karkas

کدام مدل میگ-29 برای ایران مناسب است ؟؟؟

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

با سلام

میگ-29 ا :

اساسا میگ-29 آ اولین میگ-29 ای بود که در سال 1983 وارد به خدمت شد .

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_Mig29A_Poland.jpg[/img]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_fulcrum2.jpg[/img]

جنگنده MiG-29B :

نمونه صادراتی این هواپیما فاقد امکانات لازم برای حمل تسلیحات اتمی است و دارای رادار اصلاح شده برای افزایش قابلیت های آن و سیستم (ECM) برای مقابله با جنگ الکترونیک و سیستم (IFF) برای شناسایی دوست از دشمن که این عبارت مخفف(Identification Friend or Foe) است . هواپیماهای میگ29 ایران از این نوع هستند .

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/IRIAF_Mig-29_S143-144_Size20.jpg[/img]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_Iranian_Mig_Time.jpg[/img]

میگ29 اس MiG-29S-Fulcrum C اولین نمونه :

این نمونه مانند میگ29 بی است اما بدنه هواپیما بزرگتر است دارای ساختار(FatBack) است که برای افزودن حجم مخازن داخلی است و از سیستم ضد جیمینگ استفاده میکند.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_299.jpg[/img]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_MiG-29g1.jpg[/img]

میگ29 اس MiG-29S -Fulcrum Cدومین نمونه :

این نمونه هواپیما میتواند مقدار بیشتری از تسلیحات را حمل کند به علاوه ی استفاده از دو تانکر خارجی از تغییرات ظاهری هواپیما است . رادار این نمونه را NO19ME انتخاب کرده اند این رادار میتواند 10 هدف را شناسایی کند و همزمان از دو موشک آر 77(AA-12 Adder) برای نابود کردن اهداف استفاده کند .

میگ29 اس ام MiG-29SM-Fulcrum C :

نمونه از تمام قابلیتهای میگ29 اس برخوردار است و امکان استفاده از موشکهای هوا به زمین هدایت شونده و بمبهای هدایت شونده تلویزیونی و لیزری را دارد .

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_MiG-29SM.jpg[/img]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_56130_51673530_mig29smt-1.jpg[/img]

میگ33 MiG-29M/MiG-33 -Fulcrum E:

نمونه پیشرفته و چند منظوره هواپیمای میگ29 است که ساختمان آن از آلیاژ مقاوم و سبک الومینیوم_لیتیوم ساخته شده و سیستم کنترل پرواز مکانیکی را جایگزین سیستم کنترل fly-by-wire کرده اند . در آن از موتورهای RD-33K با قدرت تراست بیشتر استفاده شده و رادار ژوک (N010 Zhuk) با امکان شناسایی عوارض زمین را برای این مدل در نظر گرفته اند . در زیر هر بال 4 جایگاه( در مجموع 8 جایگاه) برای تسلیحات آماده شده است که در صورت استفاده از فضای میان دو موتور این مقدار باز هم بیشتر خواهد شد . کاکپیت نیز بهینه سازی شده و دو صفحه نمایشگر جدید به آن افزوده شده است و این هواپیما کاملا قادر به استفاده از موشک آر77(AA-12 Adder) است.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_mURI_temp_abaca010.jpg[/img]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/mig29m1.jpg[/img]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_mrca_wait.jpg[/img]

MiG-29SMT :

