worior

X PLANE Johnson/NASA X-38 CRV

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

به نام یکتا پروردگار عالمیان
[color=red]
X-38 CRV فناوری وسیله نقلیه بازگشت خدمه !
[/color]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/X-38-d.jpg[/img]
NASA X-38 CRV قایق نجات ایستگاه فضایی بین المللی ISS میباشد ! بدنه برآزای X-38 شبیه به X-24 میباشد
که پس از بکار افتادن و اتمام کار سیستم جت خارج کننده وسیله از مدار به مانند یک هواسر به زمین برمیگردد ( گلایدر ) .
در هنگام ورود به لایه های بیرونی اتمسف زمین خدمه X-38 یک پارافویل هدایت پذیر را رها ساخته و با کمک آن آخرین مرحله نزول و فرود روی زمین را انجام میدهند. سپس این وسیله نقلیه که برای هفت نفر طراحی شده است با کمک چوب های اسکیت بجای چرخ فرود خواهد آمد.
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/space-station-x-38a.jpg[/img]
و
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_x38_01_big.jpg[/img]
و
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/x38_parafoil_free_flight_384.jpg[/img]
خدمه X-38 این امکان را خواهند داشت که تا برای جهت گیری درون مدار یا خروج از مدار و کنترل پارافویل . از یک سیستم هدایت دستی
بجای هدایت خودکار بهره گیرند.
پژوهشها برروی X-38 در سال 1995 و در مرکز فضایی جانسون وابسته به ناسا آغاز شد و به ساخت 3 فروند از این وسیله در مقیاس کامل با استفاده از مواد مرکب جهت انجام آزمایشات پروازی در شرایط جوی واقعی . در سال 1996 انجامید در ماه مارس سال 1998 آزمایشهای سقوط از B-52 توسط ناسا درایدن آغاز شدولی تمام آزمایشها مطابق برنامه پیش نرفتو در طول انجام مانور رهاسازی پارافویل پیچ خورده و پاره شد که منجر به معلق شدن آزمایشها گشت .
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_38image_feature_435_ys_4.jpg[/img]
و
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_750pxxxx-X-38-jettisoned.jpg[/img]
و
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_x-38.jpg[/img]
و
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Peq_x38_3e.jpg[/img]
و
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/ig_5_07_women_inspace_h.jpg[/img]
تحلیل ها نشان داد که چتر پایدار ساز به علت اثرات بیش از میزان قابل تحمل ناشی از جریان دنباله پیچیده شده بود . پارافویل دوباره طراحی شد و طنابهای نگهدارنده قوی تری به آن اضافه گشت . درماه جولای سال 1998 یک پارافویل با مقیاس کوچکتر با موفقیت در ارتش آمریکا آزمایش شد . آزمیایشهای بیشتری هم برروی یک پارافویل بزرگتر در ماه سپتامبر انجام شد . بعضی از مشکلات رفع نشدند و در نتیجه آزمایشهای سقوط آزاد درایدن از ماه اکتبر سال 1998 به ماه ژانویه سال 1999 کشیده شد !

[color=red]((( دارم قاطی میکنم همه کارهای اینا با روش آزمون خطا بوده بعد یه عمر تو دانشگاه ها و مدارسمون گفتن این روش غلط بدر نمیخوره !!!! :|)))[/color]

ناسا قصد دارد تا آزمایشهای مقدماتی در اتمسفر را برروی دو فروند X-38 ابتدایی خود تا ماه ژانویه سال 2000 به انجام برساند نخستین آزمایشهای بدون خلبان برای سال 2000 برنامه ریزی شد و قرار است فضاپیمای شاتل یک فروند X-38 مدل V201 را در مدار قرار دهد . نخستین گروه از CRV ها برای خدمت در ایستگاه فضایی سال 2003 عملیاتی شده اند !

تصاویری از X-38

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_v201.jpg[/img]
و
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_EC96-43737-25.jpg[/img]




ذکر مطلب بدون درج منبع مجاز نمیباشد:
منابع :
ماهنامه صنایع هوایی
نویسنده : واریور
میلیتاری
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بابا كولاك كردي

ميگم اين طرحها مشابهي هم داره يا فقط در انحصار آمريكاست؟

واقعا آمريكاييها عملگرا هستن خوش به حال متخصصين و مخترعينشون كه همه جوره حمايت ميشن تازه به متخصصين خودشون قانع نيستن مال بقيه كشورها رو هم به طرف خودشون ميكشن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خیلی جالبه که یک روز هم از کار نمینشینند ! فقط یه مسئله ای که توی تاپیک گفتم چرا همه برنامه های اینها بصورت تست و آزمایش و خطا بوده در حالی که ما فقط به دنبال محاسبات و کارهای بدون آزمایش هستیم ! چرا ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
واریور جان چون محاسبات هزینش خیلی کمه ولی ازمون و خطا خیلی پر هزینس
فرض کن دولت ایران این پروژه های ایکس رو اجرا کنه و چند تاشم شکست بخوره
مردم شورش می کنن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دست درد نكنه worior جان هرچي ميكشيم از بي پولي و مديريت ....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
دستت درد نكنه. همونطور كه انتظارش رو داشتم يه طرح انقلابي هست . قيافه ظاهري زيبايي داره و نحوه فرود اون يه طرح جديد بود.
البته بازهم جاي سوال گذاشتي :|
الان كه در سال 2008 هستيم اون ازمايشات انجام شده يانه ؟ و چرا هنوز به خدمت گرفته نشده؟؟؟ چه نتايج جديدتري گرفته شده؟
فكر ميكنم هنوز جاي بحث داره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امان از بی مدیریتی مطمئنا" ما مشکل مالی هم داشته باشیم با مدیریت درست باز هم میشه منابع محدود رو درست صرف کرد .
تاپیک خوبیه خسته نباشی.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خسته نباشی واریور جان عالی بود. درباره این 8 سال بعد از 2000 هم توضیح بدی مطلب کاملتر میشه. :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این شاتل نجات از ایستگاه فضایی بین المللی است که پس از جدا شدن طی 90 دقیقه به زمین بازمیگردد و در سال 2003 آزمایشات مراحل نهایی آن تکمیل شد که اجرای آن به تکمیل شدن ایستگاه فضایی بیت المللی بستگی دارد که قرار بود در سال 2006 راه اندازی شود !

از این به بعد خبری ندارم که چی شده ولی آماده است !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

لطفا وارد سیستم شوید برای ارسال نظر

شما قادر خواهید بود بعد از ورود به سیستم این نظر را ترک نمایید



ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.