Recommended Posts

[quote]به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، واشنگتن 10 جاسوس بازداشت شده را روز جمعه به روسیه بازگرداند اما مسکو این افراد را در منطقه ای ویژه ( قرنطینه) نگه داشته تا هویت واقعی آنها را شناساسی کند. [/quote]

امام خمینی در یک سخنرانی که حتما شنیده اید گفته بود

اینها گرگ هستند و از ترس هم شبها روبه روی هم می خوابند و به هم پشت نمی کنند

نه اینکه این روس ها خیلی نامرد هستند جنس خودشان را خوب می شناسند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چند تا مورد اضافه کنم
1- اینا اینقدر گاو تشریف دارن که نمی دونن یه زلزله نمی تونه دولت و یا نظام ایران رو نابود کنه چون ساختارش مثل ساختار دولتی اونها نیست که بخواد مثلا با فوران نفت در نفت شهر رییس جمهور عوض بشه.

2-درسته زلزله یک اتفاق طبیعی هست امام خداوند بارها انسان رو خلیفه در زمین خطاب کرده و به تسخیر اسمان و زمین توسط انسان اشاره کرده پس اینکه انسان بخواد برخی امور رو با دست خودش انجام بده و تولید کنه دور از ذهن نیست کما اینکه ما از پروژه های امریکا که سری هستن اطلاعی نداریم کسی چه مقدار از پیشرفت این پروژه هارپ خبر داره که بخواد در مورد اون اظهار نظر کنه در ضمن اگر این لایه از اتمسفر امواج رو تغییر جهت منی ده میشه اینجور فرض کرد اگر شما به جایی اشعه رو تابوندید و برگشت می خوره به جای دیگه میشه اون جا رو باز در همین لایه تعبیه کرد و طی چند مرحله میشه بر قوس فائق امد و بالاخره جای مورد نظر اون رو فرود اورد اما اون نقطه شاید برای اون استفاده کننده زیاد دقیق نباشه مثلا بدونه جایی توی خاورمیانه می تابه ولی کجا نمی دونه ؛ یه چیزی مثل استفاده از چند اینه برای رسوندن نور به نقطه ای اونم روی یک محیط کره مانند ؛ البته من منکر عدم قدرت و توان این موج ها نیستم ولی شاید اونها برای این کار هم راهی پیدا کردن و تمام دانشمندان هم بر اساس داشته های علمی خود حرف می زنن و ممکنه این داشته ها همون اون داشته های علمی در دنیا نباشه مثلا شاید اگر 1000 سال پیش به مردم گفته میشد چیزی ساخته خواهد شد که وی هوا حرکت می کنه اونها می خندیدن کما اینکه مولا علی و خداوند در قران اشاراتی در این مورد داشتن مثل اشاره قران به مرکبهایی که خداوند در اینده برای انسان تهیه می بیند و یا تهیه برق از اب توسط مو لا علی پس زیاد هم نمی شه روی حرف این دانشمندان تکیه کرد که همیشه یک دانشمند کل معادلات دنیا رو متحول کرده مثل انیشتن و یا گالیله (البته قبلش مسمانها) چه تظمینی هست الان اون دانشمند در این پروژه نباشه.

3- برادران توجه کنید نص صریح قران دلالیل این اتفاقات به ظاهر طبیعی رو کاملا از انسان می دونه و این اتفاقات از زمانی طبیعی نام گرفتن که دین از معادلات دنیا بخصوص در اروپا کنار گذاشته شد و تمام این امور به قدرت و حکمت خدا بر می گرده مثلا بارها خداوند و معصومین ما در مورد رابطه ربا و ناسپاسی حقوق خدا و رابطه اون با خشکسالی و قحطی و زلزله صحبت کردن و ما نمی تونیم برخورد خدا در اینگونه موارد رو کنار بزاریم مگر اینکه بخوایم به عنوان یک فرد لائیک به مسیله نگاه کنیم و این هعون دید دانشمند غربی به دنیا هست مثلا یکی نیست بگه این گسل رو کی و برای چی افریده و اصلا زمین رو کی افریده و اصلا این انفجار بزرگی که شما می گین مگر همین جوری اتفاق افتاده قبلش چی شده مثلا وقتی باروت باشه و هوا و اتش انفجار میشه ولی یکی باید این اتش و هوا رو و این باروت رو بسازه و ایا اصلا طبق همون قاعده منطقی خودتون این عقلی هست که این همه مورد اتفقی به وجود اومده باشه می بینید که حتی این دانشمندان به ظاهر منطقی مسئله رو از وسط دارن پی می گیرن نه از اول.