این نمونه در حقیقت همان نمونه بهینه سازی میگ29 اس است که در آن قطعات قدیمی هواپیما با قطعات نرم افزاری و سخت پیشرفته تر میگ 29 ام یا همان میگ33 جایگزین شده اند . با افزودن به حجم مخازن داخلی این هواپیما بدون استفاده از مخازن خارجی تا برد 2100 کیلومتر و شعاع 1050 کیلومتر میتواند ماموریت انجام دهد . کابین این هواپیما با افزوده شده دو نمایشگر بزرگ مسطح کرستال مایع((LCDتمام رنگی و دو نمایشگر مسطح تک رنگ کوچک بهینه سازی شده و رادار بهینه سازی شده N019MP را برای این نمونه در نظر گرفته اند که به برد و قابلیتهای هوا به زمین آن افزوده شده و این تغییرات با استفاده از موتورهای توربوفن کلیموف (RD-43 turbofans ) کامل میشود . در مجموع مقدار حمل سلاح در این مدل 500 KG افزوده شده و به عدد4500 KG رسیده است . این نمونه قادر نیز به مانند میگ29 ام(میگ33) دارای حداقل 8 جایگاه تسلیحات است و میتواند از تمامی تسلیحاتی که در میگ29 ام استفاده میشود استفاده کند . کشور روسیه و یمن از استفاده کنندگان این نمونه از این نمونه از این هواپیما هستند

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_mig-29smt_0001.jpg[/img]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_Mikoyan_MiG-29SMT.jpg[/img]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_mig29smtcockpitrq7.jpg[/img]

میگ29 او وی تی یا همان میگ35 MiG-29OVT/MiG-35-Fulcrum F :

آخرین نمونه ساخته شده از میگ 29 است که از تمام نمونه های قبلی پیشرفته تر است و مجهز به سیستم تغییر بردار رانش هست که برای کنترل آن از سیستم fly-by-wire استفاده میشود . این نمونه از بدنه هواپیمای میگ29 ام 1 استفاده میکند و از آیونیک خیلی پیشرفته ای برخوردار است و از امکانات خوب دفاعی و سیستمهای خوکار برای تهاجم استفاده میکند و از HOTAS هم استفاده میکند و به دلیل استفاده از سیستم CGI میتواند مستقلانه به انجام ماموریت اقدام کند . این نمونه از هواپیمای میگ29 خیلی چالاک است و شعاع عملیاتی آن بدون مخازن خارجی1100 کیلومتر است (برد عملیاتی 2200 کیلومتر) و در این نمونه امکان استفاده از 3 مخزن خارجی وجود دارد که در صورت استفاده از این 3 مخزن خارجی برد عملیاتی این هواپیما بیشتر خواهد شد . قادر به استفاده از اکثر موشکهای هوا به هوا و هوا به زمین مختلف و بمبهای و موشکهای هدایت شونده با تلویزیون و لیزر است و مجهز به هشت جایگاه اسلحه است . روسیه سعی در صادرات این هواپیما به خارج دارد و خاورمیانه از مهمترین مشتریان این هواپیما است روسیه در حال مذاکره برای فروش این هواپیما به کشورهای سوریه / لیبی/ایران/الجزایر/سودان/هند/مالزی/برزیل/پرو و چند کشور دیگر است .

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_mig35w2eg1.jpg[/img]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_mig35w1vf1.jpg[/img]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_MiG-35-Proto-2007-S~0.jpg[/img]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_Mig-35_3.jpg[/img]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/MiG-35cockpit.jpg[/img]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_mig29cockpit9ki.jpg[/img]

متن : air-mag.blogsky.com
تصاویر : خودم :lol:


[size=18]موضوع بحث [/size]

دوستان گرامی . اول باید بگم که این مطالب از وبلاگ air-mag.blogsky.com گرفته شده البته فقط متن . ولی من در بین میگ های 29 تقریبا همه رو گذاشتم به غیر از چند میگ29 آموزشی و همچنین چند میگ که برای نیروی دریایی و نشست و برخواست بر روی ناو هواپیما بر و همچنین برای هند ساخته شده بودند .

حالا با توجه به مشخصات به نظر شما کدام میگ-29 برای ایران مناسب هست ؟

بعد از انتخاب بگید کدوم که کاملا بدون کپی پیست کردن از وبلاگ ها و سایت های دیگه به صورت بومی ( :mrgreen: ) مسئله رو بررسی کنیم .

در بالا هم نظر سنجی هست.

