قول خارجی ها step by step icon_wink

ما هم اکنون به چیزی که نیاز داریم تجربه و سرمایه است . خوشبختانه خط تولید توپلف 204 در ایران گرفته شده . این یعنی یک نقطه شروع برای ایران برای ساخت هواپیما های مسافربری غولپیکر . اگر اطلاع داشته باشید این هواپیما قادر به حمل 200 تا 250 مسافر هست . و این خودش رقم کمی نیست . از طرفی دیگه هم خط تولید کاموف 32 . این هم خودش یک نقطه شروع برای ساخت بالگرد های بزرگ .

-------------------------------------------------------------------------------

اصلا یه پیشنهاد ::

اینجا شرکت هایی هستند که با دریافت 1000 تا 5000 هزار دلار پول از شما ، شما رو منجمد می کنند و در هر سالی که شما بگید ، شما رو از انجماد در می یارن . یعنی اگر 30 سالت هست و بگی می خوام 200 سال دیگه بیام بیرون 200 سال بعد با همون سن 30 سالگی می یای بیرون .

نظرتون چیه بریم بعد هر وقت سال 1414 شد بیایم بیرون .
:?

تا 27 سال دیگه ایران یکی از کشور های قدرتمند دنیا خواهد بود .

با توسل به اقا امام زمان ان شا ان الله :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
زرررشك ما فكر ميكرديم فقط خودمون زود برداشت اشتباه ميكنيم نگو برادر كركس دست ما رو مثل نيروهاي ويژه از پشت بسته .اونم چه بستني برادر عزيز فكر كنم من منظورم رو بد رسوندم من روي صحبتم با شما نبود و نظر شما كاملا قبول دارم در نقل قولي هم كه از من گذاشتيد من مي خواستم از افعال معكوس استفاده كنم مگه بار كنايه اي رو كه توش موج ميزنه نميبينيد منظور من به اون برادري بود كه در مورد تاثير تحريم بر نمايشگاه گفته بود هست. درمورد 334 بله بسيار عالي هست و من هم غير از اين نگفتم فقط ميگم شايد با توجه به اينكه ايران 140 هم از طراحي كارخانه 148 بهره ميبره اگر 148 نمونه 90 تا 100 باشه شايد از جهاتي از 334 برتر باشه دقت كنيد كه ميگم شايد. شايد: من هم به خاطر اين هست كه 334 هم پهنتر تره هم بار بيشتري رو حمل ميكنه و ميتوان گفت كه كلاس كارش تا حدي با148 فرق ميكنه و 148 نياز ما رو در ميان مدت به هواپيما هاي 100 نفره بر طرف ميكنه و در دراز مدت شايد طرح سوخو 100 كه به ثمر بشينه توليد اون ميتونه گزينه خوبي براي گاماس بعدي باشه. گاماس گاماس بايد رفت جلو كاملا موافقم
Gartal راست ميگي icon_eek اگه اينجوره پس واقعا تحريم ها تاثير كرده :| بدبخت شديم رفت اي هوار بيچاره شديم icon_wink big_grin شوخي كردمها جدي نگيريد پس ميشه گفت نمايشگاه كم فروقي بوده شايد ما كه نه اين رو ديديم نه قبلي رو اميدوارم در نمايشگاه بعدي هم 204 هم 140 گشت دريايي هم 148 و هم اف22 :mrgreen: :? :tongue: رو ببينيم به هر حال اينجا پاريس يا دوبي نيست كه تا نمايشگاه زديم همه از لاكهيد نورث مكدانل ايرباس بويينگ بيان كه هواپيما به ما قالب كنن مگه نميبيند عربا چه جور عينهو آجيل آ-350 و787 50تا 50تا سفارش ميدادن البته نميگم كه بد بودها .مابايد با پيشرفت در زمينه هاي هوا و فضا و اراپه دست آوردهامون از روش هاي اينطوري و مونتاژ و توليد هواپيما به صورت مشترك اونها رو مجبور به حضور بكنيم كما كه اينكه كار بسيار سختي هست يك راه ديگه هم دلره اون اينه كه بگيم ما نوكر شماييم و اسراييل تاج سر ما و خاورميانه است و ما غلط بكنيم كه چپ بهش نگاه كنيم اون وقت ببينيد كه چطور نمايشگاه هواپيما كه سهله براي ما شايد نمايشگاه سلاح اتمي هم بزارن و هركي از اون يكي سبقت بگيره. شما كدوم رو راه رو انتخاب ميكنيد عزت و رنج كشيدن در مسير پيشرفت يا ذلت و ميل كردن پيشرفت هاي ديگران. :oops:
راستي كركس جان پيشنهادت بد نيستها اين طوري خيلي حال ميده البته اگر يخچال هاشون خيلي سرد نباشه :oops: :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بهترين و زيباترين عكسهاي نمايشگاه هوايي كيش (KISH AIR SHOW 2008) را در لینک زیر که توسط کاربران انجمن هوافضا گرفته شده میتوانید مشاهده کنید.

http://aerocenter.ir/forum/showthread.php?tid=4138&page=1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]در مورد لینک بالا نظری نداشتید؟؟؟؟
بابا ایول[/quote]
دستت درد نکنه ولی
فقط تونستم صفحه اولش رو ناقص ببینم واقعتش اینه که خیلی تاپیکش سنگینه اگر بشه عکسهاشو سبک کرد و قسمتهای نظامیشو اینجا قرار بدی خیلی خوب میشه اینترنتما کم سرعته کم سرعت :| !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.