4- در مورد تهران برادر من باید بگم یکی از دلایل شلوغی اون پایتخت بودن و فرصتهای شغلید و اداری اون هست و اگر تهران منتقل بشه به شما قول می دم نصف این جمعیت به طرف پایتخت جدید حرکت می کنن و این شلوغی دلایلی دیگه از جملهسیاست تمرکزی داشته که در سی سال گذشته تمام بودجه کشور رو به کام خودش برده و حالا شاید یکی از دلایل این همه بد شدن مردم تهران با دولت هم همین سیاست تمرکز زدایی بوده و اما اینکه شما می گید ما باید روی ساخت و ساز و... کار کنتیم منطقی هست اما ایا شدنی هم هست و یا حداقل در کوتاه مدت شدنی هست و اینم اضافه کنم اگر در این شهر زلزله ای بشه ممکنه برخی جاها تا صدها متر پایین برن و یا اصلا مثل منجیل به اعماق زمین برن و مثل منجیل که چند روستای اون برای همیشه پیدا نشدن بشه و ساختمان شازی اصولی حرفی درست اما نشدنی هست و در کنار اون باید به فکر خلوت کردن این شهر بود .
ایننظر شما ۸ سال در زمان اصلاحات مطرح بود و خیلی ها مثل همون اقای کرباسچیان از مدافعین اون و مدعی حل این بحران بودن که با عرض معذرت باید بگم توش زائیدن و نتونستن بر هیچ یک از مشکلات تهران مثل ترافیک اقتصاد و ... فائق بشن و فقط مسئله پیچیده تر شد و مورد دیگه اینکه اصلا تغییر پایتخت چه چیز بدی داره که اینقدر واکنش بد به دنبال داره .
د و اما در مورد تهران باید بگم شواهد دینی در مورد فساد و تباهی و بی دینی در مورد این شهر از هزاران سال پیش وجود داره و مثلا امام صادق در این زمینه حدیثی مفصل دارن که میر شکاک در مقاله ای اون رو اورده و توی اون بر فساد و تباهی این شهر و به بیراهه رفتن اون خبر داده و گفته شده کسی که مومن باشه باید دین خودش رو توی دستش بگیره و از این شهر بگریزه و به جای دیگه ای بره و این شهر رو شهر کرور کرور(میلیون) ادم و جاده های روی هم و تونل ها و.... گفتن و تاکید اکید بر اینکه به اون نزدیک نشید که برای خودش فاحشه ای شده و تاید ایت الله بهچت هم روی این قضیه موضوع رو می رسونه برادر من ایا الان تهران با این همه فساد جنسی مالی و دینی تبدیل به فاحشه ای نشده.

5- در مورد صیحه شیطان هم باید بگم برادر من شیطان موجودی خیالی نیست و واقعی و موجود هست اگر خوب دقت کنی اون رو کنار خودت می بینی و بارها در قران اون رو عدو مبین و دشمن انسان دونسته خدا و از اون گفته حذر کنید و اتفاقا در اخر زمان هم در کنار صیحه حضرت اسرافیل صیحه شیطان مبنی بر طرفداری از سفیانی که از نسل بنی امیه هست تاکید شده و عده ای کثیر از بشر توی این دام شیطان می افتن و این صدا رو از صدای خدایی اسرافیل تشخیص نمی دن مگر به قدرت پ درک ایمان پس اتفاقا اینقدر لاییک با تمام مسایل برخورد نکنید که این یعنی اوج تفکر شیطانی کما اینکه دکتر شریعتی میوه ممنوعه ای رو که شیطان با اون انسنا رو به زمین تبعید کرد و بر استناد بر همون به خدا و دستور اون نافرمانی کرد و دجال یک چشم اخر زمان رو میوه عقل می دونه که شیطان با استفاده از همون تحلیل های عقلی به خدا نافرمانی کرد و انسان با خوردن اون به عواقب هبوط به زمین گرفتار شد و در اخر زمان انسان می خواد با یک چشم خودش که عقل هست دنیا رو ببینه و کشف کنه و این همون دتجال یک چشم هست که قافل از این هست که چشم عقل در کنار چشم دل کارایی داره و لاغیر و گرنه فقط به بیراهه خواخد انجامید و نمونه اون هم تا بخواین هست.
ایا بارها خداوند در مورد قوم های هوط و ثمود و فرعون و.... توضیح نمی ده که اونها هم همه چیز رو طبیعی می دونیستن و منکر خدا و وجود اون و قدرتش بودن که خدا بر سر اونها چه اورد برادرهای من بیاید و ما هم درگیر این دام شیطان نشیم منطق و عقل خوبه ولی این فقط یک راه هست و تمام قضیه نیست که خداوند حکیم علیم و قادر هست .