فیلمی هایی در زیر هستند که مربوط به آشنایی با جنگنده بسیار قدرتمند و پیشرفته میگ-35 هستند که به قول دوستمون دیدنش خالی از لطف نیست :

[align=left][quote]http://www.youtube.com/watch?v=KG_EgwoEQdk[/quote]

[quote]http://video.google.com/videoplay?docid=-3856302563764415240&ei=I1YnSbK8JIXE-wGAo4nvBg&q=MIG-35&emb=1[/quote]

[quote]http://www.youtube.com/watch?v=JovhuJAFbdk[/quote][/align]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستتون درد نكنه بابت درست كردن همچين تاپيكي

با اين تفاسيري كه شما اشاره كرديد خب معلومه كه بهترين نمونه بهترين كارايي رو داره و با توجه به اينكه برد جنگنده ميتونه در آينده عاملي بازدارنده براي كشورمون باشه من MiG-29OVT رو انتخاب ميكنم فقط اي كاش قيمتهاي اونها رو هم نوشته بودي

بايد ديد كدوم به صرفه هست :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته هرچه جنگنده به روز تر باشه امكان برتري اون بر رقيبان هم نسلش خوب مسلما بيشتره مخصوصا براي يه رهگير با اين حساب ميگ 29 ovt رو انتخاب ميكنم
فقط چيزي كه ميمونه قيمت اون و هزينه نگهداري اونه كه دوست عزيزمون نگفت

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کرکس جان واقعیت اینه که دیگه کلا باید قید خرید هواپیمای خارجی رو دیگه زد مگر اینکه به تعداد محدود در 24 تا 50 فروند باید به سمت تولید رفت و بجای خرید یک جنگنده کامل مثلا میگ ovt همونسیستمهارو خرید بهینه کرد و نصب ! تا هم یه جنگنده ایده آل و بروز داشت هم برای پیشرفت گام موثری برداشته بشه !اما در حال حاظر برای پوشش و رفع مشکلات نیروی هوایی به نظر 48 فروند یعنی 12 اسکادران از میگ 35 مناسبه .

[color=red]یه مسئله دیگه اینکه چرا هزینه ها رو ننوشتی اصل کار ؟؟![/color]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشكر از كركس(آرش عزيز) كه با تاپيك هاي نظرسنجي و مقايسه شور و حرارت خاصي رو به سايت مي بخشه.


به نظر بنده در خصوص اين موضوع كه چه جنگند هايي مناسب ايران هستند بسيار بحث و تبادل نظر شده اما با توجه به موضوع اين تاپيك مجددا باب صحبت و تبادل نظر بسياري گشوده مي شود.


خريد ميگ 29 براي پشتيباني هاي نزديك براي ما مي تواند مناسب باشد اما من فكر مي كنم كه اگر ما به جاي بلندپروازي براي خريدهاي سنگين(مثل سوخو 35 بي ام و ...) كه بيش از 15 سال(در بهترين و خوش بينانه ترين حالت) كارآيي ندارند بهتر است به دنبال در اختيار گرفتن ليسانس توليد ميگ 29 باشيم.


اين مهم نيست كه چه مدلي باشد مهم اين است كه زير نظر متخصصان خودمان و با نظارت آنها توليد مي شود.و در اثناي توليد به تمام قابليتهاي آن واقف مي شويم و مي توانيم با بهترين كارايي ازآن بهره برداري كنيم.حتي اگر مدل A باشد.


بعد از آن باتوجه به ايجاد شرايط مناسب و لزوم ارتقاي جنگنده هاي توليدي هم مي توانيم با ايجاد شركتهايي توانمند در راستاي ارتقاي سطوح مختلف الكترونيك تسليحات و سازه و موتور گام برداريم.و در يك بازه زماني ساخت كامل اين جنگنده را بومي كنيم.


يعد از 10 سال كه توليد آن بومي شد با توجه به ارتقاي سطح دانش داخلي و بدست آمدن تكنولوژي مناسب در جهت طراحي هاي مناسب روز گام بر مي داريم و جنگنده هاي ساخت داخل خود را توليد و ارايه مي كنيم.(بدون وابستگي-حتي براي يك عدد پيچ)
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حامد جان اين درست كه بهترين كار توليد در ايران و به اختيار گرفتن تكنولوژي اون هست ولي آيا تا زمانيكه ما بتونيم ميگ29 مدل آ رو توليد كنيم هيچ تهديدي براي ايران وجود نداره آيا تا اون وقتيكه ما ميگ 29 رو توليد كنيم باز هم ميگ 29 يه جنگنده خوب هست در مقابل جنگنده هاي جديد؟
به نظر من در كنار انتقال تكنولوژي بايد خريد هم داشته باشيم تا هم با اون بيشتر آشنايي پيدا كنيم و هم از آسمان كشورمون دفاع كنيم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]حامد جان اين درست كه بهترين كار توليد در ايران و به اختيار گرفتن تكنولوژي اون هست ولي آيا تا زمانيكه ما بتونيم ميگ29 مدل آ رو توليد كنيم هيچ تهديدي براي ايران وجود نداره آيا تا اون وقتيكه ما ميگ 29 رو توليد كنيم باز هم ميگ 29 يه جنگنده خوب هست در مقابل جنگنده هاي جديد؟
به نظر من در كنار انتقال تكنولوژي بايد خريد هم داشته باشيم تا هم با اون بيشتر آشنايي پيدا كنيم و هم از آسمان كشورمون دفاع كنيم[/quote]

من گزينه خريد رو رد نمي كنم اما نيروي هوايي ما از برخي انواع سوخو و ميگ قبلا خريداري كرده كه به علت پشتيباني ضعيف و عدم انجام تعهدات در قبال آموزش مناسب و تامين قطعات با مشكلاتي مواجه هستند كه اگر زحمات به وقفه پرسنل و فرماندهان زحمت كش نيروي هوايي نبود قادر به پرواز نبودند. :lol:


من براي خريد گزينه هاي ديگري رو پيشنهاد مي دهم اگر قراره بخريم از كشورهاي اروپايي بخريم مثل تايفون.البته بايد قبل از اون كمي تنشها در قبال كشور مون رو با يك ديپلماسي مناسب كم كنيم بدون اينكه حقوق كشور ضايع بشه. :mrgreen: :lol:


اگر تحريم رو بهانه كنيم همين الان روسيه هم به خاطر تحريم حاضر نيست ميگ 29 مدل آ رو به صورت دست دوم به ما بده حالا بقيه قضايا بماند....

اما به نظر من اگر روزي بنا به خريد باشد و ما هم تحريم نباشم بهتر است قيد آمريكا و رويسه رو بزنيم و از نمونه هاي اروپايي استفاده كنيم. :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگر قراره يك مدل جنگنده بخريمُبا توجه به وسعت كشور و نوع تهديدات(اسراييل كه از ما دور است)سوخو-30 بهتره.اما توي مدل هاي ؛فالكروم؛ به نظرم ميگ-35 بهترين است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حامد جان به نظر شما اروپا به ما جنگنده میفروشه !!!!!!!!
اونهم تایفون ! شاید اگر راوبط خیلی علی هم بشه میراژ های قدیمیشون هم با بدبختی به ما بدن !
به نظر من فعلا 48 فروند میگ 35 در کنار همین تعداد سوخوی 27 یا 30 فعلا تا 5 یا 8 ساله دیگه میتونه تا حدودی جبران کنه ولی باید به فکر بود تا همین سرمایه رو روی جنگنده بومی برد لا اقل اگر 100 فروند از همین صاعقه اما با تسلیحات درست درمون مثلا موشکهای بهتری مثل آر 77 و رادار های زاسلون داشته باشیم شاید تا 10 ساله دیگه که بتونیم یه جنگنده کاملا پیشرفته دیگه آماده کنیم بهترین گزینه باشه !
اگر ایران به سمت موشک روی آورده جبران توان پاسخگوییه ! و الان که این توان بدست اومده یا بعبارتی دیگه ما محدودیت برد دیگه نداریم ! باید سراغ تولید جنگنده های رهگیر بریم ! رهگیر باز هم میگم رهگیر بلند برد ! وقتی رهگیر به تعداد زیاد داشته باشی و تنوع تسلیحاتی بالا دشمن هیچ غلطی در بعد هوایی نمی تونه با هواپیماهای متعارف بکنه !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]حامد جان به نظر شما اروپا به ما جنگنده میفروشه !!!!!!!!
اونهم تایفون ! شاید اگر راوبط خیلی علی هم بشه میراژ های قدیمیشون هم با بدبختی به ما بدن ! [/quote]