6- اظهار نظر این دانشمندان من رو به یاد اون موضوع بشقاب پرنده ها انداخت که گفتن شفقه فلقه نور ستاره است و.... هزار توجیح دیگه که یکدفعه همه فهمیدن اینا هواپیماهای جاسوسی هستن و چند تاش هم توی جنوب کشور خودمون پایین افتادن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رونمایی از اولین هواپیمای بدون سرنشین تركیه

تمایل ترکیه برای تولید تکنولوژی نظامی بازتاب دیپلماسی قوی و مستقل این کشور در منطقه است.
ترکیه اولین هواپیمای بدون سرنشین خود را رونمایی‌ کرد؛ هواپیمایی که می‌تواند 24 ساعت بر فراز کوه‌های محل استقرار شورشیان کرد پرواز کرده و مواضع آنها را شناسایی کند.
تمایل ترکیه برای تولید تکنولوژی نظامی بازتاب دیپلماسی قوی و مستقل این کشور در منطقه است.
با تولید این ناوگان هواپیماهای بدون سرنشین، ترکیه می‌تواند روابط مهم خود با رژیم صهیونیستی را قطع کند. رژیم صهیونیستی پیشتر حتی در بحبوحه تنش‌ها بر سر سیاست تل‌آویو در قبال نوار غزه هواپیماهای بدون سرنشین در اختیار ترکیه قرار می‌داد.
موفقیت هواپیماهای بدون سرنشین ساخت ترکیه هنوز تایید نشده است اما مهندسان ترکیه‌ای اعلام کردند مطمئن هستند این هواپیماهای بدون سرنشین بخشی از زرادخانه‌ی نظامی آنکارا خواهد بود.
اوزکان ارتم، رئیس این پروژه نیز گفت که تولید هواپیماهای بدون سرنشین مسلح "آنکا" یا "فونیکس" نیز امکان دارد اما در این مقطع زمانی در دستور کار ما نیست.
حدود 43 کشور اکنون هواپیماهای بدون سرنشین در اختیار دارند که گفته می‌شود در جمع آوری اطلاعات بسیار موثر است. آمریکا نیز از این هواپیما‌ها در حمله به مواضع شبه نظامیان در افغانستان، پاکستان و عراق استفاده می‌کند.
اوزکان ارتم تصریح کرد که چهار یا پنج کشور از جمله پاکستان که به دنبال بدست آوردن هواپیماهای بدون سرنشین از آمریکا بودند، انتظار می‌رود برای این هواپیماهای بدون سرنشین به ترکیه سفارش بدهند.
به گفته مقام‌های ترکیه از این هواپیماهای بدون سرنشین برای جمع آوری اطلاعات از مواضع شورشیان کرد استفاده خواهد شد.
ترکیه پیشتر 10 هواپیمای بدون سرنشین Heron از رژیم صهیونیستی خریداری کرده بود و قرار بود تحویل این هواپیما‌ها در ماه اوت انجام شود.
وزیر دفاع و رئیس ارتش ترکیه از مهندسان ترکیه که در ساخت این هواپیما‌های بدون سرنشین موفق عمل کردند تشکر و قدردانی کردند.

http://avia.ir/Nsite/FullStory/?Id=2541

--------
ظاهرش که به نظر مدرن تر از پهپادهای معمول ما که تا کنون به نمایش گذاشتیم، میاد. مداومت پروازی بالایی هم که داره.

[align=left]
# Service Ceiling: 30,000 ft
# Endurance: 24 hrs
# Cruise Speed: >75 kts
# Environmental Conditions: 15 kts side wind, 20 kts head wind; temperature, humidity, rain and icing limits as defined in MIL-HDBK-310
[/align]
[align=left]
[b]Fuselage Length :[/b] 10 m
[b]Wing Span: [/b] 17 m
[b]Wing Area: [/b] 13.6 m2
[b]Wing Aspect Ratio:[/b] 22
[b]Wing Sweep (quarter chord):[/b] 0 °
[b]MTOW-Maximum Take-off Weight:[/b] 1,500 kg
[b]Fuel Weight:[/b] 250 kg
[b]Payload Weight:[/b] 200 kg[/align]

[img]http://www.avia.ir/Images/News/Larg_Pic/27-4-1389%5CIMAGE634150607586650689.jpg[/img]

تجهیزات شناسایی که میتونه حمل کنه :
[align=left]# Electro-Optical Day Camera (EO Day TV),
# Day Camera (EO-Electro Optic) / Thermal Camera (IR-Infrared) / LRF-Laser Range Finder & LD-Laser Designator and Spotter,
# SAR-Synthetic Aperture Radar / MTI- Moving Target Indicator & ISAR-Inverse SAR.[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
احتمالا با همکاری چند شرکت اروپایی ساخته شده.موتورش که انگلیسیه.فکر میکنید ترکیه میتونه دوربین و وسایل پیشرفته این پهباد را بسازد.باید متوجه بود ترکیه تا همین چند وقت پیش به شدت دنبال پهباد های اسراییلی بود. :evil:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بین الملل > خاورمیانه - آمریکا و اسرائیل در آستانه توافق نهایی برای معامله 19 فروند جنگنده های اف - 35 قرار گرفتند.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، مدیر آژانس فروش سلاح در وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد به زودی این کشور به اسرائیل جنگنده های پیشرفته اف 35 می فروشد.

شرکت "لاکهید مارتین" آمریکا نیز اعلام کرد تمایل اسرائیل به خرید این جنگنده ها، نشانه ای از اعتماد جهانی است که به این جنگنده وجود دارد.

تحلیلگران می گویند ارزش این معامله به سه میلیارد دلار می رسد.

"استیف اوبرایان" معاون رئیس شرکت لاکهید نیز گفت: هنگامی که اف- 35 را انتخاب می کنند به نظر ما گواهی درباره امکانات این هواپیماست.

وی همچنین گفت که این شرکت در حال دست یابی به توافق با دولت آمریکا برای فروش تعداد دیگری جنگنده های اف -35 به کشورهای خارج از هشت کشور همکار در ساخت این جنگنده است.

با فروش اف-35 به اسرائیل، این رژیم نخستین طرف خارج از هشت کشور شریک در تولید این هواپیماست که اف -35 دریافت می کند.

مذاکرات خرید اف -35 آمریکا توسط اسرائیل از سپتامبر 2008 آغاز شده شده بود.



[img]http://www.asriran.com/files/fa/news/1389/4/29/143425_526.jpg[/img]

[img]http://www.asriran.com/files/fa/news/1389/4/29/143423_819.jpg[/img]


[b]نگاهی به هواپیمای اف 35[/b]

هواپیمای اف 35 ساخت کمپانی "لاکهید مارتین" آمریکا یکی از پیشرفته ترین جنگنده های حال حاضر جهان است که به مرور زمان ارتش های کشورهای متحد آمریکا با خرید این هواپیما آن را به استخدام نیروی هوایی خود در آورده اند.

طول این جنگنده 13.5 متر ، عرض آن حدود 11 متر ، وزن حداقل آن بیش از 10 تن و وزن حداکثری آن قریب به 23 تن می باشد . حداکثر سرعت این هواپیما حدود 1.8 ماخ و برد عملیاتی آن 1800 کیلومتر است .

این هواپیما در سه مدل نوع A ، B و C بوده و تفاوت مدل های آن بیشتر حول محور برخاست و فرود آن است .
[b]
هواپیمای اف 35 مدل A : برخاست و فرود عادی و روی باند.
هواپیمای اف 35 مدل B : برخاست سریع و فرود عمودی.
هواپیمای اف 35 مدل C: برای ناوهای هواپیمابر طراحی شده است .[/b]

نوع "A" این هواپیما صرفا برای کاربرد در باندهای زمینی و نوع "C" آن با مشخصه برخاست و فرود عمودی برای ناوهای هواپیمابر طراحی شده است . البته از نوع " B " این هواپیما می توان روی ناوهای هواپیمابر نیز استفاده کرد .

بنا به اعلام مقامات کمپانی لاکهید مارتین این هواپیما می تواند تا سال 2040 کارایی عملیاتی خود را حفظ کند . این هواپیما 4 برابر، کارایی بیشتری در عملیات های هوا به هوا و هشت برابر کارایی بیشتر در عرصه عملیات های هوا به زمین دارد .

این هواپیما ، جنگنده ایست چندماموریته که برای عملیات هوا به زمین بهینه سازی شده و ماموریت هوا به هوا، اصولاً ماموریت ثانویه وی به شمار می آید. این هواپیما تا حدود زیادی به جنگنده " F/A-22 Raptor " شباهت دارد و طرح کلی آن مشابه این هواپیما بوده، هم چنین تا حدود زیادی نیز از فناوری های مشترکی بهره می جویند.