مسلما نمي فروشه.
اما آيا فكر مي كنيد روسيه به ما ميگ 29 مي فروشه.؟؟؟؟
اگر هم بفروشه انقدر كارشكني مي كنه تا ديگه به دردمون نخوره.روسيه اگر مي خواست بفروشه اون سوخوهاي 27 هايي كه پولش رو هم گرفت به ما تحويل مي داد.مي دونيد مال چند سال پيشه؟

از اين روسيه آبي براي ما گرم نمي شه.

در ثاني ما سابقه مذاكره با اروپايي ها(فرانسه) براي خريد هواپيما داريم.

روابط ایران با فرانسوی ها
روس ها تنها کسانی نبودند که در فروش تجهیزات نظامی به ایران تلاش می کردند. نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران در سال 2000 دست به آزمایش موشک های هوا به هوای R550 ماژیک ساخت فرانسه روی هواپیماهای میراژ F1EQ خود زده است. هواپیماهای میراژ F1EQ و F1BQ در سال 1991 با توافق بین دو کشور ایران و عراق برای جلوگیری از تخریب به وسیله نیروهای متحد از عراق به ایران فرستاده شدند. با کمک چندین خلبان پاکستانی و البته سه هواپیمای پر از قطعات یدکی میراژ ها که در همان زمان از عراق به ایران فرستاده شده بودند، نیروی هوایی هواپیماهای میراژ را در سال 1993 به خدمت خود در آورد. در ابتدا جنگنده های میراژ در پایگاه سوم شکاری نوژه نزدیک همدان مستقر شدند، اما به زودی به پایگاه جدید و تازه بازسازی شده مشهد یا پایگاه چهاردهم شکاری فرستاده شده و به خدمت صد و چهلمین گروه جنگنده های تاکتیکی در آمدند. علی رغم از دست رفتن یکی از میراژهای دو سرنشینه F1BQ نزدیک پایگاه مشهد در تابستان 2001 که به وسیله یک موشک دوش پرتاب قاچاقچی های افغانی مواد مخدر ساقط شده بود، بنا بر جدیدترین گزارشات بین 18 تا 20 فروند هواپیمای میراژ F1BQ و F1EQ در خدمت نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران می باشد. همانطوری که قبلاً گفته شد، هواپیماهای میراژ IRIAF نه تنها در مرزهای شرقی ایران فراوان دیده شده اند، بلکه نمونه های بسیاری از مشاهده آن ها بر فراز خلیج فارس نیز دیده می شود. با استناد بر اخباری که از منابع خبری نیروی هوایی فرانسه به دست می رسد، ایران در سال 2000 تعداد هزار فروند موشک ماژیک را از فرانسه برای خرید درخواست نمود. ایرانی ها از عملکرد عالی هواپیماهای میراژ و البته موشک های ماژیک در تست ها و خصوصاً درگیری های هوایی شبیه سازی شده بین این جنگنده و هواپیماهای پروازکننده در ارتفاع کم و هلیکوپتر ها بسیار شگفت زده شده بودند. منابع ایرانی اظهار می کنند که نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران از آزمایش این موشک ها و هواپیماهای میراژ نتیجه گرفت که موشک ماژیک جایگزین بسیار خوبی برای موشک های قدیمی AIM-9P2 سایدوایندر آمریکایی و R-73 آرچر روسی است. ظاهراً برای ایرانی ها نگهداری موشک های ماژیک و هواپیماهای میراژ بسیار آسانتر از نگهداری میگ MiG-29 ها و البته هواپیماهای قدیمی آمریکایی بود. در کنار اینها، عملکرد پروازی میراژ F1 همیشه در حد جنگنده مانورپذیر F-5 ارزیابی می شد، در حالی که میراژ جنگنده ای با قدرت بیشتر و البته مستعد تر برای نبردهای هوایی بود.
فرانسه که از واکنش ایرانیان به آزمایش های موفق موشک های ماژیک MkII دلگرم شده بود، در همان سال پیشنهاد یک بسته تسلیحاتی شامل 62 فروند میراژ F1CT، پانصد فروند موشک R550 ماژیک و ضمانت تامین قطعات یدکی پنج یا ده ساله بسته به انتخاب را به ایران تقدیم کرد. این بسته همچنین شامل کمک های فنی و البته پشتیبانی از جهت حفظ میراژهای موجود در خدمت بود، اما تهران به دلیل عدم تامین بودجه مورد نیاز این خرید توسط دولت پیشنهاد فرانسوی ها را رد کرد. البته پیشبینی می شد ایران در سال 1997 در قبال ارائه کمکهای فنی و سرویس هواپیماهای سوخو 24 لیبی، تعداد قابل ملاحظه ای موشک های ماژیک از آنان در سال 1997 دریافت کرده بود. شاید عدم خرید از فرانسه به دلیل بی میلی حکومت ایران در سرمایه گذاری روی نیروی هوایی بود. همین مسائل سرانجام منجر به توسعه طرح موشک فاطر، موشکی بر پایه ی موشک AIM-9P2 سایدوایندر با بدنه و موتور قبلی منتها با اویونیک کاملاً جدید شد. شاید توسعه همین موشک جدید بود که خرید موشک های R550 ماژیک، موشک های سفارش داده شده R-73 و R-27 روسی را لغو کرد.
منبع : Air.Blogfa.com -آرمان سيداحمدي


البته نمي خوام بگم كه ميراژ براي نبرد با هواپيماهاي غربي مناسبه اما زماني كه به ما پيشنهاد خريد ميراژ رو دادند هنوز تايفون به توليد انبوه نرسيده بود.به هر حال يه جورهايي مي شه از اين اروپاييها هم خريد كرد.اما شرايط حاضر براي اين كار مناسب نيست.


به هر حال من باز هم تاكيد مي كنم توليد بهترين گزينه است. :mrgreen: :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در مورد تولید داخل دیگه داره حالم از این قضیه بهم میخوره ایکاش من وزیر صنایع معادن بودم !
آقایون میخوان دوباره پیکان رو وارد تولید کنند ! انحصار طلبی تبدیل شده به یک بخش جدایی ناپذیر از صنایع ما هیچوقت با وجود این طرز فکر احمقانه در تولید که روبه عقب نگاه میکنه و صنایع که جیب خودشون دولت هم یه قرون دوزار میکنه تا 10 سال دیگه که هیچ تا 100 سال دیگه هم پیشرفت نمیکنیم !
در مورد تولید داخل اگر دولت یک برنامه جامع هزار فروندی داشته باشه با حظور شرکتهای تولید فناوری داخلی دانشگاهها و صنایع برتر میتونیم ظرف 3 سال چندین طرح عالی از جنگنده های با ماموریتهای مختلف آماده کنیم و دز یک پروسه 10 ساله تمام هزار فروند تحویل وزارت دفاع بشه!