چون اف 35 بیشتر برای برخاست و فرود عمودی طراحی شده بنابراین فرسایش قطعاتی کمتری نسبت به دیگر جنگنده ها دارد .
برای برخاست عمودی ، این هواپیمای تک موتوره، از سیستم " کشش منحرف شده " بهره می جوید .

خدمه اف 35 یک نفره طراحی شده و این هواپیما، برای حمل تسلیحات خود از دو محفظه داخلی و چهار پایلون خارجی استفاده می کند. هر یک از محفظه ها، قابلیت حمل دو موشک یا بمب یا هر سلاح دیگر را دارند و مقرهای خارجی نیز به همین ترتیب می توانند لود شوند. تقریباً در تمامی مدل های این هواپیما، تسلیحات یکسانی به کار رفته و تغییرات تنها در قسمت راداری و سیستم های پیچیده برخاست و نشست صورت می پذیرد.

http://www.khabaronline.ir/news-77499.aspx

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]مسکو - معاون شرکت دولتي صادرکننده تسليحات روسيه " روس آبارون اکسپورت " امروز چهارشنبه از اعلام آمادگي اين کشور ،براي فروش موشک هاي تاکتيکي " اسکندر " به کشورهاي خارج خبر داد. [/b]

به گزارش ايرنا از مسکو، ژنرال " آلکساندرميخييف " به خبرنگاران گفت: روسيه آماده است تا مجموعه هاي پدافند موشکي " اسکندر" را به کشورهاي خارجي بفروش رساند.
وي افزود: شرکت "روس آبارون اکسپورت " در حال ارزيابي درخواست ها است ،اما تاکنون قراردادي در اين زمينه با متقاضيان خارجي به امضا نرسيده است .
وي همچنين افزود: شفارش دهندگان خارجي به خريد موشک هاي اسکندر علاقه نشان داده و در حال حاضر رايزني و مشورت با آنان ادامه دارد.
موشک هاي اسکندر با سوخت جامد و 3 هزار و 800 کيلوگرم وزن ،داراي 280 کيلومتر برد است .
به گفته وزارت دفاع روسيه ، اين موشک از سال 2007 در اين کشور توليد مي شوند.
منابع روسي اعلام کردند: روسيه در جريان جنگ پنج روزه با گرجستان در تابستان سال 2008 برسر منطقه اوستياي جنوبي ، از موشک هاي اسکندر عليه اهداف نظامي استفاده کرده
است.
روسيه بعداز امريکا دومين صادرکننده تسليحات نظامي در جهان بحساب مي آيد و اين کشور در سال گذشته ميلادي بيش از 8 ميليارد دلار انواع سلاح به کشورهاي مختلف فروخته است و امسال در نظر دارد اين رقم را به 9 ميليارد دلار افزايش دهد.


http://www.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=1239751

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این موشک چند متر خطا دارد.
ایا موشک فاتح 110 با برد 300 کیلومتر قابل رقابت با این موشک است.
واخرین سوال پیشرفته ترین موشک فاتح چند متر خطا دارد. :evil:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اول اینکه می کننش یه اسکاد تا بدنش به خریدار.
خطای این موشک و مشخصات این موشک رو دوستان لطف بکنن.
بله فاتح ۱۱۰ اگر بهتر نباشه به نظر من بدتر هم نیست و خطای فاتح ۱۱۰ 10 متر هست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر من کایتوشای بومی بهتر از اسکندر صادراتی هستش.

خدا میدونه چه بلایی سرش میارن و بعد صادرش میکنند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با شما موافقم استوار بلیز.
تازه ممکنه طرف مثلا اسراییل توسط سوریه شلیک بشه بخوره به خود سوریه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
روسیه هم توی ریانووستی از دلایل عدم تمایل ایران برای جنگ صجبت کرده
کلا مشکوکن اینا

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام به همگي
من مطمئن هستم امسال يا سال ديگه يا دوسال يا.... بالاخره اينها با ما وارد جنگ ميشن انشالله به ياري خدا پيروز هستيم با همه توانايي هاشون
خدا عاقبت تمام مسلمين دنيا رو بخ خير كنه و فرج آقا امام زمان رو نزديك كنه كه ملت ايران از هر داخل و خارج تحت فشار هستند خدا همه ظالم هاي دنيا رو به دست مهدي موعود نابود ميكند انشالله

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام, آقیون حتما اطلاع دارید که اسراییل جنگنده میگ 29 خریداری کرده, لطفا نظرتون رو بگین ممنون :evil:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سید حسن نصر الله: (در صورت هرگونه کنش اسراییل علیه ایران با واکنش ما رو برو خواهد شد) مربوط به موضوع

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.