اما وقتی آقایون میان برای فکر تخصیص بودجه چند سال وقت تلف میکنند !
هر چی فامیل آشنا دوست رفیق میشن سردار مدیرعامل تا بیان روی این پروژه ها تصمیم بگیرن بعد طرح هم باید فقط توسط دانشگاههای خود وزرات و توسط صنایع اون انجام بشه ! اخرش میبینید یک پروژه شکست خورده روسی یا چینی رو دست میگیرن تا روش کار کنند بعد هم به نتیجه نمیرسه چند صد میلیارد تومن هم خرج شده ! دولت هم عوض میشه همه چیز بهم میخورهاینطوری نمیشه پیشرفتی رو تصور کرد ! میشه گفت با این رویه که داخل کشور وجود داره تولید یعنی حماقت محض !!!!!! :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
واريور جان چرا ناراحت ميشي برادر

هر دولتي كه سركار بياد تا اين بخشها از دست دولت خارج نشه چيزي درست نميشه اينو خودشون هم ميدونن
خب معلومه اگر من و شما هم يه كاره مملكت بشيم .....(چراغي كه به خانه رواست به مسجد حرام است)
پس بيخود حرص نخور بايد دنبال راه حل بود خودشون هم به اين نتيجه رسيدن كه بخش دولتي نميتونه پيشرفت داشته باشه هر چند پول داشته باشه

خوبيه بخش خصوصي اينه كه حداقل از متخصصين ارشد كشور استفاده ميشه و كسي صرفا به خاطر فاميل بازي واردشون نميشه من با شما هم عقيده هستم

شايد يه روزي برسه كه دولت با يك بخش خصوصي قرارداد ببنده مثلا يه جنگنده اي طراحي كنه كه زير آب هم بره :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]میشه گفت با این رویه که داخل کشور وجود داره تولید یعنی حماقت محض[/quote]

worior جان به اعصابت مسلط باش بردار. :mrgreen:

تا حدودي با تو موافقم اما نه به اين تندي.

ما در كشور عزيزمان استعدادها و زمينه هاي فراواني براي پيشرف داريم.اما متاسفانه سو مديريت مشكل كشور ماست علي رغم اينكه مديران دلسوزي هم در راس سازمانها و ارگانهاي مختلف هستند اما ضعف و بي سوادي برخي از مديران رابطه اي دستاورد ديگر عزيزان را هدر مي دهد.

اما من بلعكس شما به آينده خوش بين هستم و اميد دارم روزي با سربلندي تمام از حك نام ايران بر روي تكنولوژيهاي برتر و بروز دنيا افتخار كنم.

در مورد توليد جتهاي بومي هم بايد بگم از آنجا كه سطح تكنولوژيهاي صنايع نظامي بسيار جلوتر و پيشرفته تر از زمان خود هستند دستيابي به آنها يعني جهش تكنولوژيكي.پس اينهمه صحبت كه راجع به صنايع نظامي صورت مي گيرد به دليل سرعت در پيشرفت از راه سرمايه گذاري در اين زمينه است.

در كشور ما مديران سرمايه هاي لازم را براي اين گونه فعاليتها آماده مي كنند اما متاسفانه عدم علم برخي از آنها به علوم پايه و مدلسازي هاي آزمايشگاهي و عجول بودن آنها براي بازدهي خيلي سريع باعث از بين رفتن دستاوردهاي مناسب و كارا مي شود.

در حال حاضر كشور ما به اين نقصانها واقف شده و مطمينا در آينده نزديك شاهد فعاليت مديران متخصص - جوان - كارامد-مسلمان و دلسوز در كشور خواهد بود كه كشور را به سوي شايستگيهايش به پيش مي برند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امیدوارم اینگونه که شما میگید بشه ! :mrgreen:
اما تا زمانی که دولت و سیستم وابسته به اون میخواد زمام تمام امور رو در دست داشته باشه هیچ وقت افراد شایسته به هیچ جایی نخواهند رسید انساهای بزرگ در جاهای کوچک و انسانهای کوچک در مسئولیتهای بزرگ ! دلیل این امر هم واضحه سیستم حکومتی نتنها ایران بلکه تمام کشورها اینرو میخواد که مدیران حرف گوش کن و تابع رو داشته باشند تا در اجرای برنامه هاشون کمک حال باشن و سنگ اندازی نشه با ورود هر دولت یا مدیریت کل جدید یک براندازی نرم در ادارات صورت میگیره که من بارها شاهد اون بودم ! این روال باعث خسارت شدید به توسعه علمی و آینده نگری ها در بخش پیشرفت میشه چرا که مدیران برای بدست آوردن سوابق و پر کردن رزومه مدیریتی خودشون اقدامات کوتاهمدت و فعالیتهای سطحی رو در دستور کار قرار میدن ! تا میتونن از سرمایه گزاری جدی پرهیز میکنند و مسئولیت اینکار رو قبول نمیکنند !
اینقدر زیر آبزنی های گروههای مخالف و مدیران گذشته یا مدیران منتظر آینده باعث میشه تا این مدیران فعلی بجای اینکه خودشون به درد سر برنامه های تحقیقاتی پر هزینه بندازن دنبال تولید محصولات آماده و آوردن تکنولوژی از چین و هند و این کشورها باشن تا هم یه چیزی تو پروندهشون باشه هم بگن اینکارو ما کردیم !

اما بخش خصوصی از همه این برنامه ها مستثنا ست پروژهای ایکس که یادتونه 51 مورد پرژه ایکس و بیش از 23 مورد پروژه وای و کلی تحقیقات دیگه نظیر سالانه بیش از 100 میلیارد دلار هزینه تحقیقاتی پشت تولید صنایع خصوصی دفاع آمریکا وجود داشته تا مثلا حاصل اون اف22 یا چیزه دیگه !

حالا بگید بودجه تحقیقاتی کشور ما چقدره !!!؟؟؟؟تازه چقدرش به صنایع دفاع میرسه !

خوب اگر ما اومده بودیم بخش های خصوصی رو تقویت کرده بودیم شرکتهای طراحی و توسعه رادار موشک تجهیزات سطحی و زیرسطحی و هوایی قوی توی کشور بوجود میومد !
وادارشون میکردیم یا درشون رو تخته کنند یا تکنولوژی برتر تولید کنند بعد با حمایت مالی خودشون به بهتربن تکنولوژی ها دست پیدا می کردند ! دیگه اینجا حساب پیشرفت یا نابودی پیش میومد رفیق عمه خاله مدیر و سرپرست نمیشد ! خیلی راحت خارج از همه باند بازی ها و برنامه پشت پرده این شرکتها ایرانی های مقیم خارج که خیلی از صنایع پیشرفته آمریکا و غرب رو دستشون میچرخونند در آزادی کامل میکشوند داخل بهترین فناوری ها بوجود میومد ! بهترین برنامه ریزی ها انجام میشد و...خیلی جالبه که وزارت دفاع و ارتش یا سپاه میگن ما از دادن پروژه امون به بخش غیر دولتی بخاطر دلایل امنیتی ماذوریم اما میرن تسلیحات مشخص و تولید شده خارجی رو میخرند فرضا که تایفون به ما دادند فکر میکنید کدها یا برنامه های نصب شده جی پی اس این سیستمها رو نمیدونند حتی اگر عوضشون کنید باز هم میفهمند اونوقت دیگه شما رو با رادار ردیابی نمیکنند بلکه با جی پی اس مکان لحظه به لحظه شما رو رقم میزنند !


تولید دولتی کجای دنیا پیشرفت داشته اگر فکر میکنید آلمان نازی یا شوروی باید بگم خودتونمیدونید چقدر آدم سر این پروژه ها کشته شدند ! اگر فرصت شد میگم که استالین چقدر از همین متخصصان رو از ترس کودتا از بین برد یا آلمان سر پروژه وی 2 صدها کارگر زندانی رو به کشتن داد و ...

ولی نمونه اروپا و آمریکا رو نگاه کنید اونقدر پیشرفت کردن که اگر مشکلات اقتصادی یا کمبود جنگ نباشه براتون سفینه میسازن با پیشرانی که بجای گاز از نور استفاده کنه !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با توجه به اینکه بحث از حالت خودش جدا شده من میگ 35 رو بهتر میدونم چون هم قیمت منناسب داره و کارایی لازم رو برای یه جنگنده بمب افکن و رهگیر داره .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.